www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2024 November 05, 04:54:59

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Nyári Rajzás
Yacht Camping
2024. június 14-16.
920586 Hozzaszólás 218 Témában írta 1611 Felhasználó
Legújabb tag: Begami
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 [2] 3 4 5 6 7 ... 2014
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 11230210 alkalommal)
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #80517 Dátum: 2023 November 30, 08:02:22 »

Üdv !
Esetleg cserélt valaki külső vízlehúzót?
Ez van egyben a díszléccel.
Kikell venni az ablakot?

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #80516 Dátum: 2023 November 29, 17:58:04 »

Sziasztok!
Belekezdtem a bogár karosszéria felújításba.Hátsó lökhárítókonzolok cserélve,küszöbvég és doblemez javítása folyamatban.Nem kevés gittet használtak,felfedezhetőek a különböző javítási rétegek mind színben és textúrában is.A motor már kinnt van,oda még be kell szerelni a turbinaházból hiányzó légterelőket és a termosztátot stb.
Viszont nem tudom,mi tévő legyek,mert a váltóm a 3. fokozatot nehezen vette,azaz berakásnál,volt,hogy azonnal kidobta,de,ahogy bemelgedett ez megszűnt.Ha benntartottam a váltókart,akkor nem volt gond.A többi sebességel semmi gond.Ez egy hosszú áttételű váltó,olajos féltengelyes.Titkon abban bízok,hogy egy olajcsere és egy váltórudazat ellenőrzés megoldja.Az egyik gumiharang ki van szakadva,lehet,hogy kevés is az olaj benne.
Mit javasoltok,valakinek van hasonló tapasztalata?Kicsit félek szétszedni,mert így is elég nagy melót vettem a nyakamba úgy érzem.
Köszi
Szia!
A rudazaton elöl a karnál és hásó ülés alatt is van egy műanyag, ha ezek kí vannak kopva lehet nehéz kapcsolni.
A váltókart ha kiveszed érdemes megjelölni, hogy ugyan oda kerüljön vissza.
(Lehet állítani rajta, ha esetleg fellazult és elállíródott ettől is lehet hogy.)
Ha már ennyire szétszedted, érdemes az elsőt megnézni ha kell cserélni, szívás de nem lehetetlen.
Nekem az olajcserétől könnyebben kapcsolható lett, de hiányzott 1l
« Utoljára szerkesztve: 2023 November 29, 18:06:53 írta gas »

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3546


« Hozzászólás #80515 Dátum: 2023 November 29, 17:36:13 »

Passz.
Sajátomat majd szétszedem, mert búg a kettes.
Meg akkor lehet átépítem félhosszúra.

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2973


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #80514 Dátum: 2023 November 29, 14:05:18 »

ígylégyen ,ámen!  Wink
Kiss

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14900

« Hozzászólás #80513 Dátum: 2023 November 29, 13:26:12 »

persze, a helyén. alapvetően jól is működik és már megszoktam, hogy a kezem a váltón tartom, így nem tudom milyen sűrűn akarna kiugrani. De a hátsó műanyag biszbaszok cseréje után is kiugrott már egyszer, mikor nem fogtam.

Tudsz valakit aki megjavítja?
Passz.
Sajátomat majd szétszedem, mert búg a kettes.
Meg akkor lehet átépítem félhosszúra.
« Utoljára szerkesztve: 2023 November 29, 13:30:39 írta abes »
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18429


1969

« Hozzászólás #80512 Dátum: 2023 November 29, 12:01:49 »

Ha a helyén van és jól van beállítva és úgy se jó, akkor szét kell szedni.
Minden más csak találgatás.
persze, a helyén. alapvetően jól is működik és már megszoktam, hogy a kezem a váltón tartom, így nem tudom milyen sűrűn akarna kiugrani. De a hátsó műanyag biszbaszok cseréje után is kiugrott már egyszer, mikor nem fogtam.

Tudsz valakit aki megjavítja?
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14900

« Hozzászólás #80511 Dátum: 2023 November 29, 11:37:05 »

én azt képzelem nálam olcsóbb lehet egy másik kipróbálható váltó, mint a szétborítás
de ha nálad tényleg hosszúváltó van, akkor fogalmam sincs..
Ha a helyén van és jól van beállítva és úgy se jó, akkor szét kell szedni.
Minden más csak találgatás.
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18429


1969

« Hozzászólás #80510 Dátum: 2023 November 29, 09:58:28 »

Köszi,lehet,hogy ezt a megoldást választom,habár most könnyű a váltóhoz hozzáférni,csak nem szeretnék egy olyan véget nem érő projektet sem ebből a kocsiból.Na,meg egy kopott léptetővillával nem sokat kezdek,ha pl. az a baj.Aztán ott a váltókihajtás újra hézagolása...
én azt képzelem nálam olcsóbb lehet egy másik kipróbálható váltó, mint a szétborítás
de ha nálad tényleg hosszúváltó van, akkor fogalmam sincs..
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3546


« Hozzászólás #80509 Dátum: 2023 November 29, 08:03:49 »

Én örülök, hogy sikerült újra vásárolni itthon (hazainak tűnő webshopból, Kassáról szállítva).
A mai teszten jól szerepeltek. Remélem nem lesz velük gondom később sem!  Cheesy
ígylégyen ,ámen!  Wink

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető peterantal
Hozzászólások: 24


« Hozzászólás #80508 Dátum: 2023 November 28, 19:27:23 »

nálam a 4-et dobja ki néha, van egy olyan rezonancia gyorsításkor amikor ki tud ugrani, főleg emelkedőn. Ha a karon van a kezem ott marad. Én kicseréltettem a rudazat műanyag elemeit a hátsó ülés alatt, hátha az megoldja. Jobb lett a kapcsolási érzet, talán feszesebben is van a helyén, kevesebbszer de most is ki tud ugrani
Köszi,lehet,hogy ezt a megoldást választom,habár most könnyű a váltóhoz hozzáférni,csak nem szeretnék egy olyan véget nem érő projektet sem ebből a kocsiból.Na,meg egy kopott léptetővillával nem sokat kezdek,ha pl. az a baj.Aztán ott a váltókihajtás újra hézagolása...
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2973


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #80507 Dátum: 2023 November 28, 17:24:43 »

Biztosan........... Speciel  én beszoptam vele................ Nem mentem 1e km-t és a négyből egy megdöglött.  Ez van.  Használt "szarral" meg megjártam Fürstenfeldet(szűk 1000km/2nap)  Cheesy De ez nem jelent semmit.

Én örülök, hogy sikerült újra vásárolni itthon (hazainak tűnő webshopból, Kassáról szállítva).
A mai teszten jól szerepeltek. Remélem nem lesz velük gondom később sem!  Cheesy

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18429


1969

« Hozzászólás #80506 Dátum: 2023 November 28, 10:07:40 »


 a váltóm a 3. fokozatot nehezen vette,azaz berakásnál,volt,hogy azonnal kidobta,de,ahogy bemelgedett ez megszűnt.Ha benntartottam a váltókart,akkor nem volt gond.A többi sebességel semmi gond.Ez egy hosszú áttételű váltó,olajos féltengelyes.Titkon abban bízok,hogy egy olajcsere és egy váltórudazat ellenőrzés megoldja.Az egyik gumiharang ki van szakadva,lehet,hogy kevés is az olaj benne.
Mit javasoltok,valakinek van hasonló tapasztalata?Kicsit félek szétszedni,mert így is elég nagy melót vettem a nyakamba úgy érzem.
Köszi
nálam a 4-et dobja ki néha, van egy olyan rezonancia gyorsításkor amikor ki tud ugrani, főleg emelkedőn. Ha a karon van a kezem ott marad. Én kicseréltettem a rudazat műanyag elemeit a hátsó ülés alatt, hátha az megoldja. Jobb lett a kapcsolási érzet, talán feszesebben is van a helyén, kevesebbszer de most is ki tud ugrani
Nem elérhető peterantal
Hozzászólások: 24


« Hozzászólás #80505 Dátum: 2023 November 28, 08:22:33 »

Sziasztok!
Belekezdtem a bogár karosszéria felújításba.Hátsó lökhárítókonzolok cserélve,küszöbvég és doblemez javítása folyamatban.Nem kevés gittet használtak,felfedezhetőek a különböző javítási rétegek mind színben és textúrában is.A motor már kinnt van,oda még be kell szerelni a turbinaházból hiányzó légterelőket és a termosztátot stb.
Viszont nem tudom,mi tévő legyek,mert a váltóm a 3. fokozatot nehezen vette,azaz berakásnál,volt,hogy azonnal kidobta,de,ahogy bemelgedett ez megszűnt.Ha benntartottam a váltókart,akkor nem volt gond.A többi sebességel semmi gond.Ez egy hosszú áttételű váltó,olajos féltengelyes.Titkon abban bízok,hogy egy olajcsere és egy váltórudazat ellenőrzés megoldja.Az egyik gumiharang ki van szakadva,lehet,hogy kevés is az olaj benne.
Mit javasoltok,valakinek van hasonló tapasztalata?Kicsit félek szétszedni,mert így is elég nagy melót vettem a nyakamba úgy érzem.
Köszi
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3546


« Hozzászólás #80504 Dátum: 2023 November 27, 14:49:02 »

Kb
Illetve van aki hintőport vagy szilikon zsírt használ én asszem wd40, vagy fehér zsír
Már rég volt.
Illetve nem árt ha valaki segít és kívülről támaszt vagy nyom.
Szerintem ahány ház ,annyi szokás ,vagy szopás?  Grin
A tranyómnál és a Golfomnál hallgattam a cimbimre szélvédő cserénél. Ő évekkel ezelőtt zsírral töltötte ki a gumikédert ,és zsírozta meg a keretet. A rohadások elkerülése érdekében. Az idáig eltelt idő egyenlőre őt igazolta. Szóval így tettem én IS. 

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3546


« Hozzászólás #80503 Dátum: 2023 November 27, 14:35:43 »

Sziasztok!
Ez nagyon jó fajta szerintem!
Sok éve használom (IWF16).
A Bogárban, a Fiat500-ban és a (gyenge mágnesgyújtás miatt nagyon igényes) Simson 425-ben is jól működik  Cheesy

Biztosan........... Speciel  én beszoptam vele................ Nem mentem 1e km-t és a négyből egy megdöglött.  Ez van.  Használt "szarral" meg megjártam Fürstenfeldet(szűk 1000km/2nap)  Cheesy De ez nem jelent semmit.

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18429


1969

« Hozzászólás #80502 Dátum: 2023 November 27, 08:45:49 »

A meglazítást én is crowafejjel szoktam,a kis toldó pont elfér a motortérben.Viszont a visszarakáshoz kell egy kis szerencse/rutin,mert könnyen befordulhat a lemezburkolat alá.
visszafelé én kézzel igazítom be. úgy lehet érezni mi történik
Nem elérhető peterantal
Hozzászólások: 24


« Hozzászólás #80501 Dátum: 2023 November 27, 06:19:20 »

gyertyák kiszedéséhez van valami speckó kulcs -akármi- amivel könnyebben gyorsabban megy?
 vagy crovafej éssanyi
A meglazítást én is crowafejjel szoktam,a kis toldó pont elfér a motortérben.Viszont a visszarakáshoz kell egy kis szerencse/rutin,mert könnyen befordulhat a lemezburkolat alá.
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18429


1969

« Hozzászólás #80500 Dátum: 2023 November 26, 17:27:36 »

gyertyák kiszedéséhez van valami speckó kulcs -akármi- amivel könnyebben gyorsabban megy?
 vagy crovafej éssanyi
Nekem gyertyakiszedő hosszú crovafejem van. Arra rámegy a kerékcsavar leszedő crovafej. Így olyan magasak, hogy elfér a racsnis vagy a mechanikus szár is
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #80499 Dátum: 2023 November 26, 15:16:56 »

gyertyák kiszedéséhez van valami speckó kulcs -akármi- amivel könnyebben gyorsabban megy?
 vagy crovafej éssanyi
A racsnis készletben nekem van egy, 16, és egy 21  hosszabb gumibetétes direkt gyertya kulcs.
Ha kint van a motor azzal szoktam, de vettem egy csuklós T 21est, azt hordom magammal az autóban, kipróbáltam megy azzal is.

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5784


redgear.hu

« Hozzászólás #80498 Dátum: 2023 November 26, 14:42:58 »

gyertyák kiszedéséhez van valami speckó kulcs -akármi- amivel könnyebben gyorsabban megy?
 vagy crovafej éssanyi
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2973


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #80497 Dátum: 2023 November 24, 20:37:39 »

köszimegrendeltem a gyertyát amit javasoltál☺ kenni valamivel, vagy semmivel?

Én szeretem a grafitot (Nicro 80/Thermocup1200) de van aki ellenzi és már beszerezni sem könnyű.

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14900

« Hozzászólás #80496 Dátum: 2023 November 24, 19:16:53 »

köszimegrendeltem a gyertyát amit javasoltál☺ kenni valamivel, vagy semmivel?
Minek?
Tekerd be a furatba és 22Nm húzd meg.  Wink
Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5784


redgear.hu

« Hozzászólás #80495 Dátum: 2023 November 24, 19:00:31 »

köszimegrendeltem a gyertyát amit javasoltál☺ kenni valamivel, vagy semmivel?
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14900

« Hozzászólás #80494 Dátum: 2023 November 24, 17:47:46 »

van egy kis zavar a gyujtássorrendel ok hogy 1432 de
melyik henger melyik,az elosztófedélen hogy van a kiosztás.... van valamilyen rajzotok?
lehet valaki kicserélt 2 pipát... had ellenörizzem le☺
https://specialtybuggy.com/type-1-vw-firing-order/
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14900

« Hozzászólás #80493 Dátum: 2023 November 24, 17:41:25 »

Nekem az IWF16

Bogárhoz ez a jó.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27073


« Hozzászólás #80492 Dátum: 2023 November 24, 17:37:49 »

van egy kis zavar a gyujtássorrendel ok hogy 1432 de
melyik henger melyik,az elosztófedélen hogy van a kiosztás.... van valamilyen rajzotok?
lehet valaki kicserélt 2 pipát... had ellenörizzem le☺
felső holtpont és rotor iránya megmondja Smiley

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5784


redgear.hu

« Hozzászólás #80491 Dátum: 2023 November 24, 17:24:14 »

van egy kis zavar a gyujtássorrendel ok hogy 1432 de
melyik henger melyik,az elosztófedélen hogy van a kiosztás.... van valamilyen rajzotok?
lehet valaki kicserélt 2 pipát... had ellenörizzem le☺
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2973


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #80490 Dátum: 2023 November 24, 13:13:38 »

Hali! Bogárban melyik van neked? Kipróbálnám.

Nekem az IWF16

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14900

« Hozzászólás #80489 Dátum: 2023 November 24, 11:34:52 »

Hali! Bogárban melyik van neked? Kipróbálnám.
Az amit linkeltem drágábbik.
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13962


30-347-1939

« Hozzászólás #80488 Dátum: 2023 November 24, 10:05:09 »

Én a hosszú élettartam miatt választottam. Lehet igaz lesz ... (nálam nem sokat megy a Bogár. 2016.02. óta ~16e km)
A Simson (tökéletlen karbija miatt) szerette a gyertyáit "beköpni", amit ezzel nem csinál. Valamint azt tapasztaltam, hogy az üresjárati alacsony fordulaton a kevéske indukció ellenére sokkal stabilabban jár a motor.
Hali! Bogárban melyik van neked? Kipróbálnám.

Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5784


redgear.hu

« Hozzászólás #80487 Dátum: 2023 November 23, 20:12:48 »

köszönöm a szakértéseiteket
jövök még☺
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14900

« Hozzászólás #80486 Dátum: 2023 November 23, 17:50:23 »

köszönöm kezdem az olcsóbbal, majd meglátjuk
kevés használatnál átállok a 100 as benzinre.... hátránya lehet?kell állítani karbin gyujtáson?
Semmit.
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14900

« Hozzászólás #80485 Dátum: 2023 November 23, 17:49:53 »

van esetleg tapasztalat mivel tud többet a sima (nyolcadannyiba kerülőnél) egy jó, jól beálított széria motornál, amit ésszel használnak?
menetteljesítmény,élettartam, gyorsabb gázreakció, mittudomén☺

Olajfogyasztó motornál nincs gyertyabeköpés.
100.000 km feletti élettartam.
Jobban nem fog menni, de hideg motornál biztosabb a gyújtás.
Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5784


redgear.hu

« Hozzászólás #80484 Dátum: 2023 November 23, 15:45:34 »

Én a hosszú élettartam miatt választottam. Lehet igaz lesz ... (nálam nem sokat megy a Bogár. 2016.02. óta ~16e km)
A Simson (tökéletlen karbija miatt) szerette a gyertyáit "beköpni", amit ezzel nem csinál. Valamint azt tapasztaltam, hogy az üresjárati alacsony fordulaton a kevéske indukció ellenére sokkal stabilabban jár a motor.
köszönöm kezdem az olcsóbbal, majd meglátjuk

kevés használatnál átállok a 100 as benzinre.... hátránya lehet?kell állítani karbin gyujtáson?
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2973


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #80483 Dátum: 2023 November 23, 12:32:37 »

van esetleg tapasztalat mivel tud többet a sima (nyolcadannyiba kerülőnél) egy jó, jól beálított széria motornál, amit ésszel használnak?
menetteljesítmény,élettartam, gyorsabb gázreakció, mittudomén☺
Én a hosszú élettartam miatt választottam. Lehet igaz lesz ... (nálam nem sokat megy a Bogár. 2016.02. óta ~16e km)
A Simson (tökéletlen karbija miatt) szerette a gyertyáit "beköpni", amit ezzel nem csinál. Valamint azt tapasztaltam, hogy az üresjárati alacsony fordulaton a kevéske indukció ellenére sokkal stabilabban jár a motor.

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2973


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #80482 Dátum: 2023 November 23, 12:06:13 »


"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5784


redgear.hu

« Hozzászólás #80481 Dátum: 2023 November 23, 11:26:11 »

Sziasztok!
Ez nagyon jó fajta szerintem!
Sok éve használom (IWF16).
A Bogárban, a Fiat500-ban és a (gyenge mágnesgyújtás miatt nagyon igényes) Simson 425-ben is jól működik  Cheesy

van esetleg tapasztalat mivel tud többet a sima (nyolcadannyiba kerülőnél) egy jó, jól beálított széria motornál, amit ésszel használnak?
menetteljesítmény,élettartam, gyorsabb gázreakció, mittudomén☺
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #80480 Dátum: 2023 November 23, 11:16:36 »

« Utoljára szerkesztve: 2023 November 23, 11:19:18 írta gas »

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2973


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #80479 Dátum: 2023 November 23, 10:27:23 »

Üdv!

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #80478 Dátum: 2023 November 23, 08:12:19 »

Sziasztok!
Ez nagyon jó fajta szerintem!
Sok éve használom (IWF16).
A Bogárban, a Fiat500-ban és a (gyenge mágnesgyújtás miatt nagyon igényes) Simson 425-ben is jól működik  Cheesy

Üdv!

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Oldalak: 1 [2] 3 4 5 6 7 ... 2014
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.133 másodperc alatt készült el 18 lekéréssel.