www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2022 Augusztus 19, 16:11:10

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Nyári Rajzás
Balatonalmádi, Yacht Camping
2022. június 15-19.
918147 Hozzaszólás 216 Témában írta 1596 Felhasználó
Legújabb tag: cicema1573
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 ... 2005
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 8952744 alkalommal)
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13801


30-347-1939

« Hozzászólás #80104 Dátum: 2022 április 18, 12:25:43 »

Dehogy vagyok én mester, csak lelkes amatőr! Ettől függetlenül 3 éve szépen, csendben utazhatunk a fülkében. Wink Ez került Duduba az utastér szigetelésére: https://www.ebay.com/itm/Autodammung-Profi-Dammung-4m-Alubutyl-Dammmatte/352555530768?hash=item5215f27a10%3Ag%3AMKAAAOSwmZdalrnn&fbclid=IwAR1wqsB-sydS4gcgx4dfhyuMU69b63lIve_7HJTa1TZr3AorlcxotMaDtpU Öntapadós és nagyon tud ragadni. Volt amikor nem sikerült jól az illesztés valamelyik íves, szűkebb helyen, hát nem voltam boldog, mert szinte úgy kellett "levésni". Az a darab ment is a kukába, szóval oda kell figyelni amikor valaki ezzel az anyaggal dolgozik.
A motortér meg ezt kapta: https://de.hoffmann-speedster.com/kaefer/dichtungen/chassisdichtungen/4490/motorraumdaemmung-3-tlg.-germany-limo.?c=136087
Lajoskám! Köszi a linket! Azt hiszem ezt meg is rendelem az utastérbe. Mivel lehet szabni? Olló, sniccer?

Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3000


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #80103 Dátum: 2022 április 17, 07:02:55 »

Wink

1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
1999 Citroën Saxo 1.1
IFA HP 401
SKIF M1
Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3000


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #80102 Dátum: 2022 április 17, 07:02:36 »

kapott nagy höséget a napsugárzást nyáron?bírja-e az extrém meleget levállás nélkül a tetőn?(mondjuk pálcás tetökárpit esetén nem derül ki)
Szépen a helyén van, gondolom ott is marad. Ez direkt autós szigetelés, elméletileg ide fejlesztették ki, szóval bírnia kell.

1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
1999 Citroën Saxo 1.1
IFA HP 401
SKIF M1
Elérhető BlackP
Hozzászólások: 26771


« Hozzászólás #80101 Dátum: 2022 április 16, 10:59:34 »

kapott nagy höséget a napsugárzást nyáron?bírja-e az extrém meleget levállás nélkül a tetőn?(mondjuk pálcás tetökárpit esetén nem derül ki)

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5728


redgear.hu

« Hozzászólás #80100 Dátum: 2022 április 16, 08:36:47 »

Dehogy vagyok én mester, csak lelkes amatőr! Ettől függetlenül 3 éve szépen, csendben utazhatunk a fülkében. Wink Ez került Duduba az utastér szigetelésére: https://www.ebay.com/itm/Autodammung-Profi-Dammung-4m-Alubutyl-Dammmatte/352555530768?hash=item5215f27a10%3Ag%3AMKAAAOSwmZdalrnn&fbclid=IwAR1wqsB-sydS4gcgx4dfhyuMU69b63lIve_7HJTa1TZr3AorlcxotMaDtpU Öntapadós és nagyon tud ragadni. Volt amikor nem sikerült jól az illesztés valamelyik íves, szűkebb helyen, hát nem voltam boldog, mert szinte úgy kellett "levésni". Az a darab ment is a kukába, szóval oda kell figyelni amikor valaki ezzel az anyaggal dolgozik.
A motortér meg ezt kapta: https://de.hoffmann-speedster.com/kaefer/dichtungen/chassisdichtungen/4490/motorraumdaemmung-3-tlg.-germany-limo.?c=136087
kapott nagy höséget a napsugárzást nyáron?bírja-e az extrém meleget levállás nélkül a tetőn?(mondjuk pálcás tetökárpit esetén nem derül ki)
Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3000


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #80099 Dátum: 2022 április 16, 06:43:30 »

Gyukin mestere ennek.

Ha jól emlékszem, 2-3 féle létezik.
Pl.: a padlóra nem nagyon nincs értelme, kerékjáratokra viszont igen.
Dehogy vagyok én mester, csak lelkes amatőr! Ettől függetlenül 3 éve szépen, csendben utazhatunk a fülkében. Wink Ez került Duduba az utastér szigetelésére: https://www.ebay.com/itm/Autodammung-Profi-Dammung-4m-Alubutyl-Dammmatte/352555530768?hash=item5215f27a10%3Ag%3AMKAAAOSwmZdalrnn&fbclid=IwAR1wqsB-sydS4gcgx4dfhyuMU69b63lIve_7HJTa1TZr3AorlcxotMaDtpU Öntapadós és nagyon tud ragadni. Volt amikor nem sikerült jól az illesztés valamelyik íves, szűkebb helyen, hát nem voltam boldog, mert szinte úgy kellett "levésni". Az a darab ment is a kukába, szóval oda kell figyelni amikor valaki ezzel az anyaggal dolgozik.
A motortér meg ezt kapta: https://de.hoffmann-speedster.com/kaefer/dichtungen/chassisdichtungen/4490/motorraumdaemmung-3-tlg.-germany-limo.?c=136087
« Utoljára szerkesztve: 2022 április 16, 06:59:25 írta VW T2b »

1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
1999 Citroën Saxo 1.1
IFA HP 401
SKIF M1
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8813


« Hozzászólás #80098 Dátum: 2022 április 13, 18:46:05 »

Sokat nem lát vizet az autó, inkább havat. :-)

Viccet félretéve: mindenhova teszek, sokat, oszt ha beázik, kiveszem. Nem mindennapi kocsi lesz.

A hétvégén is mentem vele, ömlött az eső, de egy csepp víz sincs bent. Szóval nem a legrosszabbra készülök, azt meghagyom az örök pesszimistáknak. :-)
Hideg-meleg,páralecsapódás,kondenzvíz stb.
Ezért rohadnak el az üregek is,küszöbök belülről,ajtók az oldalkárpitok alatt.Nem kell ehhez ténylegesen kívülről bejutó,csapadéknak,esővíznek lennie.
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17096


« Hozzászólás #80097 Dátum: 2022 április 13, 18:42:44 »

Elérhető Typ117
Hozzászólások: 18256


1969

« Hozzászólás #80096 Dátum: 2022 április 13, 15:20:48 »

Sokat nem lát vizet az autó, inkább havat. :-)

Viccet félretéve: mindenhova teszek, sokat, oszt ha beázik, kiveszem. Nem mindennapi kocsi lesz.

A hétvégén is mentem vele, ömlött az eső, de egy csepp víz sincs bent. Szóval nem a legrosszabbra készülök, azt meghagyom az örök pesszimistáknak. :-)
nem feltétlen kintről jön be a víz. nálam polifoam volt a szőnyeg alatt, ami magában tartotta azt a vizet is, amit cipővel vittünk be
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17096


« Hozzászólás #80095 Dátum: 2022 április 13, 15:04:11 »

Sokat nem lát vizet az autó, inkább havat. :-)

Viccet félretéve: mindenhova teszek, sokat, oszt ha beázik, kiveszem. Nem mindennapi kocsi lesz.

A hétvégén is mentem vele, ömlött az eső, de egy csepp víz sincs bent. Szóval nem a legrosszabbra készülök, azt meghagyom az örök pesszimistáknak. :-)
Elérhető abes
Hozzászólások: 14558

« Hozzászólás #80094 Dátum: 2022 április 13, 14:32:12 »

ezt le szokták ragasztani teljes felületen, nem? akkor azt gondolnám nem tud a víz alámenni. mármint a repedésbe bejuthat, és egy vékony vonalban eléri a padlót, de nem terül szét. nem? (mondjuk az is igaz, hogy a sarkokba, profilokba nem tudod teljes felületen belenyomni)

még mindig jobbnak tűnik mint egy szivacs vagy polifoam, ami magába is szívja a vizet. az tényleg szétrohasztja a lemezt.

egy jó alapozótól tényleg biztos tartósabb lesz
Gyukin mestere ennek.

Ha jól emlékszem, 2-3 féle létezik.
Pl.: a padlóra nem nagyon nincs értelme, kerékjáratokra viszont igen.
Elérhető Typ117
Hozzászólások: 18256


1969

« Hozzászólás #80093 Dátum: 2022 április 13, 14:09:56 »

veszélyforrás ha megrepedezik (hötágulás-mechanikai behatás) az ott bejutó víz-pára tud dolgozni ha nyers felületet talál. Előtte jól ki kell alapozni 2k-s alapozóval -esetleg más anyagot tenni a padlóra-
ezt le szokták ragasztani teljes felületen, nem? akkor azt gondolnám nem tud a víz alámenni. mármint a repedésbe bejuthat, és egy vékony vonalban eléri a padlót, de nem terül szét. nem? (mondjuk az is igaz, hogy a sarkokba, profilokba nem tudod teljes felületen belenyomni)

még mindig jobbnak tűnik mint egy szivacs vagy polifoam, ami magába is szívja a vizet. az tényleg szétrohasztja a lemezt.

egy jó alapozótól tényleg biztos tartósabb lesz
Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5728


redgear.hu

« Hozzászólás #80092 Dátum: 2022 április 13, 13:37:01 »




Megy bele a szokásos hőre melegő kátrányos a padlóra



veszélyforrás ha megrepedezik (hötágulás-mechanikai behatás) az ott bejutó víz-pára tud dolgozni ha nyers felületet talál. Előtte jól ki kell alapozni 2k-s alapozóval -esetleg más anyagot tenni a padlóra-
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17096


« Hozzászólás #80091 Dátum: 2022 április 13, 11:23:48 »

Kipakoltam az Ovál belsejét, 0 hangszigetelést találtam (ami a zaj alapján nem meglepő :-)).
Mivel sokat szeretném használni, ezért nem spórolok az anyaggal (és gyorsulási versenyre sem készülök :-)).

Megy bele a szokásos hőre melegő kátrányos a padlóra és az ajtókba, a hátfalra és kerékjáratokra alu tükrös szintén formázható, majd kap az egész 1 vagy 2 centis szivacsot (ahol amennyi elfér).

A végén csináltatok bele egységes szőnyeget (most 2-3 féle van benne :-)).
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3248


« Hozzászólás #80090 Dátum: 2022 április 10, 06:52:21 »

Igen. A bogárnál is a 180W folyamatos világításra nem elég.  Wink
Ki mondta ezt az ökörséget!? Csak azt nem tudom akkor én miként bogarazok folyamatos világítás mellett??? A balcsi körüli veterán túráról ,hogy a f@szba jöttünk haza tök sötétben???(és ha balcsi ,a 356-is 6V-s amivel csapattunk ,nem is értem ,hogyan működhetett Grin Evil ) Segítsen már vki és árulja el! Arról nem is beszélve ,hogy régen nehezebb dolog volt beállítani a töltést mivel csak sötétben használták a világítást. Na az kemény lehetett ,hogy világítással és nélküle is megfelelően töltsön és ne is töltsön túl! Mostanság pedig onnantól ,hogy beröffentetted a bogit használod a világítást. Szóval konstans fogyasztásod van , ehhez kell beszabályozni. Nyilván való össze nem hasonlítható egy 12V-s rendszerrel ,de odafigyeléssel autózható! Ja ,hát persze ,ülésfűtés elektronyos ablak egyéb faszság nem fér bele ,de azért még a csöves rádiót megszólaltatja a világítás mellett!  Lehet ,hogy az enyém az egyedüli bogár a világon ami működik folyamatos világítás mellett? Ja ,kábelköteg is az eredeti ,csak a saruk egy részét cseréltem le  Wink
(egyébként a 180W 6V-n 30A)

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3000


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #80089 Dátum: 2022 április 10, 06:00:09 »

6V-ban volt 160-as
majd lett 180W-os.
12V 30A 300W körül biztos tudott.

Generátorból, 55, 65, 75A-est is láttam már.
Pár éve amikor a bogárkánk teljes felújítást kapott, mi is generátorra váltottunk, azóta nincs gond. 12V 55A-s, kapott társnak egy 12V 74Ah-s aksit, oszt jó napot.

1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
1999 Citroën Saxo 1.1
IFA HP 401
SKIF M1
Elérhető abes
Hozzászólások: 14558

« Hozzászólás #80088 Dátum: 2022 április 09, 14:17:13 »

A 12V-os dinamó hány wattot ad le?
6V-ban volt 160-as
majd lett 180W-os.
12V 30A 300W körül biztos tudott.

Generátorból, 55, 65, 75A-est is láttam már.
« Utoljára szerkesztve: 2022 április 09, 14:28:27 írta abes »
Elérhető Typ117
Hozzászólások: 18256


1969

« Hozzászólás #80087 Dátum: 2022 április 09, 13:42:12 »

Igen. A bogárnál is a 180W folyamatos világításra nem elég.  Wink
A 12V-os dinamó hány wattot ad le?
Elérhető abes
Hozzászólások: 14558

« Hozzászólás #80086 Dátum: 2022 április 09, 13:25:00 »

Ez 6V akksi kérdés helyett 6V + korabeli rendszer összeállítás kérdésnek tűnik, alulméretezett dinamóval.
Igen. A bogárnál is a 180W folyamatos világításra nem elég.  Wink
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4243


Zeitwagen...

« Hozzászólás #80085 Dátum: 2022 április 09, 11:38:49 »

Ez 6V akksi kérdés helyett 6V + korabeli rendszer összeállítás kérdésnek tűnik, alulméretezett dinamóval.

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2910


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #80084 Dátum: 2022 április 08, 13:03:14 »

Mindegy, hány voltos, az akksi belül kb. ugyanolyan (csak kevesebb a cella). Azaz nem a "voltszámon" múlik az élettartama.
Ha van mondjuk egy régi elektromos óra, az le tudja enni. Akkor kezdődik a szulfátosodás, ha egy bizonyos feszültségérték alá esik a cella (majd jön Imrüs, és megmondja, mekkora).
Ha mindig jó az elektrolit szint és a feszültsége, akkor lassabban öregszik. De elég, ha már egyszer mélykisült, és sosem lesz a régi...

 Grin

« Utoljára szerkesztve: 2022 április 08, 13:12:55 írta Imrüs »

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8813


« Hozzászólás #80083 Dátum: 2022 április 08, 10:20:15 »

Motorral tudok hozzászólni.
CZ350 6V 75W gyári állapotban. 1984-es.

Majd 2 évig próbáltam a rendszert gatyába rázni.
Alapjáraton töltés nincs, ilyenkor a 6V 11Ah akkuból eszi a delejt.
Fordulaton elkezdi visszatölteni, de a felkapcsolt lámpa miatt ez lassan megy. Elől:35W, hátul: 5W helyzetjelző, órában: 2W háttérvilágítás, gyújtás is megeszik 5-10W körül. Ha jól emlékszem 3-4.000 fordulat között tudja a 75W töltőteljesítményt a dinamó.

Szóval a nappal is kötelező világítással esélytelen a normális egyensúly.
Beszereztem ledes izzókat. Még a fényszóróba is. Valamit javult a helyzet, 60-tól már 7.2V körül lett a töltésem. De a folyamatosan működő világítással így is kevés volt.
A piros lámpánál fékkel tartom a motorról le kellett szoknom.
2x dörrentem le lemerülő akku miatt.
A vezeték ami motornál nincs 1 méter jelentős volt a feszültség esés. Hiába pucoltam, nem lett jobb. Vezeték cserénél néztük, hogy a kábel a szigetelés alatt oxidos volt. :-(

Tavaly került rá 12V 140W generátor, új kábelek és minden bajom megszűnt.

Szóval, lehet, hogy jó a 6V, de nem a mostani viszonyok között. (forgalom, elektromos fogyasztók használata...)
Jah Stone! Az oválon a jobb hátsó féklámpád nem működik.


Utolsó ami eszembe jut, 6V izzók gyártása leállt. Ami van készleten azok kaphatók. Akinek van becsülje meg minden darabját. Átnézem a készletemet és ha találok használhatót akkor szívesen oda adom.
Tegnap találtam 12V 40/45W R2-es foglalatú Tungsram gömb izzót. Ha valaki vágyik rá jelezze.

Mi 6V-os izzók,kincsek lettek?Jó tudni Abes.Akkor elkezdem begyűjteni,összevásárolgatni őket.Ausztriában bogarasoknál még vannak.Dobozban,régi,elfekvő újak.
Elérhető abes
Hozzászólások: 14558

« Hozzászólás #80082 Dátum: 2022 április 08, 09:05:20 »

Narancs is leírta személyes tapasztalatát meg én is. Kíváncsi lennék mások személyes tapasztalatára is.
Motorral tudok hozzászólni.
CZ350 6V 75W gyári állapotban. 1984-es.

Majd 2 évig próbáltam a rendszert gatyába rázni.
Alapjáraton töltés nincs, ilyenkor a 6V 11Ah akkuból eszi a delejt.
Fordulaton elkezdi visszatölteni, de a felkapcsolt lámpa miatt ez lassan megy. Elől:35W, hátul: 5W helyzetjelző, órában: 2W háttérvilágítás, gyújtás is megeszik 5-10W körül. Ha jól emlékszem 3-4.000 fordulat között tudja a 75W töltőteljesítményt a dinamó.

Szóval a nappal is kötelező világítással esélytelen a normális egyensúly.
Beszereztem ledes izzókat. Még a fényszóróba is. Valamit javult a helyzet, 60-tól már 7.2V körül lett a töltésem. De a folyamatosan működő világítással így is kevés volt.
A piros lámpánál fékkel tartom a motorról le kellett szoknom.
2x dörrentem le lemerülő akku miatt.
A vezeték ami motornál nincs 1 méter jelentős volt a feszültség esés. Hiába pucoltam, nem lett jobb. Vezeték cserénél néztük, hogy a kábel a szigetelés alatt oxidos volt. :-(

Tavaly került rá 12V 140W generátor, új kábelek és minden bajom megszűnt.

Szóval, lehet, hogy jó a 6V, de nem a mostani viszonyok között. (forgalom, elektromos fogyasztók használata...)
Jah Stone! Az oválon a jobb hátsó féklámpád nem működik.


Utolsó ami eszembe jut, 6V izzók gyártása leállt. Ami van készleten azok kaphatók. Akinek van becsülje meg minden darabját. Átnézem a készletemet és ha találok használhatót akkor szívesen oda adom.
Tegnap találtam 12V 40/45W R2-es foglalatú Tungsram gömb izzót. Ha valaki vágyik rá jelezze.
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3248


« Hozzászólás #80081 Dátum: 2022 április 08, 08:21:35 »

Narancs is leírta személyes tapasztalatát meg én is. Kíváncsi lennék mások személyes tapasztalatára is.
Egyébként az autó töltéséről konkrétan nem esett szó. Pedi jó lett volna. Én amikor beépítettem fesz. kijelzőt és menetközben figyeltem miként változik a töltés fordulat és fogyasztók be-kikapcsolása esetén ,már tudtam milyen irányba mozduljak ,hogyan állítsam be. Be kell osztani azt a 180Wattnyi dinamó teljesítményt. Pedig az első lámpákba 6v-os halogént pakoltam. A teljesítmény különbséget pedig ahol csak lehetett ledes(saját készítésű) izzókkal balanszíroztam. kénytelen voltam a cél érdekében Cheesy igen tudom led veterán ,bla-bla-bla......... Leszarom ,müxik!!
« Utoljára szerkesztve: 2022 április 08, 08:24:12 írta zsozsy »

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8813


« Hozzászólás #80080 Dátum: 2022 április 07, 23:57:30 »

Mindegy, hány voltos, az akksi belül kb. ugyanolyan (csak kevesebb a cella). Azaz nem a "voltszámon" múlik az élettartama.
Ha van mondjuk egy régi elektromos óra, az le tudja enni. Akkor kezdődik a szulfátosodás, ha egy bizonyos feszültségérték alá esik a cella (majd jön Imrüs, és megmondja, mekkora).
Ha mindig jó az elektrolit szint és a feszültsége, akkor lassabban öregszik. De elég, ha már egyszer mélykisült, és sosem lesz a régi...
Én ezt értem is,teljesen jogos,logikus,elfogadom.

Viszont nálam,a 6V-os akksik,nagyon hamar beszartak.Mikor már páron túl voltam,tök féltettem,vigyáztam rájuk,autó garázsos indítása után,mindig egyből vissza is töltöttem a kivett feszültséget...

Ugyan ilyen érdekesség,hogy a Narancs autóm,pl már 2006-ban,használt Banner akksival ment le Siklósra felújításra,azzal jött vissza,és 2016-ban,azzal is adtam el.Az meg több mint tíz évet kibírt,azonos helyen tárolással,hőmérséklet,azonos indításszám stb mellett.
Volt ott több bogaram is,szintén 12Voltosak,azoknak sem volt gond sosem az akksijukkal.

Szóval én ebből azt a következtetést vontam le,hogy bár tényleg nem szabadna,de a 6V-os akksi,nem bírja úgy a kevesebb használatot,a félre rakást stb,előbb megadja magát.

Lehet,hogy abban van,míg egy 12V-os akksiból,elveszik,merül 3-4 Volt,az az akksi,még akkor is kétharmadon van.Viszont egy 6V-os akksinál,ha a hatból elveszik 3-4 Volt,akkor az akku,már a névleges feszültsége felénél sem van,és ha meg a nullához nézzük,ahhoz már sokkal közelebb is van.És ilyenkor már jönnek is a lemezre a szulfitok.Amik a lemezről a felvevő és tárolási kapacitást veszik el.Így ha már legközelebb töltöd,már megint csak kevesebb lesz.És megint csak kevesebb,és a végén,már fel sem tudod tölteni.

Nekem volt 6V-os akksival,garanciális vitám is,mert az újan vásárolt akksi,fél éven belül kihalt.A fele árat tudtam visszakövetelni.Akksi márkájú,magyar akku volt.
Mikor ezek a magyar akkumulátorok sorra kihaltak,én arra gondoltam,hogy ezek azért nem bírták olyan sokáig,mert valami hazai gyártású gagyik.Külföldön,direkt veteránosok számára,gyártanak,készítenek 6Voltos akksikat (van aminek direkt még az esztétikája is olyan,mint anno 40-50 évvel ezelőtt volt,hogy optikailag is passzoljon a veteránhoz).De mivel kicsi a gyártási darabszám,költségesebb gyártás,drágák ezek az akkumulátorok.Gondoltam benevezek egy 6V-os Bannerra,meg is vásároltam Ausztriában,és tök megnyugodott a szívem,na ezzel most nem lesz gondom,ez a probléma,most pár éve lerendezve,kipipálva.És az is kihalt.Mondom,pedig még a Bencze Andrással,új köteg is lett belegyártva,saruk,minden újak voltak,zárlat kizárva,tároláskor saruk lecsavarozva.

Ha egy 6Voltos akksis veterán nem használnak,az az akksi,viszonylag rövid időn belül kihal.És bár nem tudom miért,a 12-es sokkal tovább el van,sokkal többet kibír.A 6 voltos sokkal érzékenyebb.
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4243


Zeitwagen...

« Hozzászólás #80079 Dátum: 2022 április 07, 21:49:53 »

Ha gondozod is,a 6V-os akksid,igen hamar ki fog halni.Úgy időben.Nem bírnak sokat,saját tapasztalat.
Mindegy, hány voltos, az akksi belül kb. ugyanolyan (csak kevesebb a cella). Azaz nem a "voltszámon" múlik az élettartama.
Ha van mondjuk egy régi elektromos óra, az le tudja enni. Akkor kezdődik a szulfátosodás, ha egy bizonyos feszültségérték alá esik a cella (majd jön Imrüs, és megmondja, mekkora).
Ha mindig jó az elektrolit szint és a feszültsége, akkor lassabban öregszik. De elég, ha már egyszer mélykisült, és sosem lesz a régi...

VW Beetle - the original since 1938
Elérhető abes
Hozzászólások: 14558

« Hozzászólás #80078 Dátum: 2022 április 07, 20:46:17 »

electric power
Jó kis Jászplasztik.
Tavaly vettem a 72 Ah-s volt vagy 17.000 Ft.
Áhh nekem is meg kell néznem a szintet.
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3248


« Hozzászólás #80077 Dátum: 2022 április 07, 20:29:07 »

hogy vésted szét a lezártat?
Ahogy ABES írta. Cimke le ,alatta a kupak külön-külön ,vagy egybekupak ami kipattintható vagy csak roncsolással ,vagy sehogy. Vagy akármi............. gyártmánya válogatja. A buszba electric power van ,ezzel vettem Wink

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Elérhető abes
Hozzászólások: 14558

« Hozzászólás #80076 Dátum: 2022 április 07, 19:27:06 »

Mindegy, hogy 6 vagy 12V-os. Naponta 1% az önkisülése, ha hetente egyszer járnak vele akkor nincs gond, mert a másodlagos szulfátosodás minimális.
Venni kell egy normális töltőt és kivezetékelni, ha tudja az ember, hogy hosszabb időt nem megy akkor rá kell dugni a csepptöltőt.

Vízszintet és a töltőfeszültséget ellenőrizni. Ennyi kell a boldogsághoz.

Elérhető abes
Hozzászólások: 14558

« Hozzászólás #80075 Dátum: 2022 április 07, 19:15:51 »

hogy vésted szét a lezártat?
Néha a matrica alatt ott vannak a kupakok.
Elérhető BlackP
Hozzászólások: 26771


« Hozzászólás #80074 Dátum: 2022 április 07, 18:04:10 »

Ja-ja........ Gondozni kell ,vagyis kapáni mint a kertet Cheesy Kapágattam én is. Így hosszú éveken át szolgált a 6V-s akksi. Bogi megvásárlása óta tavaly ősszel cseréltem először Wink
hogy vésted szét a lezártat?

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17096


« Hozzászólás #80073 Dátum: 2022 április 07, 17:05:53 »

Nekem 4 éve van a kocsiban az akksi, sosem vettem le a sarut - mondjuk 2 évig állt az autó. Most sokat fog menni, meglátjuk, mennyit bír. :-)
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3248


« Hozzászólás #80072 Dátum: 2022 április 07, 14:58:35 »

Ha gondozod is,a 6V-os akksid,igen hamar ki fog halni.Úgy időben.Nem bírnak sokat,saját tapasztalat.

Én először,az itthon gyártott,és még akkor forgalomban lévő,"Akksi-cég" hat voltos,un "Trabant" akkumulátorait vásároltam.Volt,ami már az egy év,garancia időn belül pusztult meg,de általában olyan 1-1.5 évet bírtak csak ki.Pedig.........................

Lehet nekem szerencsém volt de pont nem ezt tapasztaltam...............AKKSI akksim volt és nem púposodott fel! Szép csendesen elhalt. Most is AKKSI-t kerestem volna de sajna nem találtam. Most egy más gyártóé van benne. Azért azt hozzáteszem ,hogy volt még a vásárlásom utáni közvetlen időszakban ,hogy 1,3Voltra merült az akksim vagy 3x -4szer.(az egyik motoros találkozón történt ,mindenki tolta hatalmas lelkesedéssel  Grin ) Tanuló időszak volt  Grin Aztán megtanultam élni a rendszerrel ,kapott egy műszert is ,hogy lássam a töltőfeszt ,erre a mai napig keményen odafigyelek ,lehet ennek (vagy sem) köszönhetően bírta közel annyi ideig amíg te hatot felemésztettél.

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8813


« Hozzászólás #80071 Dátum: 2022 április 07, 12:54:15 »

Nehezen indult a 6V-os Bogár. Régen töltöttem az akksit, gondoltam, lemerült.
Persze le is merült, de elfeledkeztem arról, hogy az akku bizony nem gondozásmentes; szépen felöntöttem a megfelelő szintre, töltöttem egy éjszakán keresztül és most szépen teszi a dolgát.
Ha gondozod is,a 6V-os akksid,igen hamar ki fog halni.Úgy időben.Nem bírnak sokat,saját tapasztalat.

Én először,az itthon gyártott,és még akkor forgalomban lévő,"Akksi-cég" hat voltos,un "Trabant" akkumulátorait vásároltam.Volt,ami már az egy év,garancia időn belül pusztult meg,de általában olyan 1-1.5 évet bírtak csak ki.Pedig úgy tároltam a kocsit,hogy mindig lecsavaroztam a sarukat.Rendszeresen töltögettem is őket.Aztán felújításkor,még direkt új kábelköteget is gyártattam,kibasztam a jó gyárit,pedig lehet,hogy nem is kellett volna.
Idővel,mindegyik akksi elpúposodott,eldeformálódott.Az akksi boltos azt mondta,hogy ilyenkor az ólomlemezekre,szulfát,vagy szulfit rakódik le,és ezek a látható,és tapintható ,púpok,deformálódások.De ahol ilyen szulfit van már a lemezen,ott már nem vesz fel,nem tárol feszültséget,már annyival romlik,csökken az állapota,kapacitása.
Aztán,mikor már azt hittem,hogy csak ezekkel a hazai gyártású,akksikkal van a baj,vettem külföldről,újan,jó drágán,6V-os,eredeti Banner akksit,abban jobban bízva,de az is kihalt.Úgy,hogy új kábelköteg,gondozás,deszt vízzel töltögetés,leszedett sarukkal tárolás,márkás akksi beszerzése,semmi sem segített.
És mikor jöttek megvásárolni az 1963-as Greenymet a németek,akkor is hallott akksi fogadott.Gyorsan futottam be az árkádra venni egyet,szerencsére volt,és zsír új akksival adtam el.Így a megvásárlástól,az eladásig,2007-2016-ig,hat darab,6V-os akksit vásároltam az autóba.És 2007-ben,vásárláskor,az előző tulaj is új akksival,hozzá garanciával,számlával adta el.De nála is kihalt,tehát előttem is fennálló probléma volt ez .Tehát az ilyen 6V-os rendszerekkel,mindig csak baj,szívás van.Nem véletlenül alakítják az ilyen régi autók nagy százalékát 12V-osra.Meg ugye a gyári is anno,bár a Volkswagennél kicsit késve,vagy későn,más autógyártók,már korábban,előbb átálltak a 12V-ra.Bár én,mint veterános szemléletű,továbbra is,ha 1967 előtti bogarat újítanék fel,és nem tuning,hanem széria gyári állapotra,akkor is maradnék,a gyártáskori 6V mellett.Továbbra is.Mert így eredeti,ez hozzá tartozik,a régi,eredeti,veterán fílinghez.
« Utoljára szerkesztve: 2022 április 07, 12:56:20 írta Narancs »
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3248


« Hozzászólás #80070 Dátum: 2022 április 07, 12:17:11 »

Nehezen indult a 6V-os Bogár. Régen töltöttem az akksit, gondoltam, lemerült.
Persze le is merült, de elfeledkeztem arról, hogy az akku bizony nem gondozásmentes; szépen felöntöttem a megfelelő szintre, töltöttem egy éjszakán keresztül és most szépen teszi a dolgát.
Ja-ja........ Gondozni kell ,vagyis kapáni mint a kertet Cheesy Kapágattam én is. Így hosszú éveken át szolgált a 6V-s akksi. Bogi megvásárlása óta tavaly ősszel cseréltem először Wink

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17096


« Hozzászólás #80069 Dátum: 2022 április 07, 10:09:44 »

Nehezen indult a 6V-os Bogár. Régen töltöttem az akksit, gondoltam, lemerült.
Persze le is merült, de elfeledkeztem arról, hogy az akku bizony nem gondozásmentes; szépen felöntöttem a megfelelő szintre, töltöttem egy éjszakán keresztül és most szépen teszi a dolgát.
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3195


« Hozzászólás #80068 Dátum: 2022 április 06, 17:41:00 »

Emlékszik valaki, hogy bogárba hátra milyen hosszú 3 pontos biztonsági övek kellenek?
A hosszt nemtudom de egy ezeröcsiből kibontott nem autómata övet tettem annó az enyémbe.

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Elérhető Typ117
Hozzászólások: 18256


1969

« Hozzászólás #80067 Dátum: 2022 Március 31, 22:09:13 »

Emlékszik valaki, hogy bogárba hátra milyen hosszú 3 pontos biztonsági övek kellenek?
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4243


Zeitwagen...

« Hozzászólás #80066 Dátum: 2022 Február 27, 21:50:01 »

Aztamindenségit mennyi féle van Shocked Shocked
Sok az ismétlődés, meg az USA betegágy a visszafúvókázott 34-esekkel...

VW Beetle - the original since 1938
Elérhető Typ117
Hozzászólások: 18256


1969

« Hozzászólás #80065 Dátum: 2022 Február 25, 20:41:59 »

Szerintem. a "finomhangolás" és ellenőrzés azért nagyon fontos, mert még egy adott karbi típuson belül is vannak gyári különbségek is. Nagyon tetszik ez a táblázat, és a talpon beütött számok alapján (3 karbi, 3 különböző szám) sikerült is az ebayon megfelelő levegőkorrekciós fúvókákat vásárolnom  Cool
Aztamindenségit mennyi féle van Shocked Shocked
Oldalak: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 ... 2005
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.156 másodperc alatt készült el 18 lekéréssel.