www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Október 30, 14:34:41

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921353 Hozzaszólás 218 Témában írta 1615 Felhasználó
Legújabb tag: August
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1899 1900 1901 1902 1903 [1904] 1905 1906 1907 1908 1909 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 14774916 alkalommal)
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #4491 Dátum: 2006 Június 09, 19:07:17 »

erről mondj még valamit mit jelent meg hogyan.
bár ha látnám, lehet nem kéne magyarázni.

bedugod a pici ujjadat, és érzed, hogy központos-e a tárcsa a főtengellyel vagy sem.
faszér' kell szerszám ilyenhez?



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
1303LS
« Hozzászólás #4490 Dátum: 2006 Június 09, 18:28:27 »

Ja akinek a olyanok a szomszédai........
hogy van eszterga......
Esetleg egy rajz róla valahol?


Hát rajzot azt nem tudok sehol.
Viszont a nagycsavar nyomatékkulccsal való meghúzása is fontos.
A meghúzási táblázatok 300Nm-t írnak, de én nem tartom túlzásnak a 350-400-at sem.
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #4489 Dátum: 2006 Június 09, 18:09:12 »

Ki kell venni a motort és le kell venni a lendkereket, meg persze a kuplungot. Hosszú cső vagy légkulcs kell hozzá, meg talán 36-os krova.

van ledkerék lefogató is

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Mamut
Hozzászólások: 863


« Hozzászólás #4488 Dátum: 2006 Június 09, 17:37:14 »

Ja akinek a olyanok a szomszédai........
hogy van eszterga......
Esetleg egy rajz róla valahol?

A Biblia arra tanít, hogy szeresd felebarátodat. A Káma Szutra pedig megmagyarázza, hogyan...
1303LS
« Hozzászólás #4487 Dátum: 2006 Június 09, 17:32:17 »

erről mondj még valamit mit jelent meg hogyan.
bár ha látnám, lehet nem kéne magyarázni.

Ha látnád 100% hogy tudnád.
A váltó nyelestengelyének bele kell mennie egyszerre a nagycsavar kiscsapágyába és a kuplung tárcsa ricnijébe.
Ezeknek koncentrikusnak kell lenniük, ezt nehéz összejátszani segédeszköz nélkül.
De akár egy seprűnyélből is esztergáltathatsz a szomszéddal egy célszerszámot ha a paramétereket leméred.  Grin
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #4486 Dátum: 2006 Június 09, 17:24:55 »

Kuplungszerkezet felszerelésénél fontos a tárcsa központosítása, ezt egy bontott nyelestengellyel érdemes megoldani de házilagos megoldások is be szoktak válni.

erről mondj még valamit mit jelent meg hogyan.
bár ha látnám, lehet nem kéne magyarázni.
1303LS
« Hozzászólás #4485 Dátum: 2006 Június 09, 17:19:42 »

Üdv!
Főtengelyszimering csere a kuplung felőli oldalon mekkora munka, mi az amit ilyenkor feltétlenül érdemes, vagy kell cserélni? Célszerszám igény?

Motor ki. Ehhez ha már hozzáfogsz gondolom megvannak a feltételek, bár nem kell sok minden hozzá.
Kuplung szerkezet le, nagycsavar a lendkerék közepén 36-os.
Ide érdemes időben bezserezni a bika dugó kulcsot a megfelelő szárral és összerakáshoz nyomatékkulcs.
Nagycsavar ki, jó ha beszerzel valami lendkerék rögzítő dolgot, de rögtönözni is lehet, kézre, motortartócsavarokra vigyázni.
Lendkerék le, szimmering csere.
Összerakás fordított sorrendben.
Ellenőrizd a nagycsavar közepében a kiscsapágyat amibe a váltó nyelestengely megy, minimum zsírozni.
Kuplungszerkezet felszerelésénél fontos a tárcsa központosítása, ezt egy bontott nyelestengellyel érdemes megoldani de házilagos megoldások is be szoktak válni.
A motorvisszatételnél ha nem megy nem erőltetni hanem a kuplungtárcs aközpontosítását ellenőrizni.
Ja a kuplung kinyomócsapágyat is érdemes megnézni hogy szépen forog-e és esetleg kicserélni ha már úgy is szét van szedve.
Ja meg persze a kuplungtárcsát szintén.
Ha kihagytam valamit majd más megmondja.
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #4484 Dátum: 2006 Június 09, 17:14:49 »

Ki kell venni a motort és le kell venni a lendkereket, meg persze a kuplungot. Hosszú cső vagy légkulcs kell hozzá, meg talán 36-os krova.

Üdv!
Főtengelyszimering csere a kuplung felőli oldalon mekkora munka, mi az amit ilyenkor feltétlenül érdemes, vagy kell cserélni? Célszerszám igény?
Nem elérhető Mamut
Hozzászólások: 863


« Hozzászólás #4483 Dátum: 2006 Június 09, 17:08:30 »

Üdv!
Főtengelyszimering csere a kuplung felőli oldalon mekkora munka, mi az amit ilyenkor feltétlenül érdemes, vagy kell cserélni? Célszerszám igény?

A Biblia arra tanít, hogy szeresd felebarátodat. A Káma Szutra pedig megmagyarázza, hogyan...
Nem elérhető dogi
Hozzászólások: 1117


« Hozzászólás #4482 Dátum: 2006 Június 09, 13:36:02 »

jelentkeznék rá!  Wink

Már elkelt. Az elkövetkező 120 évre  Grin

" hülyék mondják meg mi legyen, a tisztesség száműzött idegen..."
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27168


« Hozzászólás #4481 Dátum: 2006 Június 09, 12:25:07 »


Off:
Ma megtaláltam a megfelelő embert a munkahelyemen. Hetente tud szállítani 10 liter benzinust 2000 forintos áron.
On:

jelentkeznék rá!  Wink

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető dogi
Hozzászólások: 1117


« Hozzászólás #4480 Dátum: 2006 Június 09, 12:08:23 »

Milyen átkozott bután néz ki a bogár a 14"-os kerékkel, nehogy már azt tegyél fel! 
Hát monnyuk ez igaz.
Off:
Ma megtaláltam a megfelelő embert a munkahelyemen. Hetente tud szállítani 10 liter benzinust 2000 forintos áron.
On:
megkeresem gumobogit akkor.

" hülyék mondják meg mi legyen, a tisztesség száműzött idegen..."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #4479 Dátum: 2006 Június 09, 11:45:30 »

Mert gumit kell cserélnem, és borsos az ára a négynek együtt, gondoltam, egy kisebb átmérőjűre lehet óccsóbbé kapni gummát. Akkor a mostanit felszerelem téligumival - majd spórolok - a akisebbet meg meghagyom nyárinak.

Milyen átkozott bután néz ki a bogár a 14"-os kerékkel, nehogy már azt tegyél fel! 

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27168


« Hozzászólás #4478 Dátum: 2006 Június 09, 11:39:08 »

Mert gumit kell cserélnem, és borsos az ára a négynek együtt, gondoltam, egy kisebb átmérőjűre lehet óccsóbbé kapni gummát. Akkor a mostanit felszerelem téligumival - majd spórolok - a akisebbet meg meghagyom nyárinak.
gumibogi biztos tud olcsóbb használtat

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #4477 Dátum: 2006 Június 09, 11:37:27 »

A Wartburgos Irmscher-hez átalakító kell? Mert azt is láttam már fenn...

igen az más!
az enyémen olyan is volt fent. előző tulaj azzal vette.
a hátsó dobban még benne vannak a furatok. asszem 4x160  Grin Grin
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29094


Road Force One

« Hozzászólás #4476 Dátum: 2006 Június 09, 11:31:40 »

Mert gumit kell cserélnem, és borsos az ára a négynek együtt, gondoltam, egy kisebb átmérőjűre lehet óccsóbbé kapni gummát. Akkor a mostanit felszerelem téligumival - majd spórolok - a akisebbet meg meghagyom nyárinak.

Van itt egy szakemberünk, a Gumibogi!! Miért nem értekezel vele??? Hátha tudna segíteni....

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29094


Road Force One

« Hozzászólás #4475 Dátum: 2006 Június 09, 11:30:42 »

jaja, skodri tutira az, de még van 1-2

A Wartburgos Irmscher-hez átalakító kell? Mert azt is láttam már fenn...

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető dogi
Hozzászólások: 1117


« Hozzászólás #4474 Dátum: 2006 Június 09, 11:30:10 »

skoda szokott még lenni, de úgy tudom az főleg 14"-os
miért nem jó a bogár felni?  Shocked
Mert gumit kell cserélnem, és borsos az ára a négynek együtt, gondoltam, egy kisebb átmérőjűre lehet óccsóbbé kapni gummát. Akkor a mostanit felszerelem téligumival - majd spórolok - a akisebbet meg meghagyom nyárinak.

" hülyék mondják meg mi legyen, a tisztesség száműzött idegen..."
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27168


« Hozzászólás #4473 Dátum: 2006 Június 09, 10:22:26 »

skoda szokott még lenni, de úgy tudom az főleg 14"-os
miért nem jó a bogár felni?  Shocked
jaja, skodri tutira az, de még van 1-2

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #4472 Dátum: 2006 Június 09, 10:18:27 »

ahoj poplacsek!

Muiféle 4*130-as kiosztású felni van még a Bogűáron kívül? Azaz, ha lemezfelmit akrok, mit lehet fecuppantani a Bogira a sajátján kívül?
Kösz a segítséget!

skoda szokott még lenni, de úgy tudom az főleg 14"-os
miért nem jó a bogár felni?  Shocked
Nem elérhető dogi
Hozzászólások: 1117


« Hozzászólás #4471 Dátum: 2006 Június 09, 10:14:17 »

ahoj poplacsek!

Muiféle 4*130-as kiosztású felni van még a Bogűáron kívül? Azaz, ha lemezfelmit akrok, mit lehet fecuppantani a Bogira a sajátján kívül?
Kösz a segítséget!

" hülyék mondják meg mi legyen, a tisztesség száműzött idegen..."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #4470 Dátum: 2006 Június 09, 09:47:54 »

Az olajszivattyú dolgot jól kiveséztétek.

Én a magam részéről jobban szeretem az "emelt szállítású" vagy heavy duty neveket, mint a "nagynyomású", mert ezt sok szempontból félrevezetőnek érzem.

A gyors autót is gyorsnak hívom, nem pedig (időegység alatt) hosszú utat megtevőnek. Pedig ez utóbbi is folyománya az előbbinek.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető FREKVENCIA
Hozzászólások: 46

« Hozzászólás #4469 Dátum: 2006 Június 09, 09:00:56 »

DEeeee most nem kell még két napot dolgoznom ma meg holnap és szívesen meek bárkihez aki tud segíteni nekem Cheesy igaz a váltóm a telken van CheesyTongue
Nem elérhető FREKVENCIA
Hozzászólások: 46

« Hozzászólás #4468 Dátum: 2006 Június 09, 08:38:50 »

Sziasztoooooook !

Kinéztem életem legjobb bogarát ami csak lehet tipi topi állapotban van. Kis segítséget kérnék hogy a mostani  bogimat eladáshoz megfelelő
állapotba tudjam hozni , ez állna egy kis SZMBből Egy váltó csere, Kis horpadás kiütése és javítása , és a vezető ülés elött a pedálok alatt egy kis
padlólemez hegesztésből. Szombaton ráérne velem kijönni valjki a telkünkre és segíeni megcsinálni a váltó cserét? a telek nagymaroson van pestől 50 kilométerre.de én is szívesen házhoz megyek.HELP meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee pls Tongue Cheesy:Smiley
Nem elérhető amato
Hozzászólások: 167


Results are all that matters.

« Hozzászólás #4467 Dátum: 2006 Június 08, 22:55:51 »

Vagy párhuzamos is lehet...

A nyomásszabályozó amellett, hogy szabályozza a rendszernyomást, a felesleges térfogatáramot is elengedi.
Tehát ha a pumpa szállítása változik, azzal a nyomásszabályzón átfolyó térfogatáram is változik.
Vagyis a nagynyomású esetében ez a térfogatáram több lesz.
A pumpának le kell küzdenie a helyenként idővel növekvő ellenállásokat is.
Ezen kívül az öregedéssel is számolni kell és egyéb veszteségekkel is.
Plusz erre jön rá a nyomásszabályzónak szükséges minimális térfogatáram. A gyártási szórásokról már nem is beszélek.

A nyomásszabályzó által beállított nyomás nem állandó, az a rajta átfolyó térfogatáram függvénye.
Ezért a nagynyomású pumpával valamivel magasabb nyomást fog beállítani ugyanaz a nyomásszabályzó,
mint alacsonyabb szállításúval. Tehát az egész rendszer nyomása is minimálisan eltolódik felfelé, vagyis nő.

A pumpát úgy méretezik, hogy a különböző nyomáseséseket hozzáadják a rendszernyomáshoz
és az ismert térfogatáramban meghatározott veszteségeket hozzáadják az alapból szükséges térfogatáramhoz.
Tehát egy nagyobb nyomáson szükséges emelt szállítási igényt kell egy új szivattyúnak kielégítenie.
Az egészet azért kell túlméretezni, hogy az élettartam végén is tudja azt a minimumot,
amivel a rendszer müxik rendesen.

Mindezt csak annak írtam, akit érdekel, meg tudom, hogy mindenki tudja. Semmi köze már a pumpa elnevezéséhez.

Nyitom a sörömet.




Nincs ilyen diagrammom, de SZVSZ alacsony fordulaton nagyobb a különbség mint mondjuk 5000-en.Ugye?
SZóval nem a nagy végnyomásról kell elnevezni hanem arról hogy a szélesebb kerekek miatt jóval többet szállít.

Üdv,
amato
 
ELMO
1968 ELM220 VW1300
Holló
« Hozzászólás #4466 Dátum: 2006 Június 08, 22:22:39 »

a lényeg az, hogy nekem ne kelljen megválnom semmitől Grin Wink
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #4465 Dátum: 2006 Június 08, 21:49:14 »

Okés, a harmadik díj a Tiéd. :-))))
nem csinálunk minden estére valami szmb kvízt? van itthon annyi felajánlható díj, mint az állat! :-)))


pompás ötlet :-))



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Holló
« Hozzászólás #4464 Dátum: 2006 Június 08, 21:44:25 »

na ez teccik
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #4463 Dátum: 2006 Június 08, 21:40:06 »

Okés, a harmadik díj a Tiéd. :-))))
nem csinálunk minden estére valami szmb kvízt? van itthon annyi felajánlható díj, mint az állat! :-)))

bal, bal!
azért egy sört megér a tipp, nem? :-))
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #4462 Dátum: 2006 Június 08, 21:37:54 »

Jó, a második kap egy diszkment.
harmadik díj nincsen. .-)))

bal, bal!
azért egy sört megér a tipp, nem? :-))



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #4461 Dátum: 2006 Június 08, 21:26:49 »

Jó, a második kap egy diszkment.
harmadik díj nincsen. .-)))
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #4460 Dátum: 2006 Június 08, 21:26:13 »

Nyert. A balosok gumi nélkül tolják.
Holló
« Hozzászólás #4459 Dátum: 2006 Június 08, 21:25:47 »

esetleg jobb
Holló
« Hozzászólás #4458 Dátum: 2006 Június 08, 21:25:29 »

bal bal lbal
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #4457 Dátum: 2006 Június 08, 21:25:18 »

is-is.
mai kvíz kérdésünk: melyik oldali index alá nem került gumi?

Aki elsőnek eltalálja, kap egy Beck's bézbólsapkát.


a baloldali! ja nem, a jobboldali... tyhűűűűűűű!
(ez annak a hangja volt, hogy belerepültem a szakadékba ;-)
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #4456 Dátum: 2006 Június 08, 21:23:19 »

is-is.
mai kvíz kérdésünk: melyik oldali index alá nem került gumi?

Aki elsőnek eltalálja, kap egy Beck's bézbólsapkát.

gumival, vagy gumi nélkül? ;-)))
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #4455 Dátum: 2006 Június 08, 21:21:51 »

Ma lett féklámpa a typ3-ason. Hétvégén önindítő és dinamó felújítás. na meg felkerültek az első indexek is. :-)))

gumival, vagy gumi nélkül? ;-)))
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #4454 Dátum: 2006 Június 08, 21:19:58 »

Ma lett féklámpa a typ3-ason. Hétvégén önindítő és dinamó felújítás. na meg felkerültek az első indexek is. :-)))
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #4453 Dátum: 2006 Június 08, 21:13:34 »

Vicc volt, de szar.

Ha ki van szedve a cucc, akkor lehet vele szenvedni. valami satu a környéken esetleg? Légkulcs? Más ötletem nincs...
ha el tudod hozni a céghez törökbálintra, lekapjuk légkulccsal fél perc alatt.

ööö hol ????


a váltó kivan szedve ki áll belőle a két féltengely végén dobok, a doboat nem tudom leszedni mert a két(oldalanként egy-egy)  baromi nagy anya nem engedi (talán tőcsavar van vagy 22 körüli) s rendesen nem is tudom tekerni mert ugye a féltengelyek meg forognak nincs mi nagyon visszatartsa.
Nem elérhető Greg
Hozzászólások: 607

« Hozzászólás #4452 Dátum: 2006 Június 08, 21:07:17 »

ööö hol ????


a váltó kivan szedve ki áll belőle a két féltengely végén dobok, a doboat nem tudom leszedni mert a két(oldalanként egy-egy)  baromi nagy anya nem engedi (talán tőcsavar van vagy 22 körüli) s rendesen nem is tudom tekerni mert ugye a féltengelyek meg forognak nincs mi nagyon visszatartsa.
Oldalak: 1 ... 1899 1900 1901 1902 1903 [1904] 1905 1906 1907 1908 1909 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.098 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.