www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2024 November 02, 14:59:03

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Nyári Rajzás
Yacht Camping
2024. június 14-16.
920584 Hozzaszólás 218 Témában írta 1611 Felhasználó
Legújabb tag: Begami
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 2006 2007 2008 2009 2010 [2011] 2012 2013 2014
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 11227116 alkalommal)
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #157 Dátum: 2006 Február 02, 22:08:45 »

Sziasztok!

Ujra en...

Elozmeny: http://www.bogarhatu.hu/forum/index.php?topic=8.msg1869#msg1869

No jartam Bucival egy karikat...
A jelenseg nem valtozott... A szivatot megneztem, semmi baja.
A csovet nem neztem, mert annal sotetebb volt az utcan. Na mar most nehez indulasom utan egy haztombre megaltam, helyezkedtem. Ekkor azt veszem eszre, hogy nem is all az auto. No mondom fek, tovabb helyezkedek... Erre megint gurul... Mondom mi van itt... (Termeszetessen nem ejtett le semerre az utca... Wink )
Na mar most az egesz jelenseg lehet szar kuplung miatt? Pontosabb otlet? Nektek mar volt ilyen?
Hazafele is neztem, mar nem csinalta... Es mar a elozo mailban leirt szitu se volt...

Segitsetek, Mesterek... Wink

Uf!

ha kurvahideg a váltóban az olaj, az van annyira sűrű, hogy előregurítja üresben az autót.
tavaszra meg fog javulni Smiley



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Lazly
Hozzászólások: 904

« Hozzászólás #156 Dátum: 2006 Február 02, 21:50:45 »

Sziasztok!

Ujra en...

Elozmeny: http://www.bogarhatu.hu/forum/index.php?topic=8.msg1869#msg1869

No jartam Bucival egy karikat...
A jelenseg nem valtozott... A szivatot megneztem, semmi baja.
A csovet nem neztem, mert annal sotetebb volt az utcan. Na mar most nehez indulasom utan egy haztombre megaltam, helyezkedtem. Ekkor azt veszem eszre, hogy nem is all az auto. No mondom fek, tovabb helyezkedek... Erre megint gurul... Mondom mi van itt... (Termeszetessen nem ejtett le semerre az utca... Wink )
Na mar most az egesz jelenseg lehet szar kuplung miatt? Pontosabb otlet? Nektek mar volt ilyen?
Hazafele is neztem, mar nem csinalta... Es mar a elozo mailban leirt szitu se volt...

Segitsetek, Mesterek... Wink

Uf!
Nem elérhető mágus
Hozzászólások: 256


« Hozzászólás #155 Dátum: 2006 Február 02, 21:26:14 »

Gumiborítás le
két csavar ki
váltókar ki
ronyggyal megtöröl a rudazatot az alagútban
lámpával megsasol
ha a rudazat mozgatásakor mozog a műanyag bizbasz akkor cseréld ki
510HUF a Hudáknál
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #154 Dátum: 2006 Február 02, 20:38:39 »

?
Mondjuk le kellene emelinteni a gumiharangot, meg alatta van két csavar...

Bácsi Győző
Leon 1303
« Hozzászólás #153 Dátum: 2006 Február 02, 20:16:50 »

És honnan szedtél ilyet? mennyi?
És hogy lehet megnézni, hogy tényleg ez a baja?
Bocsánat, nem ezt akartam! Az én gépem is ezt csinálta. A váltókar alatti műanyagperselyt kicseréltem /kb 1óra/, mert szét volt repedve, és ez akadt be néha. A csere óta faszájosan működik.
Nem elérhető mágus
Hozzászólások: 256


« Hozzászólás #152 Dátum: 2006 Február 02, 20:09:23 »

Bocsánat, nem ezt akartam! Az én gépem is ezt csinálta. A váltókar alatti műanyagperselyt kicseréltem /kb 1óra/, mert szét volt repedve, és ez akadt be néha. A csere óta faszájosan működik.
Leon 1303
« Hozzászólás #151 Dátum: 2006 Február 02, 19:44:47 »

Aha, de nem írtad a megoldást!  Roll Eyes

Nem elérhető mágus
Hozzászólások: 256


« Hozzászólás #150 Dátum: 2006 Február 02, 19:15:25 »

Ma voltam karcagon korházba az öreggel és szarakodott szokásosan a váltója.
Egyszer sem akarta venni a 2-t visszafele 3 vagy 4-ből.
Csak úgy esetleg, ha kinyomtam jól az anyósülés felé, aztán be 2-be.
MI LEHET A BAJ? Elég ciki, mikor mögötted mennének, te meg nem tucc menni, mert 1-est csak álló helyzetbe lehet, 3-hoz meg már lassan gurulok, és majdszétszakad ha abba teszem...

 Huh Huh Huh
Nem elérhető amato
Hozzászólások: 167


Results are all that matters.

« Hozzászólás #149 Dátum: 2006 Február 02, 18:45:56 »

Karburátoros átalakítása meg nem hiszem, hogy kijön 100-ból.

Üdv,
amato
 
ELMO
1968 ELM220 VW1300
Nem elérhető amato
Hozzászólások: 167


Results are all that matters.

« Hozzászólás #148 Dátum: 2006 Február 02, 18:42:05 »

Nem rossz az oldal, de néhol nagyon általánosít. Néhány szösszenet az Injectors and Fuel Supply oldalról:

"However, if you have the regulator before the rails, then the full volume of fuel isn't circulating through the rails. Only the amount of fuel actually injected moves, and the fuel can get quite hot, which may require special injectors, etc"

Alapesetben az injektoroknak kb 280 kPa bőven elég. A fent leírt rendszerekben (MRFS. Mechanical Returnless Fuel System) pont a melegedés, gázosodás elkerülése érdekében a rendszernyomást megemelik általában 320-500 kPa közé, OEM-től függően. A speciális injektorral magának mond ellent, amikor az injektor választásánál ezt írja:

"Do not run more than 70 psi fuel pressure, or the injectors may not open/close properly."

Ami egyébként megint csúsztatás. Ha belősz egy rendszert adott max motorfogyasztáshoz adott nyomáson (ami a motorfogyasztás függvényében minimálisan változik) és bármilyen okból (meghibásodás, öregedés stb) a nyomásérték felfelé kb 5-10 psi-al megnő (vagy kb 10-20 psi-al csökken), akkor már gondod lesz, függetlenül, hogy 55 vagy 60 psi az induló nyomásod. A 70 psi vagy afölötti érték meg injektor, vezérlés és pumpa függő.

Ügyesen hivatkozik a pumpákra, de nem sokat ír róla. Pumpa választásakor vagy ismered a karakterisztikát vagy szerencséd van ha jót választasz. A pumpák idővel "gyengülnek", amit érdemes figyelembe venni. Kicsit hosszú a téma, nem részletezem, de kell bele tartalék, hogy tudja biztosítani a megfelelő térfogatáramot adott nyomáson. Ha túl erős a pumpa, akkor meg túl sok áramot vesz fel és ezzel egy "extra fogyasztót" teszel be a rendszeredbe.

Az oldalon részletezett rendszerrel már inkább azt oldottam volna meg, hogy a vezérlő a pumpa fordulatszámának változtatásával állítottam volna be a nyomást és szállítást. (Ami már szintén létezik)
Szerintem ez egyszerűen egy házi chip-tuning, aminek akkor van igazán jelentősége, ha karburátorost alakítasz át.
Ennél egyszerűbb és olcsóbb a verda számítógépének táblázatát átiratni/átprogramozni.

Üdv,
amato
 
ELMO
1968 ELM220 VW1300
Nem elérhető Lazly
Hozzászólások: 904

« Hozzászólás #147 Dátum: 2006 Február 02, 18:16:03 »

ahogy olvasgatom, nem kevesen rakják bogarakra is:

http://members.cox.net/hotstreetvw/pictures/engine002.jpg

Segitsetek, hulye vagyok...

Itt most mit kell latni? Bal oldalt van a karbi nem? Legszuro merre? Es mit mutat az a muszer jobb oldalt?

Udv!
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7973


« Hozzászólás #146 Dátum: 2006 Február 02, 17:54:43 »

ahogy olvasgatom, nem kevesen rakják bogarakra is:

http://members.cox.net/hotstreetvw/pictures/engine002.jpg

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7973


« Hozzászólás #145 Dátum: 2006 Február 02, 17:50:00 »

Átfutottam, de nem nagyon értem ez mire jó. Egy házi készítésű programozható befecskendező? És az mire jó?

Ráérős időben játszani vele?

pl. (folyékony-) gázbefecsit fabrikálni a buszomra, ami vélhetőleg lényegesen olcsóbb lenne, mintha 400-500 ezerért berakatnék a gázossal egy nem belevalót, amit még állítgatni sem tudok...
inkább elkúrok erre 100 ropit ha látom, hogy van valami esélye a dolognak


ahogy nézem, olyan 45 ropi a komplett öszeszerelt komputer hozzá, aztán még kellenek csövek meg reduktor meg befecsi szelepek
egy 100-asból ki kell jönnie szerintem
aztán rádugom a pc-t és addig gyűröm szoftveresen, amíg jó nem lesz
ha meg felkúrom magam agyilag, akkor meg belevágom egy pocsolyába és áthajtok rajta kétszer...

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #144 Dátum: 2006 Február 02, 17:44:31 »

Stunt: nem nézted meg véletlenül azt a befecsis oldalt, amit lentebb írogattam?
Kialakult valami véleményed?
Azon agyalok, hogy ezzel a kütyüvel meg valami speckó hardverrel gázbefecsit kéne rakni a buszra.

Átfutottam, de nem nagyon értem ez mire jó. Egy házi készítésű programozható befecskendező? És az mire jó?

Ráérős időben játszani vele?

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7973


« Hozzászólás #143 Dátum: 2006 Február 02, 17:40:06 »

Stunt: nem nézted meg véletlenül azt a befecsis oldalt, amit lentebb írogattam?
Kialakult valami véleményed?
Azon agyalok, hogy ezzel a kütyüvel meg valami speckó hardverrel gázbefecsit kéne rakni a buszra.

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7973


« Hozzászólás #142 Dátum: 2006 Február 02, 17:31:45 »

ha behúzás után jár a motor, akkor valszeg a pumpa jó (mert mitől járna egyébként)?
bár akkor meg mitől maradt száraz a szűrő?

nem lehet egyébként, hogy az alapjárati mágnesszeleped szar?
behúzás után volt alapjárat?

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #141 Dátum: 2006 Február 02, 17:30:19 »

A membrános pumpa ha kiszárad van, hogy nehezen kapja fel a benzint. Ha mozgatod az autót előre-hátra, attól nagyon kicsit mozdul a lökőrúd, mondhatni semmit.

A bejövő oldalon jutass bele benzint egy fecskendővel vagy akárhogy. Esetleg vedd le az egész pumpát a két 8-as csavar oldásával és nyomogasd meg kézzel, amikor benzin van benne.


Leírni szar nehézkes, megcsinálni, ellenőrizni meg ott a helyszínen 10 perc. Ezért írtam, hogy inkább kérj meg valakit, hogy menjen el valamikor.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető dunkelheit
Hozzászólások: 8

« Hozzászólás #140 Dátum: 2006 Február 02, 17:09:24 »

A csövek keményen rá vannak gyógyulva. Egyenlőre nem feszegetem, nehogy kárt csináljak. A hat csavarból a hátsókat nem értem el, majd szerzek hozzá rendes szerszámot.
Mostmár, hogy tudom hogy miről van szó, a pumpában lévő kis műanyag szűrőt nézegettem először, hogy tök száraz.
Picit megmozgattam a motort (sebességben előre hátra gurít -- egyedül vagyok itthon Smiley ), de a pumpa áll. Persze lehet hogy ennyitől még nem mozdul meg.
Környéken sajnos nincs ismerősöm, szóval nem tudom nekiessek-e egyedül. Ha behúzzuk és működik akkor is lehet a pumpa rossz?
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #139 Dátum: 2006 Február 02, 16:52:30 »

Megtaláltam a benzinpumpát Smiley . Le is kaptam a tetejét (kb négyszögletes), volt benne egy rugó. Alatta egy henger ami viszont nem mozdul semmit. Lehetséges hogy berohadt? Vagy szedjem az 'ufót' is szét?


ilyenek a benzinpumpák: http://www.hoffmann-speedster.com/us/prod/VERG_2.asp

'81 Hecho en México
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #138 Dátum: 2006 Február 02, 16:49:39 »

Megtaláltam a benzinpumpát Smiley . Le is kaptam a tetejét (kb négyszögletes), volt benne egy rugó. Alatta egy henger ami viszont nem mozdul semmit. Lehetséges hogy berohadt? Vagy szedjem az 'ufót' is szét?

Kérj meg valakit, aki el tud menni megnézni, szerintem.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #137 Dátum: 2006 Február 02, 16:48:03 »

Megtaláltam a benzinpumpát Smiley . Le is kaptam a tetejét (kb négyszögletes), volt benne egy rugó. Alatta egy henger ami viszont nem mozdul semmit. Lehetséges hogy berohadt? Vagy szedjem az 'ufót' is szét?
csak a benya csövet kellet volna lehuzni és indotozni!

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető dunkelheit
Hozzászólások: 8

« Hozzászólás #136 Dátum: 2006 Február 02, 16:37:16 »

Megtaláltam a benzinpumpát Smiley . Le is kaptam a tetejét (kb négyszögletes), volt benne egy rugó. Alatta egy henger ami viszont nem mozdul semmit. Lehetséges hogy berohadt? Vagy szedjem az 'ufót' is szét?
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #135 Dátum: 2006 Február 02, 16:20:54 »

érdeked busz össze rakos képek!Nálam!
http://buggarage.freebklog.hu    és fórum részen!
akarom irni érdekes

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #134 Dátum: 2006 Február 02, 16:20:20 »

érdeked busz össze rakos képek!Nálam!
http://buggarage.freebklog.hu    és fórum részen!

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető dunkelheit
Hozzászólások: 8

« Hozzászólás #133 Dátum: 2006 Február 02, 16:05:50 »

Húzd le a csövet közvetlenül a benzinpumpa után (vízszintes ufó középtájon), és nézd meg, hogy nyomja-e az anyagot. Ha nem, javít vagy csere. Ha igen, akkor  - ha a gyújtás rendben - szerintem beindul, hacsak azóta valaki nem tekergette el nagyon a karbit.


Kösz a gyors választ, megyek is megnézem!
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #132 Dátum: 2006 Február 02, 16:03:36 »

né máá! fordítva rakták föl a himbákat! az amatőrök.... Wink

http://www.funkenblitz.com/images/991.jpg

'81 Hecho en México
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17258


« Hozzászólás #131 Dátum: 2006 Február 02, 16:01:15 »

Húzd le a csövet közvetlenül a benzinpumpa után (vízszintes ufó középtájon), és nézd meg, hogy nyomja-e az anyagot. Ha nem, javít vagy csere. Ha igen, akkor  - ha a gyújtás rendben - szerintem beindul, hacsak azóta valaki nem tekergette el nagyon a karbit.

Sziasztok!

Kéne egy kis segítség. Szerelésben eddig nulla vagyok, de valahol el kell kezdeni.
1965ös 1200 bogaramat szeretném beindítani (hogy legalább a lakatosig saját keréken menjen, 2 éve vettem, most lett pénz a felújításra  Cheesy), vettem új aksit (6V), benzin olaj rendben. Hosszas indítózásra sem indul be. Behúzással sikerült elidítani, ment is gond nélkül anno. Megnéztem merre jön be a benzincső a karbiba (?), közvetlen az ékszíj előtt van egy szelep, amit leszedtem. Kis szűrő volt belül ami csontszáraz. Mit tudok vele csinálni, hogy a benzin elinduljon, ha egyáltalán ez a hiba?

Köszi!
Nem elérhető dunkelheit
Hozzászólások: 8

« Hozzászólás #130 Dátum: 2006 Február 02, 15:58:29 »

Sziasztok!

Kéne egy kis segítség. Szerelésben eddig nulla vagyok, de valahol el kell kezdeni.
1965ös 1200 bogaramat szeretném beindítani (hogy legalább a lakatosig saját keréken menjen, 2 éve vettem, most lett pénz a felújításra  Cheesy), vettem új aksit (6V), benzin olaj rendben. Hosszas indítózásra sem indul be. Behúzással sikerült elidítani, ment is gond nélkül anno. Megnéztem merre jön be a benzincső a karbiba (?), közvetlen az ékszíj előtt van egy szelep, amit leszedtem. Kis szűrő volt belül ami csontszáraz. Mit tudok vele csinálni, hogy a benzin elinduljon, ha egyáltalán ez a hiba?

Köszi!
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7973


« Hozzászólás #129 Dátum: 2006 Február 02, 15:56:42 »

Akit érdekel "csináld magad" befecskendező rendszer:
http://www.megasquirt.info/

esetleg egy-két tanultabb kollega is beleolvashatna és elmondhatná a véleményét...

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18429


1969

« Hozzászólás #128 Dátum: 2006 Február 02, 15:42:15 »



Undecided
próbáltad dupla kuplungolással? hátha úgy lehet..
Leon 1303
« Hozzászólás #127 Dátum: 2006 Február 02, 15:10:11 »

Ma voltam karcagon korházba az öreggel és szarakodott szokásosan a váltója.
Egyszer sem akarta venni a 2-t visszafele 3 vagy 4-ből.
Csak úgy esetleg, ha kinyomtam jól az anyósülés felé, aztán be 2-be.
MI LEHET A BAJ? Elég ciki, mikor mögötted mennének, te meg nem tucc menni, mert 1-est csak álló helyzetbe lehet, 3-hoz meg már lassan gurulok, és majdszétszakad ha abba teszem...

 Huh Huh Huh
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #126 Dátum: 2006 Február 02, 15:05:00 »

azt nézd meg, hogy hideg motornál, ha meghúzod magad felé a gázkart, akkor a mögötte levő lépcsősszélű vasdarab lefittyed-e. ha le, akkor jó.
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #125 Dátum: 2006 Február 02, 15:03:32 »

karbihoz megy egy kanóc, elvileg a trafótól, és elvileg gyújtáson van benne 12V.
először a karbi jobboldalán megy ahhoz a hengeres izéhez, aztán a karbi mögött átmegy a jobb oldalra, és ott elvileg rácstlakozik egy korong alakú izé közepéből kiálló fittyfaszra.

(de közben végigondoltam, és ha onnan lecsúszik a kanóc, akkor attól pont hogy mindig megy a szívató... persze feltéve, hogy be van állítva egyáltalán)
Nem elérhető Lazly
Hozzászólások: 904

« Hozzászólás #124 Dátum: 2006 Február 02, 14:58:13 »

Én is arrafelé keresgélnék, a pillangószelep csappantyúja becsukódik-e, nincs-e megszorulva.

Hmmm... Ok, meglesem majd Smiley
Szivatot mivel tudom ellenorizni, hogy rendben van-e?

Melyik kanoc? Csak nagyjabol ird le, meg fogom lesni
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #123 Dátum: 2006 Február 02, 14:57:31 »

először talán hogy a kanóc rajta van-e a szívatón...
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #122 Dátum: 2006 Február 02, 14:50:13 »

Ez így hallomásra kb olyasmi, mint amikor nem megy a szivató.

Én is arrafelé keresgélnék, a pillangószelep csappantyúja becsukódik-e, nincs-e megszorulva.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető SiD
Hozzászólások: 3302


« Hozzászólás #121 Dátum: 2006 Február 02, 13:06:06 »

Buci hidegindulaskor nem hajlando elindulni, elinditom, 800ra felporog aztan meghal. Sad Sokaid inditasra elobb utobb el is indul, aztan egy ideig csinalja, majd megjavul. Van otletetek? A jelenseghez hozza tartozik pl az is, hogy mondjuk valtasnal valtasz, gaz es nem tortenik semmi. Aztan jo egy masodperc mulva el is kezd gyorsulni. Addig szo szerint nem gyorsul, gurul, motor meg alapjaraton. De hallod hogy kapja a benzint, nem tudom leirni hogy, de erezni. De nem porog fel... Sad Aztan ha bemelegszik minden ok!

Ez így hallomásra kb olyasmi, mint amikor nem megy a szivató.

1963 VW1200 DeLuxe
Nem elérhető Lazly
Hozzászólások: 904

« Hozzászólás #120 Dátum: 2006 Február 02, 12:22:19 »

Az alabbi problemam van:

Buci hidegindulaskor nem hajlando elindulni, elinditom, 800ra felporog aztan meghal. Sad Sokaid inditasra elobb utobb el is indul, aztan egy ideig csinalja, majd megjavul. Van otletetek? A jelenseghez hozza tartozik pl az is, hogy mondjuk valtasnal valtasz, gaz es nem tortenik semmi. Aztan jo egy masodperc mulva el is kezd gyorsulni. Addig szo szerint nem gyorsul, gurul, motor meg alapjaraton. De hallod hogy kapja a benzint, nem tudom leirni hogy, de erezni. De nem porog fel... Sad Aztan ha bemelegszik minden ok!

Otlet?

Ma soroksarin megjarattam, hatha valami dugulas... Majd holnap kiderul.

Segitsetek!!

Koszi, Udv!
1303LS
« Hozzászólás #119 Dátum: 2006 Február 02, 11:52:13 »

A rali váltók tolókerekesek és azért alkalmazzák az egyenes fogazást, mert a hajtási vesztesége kisebb. A fogakat azonban erősebbre kell készíteni, mert kisebb a kapcsolódó felület.
Mellesleg egy egyenes fogazású komoly tolókerekes váltó sokszorosa árban egy utcai váltónak.

Nem igazán értek a ralli dolgokhoz.
Az egyenes fogazású váltók még esetleg azért is jók mert a tolókerekes váltót duplakuplung technikával gyorsabban lehet kapcsolni mint egy szinkronizálttat ahol meg kell várni amíg a szinkron gyűrű "összeforgatja"  a két kereket.
Úgy tudom a régebbi F1 autókban is duplakuplungoltak.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #118 Dátum: 2006 Február 02, 10:11:00 »

Akkor miért nyomják a rallisok egyenes fogazású váltóval? Marad hely a nagyobb fogaskerekeknek?
Nem értek hozzá, de nekem egy rallis csávó azt mondta, hogy az egyenes fogazású váltó jóval erősebb mocikat bír ki, mint a sima utcai.

A rali váltók tolókerekesek és azért alkalmazzák az egyenes fogazást, mert a hajtási vesztesége kisebb. A fogakat azonban erősebbre kell készíteni, mert kisebb a kapcsolódó felület.
Mellesleg egy egyenes fogazású komoly tolókerekes váltó sokszorosa árban egy utcai váltónak.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Oldalak: 1 ... 2006 2007 2008 2009 2010 [2011] 2012 2013 2014
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.122 másodperc alatt készült el 18 lekéréssel.