www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 November 06, 23:43:28

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921356 Hozzaszólás 218 Témában írta 1615 Felhasználó
Legújabb tag: August
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 2868 2869 2870 2871 2872 [2873] 2874 2875 2876 2877 2878 ... 3547
Nyomtatás
Szerző Téma: Szóljatok ide  (Megtekintve 30838304 alkalommal)
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #26961 Dátum: 2007 április 18, 10:11:05 »

Idézet
üdvw!
mostanra már jól bejáródott a moci?jól megy,elégedett vagy a teljesítményével,
úgy értem olyan lett mint ahogy vártad?
üdvw.:gas


2000 km-t mentem vele, már viszonylag csendes, de az EMPI Single Quiet dob nem bírja, nagyon hangos vele, ez nem tetszik.
Még mindig nem voltam mérőpadon, teljesítményt nem tudok, de a typ3-es váltót elforgatja 170-175 km/h-ig, ami majdnem 5500-as fordulat. Nagyon nyomatékos, gyors, emelkedőn is meggyőző. Az M7-esen az érdi emelkedőn simán tartja a 140-et, szóval az autó erős.
Utálom a tippelgetéseket, bár én elég jól meg tudom tippelni a teljesítményt, mert már sok autót vittem fékpadra. Én úgy tippelem, hogy olyan 100-110 lóerőm van. (Az 1.6-os motorom teljesítményét is majdnem eltaláltam)
Sajnos a typ3-as zárt motortere nem túl kedvező, mert átmelegszik a karbi (hiába zárom vastag tömítéssel szívócsövön a hőhidat) ezért pl. 20-30 perc állás után szarul indul, városban, dugóban meg nem tökéletes az alapjárat, de nem áll le, nem fulladozik. Ez azonban egy olyan probléma, amit úgysem tudok megoldani.

Mindenesetre jó érzés 130-cal utazni, utolérni egy akármilyen alsó-középkategóriás autót (1.4-es, 1.6-os Astrák, Golfok, stb.) lehúzódik, nyomok egy gázt és határozottan elgyorsulok mellőle. Vagy az érdi emelkedőn elmegyek mellette, szoktak nézni....

Ami pedig a fogyasztást illeti, 110-nél 10 liter, ami egy kis őrültködéssel simán felmegy 13-ra, óvatos vezetéssel (80-100) pedig le lehet menni 9-ig, az alá nem, ez a tapasztalatom. Átlagban 10.5-öt eszik.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #26960 Dátum: 2007 április 18, 10:04:55 »

nagypapám bogara 69-ben IF rendszámot kapott. akkor ez most ellentmondás?
68-ban CS volt.
66-ban CN
Nem elérhető Tremor
Hozzászólások: 201


1970

« Hozzászólás #26959 Dátum: 2007 április 18, 09:56:28 »

Átméreteztem a képeket a debreceni Autóshowról. Így mostmár élvezhetően nézhetőek a www.bogszi.fw.hu  Képcsarnok/Autoshow alatt.
Némi ízelítő:

[melléklet törölve az admin által]

NO ABS, NO AIRBAG, NO PARA!!   www.bogszi.fw.hu
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #26958 Dátum: 2007 április 18, 09:51:28 »

71-72. A C rendszámok olyan 1970 végéig (asszem...) mentek. Az I rendszámok vége 73, onnan U kábé 74-75-ig, aztán Z olyan 77-78-ig, majd P olyan 80-81-i, aztán K, G, és jöttek a J, majd duplabetűsek. Ezek után jött a három betű három szám.
nagypapám bogara 69-ben IF rendszámot kapott. akkor ez most ellentmondás?
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #26957 Dátum: 2007 április 18, 09:48:11 »

aha
igen Ő az és a bácsi akié a Bogi nagyon dícsérte, hogy jól megy a gázzal

Benzinnel se megy jól, gázzal miért menne?

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #26956 Dátum: 2007 április 18, 09:42:36 »

A sorrendet tudtam, csak az éveket nem. Egy apró észrevétel: kihagytad a P és a K közül a T-t (TJ,TK 1981-ben).
Köszönöm mindenkinek a rendszámos hozzászólásokat! Kaptam egy pár IE-s rendszámot (köszi, Toma!), és ezt próbáltam időben betájolni.
Szüleim első autója, egy '74-es Skoda 100 az UC-87-33 rendszámmal közlekedett.


Így van, T 80 környékén, 80 -as (május) Zsiga TE.

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27170


« Hozzászólás #26955 Dátum: 2007 április 18, 09:42:06 »

Amikor kérdeztem a beszerelőszervizt telefonon, meglepődött a mester hogy Bogarat szeretnék, mert régen alakítottak át, de említette, hogy az egyik szerelője is tizenpár éve gázos Bogárral jár (kérdezte is, hogy megadja e a számát, persze mivel csak érdeklődtem, ezért nem kértem el), és úgy számolt, hogy említett valamilyen hütőt is (bocs, néha rövid a műszaki memóriám).

(http://www.kovacsautogaz.hu/ itt kérdeztem meg egyelőre csak telefonos érdeklődés szintjén. Budapesti céget kerestem.)

SH

gáz herlyett a gázos részekre kéne figyelni Wink

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #26954 Dátum: 2007 április 18, 09:41:08 »

Jó reggelit!
IE rendszámot anno mikor adhatták ki? '70-es évek elejére tippelek...

Bogaram IN volt, 72 elején.

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető b_sanyi
Hozzászólások: 2009


Ex-Mex...

« Hozzászólás #26953 Dátum: 2007 április 18, 09:40:30 »

71-72. A C rendszámok olyan 1970 végéig (asszem...) mentek. Az I rendszámok vége 73, onnan U kábé 74-75-ig, aztán Z olyan 77-78-ig, majd P olyan 80-81-i, aztán K, G, és jöttek a J, majd duplabetűsek. Ezek után jött a három betű három szám.

A sorrendet tudtam, csak az éveket nem. Egy apró észrevétel: kihagytad a P és a K közül a T-t (TJ,TK 1981-ben).
Köszönöm mindenkinek a rendszámos hozzászólásokat! Kaptam egy pár IE-s rendszámot (köszi, Toma!), és ezt próbáltam időben betájolni.
Szüleim első autója, egy '74-es Skoda 100 az UC-87-33 rendszámmal közlekedett.
1303LS
« Hozzászólás #26952 Dátum: 2007 április 18, 09:38:00 »

Ott a két pont.

 Evil
Ezt nem vártam tőled.  Tongue
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #26951 Dátum: 2007 április 18, 09:01:37 »

Jó reggelit!
IE rendszámot anno mikor adhatták ki? '70-es évek elejére tippelek...
71-72. A C rendszámok olyan 1970 végéig (asszem...) mentek. Az I rendszámok vége 73, onnan U kábé 74-75-ig, aztán Z olyan 77-78-ig, majd P olyan 80-81-i, aztán K, G, és jöttek a J, majd duplabetűsek. Ezek után jött a három betű három szám.

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #26950 Dátum: 2007 április 18, 09:00:48 »

üdvw!
bz elérhetőségeit ismeri valaki, ill. hol találhatom meg
köszi

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #26949 Dátum: 2007 április 18, 08:27:08 »

Jó reggelit!
IE rendszámot anno mikor adhatták ki? '70-es évek elejére tippelek...
Ha jól emlékszem IC 1971 volt
Nem elérhető Zsovács
Hozzászólások: 166


« Hozzászólás #26948 Dátum: 2007 április 18, 08:16:48 »

Jó reggelit!
IE rendszámot anno mikor adhatták ki? '70-es évek elejére tippelek...
Az első zsigánknak IM volt a rendszáma és 73-ban kaptuk meg
Nem elérhető b_sanyi
Hozzászólások: 2009


Ex-Mex...

« Hozzászólás #26947 Dátum: 2007 április 18, 08:12:34 »

Jó reggelit!
IE rendszámot anno mikor adhatták ki? '70-es évek elejére tippelek...
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29094


Road Force One

« Hozzászólás #26946 Dátum: 2007 április 18, 06:47:16 »

A mai nap lényeges történése Bogaram ügyében, amint látszik matrica, és motor méretben popázik:

Gratula!! 

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #26945 Dátum: 2007 április 17, 23:02:43 »

Ott a két pont.

 Evil
Meg nálad. Wink

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető wob974
Hozzászólások: 13495


« Hozzászólás #26944 Dátum: 2007 április 17, 23:01:37 »

Pedig úgy van ahogy a WOB mondja.
KELL egy melegítés neki amit bogárnál jobb híján a kipufogóból tudsz megoldani, asszem erre van kiegészítő cucc vagy a reduktór eleve más mint a vizes és ezért drágább de drágább.
Plusz a nemmindennapi ( mivel kevés bogarat alakítanak gázossá ) mondhatni egyedi szerelés miatt SZVSZ a munkadíj is több lesz.
Meg lehetne oldani még a dolgot a motorolajról is de asszem erre nincs kialakult gyakorlat meg alkatrész sem, szóval nulláról kellene kezdeni, zsákutca.
SZVSZ a kipufogóról melegített reduktor még jobb is kellene hogy legyen mint a vizes mert sokkal előbb lehet a meleget varázsolni így mint ha a vízre várunk.
Persze ehhez az kell hogy elfogadd hogy egy gázos szerkezetedbe bele van vezetve a kipufogó gázod a lángocskáival együtt.
Állítólag ezek a dolgok teljesen biztonságosak meg minden, de....
Ezekután még lehetne beszélni arról hogy a motor hogy tolerálja a gázüzemet.
Talán elég csak a legkomolyabb problémát említeni a hengerfej melegedését, mivel a gázos üzemnél sokkal kisebb az üzemanyag hűtő hatása mint a benzinnél. Mint tudjuk a bogár motor hengerfejének gyárilag is labilis a hőháztartása (repedező gátak) ezért szerintem már itt fel is adhatjuk a műszaki megbizhatóság kérdését. Vizes motorok is nehezen viselik a hosszabb gázüzemet, annak ellenére hogy ott a víz elég hatékonyan hűt.
Mindezeket összevetve szerintem haygni kell a picsába a gázos témát.
A gázszett árából vegyél egy dízel golfot oszt hajtsd minden nap azt, a bogár meg maradjon ciripelős hobbiautónak.

Ott a két pont.

 Evil

Nem elérhető NGA
Hozzászólások: 10935

« Hozzászólás #26943 Dátum: 2007 április 17, 21:41:30 »

Multkor emlitettem a Dudu filmeket, na ugynézki mind meglesz, eddig 3 megvan, a maradék 2 is jönni fog.
Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #26942 Dátum: 2007 április 17, 21:10:57 »

Nem vagyok benne biztos, de úgy rémlik, hogy Budaörsöt emlegette, amikor beszélgettünk
Majd elkapom,oszt megmondja!
Lehet Budaörs is,ott is van reptér,ugy tudom valami repüléssel kapcsolatos szaki! Grin

Tóth Zoltán
Nem elérhető Gambo
Hozzászólások: 1161


+ 36 30 424 06 78

« Hozzászólás #26941 Dátum: 2007 április 17, 21:04:16 »

Szigetszentmiklosi az ember,és a tököli reptéren is gyakran megfordul,soxor látom!
Majd jol letámadom oszt kikérdezem,ha kell valami info!! Grin

Nem vagyok benne biztos, de úgy rémlik, hogy Budaörsöt emlegette, amikor beszélgettünk
Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #26940 Dátum: 2007 április 17, 20:51:14 »

aha
igen Ő az és a bácsi akié a Bogi nagyon dícsérte, hogy jól megy a gázzal
Szigetszentmiklosi az ember,és a tököli reptéren is gyakran megfordul,soxor látom!
Majd jol letámadom oszt kikérdezem,ha kell valami info!! Grin

Tóth Zoltán
Nem elérhető Gambo
Hozzászólások: 1161


+ 36 30 424 06 78

« Hozzászólás #26939 Dátum: 2007 április 17, 20:49:27 »

ott látszik is jobb oldalt a reduktor
Nem elérhető Gambo
Hozzászólások: 1161


+ 36 30 424 06 78

« Hozzászólás #26938 Dátum: 2007 április 17, 20:48:27 »

Erre gondoltál?
<beszúrt kép törölve>

aha
igen Ő az és a bácsi akié a Bogi nagyon dícsérte, hogy jól megy a gázzal
Nem elérhető SixtusAngel
Hozzászólások: 842


A zene az élet(em). 06-70-2451733

« Hozzászólás #26937 Dátum: 2007 április 17, 20:46:32 »

Gratulálok! Figyusz most mennyibe kerűl ez a játék?

Nekem még a 72 volt, de emelés van vagy volt kilátásban, és a végeredménye 87 lett, lesz.

Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #26936 Dátum: 2007 április 17, 20:39:30 »

http://kep.tar.hu/gambo01/50461044#2

nem tudtam becsatolni a képet, de itt a linken megtalálod a motort
Erre gondoltál?

Tóth Zoltán
Nem elérhető Gambo
Hozzászólások: 1161


+ 36 30 424 06 78

« Hozzászólás #26935 Dátum: 2007 április 17, 20:37:00 »

http://kep.tar.hu/gambo01/50461044#2

nem tudtam becsatolni a képet, de itt a linken megtalálod a motort
Nem elérhető Gambo
Hozzászólások: 1161


+ 36 30 424 06 78

« Hozzászólás #26934 Dátum: 2007 április 17, 20:34:07 »

Hello!

Én a gézhoz nem értek, de volt a rajzáson egy klubtag akinek gázas bogara volt. AZ a kék-sárga. Neki már két éve benne van és nagyon meg van vele elégedve.Ő a Szepestől kért segítséget. Lehet, hogy tudna segíteni!
Ez a moci. le is fényképeztem
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #26933 Dátum: 2007 április 17, 20:32:50 »

A mai nap lényeges történése Bogaram ügyében, amint látszik matrica, és motor méretben popázik:
Gratulálok! Figyusz most mennyibe kerűl ez a játék?
Nem elérhető SixtusAngel
Hozzászólások: 842


A zene az élet(em). 06-70-2451733

« Hozzászólás #26932 Dátum: 2007 április 17, 20:18:43 »

A mai nap lényeges történése Bogaram ügyében, amint látszik matrica, és motor méretben popázik:

[melléklet törölve az admin által]
« Utoljára szerkesztve: 2007 április 17, 20:20:50 írta SixtusAngel »

Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #26931 Dátum: 2007 április 17, 20:10:25 »

Most főállású kolinevelő vagyok.
Műszaki főiskolát végeztem (Győr), meg tanítóképzőt (Debrecen).
Van egy parányi műszaki rálátásom az autózásra, de csak alap műkedvelő szinten (gépjármű-üzemszervező szakon végeztem a műszaki fősulin).
De ez szerintem nem ez a topic...
én már szereltem gázos buszt és az volt baj h kipuffba lévö 43 centis szonda kicsi volt és kipuffrol logot ajég megfelelö 89cm

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #26930 Dátum: 2007 április 17, 20:08:44 »

Köszönöm a részletes jótanácsaidat. Van egy olyan rossz tulajdonságom, hogy bár egyben átlátom a dolgokat, hajlamos vagyok a részletekben elveszni. Ezért, valamint azért mert műszakilag semilyen szinten nem értek az autóhoz, a legjobb az lenne, ha nem kellene sok helyre elvinnem, hanem egy-két helyen meg lehetne oldani az egészet. Aztán elöbb-utóbb úgyis megjön a barkácsolgathatnék, ha már csak napi szinten kell karbantartani, de most összelegózni a műszakira és a zöldre is, az túl nagy falat nekem.

SH

Úgy tudom itt gazdagréten lakik egy bogaras, akinek gázszett is van a kocsijában. zöld faltdachos

Hozzád közel lakik két bogárszerelő is, egyik Meggyesi - azt hiszem Ady Endre út? (41es villamos mellett) másik Szabó Miki - Andor utca mellett (Csorbai út). szerintem mindketten tudnak neked segíteni felkészítésben, vizsgáztatásban, zöldkártyában.
a gázról meg tényleg beszélj elöbb olyannal akinek volt az autójában. pl Gumibogi
« Utoljára szerkesztve: 2007 április 17, 20:11:05 írta Typ117 »
1303LS
« Hozzászólás #26929 Dátum: 2007 április 17, 20:05:24 »

Szerintem ezt a motor hűtésétől függetlenül is meg tudják oldani. De bogárba nem tennék gázszettet.
Pedig úgy van ahogy a WOB mondja.
KELL egy melegítés neki amit bogárnál jobb híján a kipufogóból tudsz megoldani, asszem erre van kiegészítő cucc vagy a reduktór eleve más mint a vizes és ezért drágább de drágább.
Plusz a nemmindennapi ( mivel kevés bogarat alakítanak gázossá ) mondhatni egyedi szerelés miatt SZVSZ a munkadíj is több lesz.
Meg lehetne oldani még a dolgot a motorolajról is de asszem erre nincs kialakult gyakorlat meg alkatrész sem, szóval nulláról kellene kezdeni, zsákutca.
SZVSZ a kipufogóról melegített reduktor még jobb is kellene hogy legyen mint a vizes mert sokkal előbb lehet a meleget varázsolni így mint ha a vízre várunk.
Persze ehhez az kell hogy elfogadd hogy egy gázos szerkezetedbe bele van vezetve a kipufogó gázod a lángocskáival együtt.
Állítólag ezek a dolgok teljesen biztonságosak meg minden, de....
Ezekután még lehetne beszélni arról hogy a motor hogy tolerálja a gázüzemet.
Talán elég csak a legkomolyabb problémát említeni a hengerfej melegedését, mivel a gázos üzemnél sokkal kisebb az üzemanyag hűtő hatása mint a benzinnél. Mint tudjuk a bogár motor hengerfejének gyárilag is labilis a hőháztartása (repedező gátak) ezért szerintem már itt fel is adhatjuk a műszaki megbizhatóság kérdését. Vizes motorok is nehezen viselik a hosszabb gázüzemet, annak ellenére hogy ott a víz elég hatékonyan hűt.

Mindezeket összevetve szerintem haygni kell a picsába a gázos témát.
A gázszett árából vegyél egy dízel golfot oszt hajtsd minden nap azt, a bogár meg maradjon ciripelős hobbiautónak.
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #26928 Dátum: 2007 április 17, 19:49:06 »

izé, te mit tanítasz a kisbüdösöknek egyébként?
vagy csak megrontod őket a koleszban?  Evil
Most főállású kolinevelő vagyok.
Műszaki főiskolát végeztem (Győr), meg tanítóképzőt (Debrecen).
Van egy parányi műszaki rálátásom az autózásra, de csak alap műkedvelő szinten (gépjármű-üzemszervező szakon végeztem a műszaki fősulin).
De ez szerintem nem ez a topic...

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #26927 Dátum: 2007 április 17, 19:46:29 »

ja csak a cseppfolyós -> gáznemű átmenet egy kevéske hőt elvon a környezetből.
ez a pébépalackos tűzhelynél lófütty, mert azt a percenkénti 2 milliliter gázt a környezet hőjével el lehet párologtatni, de autónál faszán lefagy a rendszer, ezért kell melegíteni.
Szerintem ezt a motor hűtésétől függetlenül is meg tudják oldani. De bogárba nem tennék gázszettet.

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #26926 Dátum: 2007 április 17, 19:42:56 »

ja csak a cseppfolyós -> gáznemű átmenet egy kevéske hőt elvon a környezetből.
ez a pébépalackos tűzhelynél lófütty, mert azt a percenkénti 2 milliliter gázt a környezet hőjével el lehet párologtatni, de autónál faszán lefagy a rendszer, ezért kell melegíteni.

izé, te mit tanítasz a kisbüdösöknek egyébként?
vagy csak megrontod őket a koleszban?  Evil



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #26925 Dátum: 2007 április 17, 19:42:24 »

Köze nincs a vízhűtésnek hozzá szerintem. A gáz ugyanúgy lesz gáznemű cseppfolyósból, mint a PB palackos gáznál.
Legalábbis volt kollegám Zsigáján nemigazán láttam, hogy belenyúltak volna a hűtőrendszerbe ezért.
Az biztos, hogy csak üzemmeleg motornál lehet átkapcsolni gázüzremre egy mágnesszeleppel.

ja csak a cseppfolyós -> gáznemű átmenet egy kevéske hőt elvon a környezetből.
ez a pébépalackos tűzhelynél lófütty, mert azt a percenkénti 2 milliliter gázt a környezet hőjével el lehet párologtatni, de autónál faszán lefagy a rendszer, ezért kell melegíteni.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #26924 Dátum: 2007 április 17, 19:28:24 »

Köszönöm a részletes jótanácsaidat. Van egy olyan rossz tulajdonságom, hogy bár egyben átlátom a dolgokat, hajlamos vagyok a részletekben elveszni. Ezért, valamint azért mert műszakilag semilyen szinten nem értek az autóhoz, a legjobb az lenne, ha nem kellene sok helyre elvinnem, hanem egy-két helyen meg lehetne oldani az egészet. Aztán elöbb-utóbb úgyis megjön a barkácsolgathatnék, ha már csak napi szinten kell karbantartani, de most összelegózni a műszakira és a zöldre is, az túl nagy falat nekem.

SH

Budapesten erre van egy csomó ember. Mareszt például szerintem itt a fórumról megkereshetnéd. Javítás, vizsgáztatás, zöldkártya...

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető Sétáló Hold
Hozzászólások: 45


« Hozzászólás #26923 Dátum: 2007 április 17, 19:26:38 »

A műszakin baromira nem érdekel senkit, hogy hol van a díszléc a kocsid egyik oldaláról. Az már annál inkább, ha a fő szerkezeti-és tartóelemek erősen rozsdásak. A fék és futómű miatt nagyon harapnak, a motor szutykossága miatt is beszólnak. A kasznti ha nagyon ótvar kinézetű, akkor esetleg beleköthetnek az esztétikum miatt.

Én a helyedben most nem a gázos üzemen törném a fejem, hanem a következőket javaslom:
- fékmunkahengerek cseréje (ne spórolj, vedd meg a gyári ATE-t, esetleg brazil Varga.
- fékbetétek cseréje
- fékdobokat szabályoztasd fel
- főfékghengert nézesd át. Ha eddig nem esett be a fékpedál ok nélkül, illetve nem ótvaros a fékmunkahengert nyomó rúd (amit a pedál mozgat...), akkor hozzá sem kell nyúlni.
- rugalmas fékcsöveket cseréld ki
- fém fékcsöveket is valszeg lehet cserélni

Futómű:
- lengéscsillapítók lehet, hogy nem cserések
- gömbtámasz (ha szükséges) cserék
- kerékcsapágyak átnézetése, esetleg cseréje.
 Ez eddig közelít a 100ezerhez, de ekkor elmondhatod, hogy nem csak menni, de megállni is frankón tud a kocsid, és ezekkel hosszú távon már nagy bajod nem lehet. Mindent meg lehet kapni hozzá, még a fém fékcsöveket sem kell lehajtani, meg peremezni - ahogyan azt mi 10-15 évvel ezelőtt csináltuk - mert a gyárit megkapod hozzá, nem is olyan drágán (asszem 10-11 ezer..., viszont újabb 30 év...)

Kasztni: a padlólemez átnézetése. Nagy lyukak foltoztatása, kasztni (pl. nálad sárvédő) festésének javítása (csak azért, mert ha ótvar módon néz ki, akkor biztos, hogy sz@rakodnak többet vele a vizsgán..)
A kasztnizás legyen egy másik falat, most szerintem az is nagy eredmény, ha műszakilag rendben van az autód.

Meg keresned kell egy korrekt embert, aki ezt megcsinálja.
Van itt a fórumon nem egy, nem kettő...

Nem elrettenteni akarlak, de szerintem ezek után kezdj el gázban gondolkodni.
Ha viszont a beszereltetés mellett döntesz, akkor a csomagteret mint fogalmat is felejtsd el. (Ha láttál már gáz szettet berakva, akkor sejtheted, hogy az első csomagtartóban férne el, azt viszont full telerakják vele...)

Gáz ügyben nem szólok semmit, mert nem ismerem, nem értek hozzá. Azt tudom, hogy már láttam eladó T2 Transportert rendes levegős boxer motorral gázüzemre átalakítva Mátészalkán, Viktor Petinél. Ahogy én tudom marhára nincs köze a motor hűtésének a beszerelhetőséghez.

Köszönöm a részletes jótanácsaidat. Van egy olyan rossz tulajdonságom, hogy bár egyben átlátom a dolgokat, hajlamos vagyok a részletekben elveszni. Ezért, valamint azért mert műszakilag semilyen szinten nem értek az autóhoz, a legjobb az lenne, ha nem kellene sok helyre elvinnem, hanem egy-két helyen meg lehetne oldani az egészet. Aztán elöbb-utóbb úgyis megjön a barkácsolgathatnék, ha már csak napi szinten kell karbantartani, de most összelegózni a műszakira és a zöldre is, az túl nagy falat nekem.

SH

"Sétál a Hold a háztetőn, zsinóron húzza maga után a szívem"
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #26922 Dátum: 2007 április 17, 18:55:01 »

Nem akarlak lebeszélni.

Nem hűteni kell hanem melegiteni, hogy gáz legyen.
A vizesmotornál a hűtővizzel tökéletesen megoldható.
A léghűtésesnél csak a kipufogokval lehet valamit kezdeni.

Én viszont nem tennék gázt a kipuffogómra.


 Evil
Köze nincs a vízhűtésnek hozzá szerintem. A gáz ugyanúgy lesz gáznemű cseppfolyósból, mint a PB palackos gáznál.
Legalábbis volt kollegám Zsigáján nemigazán láttam, hogy belenyúltak volna a hűtőrendszerbe ezért.
Az biztos, hogy csak üzemmeleg motornál lehet átkapcsolni gázüzremre egy mágnesszeleppel.

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Oldalak: 1 ... 2868 2869 2870 2871 2872 [2873] 2874 2875 2876 2877 2878 ... 3547
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.137 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.