www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 26, 04:07:44

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921222 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 239 240 241 242 243 [244] 245 246 247 248 249 ... 558
Nyomtatás
Szerző Téma: Tuning, teljesítmény, futómű  (Megtekintve 3396933 alkalommal)
Nem elérhető SiD
Hozzászólások: 3302


« Hozzászólás #12564 Dátum: 2011 Január 16, 00:28:36 »

Néhol egy kicsit Knight Rider-es gyorsított felvétel.  Grin
A hangja tetszik és legalább még megy ennyi év után is (mondjuk biztos nem sokat hajtják).

1963 VW1200 DeLuxe
Nem elérhető somci
Hozzászólások: 402

« Hozzászólás #12563 Dátum: 2011 Január 16, 00:01:55 »

van még 200 ló...
fekete öves szájkaratés?
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #12562 Dátum: 2011 Január 15, 23:34:22 »

Bozsik Ricsi lóg egy külső szűrős olajpumpával. Szoktál találkozni vele?

És mire jó? Rögzítő vagy tőmítő?
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #12561 Dátum: 2011 Január 15, 23:28:57 »

loctite nem ultra black ajándék paszta angliábol van probára...
És mire jó? Rögzítő vagy tőmítő?

Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #12560 Dátum: 2011 Január 15, 23:09:25 »

http://www.youtube.com/watch?v=BhHmQhCE45o

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #12559 Dátum: 2011 Január 15, 23:08:58 »

Ezt érti valaki?
VICC szójáték..

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #12558 Dátum: 2011 Január 15, 23:08:42 »


Mi ez a fekete paszta, Loctite Ultra Black?
loctite nem ultra black ajándék paszta angliábol van probára...

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #12557 Dátum: 2011 Január 15, 22:54:40 »

Ezt érti valaki?

igen.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Sagaris
Hozzászólások: 2302


« Hozzászólás #12556 Dátum: 2011 Január 15, 22:49:40 »

szomszédok berágjanak, mint a 6-os anya.

Ezt érti valaki?

1961 VW1200 DeLuxe



http://www.vulture.hu
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #12555 Dátum: 2011 Január 15, 22:30:01 »

A sötétben jól látszott.
remélem fénykép van

szinte koppan amikor jobbra-balra mozgatom a főtengelyt.
höhö, tegyük meg tétjeinket :-))

komolyban:
lehet, hogy az a fasza, ha állva koppanik, mert forgás közben azért van ott némi olaj, meg nem ragad be megmelegedve.
gondolom a nagy guruk csak kikisérletezték ezt a 0.3-at valamilyen módon.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Süni
« Hozzászólás #12554 Dátum: 2011 Január 15, 22:13:28 »


Megy a motor, ...
És még csak szombat van...  Grin Grin
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #12553 Dátum: 2011 Január 15, 22:07:23 »

többit holnap folyt. köv


Mi ez a fekete paszta, Loctite Ultra Black?

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #12552 Dátum: 2011 Január 15, 22:05:16 »

Akkor rendezzünk fogadást!
Kettő az egyhez teszem, hogy Stunt indítani fog a hétvégén, mert úgy sem bírja ki Smiley


Megy a motor, most állítottam le, nehogy a szomszédok berágjanak, mint a 6-os anya.

Szép hangja van, kb 45 percet ment, egyszer állítottam szelephézagot. Amikor emelt fordulaton járattam, beizzottak a kipufogó könyökök. A sötétben jól látszott.

A 0.3 mm-es főtengely axiális játék elég rémisztően nagy, szinte koppan amikor jobbra-balra mozgatom a főtengelyt. Ezt lehet, hogy egy kicsit kisebbre veszem, nem tetszik ez így. Ezt könnyen meg tudom csinálni, csak a lendkereket kell megint levenni, amikor lekerül a motor az állványról.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #12551 Dátum: 2011 Január 15, 16:05:19 »

többit holnap folyt. köv

[a csatolmányt egy admin törölte]

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #12550 Dátum: 2011 Január 15, 14:28:49 »

aszem ezért (is)fogok kapni Roll Eyes

Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8607


« Hozzászólás #12549 Dátum: 2011 Január 15, 14:23:36 »

Ez geci volt, de jó!  Evil

Én még most is fetrengek! Az a kép nagyot üt! Grin Grin Grin
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #12548 Dátum: 2011 Január 15, 13:27:46 »

Ez geci volt, de jó!  Evil

csodálkozik a szerencsétlen hogy mindig szétborul  Roll Eyes most  az lesz a hiba hogy a vezérműtengelyt átdugta a 2. henger hajtórúdján, itt látszik a fényképen  Jezusom ...
http://4.bp.blogspot.com/__pLUlXt5Izc/TSNPI5l75WI/AAAAAAAAA24/WjO-Z6lBmnI/s1600/assy.JPG

Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #12547 Dátum: 2011 Január 14, 22:44:07 »

A károgóknak meg bekaphatják, remélem most nem lesz benne hiba, valahogy most úgy éreztem, hogy nagyon állat a gép, szépen forgott, könnyedén az új csapágysorral, nem szorult és a nyomatékkulcs is szépen kattant le rajta, a blokk csavarokon és a hengerfejen is.

ne ríjjál már!
én már rég beolvasztattam volna az egészet.
tisztellek a kitartásodért :-)



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető vetart
Hozzászólások: 5290


1303'74: 297.861 db, Ghia'74 (California) 5608 db

« Hozzászólás #12546 Dátum: 2011 Január 14, 22:25:05 »

csodálkozik a szerencsétlen hogy mindig szétborul  Roll Eyes most  az lesz a hiba hogy a vezérműtengelyt átdugta a 2. henger hajtórúdján, itt látszik a fényképen  Jezusom ...
http://4.bp.blogspot.com/__pLUlXt5Izc/TSNPI5l75WI/AAAAAAAAA24/WjO-Z6lBmnI/s1600/assy.JPG
Hú, az nagyon alattomos hiba, ráadásul csak 1500 km után szokott kijönni... Grin

Skoda Felicia '61, Skoda Octavia '62, VW 1303LS '74, VW Karmann Ghia '74, Fiat 127 L '74,  Porsche 911 SC Cabriolet '83, Mercedes SL 500 '90, BMW E30 320i Cabriolet '91, Alfa Spider 2.0 '92, Fiat Panda 1000 i.e. '93, Mercedes G 400 CDI SW 2002, Renault Twingo 1,2 16V Quickshift 2002.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #12545 Dátum: 2011 Január 14, 21:37:34 »

Akkor rendezzünk fogadást!
Kettő az egyhez teszem, hogy Stunt indítani fog a hétvégén, mert úgy sem bírja ki Smiley


Idő miatt kétséges, mert nem vagyok itthon. Egyébként minden megvan, csak össze kell rakni.

A károgóknak meg bekaphatják, remélem most nem lesz benne hiba, valahogy most úgy éreztem, hogy nagyon állat a gép, szépen forgott, könnyedén az új csapágysorral, nem szorult és a nyomatékkulcs is szépen kattant le rajta, a blokk csavarokon és a hengerfejen is.

Ha nem találtam volna meg a hibát, akkor kicsit nyugtalanabb lennék.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető bitus76
Hozzászólások: 2024


06 30 460 2831

« Hozzászólás #12544 Dátum: 2011 Január 14, 21:18:38 »

Majd rá jön ha mard egy fölös dugó. Grin
csodálkozik a szerencsétlen hogy mindig szétborul  Roll Eyes most  az lesz a hiba hogy a vezérműtengelyt átdugta a 2. henger hajtórúdján, itt látszik a fényképen  Jezusom ...
http://4.bp.blogspot.com/__pLUlXt5Izc/TSNPI5l75WI/AAAAAAAAA24/WjO-Z6lBmnI/s1600/assy.JPG

VW 1200.1963.
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #12543 Dátum: 2011 Január 14, 20:54:41 »

most  az lesz a hiba hogy a vezérműtengelyt átdugta a 2. henger hajtórúdján, itt látszik a fényképen
Te allat Cheesy


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #12542 Dátum: 2011 Január 14, 20:28:01 »

akkor már arra is lehetne fogadni, hogy mikor jön elő egy kritikus hiba.
1. órában
2. órában
2. óra után még az állványon
beszerelés után
[getsziszmájli] :-))
csodálkozik a szerencsétlen hogy mindig szétborul  Roll Eyes most  az lesz a hiba hogy a vezérműtengelyt átdugta a 2. henger hajtórúdján, itt látszik a fényképen  Jezusom ...
http://4.bp.blogspot.com/__pLUlXt5Izc/TSNPI5l75WI/AAAAAAAAA24/WjO-Z6lBmnI/s1600/assy.JPG
« Utoljára szerkesztve: 2011 Január 14, 20:29:58 írta tati »

Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #12541 Dátum: 2011 Január 14, 20:23:09 »

Akkor rendezzünk fogadást!
Kettő az egyhez teszem, hogy Stunt indítani fog a hétvégén, mert úgy sem bírja ki Smiley

akkor már arra is lehetne fogadni, hogy mikor jön elő egy kritikus hiba.
1. órában
2. órában
2. óra után még az állványon
beszerelés után
[getsziszmájli] :-))



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #12540 Dátum: 2011 Január 14, 20:18:52 »

...
Lehet, hogy a hétvégén indítok, bár nem nagyon lesz időm vele foglalkozni.

Akkor rendezzünk fogadást!
Kettő az egyhez teszem, hogy Stunt indítani fog a hétvégén, mert úgy sem bírja ki Smiley

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #12539 Dátum: 2011 Január 14, 20:05:50 »

Motor összefűzve, hengerfejekig kész, állványon van.

A főtengely axiális játéka 0.30 mm-re beállítva, többször ellenőrizve.
Lendkerék felrakva, kb. 500 Nm-rel meghúzva.

Lehet, hogy a hétvégén indítok, bár nem nagyon lesz időm vele foglalkozni.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #12538 Dátum: 2011 Január 14, 09:11:18 »

Gyári tengellyel érdemes tuning motort csinálni?


A kérdés az, hogy mi a cél.
Ha a hengerfejed elég nagy szelepes és jól kibővített, akkor akár 100 lóerő fölé is elmehetsz egy 1915-össel gyári tengellyel (persze nem gyári karbival), de ha kicsi a szeleped, akkor meg a nagy tengely kell, hogy a töltéscsere jó legyen. Viszont akkor alul gyengébb lesz.

Összetett dolog ez, sok szempont, nem egyszerű egy jó motort összeválogatni, ezért kell "lemásolni".

Pl. 35/40 szelepek, w110 és 1776 vagy 1915, IDF40,

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7993


« Hozzászólás #12537 Dátum: 2011 Január 14, 00:33:23 »

Gyári tengellyel érdemes tuning motort csinálni?
Nekem az 1.6 soft tuning (Stunt-special) motorban gyári volt, amíg meg nem kellett bontani....lelazult a vezérműkerék szegecselése (azt hiszem ez pontos szakszó, majd Stunt kijavít) --- EngleW100ra lett lecserélve
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #12536 Dátum: 2011 Január 13, 23:54:20 »

Gyári tengellyel érdemes tuning motort csinálni?

A gyári Oettingerben , ha jól emlékszem, az volt, viszont nagy szelepes HF. Mondjuk a 2000 cm3-ból a 8x lóerő nem olyan sok.

Tehát szerintem nem, mivel cm3 növeléssel egyre kevésbé jelentkezik nagyobb tengellyel, hogy "alul gyenge" lenne, kis cm3 esetén meg a fordulatot kell növelni nagyobb teljesítményhez, ami a gyári tengellyel nem lehetséges.

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Robpanzer
« Hozzászólás #12535 Dátum: 2011 Január 13, 23:48:51 »


A gyári tengely emelése 0.334" / 0.314" (nem azonos a kipufogó és a szívó emelési magassága), az úgynevezett elméleti fokolása (nulla szelep hézaggal mérve)  250 fok, 0.050"-nél 214 fok.

Ez utóbbi nagyon kevés, magyarul azt jelenti, hogy a profil nagyon light-os, nem agresszíven felfutó, tehát nem ébrednek nagy erők.

A scat C45-ös tengely 0.390" emelésű,  298 fok elméleti és 262 fok 0.050" hézagnál. Ez már különbség. Nagyjából ez az engle w120-as is, Maresz kedvenc tengelye.

Gyári tengellyel érdemes tuning motort csinálni?
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #12534 Dátum: 2011 Január 13, 23:05:15 »

...hát ez az előző sz.álarchoz képest semmiség! Wink A hézagot nem állítod (0,30)?

Erről a cinkes cuccról, cuccukról valami infó? (akár le is fényképezhetnéd) Grin Hol lehet ilyet kapni?

Költségben kisebb, de kicsit már elegem van szétborítgatni a motort állandóan. Még jó, hogy nem a kocsiból kell kivennem, hanem állványon van, ahol járatni tudom és szétbontani is.

Természetesen most beállítom a főtengely axiális játékát 0.5-0.3 mm közé. Ezek azok a kis apróságok, amit ki kell tapasztalni és akkor összeáll a motor.

Most két dologra hívták fel a figyelmemet:

1, az elosztó meghajtó tengelyének fontos a foghézagának beállítása (az alatta lévő 5 féle méretben kapható alátétekkel lehet)
2, A Scat C45 - C95 -ös tengelyeknél nem úgy kell állítani a szelephézagot, hogy felső holtpontra, gyújtásra rakod a hengert, mert nem ott van a bütyök alapkörének legkisebb része, hanem úgy kell, hogy amikor a 4-es henger szívószelepe maximális emelésen van (rugó legjobban összenyomva) akkor kell állítani a 2-es henger szívószelepét. Ez nem a felső holtpont lesz, hanem kicsit mellette, mert a tengely ilyen.

Aki 1968 óta épít typ1-es motorokat az már látott egyet-s-mást.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #12533 Dátum: 2011 Január 13, 22:59:34 »


Érdekes intercooler Cheesy

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #12532 Dátum: 2011 Január 13, 17:34:10 »

van pár Shocked itt:

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=155905&postdays=0&postorder=asc&start=0&sid=b522402360e74676142b4975819aae47

« Utoljára szerkesztve: 2011 Január 13, 17:38:44 írta bogara_zo »

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #12531 Dátum: 2011 Január 13, 15:58:33 »

Adott egy blokk ötvözet: öALSI12(Fe) (p20 blokk)
Hegesztés utáni feszültségmentesítésének menete kellene, hátha tudja valaki...

Hőmérséklet tartomány és időtartam kellene.
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8607


« Hozzászólás #12530 Dátum: 2011 Január 13, 15:58:32 »

...hát ez az előző sz.álarchoz képest semmiség! Wink A hézagot nem állítod (0,30)?

Erről a cinkes cuccról, cuccukról valami infó? (akár le is fényképezhetnéd) Grin Hol lehet ilyet kapni?
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #12529 Dátum: 2011 Január 13, 15:36:43 »

örülök hogy a kedved nem veszted el  Cheesy hajrá
úgy-úgy!

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #12528 Dátum: 2011 Január 13, 15:34:17 »

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=320640666793&fromMakeTrack=true&ssPageName=VIP:watchlink:top:de

na ez sleeper.

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #12527 Dátum: 2011 Január 13, 15:19:33 »

uhh..  Undecided
ez mit jelent? újra gépműhely és a főtengelyt meg blokkot következő lépcsőre köszörülni?

örülök hogy a kedved nem veszted el  Cheesy hajrá


Dehogy, a főtengelyről a rákenődött alumíniumot lesavaztam, teljesen hibátlan lett, kap egy új csapágyat (elég lenne azt kicserélni, de ha már veszek egy sort akkor nem hagyok benne régit) és megy össze.
Azért nem erőltettem, hogy nehogy megforogjon valami csapágy, vagy mittudomén.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #12526 Dátum: 2011 Január 13, 15:16:37 »

uhh..  Undecided
ez mit jelent? újra gépműhely és a főtengelyt meg blokkot következő lépcsőre köszörülni?

örülök hogy a kedved nem veszted el  Cheesy hajrá
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #12525 Dátum: 2011 Január 13, 15:13:33 »




Viszont jó hír, hogy a tőkék és a vezérműtengely nagyon szép, semmi rendellenes nyom vagy kopás.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Oldalak: 1 ... 239 240 241 242 243 [244] 245 246 247 248 249 ... 558
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.17 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.