www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 25, 15:35:08

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921222 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 235 236 237 238 239 [240] 241 242 243 244 245 ... 558
Nyomtatás
Szerző Téma: Tuning, teljesítmény, futómű  (Megtekintve 3395902 alkalommal)
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #12724 Dátum: 2011 Január 26, 13:11:34 »

Ma megvolt az első indítás az autóba lévő motorral. Az elektromos AC hatására nagyobb a benzinnyomás, a durrogás (kevés benzin) is megszűnt, a motor úgy veszi a tüzet, hogy nekem még ilyen motorom soha nem volt. Az Oettinger eredeti koncepciója az olyan volt, mint egy nagyon nyomatékos széria bogármotor, teljesen más jellegű, de ez, hihetetlen. A video nem is adja annyira jól vissza, hogy nem lehet a gázpedált úgy megnyoni, hogy ne ugorjon fela  fordulatszámmérő mutatója. Olyan pillanatok alatt beleugrik a 6000-be, hogy talán egy fordulatkorlátozós rotor is fog kelleni...  Wink

A motortér még csak hevenyészet, rendet kell rakni, de az már csak puccoskodás. Olvadjon a hó és kimegyek kipróbálni.

http://www.youtube.com/watch?v=IXbxXl_PQpY&feature=mfu_in_order&list=UL


http://www.youtube.com/watch?v=HsOiTLwLJuI&feature=BF&list=ULU79x-TBuvcE&index=20

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #12723 Dátum: 2011 Január 26, 13:01:05 »

karter szellőző doboz-t ezt nekem is fel kell raknom valahogy.
Képet csinálsz róla, hogy hogyan van felrakva?
Köszi.

4 lemezcsavarral a tűzfalra van csavarozva. Kis előfurat, majd önmetsző csavarok behajtva.
Ennyi.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #12722 Dátum: 2011 Január 26, 12:02:24 »

A cső viszont olajálló
Hat rohognek is, ha az olajcso nem lenne olajallo ... ;-)


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #12721 Dátum: 2011 Január 26, 10:53:27 »

jaj de okosak lettünk Tongue
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #12720 Dátum: 2011 Január 26, 10:46:19 »

1200es nagyon igényli Grin
Biztos nagyon kopott. Grin
jaj de okosak lettünk Tongue

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #12719 Dátum: 2011 Január 26, 10:31:28 »

1200es nagyon igényli Grin
Biztos nagyon kopott. Grin
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #12718 Dátum: 2011 Január 26, 10:15:59 »

karter szellőző doboz-t ezt nekem is fel kell raknom valahogy.
Képet csinálsz róla, hogy hogyan van felrakva?
Köszi.
1200es nagyon igényli Grin

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #12717 Dátum: 2011 Január 26, 10:06:05 »

Fent van a teljes olajcsövezés és a karbik is.

Az olajcsövek kicsit kuszán mennek, de kevésbé látszanak, mint korábban, valamint az olajszűrő is jól hozzáférhető.
Egyedül azt nem tudtam megoldani, hogy a dobhoz ne érjenek hozzá, de azt gondolom, hogy a dob már nem annyira meleg, hiszen viszonylag nagy és messze is van a hengerfejtől, hogy az megégesse az olajcsövet. 60-80 fok nem gond neki.


Ami pedig a karbikat illeti, a gyári hangszigetelő elég sok helyet foglal, a karter szellőző doboz hozzáér kicsit a kutyaházhoz, a karbikat meg alig bírtam felrakni. Az a 3 cm, amennyit a hangszigetelő felvesz (nincs teljesen rányomva a tűzfalra) nagyon sokat jelent. Tanulság: tuningmotor, weber karbi csak hangszigetelő nélkül.
karter szellőző doboz-t ezt nekem is fel kell raknom valahogy.
Képet csinálsz róla, hogy hogyan van felrakva?
Köszi.

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #12716 Dátum: 2011 Január 26, 09:38:53 »


Az egyrészt egy másik fajta kipufogó, másik dob és csak egy van belőle, nem egy másfél méteres csőkígyó (majdnem) végén van, és ezek a dobok nagyok, töméssel, dupla fallal. Majdnem kézzel meg lehet fogni, amikor 30 percet 3000-es fordulaton járt a motor.

A cső viszont olajálló, 20-bar-os cső, ami simán kibír 150 fokot is.

akkor lyó :-)



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #12715 Dátum: 2011 Január 26, 09:20:29 »

ebben teljesen biztos vagy?
a kipuffogóvég is elég messze van a hf-től, mégis le bírja égetni az ember lábáról a szőrt (meg a bőrt is)


Az egyrészt egy másik fajta kipufogó, másik dob és csak egy van belőle, nem egy másfél méteres csőkígyó (majdnem) végén van, és ezek a dobok nagyok, töméssel, dupla fallal. Majdnem kézzel meg lehet fogni, amikor 30 percet 3000-es fordulaton járt a motor.

A cső viszont olajálló, 20-bar-os cső, ami simán kibír 150 fokot is.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #12714 Dátum: 2011 Január 26, 07:27:30 »

Egyedül azt nem tudtam megoldani, hogy a dobhoz ne érjenek hozzá, de azt gondolom, hogy a dob már nem annyira meleg, hiszen viszonylag nagy és messze is van a hengerfejtől, hogy az megégesse az olajcsövet. 60-80 fok nem gond neki.

ebben teljesen biztos vagy?
a kipuffogóvég is elég messze van a hf-től, mégis le bírja égetni az ember lábáról a szőrt (meg a bőrt is)



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #12713 Dátum: 2011 Január 26, 07:26:13 »

FLEX A LELKE MINDENNEK !
:-))

te milyen kedves vagy ma!belátod végre?  Grin
barátom, én MINDIG kedves vagyok :-))



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető drflexes
Hozzászólások: 4531


« Hozzászólás #12712 Dátum: 2011 Január 25, 20:26:05 »

mondom én, hogy a flex az isten és én vagyok az ő prófétája
te milyen kedves vagy ma!belátod végre?  Grin

új számom van:20 592 5434
Nem elérhető petoki
Hozzászólások: 137


« Hozzászólás #12711 Dátum: 2011 Január 25, 20:20:39 »

mondom én, hogy a flex az isten és én vagyok az ő prófétája

FLEX A LELKE MINDENNEK !

"Ebben a garázsban csak egy bogárnak van hely" felkiáltással lecsaptam a legyet!
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #12710 Dátum: 2011 Január 25, 20:07:49 »

Ezt nekem is fel kell raknom valahogy.
Képet csinálsz róla, hogy hogyan van felrakva?
Köszi.

mit karbit csövet kátrányt?mit ??


WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #12709 Dátum: 2011 Január 25, 19:51:36 »

Fent van a teljes olajcsövezés és a karbik is.

Az olajcsövek kicsit kuszán mennek, de kevésbé látszanak, mint korábban, valamint az olajszűrő is jól hozzáférhető.
Egyedül azt nem tudtam megoldani, hogy a dobhoz ne érjenek hozzá, de azt gondolom, hogy a dob már nem annyira meleg, hiszen viszonylag nagy és messze is van a hengerfejtől, hogy az megégesse az olajcsövet. 60-80 fok nem gond neki.


Ami pedig a karbikat illeti, a gyári hangszigetelő elég sok helyet foglal, a karter szellőző doboz hozzáér kicsit a kutyaházhoz, a karbikat meg alig bírtam felrakni. Az a 3 cm, amennyit a hangszigetelő felvesz (nincs teljesen rányomva a tűzfalra) nagyon sokat jelent. Tanulság: tuningmotor, weber karbi csak hangszigetelő nélkül.
Ezt nekem is fel kell raknom valahogy.
Képet csinálsz róla, hogy hogyan van felrakva?
Köszi.

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #12708 Dátum: 2011 Január 25, 19:49:43 »

Fent van a teljes olajcsövezés és a karbik is.

Az olajcsövek kicsit kuszán mennek, de kevésbé látszanak, mint korábban, valamint az olajszűrő is jól hozzáférhető.
Egyedül azt nem tudtam megoldani, hogy a dobhoz ne érjenek hozzá, de azt gondolom, hogy a dob már nem annyira meleg, hiszen viszonylag nagy és messze is van a hengerfejtől, hogy az megégesse az olajcsövet. 60-80 fok nem gond neki.


Ami pedig a karbikat illeti, a gyári hangszigetelő elég sok helyet foglal, a karter szellőző doboz hozzáér kicsit a kutyaházhoz, a karbikat meg alig bírtam felrakni. Az a 3 cm, amennyit a hangszigetelő felvesz (nincs teljesen rányomva a tűzfalra) nagyon sokat jelent. Tanulság: tuningmotor, weber karbi csak hangszigetelő nélkül.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Sompi
« Hozzászólás #12707 Dátum: 2011 Január 24, 22:13:34 »

mondom én, hogy a flex az isten és én vagyok az ő prófétája
Grin
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #12706 Dátum: 2011 Január 24, 21:41:35 »

Na, én lecsaptam az egészet, mert a kipufogó vagy az olajszűrő nem fért tőle.

mondom én, hogy a flex az isten és én vagyok az ő prófétája



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #12705 Dátum: 2011 Január 24, 18:53:32 »

csak a sarkát kicsit Grin

Na, én lecsaptam az egészet, mert a kipufogó vagy az olajszűrő nem fért tőle.

Most fent van a teljes kipufogó rendszer, a szelepfedéltől jövő karter szelllőzők és az olajszűrő is. Az olajhűtőre menő és jövő csöveket is elhelyeztem, de azon még finomítani kell egy kicsit.
 Ezek azok a dolgok, amik nevetségesnek tűnnek, de nagyon időrablók.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #12704 Dátum: 2011 Január 24, 13:55:42 »

Elegáns Smiley

bravo, ezen most egy kicsit elmosolyodtam,

ezek szerint ugy nez ki ez az auto valamikor tiszta uj volt . . . . Smiley)))
Nem elérhető xoyox
Hozzászólások: 1177


visszatertem a Boxsterhez

« Hozzászólás #12703 Dátum: 2011 Január 24, 12:04:56 »

Még senki nem szedte le a csöveket előttem. A benzincsőnél elöl, a tank alatt éreztem ugyanezt, ebből az autóból én vettem ki a tankot először.
bravo, ezen most egy kicsit elmosolyodtam,

ezek szerint ugy nez ki ez az auto valamikor tiszta uj volt . . . . Smiley)))

hello agyagedenyek !
mi a helyzet ?
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #12702 Dátum: 2011 Január 23, 20:29:20 »


És? Lecsaptad?  Mert én azon gondolkodom. (súly csökkentés!  Grin )
csak a sarkát kicsit Grin

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #12701 Dátum: 2011 Január 23, 20:28:41 »

nekem is hyde out nak emelési pont utba volt



És? Lecsaptad?  Mert én azon gondolkodom. (súly csökkentés!  Grin )

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #12700 Dátum: 2011 Január 23, 19:52:10 »


Az egy CNC mart alu fedél. Szeretem, mert nem deformálódik és jobban tömít.
motorösszerakást vállalsz? Roll Eyes

Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #12699 Dátum: 2011 Január 23, 19:41:20 »

http://oettingertsv.blogspot.com/2011/01/motor-bent-kipufogo-felkerul.html


http://oettingertsv.blogspot.com/2011/01/kepek-kipufogorol.html


A fűtéscsöveket kiiktattam, (állóhelyzeti fűtés lesz csak) és kicsit sajnáltam, mert gyári bilincseket szedtem le róla. Még senki nem szedte le a csöveket előttem. A benzincsőnél elöl, a tank alatt éreztem ugyanezt, ebből az autóból én vettem ki a tankot először.
nekem is hyde out nak emelési pont utba volt

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #12698 Dátum: 2011 Január 23, 19:38:31 »

miaz az a kendácsolt olajleeresztő fedél?


Az egy CNC mart alu fedél. Szeretem, mert nem deformálódik és jobban tömít.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #12697 Dátum: 2011 Január 23, 19:32:41 »


Mivel nekem alul typ3 hengertakaróim vannak így azt az alsó egész szart elhagytam, így kiveszem a nyomórudat és kiveszem egy vízpumpa fogóval a csöveket, ha kell. Be is tudom rakni az újakat...
miaz az a kendácsolt olajleeresztő fedél?

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #12696 Dátum: 2011 Január 23, 18:16:04 »

Most milyen vezetőd csöved van? Kiszedhető a hengerfej meglazítása nélkül?


Mivel nekem alul typ3 hengertakaróim vannak így azt az alsó egész szart elhagytam, így kiveszem a nyomórudat és kiveszem egy vízpumpa fogóval a csöveket, ha kell. Be is tudom rakni az újakat...

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #12695 Dátum: 2011 Január 23, 18:13:59 »

http://oettingertsv.blogspot.com/2011/01/motor-bent-kipufogo-felkerul.html


http://oettingertsv.blogspot.com/2011/01/kepek-kipufogorol.html


A fűtéscsöveket kiiktattam, (állóhelyzeti fűtés lesz csak) és kicsit sajnáltam, mert gyári bilincseket szedtem le róla. Még senki nem szedte le a csöveket előttem. A benzincsőnél elöl, a tank alatt éreztem ugyanezt, ebből az autóból én vettem ki a tankot először.
« Utoljára szerkesztve: 2011 Január 23, 18:16:31 írta Stuntmanus »

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13994


30-347-1939

« Hozzászólás #12694 Dátum: 2011 Január 23, 15:55:21 »


A másik probléma jelenleg, hogy ezzel a beállításokkal a nyomórúd (kicsit vastagabb cromo) a 3. és 4. hengernél eléri a szelep harmonikacsövet (nyomórúd külső cső) és az nem egészséges. Erre a megoldás pedig ez:
http://www.csp-shop.com/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=det&wkid=108757344767&rub1=Engine&rub2=Valve%20Train%20/%20Cylinder%20Heads,Push%20Rod%20Tubes&artnr=14253a&pn=0&sort=0&all=

Olcsó, könnyű beszerezni...  Undecided


Szólj ha esetleg megrendeled. Egy faltdachvászont szeretnék rendelni. Ha lehet közösködni persze. Sajnos semmi tapasztalatom az ilyen lebonyolításokban.

Nem elérhető xoyox
Hozzászólások: 1177


visszatertem a Boxsterhez

« Hozzászólás #12693 Dátum: 2011 Január 23, 14:18:22 »

Bent a motor
viszont ha bemelegedett a Motor es forro, akkor jo kell legyen a rud , vagy beallitod helyböl kisebbre . . .majd kiprobalod.

amugy meg csak költsd ra a sok penzt en ebböl ujra lennt leszek egezs nyaron Görögbe Astypalaia-n Smiley)!
Majd ha iszom a hideg Ouzo-t gondolok Rad Smiley))
(JA: es a Bogarral megyek ! )

hello agyagedenyek !
mi a helyzet ?
Nem elérhető Leon1303
Hozzászólások: 5024


Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!

« Hozzászólás #12692 Dátum: 2011 Január 22, 21:41:23 »

a gyárit is ki lehet szedni, úgy hogy nem lazítod meg te.
<beszúrt kép törölve>
 Evil
óóóhee.... Cheesy
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #12691 Dátum: 2011 Január 22, 21:32:48 »

Most milyen vezetőd csöved van? Kiszedhető a hengerfej meglazítása nélkül?
a gyárit is ki lehet szedni, úgy hogy nem lazítod meg te.

 Evil

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető Leon1303
Hozzászólások: 5024


Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!

« Hozzászólás #12690 Dátum: 2011 Január 22, 21:29:16 »

Bent a motor.

Nem szarakodtam tovább az állványon járatással, valójában kb. 8-10 liter benzint elpüffögtettem, szépen összeállt a gép, úgyhogy betettem a motort.

A szelep geometria nem tökéletes és ezeket a CroMo nyomórudakat nem szeretem, mert ha nullára állítod hidegen a szelephézagot, akkor amikor teljesen meleg a motor akkor lesz kb. 0.18-as szelephézagod, mert a CroMo nyomórúd nem tágul annyira,. mint az alu. A 0.18-as hézag pedig forró olajjal kopog, mintha valami nem lenne oké. Ezt a TheSamba-n is többen mondták, a megoldás a heavy duty alu nyomórúd.

A másik probléma jelenleg, hogy ezzel a beállításokkal a nyomórúd (kicsit vastagabb cromo) a 3. és 4. hengernél eléri a szelep harmonikacsövet (nyomórúd külső cső) és az nem egészséges. Erre a megoldás pedig ez:
http://www.csp-shop.com/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=det&wkid=108757344767&rub1=Engine&rub2=Valve%20Train%20/%20Cylinder%20Heads,Push%20Rod%20Tubes&artnr=14253a&pn=0&sort=0&all=

Olcsó, könnyű beszerezni...  Undecided


Most milyen vezetőd csöved van? Kiszedhető a hengerfej meglazítása nélkül?
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #12689 Dátum: 2011 Január 22, 17:45:28 »

Bent a motor.

Nem szarakodtam tovább az állványon járatással, valójában kb. 8-10 liter benzint elpüffögtettem, szépen összeállt a gép, úgyhogy betettem a motort.

A szelep geometria nem tökéletes és ezeket a CroMo nyomórudakat nem szeretem, mert ha nullára állítod hidegen a szelephézagot, akkor amikor teljesen meleg a motor akkor lesz kb. 0.18-as szelephézagod, mert a CroMo nyomórúd nem tágul annyira,. mint az alu. A 0.18-as hézag pedig forró olajjal kopog, mintha valami nem lenne oké. Ezt a TheSamba-n is többen mondták, a megoldás a heavy duty alu nyomórúd.

A másik probléma jelenleg, hogy ezzel a beállításokkal a nyomórúd (kicsit vastagabb cromo) a 3. és 4. hengernél eléri a szelep harmonikacsövet (nyomórúd külső cső) és az nem egészséges. Erre a megoldás pedig ez:
http://www.csp-shop.com/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=det&wkid=108757344767&rub1=Engine&rub2=Valve%20Train%20/%20Cylinder%20Heads,Push%20Rod%20Tubes&artnr=14253a&pn=0&sort=0&all=

Olcsó, könnyű beszerezni...  Undecided


Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #12688 Dátum: 2011 Január 22, 10:13:54 »

Mi a baj vele hogy rövidíteni kell ? Nem tudsz állítani hézagot , vagy a geometriát nem találod megfelelőnek ?

Pontosan erről van szó, a geometria nem teljesen pontos.

Az a dolog lényege, hogy ezeknél a rugóknál pláne fontos, hogy amikor a szelep fél úton van a teljes nyitási hosszt tekintve, akkor a szelephézag állító csavarnak pontosan egy vonalba kell esni a szelepszárral a maximális nyitási (emelési) magasság érdekében. Ezt a geometriát csak a nyomórúd rövidítésével lehet beállítani, a himbatengely alá tett távtartó csak arra jó, hogy a gyári nyomórudakat is tudd használni nagyobb áttételes himba esetén, de a geometria általában nem tökéletes vele. Ez pedig tuning motornál és erős rugóknál nagyon fontos a teljesítmény és kopások tekintetében.

Most egyébként 1.6 mm-es távtartó van a himbatengely alatt.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #12687 Dátum: 2011 Január 21, 21:16:08 »

az nagy kontárkodás lenne ha a himbatengelyt emelnéd meg?
Pont erre gondoltam én is , lehet nem véletlenűl van itt is a szelepállító csavarokhoz mellékelve a hézagoló,  a tengelylefogató alá http://shop.hoffmann-speedster.com/catalog/popup_image.php/pID/1933

Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #12686 Dátum: 2011 Január 21, 21:13:08 »

Le kellene egy mm-rel rövidítenem a nyomórudakat, de nem tudom a végét kivenni.
Scat ProStreet CroMo rudak, 281 mm és nekem 280-as kellene.

Hiába melegítem, nem lehet roncsolás nélkül kihúzni a gömbfejet a végéből.
Befogni is kockázatos...  Roll Eyes
az nagy kontárkodás lenne ha a himbatengelyt emelnéd meg?

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #12685 Dátum: 2011 Január 21, 21:00:50 »

Le kellene egy mm-rel rövidítenem a nyomórudakat, de nem tudom a végét kivenni.
Scat ProStreet CroMo rudak, 281 mm és nekem 280-as kellene.

Hiába melegítem, nem lehet roncsolás nélkül kihúzni a gömbfejet a végéből.
Befogni is kockázatos...  Roll Eyes
Mi a baj vele hogy rövidíteni kell ? Nem tudsz állítani hézagot , vagy a geometriát nem találod megfelelőnek ?

Oldalak: 1 ... 235 236 237 238 239 [240] 241 242 243 244 245 ... 558
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.166 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.