www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Augusztus 21, 13:15:10

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921261 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 549 550 551 552 553 [554] 555 556 557 558
Nyomtatás
Szerző Téma: Tuning, teljesítmény, futómű  (Megtekintve 3464802 alkalommal)
Nem elérhető martonmany
Hozzászólások: 887


« Hozzászólás #164 Dátum: 2008 Február 01, 22:42:34 »

A löket jelenti azt, hogy milyen "hosszan jár" a dugó a hengerben??
Milyen kompresszió értékkel rendelkezik egy sima és egy tuning motor???
Meg a múltkor irta valaki hogy 1,3-s hf-t fölbőviteni 1,6-s szettre de az égéstérbe nem belepiszkálni és azzal is növel kompressziót....
egy gyári vw boxer kompresszió viszonya kb 7,5:1
egy tuning motoré elérheti a 9:1 arányt is

a kompresszió viszony másnéven sürítési arány (epszilon) = (a henger térfogat + kompresszió térfogat) osztva a kompresszió térfogattal

itt van egy kis leírás a bogár tuning megszokott lépéseiről(elég általános):
http://www.vwdepo.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=65&Itemid=51&limit=1&limitstart=0
« Utoljára szerkesztve: 2008 Február 01, 22:46:10 írta martonmany »
Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7993


« Hozzászólás #163 Dátum: 2008 Február 01, 22:24:48 »

valahogy kurvára eltűnt a csávó a hengerdugójával együtt. nem is értem, miért.
Wink
Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7993


« Hozzászólás #162 Dátum: 2008 Február 01, 22:22:02 »

Nyíregyházán Káplár Tibi már csinált S.K. Typ4 hűtést asszem üvegszálból. www.nyirbogar.atw.hu oldalon van elérhetősége Tibinek, csak nem tudom fejből. Na, ott látható.

az repült ki az erdélyi bogárból tavaly láttuk páran  Grin
Nem elérhető bitus76
Hozzászólások: 2024


06 30 460 2831

« Hozzászólás #161 Dátum: 2008 Február 01, 22:21:10 »

Erröl még beszélünk.Most szunya holnap farsang a gyerkőcöknek.Eddig Spongya Bobot tuningoltam.
automata szivatyú fedél át alakitva ugy hogy motor oljat is keribgtetö 1 körben
 
nekem is van mesterem és le kalappal elötte Smiley
« Utoljára szerkesztve: 2008 Február 02, 06:53:22 írta stonemen »

VW 1200.1963.
Nem elérhető brez
Hozzászólások: 2510


http://vbk.at.hu/

« Hozzászólás #160 Dátum: 2008 Február 01, 22:17:43 »

te biztos, hogy motort akarsz tuningolni és/vagy építeni, amikor még a legalapvetőbb fogalmakkal sem vagy tisztában?

mondjuk engem nem zavar, de így azért igen nagyokat lehet szívni ám.
Első sorban tanulni szeretnék, mit, miként és hogyan, de olvasd el miként inditottam a topicot!

Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #159 Dátum: 2008 Február 01, 22:16:30 »


automata szivatyú fedél át alakitva ugy hogy motor oljat is keribgtetö 1 körben
   
nekem is van mesterem és le kalappal elötte Smiley

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #158 Dátum: 2008 Február 01, 22:14:21 »

Akkor kicsit folytatnám onnan ahol tegnap abbahagytam....
A főtengelynél tartottunk! Gondolom most jönnének a hajtókarok. Azokról mit kell tudni, ha tuningra kerül a sor! Befojásolják a löketet vagy azt inkább a főtengellyel lehet befolyásolni? (teljesen laikus vagyok, tehát előre bocs ha oltári hülyeséget kérdezek)
Valamint mi az hogy sűrítés (gondolom az ugyan az mint a kompresszió) növelt hengerfej?

te biztos, hogy motort akarsz tuningolni és/vagy építeni, amikor még a legalapvetőbb fogalmakkal sem vagy tisztában?

mondjuk engem nem zavar, de így azért igen nagyokat lehet szívni ám.
Nem elérhető martonmany
Hozzászólások: 887


« Hozzászólás #157 Dátum: 2008 Február 01, 22:10:54 »

Akkor kicsit folytatnám onnan ahol tegnap abbahagytam....
A főtengelynél tartottunk! Gondolom most jönnének a hajtókarok. Azokról mit kell tudni, ha tuningra kerül a sor! Befojásolják a löketet vagy azt inkább a főtengellyel lehet befolyásolni? (teljesen laikus vagyok, tehát előre bocs ha oltári hülyeséget kérdezek)
Valamint mi az hogy sűrítés (gondolom az ugyan az mint a kompresszió) növelt hengerfej?
nos a kompresszió viszony azt mutatja meg, hogy a benzin-levegő keverék térfogatát hányad részére sürítjük, ha leszedünk a hengerfejből, kisebb lesz a kompresszió tér( a dugattyú felső holtponti helyzete feletti tér), így nagyobb lesz a kompresszió, vagyis jobban összepréselődik a keverék, ez pedig elősegíti az égési folyamatokat, többek között gyorsabb, egyenletesebb lesz az égés

a löket (lökethossz) az alsó és a felső holtpont közötti távolság

a lökettérfogat pedig a két holtpont közötti tér térfogata
« Utoljára szerkesztve: 2008 Február 01, 22:30:47 írta martonmany »
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #156 Dátum: 2008 Február 01, 22:09:57 »

2 solex? azt hogy milyet mennyiert?
uj solex brosol kb 200e

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #155 Dátum: 2008 Február 01, 22:06:06 »

ez például hasonló tiedhez mi munkánk
1641
041 hengerfej
110es engle
könyitett lendökerék
2 solex
facet
elég jol megy hosszú váltó  tura rallly Grin
2 solex? azt hogy milyet mennyiert?
« Utoljára szerkesztve: 2008 Február 02, 06:52:25 írta stonemen »

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #154 Dátum: 2008 Február 01, 22:03:58 »

Semmi extra.040 kicsit megnövelt sürítésel.A lényeg hogy minden új.Meg hozzá 1641 hengerek ,110 tengely,2x36 -os Wéberek,009 gyujtás, lendkerék könnyítve.Nekem is az utazó növelésa a cél.

ez például hasonló tiedhez mi munkánk
1641
041 hengerfej
110es engle
könyitett lendökerék
2 solex
facet
elég jol megy hosszú váltó  tura rallly Grin

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető brez
Hozzászólások: 2510


http://vbk.at.hu/

« Hozzászólás #153 Dátum: 2008 Február 01, 22:02:50 »

A loketet a fotengely hatarozza meg. De normal blokkokban a nagyobb loketu tengelyhez kicsit igazitani kell a hazat. Elobbi nem olcso olog. De nagyobb loket, nagyobb hengeratmero egyenes ut a nagyobb nyomatek fele!
A kompresszio novelt hengerfej, ahol a hengerfejbol lemunkalnak, hogy csokkenjen az egester. Nagyon magasra nem erdemes menni, a kopogas miatt.
A löket jelenti azt, hogy milyen "hosszan jár" a dugó a hengerben??
Milyen kompresszió értékkel rendelkezik egy sima és egy tuning motor???
Meg a múltkor irta valaki hogy 1,3-s hf-t fölbőviteni 1,6-s szettre de az égéstérbe nem belepiszkálni és azzal is növel kompressziót....
« Utoljára szerkesztve: 2008 Február 01, 22:05:42 írta brez »

Nem elérhető GeRGelu:
Hozzászólások: 1019


« Hozzászólás #152 Dátum: 2008 Február 01, 22:00:24 »

Akkor kicsit folytatnám onnan ahol tegnap abbahagytam....
A főtengelynél tartottunk! Gondolom most jönnének a hajtókarok. Azokról mit kell tudni, ha tuningra kerül a sor! Befojásolják a löketet vagy azt inkább a főtengellyel lehet befolyásolni? (teljesen laikus vagyok, tehát előre bocs ha oltári hülyeséget kérdezek)
Valamint mi az hogy sűrítés (gondolom az ugyan az mint a kompresszió) növelt hengerfej?
A loketet a fotengely hatarozza meg. De normal blokkokban a nagyobb loketu tengelyhez kicsit igazitani kell a hazat. Elobbi nem olcso olog. De nagyobb loket, nagyobb hengeratmero egyenes ut a nagyobb nyomatek fele!
A kompresszio novelt hengerfej, ahol a hengerfejbol lemunkalnak, hogy csokkenjen az egester. Nagyon magasra nem erdemes menni, a kopogas miatt.

Vintage Volkswagens: Always and Everywhere!
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #151 Dátum: 2008 Február 01, 21:52:51 »

Iszom a szavaidat Mester. Grin
olaj szivattyú meg vezérmü tengely kerék csvarok  össze érnék,ergó nekem szivaytúbol van levéve!

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető brez
Hozzászólások: 2510


http://vbk.at.hu/

« Hozzászólás #150 Dátum: 2008 Február 01, 21:44:44 »

Semmi extra.040 kicsit megnövelt sürítésel.A lényeg hogy minden új.Meg hozzá 1641 hengerek ,110 tengely,2x36 -os Wéberek,009 gyujtás, lendkerék könnyítve.Nekem is az utazó növelésa a cél.
Akkor kicsit folytatnám onnan ahol tegnap abbahagytam....
A főtengelynél tartottunk! Gondolom most jönnének a hajtókarok. Azokról mit kell tudni, ha tuningra kerül a sor! Befojásolják a löketet vagy azt inkább a főtengellyel lehet befolyásolni? (teljesen laikus vagyok, tehát előre bocs ha oltári hülyeséget kérdezek)
Valamint mi az hogy sűrítés (gondolom az ugyan az mint a kompresszió) növelt hengerfej?

Nem elérhető bitus76
Hozzászólások: 2024


06 30 460 2831

« Hozzászólás #149 Dátum: 2008 Február 01, 21:28:25 »

A receptet Maresz konyhájából nyúltam. Grin

VW 1200.1963.
Nem elérhető bitus76
Hozzászólások: 2024


06 30 460 2831

« Hozzászólás #148 Dátum: 2008 Február 01, 21:25:11 »

Semmi extra.040 kicsit megnövelt sürítésel.A lényeg hogy minden új.Meg hozzá 1641 hengerek ,110 tengely,2x36 -os Wéberek,009 gyujtás, lendkerék könnyítve.Nekem is az utazó növelésa a cél.
az új hengerfejed az miféle?


VW 1200.1963.
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #147 Dátum: 2008 Február 01, 21:14:46 »

az új hengerfejed az miféle?

Iszom a szavaidat Mester. Grin

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető bitus76
Hozzászólások: 2024


06 30 460 2831

« Hozzászólás #146 Dátum: 2008 Február 01, 21:12:52 »

Iszom a szavaidat Mester. Grin
és van nagyon sok buktató ami van yilen mocinál amit ember makcs mint én is megszopja!meg sok apró trükk és dolog ami hasznos!pl karbi légszüröre csak önzáró anya kell és nem rugos alátét!
3000km után 1garnitura után gyártott váltóbak elfogyot! Smiley
stb......

VW 1200.1963.
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #145 Dátum: 2008 Február 01, 21:10:16 »

blokk as21 komplett gépmunka
w120 294es tengely,könyitett szabályzott centirozott lenditökerék200as,hengerfej 1,6osbol trw szelepek (gyári)méret,bövittet belsö járatok és kipuff csatorna+weber szivok hozzá bövitve!vövel sürites 1,6kobel hengerdugó,2db 36 idf weber, 009es megszakitós gyuszi!gyári ac,
himba sorba uj csavarok, nagyszálitása  olajstivatyú,és legkevesbb csicsa
és van nagyon sok buktató ami van yilen mocinál amit ember  makcs mint én is megszopja!meg sok apró trükk és dolog ami hasznos!pl karbi légszüröre csak önzáró anya kell és nem rugos alátét!
3000km után 1garnitura után gyártott váltóbak elfogyot! Smiley
stb......
« Utoljára szerkesztve: 2008 Február 02, 06:50:43 írta stonemen »

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #144 Dátum: 2008 Február 01, 21:07:12 »

ha már motor tuning az érdekelne, hogy mi kell ahhoz, hogy egy a maresz motorjához hasonló motor össze álljon
milyen alkatrészek, mit kell át alakítani, milyen gép munkák, stb
blokk as21 komplett gépmunka
w120 294es tengely,könyitett szabályzott centirozott lenditökerék200as,hengerfej 1,6osbol trw szelepek (gyári)méret,bövittet belsö járatok és kipuff csatorna+weber szivok hozzá bövitve!vövel sürites 1,6kobel hengerdugó,2db 36 idf weber, 009es megszakitós gyuszi!gyári ac,
himba sorba uj csavarok, nagyszálitása  olajstivatyú,és legkevesbb csicsa



WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető AZS
Hozzászólások: 11742


« Hozzászólás #143 Dátum: 2008 Február 01, 21:04:23 »

Valaki hirdetett multkor typ1es 2000ccm-es henger-dugo szettet. Az elkelt vagy mi lett vele.??

valahogy kurvára eltűnt a csávó a hengerdugójával együtt. nem is értem, miért.
Nem elérhető drflexes
Hozzászólások: 4531


« Hozzászólás #142 Dátum: 2008 Február 01, 20:58:33 »

ha már motor tuning az érdekelne, hogy mi kell ahhoz, hogy egy a maresz motorjához hasonló motor össze álljon
milyen alkatrészek, mit kell át alakítani, milyen gép munkák, stb
kb leirta mar az o honlapjan.

új számom van:20 592 5434
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #141 Dátum: 2008 Február 01, 20:57:46 »

ha már motor tuning az érdekelne, hogy mi kell ahhoz, hogy egy a maresz motorjához hasonló motor össze álljon
milyen alkatrészek, mit kell át alakítani, milyen gép munkák, stb

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #140 Dátum: 2008 Február 01, 20:53:31 »

Valaki hirdetett multkor typ1es 2000ccm-es henger-dugo szettet. Az elkelt vagy mi lett vele.??
Grin

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #139 Dátum: 2008 Február 01, 20:51:49 »

Valaki hirdetett multkor typ1es 2000ccm-es henger-dugo szettet. Az elkelt vagy mi lett vele.??

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #138 Dátum: 2008 Február 01, 20:34:50 »

igen, végig a henger körül, és alul ki. typ1-en nincs ilyen. jobb lesz tőle a hűtés.
a hasznossága miben nyilvánul meg, tereli a levegőt valamerre?

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető myoand
Hozzászólások: 199


« Hozzászólás #137 Dátum: 2008 Február 01, 20:30:35 »

130-as utazóhoz szerintem a progresszív karbi, és egyel kisebb tengely is elég.
130 utazót bármelyik kifogástalan 1,6moci + AS, AU váltóval és korrekt gumimérettel tudja (185-65x15, 195-60x15 pl..) !
Nem elérhető myoand
Hozzászólások: 199


« Hozzászólás #136 Dátum: 2008 Február 01, 20:25:15 »

Ezt nem gondoltam volna, hogy a hosszú, és a félhosszú közt ilyen kis külömnbség van! Shocked
mivel fhosszúaknak .88 a 4e, hosszúaknak .92  !
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #135 Dátum: 2008 Február 01, 20:15:06 »

Tyuning motor építésénél, ezt az alkatrészt is érdemes beszerelni. Ha jól tudom, ez a typ3 alsó lemeze.
Nagy előnye, hogy olcsó, és nagyon hasznos.

Egyébként keresek ilyen lemezt!

<beszúrt kép törölve>
nekem van de sk Grin

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető martonmany
Hozzászólások: 887


« Hozzászólás #134 Dátum: 2008 Február 01, 20:01:24 »

Tyuning motor építésénél, ezt az alkatrészt is érdemes beszerelni. Ha jól tudom, ez a typ3 alsó lemeze.
Nagy előnye, hogy olcsó, és nagyon hasznos.

Egyébként keresek ilyen lemezt!

a hasznossága miben nyilvánul meg, tereli a levegőt valamerre?
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #133 Dátum: 2008 Február 01, 19:42:39 »

Tyuning motor építésénél, ezt az alkatrészt is érdemes beszerelni. Ha jól tudom, ez a typ3 alsó lemeze.
Nagy előnye, hogy olcsó, és nagyon hasznos.

Egyébként keresek ilyen lemezt!


1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #132 Dátum: 2008 Február 01, 19:07:54 »

ha lehet akkor én maradnék a typ1-nél, és a szolid 130-as utazó sebesség a cél, akkor kövessem Maresz példáját? vagyis 294'es tengely 1.6 motor, csapágyak, dupla karbi, nagyszelepes hengerfej, tuning kipuff. (Ez járható út fél millából kb, ha számításaim nem csalnak)
igy van Grin

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Qzma
Hozzászólások: 7189


http://t2ab4sale.blog.hu/

« Hozzászólás #131 Dátum: 2008 Február 01, 18:55:11 »

hát ezaz 
nem a szélesség számít hanem a magasság

165/80 R15 rulez  Tongue Tongue Grin

sőt! akkor már "C"-s gumi kell  Grin  annál mennyi a váltó? /120?  Tongue

http://t2ab4sale.blog.hu/   ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18495


1969

« Hozzászólás #130 Dátum: 2008 Február 01, 18:47:10 »

köszönöm, kb erre voltam kiváncsi, a gumiméreteket tekintve nem nagyon van elképzelésem, mert inkább a peres gumik felé hajlok, de konkrét elképzelésem nincs, talán 195/50 vagy valami hasonló, de ez most lényegtelen, amit tudni szerettem volna, arra kaptam választ, és mégegyszer köszi
én is azt hittem  Tongue eredetileg 155ös barum volt mindenhol. hátra raktam 195/55 gumát, ez még mindig kisebb átmérőben mint a 155/80as.  Tongue
hát ezaz 
nem a szélesség számít hanem a magasság

165/80 R15 rulez  Tongue Tongue Grin
Nem elérhető Normogo
Hozzászólások: 2982


« Hozzászólás #129 Dátum: 2008 Február 01, 18:42:14 »

ha lehet akkor én maradnék a typ1-nél, és a szolid 130-as utazó sebesség a cél, akkor kövessem Maresz példáját? vagyis 294'es tengely 1.6 motor, csapágyak, dupla karbi, nagyszelepes hengerfej, tuning kipuff. (Ez járható út fél millából kb, ha számításaim nem csalnak)

Visszatérve erre a 130-as utazóra, szerintem ezt egy jól beállított 1,6-os hosszúváltós tudja tartósan.
Mondjuk az se mindegy, hogy 50, vagy 500km-t nyomsz le 130-al.

2013 Suzuki SX4 S-Cross GLX CVT Allgrip
1993 Mercedes 200E
Nem elérhető martonmany
Hozzászólások: 887


« Hozzászólás #128 Dátum: 2008 Február 01, 18:39:02 »

Csak egy példa:
195/60 R15 guminál 4. fokozatban:
3000 fordulatnál:
rövid: 89 félhosszú:  95 hosszú: 97
köszönöm, kb erre voltam kiváncsi, a gumiméreteket tekintve nem nagyon van elképzelésem, mert inkább a peres gumik felé hajlok, de konkrét elképzelésem nincs, talán 195/50 vagy valami hasonló, de ez most lényegtelen, amit tudni szerettem volna, arra kaptam választ, és mégegyszer köszi
Nem elérhető Normogo
Hozzászólások: 2982


« Hozzászólás #127 Dátum: 2008 Február 01, 18:36:57 »

3-5 Km/h

Csak egy példa:

195/60 R15 guminál 4. fokozatban:
3000 fordulatnál:
rövid: 89 félhosszú:  95 hosszú: 97

4000 fordulatnál:
rövid: 119  félhosszú: 126 hosszú: 129

A félhosszú és a hosszú váltó majdnem ugyan az.
Annyi a különbség, hogy félhosszút a hosszú árának a negyedéért lehet venni.
Mindenki azt hiszi, hogy a hosszú váltó az valami nagyon nagy dolog. Jó a rövidhez képest az, de a félhosszúhoz képest már nem.



Ezt nem gondoltam volna, hogy a hosszú, és a félhosszú közt ilyen kis külömnbség van! Shocked

2013 Suzuki SX4 S-Cross GLX CVT Allgrip
1993 Mercedes 200E
Nem elérhető Qzma
Hozzászólások: 7189


http://t2ab4sale.blog.hu/

« Hozzászólás #126 Dátum: 2008 Február 01, 18:30:44 »

szerintem gumiméret választással sokkal többet tudsz változtatni mint ezzel a rövid vagy hosszú váltóval.


én is azt hittem  Tongue eredetileg 155ös barum volt mindenhol. hátra raktam 195/55 gumát, ez még mindig kisebb átmérőben mint a 155/80as.  Tongue

http://t2ab4sale.blog.hu/   ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #125 Dátum: 2008 Február 01, 18:27:07 »

Én is innen vagyok ilyen okos. Grin (bár nem tenném az életemet az adatok pontosságára)
Van ám ezen az oldalon egyéb érdekes kaklulátor is.

http://www.customspeedparts.de/content/en/technic/getriebeberechnung3.php



most nem találom, de azt hiszem a CSP-nek van váltó és gumi kalkulátora ami megmondja a sebességet fordulatszám függvényében
én azzal próbálgatnám a helyedben először mit érdemes

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Oldalak: 1 ... 549 550 551 552 553 [554] 555 556 557 558
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.144 másodperc alatt készült el 17 lekéréssel.