www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Augusztus 21, 14:36:30
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921261
Hozzaszólás
218
Témában írta
1614
Felhasználó
Legújabb tag:
mickilangelo
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Oldalak:
1
...
549
550
551
552
553
[
554
]
555
556
557
558
Szerző
Téma: Tuning, teljesítmény, futómű (Megtekintve 3465081 alkalommal)
martonmany
Hozzászólások: 887
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #164 Dátum:
2008 Február 01, 22:42:34 »
Idézetet írta: brez - 2008 Február 01, 22:02:50
A löket jelenti azt, hogy milyen "hosszan jár" a dugó a hengerben??
Milyen kompresszió értékkel rendelkezik egy sima és egy tuning motor???
Meg a múltkor irta valaki hogy 1,3-s hf-t fölbőviteni 1,6-s szettre de az égéstérbe nem belepiszkálni és azzal is növel kompressziót....
egy gyári vw boxer kompresszió viszonya kb 7,5:1
egy tuning motoré elérheti a 9:1 arányt is
a kompresszió viszony másnéven sürítési arány (epszilon) = (a henger térfogat + kompresszió térfogat) osztva a kompresszió térfogattal
itt van egy kis leírás a bogár tuning megszokott lépéseiről(elég általános):
http://www.vwdepo.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=65&Itemid=51&limit=1&limitstart=0
«
Utoljára szerkesztve: 2008 Február 01, 22:46:10 írta martonmany
»
vw1966
Hozzászólások: 7993
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #163 Dátum:
2008 Február 01, 22:24:48 »
Idézetet írta: AZS - 2008 Február 01, 21:04:23
valahogy kurvára eltűnt a csávó a hengerdugójával együtt. nem is értem, miért.
vw1966
Hozzászólások: 7993
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #162 Dátum:
2008 Február 01, 22:22:02 »
Idézetet írta: gyuszkó - 2008 Február 01, 16:13:48
Nyíregyházán Káplár Tibi már csinált S.K. Typ4 hűtést asszem üvegszálból.
www.nyirbogar.atw.hu
oldalon van elérhetősége Tibinek, csak nem tudom fejből. Na, ott látható.
az repült ki az erdélyi bogárból tavaly láttuk páran
bitus76
Hozzászólások: 2024
06 30 460 2831
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #161 Dátum:
2008 Február 01, 22:21:10 »
Erröl még beszélünk.Most szunya holnap farsang a gyerkőcöknek.Eddig Spongya Bobot tuningoltam.
Idézetet írta: Maresz - 2008 Február 01, 22:16:30
automata szivatyú fedél át alakitva ugy hogy motor oljat is keribgtetö 1 körben
nekem is van mesterem és le kalappal elötte
«
Utoljára szerkesztve: 2008 Február 02, 06:53:22 írta stonemen
»
VW 1200.1963.
brez
Hozzászólások: 2510
http://vbk.at.hu/
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #160 Dátum:
2008 Február 01, 22:17:43 »
Idézetet írta: AZS - 2008 Február 01, 22:14:21
te biztos, hogy motort akarsz tuningolni és/vagy építeni, amikor még a legalapvetőbb fogalmakkal sem vagy tisztában?
mondjuk engem nem zavar, de így azért igen nagyokat lehet szívni ám.
Első sorban tanulni szeretnék, mit, miként és hogyan, de olvasd el miként inditottam a topicot!
http://vbk.at.hu/
http://minkabogi.blogspot.com/
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #159 Dátum:
2008 Február 01, 22:16:30 »
automata szivatyú fedél át alakitva ugy hogy motor oljat is keribgtetö 1 körben
nekem is van mesterem és le kalappal elötte
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
AZS
Hozzászólások: 11742
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #158 Dátum:
2008 Február 01, 22:14:21 »
Idézetet írta: brez - 2008 Február 01, 21:44:44
Akkor kicsit folytatnám onnan ahol tegnap abbahagytam....
A főtengelynél tartottunk! Gondolom most jönnének a hajtókarok. Azokról mit kell tudni, ha tuningra kerül a sor! Befojásolják a löketet vagy azt inkább a főtengellyel lehet befolyásolni? (teljesen laikus vagyok, tehát előre bocs ha oltári hülyeséget kérdezek)
Valamint mi az hogy sűrítés (gondolom az ugyan az mint a kompresszió) növelt hengerfej?
te biztos, hogy motort akarsz tuningolni és/vagy építeni, amikor még a legalapvetőbb fogalmakkal sem vagy tisztában?
mondjuk engem nem zavar, de így azért igen nagyokat lehet szívni ám.
martonmany
Hozzászólások: 887
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #157 Dátum:
2008 Február 01, 22:10:54 »
Idézetet írta: brez - 2008 Február 01, 21:44:44
Akkor kicsit folytatnám onnan ahol tegnap abbahagytam....
A főtengelynél tartottunk! Gondolom most jönnének a hajtókarok. Azokról mit kell tudni, ha tuningra kerül a sor! Befojásolják a löketet vagy azt inkább a főtengellyel lehet befolyásolni? (teljesen laikus vagyok, tehát előre bocs ha oltári hülyeséget kérdezek)
Valamint mi az hogy sűrítés (gondolom az ugyan az mint a kompresszió) növelt hengerfej?
nos a kompresszió viszony azt mutatja meg, hogy a benzin-levegő keverék térfogatát hányad részére sürítjük, ha leszedünk a hengerfejből, kisebb lesz a kompresszió tér( a dugattyú felső holtponti helyzete feletti tér), így nagyobb lesz a kompresszió, vagyis jobban összepréselődik a keverék, ez pedig elősegíti az égési folyamatokat, többek között gyorsabb, egyenletesebb lesz az égés
a löket (lökethossz) az alsó és a felső holtpont közötti távolság
a lökettérfogat pedig a két holtpont közötti tér térfogata
«
Utoljára szerkesztve: 2008 Február 01, 22:30:47 írta martonmany
»
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #156 Dátum:
2008 Február 01, 22:09:57 »
Idézetet írta: maxi - 2008 Február 01, 22:06:06
2 solex? azt hogy milyet mennyiert?
uj solex brosol kb 200e
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #155 Dátum:
2008 Február 01, 22:06:06 »
Idézetet írta: Maresz - 2008 Február 01, 22:03:58
ez például hasonló tiedhez mi munkánk
1641
041 hengerfej
110es engle
könyitett lendökerék
2 solex
facet
elég jol megy hosszú váltó tura rallly
2 solex? azt hogy milyet mennyiert?
«
Utoljára szerkesztve: 2008 Február 02, 06:52:25 írta stonemen
»
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #154 Dátum:
2008 Február 01, 22:03:58 »
Idézetet írta: bitus76 - 2008 Február 01, 21:25:11
Semmi extra.040 kicsit megnövelt sürítésel.A lényeg hogy minden új.Meg hozzá 1641 hengerek ,110 tengely,2x36 -os Wéberek,009 gyujtás, lendkerék könnyítve.Nekem is az utazó növelésa a cél.
ez például hasonló tiedhez mi munkánk
1641
041 hengerfej
110es engle
könyitett lendökerék
2 solex
facet
elég jol megy hosszú váltó tura rallly
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
brez
Hozzászólások: 2510
http://vbk.at.hu/
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #153 Dátum:
2008 Február 01, 22:02:50 »
Idézetet írta: GeRGelu: - 2008 Február 01, 22:00:24
A loketet a fotengely hatarozza meg. De normal blokkokban a nagyobb loketu tengelyhez kicsit igazitani kell a hazat. Elobbi nem olcso olog. De nagyobb loket, nagyobb hengeratmero egyenes ut a nagyobb nyomatek fele!
A kompresszio novelt hengerfej, ahol a hengerfejbol lemunkalnak, hogy csokkenjen az egester. Nagyon magasra nem erdemes menni, a kopogas miatt.
A löket jelenti azt, hogy milyen "hosszan jár" a dugó a hengerben??
Milyen kompresszió értékkel rendelkezik egy sima és egy tuning motor???
Meg a múltkor irta valaki hogy 1,3-s hf-t fölbőviteni 1,6-s szettre de az égéstérbe nem belepiszkálni és azzal is növel kompressziót....
«
Utoljára szerkesztve: 2008 Február 01, 22:05:42 írta brez
»
http://vbk.at.hu/
http://minkabogi.blogspot.com/
GeRGelu:
Hozzászólások: 1019
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #152 Dátum:
2008 Február 01, 22:00:24 »
Idézetet írta: brez - 2008 Február 01, 21:44:44
Akkor kicsit folytatnám onnan ahol tegnap abbahagytam....
A főtengelynél tartottunk! Gondolom most jönnének a hajtókarok. Azokról mit kell tudni, ha tuningra kerül a sor! Befojásolják a löketet vagy azt inkább a főtengellyel lehet befolyásolni? (teljesen laikus vagyok, tehát előre bocs ha oltári hülyeséget kérdezek)
Valamint mi az hogy sűrítés (gondolom az ugyan az mint a kompresszió) növelt hengerfej?
A loketet a fotengely hatarozza meg. De normal blokkokban a nagyobb loketu tengelyhez kicsit igazitani kell a hazat. Elobbi nem olcso olog. De nagyobb loket, nagyobb hengeratmero egyenes ut a nagyobb nyomatek fele!
A kompresszio novelt hengerfej, ahol a hengerfejbol lemunkalnak, hogy csokkenjen az egester. Nagyon magasra nem erdemes menni, a kopogas miatt.
Vintage Volkswagens: Always and Everywhere!
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #151 Dátum:
2008 Február 01, 21:52:51 »
Idézetet írta: bitus76 - 2008 Február 01, 21:12:52
Iszom a szavaidat Mester.
olaj szivattyú meg vezérmü tengely kerék csvarok össze érnék,ergó nekem szivaytúbol van levéve!
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
brez
Hozzászólások: 2510
http://vbk.at.hu/
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #150 Dátum:
2008 Február 01, 21:44:44 »
Idézetet írta: bitus76 - 2008 Február 01, 21:25:11
Semmi extra.040 kicsit megnövelt sürítésel.A lényeg hogy minden új.Meg hozzá 1641 hengerek ,110 tengely,2x36 -os Wéberek,009 gyujtás, lendkerék könnyítve.Nekem is az utazó növelésa a cél.
Akkor kicsit folytatnám onnan ahol tegnap abbahagytam....
A főtengelynél tartottunk! Gondolom most jönnének a hajtókarok. Azokról mit kell tudni, ha tuningra kerül a sor! Befojásolják a löketet vagy azt inkább a főtengellyel lehet befolyásolni? (teljesen laikus vagyok, tehát előre bocs ha oltári hülyeséget kérdezek)
Valamint mi az hogy sűrítés (gondolom az ugyan az mint a kompresszió) növelt hengerfej?
http://vbk.at.hu/
http://minkabogi.blogspot.com/
bitus76
Hozzászólások: 2024
06 30 460 2831
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #149 Dátum:
2008 Február 01, 21:28:25 »
A receptet Maresz konyhájából nyúltam.
VW 1200.1963.
bitus76
Hozzászólások: 2024
06 30 460 2831
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #148 Dátum:
2008 Február 01, 21:25:11 »
Semmi extra.040 kicsit megnövelt sürítésel.A lényeg hogy minden új.Meg hozzá 1641 hengerek ,110 tengely,2x36 -os Wéberek,009 gyujtás, lendkerék könnyítve.Nekem is az utazó növelésa a cél.
Idézetet írta: Balage - 2008 Február 01, 21:14:46
az új hengerfejed az miféle?
VW 1200.1963.
Balage
Hozzászólások: 6926
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #147 Dátum:
2008 Február 01, 21:14:46 »
az új hengerfejed az miféle?
Idézetet írta: bitus76 - 2008 Február 01, 21:12:52
Iszom a szavaidat Mester.
1971 VW 1300 GT-L
1999 Piaggio Liberty 50 2T
bitus76
Hozzászólások: 2024
06 30 460 2831
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #146 Dátum:
2008 Február 01, 21:12:52 »
Iszom a szavaidat Mester.
Idézetet írta: Maresz - 2008 Február 01, 21:10:16
és van nagyon sok buktató ami van yilen mocinál amit ember makcs mint én is megszopja!meg sok apró trükk és dolog ami hasznos!pl karbi légszüröre csak önzáró anya kell és nem rugos alátét!
3000km után 1garnitura után gyártott váltóbak elfogyot!
stb......
VW 1200.1963.
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #145 Dátum:
2008 Február 01, 21:10:16 »
Idézetet írta: Maresz - 2008 Február 01, 21:07:12
blokk as21 komplett gépmunka
w120 294es tengely,könyitett szabályzott centirozott lenditökerék200as,hengerfej 1,6osbol trw szelepek (gyári)méret,bövittet belsö járatok és kipuff csatorna+weber szivok hozzá bövitve!vövel sürites 1,6kobel hengerdugó,2db 36 idf weber, 009es megszakitós gyuszi!gyári ac,
himba sorba uj csavarok, nagyszálitása olajstivatyú,és legkevesbb csicsa
és van nagyon sok buktató ami van yilen mocinál amit ember makcs mint én is megszopja!meg sok apró trükk és dolog ami hasznos!pl karbi légszüröre csak önzáró anya kell és nem rugos alátét!
3000km után 1garnitura után gyártott váltóbak elfogyot!
stb......
«
Utoljára szerkesztve: 2008 Február 02, 06:50:43 írta stonemen
»
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #144 Dátum:
2008 Február 01, 21:07:12 »
Idézetet írta: gas - 2008 Február 01, 20:57:46
ha már motor tuning az érdekelne, hogy mi kell ahhoz, hogy egy a maresz motorjához hasonló motor össze álljon
milyen alkatrészek, mit kell át alakítani, milyen gép munkák, stb
blokk as21 komplett gépmunka
w120 294es tengely,könyitett szabályzott centirozott lenditökerék200as,hengerfej 1,6osbol trw szelepek (gyári)méret,bövittet belsö járatok és kipuff csatorna+weber szivok hozzá bövitve!vövel sürites 1,6kobel hengerdugó,2db 36 idf weber, 009es megszakitós gyuszi!gyári ac,
himba sorba uj csavarok, nagyszálitása olajstivatyú,és legkevesbb csicsa
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
AZS
Hozzászólások: 11742
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #143 Dátum:
2008 Február 01, 21:04:23 »
Idézetet írta: maxi - 2008 Február 01, 20:51:49
Valaki hirdetett multkor typ1es 2000ccm-es henger-dugo szettet. Az elkelt vagy mi lett vele.??
valahogy kurvára eltűnt a csávó a hengerdugójával együtt. nem is értem, miért.
drflexes
Hozzászólások: 4531
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #142 Dátum:
2008 Február 01, 20:58:33 »
Idézetet írta: gas - 2008 Február 01, 20:57:46
ha már motor tuning az érdekelne, hogy mi kell ahhoz, hogy egy a maresz motorjához hasonló motor össze álljon
milyen alkatrészek, mit kell át alakítani, milyen gép munkák, stb
kb leirta mar az o honlapjan.
új számom van:20 592 5434
gas
Hozzászólások: 3283
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #141 Dátum:
2008 Február 01, 20:57:46 »
ha már motor tuning az érdekelne, hogy mi kell ahhoz, hogy egy a maresz motorjához hasonló motor össze álljon
milyen alkatrészek, mit kell át alakítani, milyen gép munkák, stb
VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #140 Dátum:
2008 Február 01, 20:53:31 »
Idézetet írta: maxi - 2008 Február 01, 20:51:49
Valaki hirdetett multkor typ1es 2000ccm-es henger-dugo szettet. Az elkelt vagy mi lett vele.??
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #139 Dátum:
2008 Február 01, 20:51:49 »
Valaki hirdetett multkor typ1es 2000ccm-es henger-dugo szettet. Az elkelt vagy mi lett vele.??
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Balage
Hozzászólások: 6926
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #138 Dátum:
2008 Február 01, 20:34:50 »
igen, végig a henger körül, és alul ki. typ1-en nincs ilyen. jobb lesz tőle a hűtés.
Idézetet írta: martonmany - 2008 Február 01, 20:01:24
a hasznossága miben nyilvánul meg, tereli a levegőt valamerre?
1971 VW 1300 GT-L
1999 Piaggio Liberty 50 2T
myoand
Hozzászólások: 199
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #137 Dátum:
2008 Február 01, 20:30:35 »
Idézetet írta: Normogo - 2008 Február 01, 17:02:02
130-as utazóhoz szerintem a progresszív karbi, és egyel kisebb tengely is elég.
130 utazót bármelyik kifogástalan 1,6moci + AS, AU váltóval és korrekt gumimérettel tudja (185-65x15, 195-60x15 pl..) !
myoand
Hozzászólások: 199
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #136 Dátum:
2008 Február 01, 20:25:15 »
Idézetet írta: Normogo - 2008 Február 01, 18:36:57
Ezt nem gondoltam volna, hogy a hosszú, és a félhosszú közt ilyen kis külö
m
n
bség van!
mivel fhosszúaknak .88 a 4e, hosszúaknak .92 !
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #135 Dátum:
2008 Február 01, 20:15:06 »
Idézetet írta: Balage - 2008 Február 01, 19:42:39
Tyuning motor építésénél, ezt az alkatrészt is érdemes beszerelni. Ha jól tudom, ez a typ3 alsó lemeze.
Nagy előnye, hogy olcsó, és nagyon hasznos.
Egyébként keresek ilyen lemezt!
<beszúrt kép törölve>
nekem van de sk
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
martonmany
Hozzászólások: 887
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #134 Dátum:
2008 Február 01, 20:01:24 »
Idézetet írta: Balage - 2008 Február 01, 19:42:39
Tyuning motor építésénél, ezt az alkatrészt is érdemes beszerelni. Ha jól tudom, ez a typ3 alsó lemeze.
Nagy előnye, hogy olcsó, és nagyon hasznos.
Egyébként keresek ilyen lemezt!
a hasznossága miben nyilvánul meg, tereli a levegőt valamerre?
Balage
Hozzászólások: 6926
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #133 Dátum:
2008 Február 01, 19:42:39 »
Tyuning motor építésénél, ezt az alkatrészt is érdemes beszerelni. Ha jól tudom, ez a typ3 alsó lemeze.
Nagy előnye, hogy olcsó, és nagyon hasznos.
Egyébként keresek ilyen lemezt!
1971 VW 1300 GT-L
1999 Piaggio Liberty 50 2T
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #132 Dátum:
2008 Február 01, 19:07:54 »
Idézetet írta: martonmany - 2008 Február 01, 16:44:53
ha lehet akkor én maradnék a typ1-nél, és a szolid 130-as utazó sebesség a cél, akkor kövessem Maresz példáját? vagyis 294'es tengely 1.6 motor, csapágyak, dupla karbi, nagyszelepes hengerfej, tuning kipuff. (Ez járható út fél millából kb, ha számításaim nem csalnak)
igy van
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Qzma
Hozzászólások: 7189
http://t2ab4sale.blog.hu/
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #131 Dátum:
2008 Február 01, 18:55:11 »
Idézetet írta: Typ117 - 2008 Február 01, 18:47:10
hát ezaz
nem a szélesség számít hanem a magasság
165/80 R15 rulez
sőt! akkor már "C"-s gumi kell
annál mennyi a váltó? /120?
http://t2ab4sale.blog.hu/
ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
Typ117
Hozzászólások: 18495
1969
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #130 Dátum:
2008 Február 01, 18:47:10 »
Idézetet írta: martonmany - 2008 Február 01, 18:39:02
köszönöm, kb erre voltam kiváncsi, a gumiméreteket tekintve nem nagyon van elképzelésem, mert inkább a peres gumik felé hajlok, de konkrét elképzelésem nincs, talán 195/50 vagy valami hasonló, de ez most lényegtelen, amit tudni szerettem volna, arra kaptam választ, és mégegyszer köszi
Idézetet írta: Qzma - 2008 Február 01, 18:30:44
én is azt hittem
eredetileg 155ös barum volt mindenhol. hátra raktam 195/55 gumát, ez még mind
i
g kisebb átmérőben mint a 155/80as.
hát ezaz
nem a szélesség számít hanem a magasság
165/80 R15 rulez
Normogo
Hozzászólások: 2982
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #129 Dátum:
2008 Február 01, 18:42:14 »
Idézetet írta: martonmany - 2008 Február 01, 16:44:53
ha lehet akkor én maradnék a typ1-nél, és a szolid 130-as utazó sebesség a cél, akkor kövessem Maresz példáját? vagyis 294'es tengely 1.6 motor, csapágyak, dupla karbi, nagyszelepes hengerfej, tuning kipuff. (Ez járható út fél millából kb, ha számításaim nem csalnak)
Visszatérve erre a 130-as utazóra, szerintem ezt egy jól beállított 1,6-os hosszúváltós tudja tartósan.
Mondjuk az se mindegy, hogy 50, vagy 500km-t nyomsz le 130-al.
2013 Suzuki SX4 S-Cross GLX CVT Allgrip
1993 Mercedes 200E
martonmany
Hozzászólások: 887
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #128 Dátum:
2008 Február 01, 18:39:02 »
Idézetet írta: Balage - 2008 Február 01, 18:11:38
Csak egy példa:
195/60 R15 guminál 4. fokozatban:
3000 fordulatnál:
rövid: 89 félhosszú: 95 hosszú: 97
köszönöm, kb erre voltam kiváncsi, a gumiméreteket tekintve nem nagyon van elképzelésem, mert inkább a peres gumik felé hajlok, de konkrét elképzelésem nincs, talán 195/50 vagy valami hasonló, de ez most lényegtelen, amit tudni szerettem volna, arra kaptam választ, és mégegyszer köszi
Normogo
Hozzászólások: 2982
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #127 Dátum:
2008 Február 01, 18:36:57 »
Idézetet írta: Balage - 2008 Február 01, 18:11:38
3-5 Km/h
Csak egy példa:
195/60 R15 guminál 4. fokozatban:
3000 fordulatnál:
rövid: 89 félhosszú: 95 hosszú: 97
4000 fordulatnál:
rövid: 119 félhosszú: 126 hosszú: 129
A félhosszú és a hosszú váltó majdnem ugyan az.
Annyi a különbség, hogy félhosszút a hosszú árának a negyedéért lehet venni.
Mindenki azt hiszi, hogy a hosszú váltó az valami nagyon nagy dolog. Jó a rövidhez képest az, de a félhosszúhoz képest már nem.
Ezt nem gondoltam volna, hogy a hosszú, és a félhosszú közt ilyen kis külö
m
n
bség van!
2013 Suzuki SX4 S-Cross GLX CVT Allgrip
1993 Mercedes 200E
Qzma
Hozzászólások: 7189
http://t2ab4sale.blog.hu/
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #126 Dátum:
2008 Február 01, 18:30:44 »
Idézetet írta: Typ117 - 2008 Február 01, 17:40:59
szerintem gumiméret választással sokkal többet tudsz változtatni mint ezzel a rövid vagy hosszú váltóval.
én is azt hittem
eredetileg 155ös barum volt mindenhol. hátra raktam 195/55 gumát, ez még mind
i
g kisebb átmérőben mint a 155/80as.
http://t2ab4sale.blog.hu/
ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
Balage
Hozzászólások: 6926
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #125 Dátum:
2008 Február 01, 18:27:07 »
Én is innen vagyok ilyen okos.
(bár nem tenném az életemet az adatok pontosságára)
Van ám ezen az oldalon egyéb érdekes kaklulátor is.
http://www.customspeedparts.de/content/en/technic/getriebeberechnung3.php
Idézetet írta: Typ117 - 2008 Február 01, 17:40:59
most nem találom, de azt hiszem a CSP-nek van váltó és gumi kalkulátora ami megmondja a sebességet fordulatszám függvényében
én azzal próbálgatnám a helyedben először mit érdemes
1971 VW 1300 GT-L
1999 Piaggio Liberty 50 2T
Oldalak:
1
...
549
550
551
552
553
[
554
]
555
556
557
558
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...