www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Június 30, 16:15:43
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921183
Hozzaszólás
218
Témában írta
1614
Felhasználó
Legújabb tag:
mickilangelo
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Oldalak:
1
...
548
549
550
551
552
[
553
]
554
555
556
557
558
Szerző
Téma: Tuning, teljesítmény, futómű (Megtekintve 3318605 alkalommal)
KIZS
Hozzászólások: 7984
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #204 Dátum:
2008 Február 02, 20:52:10 »
A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
KIZS
Hozzászólások: 7984
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #203 Dátum:
2008 Február 02, 20:49:36 »
www.englecams.com
ott van az oldalukon, rendelhető is
A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Typ117
Hozzászólások: 18489
1969
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #202 Dátum:
2008 Február 02, 20:49:15 »
Idézetet írta: Maresz - 2008 Február 02, 20:45:47
100as azem 277,110es 286,120 294,125 303,130as 316v 313
és mennyi a gyári? az hány fokos?
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #201 Dátum:
2008 Február 02, 20:45:47 »
Idézetet írta: gas - 2008 Február 02, 20:41:59
ez a 110-es szám gondolom a tengely paramétereire utal, tehát minnél nagyobb ez a szám annál nagyobb a tengely emelése, gondolom annál magasabb fordulat érhető el vele?
100as azem 277,110es 286,120 294,125 303,130as 316v 313
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
gas
Hozzászólások: 3283
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #200 Dátum:
2008 Február 02, 20:41:59 »
Idézetet írta: KIZS - 2008 Február 02, 00:19:21
egyébként nekem AB-s motorom volt átépíve 1.6-ra, 110-es Engle Cams tengellyel, kimart lendkerékkel, Kadron sport kipufogóval és évekig használtam gond nélkül és nem vigyáztam rá picit sem
nem kell parázni
2x tört el benne szeleprugó, ennyi baja volt összesen, de ez a kíméletlen használatnak és a sport tengely nagyobb kiemelésének tudható be
elöször fél napot szoptam a rugócserével, a következő már csuklóból ment a parkolóban...
ez a 110-es szám gondolom a tengely paramétereire utal, tehát minnél nagyobb ez a szám annál nagyobb a tengely emelése, gondolom annál magasabb fordulat érhető el vele?
VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #199 Dátum:
2008 Február 02, 20:31:18 »
Idézetet írta: Maresz - 2008 Február 02, 20:27:17
én nem kultiválom atyp 4et!
aki typ 1bol akar vmit szerintem 1776ig atom biztos utána már határok vannak
most kezdeném tuti hogy 1776 vagy nagoyn max. 1835 ccm typ1 lenne. amcsi forumoktól kezdve mindenhol ezekre esküsznek mint megbízható kompomisszum...valószínű tudnak valamit.
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #198 Dátum:
2008 Február 02, 20:27:17 »
én nem kultiválom atyp 4et!
aki typ 1bol akar vmit szerintem 1776ig atom biztos utána már határok vannak
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #197 Dátum:
2008 Február 02, 19:49:43 »
Idézetet írta: vw1966 - 2008 Február 02, 19:43:44
http://users.atw.hu/kaplartibor/munkaink/typ2000.html
erről beszél gyuszkó
és ebbe miylen generátort raknak
meg mennyiből jön ki vajon ez a hűtés?
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
Robpanzer
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #196 Dátum:
2008 Február 02, 19:47:29 »
Körbenézegettem a neten, és azért egy gyári 1.6-os 50 lova és 100nm-re sem olyan rosz még a mai alsókategóriás kocsik között sem, pl Chevrole Spark, Toyota Yaris, meg ezek... Lóerőben lehet, hogy 5 lóval mondjuk többet tudnak de nyomatékban a bogár alatt teljesítenek, ahogy láttam.
Javítsatok, ha tévedek... És még egy kérdés, egy 1303 S hány mp alatt van százon? Ha jól tudom 18, ez helyes megállapítás?
Csak mert mintha valahonnan meg 15-re emlékeznék...
vw1966
Hozzászólások: 7993
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #195 Dátum:
2008 Február 02, 19:43:44 »
Idézetet írta: bogara_zo - 2008 Február 02, 19:38:12
na várjál, amit te mondasz az a bukolat..annak sok midnenkinek megvan az öntőformája, nem egy nagy tétel 20-30e Ft..de mit raksz bele??? az porsche turbinához való, ahol a turbina 300 euro-tól kaparintható meg ebayen...úgy már nem olyan okos a dolog
http://users.atw.hu/kaplartibor/munkaink/typ2000.html
erről beszél gyuszkó
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #194 Dátum:
2008 Február 02, 19:39:22 »
Idézetet írta: KIZS - 2008 Február 02, 19:35:32
a 2.0-ás európai kivitelben, az amerikaiban tényleg homorú volt
ezt nem tudtam...nekem GB kódú dugóim vannak a polcon és azok bizony homorúak, igaz kb. csak egy pénzérményi mélységük van (tehát nem úgy mint a gyári busz) viszont majdnem a dugó teljes kerülete be van mélyesztve...
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #193 Dátum:
2008 Február 02, 19:38:12 »
Idézetet írta: gyuszkó - 2008 Február 01, 16:13:48
Nyíregyházán Káplár Tibi már csinált S.K. Typ4 hűtést asszem üvegszálból.
www.nyirbogar.atw.hu
oldalon van elérhetősége Tibinek, csak nem tudom fejből. Na, ott látható.
na várjál, amit te mondasz az a bukolat..annak sok midnenkinek megvan az öntőformája, nem egy nagy tétel 20-30e Ft..de mit raksz bele??? az porsche turbinához való, ahol a turbina 300 euro-tól kaparintható meg ebayen...úgy már nem olyan okos a dolog
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
KIZS
Hozzászólások: 7984
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #192 Dátum:
2008 Február 02, 19:35:32 »
Idézetet írta: bogara_zo - 2008 Február 02, 19:34:18
melyik porscheban lenne ík dugó?? 1.7-es kúpos, 1.8 nemtom 2.0L meg homorú...
a 2.0-ás európai kivitelben, az amerikaiban tényleg homorú volt
A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #191 Dátum:
2008 Február 02, 19:34:18 »
Idézetet írta: KIZS - 2008 Február 01, 08:28:02
Én anno a typ4 motoromba gyártattam sík tetejű dugókat (a Páldugónál, csapszeggel, gyűrűvel, henger megmunkálással együtt volt 54 ezer forint - mennyi is egy új készlet?). Azért sík tetejűt, mert a Porsche-ben is ugyan ez a motor van csak sík dugóval.
Egy szakember megköszörülte a vezérműtengelyt (a Golf GTi profilját köszörülte rá a typ4 tengelyére).
Az eredmény elég bíztató lett. Rengeteget küzködtem különböző karburátorokkal meg befecskendezéssel, de jó beállítások mellett 150-et ment a gömbölyű buszom rövid váltóval és 130-nál padlógázra még emelte az elejét.
melyik porscheban lenne ík dugó?? 1.7-es kúpos, 1.8 nemtom 2.0L meg homorú...
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
KIZS
Hozzászólások: 7984
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #190 Dátum:
2008 Február 02, 17:53:08 »
A buszra gondolkodtam ilyesmin. Az lenne az álmom, ha tudnék rá saját befecskendező rendszert csinálni úgy, hogy a benzin és a gáz is hengerenkénti befecsis lenne.
Csak az a baj, hogy milliós nagyságrend lenne a rendszer költsége, míg a kapott "nyereség" meg erősen elméleti csak. Szóval le is beszéltem magam.
A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Süni
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #189 Dátum:
2008 Február 02, 17:24:38 »
Idézetet írta: KIZS - 2008 Február 02, 15:15:06
"open source" programozható befecskendezésen gondolkodott már valaki?
engem nagyon izgat a téma, de jelenleg nincs mire ilyet szerelnem
Pl. ilyenen:
http://www.driftgarage.hu/shop/index.php?p=45
de van még ezer másik fajta is, mind nagyjából 100-130 ezer forint közé esik (mármint a computer maga)
aztán már mindenki a saját szája íze szerint programozza laptopról
Bugmaster ilyet tervez a typ4-re...
Egyik haverja valmi ilyesmivel foglalkozó mókus a Bosch-nál, saját Sciroccoján már működik.
VEMS meg jópár haveroméban van, mondjuk Egy 90-es Fiesta RS Turbo-ban (450LE keréken !), meg egy Escort Cosworth-ban (330LE, ALS, rajtprogram, stb)
Ja ! A Driftgarage is egy haveromé.
aptom
Hozzászólások: 803
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #188 Dátum:
2008 Február 02, 17:21:10 »
Idézetet írta: martonmany - 2008 Február 02, 13:14:53
hogy nyomatékban mennyit hozhat azt nem tudom megmondani, viszont egy alap 1.6 pontosan 1584 cm3, ami hengerenként 396 cm3
a gyári 7,5 ös kompresszióval a kompresszió térfogat számításaim szerint hengerenként 60,9 cm3
egy 9 es értéknél ez a térfogat 49,5 cm3 ami a hengerfej megmunkálást tekinti, ez már elég tetemes leköszörülést igényel, és egy sima gyári hengerfej közel sem biztos hogy ezt kibírja, és előfordulhat hogy az első indításnál lelövi magáról a hengerfejet, viszont ha a kompressziót 8ra növeljük, akkor az égéstér térfogata 56,57cm3
8,5nél pedig 52,8cm3-re csökken a térfogat, nem vagyok egy hengerfej szakértő, de sztem ez az amit a gyári max elbír, de kövezzetek meg ha nem így van, a megmunkálás pedig sztem nem egy egetverő összeg, egy jó esztergályosnak ez nem okozhat gondot, ha csináltam volna ilyet, akkor meg tudnám mondani hogy miliméterben mennyit jelent ez a leköszörülés, de a 2mm már nagyon sok sztem
de ha valakinek van ilyen tapasztalata, és megosztaná velünk, azt szívesen vesszük
pedig szerintem könnyű kiszámolni: 2mm -> -11.5 cm3
Engem az érdekelne hogy a sűrítési végnyomásból milyen módon lehet kikövetkeztetni a kompresszióviszonyt. Mert addig rendben van hogy szépen kiszámolok mindent, megcsináltatom, de szeretném leellenőrizni hogy jól kalkuláltam-e? Fogok egy nyomásmérőt, lemérem a végnyomást, de mivel a sűrités elég gyorsan történik megnő a hőmérséklet -> megnő a nyomás is. Van erre valami tapasztalati érték? (pl. egy régi könyvből : 9 bar 1:6-nak felel meg...)
'81 Hecho en México
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #187 Dátum:
2008 Február 02, 17:19:34 »
Idézetet írta: Balage - 2008 Február 02, 13:16:02
Ez a sapka mit csinál még azon kívül, hogy nem engedi szétverni a szelerszár végét?
nagyobb felületen fekszik fel himba amikor ráüt!meg ka himna rugoja behal akkor is hazsnos megéri azt a 4-5e
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
KIZS
Hozzászólások: 7984
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #186 Dátum:
2008 Február 02, 15:16:41 »
vagy:
http://www.megasquirt.info/
A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
KIZS
Hozzászólások: 7984
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #185 Dátum:
2008 Február 02, 15:15:06 »
"open source" programozható befecskendezésen gondolkodott már valaki?
engem nagyon izgat a téma, de jelenleg nincs mire ilyet szerelnem
Pl. ilyenen:
http://www.driftgarage.hu/shop/index.php?p=45
de van még ezer másik fajta is, mind nagyjából 100-130 ezer forint közé esik (mármint a computer maga)
aztán már mindenki a saját szája íze szerint programozza laptopról
A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
bitus76
Hozzászólások: 2024
06 30 460 2831
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #184 Dátum:
2008 Február 02, 13:50:54 »
Nekem 1.1mm van kiszedve.Nem a túlhegyezés volt a cél.
VW 1200.1963.
Balage
Hozzászólások: 6926
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #183 Dátum:
2008 Február 02, 13:21:45 »
Ezt a kompresszió dolgot elég pontosan be lehet állítani a dugattyú kiállással és a hengerfej köböléssel.
Mindegyik elég pepecs munka, de érdemes elvégezni, mert az új hengerfejeken is lehet égéstér térfogatban eltérés, amitől minden hengerben más lesz a sűrítési érték.
Idézetet írta: martonmany - 2008 Február 02, 13:14:53
hogy nyomatékban mennyit hozhat azt nem tudom megmondani, viszont egy alap 1.6 pontosan 1584 cm3, ami hengerenként 396 cm3
a gyári 7,5 ös kompresszióval a kompresszió térfogat számításaim szerint hengerenként 60,9 cm3
egy 9 es értéknél ez a térfogat 49,5 cm3 ami a hengerfej megmunkálást tekinti, ez már elég tetemes leköszörülést igényel, és egy sima gyári hengerfej közel sem biztos hogy ezt kibírja, és előfordulhat hogy az első indításnál lelövi magáról a hengerfejet, viszont ha a kompressziót 8ra növeljük, akkor az égéstér térfogata 56,57cm3
8,5nél pedig 52,8cm3-re csökken a térfogat, nem vagyok egy hengerfej szakértő, de sztem ez az amit a gyári max elbír, de kövezzetek meg ha nem így van, a megmunkálás pedig sztem nem egy egetverő összeg, egy jó esztergályosnak ez nem okozhat gondot, ha csináltam volna ilyet, akkor meg tudnám mondani hogy miliméterben mennyit jelent ez a leköszörülés, de a 2mm már nagyon sok sztem
de ha valakinek van ilyen tapasztalata, és megosztaná velünk, azt szívesen vesszük
1971 VW 1300 GT-L
1999 Piaggio Liberty 50 2T
Balage
Hozzászólások: 6926
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #182 Dátum:
2008 Február 02, 13:16:02 »
Ez a sapka mit csinál még azon kívül, hogy nem engedi szétverni a szelerszár végét?
Idézetet írta: Maresz - 2008 Február 02, 08:24:25
-szelep tetjére lhet kapni gomb elem szerü sapkát(nekm ez van)több funkcioja is van!
1971 VW 1300 GT-L
1999 Piaggio Liberty 50 2T
martonmany
Hozzászólások: 887
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #181 Dátum:
2008 Február 02, 13:14:53 »
Idézetet írta: Normogo - 2008 Február 01, 23:16:33
Egy ekkora kompresszió emelés mennyit hozhat a konyhára nyomatékban, teljesítményben?
Mennyiből jöhet ki a hengerfej megmunkálása?
hogy nyomatékban mennyit hozhat azt nem tudom megmondani, viszont egy alap 1.6 pontosan 1584 cm3, ami hengerenként 396 cm3
a gyári 7,5 ös kompresszióval a kompresszió térfogat számításaim szerint hengerenként 60,9 cm3
egy 9 es értéknél ez a térfogat 49,5 cm3 ami a hengerfej megmunkálást tekinti, ez már elég tetemes leköszörülést igényel, és egy sima gyári hengerfej közel sem biztos hogy ezt kibírja, és előfordulhat hogy az első indításnál lelövi magáról a hengerfejet, viszont ha a kompressziót 8ra növeljük, akkor az égéstér térfogata 56,57cm3
8,5nél pedig 52,8cm3-re csökken a térfogat, nem vagyok egy hengerfej szakértő, de sztem ez az amit a gyári max elbír, de kövezzetek meg ha nem így van, a megmunkálás pedig sztem nem egy egetverő összeg, egy jó esztergályosnak ez nem okozhat gondot, ha csináltam volna ilyet, akkor meg tudnám mondani hogy miliméterben mennyit jelent ez a leköszörülés, de a 2mm már nagyon sok sztem
de ha valakinek van ilyen tapasztalata, és megosztaná velünk, azt szívesen vesszük
KIZS
Hozzászólások: 7984
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #180 Dátum:
2008 Február 02, 13:09:56 »
Idézetet írta: gas - 2008 Február 02, 11:37:01
...
a gyárinál hegyesebb vez.teng.-el szerelve mennyire gyakori a rugó törés?
Az Engle Cams tengelyek nem csak hegyesebbek, de nagyobbat is emelnek. Szerintem ez a rugótörések oka.
Annyira nem vészes a dolog, mert mint mondtam én évekig napi használatban
gyilkoltam
a bogaramat és ehhez képest csak 2x állt meg alattam motorhiba (rugótörés) miatt.
És a gyilkolást úgy kell érteni, hogy akár órákon át 4500-5000-es fordulattal közlekedtem. Fiatal voltam és bohó: "gyorsuljunk le mindenkit, üvöltsön a motor, én vagyok a leggyorsabb, éljen a fordulatszám". De szerintem ezt nem kell bemutatnom, a többség már átesett ezen a fázison, sokan éppen most készülnek beleesni
Most már öreg vagyok egészen másképpen gondolkodom: "gyorsuljunk le mindenkit, de halkan, ne kelljen pörgetni a motort, éljen a köbcenti"
A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
KIZS
Hozzászólások: 7984
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #179 Dátum:
2008 Február 02, 13:04:44 »
Idézetet írta: Maresz - 2008 Február 02, 08:24:25
amugy tengely nekem is gyilkolj ahimbámat már 2x tört el himba rugoja!
de vn ere is megioldás
-szelep tetjére lhet kapni gomb elem szerü sapkát(nekm ez van)több funkcioja is van!
-wbx himba sor mert massziv
erősebb himbasor, erősebb lökőrudak és erősebb rugók
és itt kezd bejönni, az ok-okozati összefüggések láncolata, tehát a "tuning" az nem csak abból áll, hogy berakunk egy vez. tengelyt és hurrá
olcsó tuning nincs, olcsó finomhangolás van, de komoly eredményt csak sok-sok pénz (energia és idő) ráfordításával lehet elérni
A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
gas
Hozzászólások: 3283
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #178 Dátum:
2008 Február 02, 11:37:01 »
Idézetet írta: Maresz - 2008 Február 02, 08:24:25
amugy tengely nekem is gyilkolj ahimbámat már 2x tört el himba rugoja!
de vn ere is megioldás
-szelep tetjére lhet kapni gomb elem szerü sapkát(nekm ez van)több funkcioja is van!
-wbx himba sor mert massziv
tehát ha ez ember nem egy verseny motort akar csak egy jól működő megbízható, tartós az 13-nál erősebb motort akkor elég egy 1.6-os, jó karbival, esetleg pici kompresszió növeléssel, akkor ehez elég a gyári kuplung, váltótartó bak viszont a 100-as utazó kényelmesen tartható és
nem fordul vissza ha dombot lát?
a gyárinál hegyesebb vez.teng.-el szerelve mennyire gyakori a rugó törés?
VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #177 Dátum:
2008 Február 02, 08:24:25 »
amugy tengely nekem is gyilkolj ahimbámat már 2x tört el himba rugoja!
de vn ere is megioldás
-szelep tetjére lhet kapni gomb elem szerü sapkát(nekm ez van)több funkcioja is van!
-wbx himba sor mert massziv
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
KIZS
Hozzászólások: 7984
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #176 Dátum:
2008 Február 02, 00:19:21 »
Idézetet írta: Robpanzer - 2008 Február 02, 00:09:44
De pl gyorsulási versenyen nem melegszik túl egy széria kisolajfuratos 1.6-os?
egyébként nekem AB-s motorom volt átépíve 1.6-ra, 110-es Engle Cams tengellyel, kimart lendkerékkel, Kadron sport kipufogóval és évekig használtam gond nélkül és nem vigyáztam rá picit sem
nem kell parázni
2x tört el benne szeleprugó, ennyi baja volt összesen, de ez a kíméletlen használatnak és a sport tengely nagyobb kiemelésének tudható be
elöször fél napot szoptam a rugócserével, a következő már csuklóból ment a parkolóban...
A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Robpanzer
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #175 Dátum:
2008 Február 02, 00:18:43 »
Idézetet írta: KIZS - 2008 Február 02, 00:11:41
ha két menet között nem teszel egy féltéglát as gázpedálra, hogy magában üvöltsön a motor akkor nem hiszem
Végülis az enyém AB-s és akkor ezekszerint nagyolfuratos
Csak kíváncsi voltam
Egy 1.6-os és egy 1.5-ös motor között jelentős különbség van a gyorsulást tekintve? Csak mert általában ez egy kategória
KIZS
Hozzászólások: 7984
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #174 Dátum:
2008 Február 02, 00:11:41 »
Idézetet írta: Robpanzer - 2008 Február 02, 00:09:44
De pl gyorsulási versenyen nem melegszik túl egy széria kisolajfuratos 1.6-os?
ha két menet között nem teszel egy féltéglát as gázpedálra, hogy magában üvöltsön a motor akkor nem hiszem
A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Robpanzer
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #173 Dátum:
2008 Február 02, 00:09:44 »
Idézetet írta: KIZS - 2008 Február 02, 00:02:32
nagy olajfuratos, bár ez egy sima mezei (tehát nem tuning) 1.6-os motornál az égvilágon semmit sem jelent
a kis olajfuratos 1.6-os is tökéletesen üzemel, ha egyébként minden jó rajta
De pl gyorsulási versenyen nem melegszik túl egy széria kisolajfuratos 1.6-os?
KIZS
Hozzászólások: 7984
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #172 Dátum:
2008 Február 02, 00:02:32 »
Idézetet írta: Robpanzer - 2008 Február 01, 23:55:18
Akkor ez nagyolajfuratos?
Vagy a gyári 1.6-os kisolajfuratos?
nagy olajfuratos, bár ez egy sima mezei (tehát nem tuning) 1.6-os motornál az égvilágon semmit sem jelent
a kis olajfuratos 1.6-os is tökéletesen üzemel, ha egyébként minden jó rajta
A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
KIZS
Hozzászólások: 7984
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #171 Dátum:
2008 Február 02, 00:00:23 »
Nekem az a meglátásom, hogy egy autónak ami 140-ig képes gyorsulni (és esetleg 150 a vége amit percek alatt ér el) messze nem 130 az utazója. Jó esetben mondhatjuk azt, hogy tud tartósan 130-cal menni, de az utazója az inkább 110. Ez kényelmes a motornak hosszú távon, és még van erőtartalék ha szükséges.
De úgy is nézhetjük a dolgot, hogy egy autó aminek négy közepesen gyenge dobféke van az nem alkalmas a hosszú távú 130-as tempóra. A gondozás hiányából eredő (és a hazai bogarak 98%-ra jellemző) 0%-os lengéscsillapítókról, az ide-oda lötyögő gömbfejekről, a 20 év felett járó szilentekről, a csálén álló kerekeről és a 2000 forintos vászonig kopott gumikról meg ne is beszéljük.
Ja, kihagytam a 75 fokos kormányholtjátékot. Ez is elég jellemző probléma. Nomeg a félrehúzó fékek. 130-ról már egész tisztességesen meg lehet halni, mikor az ember egy vészfékezésnél az esőben hirtelen pörög egy egészségeset az árok felé...
«
Utoljára szerkesztve: 2008 Február 02, 00:08:21 írta KIZS
»
A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Robpanzer
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #170 Dátum:
2008 Február 01, 23:55:18 »
Idézetet írta: KIZS - 2008 Február 01, 23:53:02
az AB-s motor blokkja az égvilágon semmiben sem különbözik a gyári 1.6-os blokktól
Akkor ez nagyolajfuratos?
Vagy a gyári 1.6-os kisolajfuratos?
KIZS
Hozzászólások: 7984
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #169 Dátum:
2008 Február 01, 23:53:02 »
Idézetet írta: Robpanzer - 2008 Február 01, 23:47:45
Üdv!
akkor a leírtak alapján az AB-s blokk az jó tuningolásra? Pl 1.3-asból 1.6-osra? Gyárira gondolok, duplaszívósra. Mintha pár napja arról lett volna szó, hogy ez a blokk kisolajfuratos, aztán lehet, hogy én értettem félre.
az AB-s motor blokkja az égvilágon semmiben sem különbözik a gyári 1.6-os blokktól
A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Normogo
Hozzászólások: 2982
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #168 Dátum:
2008 Február 01, 23:50:22 »
Idézetet írta: Robpanzer - 2008 Február 01, 23:47:45
Üdv!
akkor a leírtak alapján az AB-s blokk az jó tuningolásra? Pl 1.3-asból 1.6-osra? Gyárira gondolok, duplaszívósra. Mintha pár napja arról lett volna szó, hogy ez a blokk kisolajfuratos, aztán lehet, hogy én értettem félre.
Szerintem 1,6-ra alakításhoz megfelel, de durvább tuningra jobb a gyárilag 1,6-os.
Tiedben 1,6-os van, nem?
2013 Suzuki SX4 S-Cross GLX CVT Allgrip
1993 Mercedes 200E
Robpanzer
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #167 Dátum:
2008 Február 01, 23:47:45 »
Üdv!
akkor a leírtak alapján az AB-s blokk az jó tuningolásra? Pl 1.3-asból 1.6-osra? Gyárira gondolok, duplaszívósra. Mintha pár napja arról lett volna szó, hogy ez a blokk kisolajfuratos, aztán lehet, hogy én értettem félre.
Normogo
Hozzászólások: 2982
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #166 Dátum:
2008 Február 01, 23:16:33 »
Idézetet írta: martonmany - 2008 Február 01, 22:42:34
egy gyári vw boxer kompresszió viszonya kb 7,5:1
egy tuning motoré elérheti a 9:1 arányt is
a kompresszió viszony másnéven sürítési arány (epszilon) = (a henger térfogat + kompresszió térfogat) osztva a kompresszió térfogattal
itt van egy kis leírás a bogár tuning megszokott lépéseiről(elég általános):
http://www.vwdepo.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=65&Itemid=51&limit=1&limitstart=0
Egy ekkora kompresszió emelés mennyit hozhat a konyhára nyomatékban, teljesítményben?
Mennyiből jöhet ki a hengerfej megmunkálása?
2013 Suzuki SX4 S-Cross GLX CVT Allgrip
1993 Mercedes 200E
martonmany
Hozzászólások: 887
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #165 Dátum:
2008 Február 01, 23:09:30 »
Idézetet írta: GeRGelu: - 2008 Február 01, 22:00:24
A loketet a fotengely hatarozza meg. De normal blokkokban a nagyobb loketu tengelyhez kicsit igazitani kell a hazat. Elobbi nem olcso olog. De nagyobb loket, nagyobb hengeratmero egyenes ut a nagyobb nyomatek fele!
ez mind szép és jó, de ha nagyobb löketű a főtengely, akkor módosítani kell a hajtókaron is, vagy tévedek? kölönben lerugja magáról a hengerfejet ha ugyan olyan hosszú vagy nem? vagy alacsonyabb csapmagasságú dugattyú kell
Oldalak:
1
...
548
549
550
551
552
[
553
]
554
555
556
557
558
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...