www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Június 30, 16:52:18

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921183 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 548 549 550 551 552 [553] 554 555 556 557 558
Nyomtatás
Szerző Téma: Tuning, teljesítmény, futómű  (Megtekintve 3318675 alkalommal)
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #204 Dátum: 2008 Február 02, 20:52:10 »


A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #203 Dátum: 2008 Február 02, 20:49:36 »

www.englecams.com

ott van az oldalukon, rendelhető is

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Elérhető Typ117
Hozzászólások: 18489


1969

« Hozzászólás #202 Dátum: 2008 Február 02, 20:49:15 »

100as azem 277,110es 286,120 294,125 303,130as 316v 313
és mennyi a gyári? az hány fokos?
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #201 Dátum: 2008 Február 02, 20:45:47 »

ez a 110-es szám gondolom a tengely paramétereire utal, tehát minnél nagyobb ez a szám annál nagyobb a tengely emelése, gondolom annál magasabb fordulat érhető el vele?
100as azem 277,110es 286,120 294,125 303,130as 316v 313

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #200 Dátum: 2008 Február 02, 20:41:59 »

egyébként nekem AB-s motorom volt átépíve 1.6-ra, 110-es Engle Cams tengellyel, kimart lendkerékkel, Kadron sport kipufogóval és évekig használtam gond nélkül és nem vigyáztam rá picit sem
nem kell parázni

2x tört el benne szeleprugó, ennyi baja volt összesen, de ez a kíméletlen használatnak és a sport tengely nagyobb kiemelésének tudható be
elöször fél napot szoptam a rugócserével, a következő már csuklóból ment a parkolóban...
ez a 110-es szám gondolom a tengely paramétereire utal, tehát minnél nagyobb ez a szám annál nagyobb a tengely emelése, gondolom annál magasabb fordulat érhető el vele?

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #199 Dátum: 2008 Február 02, 20:31:18 »

én nem kultiválom atyp 4et!
aki typ 1bol akar vmit szerintem 1776ig atom biztos utána már határok vannak

most kezdeném tuti hogy 1776 vagy nagoyn max. 1835 ccm typ1 lenne. amcsi forumoktól kezdve mindenhol ezekre esküsznek mint megbízható kompomisszum...valószínű tudnak valamit.

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #198 Dátum: 2008 Február 02, 20:27:17 »

én nem kultiválom atyp 4et!
aki typ 1bol akar vmit szerintem 1776ig atom biztos utána már határok vannak

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #197 Dátum: 2008 Február 02, 19:49:43 »


és ebbe miylen generátort raknak  Huh meg mennyiből jön ki vajon ez a hűtés?

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Robpanzer
« Hozzászólás #196 Dátum: 2008 Február 02, 19:47:29 »

Körbenézegettem a neten, és azért egy gyári 1.6-os 50 lova és 100nm-re sem olyan rosz még a mai alsókategóriás kocsik között sem, pl Chevrole Spark, Toyota Yaris, meg ezek...  Lóerőben lehet, hogy 5 lóval mondjuk többet tudnak de nyomatékban a bogár alatt teljesítenek, ahogy láttam.Smiley   Javítsatok, ha tévedek...  És még egy kérdés, egy 1303 S hány mp alatt van százon? Ha jól tudom 18, ez helyes megállapítás?Cheesy Csak mert mintha valahonnan meg 15-re emlékeznék...
Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7993


« Hozzászólás #195 Dátum: 2008 Február 02, 19:43:44 »

na várjál, amit te mondasz az a bukolat..annak sok midnenkinek megvan az öntőformája, nem egy nagy tétel 20-30e Ft..de mit raksz bele??? az porsche turbinához való, ahol a turbina 300 euro-tól kaparintható meg ebayen...úgy már nem olyan okos a dolog

http://users.atw.hu/kaplartibor/munkaink/typ2000.html

erről beszél gyuszkó
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #194 Dátum: 2008 Február 02, 19:39:22 »

a 2.0-ás európai kivitelben, az amerikaiban tényleg homorú volt
ezt nem tudtam...nekem GB kódú dugóim vannak a polcon és azok bizony homorúak, igaz kb. csak egy pénzérményi mélységük van (tehát nem úgy mint a gyári busz) viszont majdnem a dugó teljes kerülete be van mélyesztve...

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #193 Dátum: 2008 Február 02, 19:38:12 »

Nyíregyházán Káplár Tibi már csinált S.K. Typ4 hűtést asszem üvegszálból. www.nyirbogar.atw.hu oldalon van elérhetősége Tibinek, csak nem tudom fejből. Na, ott látható.

na várjál, amit te mondasz az a bukolat..annak sok midnenkinek megvan az öntőformája, nem egy nagy tétel 20-30e Ft..de mit raksz bele??? az porsche turbinához való, ahol a turbina 300 euro-tól kaparintható meg ebayen...úgy már nem olyan okos a dolog

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #192 Dátum: 2008 Február 02, 19:35:32 »

melyik porscheban lenne ík dugó?? 1.7-es kúpos, 1.8 nemtom 2.0L meg homorú...

a 2.0-ás európai kivitelben, az amerikaiban tényleg homorú volt

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #191 Dátum: 2008 Február 02, 19:34:18 »

Én anno a typ4 motoromba gyártattam sík tetejű dugókat (a Páldugónál, csapszeggel, gyűrűvel, henger megmunkálással együtt volt 54 ezer forint - mennyi is egy új készlet?). Azért sík tetejűt, mert a Porsche-ben is ugyan ez a motor van csak sík dugóval.
Egy szakember megköszörülte a vezérműtengelyt (a Golf GTi profilját köszörülte rá a typ4 tengelyére).

Az eredmény elég bíztató lett. Rengeteget küzködtem különböző karburátorokkal meg befecskendezéssel, de jó beállítások mellett 150-et ment a gömbölyű buszom rövid váltóval és 130-nál padlógázra még emelte az elejét.

melyik porscheban lenne ík dugó?? 1.7-es kúpos, 1.8 nemtom 2.0L meg homorú...

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #190 Dátum: 2008 Február 02, 17:53:08 »

A buszra gondolkodtam ilyesmin. Az lenne az álmom, ha tudnék rá saját befecskendező rendszert csinálni úgy, hogy a benzin és a gáz is hengerenkénti befecsis lenne.
Csak az a baj, hogy milliós nagyságrend lenne a rendszer költsége, míg a kapott "nyereség" meg erősen elméleti csak. Szóval le is beszéltem magam.

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Süni
« Hozzászólás #189 Dátum: 2008 Február 02, 17:24:38 »

"open source" programozható befecskendezésen gondolkodott már valaki?
engem nagyon izgat a téma, de jelenleg nincs mire ilyet szerelnem Smiley

Pl. ilyenen: http://www.driftgarage.hu/shop/index.php?p=45
de van még ezer másik fajta is, mind nagyjából 100-130 ezer forint közé esik (mármint a computer maga)

aztán már mindenki a saját szája íze szerint programozza laptopról
Bugmaster ilyet tervez a typ4-re... Roll Eyes Egyik haverja valmi ilyesmivel foglalkozó mókus a Bosch-nál, saját Sciroccoján már működik.
VEMS meg jópár haveroméban van, mondjuk Egy 90-es Fiesta RS Turbo-ban (450LE keréken !), meg egy Escort Cosworth-ban (330LE, ALS, rajtprogram, stb)

Ja ! A Driftgarage is egy haveromé.  Cool
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #188 Dátum: 2008 Február 02, 17:21:10 »

hogy nyomatékban mennyit hozhat azt nem tudom megmondani, viszont egy alap 1.6 pontosan 1584 cm3, ami hengerenként 396 cm3

a gyári 7,5 ös kompresszióval a kompresszió térfogat számításaim szerint hengerenként 60,9 cm3
egy 9 es értéknél ez a térfogat 49,5 cm3 ami a hengerfej megmunkálást tekinti, ez már elég tetemes leköszörülést igényel, és egy sima gyári hengerfej közel sem biztos hogy ezt kibírja, és előfordulhat hogy az első indításnál lelövi magáról a hengerfejet, viszont ha a kompressziót 8ra növeljük, akkor az égéstér térfogata 56,57cm3
8,5nél pedig 52,8cm3-re csökken a térfogat, nem vagyok egy hengerfej szakértő, de sztem ez az amit a gyári max elbír, de kövezzetek meg ha nem így van, a megmunkálás pedig sztem nem egy egetverő összeg, egy jó esztergályosnak ez nem okozhat gondot, ha csináltam volna ilyet, akkor meg tudnám mondani hogy miliméterben mennyit jelent ez a leköszörülés, de a 2mm már nagyon sok sztem

de ha valakinek van ilyen tapasztalata, és megosztaná velünk, azt szívesen vesszük

pedig szerintem könnyű kiszámolni: 2mm -> -11.5 cm3

Engem az érdekelne hogy a sűrítési végnyomásból milyen módon lehet kikövetkeztetni a kompresszióviszonyt. Mert addig rendben van hogy szépen kiszámolok mindent, megcsináltatom, de szeretném leellenőrizni hogy jól kalkuláltam-e? Fogok egy nyomásmérőt, lemérem a végnyomást, de mivel a sűrités elég gyorsan történik megnő a hőmérséklet -> megnő a nyomás is. Van erre valami tapasztalati érték? (pl. egy régi könyvből : 9 bar 1:6-nak felel meg...)

'81 Hecho en México
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #187 Dátum: 2008 Február 02, 17:19:34 »

Ez a sapka mit csinál még azon kívül, hogy nem engedi szétverni a szelerszár végét?

nagyobb felületen fekszik fel  himba amikor ráüt!meg ka himna rugoja behal akkor is hazsnos megéri azt a 4-5e

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #186 Dátum: 2008 Február 02, 15:16:41 »

vagy: http://www.megasquirt.info/

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #185 Dátum: 2008 Február 02, 15:15:06 »

"open source" programozható befecskendezésen gondolkodott már valaki?
engem nagyon izgat a téma, de jelenleg nincs mire ilyet szerelnem Smiley

Pl. ilyenen: http://www.driftgarage.hu/shop/index.php?p=45
de van még ezer másik fajta is, mind nagyjából 100-130 ezer forint közé esik (mármint a computer maga)

aztán már mindenki a saját szája íze szerint programozza laptopról

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető bitus76
Hozzászólások: 2024


06 30 460 2831

« Hozzászólás #184 Dátum: 2008 Február 02, 13:50:54 »

Nekem 1.1mm van kiszedve.Nem a túlhegyezés volt a cél.

VW 1200.1963.
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #183 Dátum: 2008 Február 02, 13:21:45 »

Ezt a kompresszió dolgot elég pontosan be lehet állítani a dugattyú kiállással és a hengerfej köböléssel.
Mindegyik elég pepecs munka, de érdemes elvégezni, mert az új hengerfejeken is lehet égéstér térfogatban eltérés, amitől minden hengerben más lesz a sűrítési érték.


hogy nyomatékban mennyit hozhat azt nem tudom megmondani, viszont egy alap 1.6 pontosan 1584 cm3, ami hengerenként 396 cm3

a gyári 7,5 ös kompresszióval a kompresszió térfogat számításaim szerint hengerenként 60,9 cm3
egy 9 es értéknél ez a térfogat 49,5 cm3 ami a hengerfej megmunkálást tekinti, ez már elég tetemes leköszörülést igényel, és egy sima gyári hengerfej közel sem biztos hogy ezt kibírja, és előfordulhat hogy az első indításnál lelövi magáról a hengerfejet, viszont ha a kompressziót 8ra növeljük, akkor az égéstér térfogata 56,57cm3
8,5nél pedig 52,8cm3-re csökken a térfogat, nem vagyok egy hengerfej szakértő, de sztem ez az amit a gyári max elbír, de kövezzetek meg ha nem így van, a megmunkálás pedig sztem nem egy egetverő összeg, egy jó esztergályosnak ez nem okozhat gondot, ha csináltam volna ilyet, akkor meg tudnám mondani hogy miliméterben mennyit jelent ez a leköszörülés, de a 2mm már nagyon sok sztem

de ha valakinek van ilyen tapasztalata, és megosztaná velünk, azt szívesen vesszük

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #182 Dátum: 2008 Február 02, 13:16:02 »

Ez a sapka mit csinál még azon kívül, hogy nem engedi szétverni a szelerszár végét?


-szelep tetjére lhet kapni gomb elem szerü sapkát(nekm ez van)több funkcioja is van!


1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető martonmany
Hozzászólások: 887


« Hozzászólás #181 Dátum: 2008 Február 02, 13:14:53 »

Egy ekkora kompresszió emelés mennyit hozhat a konyhára nyomatékban, teljesítményben?
Mennyiből jöhet ki a hengerfej megmunkálása?
hogy nyomatékban mennyit hozhat azt nem tudom megmondani, viszont egy alap 1.6 pontosan 1584 cm3, ami hengerenként 396 cm3

a gyári 7,5 ös kompresszióval a kompresszió térfogat számításaim szerint hengerenként 60,9 cm3
egy 9 es értéknél ez a térfogat 49,5 cm3 ami a hengerfej megmunkálást tekinti, ez már elég tetemes leköszörülést igényel, és egy sima gyári hengerfej közel sem biztos hogy ezt kibírja, és előfordulhat hogy az első indításnál lelövi magáról a hengerfejet, viszont ha a kompressziót 8ra növeljük, akkor az égéstér térfogata 56,57cm3
8,5nél pedig 52,8cm3-re csökken a térfogat, nem vagyok egy hengerfej szakértő, de sztem ez az amit a gyári max elbír, de kövezzetek meg ha nem így van, a megmunkálás pedig sztem nem egy egetverő összeg, egy jó esztergályosnak ez nem okozhat gondot, ha csináltam volna ilyet, akkor meg tudnám mondani hogy miliméterben mennyit jelent ez a leköszörülés, de a 2mm már nagyon sok sztem

de ha valakinek van ilyen tapasztalata, és megosztaná velünk, azt szívesen vesszük
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #180 Dátum: 2008 Február 02, 13:09:56 »

...
a gyárinál hegyesebb vez.teng.-el szerelve mennyire gyakori a rugó törés?

Az Engle Cams tengelyek nem csak hegyesebbek, de nagyobbat is emelnek. Szerintem ez a rugótörések oka.
Annyira nem vészes a dolog, mert mint mondtam én évekig napi használatban gyilkoltam a bogaramat és ehhez képest csak 2x állt meg alattam motorhiba (rugótörés) miatt.
És a gyilkolást úgy kell érteni, hogy akár órákon át 4500-5000-es fordulattal közlekedtem. Fiatal voltam és bohó: "gyorsuljunk le mindenkit, üvöltsön a motor, én vagyok a leggyorsabb, éljen a fordulatszám". De szerintem ezt nem kell bemutatnom, a többség már átesett ezen a fázison, sokan éppen most készülnek beleesni Smiley
Most már öreg vagyok egészen másképpen gondolkodom: "gyorsuljunk le mindenkit, de halkan, ne kelljen pörgetni a motort, éljen a köbcenti"

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #179 Dátum: 2008 Február 02, 13:04:44 »

amugy tengely nekem is gyilkolj ahimbámat már 2x tört el himba rugoja!
de vn ere is megioldás
-szelep tetjére lhet kapni gomb elem szerü sapkát(nekm ez van)több funkcioja is van!
-wbx himba sor mert massziv

erősebb himbasor, erősebb lökőrudak és erősebb rugók
és itt kezd bejönni, az ok-okozati összefüggések láncolata, tehát a "tuning" az nem csak abból áll, hogy berakunk egy vez. tengelyt és hurrá
olcsó tuning nincs, olcsó finomhangolás van, de komoly eredményt csak sok-sok pénz (energia és idő) ráfordításával lehet elérni

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #178 Dátum: 2008 Február 02, 11:37:01 »

amugy tengely nekem is gyilkolj ahimbámat már 2x tört el himba rugoja!
de vn ere is megioldás
-szelep tetjére lhet kapni gomb elem szerü sapkát(nekm ez van)több funkcioja is van!
-wbx himba sor mert massziv
tehát ha ez ember nem egy verseny motort akar csak egy jól működő megbízható, tartós az 13-nál erősebb motort akkor elég egy 1.6-os, jó karbival, esetleg pici kompresszió növeléssel, akkor ehez elég a gyári kuplung, váltótartó bak viszont a 100-as utazó kényelmesen tartható és
nem fordul vissza ha dombot lát?
a gyárinál hegyesebb vez.teng.-el szerelve mennyire gyakori a rugó törés?

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #177 Dátum: 2008 Február 02, 08:24:25 »

amugy tengely nekem is gyilkolj ahimbámat már 2x tört el himba rugoja!
de vn ere is megioldás
-szelep tetjére lhet kapni gomb elem szerü sapkát(nekm ez van)több funkcioja is van!
-wbx himba sor mert massziv

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #176 Dátum: 2008 Február 02, 00:19:21 »

De pl gyorsulási versenyen nem melegszik túl egy széria kisolajfuratos 1.6-os?

egyébként nekem AB-s motorom volt átépíve 1.6-ra, 110-es Engle Cams tengellyel, kimart lendkerékkel, Kadron sport kipufogóval és évekig használtam gond nélkül és nem vigyáztam rá picit sem
nem kell parázni

2x tört el benne szeleprugó, ennyi baja volt összesen, de ez a kíméletlen használatnak és a sport tengely nagyobb kiemelésének tudható be
elöször fél napot szoptam a rugócserével, a következő már csuklóból ment a parkolóban...

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Robpanzer
« Hozzászólás #175 Dátum: 2008 Február 02, 00:18:43 »

ha két menet között nem teszel egy féltéglát as gázpedálra, hogy magában üvöltsön a motor akkor nem hiszem

Végülis az enyém AB-s és akkor ezekszerint nagyolfuratos Grin  Csak kíváncsi voltam Smiley  Egy 1.6-os és egy 1.5-ös motor között jelentős különbség van a gyorsulást tekintve?  Csak mert általában ez egy kategória
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #174 Dátum: 2008 Február 02, 00:11:41 »

De pl gyorsulási versenyen nem melegszik túl egy széria kisolajfuratos 1.6-os?

ha két menet között nem teszel egy féltéglát as gázpedálra, hogy magában üvöltsön a motor akkor nem hiszem

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Robpanzer
« Hozzászólás #173 Dátum: 2008 Február 02, 00:09:44 »

nagy olajfuratos, bár ez egy sima mezei (tehát nem tuning) 1.6-os motornál az égvilágon semmit sem jelent
a kis olajfuratos 1.6-os is tökéletesen üzemel, ha egyébként minden jó rajta
De pl gyorsulási versenyen nem melegszik túl egy széria kisolajfuratos 1.6-os?
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #172 Dátum: 2008 Február 02, 00:02:32 »

Akkor ez nagyolajfuratos? Smiley  Vagy a gyári 1.6-os kisolajfuratos? Grin

nagy olajfuratos, bár ez egy sima mezei (tehát nem tuning) 1.6-os motornál az égvilágon semmit sem jelent
a kis olajfuratos 1.6-os is tökéletesen üzemel, ha egyébként minden jó rajta

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #171 Dátum: 2008 Február 02, 00:00:23 »

Nekem az a meglátásom, hogy egy autónak ami 140-ig képes gyorsulni (és esetleg 150 a vége amit percek alatt ér el) messze nem 130 az utazója. Jó esetben mondhatjuk azt, hogy tud tartósan 130-cal menni, de az utazója az inkább 110. Ez kényelmes a motornak hosszú távon, és még van erőtartalék ha szükséges.
De úgy is nézhetjük a dolgot, hogy egy autó aminek négy közepesen gyenge dobféke van az nem alkalmas a hosszú távú 130-as tempóra. A gondozás hiányából eredő (és a hazai bogarak 98%-ra jellemző) 0%-os lengéscsillapítókról, az ide-oda lötyögő gömbfejekről, a 20 év felett járó szilentekről, a csálén álló kerekeről és a 2000 forintos vászonig kopott gumikról meg ne is beszéljük.
Ja, kihagytam a 75 fokos kormányholtjátékot. Ez is elég jellemző probléma. Nomeg a félrehúzó fékek. 130-ról már egész tisztességesen meg lehet halni, mikor az ember egy vészfékezésnél az esőben hirtelen pörög egy egészségeset az árok felé...
« Utoljára szerkesztve: 2008 Február 02, 00:08:21 írta KIZS »

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Robpanzer
« Hozzászólás #170 Dátum: 2008 Február 01, 23:55:18 »

az AB-s motor blokkja az égvilágon semmiben sem különbözik a gyári 1.6-os blokktól
Akkor ez nagyolajfuratos? Smiley  Vagy a gyári 1.6-os kisolajfuratos? Grin
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #169 Dátum: 2008 Február 01, 23:53:02 »

Üdv!
akkor a leírtak alapján az AB-s blokk az jó tuningolásra? Pl 1.3-asból 1.6-osra?  Gyárira gondolok, duplaszívósra. Mintha pár napja arról lett volna szó, hogy ez a blokk kisolajfuratos, aztán lehet, hogy én értettem félre. Grin

az AB-s motor blokkja az égvilágon semmiben sem különbözik a gyári 1.6-os blokktól

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető Normogo
Hozzászólások: 2982


« Hozzászólás #168 Dátum: 2008 Február 01, 23:50:22 »

Üdv!
akkor a leírtak alapján az AB-s blokk az jó tuningolásra? Pl 1.3-asból 1.6-osra?  Gyárira gondolok, duplaszívósra. Mintha pár napja arról lett volna szó, hogy ez a blokk kisolajfuratos, aztán lehet, hogy én értettem félre. Grin
Szerintem 1,6-ra alakításhoz megfelel, de durvább tuningra jobb a gyárilag 1,6-os.
Tiedben 1,6-os van, nem?

2013 Suzuki SX4 S-Cross GLX CVT Allgrip
1993 Mercedes 200E
Robpanzer
« Hozzászólás #167 Dátum: 2008 Február 01, 23:47:45 »

Üdv!
akkor a leírtak alapján az AB-s blokk az jó tuningolásra? Pl 1.3-asból 1.6-osra?  Gyárira gondolok, duplaszívósra. Mintha pár napja arról lett volna szó, hogy ez a blokk kisolajfuratos, aztán lehet, hogy én értettem félre. Grin
Nem elérhető Normogo
Hozzászólások: 2982


« Hozzászólás #166 Dátum: 2008 Február 01, 23:16:33 »

egy gyári vw boxer kompresszió viszonya kb 7,5:1
egy tuning motoré elérheti a 9:1 arányt is

a kompresszió viszony másnéven sürítési arány (epszilon) = (a henger térfogat + kompresszió térfogat) osztva a kompresszió térfogattal

itt van egy kis leírás a bogár tuning megszokott lépéseiről(elég általános):
http://www.vwdepo.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=65&Itemid=51&limit=1&limitstart=0

Egy ekkora kompresszió emelés mennyit hozhat a konyhára nyomatékban, teljesítményben?
Mennyiből jöhet ki a hengerfej megmunkálása?

2013 Suzuki SX4 S-Cross GLX CVT Allgrip
1993 Mercedes 200E
Nem elérhető martonmany
Hozzászólások: 887


« Hozzászólás #165 Dátum: 2008 Február 01, 23:09:30 »

A loketet a fotengely hatarozza meg. De normal blokkokban a nagyobb loketu tengelyhez kicsit igazitani kell a hazat. Elobbi nem olcso olog. De nagyobb loket, nagyobb hengeratmero egyenes ut a nagyobb nyomatek fele!
ez mind szép és jó, de ha nagyobb löketű a főtengely, akkor módosítani kell a hajtókaron is, vagy tévedek? kölönben lerugja magáról a hengerfejet ha ugyan olyan hosszú vagy nem? vagy alacsonyabb csapmagasságú dugattyú kell
Oldalak: 1 ... 548 549 550 551 552 [553] 554 555 556 557 558
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 5.784 másodperc alatt készült el 19 lekéréssel.