www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Augusztus 21, 18:12:10
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921261
Hozzaszólás
218
Témában írta
1614
Felhasználó
Legújabb tag:
mickilangelo
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Oldalak:
1
...
539
540
541
542
543
[
544
]
545
546
547
548
549
...
558
Szerző
Téma: Tuning, teljesítmény, futómű (Megtekintve 3465567 alkalommal)
KIZS
Hozzászólások: 7984
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #564 Dátum:
2008 Március 12, 10:53:14 »
Idézetet írta: Leon1303 - 2008 Március 12, 10:20:27
Hát a blokkban a menete megvan, csak nem a legjobb, igazából nincs konkrétan kiszakadva, mert csak csavarva lehet ki-betenni azt a tőcsavart, de nem akar fixenmegszorulni benne jól!! Direkt ehez való titan epoxy-val ragasztottam be, de csak engedett szép lassan anynit, hogy lelazuljon az anyája.
....
ha javítható egyáltalán a menet, akkor én inkább a helicoil-t ajánlanám
bármilyen ragasztós megoldásnál nagyságrendekkel jobb és tartósabb
A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Spike
Hozzászólások: 10471
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #563 Dátum:
2008 Március 12, 10:43:28 »
friss
http://www.cardomain.com/ride/2959841
"Az erő igazság nélkül erőszak, az igazság erő nélkül tehetetlenség." (M.Oyama)
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #562 Dátum:
2008 Március 12, 10:43:15 »
Idézetet írta: Leon1303 - 2008 Március 12, 10:20:27
Hát a blokkban a menete megvan, csak nem a legjobb, igazából nincs konkrétan kiszakadva,
Ez nagyon jó duma. Van aki azt mondja, hogy ha már egy tőcsavart leejtünk a földre és látható kis sérülés a tőcsavar menetén akkor azt már ne használjuk, mert a deformált orsómenet végig "megvágja" a blokkban a furatmenetet, ettől kicsit mozogni fog, nem bírja már.
Gondolhatod egy leejtéstől mi tud sérülni egy acél csavaron...
Van egy "4 fordulatos szabály" is, ha 4 teljes fordulatot behajtod a blokkba a csavart és az mozog oldalra, lötyög, akkor nem jó a menet, menetjavítás kell.
Nagyon kényes a blokkban a menet.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #561 Dátum:
2008 Március 12, 10:39:03 »
Idézetet írta: Leon1303 - 2008 Március 12, 10:20:27
Hát a blokkban a menete megvan, csak nem a legjobb, igazából nincs konkrétan kiszakadva, mert csak csavarva lehet ki-betenni azt a tőcsavart, de nem akar fixenmegszorulni benne jól!! Direkt ehez való titan epoxy-val ragasztottam be, de csak engedett szép lassan anynit, hogy lelazuljon az anyája.
Ugyanez az anya volt a jómultkor már teljesen leesve, a hengerfej alján
szóval csak egyidőre oldotta meg a problémát a ragasztás.
óófákk... nem vagyok autószerelő, sem műszaki mérnök, nem értek én ezekhez...
milyen jó is lenne egy minden ízében 0km-es moci
de mi a fasznak verjek rá megint sokszázezret... pfff
Amúgy sztem elég jó kompresszió van benne, mert először kézzel akartam, de hamar feladtam...
Te hiszel ezekben a "direkt erre a célra van epoxy ragasztó"-kban??? A blokk hőfoka a mínuszoktól egészem 100 fok fölé tud melegedni, gondolod, hogy a hőtágulása a kétkomponensű epoxy bázisú ragasztónak kicsit is hasonlít a magnézium ötvözött alumínium öntvény motorblokkra? Ugyanmár! Aztán a hengerfej csavart is azért kell csak 30 Nm körül meghúzni, mert amikor megmelegszik, akkor nem kicsit feszül be...
Nem sokszázezret kell "ráverni", hanem amikor szét volt szedve akkor megoldani a problémákat tisztességesen, nem bekenni ökörnyállal, szög odahúzza, festék eltakarja, oszt jóvan, bírja az még!
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Spike
Hozzászólások: 10471
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #560 Dátum:
2008 Március 12, 10:26:00 »
leonnak!
http://www.cardomain.com/ride/2959841
Tati szaki from the USA..
"Az erő igazság nélkül erőszak, az igazság erő nélkül tehetetlenség." (M.Oyama)
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #559 Dátum:
2008 Március 12, 10:20:27 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2008 Március 12, 08:46:42
Ha akár egy hengerfej csavar is laza, akkor az a henger, rosszabb esetben az egész oldal csak gyengén megy, bizonyos üzemállapotokban pláne. Ezzel tényleg ne tervezz hosszú távra... Beragasztottam...a hajam is égnek áll. Hogy lehet beragasztani egy olyan csavart, ami a melegedés hatására olyan terhelést kap, hogy az M10X30-as menetet is kiveszi néha a blokkból...
A főtengelyt meg kézzel kell forgatni, csak ahhoz ki kell venni a gyertyákat. Akkor akár a generátoron/dinamón is lehet tekerni.
Hát a blokkban a menete megvan, csak nem a legjobb, igazából nincs konkrétan kiszakadva, mert csak csavarva lehet ki-betenni azt a tőcsavart, de nem akar fixenmegszorulni benne jól!! Direkt ehez való titan epoxy-val ragasztottam be, de csak engedett szép lassan anynit, hogy lelazuljon az anyája.
Ugyanez az anya volt a jómultkor már teljesen leesve, a hengerfej alján
szóval csak egyidőre oldotta meg a problémát a ragasztás.
óófákk... nem vagyok autószerelő, sem műszaki mérnök, nem értek én ezekhez...
milyen jó is lenne egy minden ízében 0km-es moci
de mi a fasznak verjek rá megint sokszázezret... pfff
Amúgy sztem elég jó kompresszió van benne, mert először kézzel akartam, de hamar feladtam...
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #558 Dátum:
2008 Március 12, 08:46:42 »
Idézetet írta: Leon1303 - 2008 Március 12, 00:16:35
Amirossz hír, hogy a jobb oldalon, annak a tőcsavarnak az anyája amit beleragasztottam annyira lelazult, hogy újjammal tudtam csavargatni.
Így úgy döntöttem, hogy lekapom a himbatengelyt és ráhúzom.
Ezt is tettem, és rálehetett húzni még a kifelé mellettelevőre is, de nem sokat!
A többi beton módon áll benne. Már ez is valami
Még annyit nem értek, hogy mi a frnacért kellett a főtengely szíjtárcsája előtti lemezt oylanra csinálni, hogy csak villáskulcsal lehessen forgatni a főtengelyt???? áááá....
fogtam és leszedtem... mérgemben vissza se tettem, főleg mert rám is sötétedett.
De hogy ajó ég áldja meg azokat! Akkor még nem volt dugókulcs???? jah persze készletemben csak 22-ig van villás... főleg ez volt a baj, de ugye egy dugókulccsal+hajtószár sokkal kényelmesebb!
Nah ennyi
páá
Ha akár egy hengerfej csavar is laza, akkor az a henger, rosszabb esetben az egész oldal csak gyengén megy, bizonyos üzemállapotokban pláne. Ezzel tényleg ne tervezz hosszú távra... Beragasztottam...a hajam is égnek áll. Hogy lehet beragasztani egy olyan csavart, ami a melegedés hatására olyan terhelést kap, hogy az M10X30-as menetet is kiveszi néha a blokkból...
A főtengelyt meg kézzel kell forgatni, csak ahhoz ki kell venni a gyertyákat. Akkor akár a generátoron/dinamón is lehet tekerni.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Protheus
Hozzászólások: 20669
Pődör Gergely
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #557 Dátum:
2008 Március 12, 07:56:34 »
Idézetet írta: 1303LS - 2008 Március 12, 07:41:31
Szerintem ezt alapul véve tervezz a jövőre.
Ugy erted tartos tejet ma' ne vegyen? ... ;-)
Buzi, aki fékez! :-)))
1303LS
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #556 Dátum:
2008 Március 12, 07:41:31 »
Idézetet írta: Leon1303 - 2008 Március 12, 00:16:35
(én 100 alatt nemis közlekedek
de tényleg!)
Amirossz hír, hogy a jobb oldalon, annak a tőcsavarnak az anyája amit beleragasztottam annyira lelazult, hogy újjammal tudtam csavargatni.
Szerintem ezt alapul véve tervezz a jövőre.
Protheus
Hozzászólások: 20669
Pődör Gergely
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #555 Dátum:
2008 Március 12, 02:09:46 »
Idézetet írta: Leon1303 - 2008 Március 12, 00:16:35
(én 100 alatt nemis közlekedek
de tényleg!)
[nyissz]
Nah szóval szerintem érdemes volt megcsinálni, majd kint országúton kiderül, városon belül csak 110-ig húzattam, utánna piroslámpa jött... de egyértelműen jobban húz!
[nyissz]
Te figy', ha ma' ugyis arra vagy, akkor szerezz ratro-tol egy ilyen radioflyer kiskocsit, hamarosan ugyis csak azzal kozlekedhetsz fel, s ala a varosban ... ;-)
Buzi, aki fékez! :-)))
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #554 Dátum:
2008 Március 12, 00:16:35 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2008 Március 11, 15:27:32
Egy jól összerakott, duplakarbis 1600-as motor is tud 100-at folyamtosan, akár a busz rövid váltójával is.
Ha meg marad a rövidváltó, akkor a nagy motort is túlmelegíti a fordulat...
Ha igazi 100 körüli kényelmes utazótempót szeretnél akkor ahhoz több dologhoz hozzá kellene nyúlni.
Én egy jól összerakott 1.6-os motorra szavaznék egy kissé forgósabb tengellyel (W110 engle) és két jó 36-os vagy 40-es weberrel. Ez így szépen forog túl nagy hő nélkül és lazán tartja a 100-at. Persze fogyasztani azt fog, ne gondolj 10 alatt semmit.
(én 100 alatt nemis közlekedek
de tényleg!)
Nah elég jó lett a beállítás!
Bár mire végigállítgattam agyonszidtam szegény német mérnököket
a biztonság kedvéért mégegyszer átellenőriztem, egynél mégállítottam ekkor.
Ha bemelegszik, akkor mostmár szépen húz, de hidegen csiga, és csattog, ha nagy gázt adok neki.
De ha bemelegszik, lehet akár padlózni is.
Amirossz hír, hogy a jobb oldalon, annak a tőcsavarnak az anyája amit beleragasztottam annyira lelazult, hogy újjammal tudtam csavargatni.
Így úgy döntöttem, hogy lekapom a himbatengelyt és ráhúzom.
Ezt is tettem, és rálehetett húzni még a kifelé mellettelevőre is, de nem sokat!
A többi beton módon áll benne. Már ez is valami
Nah szóval szerintem érdemes volt megcsinálni, majd kint országúton kiderül, városon belül csak 110-ig húzattam, utánna piroslámpa jött... de egyértelműen jobban húz!
Jah mikor levettem a himbasort, megnéztem az állítócsavarokat, hát mocsok sokat vannak már kopva, még ferdén is talán.
Jah és a csavar bevágása is elég sz@r, szóval nemsokáig marad ez, ha minden összejön jön az új
Még annyit nem értek, hogy mi a frnacért kellett a főtengely szíjtárcsája előtti lemezt oylanra csinálni, hogy csak villáskulcsal lehessen forgatni a főtengelyt???? áááá....
fogtam és leszedtem... mérgemben vissza se tettem, főleg mert rám is sötétedett.
De hogy ajó ég áldja meg azokat! Akkor még nem volt dugókulcs???? jah persze készletemben csak 22-ig van villás... főleg ez volt a baj, de ugye egy dugókulccsal+hajtószár sokkal kényelmesebb!
Nah ennyi
páá
«
Utoljára szerkesztve: 2008 Március 12, 00:18:29 írta Leon1303
»
Robpanzer
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #553 Dátum:
2008 Március 11, 18:37:32 »
Idézetet írta: Maresz - 2008 Március 10, 08:03:23
miért erölteted ezeket?ez ujba jó kadron néven fut használtba szarok!
weber v dellortó
Technikailag vagyok kíváncsi ezekre a karbikra, ez még nem jelenti, hogy be is tetetném
De gondolom ha buszban is ezek voltak, akkor ez is ótomata lehetett... Vagy rosszul gondolom?
Azt nem tudjátok, hogy a type 4-eseken milyen karbik voltak, meg a type 3-asokon? Köszi.
AZS
Hozzászólások: 11742
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #552 Dátum:
2008 Március 11, 16:13:26 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2008 Március 11, 16:03:45
Tavalyelőtt a gyorsulásin Tatabányán meg a rezsó füstölt, mert odaégett a disznótoros, mi?
nem, az a ködgép volt ;-)
(de túl sök köze nincs a dologhoz, mivel az egy másik busz, másik motor és másik főtengelyszimmering volt)
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #551 Dátum:
2008 Március 11, 16:03:45 »
Idézetet írta: AZS - 2008 Március 11, 15:46:41
???
nekem a hokedlin összerakott 1.6-os motor a dugig pakolt magastetős buszban tudta ezt, sokszáz kilométeren át egyfolytában.
Tavalyelőtt a gyorsulásin Tatabányán meg a rezsó füstölt, mert odaégett a disznótoros, mi?
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
_NagyG
Hozzászólások: 1980
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #550 Dátum:
2008 Március 11, 16:00:05 »
Idézetet írta: AZS - 2008 Március 11, 15:46:41
???
nekem a hokedlin összerakott 1.6-os motor a dugig pakolt magastetős buszban tudta ezt, sokszáz kilométeren át egyfolytában.
Mer Te vagy a buszking, oszt Neked vakon engedelmeskedett a busman! Amikor a benya kifogyott akkor sem mert leállni!:))))De ki vagyok én.........??
)))
G.
https://www.facebook.com/milleniumflakon
alul felni-felül ház-elől kocka-hátul ráz
AZS
Hozzászólások: 11742
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #549 Dátum:
2008 Március 11, 15:46:41 »
Idézetet írta: _NagyG - 2008 Március 11, 15:16:01
Amit szeretnék, hogy utazóban 90-100-at tudjon a busz!
???
nekem a hokedlin összerakott 1.6-os motor a dugig pakolt magastetős buszban tudta ezt, sokszáz kilométeren át egyfolytában.
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #548 Dátum:
2008 Március 11, 15:35:32 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2008 Március 11, 11:47:23
Igen, ha nem 1915-ös blokkot akarsz építeni, mert ott a perselyek nem férnek rendesen el, túl kicsi lesz a hengertalp tömítő felülete, stb.
A 94-es furat nagyon határeset, itt nem lehet variálni, a kis tőcsavaros blokk is olyan, hogy első ránézésre szinte nem is adja ki....de aztán mégis.
megnezem ha 8as tocsavaros akkor szuper. ha 10-es akkor keresek masik blokkot
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #547 Dátum:
2008 Március 11, 15:27:32 »
Idézetet írta: _NagyG - 2008 Március 11, 15:16:01
Köszönöm!
Minden megvan a fentiekből, nagyon érti a dolgát a szerelőm, meg szinte mindenből újat vettem, csak azon rágódok mekkora legyen a moci! Eddig nagyon favorizáltam az 1.8-ast, mostmár nemistudom! Amit szeretnék, hogy utazóban 90-100-at tudjon a busz!
Köszi sokat segítettél!
G.
A busz motor tuningolása hasonlóan nehéz feladat, mint a typ3 tuningja. A typ3-nak a hűtése rossz, a busz pedig nagyon nehéz és állandóan terheli a motort a nagy tömeg.
Én azt mondanám, hogy ha belefogsz lökettérfogat növelésbe akkor necces, hogy a motor hőháztatrtása úgy felborul, hogy nyáron folyamatosan túlmegeszik, még mérsékeltebb tempónál is, nem kell neki folymatos 100. Hiába erősebb a motor, nagy hőt termel.
Egy jól összerakott, duplakarbis 1600-as motor is tud 100-at folyamtosan, akár a busz rövid váltójával is.
Ha meg marad a rövidváltó, akkor a nagy motort is túlmelegíti a fordulat...
Ha igazi 100 körüli kényelmes utazótempót szeretnél akkor ahhoz több dologhoz hozzá kellene nyúlni.
Én egy jól összerakott 1.6-os motorra szavaznék egy kissé forgósabb tengellyel (W110 engle) és két jó 36-os vagy 40-es weberrel. Ez így szépen forog túl nagy hő nélkül és lazán tartja a 100-at. Persze fogyasztani azt fog, ne gondolj 10 alatt semmit.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
_NagyG
Hozzászólások: 1980
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #546 Dátum:
2008 Március 11, 15:16:01 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2008 Március 11, 15:06:32
1586 - 85.5
1641 - 87
1776 - 89
1835 - 92
1915 - 94
A "legyen kicsit erősebb" a tisztességes összerakás, új alkatrészek és hengerfej felújítástól már megvan. A többi (más hengerek) már nem ilyen egyszerű.
Valahogy így vannak.
Köszönöm!
Minden megvan a fentiekből, nagyon érti a dolgát a szerelőm, meg szinte mindenből újat vettem, csak azon rágódok mekkora legyen a moci! Eddig nagyon favorizáltam az 1.8-ast, mostmár nemistudom! Amit szeretnék, hogy utazóban 90-100-at tudjon a busz!
Köszi sokat segítettél!
G.
https://www.facebook.com/milleniumflakon
alul felni-felül ház-elől kocka-hátul ráz
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #545 Dátum:
2008 Március 11, 15:06:32 »
Idézetet írta: _NagyG - 2008 Március 11, 14:57:15
Annak mekkora a mérete(dugattyú)?? Bocs, de nemértek hozzá, csak keresem a legjobb megoldást......vagy valami olyasmit, mert hamár szétszedték legyen kicsit erősebb!
G.
1586 - 85.5
1641 - 87
1776 - 89
1835 - 92
1915 - 94
A "legyen kicsit erősebb" a tisztességes összerakás, új alkatrészek és hengerfej felújítástól már megvan. A többi (más hengerek) már nem ilyen egyszerű.
Valahogy így vannak.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
_NagyG
Hozzászólások: 1980
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #544 Dátum:
2008 Március 11, 14:57:15 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2008 Március 11, 14:50:53
Azzal 1835 lesz, de az nem egy szerencsés henger, nagyon vékony a hengerfal és érzékeny a túlmegedésre. Akkor inkább az 1776-os, amihez ugyanolyan furat szükséges a blokkban, de a hengerfal vastagabb....
Annak mekkora a mérete(dugattyú)?? Bocs, de nemértek hozzá, csak keresem a legjobb megoldást......vagy valami olyasmit, mert hamár szétszedték legyen kicsit erősebb!
G.
https://www.facebook.com/milleniumflakon
alul felni-felül ház-elől kocka-hátul ráz
Mákos
Hozzászólások: 3423
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #543 Dátum:
2008 Március 11, 14:55:38 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2008 Március 11, 14:50:53
Azzal 1835 lesz, de az nem egy szerencsés henger, nagyon vékony a hengerfal és érzékeny a túlmegedésre. Akkor inkább az 1776-os, amihez ugyanolyan furat szükséges a blokkban, de a hengerfal vastagabb....
át tudsz nézni az szmb be ?
VW 1300
BMW 525i e34 touring
...az egyik általában működik : ))
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #542 Dátum:
2008 Március 11, 14:50:53 »
Idézetet írta: _NagyG - 2008 Március 11, 13:15:16
A 92-es dugókkal mennyi lesz a ccm??
G.
Azzal 1835 lesz, de az nem egy szerencsés henger, nagyon vékony a hengerfal és érzékeny a túlmegedésre. Akkor inkább az 1776-os, amihez ugyanolyan furat szükséges a blokkban, de a hengerfal vastagabb....
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
_NagyG
Hozzászólások: 1980
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #541 Dátum:
2008 Március 11, 14:49:25 »
Idézetet írta: Mákos - 2008 Március 11, 13:33:17
1835. legalábbis 69 es lökettel. (92/2nényzet pí*löket*4 legalábbis annyi)
Akkó jó!
Kössszzz!!
G.
https://www.facebook.com/milleniumflakon
alul felni-felül ház-elől kocka-hátul ráz
Mákos
Hozzászólások: 3423
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #540 Dátum:
2008 Március 11, 13:33:17 »
Idézetet írta: _NagyG - 2008 Március 11, 13:15:16
A 92-es dugókkal mennyi lesz a ccm??
G.
1835. legalábbis 69 es lökettel. (92/2nényzet pí*löket*4 legalábbis annyi)
VW 1300
BMW 525i e34 touring
...az egyik általában működik : ))
_NagyG
Hozzászólások: 1980
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #539 Dátum:
2008 Március 11, 13:15:16 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2008 Március 11, 11:47:23
Igen, ha nem 1915-ös blokkot akarsz építeni, mert ott a perselyek nem férnek rendesen el, túl kicsi lesz a hengertalp tömítő felülete, stb.
A 94-es furat nagyon határeset, itt nem lehet variálni, a kis tőcsavaros blokk is olyan, hogy első ránézésre szinte nem is adja ki....de aztán mégis.
A 92-es dugókkal mennyi lesz a ccm??
G.
https://www.facebook.com/milleniumflakon
alul felni-felül ház-elől kocka-hátul ráz
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #538 Dátum:
2008 Március 11, 11:47:23 »
Idézetet írta: maxi - 2008 Március 10, 18:29:53
en pont abban gondolkodom.
szepen vasarolom oszze az alkatreszeket. Van egy nagy olajfuratos blokom de nem tudom mekkora tocsavarokkal.
de ha 10-es akkor perselyezesel lehet 8as csinalni belole ha jol ertem?
Igen, ha nem 1915-ös blokkot akarsz építeni, mert ott a perselyek nem férnek rendesen el, túl kicsi lesz a hengertalp tömítő felülete, stb.
A 94-es furat nagyon határeset, itt nem lehet variálni, a kis tőcsavaros blokk is olyan, hogy első ránézésre szinte nem is adja ki....de aztán mégis.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #537 Dátum:
2008 Március 11, 10:32:33 »
Idézetet írta: Bill - 2008 Március 11, 10:23:26
ótán lehet lesz 22 lúerűs!
remélem
Bill
Hozzászólások: 8608
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #536 Dátum:
2008 Március 11, 10:23:26 »
Idézetet írta: Leon1303 - 2008 Március 11, 10:20:50
"Mi az hogy, nagyon is!"
Bár most kb egy nullával kevesebb, de végre nállam a hézagolólemezem, és állítok szelephézagot délután
na ótán ííí
ótán lehet lesz 22 lúerűs!
«
Utoljára szerkesztve: 2008 Március 11, 10:37:04 írta Bill
»
Leon1303
Hozzászólások: 5024
Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #535 Dátum:
2008 Március 11, 10:20:50 »
Idézetet írta: Bill - 2008 Március 05, 22:08:12
Leon vasa 200 LE fölötti!!
"Mi az hogy, nagyon is!"
Bár most kb egy nullával kevesebb, de végre nállam a hézagolólemezem, és állítok szelephézagot délután
na ótán ííí
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #534 Dátum:
2008 Március 10, 18:29:53 »
Idézetet írta: Stuntmanus - 2008 Március 10, 11:27:00
1972 (74?) után rájöttek, hogy az M8-as hengerfejcsavar jobban közelíti a henger-hengerfej hőtágulását és az összehúzó erő a motor melegedésével jobban állandó marad, mint a régi M10-es csavarokkal, de muszáj volt a blokkba acél menetperselyt ((engine)case saver - (motor)blokk mentő)) tenni, mert a kisebb átmérőjű tőcsavar könnyen kiszedte a menetet a blokkházból és azt akkor nem lehetett könnyedén megoldani...
Egyébként ha valaki 1915-ös motorban gondolkodik, azt csak a vékony tőcsavaros blokkra tudja rátenni, mert a nagy tőcsavar nem fér el a hengerek mellett, sőt a kis tőcsavar is hozzáér, ha nem igazítunk rajta egy kicsit. Az igazítás azt jelenti, hogy pár tizedet ki kell venni a tőcsavar helyénél a hengerben.
Az utolsó 1.6-os busz motorok 1974-től voltak a legtutibbak: AS21-es blokk, kis tőcsavar, lehető legnagyobb olajfuratok, nagy furatos főtengely, nagy olajpumpa, mindez gyárilag.
en pont abban gondolkodom.
szepen vasarolom oszze az alkatreszeket. Van egy nagy olajfuratos blokom de nem tudom mekkora tocsavarokkal.
de ha 10-es akkor perselyezesel lehet 8as csinalni belole ha jol ertem?
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #533 Dátum:
2008 Március 10, 11:45:14 »
Idézetet írta: stonemen - 2008 Március 10, 11:41:23
Ilyen blokkból lett az 1915-ösöd, nem?
Naná!
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
stonemen
Hozzászólások: 17318
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #532 Dátum:
2008 Március 10, 11:41:23 »
Ilyen blokkból lett az 1915-ösöd, nem?
Idézetet írta: Stuntmanus - 2008 Március 10, 11:27:00
1972 (74?) után rájöttek, hogy az M8-as hengerfejcsavar jobban közelíti a henger-hengerfej hőtágulását és az összehúzó erő a motor melegedésével jobban állandó marad, mint a régi M10-es csavarokkal, de muszáj volt a blokkba acél menetperselyt ((engine)case saver - (motor)blokk mentő)) tenni, mert a kisebb átmérőjű tőcsavar könnyen kiszedte a menetet a blokkházból és azt akkor nem lehetett könnyedén megoldani...
Egyébként ha valaki 1915-ös motorban gondolkodik, azt csak a vékony tőcsavaros blokkra tudja rátenni, mert a nagy tőcsavar nem fér el a hengerek mellett, sőt a kis tőcsavar is hozzáér, ha nem igazítunk rajta egy kicsit. Az igazítás azt jelenti, hogy pár tizedet ki kell venni a tőcsavar helyénél a hengerben.
Az utolsó 1.6-os busz motorok 1974-től voltak a legtutibbak: AS21-es blokk, kis tőcsavar, lehető legnagyobb olajfuratok, nagy furatos főtengely, nagy olajpumpa, mindez gyárilag.
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #531 Dátum:
2008 Március 10, 11:27:00 »
Idézetet írta: brez - 2008 Március 07, 08:57:02
Tudom, hogy tudatlan vagyok, de mi az a case saver?
És miért jó a kis hengerfejcsavaros blokk?
1972 (74?) után rájöttek, hogy az M8-as hengerfejcsavar jobban közelíti a henger-hengerfej hőtágulását és az összehúzó erő a motor melegedésével jobban állandó marad, mint a régi M10-es csavarokkal, de muszáj volt a blokkba acél menetperselyt ((engine)case saver - (motor)blokk mentő)) tenni, mert a kisebb átmérőjű tőcsavar könnyen kiszedte a menetet a blokkházból és azt akkor nem lehetett könnyedén megoldani...
Egyébként ha valaki 1915-ös motorban gondolkodik, azt csak a vékony tőcsavaros blokkra tudja rátenni, mert a nagy tőcsavar nem fér el a hengerek mellett, sőt a kis tőcsavar is hozzáér, ha nem igazítunk rajta egy kicsit. Az igazítás azt jelenti, hogy pár tizedet ki kell venni a tőcsavar helyénél a hengerben.
Az utolsó 1.6-os busz motorok 1974-től voltak a legtutibbak: AS21-es blokk, kis tőcsavar, lehető legnagyobb olajfuratok, nagy furatos főtengely, nagy olajpumpa, mindez gyárilag.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #530 Dátum:
2008 Március 10, 08:03:23 »
Idézetet írta: Robpanzer - 2008 Március 09, 22:37:42
És ezeken a pdsit karbikon olyasmi szivató van mint a pict3-asokon? vagy ezek nem ótómaták?
miért erölteted ezeket?ez ujba jó kadron néven fut használtba szarok!
weber v dellortó
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Robpanzer
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #529 Dátum:
2008 Március 09, 22:37:42 »
És ezeken a pdsit karbikon olyasmi szivató van mint a pict3-asokon? vagy ezek nem ótómaták?
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #528 Dátum:
2008 Március 09, 19:35:11 »
Idézetet írta: Melák - 2008 Március 09, 19:18:32
én ugy tudom 10-15%
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
1303LS
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #527 Dátum:
2008 Március 09, 19:32:26 »
Idézetet írta: Melák - 2008 Március 09, 19:27:00
de majd nézd meg utána a fogyasztást
Én elég sokat mentem így vele, szinte sosem volt rendesen szinkronban a két karbi, barkács rudazattal, és így dobott rajta kb1 litert városban is meg úton is.
Persze a élvezgeted amit csináltál akkor belelehet löttyinteni akár egy 20-ast is.
Melák
Hozzászólások: 3046
Tel:06-30-921-91-36
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #526 Dátum:
2008 Március 09, 19:27:00 »
Idézetet írta: Robpanzer - 2008 Március 09, 12:40:44
Egy iker pdsit karbi mekkora teljesítménynövekedést idéz elő egy gyári 1.6-os motoron?
de majd nézd meg utána a fogyasztást
Farkas Andris
Ja ,du siehst es gut....das ist nicht mehr 45PS
Melák
Hozzászólások: 3046
Tel:06-30-921-91-36
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #525 Dátum:
2008 Március 09, 19:26:27 »
Idézetet írta: 1303LS - 2008 Március 09, 19:25:48
Nekem volt rajta 1.6-os picit kompressziónövelt motoron házibarkács kipuffal megsegítve.
Határozottan érezhető volt az ereje.
%-ot nem tudok mondani, de 10%-nál nem lehet több.
ja ja ez igy igaz
Farkas Andris
Ja ,du siehst es gut....das ist nicht mehr 45PS
Oldalak:
1
...
539
540
541
542
543
[
544
]
545
546
547
548
549
...
558
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...