www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Augusztus 21, 18:15:03
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921261
Hozzaszólás
218
Témában írta
1614
Felhasználó
Legújabb tag:
mickilangelo
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Oldalak:
1
...
533
534
535
536
537
[
538
]
539
540
541
542
543
...
558
Szerző
Téma: Tuning, teljesítmény, futómű (Megtekintve 3465580 alkalommal)
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #804 Dátum:
2008 április 15, 19:51:55 »
Idézetet írta: bitus76 - 2008 április 15, 15:27:28
Sajnos ez a tipus már nem rendelhető.Van helyette zavarszűrős,de az drágább.
én ma rendeltem 8db
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
abes
Hozzászólások: 14981
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #803 Dátum:
2008 április 15, 19:44:18 »
Idézetet írta: Maresz - 2008 április 15, 09:55:57
bosch platin W8AP kb 1400-1900.-/db helye válogatja
Köszi.
Idézetet írta: bitus76 - 2008 április 15, 15:27:28
Sajnos ez a tipus már nem rendelhető.Van helyette zavarszűrős,de az drágább.
És annak a típusa?
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #802 Dátum:
2008 április 15, 15:48:52 »
Idézetet írta: GSattila - 2008 április 15, 15:02:22
Szerintem is ez a legjobb megoldás. Van ház ami védi, és van benne ventillátor. Valami jó helyet kell neki keresni hátul oldalt.
igen, én is ebbe az irányba hajlok, csak a ventillátor minek rá?? hátsó keréknél olyan menetszelet kap hogy ihajj nemde?
süsü, köszi de alakítani nem akarok sima olajhűtőt vadászok majd, csak ezért is ki kéne találnom hogy mekkorát...valami bontottat lövök sztem
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
bitus76
Hozzászólások: 2024
06 30 460 2831
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #801 Dátum:
2008 április 15, 15:27:28 »
Sajnos ez a tipus már nem rendelhető.Van helyette zavarszűrős,de az drágább.
Idézetet írta: Maresz - 2008 április 15, 09:55:57
bosch platin W8AP kb 1400-1900.-/db helye válogatja
VW 1200.1963.
gsattila
Hozzászólások: 11538
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #800 Dátum:
2008 április 15, 15:02:22 »
Szerintem is ez a legjobb megoldás. Van ház ami védi, és van benne ventillátor. Valami jó helyet kell neki keresni hátul oldalt.
Idézetet írta: Süsü - 2008 április 15, 13:55:35
valaki már tett be olyan képet ahol zsiguli fűtőradiátor volt olajhűtőnek alakítva valahol a hátsó részen.
Süsü
Hozzászólások: 2713
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #799 Dátum:
2008 április 15, 13:55:35 »
Idézetet írta: bogara_zo - 2008 április 15, 13:43:03
ismét az olajhűtővel küdzök..van olyan klépetek ahol a hátsó keréknél van a hűtő??? jelenleg ez szimpatikus, mert elöl félek hogy leütném, illetve ide nem is kélne annyi madzag.....én iylet eddig csak wbx-nél láttam, de biztos használnak sokan. ha van képetek ne kíméljetek
valaki már tett be olyan képet ahol zsiguli fűtőradiátor volt olajhűtőnek alakítva valahol a hátsó részen.
GNX-967
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #798 Dátum:
2008 április 15, 13:43:03 »
ismét az olajhűtővel küdzök..van olyan klépetek ahol a hátsó keréknél van a hűtő??? jelenleg ez szimpatikus, mert elöl félek hogy leütném, illetve ide nem is kélne annyi madzag.....én iylet eddig csak wbx-nél láttam, de biztos használnak sokan. ha van képetek ne kíméljetek
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #797 Dátum:
2008 április 15, 09:55:57 »
Idézetet írta: abes - 2008 április 14, 22:20:44
Pontos típusa?
bosch platin W8AP kb 1400-1900.-/db helye válogatja
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
abes
Hozzászólások: 14981
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #796 Dátum:
2008 április 14, 22:20:44 »
Idézetet írta: Maresz - 2008 április 14, 20:17:27
-uj 4db bosch platin kerámia elektrodás gyertya
Pontos típusa?
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #795 Dátum:
2008 április 14, 21:29:57 »
Idézetet írta: Maresz - 2008 április 14, 21:16:25
az nem megszkitós!
1,2es be mi répának görcsölni nagyobb szikrán???????
1,6az.
De csak a gyujto trafot akkartam cserelni. hogy legyen megfelelo szikra intenzitas a 4polushoz
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #794 Dátum:
2008 április 14, 21:16:25 »
Idézetet írta: maxi - 2008 április 14, 21:12:22
ezt hogy erted?
pont azert akkarom hogy nagyobb legyen a sikra erosege!
vagy ez mar tul durva lenne?
az nem megszkitós!
1,2es be mi répának görcsölni nagyobb szikrán???????
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #793 Dátum:
2008 április 14, 21:12:22 »
Idézetet írta: Maresz - 2008 április 14, 21:07:11
elosztófedél is kiolvadna
ezt hogy erted?
pont azert akkarom hogy nagyobb legyen a sikra erosege!
vagy ez mar tul durva lenne?
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #792 Dátum:
2008 április 14, 21:07:11 »
Idézetet írta: maxi - 2008 április 14, 21:03:49
En meg olyat vettem ami ugyan ugy porcelanos csak 4polusú. ja es bosch.
Lehet huje kerdes de mi lenne ha golf3as gyujto trafojat tenem a bogarba.?
elosztófedél is kiolvadna
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #791 Dátum:
2008 április 14, 21:03:49 »
Idézetet írta: Maresz - 2008 április 14, 20:45:32
csak bevonata(ezért nem rakodik rá semmi)és nem köpi be
amugy porcelánon belül platina
En meg olyat vettem ami ugyan ugy porcelanos csak 4polusú. ja es bosch.
Lehet huje kerdes de mi lenne ha golf3as gyujto trafojat tenem a bogarba.?
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #790 Dátum:
2008 április 14, 21:00:03 »
nekem is már sok tipikus 3hengerezös motoroknál bevált
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Bripery
Hozzászólások: 21999
www.elitevwclub.hu
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #789 Dátum:
2008 április 14, 20:56:03 »
Idézetet írta: Maresz - 2008 április 14, 20:45:32
csak bevonata(ezért nem rakodik rá semmi)és nem köpi be
amugy porcelánon belül platina
olyan van nekem is,nagyon jo
www.elitevwclub.hu
1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE
Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #788 Dátum:
2008 április 14, 20:45:32 »
Idézetet írta: SiD - 2008 április 14, 20:43:38
A porcelán vezeti az áramot?
csak bevonata(ezért nem rakodik rá semmi)és nem köpi be
amugy porcelánon belül platina
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
SiD
Hozzászólások: 3302
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #787 Dátum:
2008 április 14, 20:43:38 »
Idézetet írta: Maresz - 2008 április 14, 20:29:50
nem maga az elektroda rész is porcelán bevonatós!
A porcelán vezeti az áramot?
1963 VW1200 DeLuxe
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #786 Dátum:
2008 április 14, 20:29:50 »
Idézetet írta: 1303LS - 2008 április 14, 20:25:55
Platina az az elektróda nem?
Illetve valami platina ötvözet, valami szinterezett lószar, a kerámia az a szigetelés.
nem maga az elektroda rész is porcelán bevonatós!
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
1303LS
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #785 Dátum:
2008 április 14, 20:25:55 »
Idézetet írta: Maresz - 2008 április 14, 20:21:01
drága
nem köppi be gyertyát(webernél szivató nélkül néha gond,állás után persze)
Platina az az elektróda nem?
Illetve valami platina ötvözet, valami szinterezett lószar, a kerámia az a szigetelés.
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #784 Dátum:
2008 április 14, 20:21:01 »
Idézetet írta: 1303LS - 2008 április 14, 20:19:36
Az meg milyen?
drága
nem köppi be gyertyát(webernél szivató nélkül néha gond,állás után persze)
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
1303LS
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #783 Dátum:
2008 április 14, 20:19:36 »
Idézetet írta: Maresz - 2008 április 14, 20:17:27
kerámia elektrodás gyertya
Az meg milyen?
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #782 Dátum:
2008 április 14, 20:17:27 »
Idézetet írta: Maresz - 2008 április 14, 19:57:19
na azért ez
<beszúrt kép törölve>
kicsit foglalkozok motorommal már 1éve nem nyultam hozzá!
-uj olaj castrol magnetic
-uj olajszürő
-uj 4db bosch platin kerámia elektrodás gyertya
-szelep állitás
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #781 Dátum:
2008 április 14, 19:57:19 »
na azért ez
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
abes
Hozzászólások: 14981
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #780 Dátum:
2008 április 10, 20:32:55 »
Idézetet írta: slavia919 - 2008 április 10, 17:42:17
Én a múlkor tankoltam, vagy 30 lityi e85-öt, pár lityi benyára, kicsit utánacsavartam a gyujtásnak fülre, és vígan jöttem vele hazafele. Talán annyira nem ment, de simán jó volt. Sajna felénk még nincs...
AVIA
XIV.ker Budapest, Gvadányi út 67.
AVIA
XVIII.ker Budapest (Vecsés), Üllői út 812.
TESCO
1204 Budapest (Pesterzsébet), Mártírok útja 281.
AVIA
2030 Érd, Szent László tér 1.
Oil benzinkút
2943 Bábolna, Ácsi út 2.
Oil benzinkút
6000 Kecskemét, Jókai u. 44.
Oil benzinkút
8000 Székesfehérvár, Zámolyi út (Metro mellett)
Benzinklub
8200 Veszprém, Pápai út
Oil benzinkút
9000 Győr, Régi Veszprémi út 4.
AVIA
9400 Sopron, Somfalvi út 16.
slavia919
Hozzászólások: 12091
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #779 Dátum:
2008 április 10, 17:42:17 »
Idézetet írta: wob974 - 2008 április 05, 19:35:48
No elövettem Zöld Rettenetet
Kapott 15L benzint (95)
meg 15L bioetanolt (E85)
Tehát felesbe van keverve.
Meghajtottam az M5ön.
Menni megy, alapjárat jó, egyenlőre semmi extra.
Szerintem viszont rosszabb a gyorsulása.
Én a múlkor tankoltam, vagy 30 lityi e85-öt, pár lityi benyára, kicsit utánacsavartam a gyujtásnak fülre, és vígan jöttem vele hazafele. Talán annyira nem ment, de simán jó volt. Sajna felénk még nincs...
Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Birinyi
Hozzászólások: 176
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #778 Dátum:
2008 április 10, 08:03:21 »
[a csatolmányt egy admin törölte]
«
Utoljára szerkesztve: 2008 április 10, 09:37:58 írta Birinyi
»
Mecedes Sprinter 212CDI
Honda Shadow 50 1998
Balage
Hozzászólások: 6926
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #777 Dátum:
2008 április 10, 06:48:36 »
Amelyik dugattyú készletet úgy árulják, hogy 82mm lökethez valló, annak a méreteit meg lehet találni valahol?
Leginkább a dugattyúcsapszeg és a dugattyú tető távolsága érdekelne.
Sokan olvasnak itt külföldi oldalakat, hátha találkozott ezzel a témával valahol.
1971 VW 1300 GT-L
1999 Piaggio Liberty 50 2T
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #776 Dátum:
2008 április 09, 09:15:35 »
Idézetet írta: vwoodoo - 2008 április 03, 20:40:31
akkor ezek szerint ezek fix nyomásúak?!
Igen, a sokak által használt Pierburg átfolyós elektromos szivattyú belső nyomásbeállítással rendelkezik, pontosan 0.35 bar-ra állítja a nyomást, nem állítható, igazán nem is szedhető szét...illetve szétszedhető, de össze nem rakható utána...
Nekem a dupla weber esetében semmiylen üzemállapotban nem okoz problémát, ezt a tápszivattyút sokan használják így.
Persze be lehet kötni egy nyomásszabályzót, de minek? Több csatlakozás, több bilincs, több szivárgási lehetőség.
Ha jó a tűszelep, fogja a nyomást.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
wob974
Hozzászólások: 13495
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #775 Dátum:
2008 április 05, 21:55:04 »
Idézetet írta: Mákos - 2008 április 05, 21:43:45
előgyújtást, meg karbit állítottál?
Nem.
Minek.
Akkor állandóan állitgatni kéne ha nem ezt tankolok.
Karbin mit? irások alapján nagyobb fuvókák kellenének mivel több üanyag kellene.
Vegyetek VW modelleket!:
https://picasaweb.google.com/wob974/EladoVWModellekForSale
Képek:
https://picasaweb.google.com/wob1974
Videók:
http://www.youtube.com/user/wob974#g/u
wob974
Hozzászólások: 13495
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #774 Dátum:
2008 április 05, 21:52:55 »
Idézetet írta: 1303LS - 2008 április 05, 19:55:03
Várjuk a további fejleményeket.
Fogyasztás, miegymás.
Hivatalosan bioból többet eszik
De aki nem száguld annak jó.
Vegyetek VW modelleket!:
https://picasaweb.google.com/wob974/EladoVWModellekForSale
Képek:
https://picasaweb.google.com/wob1974
Videók:
http://www.youtube.com/user/wob974#g/u
Mákos
Hozzászólások: 3423
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #773 Dátum:
2008 április 05, 21:43:45 »
Idézetet írta: wob974 - 2008 április 05, 19:35:48
No elövettem Zöld Rettenetet
Kapott 15L benzint (95)
meg 15L bioetanolt (E85)
Tehát felesbe van keverve.
Meghajtottam az M5ön.
Menni megy, alapjárat jó, egyenlőre semmi extra.
Szerintem viszont rosszabb a gyorsulása.
előgyújtást, meg karbit állítottál?
VW 1300
BMW 525i e34 touring
...az egyik általában működik : ))
1303LS
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #772 Dátum:
2008 április 05, 19:55:03 »
Idézetet írta: wob974 - 2008 április 05, 19:35:48
No elövettem Zöld Rettenetet
Kapott 15L benzint (95)
meg 15L bioetanolt (E85)
Tehát felesbe van keverve.
Meghajtottam az M5ön.
Menni megy, alapjárat jó, egyenlőre semmi extra.
Szerintem viszont rosszabb a gyorsulása.
Várjuk a további fejleményeket.
Fogyasztás, miegymás.
wob974
Hozzászólások: 13495
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #771 Dátum:
2008 április 05, 19:35:48 »
No elövettem Zöld Rettenetet
Kapott 15L benzint (95)
meg 15L bioetanolt (E85)
Tehát felesbe van keverve.
Meghajtottam az M5ön.
Menni megy, alapjárat jó, egyenlőre semmi extra.
Szerintem viszont rosszabb a gyorsulása.
Vegyetek VW modelleket!:
https://picasaweb.google.com/wob974/EladoVWModellekForSale
Képek:
https://picasaweb.google.com/wob1974
Videók:
http://www.youtube.com/user/wob974#g/u
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #770 Dátum:
2008 április 04, 19:50:52 »
vízhűtéses meg nem is bogár, na de bammeg!
http://www.germancarblog.com/2007/12/vw-transporter-coolest-mod-ever-comes.html
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
vwoodoo
Hozzászólások: 2840
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #769 Dátum:
2008 április 03, 20:40:31 »
Idézetet írta: Maresz - 2008 április 03, 20:37:13
van nagynyomásó meg kicsi!weberhez speckó kicsi kell
akkor ezek szerint ezek fix nyomásúak?!
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #768 Dátum:
2008 április 03, 20:37:13 »
Idézetet írta: vwoodoo - 2008 április 03, 20:28:10
Ehhh, komoly értekezés...
Callook hírdet alkatrészes topicban egyet és gondoltam bővítem a felszínes tudást, másik kérdésem a duplakarbi-eAC lett volna, de erre is kiterjedt a válasz...
eAC-n hogy tudod nyomást állítani-szabályozni??? fesz.nagyságával? mert azon ált. nincs külső állító kütyű..
van nagynyomásó meg kicsi!weberhez speckó kicsi kell
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
vwoodoo
Hozzászólások: 2840
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #767 Dátum:
2008 április 03, 20:28:10 »
Idézetet írta: Süni - 2008 április 03, 20:10:41
Ha kisnyomásúra gondolsz, akkor a leglényegesebb dolga az, hogy nem fordulatszámfüggő a szállítási mennyiség.
Ford-klub, Geree :
Ehhh, komoly értekezés...
Callook hírdet alkatrészes topicban egyet és gondoltam bővítem a felszínes tudást, másik kérdésem a duplakarbi-eAC lett volna, de erre is kiterjedt a válasz...
eAC-n hogy tudod nyomást állítani-szabályozni??? fesz.nagyságával? mert azon ált. nincs külső állító kütyű..
Süni
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #766 Dátum:
2008 április 03, 20:10:41 »
Ha kisnyomásúra gondolsz, akkor a leglényegesebb dolga az, hogy nem fordulatszámfüggő a szállítási mennyiség.
Ford-klub, Geree :
[quote author
Idézetet írta: Geree
Egy karbi tápnyomásigénye max. 0.35bar, ez is a Dellorto-knál, a Weber-ek max. 0.3bar-t írnak elő, de ha belegondolunk
a motorok és a trabi megoldásaiba, amik ejtőtankosak, akkor világos, hogy még ez is túl nagy nyomás lehet. A karbi elötti
tápnyomás maximuma az az érték, ami még nem képes akkora erővel hatni a tűszelepre, hogy az az úszón keresztül
megváltoztathassa a gyári benzinszint értékét. Ha egy injektoros AC-ját használnánk, akkor a több bar-os tápnyomás
egyszerűen lenyomná a tűszelepet és vele együtt az úszót is, és szabályzatlanül ömlene a benzin a motorba.
SzVSz egy karbis autó tápnyomását akár az 0.1bar is bőven kielégíti, amennyiben az minden üzemállapotban stabilan
rendelkezésre áll. A mechanikus AC-k óriási hátránya, hogy a szállítás fordulatszámfüggő. Tehát a következő két állapot
lehet kritikus:
1. A lehető legalacsonyabb fordulat melletti padlógáz, hiszen itt alig szállít a pumpa, ellenben a körülményekhez képest
a legnagyobb a motor benzinfelhasználása. Tehát itt is elegendő mennyiségű benzint kell szállítania.
2. A maximális fordulathoz tartozó motorfék, hiszen itt gyakorlatilag nincs benzinfogyaszatás, ellenben a szállítási
mennyiség pedig a maximális, tehát ebben az üzemi tartományban sem jöhet létre akkora nyomás, ami megnyitná a
tűszelepet.
Ezeken felül a mechanikus AC működési elvéből adódik még a probléma, hogy a benzin nyomása pulzál.
Ezeket a problémákat egy sima, gyári karbi még tudja kezelni, hiszen ha elég távolság van a maximális benzinszint és
a benzin kilépőnyílása között, akkor még van hova mozognia az úszónak, hogy a benzin ne csorduljon túl. Viszont egy
ikerkarbi esetén, ahol jó nagyok a keresztmetszetek, tehát lassú a légáramalás, ott kénytelenül elég magas benzinszintet
kell beállítani, hogy ne jöhessen létre "lyuk" az átmeneti és a főfúvókarendszer között, viszont ezáltal - beépítéstől
függően - egy erős gázadásra, erős fékezésre, vagy épp egy sportosabb kanyarban túlcsordulhat a benzin. Sőőőt, ami
nálam is van, hogy ha egy erősebb kanyart veszek, akkor a keresztben elhelyzett karbiknál a benzinszint a külső ív felé
dől, így a karbipárokban a külső íven lévő hengerek felé dől a benzin, emiatt a belső íven lévők hajlamosak a kihagyásig
menő elszegényedésre. Tehát pl. egy erős jobos kanyarban a 2-4 hengerek több benzint kapnak, míg az 1-3 kevesebbet,
és hajlamosak a ki-kihagyásra.
Visszakanyarodva az előző kérdéshez, a villany AC óriási előnye a fordulatfüggetlen tápnyomás, habár a szállítási
mennyiségtől azért függ egy kis mértékben. Ezért célszerű egy relatív erősen túlméretezett villany AC-t feltenni, hiszen
ott a kihasználtság elég csekény mértékű, így a kicsi a tápnyomásingadozás is. Az én AC-m max. 0.3 bar-t és maximum
95 liter/h-t tud 0.1 bar nyomás mellett, amit értelemszerűen soha nem fogok elérni még egy egyórán át tartó közel
200-as tempó mellett sem, hiszen ha egy itteni 20 literes fogyasztással számolok, még az is csak 40 liter/h-t jelent.
De ettől függetlenül úgy vagyok a dologgal, hogy be szeretnék építeni egy állítható tápnyomásszabályzót, amit valószínűleg
valahová 0.1-0.15 bar közé fogok belőni, és akkor az tuti minden körülmények között annyi lesz, tehát még azt a minimális
hibát is kiszedem belőle, amit mondjuk egy 0.3 bar okozhat - szemben az ejtőtankos megoldások gyakorlatilagos
nyomásnélküliségéhez képest.
És akkor megint visszakanyarodok az eredeti kérdéshez. A karbis motorok utólagos turbosításakor nagyon fontos a
töltőnyomásfüggő tápnyomás, hiszen legyen csak egy-két pillanatig rajta a benzinágon egy 1 baros nyomás, rögtön
mindenhol ömleni fog a benzin. Tehát ha nincs egy tuti jó szabályzásunk, az az üzemképtelenségen kívül még erősen
tűzveszélyes is lehet. És én ide már nem használnék nyugodt lelkiismerettel egy mechanikus AC-t a fentebb említett
okok miatt sem.
vwoodoo
Hozzászólások: 2840
Re: Motortuning, azaz miként tuningoljuk léghűtéses VW motorunkat!
«
Hozzászólás #765 Dátum:
2008 április 03, 19:58:27 »
Mennyivel jobb(tud többet) egy elektromos AC egy hagyományosnál???
Oldalak:
1
...
533
534
535
536
537
[
538
]
539
540
541
542
543
...
558
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...