www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Július 18, 01:12:31
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218
Hozzaszólás
218
Témában írta
1614
Felhasználó
Legújabb tag:
mickilangelo
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Oldalak:
1
...
102
103
104
105
106
[
107
]
108
109
110
111
112
...
558
Szerző
Téma: Tuning, teljesítmény, futómű (Megtekintve 3365789 alkalommal)
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18044 Dátum:
2013 április 27, 18:45:26 »
Ma mentünk haver buszával a telepen egy picit. T2B egy 1915-ös typ1 motorral, amit még tavaly építettem. Úgy viszi a 1,5 tonnás ággyal, asztallal felpakolt buszt:
http://www.youtube.com/watch?v=1RKZlEUfjbo
http://www.youtube.com/watch?v=eu69rdWYaUc
Sajnos nem készültek el a 32-es venturik, de a 28-asokkal is beleforog 6000-be
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
1303LS
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18043 Dátum:
2013 április 27, 09:14:57 »
Idézetet írta: callook - 2013 április 25, 19:33:37
Ez előfordulhat, mert haveré (Ami valamikor a Varázslóé volt) az nagyon jól autózható volt, határozottan jó volt alul. (
Annak ellenére
, hogy elég dús volt a keverék, mert anno Zsolti feldörzsárazta az alapjárati fúvókákat még azelőtt, hogy kiderült volna, a gyújtás a ludas a gyorsulási problémánál.
Nálam fordított az eset (valószínűleg). Kívánja a dúsabb keveréket alul, pedálra rápumpálva -így bespriccelve neki- jobb a helyzet. Sőt kevesebbet is eszik összességében a kocsi, mint a bogár. Bogárral vontatva 9 alatt nem vagyok míg ugyanúgy közlekedve a typ3 8,5-9 között elhúzta a bódét. Odáig nem jutottam, hogy piszkáljam a karbit, mert semmi fúvókám nincs hozzá.
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18042 Dátum:
2013 április 27, 08:38:49 »
A Fertőszentmiklósi gyorsulásin kint volt egy bogár, amibe tavaly csináltam motort. Sima utcai 1,6 motor, amiben egy W110-es tengely meg egy 39/35,5 szelepekkel szerelt hengerfej és 2 36-os Weber van. Napi használatú autó és sajnos a verseny előtt nem tudtunk időpontot összehozni, hogy beállítsam a motort, úgyhogy úgy ment el versenyre, hogy a még a télre nagyon dúsra fúvókáztam a karbikat
Azért így elsőre nem rossz a 16,8-as idő 1/4 mérföldön.
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
te_o
Hozzászólások: 4265
Zeitwagen...
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18041 Dátum:
2013 április 26, 21:38:36 »
Idézetet írta: sleepAIR - 2013 április 26, 16:26:07
Én is ezzel nyugtatom magam, de ha megtehetném biztosan építenék egy DOHC-os játszós gépet + egy "családit" klímával a hosszabb utakra
Amúgy a German Style-nál el kell fogadni, hogy halad a korral, pl. most ovlastam, hogy a Porsche is 4 hengeres turbós boxermotorok fejlesztésébe kezd...pár év múlva azok rohangálnak majd meg subaru dieselek a Bug-In-on.
Ha megtehetném, vennék egy Porsche 3.3 -as turbót 1980 -ból... amellé pont jó lenne az 1.2 -es bogár.
VW Beetle - the original since 1938
TBK001
Hozzászólások: 29084
Road Force One
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18040 Dátum:
2013 április 26, 21:20:18 »
Idézetet írta: Mr.Horsepower - 2013 április 26, 20:46:02
Ilyen volt már volksrollon amikor is gumibá bogaráról indexkart törtem.Mondjuk nagyszerű is volt.
Nos, ezért nem egy klubtag Bogarában gondolkodtunk, hanem úgy, hogy venni egyet, ilyen célra, akár paír nélkül...
Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)
Bug's Forever! VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu
Hyundai i30 CW 2015
Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18039 Dátum:
2013 április 26, 20:46:02 »
Idézetet írta: TBK001 - 2013 április 26, 20:34:51
Az ötlet nem rossz!
De.... képzeld el azt a traumát, mikor Pébának egy buflák jut...
Viccet félretéve, volt már arra is ötlet, hogy be tudnánk szerezni egy Bogarat, ami egy visszafogott beállítással, lenne mindenkinek a vetélkedös ótója... egyenlö esélyekkel...
Ilyen volt már volksrollon amikor is gumibá bogaráról indexkart törtem.Mondjuk nagyszerű is volt.
A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
TBK001
Hozzászólások: 29084
Road Force One
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18038 Dátum:
2013 április 26, 20:34:51 »
Idézetet írta: kormányzoo - 2013 április 26, 15:21:00
csinálhatnátok a talin egy olyan kört hogy a jelentkezők, mondjuk 7 ember + 7sajátbogár
beáll egymás mögé és mindig mindenki egy autóval hátrébb ül vezetni(és persze az utolsó előre jön
),
mondjuk egy rövid kört-----------1-2 km egy "hosszabb" egyenes szakasszal
---------
persze vigyázva egymásra és az autókra és szigorúan önkéntes alapon.... és 6 kör után lenne rálátás azoknak, akik még nem vezették más bogarát
aztán mehet az eszmecsere: "hogyan- miért -mitől-mekkora"
persze sörök mellett
Az ötlet nem rossz!
De.... képzeld el azt a traumát, mikor Pébának egy buflák jut...
Viccet félretéve, volt már arra is ötlet, hogy be tudnánk szerezni egy Bogarat, ami egy visszafogott beállítással, lenne mindenkinek a vetélkedös ótója... egyenlö esélyekkel...
Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)
Bug's Forever! VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu
Hyundai i30 CW 2015
Pityubacsi
Hozzászólások: 36020
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18037 Dátum:
2013 április 26, 18:13:58 »
Idézetet írta: sleepAIR - 2013 április 26, 16:51:10
flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
kormányzoo
Hozzászólások: 5802
redgear.hu
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18036 Dátum:
2013 április 26, 17:19:50 »
Idézetet írta: Typ117 - 2013 április 26, 16:09:55
persze, nem is azt mondom hogy teljesen hülyeség, hanem hogy sokkal inkább itt lehet egy ilyet leszervezni egymás közt, mint egy találkozón ha jelentkezni kell
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18035 Dátum:
2013 április 26, 16:51:10 »
«
Utoljára szerkesztve: 2013 április 26, 16:55:08 írta sleepAIR
»
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
gsattila
Hozzászólások: 11538
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18034 Dátum:
2013 április 26, 16:31:20 »
Ráéreztél a dologra! Helyes
Idézetet írta: sleepAIR - 2013 április 26, 16:26:07
Amúgy a German Style-nál el kell fogadni, hogy halad a korral, pl. most ovlastam, hogy a Porsche is 4 hengeres turbós boxermotorok fejlesztésébe kezd...pár év múlva azok rohangálnak majd meg subaru dieselek a Bug-In-on.
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18033 Dátum:
2013 április 26, 16:26:07 »
Idézetet írta: Varázsló - 2013 április 25, 15:34:45
Én azt mondom, hogy semmiképpen nem tennék bele egy japán DOHC boxermotort a bogaramba, mert SEMMI köze a Bogárhoz, még úgy sem, hogy ez is boxer meg az is.
Én is ezzel nyugtatom magam, de ha megtehetném biztosan építenék egy DOHC-os játszós gépet + egy "családit" klímával a hosszabb utakra
Amúgy a German Style-nál el kell fogadni, hogy halad a korral, pl. most ovlastam, hogy a Porsche is 4 hengeres turbós boxermotorok fejlesztésébe kezd...pár év múlva azok rohangálnak majd meg subaru dieselek a Bug-In-on.
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
sleepAIR
Hozzászólások: 3570
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18032 Dátum:
2013 április 26, 16:22:13 »
Idézetet írta: Dadan - 2013 április 25, 15:06:44
Elméleti síkon vetettem föl ezt a subaru motor beépítési témát ebben a topikban, arra gondolva, hogy hátha valaki másnak is felmerült már ez a dolog az agyában.
Az összes fingfűrészelés közül ez a Subaru téma a kedvencem, úgyhogy énisénisénis
Szerintem nagyon menő egy Subaru motoros bogár és költség-teljesítmény-megbízhatóság fronton biztosan nincs jobb alternatíva. Nekem 10 éve merült fel, szereztem is egy blokkot, de nem volt meg hozzá a tudásom és lehetőségeim, úgyhogy (időben?) megtértem. Mostani fejjel, ha nem lett volna meg a typ4 (amit illene már harcra fogni) és nem oldschool autót csinálnék, biztosan belevágnék.
Néha könnyes szemmel nézem a (klímás)-250LE körüli külföldi bogarakat...csak ezen a forumon divat hülyének nézni ezért mást. Mindenki átállna a sötét oldalra, ha vinnék egy kört subaru motoros bogárral. A cruise night-on ott volt a kék, amiben egy szívó 2.5-ös (EJ25) blokk van (alapból 165LE) karbisra alakítva + írható gyújtás (így a 200LE-höz van közelebb). Benyúlt az ember az ablakon, elfordította a kulcsot, alapjáraton ketyegett a gép, majd 20 km/h-nál 2. (!) fokozatban helyben eltekerte a kerekeit
nem látom mi ebben a szar. Költség oldalról nézve tokkal-vonóval mondott rá 300.000 Ft-ot (amit elég messzinek érzek a valóságtól, még úgyis, hogy subaru szervize van, mert a két 48 IDA meg az a lambda műszer kerül ennyibe), de a duplája reális lehet. Ez pedig egy 1776 typ1 költségvetése ma.
Az egyik bibi az, amit callook írt, hogy paraszt módon van belevágva a motor-hűtő és ennél én biztos igényesebben szeretném megcsinálni, a másik, hogy ez egy szekérfutóműves bogár, egy váltót már kinyírt és ha épp nem egyenesen megy, akkor egy 1.3-as gyári swift megkerüli mindenhonnan...de ez a bogártuning műfaj baja. Erős motorod lehet , de mire lesz hozzá való fék-futómű-váltó, addigra 3-5 mio forintos bogárhátúról beszélünk, ami érthető okokból elég riasztó. Másrészt a Honda, Lotus és az összes 80-90-es évek beli hot hatch pont ebben nagy király, hogy ami ereje van, azt ki is tud autózni. Egy Viperből nem kormányozod ki azt a ménest, előbb dobod el -> nem biztos, hogy kell ekkora ménes, főleg utcai kocsikázásra.
Sokat fejlődött a világ, ma már vannak nagyon frankó kész termékek a subarusításhoz (pl. van már a piacon olyan difi fordító, amivel az 5 sebességes saját váltójával együtt mehet a bogárba), ami óriási előny, nem kell rátalálni a szent grálra (csak ki kell fizetni
) ráadásul a kuturált beépítést is segíti. Egy 100-150 LE typ1, typ4, wbx sem lesz meg kevesebből, ez tuti. Racsingosok körében az extra súlyt szokták bírálni, hogy a blokk is nehéz + a hűtő és a szokásos csövezés, ami nyilván nem jó versenypályán, de közút megint más tészta. Olvastam egy tesztet gyári 944T és 4000ccm V8-ra épített 944-ről, ahol a v8 plusz súlya és elrontott súlyelosztása miatt nem tudott jobb időt a pályán, mint a csont gyári turbo..plusz súlyhoz plusz erő kell. Szokták még fikázni a subarut mondván, hogy az se bírja sokáig, ha fel van húzva...szerenték olyan ember mellé beülni, aki ki tudja autózni a gyári 220-280LE-t bogárban, ez inkább az 500LE-s kategória. Egyedül a kúlsági faktor nem olyan, mintha léghűtéses motorral vernél el valakit, "Subaruval könnyű".
Olyan VW-nél, ahol még hely is van (Busz, 412, typ3 kombi) végképp nem kérdés
«
Utoljára szerkesztve: 2013 április 26, 16:36:30 írta sleepAIR
»
http://sleepair.blogspot.hu
Typ3 Variant ‘72
Typ117
Hozzászólások: 18492
1969
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18031 Dátum:
2013 április 26, 16:09:55 »
Idézetet írta: kormányzoo - 2013 április 26, 16:00:06
de nem muszáj
persze, nem is azt mondom hogy teljesen hülyeség, hanem hogy sokkal inkább itt lehet egy ilyet leszervezni egymás közt, mint egy találkozón ha jelentkezni kell
kormányzoo
Hozzászólások: 5802
redgear.hu
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18030 Dátum:
2013 április 26, 16:00:06 »
Idézetet írta: Typ117 - 2013 április 26, 15:35:22
ehhez miért kellenek ők?
nyilván senki nem adja oda szívesen az autóját bárkinek.
aki ilyet akar, és fel is ajánlja a saját kocsiját, azok úgyis megtalálják egymást
szerintem
vagy aki ilyet akar, az kinyitja a hahu-t és elmegy vevőként tesztvezetni
ja nem kellenek "Ök"
és nem is tökismeretlen emberek nyúznák eszetlenül amit lehet....
csak "töményen" lehetne összehasonlítani a "valósan" bemondott
x
gyújtás
y
tengely
z
karbi stb hatását, esetleg még bekerülési összeget is hall az ember
és nem(csak) a monitor előtt tervezi leírások alapján a zautóját hisz azt se tudja milyen lesz ha A_B_C dolgot kicserél komoly pénzekért
és a többiek olvashatnának öszehasonlítást a résztvevőktől hogy:
-igen!
-ez meg nem is érezhető.... stb.
de nem muszáj
Typ117
Hozzászólások: 18492
1969
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18029 Dátum:
2013 április 26, 15:35:22 »
Idézetet írta: kormányzoo - 2013 április 26, 15:21:00
csinálhatnátok a talin egy olyan kört
ehhez miért kellenek ők?
nyilván senki nem adja oda szívesen az autóját bárkinek.
aki ilyet akar, és fel is ajánlja a saját kocsiját, azok úgyis megtalálják egymást
szerintem
vagy aki ilyet akar, az kinyitja a hahu-t és elmegy vevőként tesztvezetni
Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18028 Dátum:
2013 április 26, 15:23:20 »
Idézetet írta: kormányzoo - 2013 április 26, 15:21:00
csinálhatnátok a talin egy olyan kört hogy a jelentkezők, mondjuk 7 ember + 7sajátbogár
beáll egymás mögé és mindig mindenki egy autóval hátrébb ül vezetni(és persze az utolsó előre jön
),
mondjuk egy rövid kört-----------1-2 km egy "hosszabb" egyenes szakasszal
---------
persze vigyázva egymásra és autókra és szigorúan önkéntes alapon....
és 6 kör után lenne rálátás azoknak, akik még nem vezették más bogarát
aztán mehet az eszmecsere: "hogyan- miért -mitől-mekkora"
persze sörök mellett
A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
kormányzoo
Hozzászólások: 5802
redgear.hu
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18027 Dátum:
2013 április 26, 15:21:00 »
Idézetet írta: TBK001 - 2013 április 26, 10:37:53
Semmi gond...
Az enyém bármikor leellenőrizhető... semmi extra nincs benne, a gyújtáson kívül, de az meg nem egy nagy etwas... csak jobb a gázreakciója...
csinálhatnátok a talin egy olyan kört hogy a jelentkezők, mondjuk 7 ember + 7sajátbogár
beáll egymás mögé és mindig mindenki egy autóval hátrébb ül vezetni(és persze az utolsó előre jön
),
mondjuk egy rövid kört-----------1-2 km egy "hosszabb" egyenes szakasszal
---------
persze vigyázva egymásra és az autókra és szigorúan önkéntes alapon....
és 6 kör után lenne rálátás azoknak, akik még nem vezették más bogarát
aztán mehet az eszmecsere: "hogyan- miért -mitől-mekkora"
persze sörök mellett
TBK001
Hozzászólások: 29084
Road Force One
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18026 Dátum:
2013 április 26, 10:37:53 »
Idézetet írta: Typ117 - 2013 április 26, 10:21:55
pardon, rosszul tudtam
Semmi gond...
Az enyém bármikor leellenőrizhető... semmi extra nincs benne, a gyújtáson kívül, de az meg nem egy nagy etwas... csak jobb a gázreakciója...
Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)
Bug's Forever! VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu
Hyundai i30 CW 2015
Typ117
Hozzászólások: 18492
1969
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18025 Dátum:
2013 április 26, 10:21:55 »
Idézetet írta: TBK001 - 2013 április 26, 10:17:41
Má bocsánat!! Mikor volt nekem központi Wéberes???
Szimpla 34 Pict-3-as karbim volt és van...
A "tuning", ha annak tekinthető, akkor az a 050-es gyújtás... semmi más... még a kipuff is gyári...
pardon, rosszul tudtam
TBK001
Hozzászólások: 29084
Road Force One
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18024 Dátum:
2013 április 26, 10:17:41 »
Idézetet írta: Typ117 - 2013 április 26, 08:02:35
az en felujitott motorom kicsit oszver es lemeretve sincs, de Tatabanyan TBK Sanyi kozponti weberes 1.6os bogaraval egyszer dontetlent futottunk, utana sikerult megvernem
ez azt hiszem tavalyelott volt. 4esben sik terepen kb 50-55tel mar szepen megy, onnan gyorsul is. a hozzank vezeto emelkedon en fel tudok valtani 3asba, mig Proti 1.2esevel (ex NGA, Varazslo bogi) marad a 2es.
Má bocsánat!! Mikor volt nekem központi Wéberes???
Szimpla 34 Pict-3-as karbim volt és van...
A "tuning", ha annak tekinthető, akkor az a 050-es gyújtás... semmi más... még a kipuff is gyári...
Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)
Bug's Forever! VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu
Hyundai i30 CW 2015
Typ117
Hozzászólások: 18492
1969
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18023 Dátum:
2013 április 26, 08:02:35 »
Idézetet írta: szódásbácsi - 2013 április 25, 20:37:56
Én is pont ezt akartam kérdezni, de én úgy akartam feltenni a kérdést, hogy : Ha már úgyis rászánom azt a (több mint) 300 ezret a motorfelújításra, érdemes-e még hozzátenni egy kicsit.
(A maximális teljesítmény nem izgat, inkább azt szeretném, ha alacsonyabb fordulaton nagyobb nyomaték állna a rendelkezésemre.)
az en felujitott motorom kicsit oszver es lemeretve sincs, de Tatabanyan TBK Sanyi kozponti weberes 1.6os bogaraval egyszer dontetlent futottunk, utana sikerult megvernem
ez azt hiszem tavalyelott volt. 4esben sik terepen kb 50-55tel mar szepen megy, onnan gyorsul is. a hozzank vezeto emelkedon en fel tudok valtani 3asba, mig Proti 1.2esevel (ex NGA, Varazslo bogi) marad a 2es.
szoval nem tudom mennyivel tobb a nyomatek (de az 1.2es azt hiszem inkabb loeroben kevesebb, nyomatek az van benne) meg lehet mindenki a sajat autojat ertekeli tul..
ez egy 1.6os blokk, belul minden gyari, 1.6os nagy kutyahaz, 1.6 HD, 1.3as felujitott szimplaszivos hengerfej, az egester csokkentett kompresszioju, (valamilyen kompresszio csokkento gyuruk vannak benne ) es mindezen van egy 28Pict2-es karbi (mert az volt a legjobb allapotu itthon)
ja, kb 4 eve volt a felujitas
mihez kell neked a tobb nyomatek? 1.3ashoz nem tudok hasonlitani, azok nagyon fogynak, talan olyat meg nem is vezettem, de azt gondolom ha nem akarsz versenyezni, hetkoznapi kozlekedesre jo egy jol osszerekott gyari 1.6os is.(bocs hogy ezt a tuning topikba irom
)
Zoli
Hozzászólások: 8690
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18022 Dátum:
2013 április 25, 23:02:35 »
Idézetet írta: Dadan - 2013 április 25, 15:06:44
Elméleti síkon vetettem föl ezt a subaru motor beépítési témát ebben a topikban, arra gondolva, hogy hátha valaki másnak is felmerült már ez a dolog az agyában.
A motorerő növelése ésszerű határokon belül érdekel, de most még csak tervezgetem, gondolkozom, hogyan lenne majd a legjobb.
Nem gondoltam volna, hogy ez ekkora negatív reakciókat vált ki, zárójelben utalva a vedd meg a pusztulat fordom, és a tuninghoz pénz kell, stb. általam nagyraértékelt hozzászólásokra. Van egy gyári, közel 200le-s autóm, amit napi szinten használok, amivel csak arra akarok utalni, hogy nem 20ft-ból szeretnék legalább 100 lovas munkába járós, játszós, kirándulós, gyorsulós, mindenre használható autót csinálni, de:
Nekem a bogár "csak" hobbi, szabadidős tevékenység, és próbálok ésszerű kereteken belül maradni a költségeket illetően, már ha egyáltalán lehet erről itt beszélni.
Köszönöm az olyan hozzászólásokat, amik szélesítették az ismereteimet.
http://hapsi96.blogspot.hu/
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18021 Dátum:
2013 április 25, 22:56:06 »
Ha ez a célod, akkor nem éri meg erre 120ezret kiadni, mert ott ahol te szeretnéd, még töredékét sem hozza mint egy fele annyiba kerülő 1,6 HD garnitúra. (Még ha minden más marad is a gyári a motorban.)
Ha inkább a fordulatra mennél, akkor jöhetne a dupla karbi meg a nyitottabb hengerfej.
Idézetet írta: szódásbácsi - 2013 április 25, 20:37:56
(A maximális teljesítmény nem izgat, inkább azt szeretném, ha alacsonyabb fordulaton nagyobb nyomaték állna a rendelkezésemre.)
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Pityubacsi
Hozzászólások: 36020
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18020 Dátum:
2013 április 25, 21:32:46 »
Idézetet írta: Dadan - 2013 április 25, 20:20:03
Rendben, a subaru motorról sikerült lebeszélnetek.
De a karosszéria tuningból nem engedek
ezt kopi is megirigyelné :-)
flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
BlackP
Hozzászólások: 27143
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18019 Dátum:
2013 április 25, 21:25:12 »
Idézetet írta: Dadan - 2013 április 25, 15:06:44
Elméleti síkon vetettem föl ezt a subaru motor beépítési témát ebben a topikban, arra gondolva, hogy hátha valaki másnak is felmerült már ez a dolog az agyában.
A motorerő növelése ésszerű határokon belül érdekel, de most még csak tervezgetem, gondolkozom, hogyan lenne majd a legjobb.
Nem gondoltam volna, hogy ez ekkora negatív reakciókat vált ki, zárójelben utalva a vedd meg a pusztulat fordom, és a tuninghoz pénz kell, stb. általam nagyraértékelt hozzászólásokra. Van egy gyári, közel 200le-s autóm, amit napi szinten használok, amivel csak arra akarok utalni, hogy nem 20ft-ból szeretnék legalább 100 lovas munkába járós, játszós, kirándulós, gyorsulós, mindenre használható autót csinálni, de:
Nekem a bogár "csak" hobbi, szabadidős tevékenység, és próbálok ésszerű kereteken belül maradni a költségeket illetően, már ha egyáltalán lehet erről itt beszélni.
Köszönöm az olyan hozzászólásokat, amik szélesítették az ismereteimet.
Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
TBK001
Hozzászólások: 29084
Road Force One
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18018 Dátum:
2013 április 25, 20:41:25 »
Idézetet írta: Dadan - 2013 április 25, 20:20:03
Rendben, a subaru motorról sikerült lebeszélnetek.
De a karosszéria tuningból nem engedek
Oszt orvos látott-e már? Mert lassan tele leszel szövődménnyel...
Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)
Bug's Forever! VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu
Hyundai i30 CW 2015
szódásbácsi
Hozzászólások: 1284
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18017 Dátum:
2013 április 25, 20:37:56 »
Idézetet írta: aladar - 2013 április 24, 18:52:19
Mennyire eri meg 1.3 szimplaszivos mottorra dupla karbit tenni? Pps shopon lattam komplett szettet. Hogyan befolyasolna a motort? Erezhdtoen erosebb lenne? Esetleg van valakinek ilyen tapasztalata?
Én is pont ezt akartam kérdezni, de én úgy akartam feltenni a kérdést, hogy : Ha már úgyis rászánom azt a (több mint) 300 ezret a motorfelújításra, érdemes-e még hozzátenni egy kicsit.
(A maximális teljesítmény nem izgat, inkább azt szeretném, ha alacsonyabb fordulaton nagyobb nyomaték állna a rendelkezésemre.)
Dadan
Hozzászólások: 1450
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18016 Dátum:
2013 április 25, 20:20:03 »
Rendben, a subaru motorról sikerült lebeszélnetek.
De a karosszéria tuningból nem engedek
[A csatolmány helyhiány miatt törölve. Legközelebb használj online képtárat!]
aladar
Hozzászólások: 139
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18015 Dátum:
2013 április 25, 20:16:41 »
Idézetet írta: callook - 2013 április 25, 09:53:06
Bővebben: Lehet jó 1,3, duplakarbis motort csinálni, de annak is az ugyanaz az alapja, mint bármilyen jó tuningnak: Szétszedés, felújítás, 1-2 dolog optimalizálása. Na ha ezt tisztességesen csináljuk, akkor az 1,3 motor esetében még többe is kerül mint egy 1,6 motor felújítása és egy 40LE-s alapból indulunk ki, ami mondjuk lesz 50LE, ha mindent jól csinálunk (kis sűrítési viszony növelés, kis hengerfej munka, új HD garnitúra, mindennek a felújítása a hengerfejektől a blokk középig és az itt emlegetett dupla karbi szett.) De sajnos amikor valaki egy 1,3 motoron szeretne egy dupla karbival ügyeskedni, akkor nem arra gondol, hogy csontra újjá építi a motort, hanem hogy rádobja a 2 karbit, meg kívülről hozzányúl picit aztán kész. De sajnos ezeknek a 20-30-40 éves motoroknak a belsejében már nem 100%-os minden, még ha jó állapotúak is. Szóval lehet, hogy már csak 36 vagy 33 LE van bennük, amit feltornászunk 36-40 LE-re.
köszi, pont ilyen választ vártam. Májusban kezdjuk el összeszedni a dolgokat, hogy mi merre hogy hány méter, teljesen fel akarjuk újítani a motort télen, és ha már kivesszük, szétszedjük, akkor miért ne lehetne rajta kicsit finomítani?
Most szereztünk be jó pár könyvet a dologról, így majd a nyár folyamán még biztos fogok írni ida/privátot neked, ha valahol valamiben elakadnank
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18014 Dátum:
2013 április 25, 19:33:37 »
Ez előfordulhat, mert haveré (Ami valamikor a Varázslóé volt) az nagyon jól autózható volt, határozottan jó volt alul. (Annak ellenére, hogy elég dús volt a keverék, mert anno Zsolti feldörzsárazta az alapjárati fúvókákat még azelőtt, hogy kiderült volna, a gyújtás a ludas a gyorsulási problémánál.
Idézetet írta: 1303LS - 2013 április 25, 17:17:06
Egyébként azóta sem tudom miért nincs alacsony fordulaton normális motorom, de könnyen el tudom képzelni, hogy valami tuning tengely került bele , mert forgatva viszont nagyon jól megy. Na az lesz az első ami repül belőle.
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
1303LS
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18013 Dátum:
2013 április 25, 17:17:06 »
Idézetet írta: callook - 2013 április 25, 09:53:06
EMPI EPC karbi szett
Mikor fent volt a Typ3-on akkor annyira megutáltam, hogy hirtelen el is adtam volna. Aztán mikor rájöttem, hogy a gyári karbival is ugyanúgy nem tudom alacsony fordulaton taposhatósra állítani rájöttem, hogy az egyszerűsége és az ára miatt még jó is lehet.
Egyébként azóta sem tudom miért nincs alacsony fordulaton normális motorom, de könnyen el tudom képzelni, hogy valami tuning tengely került bele , mert forgatva viszont nagyon jól megy. Na az lesz az első ami repül belőle.
kormányzoo
Hozzászólások: 5802
redgear.hu
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18012 Dátum:
2013 április 25, 16:40:55 »
Idézetet írta: Dadan - 2013 április 25, 15:06:44
Elméleti síkon.....
Nem gondoltam volna, hogy ez ekkora negatív reakciókat vált ki....
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18011 Dátum:
2013 április 25, 15:34:45 »
Idézetet írta: Dadan - 2013 április 25, 15:06:44
Elméleti síkon vetettem föl ezt a subaru motor beépítési témát ebben a topikban, arra gondolva, hogy hátha valaki másnak is felmerült már ez a dolog az agyában.
A motorerő növelése ésszerű határokon belül érdekel, de most még csak tervezgetem, gondolkozom, hogyan lenne majd a legjobb.
Nem gondoltam volna, hogy ez ekkora negatív reakciókat vált ki, zárójelben utalva a vedd meg a pusztulat fordom, és a tuninghoz pénz kell, stb. általam nagyraértékelt hozzászólásokra. Van egy gyári, közel 200le-s autóm, amit napi szinten használok, amivel csak arra akarok utalni, hogy nem 20ft-ból szeretnék legalább 100 lovas munkába járós, játszós, kirándulós, gyorsulós, mindenre használható autót csinálni, de:
Nekem a bogár "csak" hobbi, szabadidős tevékenység, és próbálok ésszerű kereteken belül maradni a költségeket illetően, már ha egyáltalán lehet erről itt beszélni.
Köszönöm az olyan hozzászólásokat, amik szélesítették az ismereteimet.
Mindenki maga dönti el, hogy neki mi a tuning és milyen tuning iskolát követ.
Én azt mondom, hogy semmiképpen nem tennék bele egy japán DOHC boxermotort a bogaramba, mert SEMMI köze a Bogárhoz, még úgy sem, hogy ez is boxer meg az is. Koncepció, évjárat, minden különbözik.
Adódhat a kérdés, hogy akkor miért van a Bogaramon Porsche fék, ráadásul egy orrmotoros, vízhűtéses Porschéról, nos itt jön be a szubjektivitás, én ezt jobban el tudom fogadni, talán a german style féle ezen átépítést már jobban megszoktam, vagy mittudomén, nem hinném, hogy magyaráznom kellene, ahogy neked sem kell, ha Subaru motort akarsz betenni, csak ha itt kérdezel, akkor mindenki elmondja a véleményét. Szóval ha odatartod a segged, akkor megbasznak.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18010 Dátum:
2013 április 25, 15:19:25 »
Idézetet írta: Dadan - 2013 április 25, 15:06:44
Elméleti síkon vetettem föl ezt a subaru motor beépítési témát ebben a topikban, arra gondolva, hogy hátha valaki másnak is felmerült már ez a dolog az agyában.
A motorerő növelése ésszerű határokon belül érdekel, de most még csak tervezgetem, gondolkozom, hogyan lenne majd a legjobb.
Nem gondoltam volna, hogy ez ekkora negatív reakciókat vált ki, zárójelben utalva a vedd meg a pusztulat fordom, és a tuninghoz pénz kell, stb. általam nagyraértékelt hozzászólásokra. Van egy gyári, közel 200le-s autóm, amit napi szinten használok, amivel csak arra akarok utalni, hogy nem 20ft-ból szeretnék legalább 100 lovas munkába járós, játszós, kirándulós, gyorsulós, mindenre használható autót csinálni, de:
Nekem a bogár "csak" hobbi, szabadidős tevékenység, és próbálok ésszerű kereteken belül maradni a költségeket illetően, már ha egyáltalán lehet erről itt beszélni.
Köszönöm az olyan hozzászólásokat, amik szélesítették az ismereteimet.
Idézetet írta: Varázsló - 2008 Január 31, 18:45:14
Üdvözlet a topic minden látogatójának!
Amint az a címből következik itt kimondottan a bogár motorok tuningolásáról lenne szó! ...
(Az eredeti uzenet szerzoje Brez, a topicnyito)
Szerintem kezd innen.Aztán ha a végére érsz, kérdezz.
A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Dadan
Hozzászólások: 1450
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18009 Dátum:
2013 április 25, 15:06:44 »
Elméleti síkon vetettem föl ezt a subaru motor beépítési témát ebben a topikban, arra gondolva, hogy hátha valaki másnak is felmerült már ez a dolog az agyában.
A motorerő növelése ésszerű határokon belül érdekel, de most még csak tervezgetem, gondolkozom, hogyan lenne majd a legjobb.
Nem gondoltam volna, hogy ez ekkora negatív reakciókat vált ki, zárójelben utalva a vedd meg a pusztulat fordom, és a tuninghoz pénz kell, stb. általam nagyraértékelt hozzászólásokra. Van egy gyári, közel 200le-s autóm, amit napi szinten használok, amivel csak arra akarok utalni, hogy nem 20ft-ból szeretnék legalább 100 lovas munkába járós, játszós, kirándulós, gyorsulós, mindenre használható autót csinálni, de:
Nekem a bogár "csak" hobbi, szabadidős tevékenység, és próbálok ésszerű kereteken belül maradni a költségeket illetően, már ha egyáltalán lehet erről itt beszélni.
Köszönöm az olyan hozzászólásokat, amik szélesítették az ismereteimet.
Narancs
Hozzászólások: 8923
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18008 Dátum:
2013 április 25, 15:02:09 »
Idézetet írta: noel-68 - 2013 április 25, 14:27:44
.. és megállni / kanyarodni hogyan fog? vagy a fékeket és futóművet is átrakod a 150 lóerős subaruból/alfából?
Akár.
A fék és futóműtuningra is megvannak a megoldások,arról is szól ez a topik nem?
Ez köztudott,hogy egy erős motor,már hozza is magával,fék és futómű tuningot.Ez nem Subaru és Alfa boxer függő,hanem inkább teljesítményfüggő szerintem.Ha typ1-es vagy typ4-es nagyobb motorok kerülnek bele az autókba,általában már ugranak is fel a tárcsafékek,Porsche futóművek,Porsche fékek stb.
noel-68
Hozzászólások: 1227
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18007 Dátum:
2013 április 25, 14:27:44 »
.. és megállni / kanyarodni hogyan fog? vagy a fékeket és futóművet is átrakod a 150 lóerős subaruból/alfából?
Idézetet írta: Narancs - 2013 április 25, 14:00:44
Mert gondolom ő bogárból akar erőset és gyorsat,mint mondjuk Te,de nem mindenkinél számít,hogy ezt milyen rendű és rangú,és milyen típusú hajtómű árán éri el,kapja meg,csak a végeredmény számít,egy brutálgyors bogár.
Narancs
Hozzászólások: 8923
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18006 Dátum:
2013 április 25, 14:00:44 »
Idézetet írta: Varázsló - 2013 április 25, 12:52:23
Akkor miért nem egy Subarut vesz az illető? Miért olyan nagyon fasza a Bogár kasztni a fos futóművel, kis belsőtérrel?
Mert gondolom ő bogárból akar erőset és gyorsat,mint mondjuk Te,de nem mindenkinél számít,hogy ezt milyen rendű és rangú,és milyen típusú hajtómű árán éri el,kapja meg,csak a végeredmény számít,egy brutálgyors bogár.
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: Tuning, teljesítmény, futómű
«
Hozzászólás #18005 Dátum:
2013 április 25, 12:52:23 »
Idézetet írta: Typ117 - 2013 április 25, 11:18:37
de a subarunál is el kell helyezni a hűtőt, megoldani a gázbovden útját, szinte biztos faragni kell a bogár seggén hogy beférjen, kipufogót kell építeni, és nyilván még ezer dolgot. adaptert azt hiszem lehet venni hozzá a váltóra
Akkor miért nem egy Subarut vesz az illető? Miért olyan nagyon fasza a Bogár kasztni a fos futóművel, kis belsőtérrel?
.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Oldalak:
1
...
102
103
104
105
106
[
107
]
108
109
110
111
112
...
558
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
Tuning, teljesítmény, futómű
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...