www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 18, 01:14:13

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 102 103 104 105 106 [107] 108 109 110 111 112 ... 558
Nyomtatás
Szerző Téma: Tuning, teljesítmény, futómű  (Megtekintve 3365803 alkalommal)
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #18044 Dátum: 2013 április 27, 18:45:26 »

Ma mentünk haver buszával a telepen egy picit. T2B egy 1915-ös typ1 motorral, amit még tavaly építettem. Úgy viszi a 1,5 tonnás ággyal, asztallal felpakolt buszt:

http://www.youtube.com/watch?v=1RKZlEUfjbo

http://www.youtube.com/watch?v=eu69rdWYaUc

Sajnos nem készültek el a 32-es venturik, de a 28-asokkal is beleforog 6000-be  Wink

1303LS
« Hozzászólás #18043 Dátum: 2013 április 27, 09:14:57 »

Ez előfordulhat, mert haveré (Ami valamikor a Varázslóé volt) az nagyon jól autózható volt, határozottan jó volt alul. (Annak ellenére, hogy elég dús volt a keverék, mert anno Zsolti feldörzsárazta az alapjárati fúvókákat még azelőtt, hogy kiderült volna, a gyújtás a ludas a gyorsulási problémánál.

Nálam fordított az eset (valószínűleg). Kívánja a dúsabb keveréket alul, pedálra rápumpálva -így bespriccelve neki- jobb a helyzet. Sőt kevesebbet is eszik összességében a kocsi, mint a bogár. Bogárral vontatva 9 alatt nem vagyok míg ugyanúgy közlekedve a typ3 8,5-9 között elhúzta a bódét. Odáig nem jutottam, hogy piszkáljam a karbit, mert semmi fúvókám nincs hozzá.
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #18042 Dátum: 2013 április 27, 08:38:49 »

A Fertőszentmiklósi gyorsulásin kint volt egy bogár, amibe tavaly csináltam motort. Sima utcai 1,6 motor, amiben egy W110-es tengely meg egy 39/35,5 szelepekkel szerelt hengerfej és 2 36-os Weber van. Napi használatú autó és sajnos a verseny előtt nem tudtunk időpontot összehozni, hogy beállítsam a motort, úgyhogy úgy ment el versenyre, hogy a még a télre nagyon dúsra fúvókáztam a karbikat  Undecided
Azért így elsőre nem rossz a 16,8-as idő 1/4 mérföldön.

Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #18041 Dátum: 2013 április 26, 21:38:36 »

Én is ezzel nyugtatom magam, de ha megtehetném biztosan építenék egy DOHC-os játszós gépet + egy "családit" klímával a hosszabb utakra Grin
Amúgy a German Style-nál el kell fogadni, hogy halad a korral, pl. most ovlastam, hogy a Porsche is 4 hengeres turbós boxermotorok fejlesztésébe kezd...pár év múlva azok rohangálnak majd meg subaru dieselek a Bug-In-on.
Ha megtehetném, vennék egy Porsche 3.3 -as turbót 1980 -ból... amellé pont jó lenne az 1.2 -es bogár.

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29084


Road Force One

« Hozzászólás #18040 Dátum: 2013 április 26, 21:20:18 »

Ilyen volt már volksrollon amikor is gumibá bogaráról indexkart törtem.Mondjuk nagyszerű is volt.

Nos, ezért nem egy klubtag Bogarában gondolkodtunk, hanem úgy, hogy venni egyet, ilyen célra, akár paír nélkül...

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581


« Hozzászólás #18039 Dátum: 2013 április 26, 20:46:02 »

Az ötlet nem rossz! Azn
De.... képzeld el azt a traumát, mikor Pébának egy buflák jut... Evil
Viccet félretéve, volt már arra is ötlet, hogy be tudnánk szerezni egy Bogarat, ami egy visszafogott beállítással, lenne mindenkinek a vetélkedös ótója... egyenlö esélyekkel... Grin
Ilyen volt már volksrollon amikor is gumibá bogaráról indexkart törtem.Mondjuk nagyszerű is volt.

A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29084


Road Force One

« Hozzászólás #18038 Dátum: 2013 április 26, 20:34:51 »

csinálhatnátok a talin egy olyan kört hogy a jelentkezők, mondjuk 7 ember + 7sajátbogár
beáll egymás mögé és mindig mindenki egy autóval hátrébb ül vezetni(és persze az utolsó előre jön Grin),
 mondjuk egy rövid kört-----------1-2 km egy "hosszabb" egyenes szakasszal Grin---------
persze vigyázva egymásra és az autókra és szigorúan önkéntes alapon.... és 6 kör után lenne rálátás azoknak, akik még nem vezették más bogarát Wink
aztán mehet az eszmecsere: "hogyan- miért -mitől-mekkora"
 persze sörök mellett

Az ötlet nem rossz! Azn
De.... képzeld el azt a traumát, mikor Pébának egy buflák jut... Evil
Viccet félretéve, volt már arra is ötlet, hogy be tudnánk szerezni egy Bogarat, ami egy visszafogott beállítással, lenne mindenkinek a vetélkedös ótója... egyenlö esélyekkel... Grin

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #18037 Dátum: 2013 április 26, 18:13:58 »





flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5802


redgear.hu

« Hozzászólás #18036 Dátum: 2013 április 26, 17:19:50 »

persze, nem is azt mondom hogy teljesen hülyeség, hanem hogy sokkal inkább itt lehet egy ilyet leszervezni egymás közt, mint egy találkozón ha jelentkezni kell
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #18035 Dátum: 2013 április 26, 16:51:10 »

« Utoljára szerkesztve: 2013 április 26, 16:55:08 írta sleepAIR »

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #18034 Dátum: 2013 április 26, 16:31:20 »

Ráéreztél a dologra! Helyes Smiley

Amúgy a German Style-nál el kell fogadni, hogy halad a korral, pl. most ovlastam, hogy a Porsche is 4 hengeres turbós boxermotorok fejlesztésébe kezd...pár év múlva azok rohangálnak majd meg subaru dieselek a Bug-In-on.
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #18033 Dátum: 2013 április 26, 16:26:07 »

Én azt mondom, hogy semmiképpen nem tennék bele egy japán DOHC boxermotort a bogaramba, mert SEMMI köze a Bogárhoz, még úgy sem, hogy ez is boxer meg az is.

Én is ezzel nyugtatom magam, de ha megtehetném biztosan építenék egy DOHC-os játszós gépet + egy "családit" klímával a hosszabb utakra Grin
Amúgy a German Style-nál el kell fogadni, hogy halad a korral, pl. most ovlastam, hogy a Porsche is 4 hengeres turbós boxermotorok fejlesztésébe kezd...pár év múlva azok rohangálnak majd meg subaru dieselek a Bug-In-on.

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #18032 Dátum: 2013 április 26, 16:22:13 »

Elméleti síkon vetettem föl ezt a subaru motor beépítési témát ebben a topikban, arra gondolva, hogy hátha valaki másnak is felmerült már ez a dolog az agyában.
Az összes fingfűrészelés közül ez a Subaru téma a kedvencem, úgyhogy énisénisénis Grin

Szerintem nagyon menő egy Subaru motoros bogár és költség-teljesítmény-megbízhatóság fronton biztosan nincs jobb alternatíva. Nekem 10 éve merült fel, szereztem is egy blokkot, de nem volt meg hozzá a tudásom és lehetőségeim, úgyhogy (időben?) megtértem. Mostani fejjel, ha nem lett volna meg a typ4 (amit illene már harcra fogni) és nem oldschool autót csinálnék, biztosan belevágnék.

Néha könnyes szemmel nézem a (klímás)-250LE körüli külföldi bogarakat...csak ezen a forumon divat hülyének nézni ezért mást. Mindenki átállna a sötét oldalra, ha vinnék egy kört subaru motoros bogárral. A cruise night-on ott volt a kék, amiben egy szívó 2.5-ös (EJ25) blokk van (alapból 165LE) karbisra alakítva + írható gyújtás (így a 200LE-höz van közelebb). Benyúlt az ember az ablakon, elfordította a kulcsot, alapjáraton ketyegett a gép, majd 20 km/h-nál 2. (!) fokozatban helyben eltekerte a kerekeit  Evil nem látom mi ebben a szar. Költség oldalról nézve tokkal-vonóval mondott rá 300.000 Ft-ot (amit elég messzinek érzek a valóságtól, még úgyis, hogy subaru szervize van, mert a két 48 IDA meg az a lambda műszer kerül ennyibe), de a duplája reális lehet. Ez pedig egy 1776 typ1 költségvetése ma.
Az egyik bibi az, amit callook írt, hogy paraszt módon van belevágva a motor-hűtő és ennél én biztos igényesebben szeretném megcsinálni, a másik, hogy ez egy szekérfutóműves bogár, egy váltót már kinyírt és ha épp nem egyenesen megy, akkor egy 1.3-as gyári swift megkerüli mindenhonnan...de ez a bogártuning műfaj baja. Erős motorod lehet , de mire lesz hozzá való fék-futómű-váltó, addigra 3-5 mio forintos bogárhátúról beszélünk, ami érthető okokból elég riasztó. Másrészt a Honda, Lotus és az összes 80-90-es évek beli hot hatch pont ebben nagy király, hogy ami ereje van, azt ki is tud autózni. Egy Viperből nem kormányozod ki azt a ménest, előbb dobod el -> nem biztos, hogy kell ekkora ménes, főleg utcai kocsikázásra.

Sokat fejlődött a világ, ma már vannak nagyon frankó kész termékek a subarusításhoz (pl. van már a piacon olyan difi fordító, amivel az 5 sebességes saját váltójával együtt mehet a bogárba), ami óriási előny, nem kell rátalálni a szent grálra (csak ki kell fizetni Grin) ráadásul a kuturált beépítést is segíti. Egy 100-150 LE typ1, typ4, wbx sem lesz meg kevesebből, ez tuti. Racsingosok körében az extra súlyt szokták bírálni, hogy a blokk is nehéz + a hűtő és a szokásos csövezés, ami nyilván nem jó versenypályán, de közút megint más tészta. Olvastam egy tesztet gyári 944T és 4000ccm V8-ra épített 944-ről, ahol a v8 plusz súlya és elrontott súlyelosztása miatt nem tudott jobb időt a pályán, mint a csont gyári turbo..plusz súlyhoz plusz erő kell. Szokták még fikázni a subarut mondván, hogy az se bírja sokáig, ha fel van húzva...szerenték olyan ember mellé beülni, aki ki tudja autózni a gyári 220-280LE-t bogárban, ez inkább az 500LE-s kategória. Egyedül a kúlsági faktor nem olyan, mintha léghűtéses motorral vernél el valakit, "Subaruval könnyű".

Olyan VW-nél, ahol még hely is van (Busz, 412, typ3 kombi) végképp nem kérdés
« Utoljára szerkesztve: 2013 április 26, 16:36:30 írta sleepAIR »

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #18031 Dátum: 2013 április 26, 16:09:55 »


de nem muszáj Wink
persze, nem is azt mondom hogy teljesen hülyeség, hanem hogy sokkal inkább itt lehet egy ilyet leszervezni egymás közt, mint egy találkozón ha jelentkezni kell
Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5802


redgear.hu

« Hozzászólás #18030 Dátum: 2013 április 26, 16:00:06 »

ehhez miért kellenek ők?
nyilván senki nem adja oda szívesen az autóját bárkinek.

aki ilyet akar, és fel is ajánlja a saját kocsiját, azok úgyis megtalálják egymást
szerintem

vagy aki ilyet akar, az kinyitja a hahu-t és elmegy vevőként tesztvezetni Tongue
ja nem kellenek "Ök"

és nem is tökismeretlen emberek nyúznák eszetlenül amit lehet....
csak "töményen" lehetne összehasonlítani a "valósan" bemondott x gyújtás y tengely z karbi  stb hatását, esetleg még bekerülési összeget is hall az ember


és nem(csak) a monitor előtt tervezi leírások alapján a zautóját hisz azt se tudja milyen lesz ha A_B_C dolgot kicserél komoly pénzekért

és a többiek olvashatnának öszehasonlítást a résztvevőktől hogy:
 -igen!
 -ez meg nem is érezhető.... stb.

de nem muszáj Wink
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #18029 Dátum: 2013 április 26, 15:35:22 »

csinálhatnátok a talin egy olyan kört

ehhez miért kellenek ők?
nyilván senki nem adja oda szívesen az autóját bárkinek.

aki ilyet akar, és fel is ajánlja a saját kocsiját, azok úgyis megtalálják egymást
szerintem

vagy aki ilyet akar, az kinyitja a hahu-t és elmegy vevőként tesztvezetni Tongue
Nem elérhető Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581


« Hozzászólás #18028 Dátum: 2013 április 26, 15:23:20 »

csinálhatnátok a talin egy olyan kört hogy a jelentkezők, mondjuk 7 ember + 7sajátbogár
beáll egymás mögé és mindig mindenki egy autóval hátrébb ül vezetni(és persze az utolsó előre jön Grin),
 mondjuk egy rövid kört-----------1-2 km egy "hosszabb" egyenes szakasszal Grin---------
persze vigyázva egymásra és autókra és szigorúan önkéntes alapon....

 és 6 kör után lenne rálátás azoknak, akik még nem vezették más bogarát Wink
aztán mehet az eszmecsere: "hogyan- miért -mitől-mekkora"
 persze sörök mellett


A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5802


redgear.hu

« Hozzászólás #18027 Dátum: 2013 április 26, 15:21:00 »

Semmi gond... Wink
Az enyém bármikor leellenőrizhető... semmi extra nincs benne, a gyújtáson kívül, de az meg nem egy nagy etwas... csak jobb a gázreakciója...

csinálhatnátok a talin egy olyan kört hogy a jelentkezők, mondjuk 7 ember + 7sajátbogár
beáll egymás mögé és mindig mindenki egy autóval hátrébb ül vezetni(és persze az utolsó előre jön Grin),
 mondjuk egy rövid kört-----------1-2 km egy "hosszabb" egyenes szakasszal Grin---------
persze vigyázva egymásra és az autókra és szigorúan önkéntes alapon....

 és 6 kör után lenne rálátás azoknak, akik még nem vezették más bogarát Wink
aztán mehet az eszmecsere: "hogyan- miért -mitől-mekkora"
 persze sörök mellett

Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29084


Road Force One

« Hozzászólás #18026 Dátum: 2013 április 26, 10:37:53 »

pardon, rosszul tudtam Embarrassed

Semmi gond... Wink
Az enyém bármikor leellenőrizhető... semmi extra nincs benne, a gyújtáson kívül, de az meg nem egy nagy etwas... csak jobb a gázreakciója...

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #18025 Dátum: 2013 április 26, 10:21:55 »

Má bocsánat!! Mikor volt nekem központi Wéberes??? Shocked
Szimpla 34 Pict-3-as karbim volt és van...
A "tuning", ha annak tekinthető, akkor az a 050-es gyújtás... semmi más... még a kipuff is gyári... Undecided
pardon, rosszul tudtam Embarrassed
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29084


Road Force One

« Hozzászólás #18024 Dátum: 2013 április 26, 10:17:41 »

az en felujitott motorom kicsit oszver es lemeretve sincs, de Tatabanyan TBK Sanyi kozponti weberes 1.6os bogaraval egyszer dontetlent futottunk, utana sikerult megvernem Smiley ez azt hiszem tavalyelott volt. 4esben sik terepen kb 50-55tel mar szepen megy, onnan gyorsul is. a hozzank vezeto emelkedon en fel tudok valtani 3asba, mig Proti 1.2esevel (ex NGA, Varazslo bogi) marad a 2es.

Má bocsánat!! Mikor volt nekem központi Wéberes??? Shocked
Szimpla 34 Pict-3-as karbim volt és van...
A "tuning", ha annak tekinthető, akkor az a 050-es gyújtás... semmi más... még a kipuff is gyári... Undecided

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #18023 Dátum: 2013 április 26, 08:02:35 »

Én is pont ezt akartam kérdezni, de én úgy akartam feltenni a kérdést, hogy : Ha már úgyis rászánom azt a (több mint) 300 ezret a motorfelújításra, érdemes-e még hozzátenni egy kicsit.
(A maximális teljesítmény nem izgat, inkább azt szeretném, ha alacsonyabb fordulaton nagyobb nyomaték állna a rendelkezésemre.)
az en felujitott motorom kicsit oszver es lemeretve sincs, de Tatabanyan TBK Sanyi kozponti weberes 1.6os bogaraval egyszer dontetlent futottunk, utana sikerult megvernem Smiley ez azt hiszem tavalyelott volt. 4esben sik terepen kb 50-55tel mar szepen megy, onnan gyorsul is. a hozzank vezeto emelkedon en fel tudok valtani 3asba, mig Proti 1.2esevel (ex NGA, Varazslo bogi) marad a 2es.
szoval nem tudom mennyivel tobb a nyomatek (de az 1.2es azt hiszem inkabb loeroben kevesebb, nyomatek az van benne) meg lehet mindenki a sajat autojat ertekeli tul..
 ez egy 1.6os blokk, belul minden gyari, 1.6os nagy kutyahaz, 1.6 HD, 1.3as felujitott szimplaszivos hengerfej, az egester csokkentett kompresszioju, (valamilyen kompresszio csokkento gyuruk vannak benne ) es mindezen van egy 28Pict2-es karbi (mert az volt a legjobb allapotu itthon)
ja, kb 4 eve volt a felujitas
mihez kell neked a tobb nyomatek? 1.3ashoz nem tudok hasonlitani, azok nagyon fogynak, talan olyat meg nem is vezettem, de azt gondolom ha nem akarsz versenyezni, hetkoznapi kozlekedesre jo egy jol osszerekott gyari 1.6os is.(bocs hogy ezt a tuning topikba irom Smiley )
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #18022 Dátum: 2013 április 25, 23:02:35 »

Elméleti síkon vetettem föl ezt a subaru motor beépítési témát ebben a topikban, arra gondolva, hogy hátha valaki másnak is felmerült már ez a dolog az agyában.
A motorerő növelése ésszerű határokon belül érdekel, de most még csak tervezgetem, gondolkozom, hogyan lenne majd a legjobb.
Nem gondoltam volna, hogy ez ekkora negatív reakciókat vált ki, zárójelben utalva a vedd meg a pusztulat fordom, és a tuninghoz pénz kell, stb. általam nagyraértékelt hozzászólásokra. Van egy gyári, közel 200le-s autóm, amit napi szinten használok, amivel csak arra akarok utalni, hogy nem 20ft-ból szeretnék legalább 100 lovas munkába járós, játszós, kirándulós, gyorsulós, mindenre használható autót csinálni, de:
Nekem a bogár "csak" hobbi, szabadidős tevékenység, és próbálok ésszerű kereteken belül maradni a költségeket illetően, már ha egyáltalán lehet erről itt beszélni.
Köszönöm az olyan hozzászólásokat, amik szélesítették az ismereteimet.

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #18021 Dátum: 2013 április 25, 22:56:06 »

Ha ez a célod, akkor nem éri meg erre 120ezret kiadni, mert ott ahol te szeretnéd, még töredékét sem hozza mint egy fele annyiba kerülő 1,6 HD garnitúra. (Még ha minden más marad is a gyári a motorban.)
Ha inkább a fordulatra mennél, akkor jöhetne a dupla karbi meg a nyitottabb hengerfej.

(A maximális teljesítmény nem izgat, inkább azt szeretném, ha alacsonyabb fordulaton nagyobb nyomaték állna a rendelkezésemre.)

Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #18020 Dátum: 2013 április 25, 21:32:46 »

Rendben, a subaru motorról sikerült lebeszélnetek.
De a karosszéria tuningból nem engedek Grin

ezt kopi is megirigyelné :-)



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #18019 Dátum: 2013 április 25, 21:25:12 »

Elméleti síkon vetettem föl ezt a subaru motor beépítési témát ebben a topikban, arra gondolva, hogy hátha valaki másnak is felmerült már ez a dolog az agyában.
A motorerő növelése ésszerű határokon belül érdekel, de most még csak tervezgetem, gondolkozom, hogyan lenne majd a legjobb.
Nem gondoltam volna, hogy ez ekkora negatív reakciókat vált ki, zárójelben utalva a vedd meg a pusztulat fordom, és a tuninghoz pénz kell, stb. általam nagyraértékelt hozzászólásokra. Van egy gyári, közel 200le-s autóm, amit napi szinten használok, amivel csak arra akarok utalni, hogy nem 20ft-ból szeretnék legalább 100 lovas munkába járós, játszós, kirándulós, gyorsulós, mindenre használható autót csinálni, de:
Nekem a bogár "csak" hobbi, szabadidős tevékenység, és próbálok ésszerű kereteken belül maradni a költségeket illetően, már ha egyáltalán lehet erről itt beszélni.
Köszönöm az olyan hozzászólásokat, amik szélesítették az ismereteimet.

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29084


Road Force One

« Hozzászólás #18018 Dátum: 2013 április 25, 20:41:25 »

Rendben, a subaru motorról sikerült lebeszélnetek.
De a karosszéria tuningból nem engedek Grin

Oszt orvos látott-e már? Mert lassan tele leszel szövődménnyel... Evil Cool Grin

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető szódásbácsi
Hozzászólások: 1284


« Hozzászólás #18017 Dátum: 2013 április 25, 20:37:56 »

Mennyire eri meg 1.3 szimplaszivos mottorra dupla karbit tenni? Pps shopon lattam komplett szettet. Hogyan befolyasolna a motort? Erezhdtoen erosebb lenne? Esetleg van valakinek ilyen tapasztalata?

Én is pont ezt akartam kérdezni, de én úgy akartam feltenni a kérdést, hogy : Ha már úgyis rászánom azt a (több mint) 300 ezret a motorfelújításra, érdemes-e még hozzátenni egy kicsit.
(A maximális teljesítmény nem izgat, inkább azt szeretném, ha alacsonyabb fordulaton nagyobb nyomaték állna a rendelkezésemre.)
Nem elérhető Dadan
Hozzászólások: 1450


« Hozzászólás #18016 Dátum: 2013 április 25, 20:20:03 »

Rendben, a subaru motorról sikerült lebeszélnetek.
De a karosszéria tuningból nem engedek Grin



[A csatolmány helyhiány miatt törölve. Legközelebb használj online képtárat!]
Nem elérhető aladar
Hozzászólások: 139


« Hozzászólás #18015 Dátum: 2013 április 25, 20:16:41 »


Bővebben: Lehet jó 1,3, duplakarbis motort csinálni, de annak is az ugyanaz az alapja, mint bármilyen jó tuningnak: Szétszedés, felújítás, 1-2 dolog optimalizálása. Na ha ezt tisztességesen csináljuk, akkor az 1,3 motor esetében még többe is kerül mint egy 1,6 motor felújítása és egy 40LE-s alapból indulunk ki, ami mondjuk lesz 50LE, ha mindent jól csinálunk (kis sűrítési viszony növelés, kis hengerfej munka, új HD garnitúra, mindennek a felújítása a hengerfejektől a blokk középig és az itt emlegetett dupla karbi szett.) De sajnos amikor valaki egy 1,3 motoron szeretne egy dupla karbival ügyeskedni, akkor nem arra gondol, hogy csontra újjá építi a motort, hanem hogy rádobja a 2 karbit, meg kívülről hozzányúl picit aztán kész. De sajnos ezeknek a 20-30-40 éves motoroknak a belsejében már nem 100%-os minden, még ha jó állapotúak is. Szóval lehet, hogy már csak 36 vagy 33 LE van bennük, amit feltornászunk 36-40 LE-re.


köszi, pont ilyen választ vártam. Májusban kezdjuk el összeszedni a dolgokat, hogy mi merre hogy hány méter, teljesen fel akarjuk újítani a motort télen, és ha már kivesszük, szétszedjük, akkor miért ne lehetne rajta kicsit finomítani? Smiley Most szereztünk be jó pár könyvet a dologról, így majd a nyár folyamán még biztos fogok írni ida/privátot neked, ha valahol valamiben elakadnank Smiley
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #18014 Dátum: 2013 április 25, 19:33:37 »

Ez előfordulhat, mert haveré (Ami valamikor a Varázslóé volt) az nagyon jól autózható volt, határozottan jó volt alul. (Annak ellenére, hogy elég dús volt a keverék, mert anno Zsolti feldörzsárazta az alapjárati fúvókákat még azelőtt, hogy kiderült volna, a gyújtás a ludas a gyorsulási problémánál.

Egyébként azóta sem tudom miért nincs alacsony fordulaton normális motorom, de könnyen el tudom képzelni, hogy valami tuning tengely került bele , mert forgatva viszont nagyon jól megy. Na az lesz az első ami repül belőle.  Grin

1303LS
« Hozzászólás #18013 Dátum: 2013 április 25, 17:17:06 »

EMPI EPC karbi szett

Mikor fent volt a Typ3-on akkor annyira megutáltam, hogy hirtelen el is adtam volna. Aztán mikor rájöttem, hogy a gyári karbival is ugyanúgy nem tudom alacsony fordulaton taposhatósra állítani rájöttem, hogy az egyszerűsége és az ára miatt még jó is lehet.
Egyébként azóta sem tudom miért nincs alacsony fordulaton normális motorom, de könnyen el tudom képzelni, hogy valami tuning tengely került bele , mert forgatva viszont nagyon jól megy. Na az lesz az első ami repül belőle.  Grin
Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5802


redgear.hu

« Hozzászólás #18012 Dátum: 2013 április 25, 16:40:55 »

Elméleti síkon.....
Nem gondoltam volna, hogy ez ekkora negatív reakciókat vált ki.... 
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #18011 Dátum: 2013 április 25, 15:34:45 »

Elméleti síkon vetettem föl ezt a subaru motor beépítési témát ebben a topikban, arra gondolva, hogy hátha valaki másnak is felmerült már ez a dolog az agyában.
A motorerő növelése ésszerű határokon belül érdekel, de most még csak tervezgetem, gondolkozom, hogyan lenne majd a legjobb.
Nem gondoltam volna, hogy ez ekkora negatív reakciókat vált ki, zárójelben utalva a vedd meg a pusztulat fordom, és a tuninghoz pénz kell, stb. általam nagyraértékelt hozzászólásokra. Van egy gyári, közel 200le-s autóm, amit napi szinten használok, amivel csak arra akarok utalni, hogy nem 20ft-ból szeretnék legalább 100 lovas munkába járós, játszós, kirándulós, gyorsulós, mindenre használható autót csinálni, de:
Nekem a bogár "csak" hobbi, szabadidős tevékenység, és próbálok ésszerű kereteken belül maradni a költségeket illetően, már ha egyáltalán lehet erről itt beszélni.
Köszönöm az olyan hozzászólásokat, amik szélesítették az ismereteimet.


 

Mindenki maga dönti el, hogy neki mi a tuning és milyen tuning iskolát követ.
Én azt mondom, hogy semmiképpen nem tennék bele egy japán DOHC boxermotort a bogaramba, mert SEMMI köze a Bogárhoz, még úgy sem, hogy ez is boxer meg az is. Koncepció, évjárat, minden különbözik.

Adódhat a kérdés, hogy akkor miért van a Bogaramon Porsche fék, ráadásul egy orrmotoros, vízhűtéses Porschéról, nos itt jön be a szubjektivitás, én ezt jobban el tudom fogadni, talán a german style féle ezen átépítést már jobban megszoktam, vagy mittudomén, nem hinném, hogy magyaráznom kellene, ahogy neked sem kell, ha Subaru motort akarsz betenni, csak ha itt kérdezel, akkor mindenki elmondja a véleményét. Szóval ha odatartod a segged, akkor megbasznak.  Grin Grin

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581


« Hozzászólás #18010 Dátum: 2013 április 25, 15:19:25 »

Elméleti síkon vetettem föl ezt a subaru motor beépítési témát ebben a topikban, arra gondolva, hogy hátha valaki másnak is felmerült már ez a dolog az agyában.
A motorerő növelése ésszerű határokon belül érdekel, de most még csak tervezgetem, gondolkozom, hogyan lenne majd a legjobb.
Nem gondoltam volna, hogy ez ekkora negatív reakciókat vált ki, zárójelben utalva a vedd meg a pusztulat fordom, és a tuninghoz pénz kell, stb. általam nagyraértékelt hozzászólásokra. Van egy gyári, közel 200le-s autóm, amit napi szinten használok, amivel csak arra akarok utalni, hogy nem 20ft-ból szeretnék legalább 100 lovas munkába járós, játszós, kirándulós, gyorsulós, mindenre használható autót csinálni, de:
Nekem a bogár "csak" hobbi, szabadidős tevékenység, és próbálok ésszerű kereteken belül maradni a költségeket illetően, már ha egyáltalán lehet erről itt beszélni.
Köszönöm az olyan hozzászólásokat, amik szélesítették az ismereteimet.
Üdvözlet a topic minden látogatójának!
Amint az a címből következik itt kimondottan a bogár motorok tuningolásáról lenne szó! ...
(Az eredeti uzenet szerzoje Brez, a topicnyito)

Szerintem kezd innen.Aztán ha a végére érsz, kérdezz.

A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Nem elérhető Dadan
Hozzászólások: 1450


« Hozzászólás #18009 Dátum: 2013 április 25, 15:06:44 »

Elméleti síkon vetettem föl ezt a subaru motor beépítési témát ebben a topikban, arra gondolva, hogy hátha valaki másnak is felmerült már ez a dolog az agyában.
A motorerő növelése ésszerű határokon belül érdekel, de most még csak tervezgetem, gondolkozom, hogyan lenne majd a legjobb.
Nem gondoltam volna, hogy ez ekkora negatív reakciókat vált ki, zárójelben utalva a vedd meg a pusztulat fordom, és a tuninghoz pénz kell, stb. általam nagyraértékelt hozzászólásokra. Van egy gyári, közel 200le-s autóm, amit napi szinten használok, amivel csak arra akarok utalni, hogy nem 20ft-ból szeretnék legalább 100 lovas munkába járós, játszós, kirándulós, gyorsulós, mindenre használható autót csinálni, de:
Nekem a bogár "csak" hobbi, szabadidős tevékenység, és próbálok ésszerű kereteken belül maradni a költségeket illetően, már ha egyáltalán lehet erről itt beszélni.
Köszönöm az olyan hozzászólásokat, amik szélesítették az ismereteimet.
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #18008 Dátum: 2013 április 25, 15:02:09 »

.. és megállni / kanyarodni hogyan fog? vagy a fékeket és futóművet is átrakod a 150 lóerős subaruból/alfából?

Akár.
A fék és futóműtuningra is megvannak a megoldások,arról is szól ez a topik nem?

Ez köztudott,hogy egy erős motor,már hozza is magával,fék és futómű tuningot.Ez nem Subaru és Alfa boxer függő,hanem inkább teljesítményfüggő szerintem.Ha typ1-es vagy typ4-es nagyobb motorok kerülnek bele az autókba,általában már ugranak is fel a tárcsafékek,Porsche futóművek,Porsche fékek stb.
Nem elérhető noel-68
Hozzászólások: 1227

« Hozzászólás #18007 Dátum: 2013 április 25, 14:27:44 »

.. és megállni / kanyarodni hogyan fog? vagy a fékeket és futóművet is átrakod a 150 lóerős subaruból/alfából?

Mert gondolom ő bogárból akar erőset és gyorsat,mint mondjuk Te,de nem mindenkinél számít,hogy ezt milyen rendű és rangú,és milyen típusú hajtómű árán éri el,kapja meg,csak a végeredmény számít,egy brutálgyors bogár.
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #18006 Dátum: 2013 április 25, 14:00:44 »

Akkor miért nem egy Subarut vesz az illető? Miért olyan nagyon fasza a Bogár kasztni a fos futóművel, kis belsőtérrel?


Mert gondolom ő bogárból akar erőset és gyorsat,mint mondjuk Te,de nem mindenkinél számít,hogy ezt milyen rendű és rangú,és milyen típusú hajtómű árán éri el,kapja meg,csak a végeredmény számít,egy brutálgyors bogár.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #18005 Dátum: 2013 április 25, 12:52:23 »

de a subarunál is el kell helyezni a hűtőt, megoldani a gázbovden útját, szinte biztos faragni kell a bogár seggén hogy beférjen, kipufogót kell építeni, és nyilván még ezer dolgot. adaptert azt hiszem lehet venni hozzá a váltóra

Akkor miért nem egy Subarut vesz az illető? Miért olyan nagyon fasza a Bogár kasztni a fos futóművel, kis belsőtérrel?

.


Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Oldalak: 1 ... 102 103 104 105 106 [107] 108 109 110 111 112 ... 558
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.161 másodperc alatt készült el 18 lekéréssel.