www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 01, 18:23:31

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921183 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 32 33 34 35 36 [37] 38 39 40 41 42 ... 558
Nyomtatás
Szerző Téma: Tuning, teljesítmény, futómű  (Megtekintve 3321086 alkalommal)
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #20844 Dátum: 2014 Október 13, 16:49:48 »

Kérdésem lenne!

Eladásra kínáltak,új,vagy szinte új,csak egy-kétezer km-t futott,44-es karbiszettet,amire azt beszéli a tulaj,hogy nem original,hanem "Nachgemachtes".
A kérdés az,hogy ezek az utángyártott karbik mennyire szarok,lehet-e ilyennel egyáltalán kezdeni,vagy felejtsem el az egészet?

Callook,Varázsló,Tati,SleepAIR,mit tutok a témáról?

Válaszotokat előre is köszönöm!!

Én annyit tudok a témáról, hogy nekem most is weber44 kínai koppintás karbim van az autón (1303) és tökéletes. Mind a megmunkálása, mind a beállíthatósága, új korában a tisztasága, semmi probléma nem volt vele.

Én azt mondom, hogy az olasz weberek jobbak, de sajnos már mind nagyon öreg, ezért a használati értékük általában szarabb (sokszor produkálnak dugulást), de a spanyol weberek SEMMIVEL sem jobbak.

Nagyon szépek a mart felületek, a nyers öntvények felületi minősége is nagyon jó, az illesztett dolgok, pl. a venturik tökéletesen csúsznak be a torokba.
Ezt azért mondom, mert láttam spanyol webert, amiben lötyögött a venturi legalább 3 tizedet.


Az amerikaiak (TheSamba) azt mondják új korukban érdemes szétszedni őket és kifújni, mert gyakran van bennük megmunkálási forgács. Én semmit nem találtam, és a fedél tömítés is nagyon jó anyagból van, nem gagyi.

Fúvókák és a teljes kialakítása tökéletesen azonos, kivéve, hogy ezekbe nem lehet szivatót szerelni, eleve le van zárva és egy-két furat is hiányzik.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető luftsick
Hozzászólások: 1047


« Hozzászólás #20843 Dátum: 2014 Október 13, 13:37:46 »

Viszel egy kört? Smiley
Simán  Wink majd nézünk vmi alkalmas időpontot rá
Nem elérhető luftsick
Hozzászólások: 1047


« Hozzászólás #20842 Dátum: 2014 Október 13, 13:36:40 »

Ma mi is kaptunk egy kegyelem kettest Grin

<beszúrt kép törölve>
Gratulálok, szuper!  Cool
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8606


« Hozzászólás #20841 Dátum: 2014 Október 13, 09:04:10 »

Ma mi is kaptunk egy kegyelem kettest Grin

<beszúrt kép törölve>
Kegyelem! Smiley
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #20840 Dátum: 2014 Október 11, 19:58:06 »


Ez azért van, mert nem lineáris a pedálerő-fékerő grafikon.
Pláne a dobfék nem túl jó ilyen szempontból, mert a pedálerő nagyon pici növelésével a fék blokkol ("bekap") így a fékerő nem adagolható, a határhelyzetet nem tudod kihasználni, nem fog úgy lassulni.

A tárcsafék általánosságban is jobban adagolható, már a blokkolás határán is szélesebb az a fékpedál erő tartomány, ahol még pont nem blokkol, de már majdnem.

Erre utalt GSA írása, azt hiszem.
ezt, amit írtál pont értem.
köszönöm!



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #20839 Dátum: 2014 Október 11, 14:20:09 »

Most erre gyúrok rá,szinte új,3.000 km-t futott 44-es karbiszett,és typ1-es,Porsche stílusú hűtés.

http://www.bugnet.de/markt/marktbild.pl?194531
Azt írta a srác,hogy szettenként 1.000-Euro az irányár (Neupreis pro set/1.500-Euro),tehát 2.000-Euro a kettő.Ezt sikerült lefaragnom 1.900-Euro-ra,és ő állja még a postát,elküldi egy németországi ismerősömhöz.
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #20838 Dátum: 2014 Október 11, 14:19:40 »

Most erre gyúrok rá,szinte új,3.000 km-t futott 44-es karbiszett,és typ1-es,Porsche stílusú hűtés.

http://www.bugnet.de/markt/marktbild.pl?194531
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #20837 Dátum: 2014 Október 11, 13:53:18 »

lehet az is meg a leesett cselendzser ürrepülőnek is valami alkatrésze .aki a fényképet csinálta vagy tökhülye vagy titkol valamit.
Nem látod,hogy tök oridzsi főtengely,még védőzsírral bekenve,gyári dobozában és gyári nejloncsomagolásában?
Csak annyira bontotta ki,hogy látszódjon a gyári gravírozás,hogy hány mm az emelése,és a végén pedig a nyolc stift,hogy lássuk,hogy nem typ4-es főtengely,mert annak más ez a része.

A csávó valami 80-ast látott a dobozán,és azt beszélte,hogy lehet,hogy nyolcvanas tengely,de nem érti,mert ő 78-asnak vásárolta,és 80-as meg elvileg nem is létezik.Typ4-esben viszont létezik nyolcvanas is.Ekkor ajánlotta Callook,hogy kérjek a végéről képeket,mert azzal ki lehet zárni a typ4-et.Állítólag a typ1-esnek van körbe 4 vagy 8 stiftje,meg középen egy csavar.A typ4-esnek pedig körben van öt db csavar,és középen semmi.Ezért kértem a csávótól képet a végéről és a gyári írásról vagy gravírozásról.
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #20836 Dátum: 2014 Október 11, 13:38:26 »

Még egy kérdés!

Ez egy 78 mm-es löketű,Volkswagen csapágyazású,typ1-es főtengelynek néz ki?
Vagy valami más?

(szintén segítségre szorulok!)
lehet az is meg a leesett cselendzser ürrepülőnek is valami alkatrésze .aki a fényképet csinálta vagy tökhülye vagy titkol valamit.

BlueBear
« Hozzászólás #20835 Dátum: 2014 Október 11, 07:06:59 »

Ma mi is kaptunk egy kegyelem kettest Grin


 Grin
Szép lett! Gratula!  Wink
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #20834 Dátum: 2014 Október 11, 06:41:41 »

Még egy kérdés!

Ez egy 78 mm-es löketű,Volkswagen csapágyazású,typ1-es főtengelynek néz ki?
Vagy valami más?

(szintén segítségre szorulok!)

[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #20833 Dátum: 2014 Október 11, 06:39:45 »

Kérdésem lenne!

Eladásra kínáltak,új,vagy szinte új,csak egy-kétezer km-t futott,44-es karbiszettet,amire azt beszéli a tulaj,hogy nem original,hanem "Nachgemachtes".
A kérdés az,hogy ezek az utángyártott karbik mennyire szarok,lehet-e ilyennel egyáltalán kezdeni,vagy felejtsem el az egészet?

Callook,Varázsló,Tati,SleepAIR,mit tutok a témáról?

Válaszotokat előre is köszönöm!!
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27138


« Hozzászólás #20832 Dátum: 2014 Október 10, 21:43:07 »


Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13991


30-347-1939

« Hozzászólás #20831 Dátum: 2014 Október 10, 21:38:26 »

Ma mi is kaptunk egy kegyelem kettest Grin

<beszúrt kép törölve>
Gratula!

Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #20830 Dátum: 2014 Október 10, 21:34:52 »

Ma mi is kaptunk egy kegyelem kettest Grin

<beszúrt kép törölve>
gratula. Szépen gyűlünk.

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29077


Road Force One

« Hozzászólás #20829 Dátum: 2014 Október 10, 21:01:23 »

Ma mi is kaptunk egy kegyelem kettest Grin

<beszúrt kép törölve>

 

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27138


« Hozzászólás #20828 Dátum: 2014 Október 10, 20:57:48 »

Ma mi is kaptunk egy kegyelem kettest Grin

<beszúrt kép törölve>
csak össze kéne hozni valami krúznájtot még idén. pl teljesítményméréssel egybekötve...

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #20827 Dátum: 2014 Október 10, 20:54:47 »

tegnap meglett a műszakim  Cool

Ma mi is kaptunk egy kegyelem kettest Grin


http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #20826 Dátum: 2014 Október 10, 20:29:23 »

Kösz. Én is ezt akartam volna írni, ha meg tudtam volna fogalmazni Smiley


Ez azért van, mert nem lineáris a pedálerő-fékerő grafikon.
Pláne a dobfék nem túl jó ilyen szempontból, mert a pedálerő nagyon pici növelésével a fék blokkol ("bekap") így a fékerő nem adagolható, a határhelyzetet nem tudod kihasználni, nem fog úgy lassulni.

A tárcsafék általánosságban is jobban adagolható, már a blokkolás határán is szélesebb az a fékpedál erő tartomány, ahol még pont nem blokkol, de már majdnem.

Erre utalt GSA írása, azt hiszem.
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13991


30-347-1939

« Hozzászólás #20825 Dátum: 2014 Október 10, 20:03:30 »

Viszel egy kört? Smiley
Én megyek majd vele valamikor mostanában.  Grin

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #20824 Dátum: 2014 Október 10, 11:41:31 »

ezt most nem értem.
ha a gyári cucc már beblokkolta a kereket és a tuning még nem, akkor nekem az jön le, hogy a gyári jobban fog.


Ez azért van, mert nem lineáris a pedálerő-fékerő grafikon.
Pláne a dobfék nem túl jó ilyen szempontból, mert a pedálerő nagyon pici növelésével a fék blokkol ("bekap") így a fékerő nem adagolható, a határhelyzetet nem tudod kihasználni, nem fog úgy lassulni.

A tárcsafék általánosságban is jobban adagolható, már a blokkolás határán is szélesebb az a fékpedál erő tartomány, ahol még pont nem blokkol, de már majdnem.

Erre utalt GSA írása, azt hiszem.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #20823 Dátum: 2014 Október 10, 10:57:59 »

köszi Srácok!  Wink

ha lesz még idén összejövetel, akkor próbálunk jönni, és ott meg lehet nézni. egyébként vizuálisan semmi extra: egy közepesen lepukkant 1303 rivierákon, számomra szép belsővel. inkább a műszaki tartalomra koncentráltam

BlueBear-nek: egyelőre csak az empi csőkígyó van single pack-kal, a rávaló 38mm csp rendszer még azóta a dobozában vár, nem volt időm felpróbálni. remélem hamarosan ráfordulok  Wink
Viszel egy kört? Smiley

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13991


30-347-1939

« Hozzászólás #20822 Dátum: 2014 Október 09, 21:15:28 »

tegnap meglett a műszakim  Cool azonnal mentünk egy próbakört Visegrádra, elég finom lett a gépsárkány.
úgyhogy én is benevezek a teljesítménymérésre  Wink

Gratula!

BlueBear
« Hozzászólás #20821 Dátum: 2014 Október 09, 17:39:02 »

BlueBear-nek: egyelőre csak az empi csőkígyó van single pack-kal, a rávaló 38mm csp rendszer még azóta a dobozában vár, nem volt időm felpróbálni. remélem hamarosan ráfordulok  Wink

Ok.SmileyWink
Nem elérhető luftsick
Hozzászólások: 1047


« Hozzászólás #20820 Dátum: 2014 Október 09, 16:35:59 »

köszi Srácok!  Wink

ha lesz még idén összejövetel, akkor próbálunk jönni, és ott meg lehet nézni. egyébként vizuálisan semmi extra: egy közepesen lepukkant 1303 rivierákon, számomra szép belsővel. inkább a műszaki tartalomra koncentráltam

BlueBear-nek: egyelőre csak az empi csőkígyó van single pack-kal, a rávaló 38mm csp rendszer még azóta a dobozában vár, nem volt időm felpróbálni. remélem hamarosan ráfordulok  Wink
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29077


Road Force One

« Hozzászólás #20819 Dátum: 2014 Október 09, 15:43:10 »

tegnap meglett a műszakim  Cool azonnal mentünk egy próbakört Visegrádra, elég finom lett a gépsárkány.
úgyhogy én is benevezek a teljesítménymérésre  Wink


Gratula!! 
Hol lehet először megtekinteni majd?

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #20818 Dátum: 2014 Október 09, 15:09:49 »

tegnap meglett a műszakim  Cool azonnal mentünk egy próbakört Visegrádra, elég finom lett a gépsárkány.
úgyhogy én is benevezek a teljesítménymérésre  Wink


 

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #20817 Dátum: 2014 Október 09, 13:49:26 »

tegnap meglett a műszakim  Cool azonnal mentünk egy próbakört Visegrádra, elég finom lett a gépsárkány.
úgyhogy én is benevezek a teljesítménymérésre  Wink

Nagy gratuláció! 

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető kövi
Hozzászólások: 1150


0620/5989495

« Hozzászólás #20816 Dátum: 2014 Október 09, 12:28:24 »

tegnap meglett a műszakim  Cool azonnal mentünk egy próbakört Visegrádra, elég finom lett a gépsárkány.
úgyhogy én is benevezek a teljesítménymérésre  Wink


Átérzem  Wink Wink

Leld sok örömödet benne  Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin Grin

VW 1300  1968.06.
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #20815 Dátum: 2014 Október 09, 12:22:11 »

 Kezfogas

tegnap meglett a műszakim  Cool azonnal mentünk egy próbakört Visegrádra, elég finom lett a gépsárkány.
úgyhogy én is benevezek a teljesítménymérésre  Wink

Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #20814 Dátum: 2014 Október 09, 11:50:12 »

tegnap meglett a műszakim  Cool azonnal mentünk egy próbakört Visegrádra, elég finom lett a gépsárkány.
úgyhogy én is benevezek a teljesítménymérésre  Wink

Gratulálok! Smiley

VW Beetle - the original since 1938
BlueBear
« Hozzászólás #20813 Dátum: 2014 Október 09, 10:51:37 »

tegnap meglett a műszakim  Cool azonnal mentünk egy próbakört Visegrádra, elég finom lett a gépsárkány.
úgyhogy én is benevezek a teljesítménymérésre  Wink


Király Grin Gratula! Wink
A kipuff gond nélkül felment? Kell majd rajta igazítani?
Nem elérhető luftsick
Hozzászólások: 1047


« Hozzászólás #20812 Dátum: 2014 Október 09, 10:39:25 »

tegnap meglett a műszakim  Cool azonnal mentünk egy próbakört Visegrádra, elég finom lett a gépsárkány.
úgyhogy én is benevezek a teljesítménymérésre  Wink
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #20811 Dátum: 2014 Október 08, 23:16:40 »

A mondás szerint a bogár dobfékek átlagosan 800-900 N fékerőnél blokkolnak. A 944 tárcsafék 1200-1300 N körüli értékig nem "kapott be", nem csúsztak meg a kerekek.

ezt most nem értem.
ha a gyári cucc már beblokkolta a kereket és a tuning még nem, akkor nekem az jön le, hogy a gyári jobban fog.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #20810 Dátum: 2014 Október 08, 21:02:40 »

az átlag bogár fék fékerejének másfélszeresénél (ahol azok már blokkoltak) még adagolható volt a fékerő
ezt most nem értem.
ha a gyári cucc már beblokkolta a kereket és a tuning még nem, akkor nekem az jön le, hogy a gyári jobban fog.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #20809 Dátum: 2014 Október 08, 10:43:05 »

Milyen lengéscsillapítókat szoktak berakni ezekhez a súlyokhoz? Ki gondolta át azoknak a karakterisztikáját.
Csak kérdezem, mert nem tudok ezekről semmit. De látványom kívül semmi pozitívat nem látok ezekben utcai körülményekhez. Illetve annyi a hozadék negatívum, hogy azt semmi nem kompenzálja.


Azért nem kell ezt túlragozni, ezek tákolt autók, amúgy is 170 felett az enyém is életveszély, annyira könnyű az eleje. Kemény gátló van benne és kész, nem fog itt senki járműdinamikai számításokat végezni, meg lengéscsillapító karakterisztikát szerkeszteni és illeszteni a tömeghez, ez nem a DTM vagy a Formula 1, hanem a dudukocsi.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #20808 Dátum: 2014 Október 08, 09:52:04 »

a German stílusirányzatról

Nem feltétlenül azért van mindegyiken Porsche fék, mert az a legszebb/legjobb! Történelmi és a stílus kialakulásával, fejlődésével összefüggő okai vannak inkább.

Egyrészt a GS stílus a Kafer-Cup versenysorozat népszerűségének volt köszönhető, amit anno egy olcsó, az átlag ember számára is megfizethető versenysorozatnak szántak. Akkoriban hegyekben álltak az udvarokban ezek a Porsche alkatrészek, tehát olcsó volt, ami versenyautónál mindig fontos szempont.

Másrészt az alkatrészek kompatibilitása vonzó volt (ahogy ma is), mert pl. a hátsó tárcsa fékhez nem kell fúrni-faragni SEMMIT. Ma már nem akkora trauma CNC-vel konzolt készíteni, de Jürgennek '78-ban még nem volt ilyen szomszédja. A szurkolók ezt látták a verseny gépeken, elkezdték alárakni az utcai bogaraknak is + a Porsche márkának mindig volt kultusza a bogarasok körében.
 
Harmadszor a németeknél mindig nagyon haraptak a bizonylat nélküli mókolásokra. Egy CSP vagy Kerscher fék árába a TUV megszerzéséhez szükséges minősítési vizsgálatok, mérések is be vannak építve, ezért kerülnek ennyibe. Mindez elkerülhető olyan alkatrészekkel, amik sorozatgyártású autóból származnak, hisz a Porsche már kifizette ezeket a 944 megjelenése előtt...

Ezekért lett népszerű.

Ma már sok szebb, jobb, könnyebb dolgoból lehet válogatni (Wilwood, AP Racing, Tarox stb.), de még mindig gond a TÜV, ezért nem tarolnak Európa fejlettebb részén. Itt a balkánon (meg USA-ban) mindegy miért veszik le a rendszámodat..

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #20807 Dátum: 2014 Október 08, 09:27:59 »


Én Passat ( Audi, Vw)fékeket tettem, erősebb első stabilizátorral, szintén Passat főfékhengerrel. Bár meghajlok a Porsche-sok előtt.



jól néz ki! bogár dob van leesztergálva a tárcsák alá? Az autódról vannak valahol képek?

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #20806 Dátum: 2014 Október 08, 08:14:38 »

Praktice ugyanaz.


Én Passat ( Audi, Vw)fékeket tettem, erősebb első stabilizátorral, szintén Passat főfékhengerrel. Bár meghajlok a Porsche-sok előtt.


Nem elérhető Come in
Hozzászólások: 68


« Hozzászólás #20805 Dátum: 2014 Október 07, 23:37:16 »

Mármint az én bogaram 74-es. A régi bogár főfékhengerből kivettem a pipacsöveket, (kis fehér műanyag cső) és beraktam az új fékfolyadéktartályának helyére, és még ez is úgy passzolt, mintha ehhez gyártották volna.
Oldalak: 1 ... 32 33 34 35 36 [37] 38 39 40 41 42 ... 558
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.167 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.