www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 November 03, 18:34:09

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921356 Hozzaszólás 218 Témában írta 1615 Felhasználó
Legújabb tag: August
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 268 269 270 271 272 [273] 274 275 276 277 278 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 14847668 alkalommal)
Nem elérhető HyPerion
Hozzászólások: 386


« Hozzászólás #69731 Dátum: 2014 Január 08, 11:32:36 »

Valaki tudna esetleg pár közeli képet szúrni nekem after (nagyablakos) bogár ablaktörlőkarjáról, alul-felül-oldalról? Ami ugye balos.

Este a sötétben már nem fogok tudni használható képet csinálni, de ha hét végéig ráér, akkor összefuthatunk és megnézheted élőben.
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14989

« Hozzászólás #69730 Dátum: 2014 Január 08, 09:19:42 »

Az előzmények alapján a hengerfejeket szorító....

Ha a képen jól megnézitek sztem mindkét oldalon szép kifújások vannak.

Mindenképpen ki kell szedni a motort és csak úgy lehet érdemben a hibát orvosolni.
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #69729 Dátum: 2014 Január 08, 07:48:32 »

Az előzmények alapján a hengerfejeket szorító....


Attól függ, melyik tőcsavar, hiszen van a blokkban pár.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #69728 Dátum: 2014 Január 07, 19:12:33 »

Sziasztok!
A megszakadt tőcsavarral mit tudok kezdeni, hogy ne kelljen a motort megint kivennem?
Valami trükkje van, lehet a helyén javítani?


Attól függ, melyik tőcsavar, hiszen van a blokkban pár.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető ratbike
Hozzászólások: 130


« Hozzászólás #69727 Dátum: 2014 Január 07, 17:58:13 »

Sziasztok!
A megszakadt tőcsavarral mit tudok kezdeni, hogy ne kelljen a motort megint kivennem?
Valami trükkje van, lehet a helyén javítani?
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #69726 Dátum: 2014 Január 07, 16:06:31 »

Ratbike új fórumtársunk kálváriája átemelve az index fórumáról.

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=128024727&t=9020764
<beszúrt kép törölve>
"Sziasztok!

Először is kellemes ünnepeket!
Be raktam a motort a T2 buszomba,és kannából járattam.
Hidegen szívatóval kb 10-15 perc járatás alatt megevett 2,5 liter benzint alapjáraton,igaz néha megpörgettem.
Ez normális?Mennyi lesz a fogyasztása 100 kilóméteren?
Most 1500 cm3 a motorom."

"Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy ha látom hogy indításkor kifúj a hengerfejeknél a benzin, akkor elég utána húzni vagy cserélni kell a tömítéseket?
Mind a két oldalon egyszerre.
nincs rajta az alsó lemez burkolat és tökéletesen látszik.
Ez egy 1300 as bogár és így jártak vele már egy ideje.
Köszönöm

Sziasztok!

Idő közben lett egy olyan bajom,hogy csak két hengerem megy,vagy épp átlósan vagy épp a két hátsó,vagy pont csak a két első.
Ha ki veszem a gyertyákat kettő kormos kettő lucskos.
Vissza teszem akkor épp két másik henger játsza.
Van olyan hogy épp megy a négy valamiért de ha még egyszer beindítom akkor csak kettő megy.
Nincs az hogy 10 indításból 10 szer megy mind a négy henger.
Már vettem mégegy garnitúra gyertyát is és azzal is ez megy.
Mi lehet?
Már kezdem unni, hogy mindig szivat valami."

Szóval ez a motor több sebből vérzik...

Hernád környékén valaki aki ráér???


a kannából járatás szivatóval az bizony ilyen nincs baj (ha a tankjából fogyaszt ennyit az nem látszik )

ha mindig más gyertyát szutykol össze akkor csak gyújtás és karbiállítás kell neki aztán mindig üzemmelegségig járatni  ja és valószínű hogy a jó benzines motorolajat le kell engedni lesz csodálkozás ha lefolyik vagy 4 liter belőle pedig csak két és felet öntöttek bele ...
ezek általános mindennapos dolgok (bogárban ) szerintem Maresz minden héten találkozik ilyennel ...

mégegyszer be kell fújni hagyományos brigéciollal  bedugdosni a lukakat aztán kivinni a benzinkútra és adni a szájának forróvizes mosóval. hazavinni leengedni az olajat meg kompresszorral kifújkálni  oszt kanta batyú  ehhez nem szakértő vegyészeti műszaki mérnöklaboratóriumi docens kell hanem józan paraszti ész 20éve is így csinálták

ja hengerfejtömítés nincs ha kifúj és meghúzod 50%az esély hogy jó lesz mert vagy igen vagy nem ...
« Utoljára szerkesztve: 2014 Január 07, 16:13:00 írta tati »

Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14989

« Hozzászólás #69725 Dátum: 2014 Január 07, 13:27:57 »

Ratbike új fórumtársunk kálváriája átemelve az index fórumáról.

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=128024727&t=9020764

"Sziasztok!

Először is kellemes ünnepeket!
Be raktam a motort a T2 buszomba,és kannából járattam.
Hidegen szívatóval kb 10-15 perc járatás alatt megevett 2,5 liter benzint alapjáraton,igaz néha megpörgettem.
Ez normális?Mennyi lesz a fogyasztása 100 kilóméteren?
Most 1500 cm3 a motorom."

"Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy ha látom hogy indításkor kifúj a hengerfejeknél a benzin, akkor elég utána húzni vagy cserélni kell a tömítéseket?
Mind a két oldalon egyszerre.
nincs rajta az alsó lemez burkolat és tökéletesen látszik.
Ez egy 1300 as bogár és így jártak vele már egy ideje.
Köszönöm

Sziasztok!

Idő közben lett egy olyan bajom,hogy csak két hengerem megy,vagy épp átlósan vagy épp a két hátsó,vagy pont csak a két első.
Ha ki veszem a gyertyákat kettő kormos kettő lucskos.
Vissza teszem akkor épp két másik henger játsza.
Van olyan hogy épp megy a négy valamiért de ha még egyszer beindítom akkor csak kettő megy.
Nincs az hogy 10 indításból 10 szer megy mind a négy henger.
Már vettem mégegy garnitúra gyertyát is és azzal is ez megy.
Mi lehet?
Már kezdem unni, hogy mindig szivat valami."

Szóval ez a motor több sebből vérzik...

Hernád környékén valaki aki ráér???

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #69724 Dátum: 2014 Január 07, 08:54:42 »

blokk túlméret hivatalosan kettő van fél miliméteres lépcsőben,  befele (főtengely) meg négy 0,25 miliméterenként ahogy stunt írta ... illetve hajtókar túlméret is 4van


4 lépcső van Kolbenschmidt és Mahle csapágyban mindenfelé, most néztem utána.

Tehát blokk: 0.5, 1.0, 1.5, 2.0

Főtengely és hajtókar csap: 0.25, 0.50, 0.75, 1.00

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető nagybub
Hozzászólások: 155


« Hozzászólás #69723 Dátum: 2014 Január 07, 06:47:09 »

Köszönöm mindenkinek a szakértést Smiley
Nem elérhető Skodi
Hozzászólások: 1196


« Hozzászólás #69722 Dátum: 2014 Január 07, 01:01:17 »

Valaki tudna esetleg pár közeli képet szúrni nekem after (nagyablakos) bogár ablaktörlőkarjáról, alul-felül-oldalról? Ami ugye balos.

VW 1200 de luxe   1961/1965    Miskolc
www.veteranmiskolc.gportal.hu
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #69721 Dátum: 2014 Január 06, 23:02:24 »

En igazan nem akarok beleszolni a nagyok dolgaba, de nekem ugy magyaraz taki arpi, hogy a fotengelyen es a blokkban kulonbozo szamu tulmeret van, az egyik iranyba 3, a masik iranyba 4. Ez igy van ?
blokk túlméret hivatalosan kettő van fél miliméteres lépcsőben,  befele (főtengely) meg négy 0,25 miliméterenként ahogy stunt írta ... illetve hajtókar túlméret is 4van

Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #69720 Dátum: 2014 Január 06, 22:57:40 »

Eddig azt hizzem csak 3 méretlépcső van, de van 1.00 túlméret is, tehát 4 van. (?)
En igazan nem akarok beleszolni a nagyok dolgaba, de nekem ugy magyaraz taki arpi, hogy a fotengelyen es a blokkban kulonbozo szamu tulmeret van, az egyik iranyba 3, a masik iranyba 4. Ez igy van ?


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #69719 Dátum: 2014 Január 06, 22:48:28 »

Azért nem cikkszámozunk, kódszámozunk főtengely esetén, mert minden hasznos információ mérhető, látható:

1. A legfontosabb: hányadik túlméreten van, köszörülhető-e még egyáltalán, vagy már az utolsó túlméreten is túlkopott. Ez mérhető.

2. 64 vagy 69-e a lökete (1,2 vagy 1,3-1,5-1,6). Ez is mérhető, még házilag is.

3. Régi, kis olajfuratos, vagy fiatal. Ezt meg simán látod, mert az egyiknél sima furat van a csapokon, a másiknál pedig csepp alakú köszörülés is.


Eddig azt hizzem csak 3 méretlépcső van, de van 1.00 túlméret is, tehát 4 van. (?)

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #69718 Dátum: 2014 Január 06, 22:39:49 »

Azért nem cikkszámozunk, kódszámozunk főtengely esetén, mert minden hasznos információ mérhető, látható:

1. A legfontosabb: hányadik túlméreten van, köszörülhető-e még egyáltalán, vagy már az utolsó túlméreten is túlkopott. Ez mérhető.

2. 64 vagy 69-e a lökete (1,2 vagy 1,3-1,5-1,6). Ez is mérhető, még házilag is.

3. Régi, kis olajfuratos, vagy fiatal. Ezt meg simán látod, mert az egyiknél sima furat van a csapokon, a másiknál pedig csepp alakú köszörülés is.

Jó,ezeket már én is kilestem,csak ezt a számú tengelyt kínálják eladásra, ezért érdekelne hogy mennyi is az annyi....

Olyan nyilvántartás érdekelne,mint pl a váltóknál van,szám alapján behatárolás.

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #69717 Dátum: 2014 Január 06, 22:31:26 »

De, szerintem is megmerheto akar egy asztalra kirakva is. Amennyire en tudom kozepso tengely kozeppontja es az egyik hajtorud tengelyenek kozeppontja kozotti tavolsag a loket fele. Szerintem - ha nincs otthon esztergad es valami melysegmerod - 3 perc alatt millimeteres pontossaggal lemerheto. De majd a nalam okosabbak kijavitanak, ha tevedek! ;-)

Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #69716 Dátum: 2014 Január 06, 14:39:51 »

« Utoljára szerkesztve: 2014 Január 06, 14:43:08 írta Protheus »


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #69715 Dátum: 2014 Január 06, 14:08:51 »

  (OK, az "ezzel" nem kellett volna)

Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #69714 Dátum: 2014 Január 06, 14:05:45 »

« Utoljára szerkesztve: 2014 Január 06, 14:54:46 írta gsattila »
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #69713 Dátum: 2014 Január 06, 14:01:37 »



Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #69712 Dátum: 2014 Január 06, 13:55:26 »

Ezzel el tudom képzelni, hogy megméri hányadik méretre köszörülték már. De a löketet hogyan?

<beszúrt kép törölve>
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #69711 Dátum: 2014 Január 06, 13:39:02 »

Jó,ezeket már én is kilestem,csak ezt a számú tengelyt kínálják eladásra, ezért érdekelne hogy mennyi is az annyi....

Olyan nyilvántartás érdekelne,mint pl a váltóknál van,szám alapján behatárolás.
nem tudom, nincsis  cikkszám a főtengelyeken  Undecided

Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #69710 Dátum: 2014 Január 06, 13:34:08 »

érdekelne hogy mennyi is az annyi....


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető nagybub
Hozzászólások: 155


« Hozzászólás #69709 Dátum: 2014 Január 06, 13:30:17 »

Jó,ezeket már én is kilestem,csak ezt a számú tengelyt kínálják eladásra, ezért érdekelne hogy mennyi is az annyi....

Olyan nyilvántartás érdekelne,mint pl a váltóknál van,szám alapján behatárolás.
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #69708 Dátum: 2014 Január 06, 13:21:24 »

Na most lehet hülyeséget kérdezek,de legalább okulok. Vannak pl a 69,78-as löketű főtengelyek....
más méretbeli különbségek vannak e,és ez az adott számú milyen blokkhoz/motorhoz passzol(persze amihez megmunkálják,tudom.. Smiley ),mihez volt anno.
1,2=64mm 1,3-1,5-1,6=69 és a wbx 2,1 lenne a 76,4mm de ennek már a lendkerék felöli nyugvó csapágya nem 55mm hanem 60mm  a typ 4 motorokat meg nem tudom (nem is akarom) Kiss

Nem elérhető nagybub
Hozzászólások: 155


« Hozzászólás #69707 Dátum: 2014 Január 06, 12:47:59 »

Na most lehet hülyeséget kérdezek,de legalább okulok. Vannak pl a 69,78-as löketű főtengelyek....
más méretbeli különbségek vannak e,és ez az adott számú milyen blokkhoz/motorhoz passzol(persze amihez megmunkálják,tudom.. Smiley ),mihez volt anno.
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #69706 Dátum: 2014 Január 06, 09:04:44 »

Hali

113.198.551AX erről a főtengelyről mit lehet tudni?
Van e olyan oldal,ahol ezek a számok is megvannak?
ez egy bogár főtengely hajtórudak vannak  rácsavarozva melyek összekötik a dugattyúkkal ,a motorblokk közepén helyezkedik el jó nehéz acélöntvényből van ami ha ráesik a lábujjadra biztosan eltöri . úgyemlékszem 8méterre bírom eldobni . mit szeretnéltudni még róla ?
ha találok egy őrizetlen darabot ezt csinálok belőle Kiss

[A csatolmány helyhiány miatt törölve. Legközelebb használj online képtárat!]

Nem elérhető nagybub
Hozzászólások: 155


« Hozzászólás #69705 Dátum: 2014 Január 06, 00:52:07 »

Hali

113.198.551AX erről a főtengelyről mit lehet tudni?
Van e olyan oldal,ahol ezek a számok is megvannak?
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #69704 Dátum: 2014 Január 05, 23:13:34 »

inkább a fos lámpabili és az elvetemedés a gáz ezeken,nem a fényezést megcsinálni.
Kerschereknel fem a lampabili

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #69703 Dátum: 2014 Január 05, 23:06:39 »

egy kis móka, utoljára 20 éve ülhettem olyan autóban aminek ilyen kormánya volt  Grin

Műbizonylat? 

 Grin

« Utoljára szerkesztve: 2014 Január 05, 23:09:10 írta Zoli »

Nem elérhető embecska
Hozzászólások: 1595


« Hozzászólás #69702 Dátum: 2014 Január 05, 22:41:48 »

egy kis móka, utoljára 20 éve ülhettem olyan autóban aminek ilyen kormánya volt  Grin


[A csatolmány helyhiány miatt törölve. Legközelebb használj online képtárat!]

Nem elérhető bruno
Hozzászólások: 2428


30/833-3067

« Hozzászólás #69701 Dátum: 2014 Január 05, 17:20:41 »

És még ami eszembe jutott ! Sokszor repedezettnek néz ki de csak beszívódott a festék vagy éppen átüt az üvegszál mintája... Mint a ferrari f50 gyári fényezésén a felső traktusban át üt az axiál karbonszál mintázata is Wink
Jah,mondjuk ez igaz. Köszönöm az infókat,ha lesz kedvem neki is álok még az idén Grin Nem fontos,csak tartaléknak vettem,mert ez nem rozsdásodik. A rozsda a halálom.. Undecided

Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2990


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #69700 Dátum: 2014 Január 05, 15:59:36 »



"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
1303LS
« Hozzászólás #69699 Dátum: 2014 Január 05, 15:57:03 »

Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2990


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #69698 Dátum: 2014 Január 05, 15:28:36 »



"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
1303LS
« Hozzászólás #69697 Dátum: 2014 Január 05, 15:23:38 »

Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2990


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #69696 Dátum: 2014 Január 05, 15:18:03 »

Szerintem meg a mai festékek már olyanok, hogy "bármire bármikor" használhatod.
Nerrég fújtam egy sisakot és a sima legegyszerűbb 1K fedőlakk egy picit 2 helyen megfojt a hülye golyón.
Nem is megfojt, inkább csak megrogyott picit, leszartam eltettem jóleszazúgyis. Pár óra után úgy kihúzta magát, hogy semmi hiba nem látszik benne, a felület még így is sokkal szebb, mint sok autó gyári fényezése.


"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
1303LS
« Hozzászólás #69695 Dátum: 2014 Január 05, 07:24:28 »

a festéket úgy fejlesztik, hogy a hőtágulása hasonlítson a vashoz (vagy acélhoz, fasztudja)
a műanyag cucc meg kissé máshogy viselkedik.
ennyi a tudomány.
Szerintem meg a mai festékek már olyanok, hogy "bármire bármikor" használhatod.
Nerrég fújtam egy sisakot és a sima legegyszerűbb 1K fedőlakk egy picit 2 helyen megfojt a hülye golyón.
Nem is megfojt, inkább csak megrogyott picit, leszartam eltettem jóleszazúgyis. Pár óra után úgy kihúzta magát, hogy semmi hiba nem látszik benne, a felület még így is sokkal szebb, mint sok autó gyári fényezése.
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #69694 Dátum: 2014 Január 05, 00:36:28 »

Köszi az infot, nagyon szeretnék egy belül szélesített sárvédő szettet, csak kicsit féltem ettől az üvegszálas dologtól.
inkább a fos lámpabili és az elvetemedés a gáz ezeken,nem a fényezést megcsinálni.

Nem elérhető Dadan
Hozzászólások: 1450


« Hozzászólás #69693 Dátum: 2014 Január 05, 00:19:26 »

És még ami eszembe jutott ! Sokszor repedezettnek néz ki de csak beszívódott a festék vagy éppen átüt az üvegszál mintája... Mint a ferrari f50 gyári fényezésén a felső traktusban át üt az axiál karbonszál mintázata is Wink

Köszi az infot, nagyon szeretnék egy belül szélesített sárvédő szettet, csak kicsit féltem ettől az üvegszálas dologtól.
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #69692 Dátum: 2014 Január 05, 00:07:05 »

És még ami eszembe jutott ! Sokszor repedezettnek néz ki de csak beszívódott a festék vagy éppen átüt az üvegszál mintája... Mint a ferrari f50 gyári fényezésén a felső traktusban át üt az axiál karbonszál mintázata is Wink

Oldalak: 1 ... 268 269 270 271 272 [273] 274 275 276 277 278 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.157 másodperc alatt készült el 14 lekéréssel.