www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 10, 04:56:11

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921212 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 329 330 331 332 333 [334] 335 336 337 338 339 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13053337 alkalommal)
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #67271 Dátum: 2013 Május 10, 19:33:39 »

"A jegesmedve jobb mint egy napkollektor."

by Kovassy István Phd....

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #67270 Dátum: 2013 Május 10, 19:21:08 »

neki merjek esni lengőkar gömbfej cserének itthon? vagy ne? ha igen egyszerű? vagy szopó? Cheesy   szekérfutómű. Smiley

Ha van egy öntöttvas 250-es magyar vagy orosz satud, esetleg 1.5 tonnás hidraulika présed, akkor nyugodtan.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető aladar
Hozzászólások: 139


« Hozzászólás #67269 Dátum: 2013 Május 10, 18:33:23 »

neki merjek esni lengőkar gömbfej cserének itthon? vagy ne? ha igen egyszerű? vagy szopó? Cheesy   szekérfutómű. Smiley
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #67268 Dátum: 2013 Május 09, 22:49:55 »

Nekem tetszik így a Binci autója ahogy van. De sajnos azért az a visszaalakíthatóság nem mindig olyan egyszerű. Elvileg csak kikapod a szettet, aztán ismét gyári lesz az autó, de a valóságban sok apró dolgot kell átfaragni minden módosításhoz, amiket később nem olyan egyszerű eltüntetni. 1-2 plusz furat a csöveknek, a kezelőszerveknek, a kompresszornak, stb. És, hogy legyen egy kis önkritikám is, ez így van a motortuningnál is. Én is hajtogatom, hogy a gyári ülések lefóliázva a padláson, a gyári kerekek felgumizva, egy típusazonos motor a polcon, stb, stb. mind lehetőséget ad arra, hogy ha kinövöm ezt a motortuning őrületet, akkor hamar vissza tudom alakítani az autót. De ha őszinte akarok lenni, akkor azt kell mondjam, hogy a majd' 10 éve tisztességesen felújított autómon a tuningból kifolyólag annyi apró flexelést, fúrást, stb. csináltam, hogy rossz belegondolni  Undecided
Emellett ismerek a közvetlen környezetemben 3 airride-os bogarat, meg még pár airride-os autót. Mindegyik azt mondja, hogy tök jó, nagyon szuperül működik, stb. De azért időről időre bevallják, hogy van hátránya bőven, van gond vele bőven. (Ha meg viszem őket apu gyárira felújított kabriójával, akkor elsírják magukat, hogy ilyen élvezetes is lehet az autózás egy bogárral.) Szerintem az airride is behoz ugyanannyi hátrányt mint az elcseszett kerékösszetartás. Biztos vagyok benne, hogy ha 2 hasonló bogár egyikébe beépítenénk valamelyik cég airride szettjét, a másikba meg tisztességesen felújítanánk a gyári futóművet, akkor az utóbbi egy pályán körbeautózná az előbbit.
Azzal kapcsolatban meg, hogy egy alaposan leültetett autónál a nem ideális kerékösszetartáson agyalunk, a Varázslóval értek egyet: Amikor így leültetünk egy autót, akkor lesz egy abnormális kerékdőlés, egy nagyon szar gumi-aszfalt kapcsolat, szinte semmi rugóút, egy összeült lengéscsillapító... ezek után az a kis összetartás probléma... Ugyan már...  Wink



Pontosan így gondolom és ezt akartam írni az AirRide-ról.

Persze nekem soha nem volt és talán nem is lesz, így nem akarok róla károgni, azonban  a TheSamba-n is van sok topik a témában, ott lehet látni, hogy az airride-ozás sem felhőtlen népünnepély.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető bruno
Hozzászólások: 2428


30/833-3067

« Hozzászólás #67267 Dátum: 2013 Május 09, 22:46:15 »

enyim gyári formájában van,de kap egy ablaksötétítést oszt jól van. Én úgy vagyok vele,hogy magamnak csináltam meg két kezemmel nem másnak. Mindenkinek más az izlése de szerencse,mert kben nem láthatnánk különleges járgányokat. Bocs,h beleugattam...

Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29083


Road Force One

« Hozzászólás #67266 Dátum: 2013 Május 09, 21:55:24 »

Nekem tetszik így a Binci autója ahogy van. De sajnos azért az a visszaalakíthatóság nem mindig olyan egyszerű....

Nem tehetek róla, de én megelégedéssel olvasom akár a Te, akár Stunt véleményét hisz ha valakiknek a szavára, vélményére adok ezen a Fórumon, akkor Ti vagytok!
Lehet itt sok "én tudom a tutit", meg "ugyanmár, csak ezt azt visszapakolok és mi sem történt" megállapítást tenni, de az igazság valahol, általában máshol van...
Ha csak a saját Bogaramból indulok ki: vannak nála sokkal szebbek, gyorsabbak, "trendibbek", de szerencsére eddig csak olyan változtatást eszközöltem rajta, ami minimálisan változtatott akár a küllemén (füst színű hátsó lámpa, fehér index, clear lámpa elől), akár a motor (050-es gyújtás), akár a futómű teljesítményén (tárcsafék előre, piros rugóval)... És érdekességképpen az a Patonyi Peti barátom, aki folyamatosan szét-tuningolja a Bogarát, az képes volt akár Tiszaörsön (meg később a Klubgyűlésen is) szinte ódákat zengeni Öcsaisajtról, hogy milyen kellems vele utazni az ország másik felébe is, nem vesztett semmit a rugózásából, a menetkomfortjából, hogy milyen jól veszi az út egyenetlenségeit, hogy akár 100-110-es utatzó mellett is lehet benne beszélgetni... nem kell ordítva társalogni... stb...
Természetesen mindenki azt csinál a Bogarával, amit szeretne, de az a véleményem, hogy senki nem hal bele, ha hallgat azokra, akik egy kicsinyt konyítanak a témához! Wink Grin

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #67265 Dátum: 2013 Május 09, 21:49:59 »




flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #67264 Dátum: 2013 Május 09, 21:45:07 »



Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #67263 Dátum: 2013 Május 09, 21:42:30 »

A benzinkályha sztori talán a végéhez közelít.
Főleg az elektronika (és a programozható időzítő) miatt vettem egy komplett eberspacher szettet (amilyen a mostani). Kicseréltem az elektronikát (csak azt hoztam ki), a benzinpuNpát szépen kattogtatta, de nem gyújtott be (sokat nem próbáltam, talán még a benya sem ért fel). Gondoltam egyet, visszaraktam a régi eletronikát. Csodák-csodája a benzinpuNpa szépen kattogott, majd begyújtott és szépen fűtött. További tesztelés majd a hamarosan visszatérő téli időszakban. :-)
Egy parajelenséggel több. :-))))

vegyél inkább egy jegesmedve bundát, az nem kattog :-))



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #67262 Dátum: 2013 Május 09, 21:29:20 »

A benzinkályha sztori talán a végéhez közelít.
Főleg az elektronika (és a programozható időzítő) miatt vettem egy komplett eberspacher szettet (amilyen a mostani). Kicseréltem az elektronikát (csak azt hoztam ki), a benzinpuNpát szépen kattogtatta, de nem gyújtott be (sokat nem próbáltam, talán még a benya sem ért fel). Gondoltam egyet, visszaraktam a régi eletronikát. Csodák-csodája a benzinpuNpa szépen kattogott, majd begyújtott és szépen fűtött. További tesztelés majd a hamarosan visszatérő téli időszakban. :-)
Egy parajelenséggel több. :-))))
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #67261 Dátum: 2013 Május 09, 21:15:06 »

Tanulság? Miért nem egy mások autón éled ki tuningolási vágyaidat?
De ha ezen akarja?  Kiss


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #67260 Dátum: 2013 Május 09, 21:11:39 »

Nekem tetszik így a Binci autója ahogy van. De sajnos azért az a visszaalakíthatóság nem mindig olyan egyszerű. Elvileg csak kikapod a szettet, aztán ismét gyári lesz az autó, de a valóságban sok apró dolgot kell átfaragni minden módosításhoz, amiket később nem olyan egyszerű eltüntetni. 1-2 plusz furat a csöveknek, a kezelőszerveknek, a kompresszornak, stb. És, hogy legyen egy kis önkritikám is, ez így van a motortuningnál is. Én is hajtogatom, hogy a gyári ülések lefóliázva a padláson, a gyári kerekek felgumizva, egy típusazonos motor a polcon, stb, stb. mind lehetőséget ad arra, hogy ha kinövöm ezt a motortuning őrületet, akkor hamar vissza tudom alakítani az autót. De ha őszinte akarok lenni, akkor azt kell mondjam, hogy a majd' 10 éve tisztességesen felújított autómon a tuningból kifolyólag annyi apró flexelést, fúrást, stb. csináltam, hogy rossz belegondolni  Undecided
Emellett ismerek a közvetlen környezetemben 3 airride-os bogarat, meg még pár airride-os autót. Mindegyik azt mondja, hogy tök jó, nagyon szuperül működik, stb. De azért időről időre bevallják, hogy van hátránya bőven, van gond vele bőven. (Ha meg viszem őket apu gyárira felújított kabriójával, akkor elsírják magukat, hogy ilyen élvezetes is lehet az autózás egy bogárral.) Szerintem az airride is behoz ugyanannyi hátrányt mint az elcseszett kerékösszetartás. Biztos vagyok benne, hogy ha 2 hasonló bogár egyikébe beépítenénk valamelyik cég airride szettjét, a másikba meg tisztességesen felújítanánk a gyári futóművet, akkor az utóbbi egy pályán körbeautózná az előbbit.
Azzal kapcsolatban meg, hogy egy alaposan leültetett autónál a nem ideális kerékösszetartáson agyalunk, a Varázslóval értek egyet: Amikor így leültetünk egy autót, akkor lesz egy abnormális kerékdőlés, egy nagyon szar gumi-aszfalt kapcsolat, szinte semmi rugóút, egy összeült lengéscsillapító... ezek után az a kis összetartás probléma... Ugyan már...  Wink

és bár "visszaalakítható" lesz, mégis...

Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #67259 Dátum: 2013 Május 09, 18:17:27 »

Persze, és ez marad is (pl. az indexbúrákat a napokban fújjuk majd autó színére - úgy gyári). De mellette meg csak szebb, ha a földön van...
Mivel sosem volt álmom a gyárias autó, csak tennék egy észrevételt!
Némelyik autónak varázsa van, és a Tied is ilyen- volt, amíg az eredetiségre törekedtél. Most nem az a baj, hogy kapott egy ültetést, attól még nagyjából szép is maradt. De most faragod, mert nem tudsz elégedett lenni valamivel, és bár "visszaalakítható" lesz, mégis...
Nekem a Te kocsidról az a bogár jut eszembe, ami valamikor Vice Tibié volt Tatabányán, és emlékszem, egyszer , amikor beállt az udvarunkba vele, elcsentem. A cipőt a földön hagytam, mert sajnáltam azt a kevés port is belevinni magammal, ami ráragadhatott. Az ezerkettő csendesen tette a dolgát, és a holland turistáknak csapágyasra forgott a nyakuk a főtéren, amíg körbementem. A fene evett a gépért, de elég borsos áron került eladósorba, végül annyiért ment el, amennyit már én is beáldoztam volna érte, de mindegy, lemaradtam. Mondjuk nem került ki a látókörből, idevaló ember vette meg. Először megültette, keskenyítette, kapott szép felniket, és láss csodát, bár ma is tetszik, elmúlt a varázs. Qzma bogaráról van szó. És a Tied is erre a sorsra jut.
Tanulság? Miért nem egy mások autón éled ki tuningolási vágyaidat? Akkor minden álmod megvalósulna...

Bácsi Győző
Nem elérhető Binci
Hozzászólások: 3458


« Hozzászólás #67258 Dátum: 2013 Május 08, 23:44:47 »

Én nem nyomnám le a seggét annyira a porba. Jó kis old school cal lookerként apró ültetés nagy gumival hátul, előre keskeny 145, és kész. Gyönyörű lenne. Az enyémmel hiába tenném, annak már nem állna jól, viszont a te autód karakteréhez ez illene a legjobban szerintem.

Na igen, csak akkor jönnek a kérdések, hogy "milyen motor van benne?" És onnantól már nem lehet komolyan venni a dolgot. Na meg az a kerékdőlés...

Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #67257 Dátum: 2013 Május 08, 23:10:38 »

Nem lesz tőle semmi baja, ha megunom, kiveszem és kész. Jobb, mint végighúzni az alját a fekvőrendőrön...
Én nem nyomnám le a seggét annyira a porba. Jó kis old school cal lookerként apró ültetés nagy gumival hátul, előre keskeny 145, és kész. Gyönyörű lenne. Az enyémmel hiába tenném, annak már nem állna jól, viszont a te autód karakteréhez ez illene a legjobban szerintem.

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető Binci
Hozzászólások: 3458


« Hozzászólás #67256 Dátum: 2013 Május 08, 23:02:00 »

hát én nem tenném... de te tudod, te autód...

Nem lesz tőle semmi baja, ha megunom, kiveszem és kész. Jobb, mint végighúzni az alját a fekvőrendőrön...

Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #67255 Dátum: 2013 Május 08, 21:35:15 »

Köszi mindenkinek!
Télire tervezek bele airride-ot, onnantól menet kzben ki tudom emelni a seggét, és akkor megszűnik majd ez a probléma.
hát én nem tenném... de te tudod, te autód...

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető csanad
Hozzászólások: 218


« Hozzászólás #67254 Dátum: 2013 Május 08, 17:37:24 »

termosztátos-pneumatikus téli-nyári levegőszűrőhöz állításhoz  kell
köszönöm!
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #67253 Dátum: 2013 Május 08, 13:45:25 »

hogy harmadikra már nem kéne az eredetiséget erőltetnem!
És nem is fogom. Wink
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #67252 Dátum: 2013 Május 08, 13:43:23 »

De mellette meg csak szebb, ha a földön van...
Amúgy megértelek,változik az ember és ezzel együtt változik az ízlése,a szemlélete és a fefogása is.

Két full eredetire csinált autó után,én is úgy látom,gondolom,hogy harmadikra már nem kéne az eredetiséget erőltetnem!
Nem elérhető Binci
Hozzászólások: 3458


« Hozzászólás #67251 Dátum: 2013 Május 08, 13:14:54 »

Egy időben te voltál belelekesedve,kétféle gyári színkódra fényezett gyári lemezfelnik,minden króm helyett,eredeti standardnak megfelelő színre fényezett kilincseket,ajtónyitókat,index krómburkolatokat akartál,felújított 6V-os villamos rendszer stb,és úgy tudom,hogy egy OT vizsgát meg is jártál.

Ezek alapján,akkor azért komolyan foglalkozhattál a gondolattal,ha mindezt végigcsináltad.

Persze, és ez marad is (pl. az indexbúrákat a napokban fújjuk majd autó színére - úgy gyári). De mellette meg csak szebb, ha a földön van...

Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #67250 Dátum: 2013 Május 08, 12:55:10 »

Minek csináljam meg a 63524. OT-s Bogarat?
Egy időben te voltál belelekesedve,kétféle gyári színkódra fényezett gyári lemezfelnik,minden króm helyett,eredeti standardnak megfelelő színre fényezett kilincseket,ajtónyitókat,index krómburkolatokat akartál,felújított 6V-os villamos rendszer stb,és úgy tudom,hogy egy OT vizsgát meg is jártál.

Ezek alapján,akkor azért komolyan foglalkozhattál a gondolattal,ha mindezt végigcsináltad.
Nem elérhető Binci
Hozzászólások: 3458


« Hozzászólás #67249 Dátum: 2013 Május 08, 12:45:28 »



Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #67248 Dátum: 2013 Május 08, 12:43:54 »




Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Binci
Hozzászólások: 3458


« Hozzászólás #67247 Dátum: 2013 Május 08, 12:39:59 »

Akkor az OT vizsga nálad tényleg csak ilyen múló hóbort volt.

Mióta belelátok abba, hogy hogyan működik a minősítés, azóta a legkevésbé se érdekel. Minek csináljam meg a 63524. OT-s Bogarat?

Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #67246 Dátum: 2013 Május 08, 12:36:50 »


Télire tervezek bele airride-ot
Akkor az OT vizsga nálad tényleg csak ilyen múló hóbort volt.
Nem elérhető Binci
Hozzászólások: 3458


« Hozzászólás #67245 Dátum: 2013 Május 08, 09:42:29 »

Képzeld azt, hogy van egy fényképezőgéped, amely nem állít semmi élességet, te meg a frontlencséjét akarod polírozni, nagy munkával, nagy költséggel.

Az ültetett lengőtengelyes Bogárnak annyira extrém rossz lesz a hátsó kerék futómű geometriája, hogy ez a kis összetartás még lehet, hogy segít is az iránytartásban.
Egyébként nem lehetetlen a lengőkarban a tengelyt hátrahúzni egy kicsit, amely kicsi nem hosszirányban centiben mérendő, hanem összetartás milliméterben, esetleg szögpercben.

Én azt mondom, hogy nem kell vele foglalkozni, ezek az ültetett autók annyit áldoznak a szépség oltárán, hogy ez a kis összetartás probléma tényleg nem oszt és nem is szoroz. Nem véletlenül nem foglalkoznak ezzel a kollégáitok  Wink sem a tengeren túlon.



Köszi mindenkinek!
Télire tervezek bele airride-ot, onnantól menet kzben ki tudom emelni a seggét, és akkor megszűnik majd ez a probléma.

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #67244 Dátum: 2013 Május 08, 09:24:29 »

hali! ennek a vákum csatlakozásnak mi a szerepe? válaszokat előre is köszönöm
termosztátos-pneumatikus téli-nyári levegőszűrőhöz állításhoz  kell

Nem elérhető csanad
Hozzászólások: 218


« Hozzászólás #67243 Dátum: 2013 Május 07, 23:04:16 »

hali! ennek a vákum csatlakozásnak mi a szerepe? válaszokat előre is köszönöm

[A csatolmány helyhiány miatt törölve. Legközelebb használj online képtárat!]
1303LS
« Hozzászólás #67242 Dátum: 2013 Május 07, 18:58:17 »

Köszönöm szépen! Nem tudtam, hogy a rúd mellett a lapnak mekkora szerepe van.
Magával a rugózás "pályájával" tisztában vagyok, éppen ez a problémám. Mert mivel igen komolyan le van ültetve az autóm segge, így elég sokat terpeszt. Viszont azon túl, hogy a kerék dől, minimális összetartása is lesz, ahogy az ábra is mutatja.
<beszúrt kép törölve>
Ezt gondoltam megszüntetni valamivel, ami állítható, hiszen igen nehéz lenne kiszámolni, hogy hány plusz mm kellene ahhoz, hogy ismét párhuzamosan fussanak a hátsó kerekek. Szóval ezért gondoltam helyettesíteni a torziós lapokat valami mással.
Van valakinek valami ötlete? A hülyegyerek-neültess-autót, az ígyjártálköcsög, eztazovibantanítják és a mindigmondtam-hogyezbaromság típusú kommentekre nem vagyok kíváncsi. Előre is köszi!
Á hagggyad a francba,had feszüljön. Inkább azt mond hol tart a hotród?
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #67241 Dátum: 2013 Május 07, 12:35:11 »

kiscsillag három-három csavar van az olajosnak is meg a szárazféltengelyes lengőkar   kerékagy felőli végén Kiss

Hagyd Tati, ő fórumokon nevelkedett informatikus.  Grin Grin Grin Grin

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #67240 Dátum: 2013 Május 07, 12:34:05 »

Nem az a gond, hanem, hogy olajos féltengelyes bogaraknál a féltengely külső vége egy körívet ír le, melynek középpontja a tengely váltó felőli része. Ezért van az, hogy a leültetett bogarak hátsó kereke befele, míg a megemelteké kifele dől. A gyári "penge" erős, de rugalmas és ezáltal le tudja követni a féltengely külső végének mozgását (a tekeredéssel), ami nem egy egyenes, hanem egy ív mentén mozdul el rugózás közben. Zártszelvény, illetve cső elég erős lenne, de nem rugalmas, így csavarodna, tekeredne, és úgy is maradna. Vagy nem tudna rendesen rugózni, vagy valami eltörne.

Szerintem Tati is erre gondolt.


A lengőtengely valójában tud egy kicsit kifelé mozdulni, ahogy a száraz féltengely is tud. Amikor rugózik, a pályája nem tiszta körív, ahogy a pengének sem, mert az meg a torzió gumiszilentjein tud kicsit mozdulni, de ez nem jelentős. A féltengely sokkal többet tud axiálisan mozdulni...és kell is neki, mert két körívnek, amelynek a középpontja nem azonos csak két metszéspontja van, köztük valaminek engedni kell.

Voltak, vannak próbálkozások helyettesíteni a "pengét", de több a hátrányuk, mint az előnyük, vagy pedig az áruk drámai.
Sleepair-nek komoly könyvtára van ezekről a futóművekről, biztos berak majd párat.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #67239 Dátum: 2013 Május 07, 12:22:39 »

Köszönöm szépen! Nem tudtam, hogy a rúd mellett a lapnak mekkora szerepe van.
Magával a rugózás "pályájával" tisztában vagyok, éppen ez a problémám. Mert mivel igen komolyan le van ültetve az autóm segge, így elég sokat terpeszt. Viszont azon túl, hogy a kerék dől, minimális összetartása is lesz, ahogy az ábra is mutatja.
<beszúrt kép törölve>
Ezt gondoltam megszüntetni valamivel, ami állítható, hiszen igen nehéz lenne kiszámolni, hogy hány plusz mm kellene ahhoz, hogy ismét párhuzamosan fussanak a hátsó kerekek. Szóval ezért gondoltam helyettesíteni a torziós lapokat valami mással.
Van valakinek valami ötlete? A hülyegyerek-neültess-autót, az ígyjártálköcsög, eztazovibantanítják és a mindigmondtam-hogyezbaromság típusú kommentekre nem vagyok kíváncsi. Előre is köszi!

Képzeld azt, hogy van egy fényképezőgéped, amely nem állít semmi élességet, te meg a frontlencséjét akarod polírozni, nagy munkával, nagy költséggel.

Az ültetett lengőtengelyes Bogárnak annyira extrém rossz lesz a hátsó kerék futómű geometriája, hogy ez a kis összetartás még lehet, hogy segít is az iránytartásban.
Egyébként nem lehetetlen a lengőkarban a tengelyt hátrahúzni egy kicsit, amely kicsi nem hosszirányban centiben mérendő, hanem összetartás milliméterben, esetleg szögpercben.

Én azt mondom, hogy nem kell vele foglalkozni, ezek az ültetett autók annyit áldoznak a szépség oltárán, hogy ez a kis összetartás probléma tényleg nem oszt és nem is szoroz. Nem véletlenül nem foglalkoznak ezzel a kollégáitok  Wink sem a tengeren túlon.


Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Blacksheep
Hozzászólások: 575


low n' slow

« Hozzászólás #67238 Dátum: 2013 Május 07, 09:14:49 »

Hali

Le tudná nekem mérni valaki ezeket a méreteket, és a felfogató csavaroknak kialakított "furatok" helyeit, és a másik felén a díszlécnek kivágott furatok pozícióit? Esetleg ha opcionális akkor nem a brazil féle jobb volna Tongue
köszönöm előre is!

[A csatolmány helyhiány miatt törölve. Legközelebb használj online képtárat!]

  '65 1200 De Luxe "Built not Bought"
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #67237 Dátum: 2013 Május 07, 07:20:18 »

neültess, hülyegyerek :-)

az olajos féltengelyes cuccon simán lehet állítani az összetartást, minek kell ehhez mókolni?
a dobfék hátulja felé van oldalanként 2-2 csavar, amit fellazítva lehet lökdösni a kereket előre-hátra
kiscsillag három-három csavar van az olajosnak is meg a szárazféltengelyes lengőkar   kerékagy felőli végén Kiss

Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #67236 Dátum: 2013 Május 07, 06:38:18 »

Köszönöm szépen! Nem tudtam, hogy a rúd mellett a lapnak mekkora szerepe van.
Magával a rugózás "pályájával" tisztában vagyok, éppen ez a problémám. Mert mivel igen komolyan le van ültetve az autóm segge, így elég sokat terpeszt. Viszont azon túl, hogy a kerék dől, minimális összetartása is lesz, ahogy az ábra is mutatja.
<beszúrt kép törölve>
Ezt gondoltam megszüntetni valamivel, ami állítható, hiszen igen nehéz lenne kiszámolni, hogy hány plusz mm kellene ahhoz, hogy ismét párhuzamosan fussanak a hátsó kerekek. Szóval ezért gondoltam helyettesíteni a torziós lapokat valami mással.
Van valakinek valami ötlete? A hülyegyerek-neültess-autót, az ígyjártálköcsög, eztazovibantanítják és a mindigmondtam-hogyezbaromság típusú kommentekre nem vagyok kíváncsi. Előre is köszi!

neültess, hülyegyerek :-)

az olajos féltengelyes cuccon simán lehet állítani az összetartást, minek kell ehhez mókolni?
a dobfék hátulja felé van oldalanként 2-2 csavar, amit fellazítva lehet lökdösni a kereket előre-hátra



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Binci
Hozzászólások: 3458


« Hozzászólás #67235 Dátum: 2013 Május 07, 00:02:07 »

Nem az a gond, hanem, hogy olajos féltengelyes bogaraknál a féltengely külső vége egy körívet ír le, melynek középpontja a tengely váltó felőli része. Ezért van az, hogy a leültetett bogarak hátsó kereke befele, míg a megemelteké kifele dől. A gyári "penge" erős, de rugalmas és ezáltal le tudja követni a féltengely külső végének mozgását (a tekeredéssel), ami nem egy egyenes, hanem egy ív mentén mozdul el rugózás közben. Zártszelvény, illetve cső elég erős lenne, de nem rugalmas, így csavarodna, tekeredne, és úgy is maradna. Vagy nem tudna rendesen rugózni, vagy valami eltörne.

Szerintem Tati is erre gondolt.


Köszönöm szépen! Nem tudtam, hogy a rúd mellett a lapnak mekkora szerepe van.
Magával a rugózás "pályájával" tisztában vagyok, éppen ez a problémám. Mert mivel igen komolyan le van ültetve az autóm segge, így elég sokat terpeszt. Viszont azon túl, hogy a kerék dől, minimális összetartása is lesz, ahogy az ábra is mutatja.

Ezt gondoltam megszüntetni valamivel, ami állítható, hiszen igen nehéz lenne kiszámolni, hogy hány plusz mm kellene ahhoz, hogy ismét párhuzamosan fussanak a hátsó kerekek. Szóval ezért gondoltam helyettesíteni a torziós lapokat valami mással.
Van valakinek valami ötlete? A hülyegyerek-neültess-autót, az ígyjártálköcsög, eztazovibantanítják és a mindigmondtam-hogyezbaromság típusú kommentekre nem vagyok kíváncsi. Előre is köszi!

Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13992


30-347-1939

« Hozzászólás #67234 Dátum: 2013 Május 06, 20:48:55 »

Ügyes

Nem elérhető Bugris
Hozzászólások: 383


« Hozzászólás #67233 Dátum: 2013 Május 06, 17:28:53 »

milyen jó "abarth kipufogót" csináltak! Smiley

http://bugstatt.blogspot.hu/2013/04/exhausting-time.html
http://bugstatt.blogspot.hu/2013/04/exhausting-time-2.html
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #67232 Dátum: 2013 Május 06, 15:22:23 »

Itt egy másik.

[A csatolmány helyhiány miatt törölve. Legközelebb használj online képtárat!]
Oldalak: 1 ... 329 330 331 332 333 [334] 335 336 337 338 339 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.212 másodperc alatt készült el 18 lekéréssel.