www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Október 29, 00:11:01

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921353 Hozzaszólás 218 Témában írta 1615 Felhasználó
Legújabb tag: August
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 82 83 84 85 86 [87] 88 89 90 91 92 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 14748788 alkalommal)
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #77171 Dátum: 2016 Szeptember 14, 12:19:45 »

Aha. Kifele akármennyi, befele semmi. Értem... :-)
szerinted vissza tud menni?
szerintem ha kijön pár csepp, akkor az a harang aljában gyűlik. de mitől ugrana vissza?
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #77170 Dátum: 2016 Szeptember 14, 11:49:00 »

szerintem attól olajos féltengelyes, hogy a forgó féltengely egy csőben van elrejtve, ebben a csőben (a váltótól a kerékig) pedig jár egy kicsit az olaj a kanyartól, ki/berugózástól függően.  a keréknél pedig van szimmering, az tud is folyni ha baja van (vagy rosszul tették be). ettől olajos/olajsaras a dobfék belső oldala.
de a gumiharang alá bejutott olaj szerintem a életben vissza nem jut a váltóba
Aha. Kifele akármennyi, befele semmi. Értem... :-)

Bácsi Győző
1303LS
« Hozzászólás #77169 Dátum: 2016 Szeptember 14, 11:17:52 »

navárj.
 boccs, de ez kicsit túlzásnak tűnik Grin
Laikusoknak csakis túlzásokkal fogalmazok. Sokszor abból sem értenek.
Mondhatnám azt is, hogy kicsit csöpög nem baj, mert kevés olajjal is elmegy igénytelen jószág a bogár csak hajtani kell.
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #77168 Dátum: 2016 Szeptember 14, 11:17:25 »

Attól olajos féltengelyes. És a kijutó olaj mellékesen a féltengely csapágyát is gondozza.
szerintem attól olajos féltengelyes, hogy a forgó féltengely egy csőben van elrejtve, ebben a csőben (a váltótól a kerékig) pedig jár egy kicsit az olaj a kanyartól, ki/berugózástól függően.  a keréknél pedig van szimmering, az tud is folyni ha baja van (vagy rosszul tették be). ettől olajos/olajsaras a dobfék belső oldala.
de a gumiharang alá bejutott olaj szerintem a életben vissza nem jut a váltóba
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #77167 Dátum: 2016 Szeptember 14, 10:38:34 »

navárj. te azt írtad, ha lyukas a harang, akkor kifolyik az olaj és a váltó üresen fog menni.
vagyis az olaj szerinted mindig kifolyik, bele a harangba, csak az ugye nem lyukas. így aztán visszajut a váltóba? vagy a harangban szinültig van olaj, és így ellennyomást képezve már nem folyik ki több?  Grin boccs, de ez kicsit túlzásnak tűnik Grin

addig rendben van, hogy lehet jönnek olajcseppek. de tönkremenni szerintem inkább attól tudna, ha oda bejut egy csomó homok, az a féltengely mozgása miatt kikoptatja a "csuklót" vagy félgömböt vagy mi van ott, és akkor tényleg még több olajat tud veszíteni. De a bejutó homok nyilván a fogaskerekeknek meg egyéb csúszó alkatrészeknek sem tesz jót és nem fog rendesen működni a váltó, vagy a difi..
Így én azt gondolom az inkább porvédő mint olaj kifolyás meggátló. nem?
Nincs nyomás. Sem csukló, sem félgömb. De tömítés sem. És nem kell ahhoz nagy dőlés, hogy az olajból kifelé is jusson Teljesen nem fog elfogyni, nyilvánvaló, de a kevés olaj is problémás. És a vadiúj váltók is olajban futnak, szóval ha csak a bejutó homok miatt megy tönkre a váltó, akkor a bogár váltó valami csoda, ami kenés nélkül is elfut. Csak jól le kell tömíteni... :-)

Bácsi Győző
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #77166 Dátum: 2016 Szeptember 14, 10:33:03 »

a gumiharang nem csak por és kosz elleni védelem?
szerinted oda kifolyik az olaj aztán vissza a váltóba?
Attól olajos féltengelyes. És a kijutó olaj mellékesen a féltengely csapágyát is gondozza.

Bácsi Győző
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14989

« Hozzászólás #77165 Dátum: 2016 Szeptember 14, 09:22:54 »

Így én azt gondolom az inkább porvédő mint olaj kifolyás meggátló. nem?
De.
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #77164 Dátum: 2016 Szeptember 14, 09:08:42 »

Ott bent nincs szimmering. Bár jól meg van csinálva, de a felverődő olaj az ott ki tud folyni. Mondjuk annyira nem, mint a cső közepén is a kerékcsapágyig.
navárj. te azt írtad, ha lyukas a harang, akkor kifolyik az olaj és a váltó üresen fog menni.
vagyis az olaj szerinted mindig kifolyik, bele a harangba, csak az ugye nem lyukas. így aztán visszajut a váltóba? vagy a harangban szinültig van olaj, és így ellennyomást képezve már nem folyik ki több?  Grin boccs, de ez kicsit túlzásnak tűnik Grin

addig rendben van, hogy lehet jönnek olajcseppek. de tönkremenni szerintem inkább attól tudna, ha oda bejut egy csomó homok, az a féltengely mozgása miatt kikoptatja a "csuklót" vagy félgömböt vagy mi van ott, és akkor tényleg még több olajat tud veszíteni. De a bejutó homok nyilván a fogaskerekeknek meg egyéb csúszó alkatrészeknek sem tesz jót és nem fog rendesen működni a váltó, vagy a difi..
Így én azt gondolom az inkább porvédő mint olaj kifolyás meggátló. nem?
Nem elérhető bogár69
Hozzászólások: 53

« Hozzászólás #77163 Dátum: 2016 Szeptember 14, 08:28:30 »

a gumiharang nem csak por és kosz elleni védelem?
szerinted oda kifolyik az olaj aztán vissza a váltóba?
Gondolom ha olaj nélkül menne a váltó, azt hamar észrevenném. A kapcsoláson semmit nem veszek észre, hangja sincsen. Este aláfeküdtem, de csak annyit láttam, hogy koszos a gumiharang.
1303LS
« Hozzászólás #77162 Dátum: 2016 Szeptember 14, 08:16:42 »

a gumiharang nem csak por és kosz elleni védelem?
szerinted oda kifolyik az olaj aztán vissza a váltóba?
Ott bent nincs szimmering. Bár jól meg van csinálva, de a felverődő olaj az ott ki tud folyni. Mondjuk annyira nem, mint a cső közepén is a kerékcsapágyig.
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #77161 Dátum: 2016 Szeptember 14, 07:36:53 »

Igen.
Kifolyik az olaj.
Olaj nélkül megy a váltó.
a gumiharang nem csak por és kosz elleni védelem?
szerinted oda kifolyik az olaj aztán vissza a váltóba?
1303LS
« Hozzászólás #77160 Dátum: 2016 Szeptember 14, 07:32:33 »

Emelőről megállapítható az állapota? Egyébként mi történik ha szakadt? Tönkremehet valami?
Igen.
Kifolyik az olaj.
Olaj nélkül megy a váltó.
Nem elérhető bogár69
Hozzászólások: 53

« Hozzászólás #77159 Dátum: 2016 Szeptember 13, 20:12:33 »

Nem.
Emelőről megállapítható az állapota? Egyébként mi történik ha szakadt? Tönkremehet valami?
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #77158 Dátum: 2016 Szeptember 13, 18:51:36 »

Nem.
Akkor nem.  Tongue Nem emlékszem, hogy csatlakozik, de azért csak olajos lesz nem?

Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14989

« Hozzászólás #77157 Dátum: 2016 Szeptember 13, 18:14:28 »

Már olaj lenne alatta.
Nem.
Nem elérhető Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581


« Hozzászólás #77156 Dátum: 2016 Szeptember 13, 15:58:46 »

szerintem mindegyiknél gond ha szakadt, de nem drága az új gumiharang, ami annyiban tér el a gyáritól, hogy csavarok szorítják össze, így semmit nem kell szétszerelni, mégis feltehető ha aláfekszel. De a tiéd nem most lett felújítva? mégis szakadt? Az összecsavarozott él aztán álljon szerintem hátrafelé, bár erre talán más hiedelmek is vannak Smiley

 ez a fejlettebb konstrukció, az 1302-esek és 1303-asok ilyenek. meg a félautomata 1300as.




A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #77155 Dátum: 2016 Szeptember 13, 15:07:54 »

A kaszni lett csak felújítva és az sem biztos, hogy szakadt, csak peparáztam, hogy ha szakadt akkor biztos tönkrevágok vele valamit. Megnézni meg nem olyan egyszerű. Legalábbis akna hiányában.
Már olaj lenne alatta.

Nem elérhető bogár69
Hozzászólások: 53

« Hozzászólás #77154 Dátum: 2016 Szeptember 13, 14:54:12 »

szerintem mindegyiknél gond ha szakadt, de nem drága az új gumiharang, ami annyiban tér el a gyáritól, hogy csavarok szorítják össze, így semmit nem kell szétszerelni, mégis feltehető ha aláfekszel. De a tiéd nem most lett felújítva? mégis szakadt? Az összecsavarozott él aztán álljon szerintem hátrafelé, bár erre talán más hiedelmek is vannak Smiley

egyébként egy '69es bogár eredetileg olajos féltengelyes. vagyis az olaj egy tokban eljut a kerékagyig és ott a szimmering gátolja meg a kifolyását. Ez a lengőtengelyes megoldás, ami a legtöbb bogáron van (1200, 1300).
A száraz féltengelyeseknek van plusz egy-egy hátsó nyulványa az alvázon, ott két csuklós a féltengely, így jobb az úttartás, mert a kerék be- vagy kirugózástól függetlenül kb függőleges marad. ez a fejlettebb konstrukció, az 1302-esek és 1303-asok ilyenek.
Aki nagyon erős motort épít, vagy versenyezni akar a kocsival, van hogy átépítteti szárazra a régebbit, de hétköznap
szerintem nincs értelme.



A kaszni lett csak felújítva és az sem biztos, hogy szakadt, csak peparáztam, hogy ha szakadt akkor biztos tönkrevágok vele valamit. Megnézni meg nem olyan egyszerű. Legalábbis akna hiányában.
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #77153 Dátum: 2016 Szeptember 13, 14:40:06 »

Bocsánat a sok kérdésért, de valaki el tudná magyarázni, hogy mi a különbség a száraz és olajos féltengely között? Az olajosnál mire kell odafigyelni, mekkora baj ha szakadt a gumiharang?
szerintem mindegyiknél gond ha szakadt, de nem drága az új gumiharang, ami annyiban tér el a gyáritól, hogy csavarok szorítják össze, így semmit nem kell szétszerelni, mégis feltehető ha aláfekszel. De a tiéd nem most lett felújítva? mégis szakadt? Az összecsavarozott él aztán álljon szerintem hátrafelé, bár erre talán más hiedelmek is vannak Smiley

egyébként egy '69es bogár eredetileg olajos féltengelyes. vagyis az olaj egy tokban eljut a kerékagyig és ott a szimmering gátolja meg a kifolyását. Ez a lengőtengelyes megoldás, ami a legtöbb bogáron van (1200, 1300).
A száraz féltengelyeseknek van plusz egy-egy hátsó nyulványa az alvázon, ott két csuklós a féltengely, így jobb az úttartás, mert a kerék be- vagy kirugózástól függetlenül kb függőleges marad. ez a fejlettebb konstrukció, az 1302-esek és 1303-asok ilyenek.
Aki nagyon erős motort épít, vagy versenyezni akar a kocsival, van hogy átépítteti szárazra a régebbit, de hétköznap szerintem nincs értelme.

Nem elérhető bogár69
Hozzászólások: 53

« Hozzászólás #77152 Dátum: 2016 Szeptember 13, 14:08:39 »

Bocsánat a sok kérdésért, de valaki el tudná magyarázni, hogy mi a különbség a száraz és olajos féltengely között? Az olajosnál mire kell odafigyelni, mekkora baj ha szakadt a gumiharang?
Nem elérhető bogár69
Hozzászólások: 53

« Hozzászólás #77151 Dátum: 2016 Szeptember 12, 19:53:41 »

Megoldódott az alapjárati gondom. Az alapjárati fuvóka járata dugult el a karburátorban. Sajnos annyira makacs a dugulás, hogy nem tudtuk rendbe tenni, így két porlasztóból raktunk össze egyet.
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3645


« Hozzászólás #77150 Dátum: 2016 Szeptember 12, 19:22:50 »

Kár, hogy 23-án nem ihatsz....

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető szódásbácsi
Hozzászólások: 1284


« Hozzászólás #77149 Dátum: 2016 Szeptember 12, 19:07:55 »

Szombaton pont átugrom a börzére Wink
van az a sörmennyiség amijé megmondom Grin

Kár, hogy 23-án nem ihatsz....
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3645


« Hozzászólás #77148 Dátum: 2016 Szeptember 07, 21:27:10 »

Meddig tudod kiforgatni?
(Gyöngyösről hazafelemenet negyedikben Evil)
Szombaton pont átugrom a börzére Wink
« Utoljára szerkesztve: 2016 Szeptember 07, 21:29:09 írta zsozsy »

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető szódásbácsi
Hozzászólások: 1284


« Hozzászólás #77147 Dátum: 2016 Szeptember 07, 20:10:12 »

Ma elkészítettem a fordszámmérő burkolatát ,beépítettem(ennél jobb helyet nem találtam neki. nem szerettem volna szétszabdalni emiatt a bogit) ,bekötöttem. Kipróbáltam.:
Tökkkkéletesen működik Cheesy
Meddig tudod kiforgatni?
(Gyöngyösről hazafelemenet negyedikben Evil)
Nem elérhető szódásbácsi
Hozzászólások: 1284


« Hozzászólás #77146 Dátum: 2016 Szeptember 07, 20:08:04 »

Sziasztok!

Milyen márkájú villás, ill. Csillag villás kulcsot érdemes venni? Nem csillagászati áron, pl. Béta, snap-on... Stb.
Ti mit használtok? Piacit felejtsük el? Vannak néha ukránok, esztergályos cuccok nagyon jónak néznek ki...King Tony? Piaci megfelelője a yokito, tök úgy néz ki... Mettől meddig (méret) érdemes készletet venni?
Szerintem az Extol-nál kezdődik a használható kategória. A 6-32 mm-es készlet kb. 12 ezerért beszerezhető. Bár a mostaniak már eléggé "gyanúsak" (én már jó régen vettem). Nekem van egy kisebb is, azt hiszem 6-22-es, ez szép polírozott fajta.
Vagy néha a METRO-ban szokott lenni akcióban a 6-32-es kb. 10 ezerért. Egyszer meg az ALDI-ban is vettem egy készletet hasonló áron, de azt még nem próbáltam ki.
A King Tony az jó, csak az kb 3x (vagy 4x) annyiba kerül.
Mindenképp a 25 darabost vegyed, mert úgyis pont az a méret fog kelleni, ami éppen nincs.
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3645


« Hozzászólás #77145 Dátum: 2016 Szeptember 07, 19:30:08 »

Ma elkészítettem a fordszámmérő burkolatát ,beépítettem(ennél jobb helyet nem találtam neki. nem szerettem volna szétszabdalni emiatt a bogit) ,bekötöttem. Kipróbáltam.:
Tökkkkéletesen működik Cheesy
[a csatolmányt egy admin törölte]

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3645


« Hozzászólás #77144 Dátum: 2016 Szeptember 05, 21:00:59 »

Gyerekek eltörött a fúvóka. Ott látszik a letört menet. Már Gyomán  is ilyen lehetett, csak nem vettem észre.
Akkor meg van miért ment 120-at Cheesy

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #77143 Dátum: 2016 Szeptember 05, 19:08:36 »

Gyerekek eltörött a fúvóka. Ott látszik a letört menet. Már Gyomán  is ilyen lehetett, csak nem vettem észre.

[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2990


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #77142 Dátum: 2016 Szeptember 05, 11:37:06 »

Sajnos nem az enyém lett, pedig szombaton el is tudtam volna hozni.  Cry


"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
1303LS
« Hozzászólás #77141 Dátum: 2016 Szeptember 05, 11:19:46 »

Sajnos nem az enyém lett, pedig szombaton el is tudtam volna hozni.  Cry
Remélem innen volt valami sunyi márkatárs.
Nem elérhető HyPerion
Hozzászólások: 386


« Hozzászólás #77140 Dátum: 2016 Szeptember 05, 10:26:12 »

Te vetted meg?
Remélem, mert voltam olyan jó fej, hogy vártam rád. Bár azon sem csodálkoznék ha lecsapott volna rá valami gerinces ember.  Undecided

Sajnos nem az enyém lett, pedig szombaton el is tudtam volna hozni.  Cry
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #77139 Dátum: 2016 Szeptember 04, 21:05:33 »

Ez milyen karbi?
Nem tudom, csak belinkeltem a szivató miatt.

Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #77138 Dátum: 2016 Szeptember 04, 19:46:15 »


Hogy kell képet feltenni?
Nem elérhető bogár69
Hozzászólások: 53

« Hozzászólás #77137 Dátum: 2016 Szeptember 04, 14:07:23 »

Bocsánat, az irányjelzővel az volt a baj, hogy egy csomó kábel zárlatos volt. Képet később megpróbálok felrakni. A kaszni felújítása előtt minden rendben volt vele, azóta meg egyszerűen semmit nem tudok vele kezdeni.
Hogy kell képet feltenni?
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14989

« Hozzászólás #77136 Dátum: 2016 Szeptember 04, 13:56:14 »

Akkor rosszul van berakva a szivató betét. Ha bemelegszik, akkor kell kinyitnia teljesen. Van rajta kis vonalkázás, azt kell összeilleszteni, csak nem mindegy, hogy hogy áll közben a fojtószelep.
<beszúrt kép törölve>

Ez milyen karbi?
Nem elérhető bogár69
Hozzászólások: 53

« Hozzászólás #77135 Dátum: 2016 Szeptember 04, 13:50:08 »

Áhhh reménytelen indexnél se tudtuk meg, hogy mi a baj.
Bocsánat, az irányjelzővel az volt a baj, hogy egy csomó kábel zárlatos volt. Képet később megpróbálok felrakni. A kaszni felújítása előtt minden rendben volt vele, azóta meg egyszerűen semmit nem tudok vele kezdeni.
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14989

« Hozzászólás #77134 Dátum: 2016 Szeptember 04, 13:48:59 »

ha találtam volna ilyen szívócsövet én sem szopatom magam ..... de mostmár fent van és szépen muzsikál  be kéne rakni autóba kipróbálni .....

Képet kérhetek hogy oldottad meg?
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #77133 Dátum: 2016 Szeptember 04, 12:58:06 »

Ma egyébként én is karburátorral szívattam magam. Annyira megkopott a 30 pict-2-es, hogy már nem tudok utána menni a beállításokkal.
Falsol a tengelynél.

Van itthon 4 db karbi de mind szar.
Van egy központi weber is, de azt szimpla szívós hengerfejre felfaragni...

Mondjuk ha kapok a képen látható szívócsöveket akkor egyszerű. Bugparts?

<beszúrt kép törölve>
ha találtam volna ilyen szívócsövet én sem szopatom magam ..... de mostmár fent van és szépen muzsikál  be kéne rakni autóba kipróbálni .....

Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14989

« Hozzászólás #77132 Dátum: 2016 Szeptember 04, 12:11:59 »


Te is inkább linket dobnál...
Oldalak: 1 ... 82 83 84 85 86 [87] 88 89 90 91 92 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.132 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.