www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Október 29, 00:11:02

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921353 Hozzaszólás 218 Témában írta 1615 Felhasználó
Legújabb tag: August
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 80 81 82 83 84 [85] 86 87 88 89 90 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 14748788 alkalommal)
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27168


« Hozzászólás #77251 Dátum: 2016 Október 10, 09:59:54 »

Szerintem elmérted Evil

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #77250 Dátum: 2016 Október 10, 09:43:23 »

Ezt volt szerencsém labor körülmények között mérni, tévedsz.
Szerintem elmérted Evil

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14989

« Hozzászólás #77249 Dátum: 2016 Október 10, 09:13:52 »

1. A vízpárában -gyakorlatilag nincs vízkő.  Grin
Ezt volt szerencsém labor körülmények között mérni, tévedsz.
« Utoljára szerkesztve: 2016 Október 10, 10:06:41 írta abes »
1303LS
« Hozzászólás #77248 Dátum: 2016 Október 10, 08:52:19 »

Apropó karbidugulás: múlt héten hallottam egy módszert. A vízpárából kiváló vízkő jelenti a legnagyobb gondot, 15 perces RO55-s áztatás kiszedi a cuccot. Hétvégén szétszedtem 5 db karbit tényleg mindegyikben találtam vízkövet.  Shocked
A vízpárából kiváló vízkő az kb lófazs a kuton tankolt vízhez képest.
Két okból is.
1. A vízpárában -gyakorlatilag nincs vízkő.  Grin
2. A bejutó vízpára mennyisége össze sem mérhető a benzinben tankolt víz mennyiségével.
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14989

« Hozzászólás #77247 Dátum: 2016 Október 10, 08:40:36 »

Köszi! Akkor a legjobb, ha csinálok egy nagyobb szervizt. Szelephézagok, karbik le, gyertyák ki, mindent átnézek, aztán csak lesz valami. :-)

Apropó karbidugulás: múlt héten hallottam egy módszert. A vízpárából kiváló vízkő jelenti a legnagyobb gondot, 15 perces RO55-s áztatás kiszedi a cuccot. Hétvégén szétszedtem 5 db karbit tényleg mindegyikben találtam vízkövet.  Shocked
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #77246 Dátum: 2016 Október 10, 07:31:24 »

Köszi! Akkor a legjobb, ha csinálok egy nagyobb szervizt. Szelephézagok, karbik le, gyertyák ki, mindent átnézek, aztán csak lesz valami. :-)

Kezdésnek, este mikkor full sötét van, kimész beindítod az autót, és egy szigetelt nyelű csavarhúzóval megtudod nézni hogyha áthúz valahol.
Igy a fedél és vagy gyertya kábel repedést rögtön kitudod zári.  Wink

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14989

« Hozzászólás #77245 Dátum: 2016 Október 10, 07:23:45 »

Köszi! Akkor a legjobb, ha csinálok egy nagyobb szervizt. Szelephézagok, karbik le, gyertyák ki, mindent átnézek, aztán csak lesz valami. :-)

Szintén meg lesz. Kíváncsi leszek, hogy találsz-e valamit. Hanyadszor takarítod a karbikat?
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #77244 Dátum: 2016 Október 10, 04:57:19 »

Köszi! Akkor a legjobb, ha csinálok egy nagyobb szervizt. Szelephézagok, karbik le, gyertyák ki, mindent átnézek, aztán csak lesz valami. :-)

a háromhengerezés az nem az elektronikus gyújtás hibája lesz. 99% hogy el van szutykolódva az alapjárati fúvókád és az átmeneti rendszer is onnan kajál. 1 % hogy olyan fos az elosztó fedél /kábel/gyertya hogy nyomás alatt akkora az ellenállása a gyertyának hogy inkább máshol sül ki a az szikra . hogy néha elmegy a gyújtás az meg szerintem test korruziós kontakt probléma  vagy a kábelkorbács ugyanezen problémája és 1% hogy az elosztóba a halgenerátor kezdene megfikkanni ) a gyújtás elektronika ha beszarik akkor az nem kicsit vagy időnként hanem egyszer teljesen és örökre.
amennyiben valaki azt gondolná hogy az erősebb elektronikus gyújtás szar kábelen pipán fedélen is átmegy mert erősebb az téved mert a gyengébb szigetelésű vagy repedt részeken fog elsülni a szikra pl.az elosztó fedél kallantyújára vagy egy lógó átforrósodott gyujtókábel a karbielőfűtőcsőre generátor bakra ,fém benzincsőre.  Undecided
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #77243 Dátum: 2016 Október 09, 21:39:18 »

A gyertyát nem könnyű kiszedni, de én is arra gyanakszom. Viszont akkor nem értem, miért van olyan, hogy semmi gyújtás nincsen...

a háromhengerezés az nem az elektronikus gyújtás hibája lesz. 99% hogy el van szutykolódva az alapjárati fúvókád és az átmeneti rendszer is onnan kajál. 1 % hogy olyan fos az elosztó fedél /kábel/gyertya hogy nyomás alatt akkora az ellenállása a gyertyának hogy inkább máshol sül ki a az szikra . hogy néha elmegy a gyújtás az meg szerintem test korruziós kontakt probléma  vagy a kábelkorbács ugyanezen problémája és 1% hogy az elosztóba a halgenerátor kezdene megfikkanni ) a gyújtás elektronika ha beszarik akkor az nem kicsit vagy időnként hanem egyszer teljesen és örökre.
amennyiben valaki azt gondolná hogy az erősebb elektronikus gyújtás szar kábelen pipán fedélen is átmegy mert erősebb az téved mert a gyengébb szigetelésű vagy repedt részeken fog elsülni a szikra pl.az elosztó fedél kallantyújára vagy egy lógó átforrósodott gyujtókábel a karbielőfűtőcsőre generátor bakra ,fém benzincsőre.  Undecided

Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14989

« Hozzászólás #77242 Dátum: 2016 Október 09, 19:03:48 »

A gyertyát nem könnyű kiszedni, de én is arra gyanakszom. Viszont akkor nem értem, miért van olyan, hogy semmi gyújtás nincsen...

Én is küzdök 3 hengerezéssel. Platina gyertya (15e km van benne), kábelszett új. SZtem nálam hézag lesz.
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #77241 Dátum: 2016 Október 09, 18:46:53 »

A gyertyát nem könnyű kiszedni, de én is arra gyanakszom. Viszont akkor nem értem, miért van olyan, hogy semmi gyújtás nincsen...

Szelephézag? Gyertya?
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14989

« Hozzászólás #77240 Dátum: 2016 Október 09, 17:37:14 »

Gyújtás problémám van (tati-féle elektonikus).
Általában 3 henger megy, terhelésen 4. Van olyan, hogy minden gyújtás elmegy pár másodpercre, aztán megint visszajön.
Elektronikát cseréltem, a helyzet ugyanaz. Mi lehet? Rotor? Elosztó?
Köszi!

Szelephézag? Gyertya?
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2990


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #77239 Dátum: 2016 Október 09, 17:33:52 »

Gyújtás problémám van (tati-féle elektonikus).
Általában 3 henger megy, terhelésen 4. Van olyan, hogy minden gyújtás elmegy pár másodpercre, aztán megint visszajön.
Elektronikát cseréltem, a helyzet ugyanaz. Mi lehet? Rotor? Elosztó?
Köszi!


Vakuumdob van?
Elofordult mar hogy a sok mozgastol megtort a HALL harom vezetekebol valamelyik az alaplap allando mozgasanak hatasara.
Ha lehuzod a csovet, (kevesebbet mozog az alaplap) valtozik-e a jelenseg?
Aztan meg Tati majd tudja  Wink

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #77238 Dátum: 2016 Október 09, 16:45:24 »

Gyújtás problémám van (tati-féle elektonikus).
Általában 3 henger megy, terhelésen 4. Van olyan, hogy minden gyújtás elmegy pár másodpercre, aztán megint visszajön.
Elektronikát cseréltem, a helyzet ugyanaz. Mi lehet? Rotor? Elosztó?
Köszi!
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #77237 Dátum: 2016 Október 06, 10:25:03 »

Köszönöm a lehetőséget, de nem vagyok otthon napközben (most is itt ülök a munkahelyemen) a cucc meg lent van Kötcsén. Ha nem tudok zöld-ágra vergődni, hazahozom, és akkor egyszer....

holnap elvileg járok feléd napközben, (már ha otthon vagy).
a multiméterem talán tud kapacitást mérni. este megnézhetem otthon. érdekel?
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #77236 Dátum: 2016 Október 05, 17:10:10 »

Köszi az alapos választ. Még meg is értettem az elvet Smiley Szóval, ha a rövidzár marad, akkor szar a kondi.

holnap elvileg járok feléd napközben, (már ha otthon vagy).
a multiméterem talán tud kapacitást mérni. este megnézhetem otthon. érdekel?
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2990


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #77235 Dátum: 2016 Október 05, 16:39:38 »

Köszi az alapos választ. Még meg is értettem az elvet Smiley Szóval, ha a rövidzár marad, akkor szar a kondi.


 Grin

Igen

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #77234 Dátum: 2016 Október 05, 16:16:49 »

Köszi az alapos választ. Még meg is értettem az elvet Smiley Szóval, ha a rövidzár marad, akkor szar a kondi.

Nem alkalmas a mérésére …
(de talán mégis mert régen is ezzel néztük …  Wink )
A kondenzátor töltéstároló. A kikötött kondira az ellenállásmérő vizsgálófeszültségét felhasználva … amikor a műszer mérőkapcsait csatlakoztatod, egy pillanatra rövidzárat mutat, aztán innen indulva folyamatosan gyorsan növekszik az érték, és néhány másodperc alatt ki kell akadnia a műszernek a végtelen irányába.
Eztán polaritást váltasz, és ismét ugyanezt kell tapasztalnod.
Csere nélkül sokáig végtelent kell látnod, csak ha kisütöd (vagy magától kisül sokára) akkor láthatod újra ugyanezt.
(mutatós műszerrel szemléletesebb. A digitálisok viszont gyakorta tudnak kapacitás értéket mérni is)

« Utoljára szerkesztve: 2016 Október 05, 16:18:29 írta gsattila »
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2990


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #77233 Dátum: 2016 Október 05, 15:52:36 »

és ha kapacitást mérsz, mennyit kéne rajta mérni?

Ha jól emlékszem 0,2 ... 0,22 micro F az elterjedt, de felszokták tüntetni.

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #77232 Dátum: 2016 Október 05, 15:35:47 »

Nem alkalmas a mérésére …
(de talán mégis mert régen is ezzel néztük …  Wink )
A kondenzátor töltéstároló. A kikötött kondira az ellenállásmérő vizsgálófeszültségét felhasználva … amikor a műszer mérőkapcsait csatlakoztatod, egy pillanatra rövidzárat mutat, aztán innen indulva folyamatosan gyorsan növekszik az érték, és néhány másodperc alatt ki kell akadnia a műszernek a végtelen irányába.
Eztán polaritást váltasz, és ismét ugyanezt kell tapasztalnod.
Csere nélkül sokáig végtelent kell látnod, csak ha kisütöd (vagy magától kisül sokára) akkor láthatod újra ugyanezt.
(mutatós műszerrel szemléletesebb. A digitálisok viszont gyakorta tudnak kapacitás értéket mérni is)

és ha kapacitást mérsz, mennyit kéne rajta mérni?
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2990


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #77231 Dátum: 2016 Október 05, 15:17:18 »

Ha a kondenzátoron multiméterrel 0 körüli ellenállást mérek, azt jelenti: kuka.  ??

Nem alkalmas a mérésére …
(de talán mégis mert régen is ezzel néztük …  Wink )
A kondenzátor töltéstároló. A kikötött kondira az ellenállásmérő vizsgálófeszültségét felhasználva … amikor a műszer mérőkapcsait csatlakoztatod, egy pillanatra rövidzárat mutat, aztán innen indulva folyamatosan gyorsan növekszik az érték, és néhány másodperc alatt ki kell akadnia a műszernek a végtelen irányába.
Eztán polaritást váltasz, és ismét ugyanezt kell tapasztalnod.
Csere nélkül sokáig végtelent kell látnod, csak ha kisütöd (vagy magától kisül sokára) akkor láthatod újra ugyanezt.
(mutatós műszerrel szemléletesebb. A digitálisok viszont gyakorta tudnak kapacitás értéket mérni is)

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #77230 Dátum: 2016 Október 05, 14:35:29 »

Ha a kondenzátoron multiméterrel 0 körüli ellenállást mérek, azt jelenti: kuka.  ??
Nem elérhető t2fan
Hozzászólások: 630


lassan és bizonytalanul,sosem készül el...

« Hozzászólás #77229 Dátum: 2016 Szeptember 26, 12:53:27 »

Valaki irt anno egy egesz jo kis osszegzest teddyhengeres festesrol.Probaltam keresni de nem talaltam.esetleg valakinek meg van?
1303LS
« Hozzászólás #77228 Dátum: 2016 Szeptember 25, 10:04:46 »

Mozognia is kell, lévén a kerék rugózáskor nem kötelezően van egyforma távolságban a váltótól.
Na az már rég rossz ha az veszi fel a kerék oldalirányú mozgását.
Egyszerű csapágykopáshézag. Ha nincs hangja és nem nagyon lóg akkor ennyi.
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #77227 Dátum: 2016 Szeptember 25, 08:40:42 »

a féltengely csuklói tudnak csúszkálni nem a kihajtás nagyon minimális lógása lehet csak ..
Aha.

Bácsi Győző
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #77226 Dátum: 2016 Szeptember 24, 22:03:09 »

Mozognia is kell, lévén a kerék rugózáskor nem kötelezően van egyforma távolságban a váltótól.
a féltengely csuklói tudnak csúszkálni nem a kihajtás nagyon minimális lógása lehet csak ..

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #77225 Dátum: 2016 Szeptember 24, 22:01:33 »

Sziasztok!

Nagyobb kérdés elé kerültem, így jobbnak láttam feltenni ide a gondom-bajom... Nos a helyzet: Nemrég kaptam egy Solex34 Pict3-as porlasztót az (1972-es évjáratú) 1300-as bogaramhoz (Amin Solex 30 van jelenleg)... Ami egyből feltűnt, hogy a (dupla)szívócső csatlakozása kicsi a 34-eshez. Szóval vagy maradok a 30-nál, vagy szerelgetek... Ha ki akarnám cserélni, akkor elég lenne-e egy szívócső beszerzése vagy kell még más is, hogy kompatibilis legyen?
A következő kérdés: Egyáltalán jó ötlet-e ez a csere? (30-ról 34-re cserélni 1300-as motornál)
Valakinek van ezzel kapcsolatban valami tapasztalata?
(Mellékesen: A jelenlegi porlasztó karbantartás után sem az igazi-> gyenge a motor, elvileg cserélendő lenne)

A válaszokat előre is köszönöm!

Üdv.:
Vadkan
a 30-31es cserélhető a 34est meg nem tenném fel 1300ra semmikép mert kis fordulatnál megpadlózva akkorát fog torpanni hogy elharapod a kormányt , Stunt is így járt

Nem elérhető mikrobi
Hozzászólások: 2180


« Hozzászólás #77224 Dátum: 2016 Szeptember 24, 21:55:46 »

hajrá    Wink


A menü a szokásos... Grin
Nem elérhető convertible98
Hozzászólások: 5


« Hozzászólás #77223 Dátum: 2016 Szeptember 24, 21:01:12 »

A menü a szokásos... Grin

[a csatolmányt egy admin törölte]

1968 VW ORIGINAL Cabrio
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #77222 Dátum: 2016 Szeptember 23, 17:37:43 »

Száraz féltengelyes váltónál  - miután kivettük a féltengelyt -  a kihajtás tányérja egy kicsit mozog.
Ez normális, vagy kopás okozza?
A környéke olajos- olajsáros is volt eléggé.

Mozognia is kell, lévén a kerék rugózáskor nem kötelezően van egyforma távolságban a váltótól.

Bácsi Győző
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #77221 Dátum: 2016 Szeptember 22, 21:25:32 »

Szerintem jó.

Szerintem igen.

Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #77220 Dátum: 2016 Szeptember 22, 21:24:39 »

Szerintem igen.

(A 30 és 31-es méretei megegyeznek?)
Nem elérhető VadkanKoma
Hozzászólások: 16

« Hozzászólás #77219 Dátum: 2016 Szeptember 22, 20:52:28 »

Szia!
Lehet kapni adaptert (szerintem bármelyik Bogárboltosnál - hasznos címek), így nem kell sokat szerelgetni. Szerintem nyugodtan rakd fel a nagyobb karbit, ha az tuti jó.


Hű! Köszönöm! Remek! Erre nem is gondoltam. Így egyből egyszerűbbnek tűnik a feladat Smiley
Már csak egy kérdésem volna akkor: Találtam 31Pictről 34Pictre adaptert. Az Jó a 30-ashoz is? (A 30 és 31-es méretei megegyeznek?)

Bocs, ha ez amolyan köztudott dolog volna, de még zöldfülű bogaras vagyok!
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #77218 Dátum: 2016 Szeptember 22, 17:34:14 »

Szia!
Lehet kapni adaptert (szerintem bármelyik Bogárboltosnál - hasznos címek), így nem kell sokat szerelgetni. Szerintem nyugodtan rakd fel a nagyobb karbit, ha az tuti jó.

A válaszokat előre is köszönöm!
Nem elérhető VadkanKoma
Hozzászólások: 16

« Hozzászólás #77217 Dátum: 2016 Szeptember 22, 12:51:55 »

Sziasztok!

Nagyobb kérdés elé kerültem, így jobbnak láttam feltenni ide a gondom-bajom... Nos a helyzet: Nemrég kaptam egy Solex34 Pict3-as porlasztót az (1972-es évjáratú) 1300-as bogaramhoz (Amin Solex 30 van jelenleg)... Ami egyből feltűnt, hogy a (dupla)szívócső csatlakozása kicsi a 34-eshez. Szóval vagy maradok a 30-nál, vagy szerelgetek... Ha ki akarnám cserélni, akkor elég lenne-e egy szívócső beszerzése vagy kell még más is, hogy kompatibilis legyen?
A következő kérdés: Egyáltalán jó ötlet-e ez a csere? (30-ról 34-re cserélni 1300-as motornál)
Valakinek van ezzel kapcsolatban valami tapasztalata?
(Mellékesen: A jelenlegi porlasztó karbantartás után sem az igazi-> gyenge a motor, elvileg cserélendő lenne)

A válaszokat előre is köszönöm!

Üdv.:
Vadkan
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #77216 Dátum: 2016 Szeptember 21, 09:57:50 »


Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2990


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #77215 Dátum: 2016 Szeptember 21, 08:52:15 »



"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető bogár69
Hozzászólások: 53

« Hozzászólás #77214 Dátum: 2016 Szeptember 21, 08:49:16 »

http://kepfeltoltes.hu/view/160921/image_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #77213 Dátum: 2016 Szeptember 21, 08:21:56 »

Csak most sikerült képet csinálni a rádióról, de a mérete miatt nem engedi elküldeni. Egyébként valóban a csatornaválasztó gombot kellett kihúzni. Köszönöm.

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető bogár69
Hozzászólások: 53

« Hozzászólás #77212 Dátum: 2016 Szeptember 21, 07:11:56 »

Átméretezném én ha lenne egy működő pc. A mobilon meg nem lehet felbontást módosítani.
Oldalak: 1 ... 80 81 82 83 84 [85] 86 87 88 89 90 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.135 másodperc alatt készült el 14 lekéréssel.