www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 25, 02:51:54

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921222 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 939 940 941 942 943 [944] 945 946 947 948 949 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13291184 alkalommal)
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #42878 Dátum: 2010 Január 13, 17:07:34 »

nekem is az m3-ason de megoldottuk és hazamentünk vele még 180 km-t Wink

húú, nem is tudtam,hogy van m3-as bmw-d  Shocked



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Hanyi
Hozzászólások: 2303


« Hozzászólás #42877 Dátum: 2010 Január 13, 15:52:42 »

Nekem szinten ez lett, de meg is szorult :-)

nekem is az m3-ason de megoldottuk és hazamentünk vele még 180 km-t Wink

Nem elérhető Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581


« Hozzászólás #42876 Dátum: 2010 Január 13, 15:49:06 »

fogadjunk kevesebbért van eladó dinamóm mint amennyi a felújítás fele  Grin
Ez ám a direkt marketing. Grin

A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Nem elérhető BigBug
Hozzászólások: 28919

« Hozzászólás #42875 Dátum: 2010 Január 13, 15:47:52 »

itt meg rájöttem, hogy a csapágy szétverődés miatt érhetett bele a forgórész a széles részen is az állóba, azért lett ott is fényes. gondolom  ekkor ment el a töltés is.
fogadjunk kevesebbért van eladó dinamóm mint amennyi a felújítás fele  Grin

sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....

ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #42874 Dátum: 2010 Január 13, 15:30:17 »

itt meg rájöttem, hogy a csapágy szétverődés miatt érhetett bele a forgórész a széles részen is az állóba, azért lett ott is fényes. gondolom  ekkor ment el a töltés is.
Nem akartam hülyeséget írni,de elvileg csak a kommutátoroknál érintkezhet a forgórész az állórésszel.
Ezek egymástól elszigetelt kis rézszegmensekből állnak.Ha beül közéjük a finom szénpor az sem jó,mert vezető réteg keletkezik közöttük.Ezeket is ki szokták finoman kaparni,és utána felszabályoztatni.

Ha a forgórész belesúrlódása miatt nagyon bemelegszik az állórész,a tekercsek is leéghetnek.Majd méresd ki.
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #42873 Dátum: 2010 Január 13, 15:23:03 »

úgy láttam a kijött részen, hogy két helyen érintkezik. egyszer ahol a szénkefék vannak, egyszer padig a vastagabb részen, középfelé. vajon melyiket kéne? mindkettőt?
itt meg rájöttem, hogy a csapágy szétverődés miatt érhetett bele a forgórész a széles részen is az állóba, azért lett ott is fényes. gondolom  ekkor ment el a töltés is.
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #42872 Dátum: 2010 Január 13, 15:22:00 »

az egyik csapágyon még olvasható a felirat: 6202Z MGMRADAX HUNGARY
Akkor biztos gyari! :-)))


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #42871 Dátum: 2010 Január 13, 15:19:32 »

az egyik csapágyon még olvasható a felirat: 6202Z MGMRADAX HUNGARY
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #42870 Dátum: 2010 Január 13, 14:35:26 »

a forgórész szeletes áramátadóját érdemes leszabályozni  (kollektor vagy kommutátor vagy mi a nem magyar neve)
úgy láttam a kijött részen, hogy két helyen érintkezik. egyszer ahol a szénkefék vannak, egyszer padig a vastagabb részen, középfelé. vajon melyiket kéne? mindkettőt?
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #42869 Dátum: 2010 Január 13, 14:33:51 »

a forgórész szeletes áramátadóját érdemes leszabályozni  (kollektor vagy kommutátor vagy mi a nem magyar neve)
ezt kihagytam

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #42868 Dátum: 2010 Január 13, 14:33:01 »

Megyó még tegnap a telefonban azt mondta hogy ilyenkor forgó meg állórész felszabályzás kell(het).
ez mitől függ? én azt gondolom ha sikerült szétverni valahogy vagy látható sérülés van rajta, ugye?
a forgórész szeletes áramátadóját érdemes leszabályozni  (kollektor vagy kommutátor vagy mi a nem magyar neve)

Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #42867 Dátum: 2010 Január 13, 14:31:30 »

Nekem szinten ez lett, de meg is szorult :-)
mert túlhajtottad biztos, ahogy szoktad  Evil
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #42866 Dátum: 2010 Január 13, 14:30:32 »

az ékszíj felőli csapágyban a golyók pozdorjává váltak, ez volt a hiba oka
Nekem szinten ez lett, de meg is szorult :-)


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #42865 Dátum: 2010 Január 13, 14:30:27 »

Még az anya mérete is azonos.  Wink
hát ezaz  Wink

Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #42864 Dátum: 2010 Január 13, 14:29:22 »

Megyó még tegnap a telefonban azt mondta hogy ilyenkor forgó meg állórész felszabályzás kell(het).
ez mitől függ? én azt gondolom ha sikerült szétverni valahogy vagy látható sérülés van rajta, ugye?
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #42863 Dátum: 2010 Január 13, 14:26:38 »

Nyilván ügyesen volt az ékszíj megfeszítve.

Van erről egy video, hogy milyen lazának kell lenni.  Grin
Grin
azt hiszem nem volt túl feszes, sőt lazának gondoltam
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #42862 Dátum: 2010 Január 13, 14:25:53 »


az ékszíj felőli csapágyban a golyók pozdorjává váltak, ez volt a hiba oka

Nyilván ügyesen volt az ékszíj megfeszítve.

Van erről egy video, hogy milyen lazának kell lenni.  Grin

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #42861 Dátum: 2010 Január 13, 14:24:37 »

egyébbként is leszarom a dinamótokat csak generátorral foglalkozom Grin
Még az anya mérete is azonos.  Wink

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #42860 Dátum: 2010 Január 13, 14:24:22 »

sikerült magamtól. satuba befogtam a dinamó házát, az ékszíj felőli részre 20as villáskulcs, a másik oldalra 36os krova, 3/4-es szárral az asztalon kitámaszt és a 20as kulcsot emelve megindult Smiley

a dinamó oldalán lévő nagy csavar jól megzavart, hiába próbáltam nem tudtam kitekerni, de mint kiderült nem is kellett..
az ékszíjtárcsa belső felét és és az egész tengelyt is szépen könnyen kitolta a csapágyleszedő, enélkül nem ajánom senkinek, mert csak szétveri kalapáccsal az egészet, vagy a tengely végét.

az ékszíj felőli csapágyban a golyók pozdorjává váltak, ez volt a hiba oka
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #42859 Dátum: 2010 Január 13, 14:22:50 »

közben megpróbálod  kézzel lecsavarni a forró anyát , ujj megéget dinamó eldob lábujj eltörik  szóval dinamó szétszedés = lábujj törés
egyébbként is leszarom a dinamótokat csak generátorral foglalkozom Grin

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #42858 Dátum: 2010 Január 13, 14:21:21 »

Ne áruld el senkinek, de fogom a gázlámpát (melegítőt) és jól megmelegítem azt a nagy csavart és lehajtom, kézben tartva a dinamót és a venti kereket, nem kell satu sem.

És ezt akkor is meg tudom csinálni, amikor én ragasztom vissza a csavart Loctite 2701-gyel.
közben megpróbálod  kézzel lecsavarni a forró anyát , ujj megéget dinamó eldob lábujj eltörik  szóval dinamó szétszedés = lábujj törés

Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #42857 Dátum: 2010 Január 13, 14:18:50 »


...aztán erőlködsz a csavarral, a kínai satuból kifordul a nehéz szar dimangó, leesik és elgörbül a
- ventillátor
- lemez
- lábujjad

de a csavar még mindig nem laza.

Én szerencsés vagyok akkor,hogy simán sikerült leszednem a turbinát beszerelt állapotban ? ( dinamó a motoron, motor a kocsiban )

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #42856 Dátum: 2010 Január 13, 13:51:57 »

inkább letépem az asztalról a satut és az esik a lábamra  Roll Eyes
 az tény hogy normális 36os krowa lehetőleg 3/4" t szárral és satupad 120as satuval kell
de ezzel a kombóval már soxor ment hiba nélkül , franciakulcs és egyéb szarok nem jáccanak

Ne áruld el senkinek, de fogom a gázlámpát (melegítőt) és jól megmelegítem azt a nagy csavart és lehajtom, kézben tartva a dinamót és a venti kereket, nem kell satu sem.

És ezt akkor is meg tudom csinálni, amikor én ragasztom vissza a csavart Loctite 2701-gyel.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #42855 Dátum: 2010 Január 13, 13:49:09 »


hehe :-)))



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27144


« Hozzászólás #42854 Dátum: 2010 Január 13, 13:42:15 »

a lenti lemezt nem tudtam levenni, a csavar feje ment szét, nem a csavar ki..
viszont felemeltem jobban, így kijött  Smiley

a következő kérdés hogy melyik irányból szedjem szét a dinamót?
a hátsó ventillátor lapátkerék felől?

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27144


« Hozzászólás #42853 Dátum: 2010 Január 13, 13:41:36 »


...aztán erőlködsz a csavarral, a kínai satuból kifordul a nehéz szar dimangó, leesik és elgörbül a
- ventillátor
- lemez
- lábujjad

de a csavar még mindig nem laza.

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #42852 Dátum: 2010 Január 13, 13:41:03 »


...aztán erőlködsz a csavarral, a kínai satuból kifordul a nehéz szar dimangó, leesik és elgörbül a
- ventillátor
- lemez
- lábujjad

de a csavar még mindig nem laza.
inkább letépem az asztalról a satut és az esik a lábamra  Roll Eyes
 az tény hogy normális 36os krowa lehetőleg 3/4" t szárral és satupad 120as satuval kell
de ezzel a kombóval már soxor ment hiba nélkül , franciakulcs és egyéb szarok nem jáccanak

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #42851 Dátum: 2010 Január 13, 13:36:58 »

leveszed a zékszíjtárcsa leesős felét a maradékot befogod a satuba  a lapolásnál ekkor függőlegesen áll a tengely  a turbinában letekered a 10es anyát amit 36os kulcs fog aztán az ékszíjtárcsa maradékát és innen már minden láccik (csavarhúzó 10es kúcs )


...aztán erőlködsz a csavarral, a kínai satuból kifordul a nehéz szar dimangó, leesik és elgörbül a
- ventillátor
- lemez
- lábujjad

de a csavar még mindig nem laza.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #42850 Dátum: 2010 Január 13, 13:35:59 »

Ne görbítsd el amikor ellentfogsz, légkulcs  elég gáz leszedni.
dehogy Roll Eyes

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #42849 Dátum: 2010 Január 13, 13:34:43 »

a lenti lemezt nem tudtam levenni, a csavar feje ment szét, nem a csavar ki..
viszont felemeltem jobban, így kijött  Smiley

a következő kérdés hogy melyik irányból szedjem szét a dinamót?
a hátsó ventillátor lapátkerék felől?
leveszed a zékszíjtárcsa leesős felét a maradékot befogod a satuba  a lapolásnál ekkor függőlegesen áll a tengely  a turbinában letekered a 10es anyát amit 36os kulcs fog aztán az ékszíjtárcsa maradékát és innen már minden láccik (csavarhúzó 10es kúcs )

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #42848 Dátum: 2010 Január 13, 13:31:53 »

a lenti lemezt nem tudtam levenni, a csavar feje ment szét, nem a csavar ki..
viszont felemeltem jobban, így kijött  Smiley

a következő kérdés hogy melyik irányból szedjem szét a dinamót?
a hátsó ventillátor lapátkerék felől?

Úgy emlékszem sajnos mindenképpen le kell venned a turbinakereket. Ne görbítsd el amikor ellentfogsz, légkulcs kellene hozzá, az lenne a tuti, elég gáz leszedni. Gumisműhely?

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #42847 Dátum: 2010 Január 13, 13:21:56 »

a lenti lemezt nem tudtam levenni, a csavar feje ment szét, nem a csavar ki..
viszont felemeltem jobban, így kijött  Smiley

a következő kérdés hogy melyik irányból szedjem szét a dinamót?
a hátsó ventillátor lapátkerék felől?
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #42846 Dátum: 2010 Január 13, 13:11:36 »

ezek megvannak, mozog az egész, de valami nem engedi felemelni a kutyaházat. illetve félek hogy fel tudom emelni, de valami görbül és nem fogom tudni összerakni
hogy akasszam ki a termosztátot? nem férek hozzá..  le kéne bontani a lemezelést körülötte?  Undecided vagy próbáljam magát a termosztátot tekerni és kijön belőle a pálca? csak az a gond hogy alig érem el. nem hogy megfogjam és tekerjem..
Ahhoz a 13-as kulccsal fogható csavarhoz hozzáférsz, ami azt a keretet rögzíti, amin a termosztát van, Azt tekerd le, akaszd ki a termosztát fém keretét és allor már az egész tud mozdulni felfelé 2-3 cm-t. Ennyi elég.

ha a kutyaház nem jön feljebb, mert valami akad, akkor az a termosztát által mozgatott lemezek lesznek a kutyaház aljában, ezek összeköttő pálcája akad a nagy olajhűtő hátsó kéz csavarjában, ne szarozz vele, görbítsd meg egy kicsit, majd visszahajtod és akkor már enged annyit, hogy a turbinakereket ki tudod buktatni.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #42845 Dátum: 2010 Január 13, 12:56:20 »

Úgy-úgy.

A termosztát aljában van egy 8-as csavar 13-as fejjel. Ki kell tekerni, hogy a termosztátot tudd forgatni.
A term. alatti lemezt le kell venni szerintem, mert különben nem férsz hozzá.
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13994


30-347-1939

« Hozzászólás #42844 Dátum: 2010 Január 13, 12:50:08 »

ezek megvannak, mozog az egész, de valami nem engedi felemelni a kutyaházat. illetve félek hogy fel tudom emelni, de valami görbül és nem fogom tudni összerakni
hogy akasszam ki a termosztátot? nem férek hozzá..  le kéne bontani a lemezelést körülötte?  Undecided vagy próbáljam magát a termosztátot tekerni és kijön belőle a pálca? csak az a gond hogy alig érem el. nem hogy megfogjam és tekerjem..
A termosztát aljában van egy 8-as csavar 13-as fejjel. Ki kell tekerni, hogy a termosztátot tudd forgatni.
A term. alatti lemezt le kell venni szerintem, mert különben nem férsz hozzá.

Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #42843 Dátum: 2010 Január 13, 12:36:30 »

Ház két oldalsó csavarja, dinamó pántja és négy csavarja a kutyaházon, valamint sokat segít, ha leveszed az ajtótartó rugót és kitámasztod az ajtót vagy leveszed. Kurva rogó pont útban van. Gyertyakábeleket is érdemes elhúzni onnan.
Ha ezek megvannak, akkor meg tudod emelni és kicsit billenteni hátra a kutyaházat, a termosztát rúdja általában enged annyit, de alul leakasztani nem egy nagy etwas.
ezek megvannak, mozog az egész, de valami nem engedi felemelni a kutyaházat. illetve félek hogy fel tudom emelni, de valami görbül és nem fogom tudni összerakni
hogy akasszam ki a termosztátot? nem férek hozzá..  le kéne bontani a lemezelést körülötte?  Undecided vagy próbáljam magát a termosztátot tekerni és kijön belőle a pálca? csak az a gond hogy alig érem el. nem hogy megfogjam és tekerjem..
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #42842 Dátum: 2010 Január 13, 10:45:15 »

Talán nem teljesen off: kabrió ponyvatető vinil ablakához mi a jó polírozószer?
A vinil az plexi? Mert arra árulnak szereket, amik erősebbek a fogkrémnél. Persze az is jó, csak többet kell csiszitolni...

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #42841 Dátum: 2010 Január 13, 07:12:14 »

Kényszerűségből???? :-)
Az enyemre gondoltam, mikor Kiskorere menet megszorult. A Tiedet ma' szorakozas volt, ott ma' tudtam mit kell csinalni :-)


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #42840 Dátum: 2010 Január 13, 05:46:51 »

Kényszerűségből???? :-)

Ha szolsz, segijjek, en ma' csinaltam (kenyszerusegbol) :-)
Nem elérhető Hanyi
Hozzászólások: 2303


« Hozzászólás #42839 Dátum: 2010 Január 13, 01:29:51 »

Ha szolsz, segijjek, en ma' csinaltam (kenyszerusegbol) :-)

a kényszerüség majd az "igen" kimondása lesz Grin   amikor szereled az szerelem Grin

aludjámá Wink
Oldalak: 1 ... 939 940 941 942 943 [944] 945 946 947 948 949 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.244 másodperc alatt készült el 14 lekéréssel.