www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 November 06, 19:12:48

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921356 Hozzaszólás 218 Témában írta 1615 Felhasználó
Legújabb tag: August
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 937 938 939 940 941 [942] 943 944 945 946 947 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 14911847 alkalommal)
Nem elérhető SixtusAngel
Hozzászólások: 842


A zene az élet(em). 06-70-2451733

« Hozzászólás #42971 Dátum: 2010 Január 18, 19:16:51 »

hát ez az hogy én tudom vágni !  Tongue

Akkor viszek hozzád edzett üveglapot, azon a 90 kg-mal ugráltam, az tuti edzett. Nekem nem sikerült karcolgatás után törnöm sehogyan sem.

Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #42970 Dátum: 2010 Január 18, 19:00:43 »

ja helyzeti előny Grin, hogy a motor kint van a satupadon, de 36-os mefér a kocsiban is a kutyaház mögé póbáltam

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #42969 Dátum: 2010 Január 18, 18:59:07 »

Asszem nem ertem pontosan... Fogtad, benyultal a kutyahaz moge es meginditottad azt a nagy csavart, ami a turbinakereket a tengelyen tartja? Ezek utan kihuztad elore a generatort? Hat makod volt, hogy ilyen konnyen lejott, vagy makod volt, hogy menet kozben nem jott le Cheesy
igen
kb 50-55 cm-es a racsnis szár amin a 36-os crova volt és a 21-es kulcsot pedig a főtengelyen lévő ékszíjtárcsának tudtam támasztani, kellően megvolt húzva , de így lelazítható

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #42968 Dátum: 2010 Január 18, 18:37:52 »

a helyén lelazítottam a turbina kereket
Asszem nem ertem pontosan... Fogtad, benyultal a kutyahaz moge es meginditottad azt a nagy csavart, ami a turbinakereket a tengelyen tartja? Ezek utan kihuztad elore a generatort? Hat makod volt, hogy ilyen konnyen lejott, vagy makod volt, hogy menet kozben nem jott le Cheesy


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #42967 Dátum: 2010 Január 18, 17:37:20 »

Lehet hogy egyszerűbb találni egy jó bontottat...  Roll Eyes Bár ha megcsinálod jóra akkor az tuti jó lesz sokáig.
mivel sok szó esett mostanában a csapágyas generátor-dinamó témáról, ezért megnéztem milyen állapotú a generátorom, elég zajosan forgott ékszíj nélkül, hát szétszedtem, nemrég raktam össze a motorom ,(akkor valamiért ez fel sem tűnt) nem sok kedvem volt újra szét szedni, ezért a helyén lelazítottam a turbina kereket, érdemes figyelni a turbina mögötti hézagoló lemezekre, nehogy be essen a hűtőbordák közé, ha szerencsésen esik alul ki jön de ha nem......(ezért összerakásnál kicsi zsírral össze ragasztottam őket), kivettem a 4db csavart a turbinaházból, levettem a generátor rögzítő bilincset és már kint is volt,  nem kell leszedni a tartó bakot, feszegetni a turbina házat, a termosztát rudazatot stb. és még meg is lehet tisztítania turbina mögöttim részeket ami eléggé poros volt, a generátor belsejéből is egy marék por jött ki, kompresszorral kifújtam mindent, kicseréltem a két csapágyat elöl a turbina felől 6202-es az ékszíj felől 6203-as kétoldalt zárt csapágy van, volt vagy 1000Ft a kettő összeraktam és Grin

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #42966 Dátum: 2010 Január 18, 12:07:26 »

de mivel délelőtt még nem tudtam nekiálltam tesztelgetni  az új gyémántos ketyerémet csináltam neki vízhűtést ....és egy bogár elefánt füléből levágtam egy darabot ,mikor ezt elújságoltam azt mondták hogy az biztos valami utólag belekókányolt üveg volt nem is edzett de a levágott kis darabot meg kocogtattam és szétpukkadt  Roll Eyes
De azóta már berobbant. Arról is tegyél fel képet!
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #42965 Dátum: 2010 Január 18, 08:33:43 »

van egy foncsorozott hátsó ablakom, csak az én bódémba nagy. bevállalod?
még gyakorlok egy kicsit Roll Eyes

Nem elérhető Süsü
Hozzászólások: 2713


« Hozzászólás #42964 Dátum: 2010 Január 17, 23:03:36 »

hát ez az hogy én tudom vágni !  Tongue
van egy foncsorozott hátsó ablakom, csak az én bódémba nagy. bevállalod?


                             GNX-967
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #42963 Dátum: 2010 Január 17, 22:29:46 »

Te nem tudod vágni, de vízzel még lehet vágni azért. Csak az kicsit sokba kerülne.
hát ez az hogy én tudom vágni !  Tongue

Nem elérhető SixtusAngel
Hozzászólások: 842


A zene az élet(em). 06-70-2451733

« Hozzászólás #42962 Dátum: 2010 Január 17, 22:09:04 »

de mivel délelőtt még nem tudtam nekiálltam tesztelgetni  az új gyémántos ketyerémet csináltam neki vízhűtést ....és egy bogár elefánt füléből levágtam egy darabot ,mikor ezt elújságoltam azt mondták hogy az biztos valami utólag belekókányolt üveg volt nem is edzett de a levágott kis darabot meg kocogtattam és szétpukkadt  Roll Eyes

Te nem tudod vágni, de vízzel még lehet vágni azért. Csak az kicsit sokba kerülne.

Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #42961 Dátum: 2010 Január 17, 20:32:30 »

Lehet azt, csak ki kell lágyítani Smiley

a qrva életbe  délután tudtam meg hogy edzett üveget nem lehet vágni Roll Eyes
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #42960 Dátum: 2010 Január 17, 19:46:16 »

Sokba került a tanulópénz? Roll Eyes Cool
de mivel délelőtt még nem tudtam nekiálltam tesztelgetni  az új gyémántos ketyerémet csináltam neki vízhűtést ....és egy bogár elefánt füléből levágtam egy darabot ,mikor ezt elújságoltam azt mondták hogy az biztos valami utólag belekókányolt üveg volt nem is edzett de a levágott kis darabot meg kocogtattam és szétpukkadt  Roll Eyes

[a csatolmányt egy admin törölte]

Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29094


Road Force One

« Hozzászólás #42959 Dátum: 2010 Január 17, 19:40:00 »

a qrva életbe  délután tudtam meg hogy edzett üveget nem lehet vágni Roll Eyes

Sokba került a tanulópénz? Roll Eyes Cool

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27170


« Hozzászólás #42958 Dátum: 2010 Január 17, 19:39:16 »

a qrva életbe  délután tudtam meg hogy edzett üveget nem lehet vágni Roll Eyes
meséld el részletesen  Grin

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #42957 Dátum: 2010 Január 17, 19:38:40 »

 a qrva életbe  délután tudtam meg hogy edzett üveget nem lehet vágni Roll Eyes

Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #42956 Dátum: 2010 Január 17, 19:35:09 »

Ment egy mail.

köszönöm
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #42955 Dátum: 2010 Január 17, 19:30:16 »

Ment egy mail.

hát igen, kellett volna.. csak épp felidegesítettem magam, hogy a kocsiból alig jött ki Grin, a fényképezőm  szar, koszos kézzel meg nem akartam másét kölcsönvenni
biztos fog menni, de nem árt egy ábra ha van valakinél
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #42954 Dátum: 2010 Január 17, 19:11:59 »

szétszedéskor fényképezni kell, én már megtanultam  Grin
hát igen, kellett volna.. csak épp felidegesítettem magam, hogy a kocsiból alig jött ki Grin, a fényképezőm  szar, koszos kézzel meg nem akartam másét kölcsönvenni
biztos fog menni, de nem árt egy ábra ha van valakinél
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27170


« Hozzászólás #42953 Dátum: 2010 Január 17, 18:51:10 »

van egy bent már és működik Smiley
az eddigit szeretném jól megcsinálni. már darabokban van, csak nem szeretném rosszul összerakni
szétszedéskor fényképezni kell, én már megtanultam  Grin

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető BigBug
Hozzászólások: 28919

« Hozzászólás #42952 Dátum: 2010 Január 17, 18:50:52 »

van egy bent már és működik Smiley
az eddigit szeretném jól megcsinálni. már darabokban van, csak nem szeretném rosszul összerakni
priv ment

sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....

ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #42951 Dátum: 2010 Január 17, 18:43:45 »

Lehet hogy egyszerűbb találni egy jó bontottat...  Roll Eyes Bár ha megcsinálod jóra akkor az tuti jó lesz sokáig.
van egy bent már és működik Smiley
az eddigit szeretném jól megcsinálni. már darabokban van, csak nem szeretném rosszul összerakni
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #42950 Dátum: 2010 Január 17, 18:41:44 »

tudna valaki robbantott ábrát adni 12V-os dinamóhoz?

csak egy 67előtti szervízleírásban találtam 3 fajtát, így azok 6V-osról készültek..
se a Dieter Korp féle "jetzt helfe ich mir selbst" se a Haynes féle könyvben nem volt ilyen

69 körüli "Reperaturanleitung"-ban kell lennie
Lehet hogy egyszerűbb találni egy jó bontottat...  Roll Eyes Bár ha megcsinálod jóra akkor az tuti jó lesz sokáig.

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #42949 Dátum: 2010 Január 17, 18:39:51 »

tudna valaki robbantott ábrát adni 12V-os dinamóhoz?

csak egy 67előtti szervízleírásban találtam 3 fajtát, így azok 6V-osról készültek..
se a Dieter Korp féle "jetzt helfe ich mir selbst" se a Haynes féle könyvben nem volt ilyen

69 körüli "Reperaturanleitung"-ban kell lennie
Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7993


« Hozzászólás #42948 Dátum: 2010 Január 17, 17:07:17 »

CJ-s mocit be lehet rakni a bogárba? Ha igen mekkora faragás? köszi
Elég nagy a hűtés miatt!
MSanyi
« Hozzászólás #42947 Dátum: 2010 Január 17, 16:57:53 »

CJ-s mocit be lehet rakni a bogárba? Ha igen mekkora faragás? köszi
« Utoljára szerkesztve: 2010 Január 17, 16:59:39 írta MSanyi »
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #42946 Dátum: 2010 Január 16, 16:57:48 »

mennyibe került ha megkérdezhetem?


180 euro-tól már van.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #42945 Dátum: 2010 Január 16, 16:56:54 »

Nagy motorhoz a Mahle ok? Én azért nem akartam Mahle-t, mert hallottam, hogy a 3-as hengernél (még széria motornál is) a hőterhelésre az könnyen deformálódik, beállhat.

Ha rosszul van beállítva a gyújtás és/vagy a karburátor.

Semmi baj nincs a mahle 1.6-ossal.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #42944 Dátum: 2010 Január 16, 16:55:47 »

Tisztelt Nagytudású és Sokat Tapasztalt Léghűtésügyi Guruk és Szakik!
Az AA Performance amerikás henger-dugó szettről (1,6) van valakinek infója, véleménye, esetleg tapasztalata? A KS-hez képest (ha azt elfogadjuk etalonnak) milyennek mondható? Előre is megköszönöm a várható hozzászólásokat.
Nagyon sokan használják a TheSamba emberek közül, kevés probléma van velük. Kínai gyártmány, öntött, de normál használatra megfelelőnek mondják tapasztalt motorépítők is.
A legjobb a KS, de azoknak is mostanában olyan durva a hónolásuk, hogy egész meglepő.

Nekem SOHA nem volt bajom a brazil mahle-vel sem, az öntött 1.6-os készlettel.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Bripery
Hozzászólások: 21999


www.elitevwclub.hu

« Hozzászólás #42943 Dátum: 2010 Január 16, 16:51:17 »

Nagy motorhoz a Mahle ok? Én azért nem akartam Mahle-t, mert hallottam, hogy a 3-as hengernél (még széria motornál is) a hőterhelésre az könnyen deformálódik, beállhat. Ha már öntvény, akkor inkább KS. Tuninghoz nem kovácsolt kell?
dede,ez kovacsolt mahle

www.elitevwclub.hu

1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE



Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
Nem elérhető vetart
Hozzászólások: 5290


1303'74: 297.861 db, Ghia'74 (California) 5608 db

« Hozzászólás #42942 Dátum: 2010 Január 16, 16:47:52 »

nekem a kivant meretben csak mahle,aa vagy teljesen noname merult fel...de a mahle maradt...
Nagy motorhoz a Mahle ok? Én azért nem akartam Mahle-t, mert hallottam, hogy a 3-as hengernél (még széria motornál is) a hőterhelésre az könnyen deformálódik, beállhat. Ha már öntvény, akkor inkább KS. Tuninghoz nem kovácsolt kell?

Skoda Felicia '61, Skoda Octavia '62, VW 1303LS '74, VW Karmann Ghia '74, Fiat 127 L '74,  Porsche 911 SC Cabriolet '83, Mercedes SL 500 '90, BMW E30 320i Cabriolet '91, Alfa Spider 2.0 '92, Fiat Panda 1000 i.e. '93, Mercedes G 400 CDI SW 2002, Renault Twingo 1,2 16V Quickshift 2002.
Nem elérhető Bripery
Hozzászólások: 21999


www.elitevwclub.hu

« Hozzászólás #42941 Dátum: 2010 Január 16, 16:26:49 »

Én a 03-asba Kolbenschmidt-et, csak most nem tudom hirtelen beszerezni gyorsan és jó áron

nekem a kivant meretben csak mahle,aa vagy teljesen noname merult fel...de a mahle maradt...

www.elitevwclub.hu

1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE



Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
Nem elérhető vetart
Hozzászólások: 5290


1303'74: 297.861 db, Ghia'74 (California) 5608 db

« Hozzászólás #42940 Dátum: 2010 Január 16, 16:23:50 »

en most vettem henger-dugo szettet,informalodtam
sok kritikat hallottam az aa performance cuccairol, made in china,nincs kiegyensulyozva a szett,sok reklamacio...en mahle-t vettem...
Én a 03-asba Kolbenschmidt-et, csak most nem tudom hirtelen beszerezni gyorsan és jó áron

Skoda Felicia '61, Skoda Octavia '62, VW 1303LS '74, VW Karmann Ghia '74, Fiat 127 L '74,  Porsche 911 SC Cabriolet '83, Mercedes SL 500 '90, BMW E30 320i Cabriolet '91, Alfa Spider 2.0 '92, Fiat Panda 1000 i.e. '93, Mercedes G 400 CDI SW 2002, Renault Twingo 1,2 16V Quickshift 2002.
Nem elérhető vetart
Hozzászólások: 5290


1303'74: 297.861 db, Ghia'74 (California) 5608 db

« Hozzászólás #42939 Dátum: 2010 Január 16, 16:22:09 »

mennyibe került ha megkérdezhetem?
Még nem vettem meg...

Skoda Felicia '61, Skoda Octavia '62, VW 1303LS '74, VW Karmann Ghia '74, Fiat 127 L '74,  Porsche 911 SC Cabriolet '83, Mercedes SL 500 '90, BMW E30 320i Cabriolet '91, Alfa Spider 2.0 '92, Fiat Panda 1000 i.e. '93, Mercedes G 400 CDI SW 2002, Renault Twingo 1,2 16V Quickshift 2002.
Nem elérhető Bripery
Hozzászólások: 21999


www.elitevwclub.hu

« Hozzászólás #42938 Dátum: 2010 Január 16, 16:21:19 »

Tisztelt Nagytudású és Sokat Tapasztalt Léghűtésügyi Guruk és Szakik!
Az AA Performance amerikás henger-dugó szettről (1,6) van valakinek infója, véleménye, esetleg tapasztalata? A KS-hez képest (ha azt elfogadjuk etalonnak) milyennek mondható? Előre is megköszönöm a várható hozzászólásokat.

en most vettem henger-dugo szettet,informalodtam
sok kritikat hallottam az aa performance cuccairol, made in china,nincs kiegyensulyozva a szett,sok reklamacio...en mahle-t vettem...

www.elitevwclub.hu

1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE



Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #42937 Dátum: 2010 Január 16, 16:19:35 »

Tisztelt Nagytudású és Sokat Tapasztalt Léghűtésügyi Guruk és Szakik!
Az AA Performance amerikás henger-dugó szettről (1,6) van valakinek infója, véleménye, esetleg tapasztalata? A KS-hez képest (ha azt elfogadjuk etalonnak) milyennek mondható? Előre is megköszönöm a várható hozzászólásokat.
mennyibe került ha megkérdezhetem?
Nem elérhető vetart
Hozzászólások: 5290


1303'74: 297.861 db, Ghia'74 (California) 5608 db

« Hozzászólás #42936 Dátum: 2010 Január 16, 16:16:24 »

Tisztelt Nagytudású és Sokat Tapasztalt Léghűtésügyi Guruk és Szakik!
Az AA Performance amerikás henger-dugó szettről (1,6) van valakinek infója, véleménye, esetleg tapasztalata? A KS-hez képest (ha azt elfogadjuk etalonnak) milyennek mondható? Előre is megköszönöm a várható hozzászólásokat.

[a csatolmányt egy admin törölte]

Skoda Felicia '61, Skoda Octavia '62, VW 1303LS '74, VW Karmann Ghia '74, Fiat 127 L '74,  Porsche 911 SC Cabriolet '83, Mercedes SL 500 '90, BMW E30 320i Cabriolet '91, Alfa Spider 2.0 '92, Fiat Panda 1000 i.e. '93, Mercedes G 400 CDI SW 2002, Renault Twingo 1,2 16V Quickshift 2002.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #42935 Dátum: 2010 Január 16, 14:45:20 »

Valóban leírta a stunt, de attól még a gyakorlat mást mutathat.  Wink

Mint írtam, a gyűrűzéssel a következő problémák lehetnek. Tegyük fel, hogy a hengerben még gyári gyűrűk voltak, amelyek szépen bekoptak és a gyűrűhézag megnövekedett. Ekkor a gyűrűzéssel az a baj, hogy a gyári gyűrűk nagyon kemények és nem csak a gyűrű kopott, hanem a hengerfal is, kicsit ovális és kicsit egyenetlen kopású, amihez a régi gyűrű valamennyire hozzákopott. Beteszed az új gyűrűt és az új gyűrű a hengerfalon nem fekszik pontosan fel - noha lehet, hiogy az olajfogyasztást csökkenti, mert új az olajlehúzó is és élesek a kompressziógyűrűk is, de a tapasztalat azt mutatja, hogy alig növeli meg a kompresszióvégnyomást és mivel kisebb felületen érintkezik azt hamar(abb) elkoptatja és megintcsak alacsony lesz a kompresszió...és szépen visszaáll az olajfogyasztás is. Hogy mikor, az annak a függvénye, hogy milyen állapotban volt a henger.
Akkor, ha a henger alig kopott, nincs egyik oldala sem kifényesedve és mégis nagy a gyűrűhézag akkor valóban érdemes lehet meggyűrűzni, de mikor van ilyen? Akkor, ha valami gagyi gyűrű volt benne. Sem a mahle, sem a KS gyűrűk nem gagyik, pláne nem a gyári (az is KS Kolbenschmidt általában) és amikor azok elkopnak, akkor a henger is problémás.
Ezt nem gondolom, hanem általában megfuratmikrózom azokat a hengereket, amiket használtan visszateszek bármi miatt. Mégpedig azért is, mert a túlmelegtett motorok gyakran nagyon oválissá teszik a hengert.
A tapasztalatom az, hogy a gyári 0.04-re illesztett dugattyúk simán elmehetnek 0.1 mm-ig, de akkor már annyira ovális a henger, hogy nem segít (nem növeli számottevően a kompresszió végnyomást) a gyűrűzés, ráadásul a gyűrűhézag még mindig nem éri el a gyári limit 1 mm-t, mert egyenetlenül, alul sokkal jobban kopik a henger.
Ha a gyűrűhézag 1 mm feletti, akkor ha kimérem az ovalitását a hengernek MINDIG nagyobb, mint 0.1 mm és akkor meg minek gyűrűzni? Úgyis billeg a dugó, egyik felén már rendesen ki van fényesedve, a hőt sem adja úgy át, mintha jól lenne illesztve...és még azt nem is említettem, hogy ha normál üzemi körülményeket feltételezünk, akkor mire a henger ilyen állapotba jut, akkor már a hajtókar csapágyak sincsenek a helyzet magaslatán, ekkor egy megnövekedett kompresszió, pláne egy 1.6-os dugószett 10e km-en belül odab*sz neki.



Ha viszont esetleg gyűrűznék, akkor valami olcsóbb (puhább) gyűrűt tennék bele, hogy jobban és gyorsabban idomuljon a hengerfalhoz, ne pedig lehónolja az egyenetlenségeit és további dugattyú-henger hézagot növeljen.

Ez az én véleményem, én nem szoktam gyűrűzni, nyilván tudom, hogy a szükség nagy úr...ráadásul mindenki úgy csinálja, ahogy neki tetszik, nem szándékozom vitatkozni senkivel.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #42934 Dátum: 2010 Január 16, 11:28:27 »

söt mostani is gyürüzve lesz válság vanm........

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #42933 Dátum: 2010 Január 16, 10:51:42 »


 Smiley

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #42932 Dátum: 2010 Január 16, 10:46:38 »

Valóban leírta a stunt, de attól még a gyakorlat mást mutathat.  Wink
Mit tennél egy olyan motorral amit egy kicsit meghajtottak az m7-esen a nyári hőségben, de még jó állapotban van mindene, csak a gyűrűket főzték tésztává de ezt észre sem veszed,mert szépen megy tovább a gép, majd egyszer más okból szét kell szedni, és látod, hogy a gyűrűk odavannak. Legyen mondjuk a más ok egy gyertyamenetkijövés. Na én nem veszek erre új HD-t fonalfúrást új csapágyakat, stb, hanem csak párezert egy gyűrűgarnitúrát és hajts tovább. Na így lett egy sokkal erősebb motorom a régi bogaramból a buszomba ami abban még ment legalább 40-45 ezret, majd odaadtam az eladott roncs bogaramhoz amit más lábratett és járt vele. Lehet, hogy még most is azzal ketyeg, mert nagyon szépen forgó hézagmentes alja (főtengely/hajtókarok) volt.
A mostani motoromat is gyűrűztem és jobb lett.
Ha meg hozzávesszük hogy mennyibe kerül egy 1.2-es vagy 1.3-as HD szett már érthetőbb is. 1.2-re az 1,6 os (olcsó) HDszettet fefaragni relatív nagy munka. "F"-es motorra meg nincs értelme, csak a drága 1.3-asnak.
nekem 67es motorja ami elolvadt  az is gyürüzve volt és 10.8 at tudta ringen!meg azért okozott meglepit,nem melegedett,nem forralta az oljat nem fogyot!ha már nagyon hullámos  a henger akkor nem éri meg honoltatni,gyürüzuni szvsz

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Oldalak: 1 ... 937 938 939 940 941 [942] 943 944 945 946 947 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.127 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.