www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 November 01, 19:02:40

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921354 Hozzaszólás 218 Témában írta 1615 Felhasználó
Legújabb tag: August
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 138 139 140 141 142 [143] 144 145 146 147 148 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 14815660 alkalommal)
Nem elérhető Sompi
Hozzászólások: 425


« Hozzászólás #74931 Dátum: 2015 Július 14, 12:46:26 »

csak ne hagyd magad hólapátra rábeszélni.... Bár én is evezőnek használom mostanába  Grin


...én többször is használtam!!  Tongue
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14989

« Hozzászólás #74930 Dátum: 2015 Július 14, 12:19:30 »

csak ne hagyd magad hólapátra rábeszélni.... Bár én is evezőnek használom mostanába  Grin
Nálam is bontatlan.  Grin
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #74929 Dátum: 2015 Július 14, 11:13:32 »

ha úgy gondolod akkor a  kerék problémát mi is megtudjuk nézni:

ftgumi.hu

üdv a csapatban!

csak ne hagyd magad hólapátra rábeszélni.... Bár én is evezőnek használom mostanába  Grin

Nem elérhető gumibogi
Hozzászólások: 13425


20-9111-661 www.ftgumi.hu

« Hozzászólás #74928 Dátum: 2015 Július 14, 11:06:05 »

Sziasztok!

Új vagyok még a bogaras életben, csupán 3 hónapja van a birtokomban egy 1972-es VW 1300-as. (első autó) Szerelés tekintetében ezért amatőrségem kérlek bocsássátok meg, kivéve ha már tényleg valami baromságot mondanék vagy feltételeznék!
Viszont előjött most egy olyan probléma a bogarammal kapcsolatban, hogy a hátsó bal kerék jobb kanyarokban és ha meg van tömve a járgány, beleér a sárvédőbe. Pontosabban a szélesített gumi széle ér bele a sárvédő peremébe. (Főképp, hogy szélesített kerekekkel került a birtokomba) Ez kb 2 hete van így...

Köszönettel:
VadkanKoma

Ui.: Remélem a megfelelő topikba írtam!
ha úgy gondolod akkor a  kerék problémát mi is megtudjuk nézni:

ftgumi.hu

üdv a csapatban!

Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #74927 Dátum: 2015 Július 14, 10:39:56 »

Ha jól értelmezem, a mélyebben ül itt azt jelenti, hogy közelebb van a kaszni középvonalához, nem azt, hogy dől a kocsi.
Ebben az esetben valószínűleg a védő lett rosszul kasznizva (ami gyári szélességű keréknél nem derül ki, hisz nem ér bele).
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #74926 Dátum: 2015 Július 14, 10:39:01 »

Sziasztok!

Új vagyok még a bogaras életben, csupán 3 hónapja van a birtokomban egy 1972-es VW 1300-as. (első autó) Szerelés tekintetében ezért amatőrségem kérlek bocsássátok meg, kivéve ha már tényleg valami baromságot mondanék vagy feltételeznék!
Viszont előjött most egy olyan probléma a bogarammal kapcsolatban, hogy a hátsó bal kerék jobb kanyarokban és ha meg van tömve a járgány, beleér a sárvédőbe. Pontosabban a szélesített gumi széle ér bele a sárvédő peremébe. (Főképp, hogy szélesített kerekekkel került a birtokomba) Ez kb 2 hete van így... ("Próbálom" nem használni a kocsit azóta) A másik oldalhoz hasonlítva látszik is, hogy a bal kerekem mélyebben ül a jobbhoz képest terheletlenül is.

Amiért mindezt leírtam: tanácsot szeretnék kérni, hogy ilyen esetben mit kéne ellenőrizni, (Sajnos alá még nem sikerült néznem, az emelőm rövidnek bizonyult, hogy egyáltalán levegyem a kereket) hol kéne állítani valamit, vagy esetleg hova érdemes elvinni, ahol tudják ezt orvosolni... főképp Budaörs környékén? (Sajnos a felfüggesztéshez nem konyítok szinte semmit, segítség nélkül egyedül meg nem merek még belevágni)

Köszönettel:
VadkanKoma

Ui.: Remélem a megfelelő topikba írtam!
Hali!
Jó helyre írtál, ez kezdő bogarasnál plusz pont! :-) A válaszokat már megkaptad, kiegészítve azzal, hogy ha csak két hete csinálja, akkor nem biztos, hogy el van állítva a torziód, elég, ha csak a szilentje adta meg magát. Ha nem vagy biztos magadban szerelés miatt- nem űrtechnika, de elsőre nekem is csak harmadikra sikerült minden képzettség nélkül-, akkor tényleg jobb, ha szerelőhöz fordulsz, a javasolt Szabó Miki közel is van hozzád. :-)

Bácsi Győző
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #74925 Dátum: 2015 Július 14, 09:57:18 »

Sziasztok!

Üdv!
jó helyre írtál.

ennyi leírásból valószínű, hogy a hátsó torziós rugóddal lesz gond. ha már így vetted, akkor lehet hogy valakinek korábban siekrült  asszimmetrikusan beállítani. Én még nem szereltem ezt az enyémen, de a tudásbázisban van a hátsó torzióról cikk, azt mindenképp olvasd el, így talán el tudod dönteni, hogy bele mersz vágni, vagy jobb ha valahová elviszed.
http://www.bogarhatu.hu/tudasbazis/index.php/Hátsó_torzió

ezért egyébként nem kell a kocsit letámasztani. csak ne pakold meg annyira, hogy beleérjen. vagy tegyél fel kevésbé széles kerekeket..

a hasznos címek közt egyébként vannak szerelők is, boltosok is:
http://www.bogarhatu.hu/joomla/index.php?option=com_content&view=article&id=17&Itemid=40
Nem elérhető sleepAIR
Hozzászólások: 3570


« Hozzászólás #74924 Dátum: 2015 Július 14, 09:56:21 »

Sziasztok!

Új vagyok még a bogaras életben, csupán 3 hónapja van a birtokomban egy 1972-es VW 1300-as. (első autó) Szerelés tekintetében ezért amatőrségem kérlek bocsássátok meg, kivéve ha már tényleg valami baromságot mondanék vagy feltételeznék!
Viszont előjött most egy olyan probléma a bogarammal kapcsolatban, hogy a hátsó bal kerék jobb kanyarokban és ha meg van tömve a járgány, beleér a sárvédőbe. Pontosabban a szélesített gumi széle ér bele a sárvédő peremébe. (Főképp, hogy szélesített kerekekkel került a birtokomba) Ez kb 2 hete van így... ("Próbálom" nem használni a kocsit azóta) A másik oldalhoz hasonlítva látszik is, hogy a bal kerekem mélyebben ül a jobbhoz képest terheletlenül is.

Amiért mindezt leírtam: tanácsot szeretnék kérni, hogy ilyen esetben mit kéne ellenőrizni, (Sajnos alá még nem sikerült néznem, az emelőm rövidnek bizonyult, hogy egyáltalán levegyem a kereket) hol kéne állítani valamit, vagy esetleg hova érdemes elvinni, ahol tudják ezt orvosolni... főképp Budaörs környékén? (Sajnos a felfüggesztéshez nem konyítok szinte semmit, segítség nélkül egyedül meg nem merek még belevágni)

Köszönettel:
VadkanKoma

Ui.: Remélem a megfelelő topikba írtam!

https://szabogar.wordpress.com/kapcsolat/

http://sleepair.blogspot.hu

Typ3 Variant ‘72
Nem elérhető VadkanKoma
Hozzászólások: 16

« Hozzászólás #74923 Dátum: 2015 Július 14, 09:34:22 »

Sziasztok!

Új vagyok még a bogaras életben, csupán 3 hónapja van a birtokomban egy 1972-es VW 1300-as. (első autó) Szerelés tekintetében ezért amatőrségem kérlek bocsássátok meg, kivéve ha már tényleg valami baromságot mondanék vagy feltételeznék!
Viszont előjött most egy olyan probléma a bogarammal kapcsolatban, hogy a hátsó bal kerék jobb kanyarokban és ha meg van tömve a járgány, beleér a sárvédőbe. Pontosabban a szélesített gumi széle ér bele a sárvédő peremébe. (Főképp, hogy szélesített kerekekkel került a birtokomba) Ez kb 2 hete van így... ("Próbálom" nem használni a kocsit azóta) A másik oldalhoz hasonlítva látszik is, hogy a bal kerekem mélyebben ül a jobbhoz képest terheletlenül is.

Amiért mindezt leírtam: tanácsot szeretnék kérni, hogy ilyen esetben mit kéne ellenőrizni, (Sajnos alá még nem sikerült néznem, az emelőm rövidnek bizonyult, hogy egyáltalán levegyem a kereket) hol kéne állítani valamit, vagy esetleg hova érdemes elvinni, ahol tudják ezt orvosolni... főképp Budaörs környékén? (Sajnos a felfüggesztéshez nem konyítok szinte semmit, segítség nélkül egyedül meg nem merek még belevágni)

Köszönettel:
VadkanKoma

Ui.: Remélem a megfelelő topikba írtam!
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #74922 Dátum: 2015 Július 13, 20:15:55 »

Megvan a tettes.
A Varázsló diagnosztizált: kivett gyergyánál csavarhúzóval ellentartva a felső holtponton a 4-es henger kottyant egyet. Levettük a hengerfejet, majd a hajtókart és kiderült: a 4-es henger hajtókarcsapágya megforgott. :-(
Szerencse a szerencsétlenségben, hogy a főtengely felülete jónak tűnik: kis csiszolás után összerakjuk egy új hajtókarral, új csapággyal.

Szerkezet lent, de sajnos nem a lendkerék lazult le. A 4-es hanger gyújtáspontján van egy fémes koppanás, kicsit fázom tőle...
A jövő héten talán lesz időm szétborítani.

Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #74921 Dátum: 2015 Július 08, 21:31:20 »

Ránézek, köszi!

Akár egy nagy szelephézag is okozhat hasonlót. Pont amikor leragadva van a négyes kipufogószelepe.

Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #74920 Dátum: 2015 Július 08, 20:49:19 »

Szerkezet lent, de sajnos nem a lendkerék lazult le. A 4-es hanger gyújtáspontján van egy fémes koppanás, kicsit fázom tőle...
A jövő héten talán lesz időm szétborítani.

Akár egy nagy szelephézag is okozhat hasonlót. Pont amikor leragadva van a négyes kipufogószelepe.
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #74919 Dátum: 2015 Július 08, 20:35:25 »

Szerkezet lent, de sajnos nem a lendkerék lazult le. A 4-es hanger gyújtáspontján van egy fémes koppanás, kicsit fázom tőle...
A jövő héten talán lesz időm szétborítani.

Délután kikaptam a piros motorját, mert callook távdiagnózisa szerint lelazult a lendkerék.
Majdnem kiderült az igazság, csak a kuplungtárcsát nem tudom egyelőre levenni. Így várni kell a jövő hétig a diagnózissal... :-((
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14989

« Hozzászólás #74918 Dátum: 2015 Július 06, 11:36:13 »

régi "időben nem tudni" vastag fékpofa helyett új fékpofa tehet nagy változást fékhatásban elöl?
Mindenképpen.

Menj rá a minőségre is.
http://ebcbrakes.hu/
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #74917 Dátum: 2015 Július 06, 10:53:37 »

régi "időben nem tudni" vastag fékpofa helyett új fékpofa tehet nagy változást fékhatásban elöl?
A betétek egy idő után felkeményednek. A végpont ott is megvan, de nem lehet olyan jól beosztani.

Bácsi Győző
Nem elérhető vezo76
Hozzászólások: 275


06306358539

« Hozzászólás #74916 Dátum: 2015 Július 05, 21:10:28 »

régi "időben nem tudni" vastag fékpofa helyett új fékpofa tehet nagy változást fékhatásban elöl?
Nem elérhető mágus
Hozzászólások: 256


« Hozzászólás #74915 Dátum: 2015 Július 03, 21:27:27 »

Lejött. Ennyi maradt belőle.
Nem kívánom senkinek ezt a szopást.

[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #74914 Dátum: 2015 Július 03, 13:14:08 »

Nem tudom, mitől nem kéne elforognia, de a melegítés is szokott ilyenkor használni.
Az agyban lévő részétől, amit ugye préssel lehet betolni a helyére, amikor is a rajta lévő bordák megszorulnak. Ha elkopott, és elforog, azon a melegítés sem fog segíteni, csak a flex, aztán meg be lehet tolni.

Bácsi Győző
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #74913 Dátum: 2015 Július 02, 23:07:11 »

Elforog a tőcsavar az anyával együtt. holnap még kap egy esélyt. 3 órát küzdöttünk vele, de meg sem mozdult az anya. Ezt úgy hívják hogy szopóálarc.

Nem tudom, mitől nem kéne elforognia, de a melegítés is szokott ilyenkor használni.

Nem elérhető mágus
Hozzászólások: 256


« Hozzászólás #74912 Dátum: 2015 Július 02, 22:54:07 »

Ez mi? Nem jött le?


Elforog a tőcsavar az anyával együtt. holnap még kap egy esélyt. 3 órát küzdöttünk vele, de meg sem mozdult az anya. Ezt úgy hívják hogy szopóálarc.
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #74911 Dátum: 2015 Július 02, 22:25:00 »

Már nagyon érik a suzuki. Gonzóval ma is beszoptuk a fszt.
Ez mi? Nem jött le?

Nem elérhető mágus
Hozzászólások: 256


« Hozzászólás #74910 Dátum: 2015 Július 02, 21:48:34 »

Már nagyon érik a suzuki. Gonzóval ma is beszoptuk a fszt.

[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #74909 Dátum: 2015 Július 02, 20:13:44 »

Délután kikaptam a piros motorját, mert callook távdiagnózisa szerint lelazult a lendkerék.
Majdnem kiderült az igazság, csak a kuplungtárcsát nem tudom egyelőre levenni. Így várni kell a jövő hétig a diagnózissal... :-((
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #74908 Dátum: 2015 Július 01, 13:21:09 »

Halló, halló

Olyan karbi gázkar tengely perselyt újonnan honnan lehet szerezni? Tudja valaki?

VAn itthon 3 karbim és mindegyiknek lóg a tengelye, meg kéne őket csinálgatni.
http://www.ebay.de/itm/VW-Kafer-Vergaser-Solex-31-PICT-3-Buchsen-fur-Drosselklappenwelle-u-Schrauben-/261840200658?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item3cf6e463d2

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #74907 Dátum: 2015 Július 01, 13:09:59 »

Halló, halló

Olyan karbi gázkar tengely perselyt újonnan honnan lehet szerezni? Tudja valaki?

VAn itthon 3 karbim és mindegyiknek lóg a tengelye, meg kéne őket csinálgatni.
esztergályos?
Nem elérhető mágus
Hozzászólások: 256


« Hozzászólás #74906 Dátum: 2015 Július 01, 12:47:04 »

Halló, halló

Olyan karbi gázkar tengely perselyt újonnan honnan lehet szerezni? Tudja valaki?

VAn itthon 3 karbim és mindegyiknek lóg a tengelye, meg kéne őket csinálgatni.
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #74905 Dátum: 2015 Július 01, 10:34:39 »

A cső egy szoros átvezető guminyakkal van átdugva a nyíláson.

nem mindegyiknél aszem...

Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14989

« Hozzászólás #74904 Dátum: 2015 Július 01, 10:24:19 »

Köszönöm.
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #74903 Dátum: 2015 Július 01, 10:13:48 »

Igen, köszönöm, ez 74-es kaszni, de megoldottam:
« Utoljára szerkesztve: 2015 Július 01, 10:16:31 írta Zoli »

Nem elérhető vetart
Hozzászólások: 5290


1303'74: 297.861 db, Ghia'74 (California) 5608 db

« Hozzászólás #74902 Dátum: 2015 Július 01, 07:42:09 »

Nem látok gumit. Fém mindenhol.
Jahogy amiből hiányzik..
https://bugparts.hu/vw-bogar-transporter-alkatresz-termek-leiras/adatlap/megtekintese/c/0492-18/csatlakozo-gumi-benzintartalyhoz-72-

Skoda Felicia '61, Skoda Octavia '62, VW 1303LS '74, VW Karmann Ghia '74, Fiat 127 L '74,  Porsche 911 SC Cabriolet '83, Mercedes SL 500 '90, BMW E30 320i Cabriolet '91, Alfa Spider 2.0 '92, Fiat Panda 1000 i.e. '93, Mercedes G 400 CDI SW 2002, Renault Twingo 1,2 16V Quickshift 2002.
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #74901 Dátum: 2015 Június 30, 08:09:18 »

A cső egy szoros átvezető guminyakkal van átdugva a nyíláson.

Nem látok gumit. Fém mindenhol.
Jahogy amiből hiányzik..

Nem elérhető vetart
Hozzászólások: 5290


1303'74: 297.861 db, Ghia'74 (California) 5608 db

« Hozzászólás #74900 Dátum: 2015 Június 30, 07:50:59 »

Nem gyakran cserélt alkatrész, nem is értem, hogy ebben a kaszniban miért nincs benne.

Tudja valaki, hogy ezt hogy tudom áttenni? Olyan, mintha nem lenne hegesztve a cső, csak két félből összenyomva.

Vagy a sparban nem ilyen volt?

<beszúrt kép törölve>

<beszúrt kép törölve>

<beszúrt kép törölve>
A cső egy szoros átvezető guminyakkal van átdugva a nyíláson.

Skoda Felicia '61, Skoda Octavia '62, VW 1303LS '74, VW Karmann Ghia '74, Fiat 127 L '74,  Porsche 911 SC Cabriolet '83, Mercedes SL 500 '90, BMW E30 320i Cabriolet '91, Alfa Spider 2.0 '92, Fiat Panda 1000 i.e. '93, Mercedes G 400 CDI SW 2002, Renault Twingo 1,2 16V Quickshift 2002.
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #74899 Dátum: 2015 Június 29, 22:36:01 »

Szerintem ponthegesztve van a betoltocso. En megprobalnam femig visszapucolni, hogy megmutassa magat

Ott nem látszik semmi, de ez lett a megoldás:

Nem elérhető fecszso
Hozzászólások: 1916


« Hozzászólás #74898 Dátum: 2015 Június 29, 19:44:08 »

Nem gyakran cserélt alkatrész, nem is értem, hogy ebben a kaszniban miért nincs benne.

Tudja valaki, hogy ezt hogy tudom áttenni? Olyan, mintha nem lenne hegesztve a cső, csak két félből összenyomva.

Vagy a sparban nem ilyen volt?

<beszúrt kép törölve>

<beszúrt kép törölve>

<beszúrt kép törölve>
Szerintem ponthegesztve van a betoltocso. En megprobalnam femig visszapucolni, hogy megmutassa magat

VW 1300 - 1967
Pannónia T1 - 1963
Honda Transalp XL600 VT -1996
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #74897 Dátum: 2015 Június 29, 19:14:15 »

Nem gyakran cserélt alkatrész, nem is értem, hogy ebben a kaszniban miért nincs benne.

Tudja valaki, hogy ezt hogy tudom áttenni? Olyan, mintha nem lenne hegesztve a cső, csak két félből összenyomva.

Vagy a sparban nem ilyen volt?






Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #74896 Dátum: 2015 Június 29, 19:10:16 »

Első futómű homokoláshoz a torziókat érdemes kihúzni, vagy benne maradhatnak, ha be tudom bugyolálni? Mire kell figyelni, ha mégis kihúznám őket?
Ne menjen bele homok.

Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #74895 Dátum: 2015 Június 29, 19:08:22 »

Első futómű homokoláshoz a torziókat érdemes kihúzni, vagy benne maradhatnak, ha be tudom bugyolálni? Mire kell figyelni, ha mégis kihúznám őket?

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető Holló
Hozzászólások: 2259


yeah Boy

« Hozzászólás #74894 Dátum: 2015 Június 28, 20:05:24 »

köszi skacok

Tudtátok, hogy a holló az 1etlen madárfaj, ami pusztán az élvezet kedvéért repül?
by KIZS
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #74893 Dátum: 2015 Június 28, 19:44:41 »

stét, tudna valaki segíteni?
 itt mi a sorrend?
A fehér műanyagokkal "odatűzöd" alulról a réz lemezt a nyomókarhoz, felülről pedig a csavarokat bedugod a piros alátéttel.
A rugó, a fehér karikák és a kormány közé esik.

Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 14010


30-347-1939

« Hozzászólás #74892 Dátum: 2015 Június 28, 19:18:49 »

stét, tudna valaki segíteni?
 itt mi a sorrend?
A csavarok a műanyag szigetelőbe mennek át a karimán keresztül. Ugye akkor már nem ér hozzá semmihez a karima.
Majd alulról rá a csavarra a rugók.
Oldalak: 1 ... 138 139 140 141 142 [143] 144 145 146 147 148 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.157 másodperc alatt készült el 14 lekéréssel.