www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 November 01, 19:02:37

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921354 Hozzaszólás 218 Témában írta 1615 Felhasználó
Legújabb tag: August
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 135 136 137 138 139 [140] 141 142 143 144 145 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 14815659 alkalommal)
1303LS
« Hozzászólás #75051 Dátum: 2015 Augusztus 01, 15:53:12 »

az 1-es hengerhez menő szívónyílás színig van benzinnel
Himbatörésre tippelnék fűszerezve egy kis karburátor túlfolyással.
Én azt a hengerfejet is levenném ami ezt produkálta.
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8925


« Hozzászólás #75050 Dátum: 2015 Augusztus 01, 15:48:10 »

Üdv mindenkinek!
A fiammal (13 éves) arra gondoltunk, hogy kellene vennünk egy Bogarat, amolyan apa-fia autófelújítós projektnek. A típust konkrétan a fiam választotta, neki ez tetszik a veteránok közül a legjobban.
Ki is néztünk egy sárga kabriót, ami képek alapján egész jól néz ki.
VISZONT: azt írja a tulaj, hogy a motornak kell kb. 2 perc, míg beáll az alapjárat (gondolom addíg tartani kell a gázpedált, szivató hibára tippelnék), valamint a hátramenet nehezen kapcsolható.
Ezek alapján érdemes elmenni megnézni, vagy motor-váltócsere a történet kezdete?
A válaszokat előre is köszönöm.
Ne haragudj,nem megbántani akarlak,de egy 13 éves fiú,és az apuja akinek a kérdése alapján nem sok műszaki tudása és bogár típusismerete lehet,nekiugrik egy "apa-fia autófelújítás projectnek",számomra elég kétséges a végeredmény.

Inkább vagy vegyetek egy műszakilag rendbenlévőt,vagy pedig ha felújításra szorulót kerestek,akkor inkább bízzátok,bogárhoz értő,bogár típusimerettel rendelkező szakemberre.
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #75049 Dátum: 2015 Augusztus 01, 15:32:21 »

Üdv mindenkinek!
A fiammal (13 éves) arra gondoltunk, hogy kellene vennünk egy Bogarat, amolyan apa-fia autófelújítós projektnek. A típust konkrétan a fiam választotta, neki ez tetszik a veteránok közül a legjobban.
Ki is néztünk egy sárga kabriót, ami képek alapján egész jól néz ki.
VISZONT: azt írja a tulaj, hogy a motornak kell kb. 2 perc, míg beáll az alapjárat (gondolom addíg tartani kell a gázpedált, szivató hibára tippelnék), valamint a hátramenet nehezen kapcsolható.
Ezek alapján érdemes elmenni megnézni, vagy motor-váltócsere a történet kezdete?
A válaszokat előre is köszönöm.
Az alapjárat normál esetben eleve magasabb, mert a szívató magasabb fordulaton tartja. Ha rossz, akkor lehet, hogy kis gáztartással segíteni kell a motornak, mert akkor ugye alacsony a fordulat, le is áll. De ez a hiba nem indok a motorcserére. A hátramenet nehezen kapcsolható? Kuplung bowden utánállítása is elég lehet. Vagy a váltórúd szilentje, vagy valami. De váltócsere?

Bácsi Győző
Nem elérhető majdnemviking
Hozzászólások: 2

« Hozzászólás #75048 Dátum: 2015 Augusztus 01, 14:53:50 »

Üdv mindenkinek!
A fiammal (13 éves) arra gondoltunk, hogy kellene vennünk egy Bogarat, amolyan apa-fia autófelújítós projektnek. A típust konkrétan a fiam választotta, neki ez tetszik a veteránok közül a legjobban.
Ki is néztünk egy sárga kabriót, ami képek alapján egész jól néz ki.
VISZONT: azt írja a tulaj, hogy a motornak kell kb. 2 perc, míg beáll az alapjárat (gondolom addíg tartani kell a gázpedált, szivató hibára tippelnék), valamint a hátramenet nehezen kapcsolható.
Ezek alapján érdemes elmenni megnézni, vagy motor-váltócsere a történet kezdete?
A válaszokat előre is köszönöm.
Nem elérhető mágus
Hozzászólások: 256


« Hozzászólás #75047 Dátum: 2015 Augusztus 01, 12:42:02 »

Megy mint a barom 3000-4500 ig .
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #75046 Dátum: 2015 Augusztus 01, 12:30:27 »

Jó állapotú a mocid, ha nem éreztél különbséget a 3 és 4 hengeres üzem között, csak az alapjáratnál és az indításnál. :-)

Kiszedtem a szívócsövet. Nem látok  rajta semmi lukat, repedést. A csonkokon sem, csavarok meg voltak húzva rendesen, tömítések, gumikarika tömítések is faszák. Viszont egy dolgot vettem észre, hogy az 1-es hengerhez menő szívónyílás színig van benzinnel, a többiben nincsen semmi.
Gyertyát kiszedtem, fekete volt, nem úszott a benzinben.
Szelepfedél le, 1es henger kipufogószelepnél nulla hézag. Délután beállítom. Aztán majd összepakolom.
Nem elérhető mágus
Hozzászólások: 256


« Hozzászólás #75045 Dátum: 2015 Augusztus 01, 12:27:12 »

Kiszedtem a szívócsövet. Nem látok  rajta semmi lukat, repedést. A csonkokon sem, csavarok meg voltak húzva rendesen, tömítések, gumikarika tömítések is faszák. Viszont egy dolgot vettem észre, hogy az 1-es hengerhez menő szívónyílás színig van benzinnel, a többiben nincsen semmi.
Gyertyát kiszedtem, fekete volt, nem úszott a benzinben.
Szelepfedél le, 1es henger kipufogószelepnél nulla hézag. Délután beállítom. Aztán majd összepakolom.
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 14010


30-347-1939

« Hozzászólás #75044 Dátum: 2015 Július 31, 22:54:37 »

Helló.
Leírom akkor hogy jártam:
Kb. 1 hónapja szarakszik az alapjáratom a dokán (1.6). Összevissza ingadozott, főleg meleg motornál, félmelegen leállt, gondoltam falschot szív a pillangószelep tengelyénél, mert elléggé lötyög. Oké összeraktam egy fasza karbit, új membránok, tömítés, gázkart beállítottam faszául. Felraktam, ugyanaz, de most már indításnál köhögött, durrogott, viszont 100 at simán mentem vele. Melegen kurva nehezen indult. Oké akkor komplett gyujtást cseréltem, zsír újat raktam be a tartalékomat, trafóstul, elosztóstul. Ugyanaz nem indul se hidegen se melegen, köszörültetni kell kurvasokáig. Na semmin baj, akkor ma átpakoltam a bogaramról a zsír karbit ami tényleg fasza. Ugyanaz, nem indul. köpköd, durrog. Valami nem fasza kiszedtem egy gyertyát hófehér volt, gondolom keveset kapott. Holnap leszedem a szívócsövet, megnézek minden tömítést (amik egyébként újak), ha semmit nem találok akkor szelephézag. Aztán gyufa. Szétszopat a héten rendesen.
És erre a motorra mondja mindenki, hogy egy egyszerű boxer motor.  Grin
Azt szokták javasolni a szerelők, hogy mindig egy dolgot kell cserélni. Nem komplett gyújtást, hanem kondit, majd megszakítót, majd rotort, majd stb. Így nem fogod tudni mi volt a hiba. Ez csak egy példa.
« Utoljára szerkesztve: 2015 Július 31, 22:59:57 írta sparkafer »
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #75043 Dátum: 2015 Július 31, 21:16:36 »

A tippem a falsszívás, ha nem a karbinál, akkor a szívócsőnél valahol.
Nem elérhető mágus
Hozzászólások: 256


« Hozzászólás #75042 Dátum: 2015 Július 31, 20:23:25 »

Helló.
Leírom akkor hogy jártam:
Kb. 1 hónapja szarakszik az alapjáratom a dokán (1.6). Összevissza ingadozott, főleg meleg motornál, félmelegen leállt, gondoltam falschot szív a pillangószelep tengelyénél, mert elléggé lötyög. Oké összeraktam egy fasza karbit, új membránok, tömítés, gázkart beállítottam faszául. Felraktam, ugyanaz, de most már indításnál köhögött, durrogott, viszont 100 at simán mentem vele. Melegen kurva nehezen indult. Oké akkor komplett gyujtást cseréltem, zsír újat raktam be a tartalékomat, trafóstul, elosztóstul. Ugyanaz nem indul se hidegen se melegen, köszörültetni kell kurvasokáig. Na semmin baj, akkor ma átpakoltam a bogaramról a zsír karbit ami tényleg fasza. Ugyanaz, nem indul. köpköd, durrog. Valami nem fasza kiszedtem egy gyertyát hófehér volt, gondolom keveset kapott. Holnap leszedem a szívócsövet, megnézek minden tömítést (amik egyébként újak), ha semmit nem találok akkor szelephézag. Aztán gyufa. Szétszopat a héten rendesen.
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3645


« Hozzászólás #75041 Dátum: 2015 Július 30, 15:55:38 »

Na, nekem is szól(t) a kürt, Mesélj nekem, mi volt itt pontosan a gond?
Csak annyi ,hogy cseréltem hardyt. Csak éppen ami jött az belül fémszövetes(vezette az áramot) és nem vásznas.
Vagyis a hardyn keresztül záródott a kürt áramköre. Oszt szót Grin Grin Grin Ennyi Wink

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3645


« Hozzászólás #75040 Dátum: 2015 Július 30, 15:22:11 »

Valószínűleg a tankhoz valamilyen módon hozzáérhetett (a tököm tudja mi módon) a kormány valamely része vagy a hardynál kijövő vezeték Huh
Készítettem egy gyors rögtönzött rajzot. Ezen megérthető  a kürt működése. Szerintem Wink Szóval: a kürt fixen kapja a +6V-t ezután a (-) tovább megy a kormányházra (el van szigetelve a kasznitól) ,ami egyébként közös potenciálon van a kormányrúddal. (rajzon sárga) Erre van elhelyezve a kürtgomb mely másik kontaktja egy vezetéken keresztül megy le a kormányrúdban és csatlakozik a hardy rözítő csavarjához egy sarun keresztül mely már a kormányműhöz tartozó rögzítő csavar. Tehát ez már (-) potenciál.

Íme a kreáció Grin
...és még pár kép a kormány környékéről Cheesy

[a csatolmányt egy admin törölte]

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3645


« Hozzászólás #75039 Dátum: 2015 Július 30, 15:20:17 »

Na, nekem is szól(t) a kürt, amikor tekertem a kormányt. Bár a saját tankkal nem, csak az "ideiglenesen" betett Karmann tankkal. Mesélj nekem, mi volt itt pontosan a gond? Bár nem hiszem, hoy a Hardy-m rossz lenne, ha a bogártankkal nem szólt a kürt...
Valószínűleg a tankhoz valamilyen módon hozzáérhetett (a tököm tudja mi módon) a kormány valamely része vagy a hardynál kijövő vezeték Huh
Készítettem egy gyors rögtönzött rajzot. Ezen megérthető  a kürt működése. Szerintem Wink Szóval: a kürt fixen kapja a +6V-t ezután a (-) tovább megy a kormányházra (el van szigetelve a kasznitól) ,ami egyébként közös potenciálon van a kormányrúddal. (rajzon sárga) Erre van elhelyezve a kürtgomb mely másik kontaktja egy vezetéken keresztül megy le a kormányrúdban és csatlakozik a hardy rözítő csavarjához egy sarun keresztül mely már a kormányműhöz tartozó rögzítő csavar. Tehát ez már (-) potenciál.

Íme a kreáció Grin

[a csatolmányt egy admin törölte]

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #75038 Dátum: 2015 Július 30, 13:48:12 »

Megjött az új hardy Cheesy  ,beépítettem és nincs itt semmi csodálkozni való. Múködik itt minden.(csak a megfelelő alkatrészt kell beszerezni Tongue) A duda is csak akkor dudál ha nyomom a kűrt gombot és nem akkor mikor tekerem a kormányt Grin Grin Grin

Íme az új:
Na, nekem is szól(t) a kürt, amikor tekertem a kormányt. Bár a saját tankkal nem, csak az "ideiglenesen" betett Karmann tankkal. Mesélj nekem, mi volt itt pontosan a gond? Bár nem hiszem, hoy a Hardy-m rossz lenne, ha a bogártankkal nem szólt a kürt...

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #75037 Dátum: 2015 Július 29, 21:53:32 »

Tati, a piros kotlott meg. Az Oválnak gyújtás problémája volt és 5 perc alatt megoldottam (mikor már tudtam, mi lehet a gond. :-)).
köszi a kiigazítást  Kiss

Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #75036 Dátum: 2015 Július 29, 21:17:41 »

Tati, a piros kotlott meg. Az Oválnak gyújtás problémája volt és 5 perc alatt megoldottam (mikor már tudtam, mi lehet a gond. :-)).
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3645


« Hozzászólás #75035 Dátum: 2015 Július 29, 20:16:22 »

SZOPASD MAGAD BOGARADDAL  ez qrva jó Grin
Most kaptam le a kormánymű hardy tárcsáját. Beigazolódott amit már az elején sejtettem és rá is kérdeztem : ,hogy lehet-e hogy fémszövetes a hardy? HÁT PERSZE HOGY AZZZZZZ    ez szopatott. most vehetek másik hardyt Cry

De ezt eladom mert semmi baja (zsír új) csak az én gépembe nem jó a testelés miatt Embarrassed
Megjött az új hardy Cheesy  ,beépítettem és nincs itt semmi csodálkozni való. Múködik itt minden.(csak a megfelelő alkatrészt kell beszerezni Tongue) A duda is csak akkor dudál ha nyomom a kűrt gombot és nem akkor mikor tekerem a kormányt Grin Grin Grin

Íme az új:

[a csatolmányt egy admin törölte]

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #75034 Dátum: 2015 Július 29, 09:34:06 »

SZOPASD MAGAD BOGARADDAL  ez qrva jó Grin
Most kaptam le a kormánymű hardy tárcsáját. Beigazolódott amit már az elején sejtettem és rá is kérdeztem : ,hogy lehet-e hogy fémszövetes a hardy? HÁT PERSZE HOGY AZZZZZZ    ez szopatott. most vehetek másik hardyt Cry

De ezt eladom mert semmi baja (zsír új) csak az én gépembe nem jó a testelés miatt Embarrassed
Én is pont ilyet vettem.  Lips Sealed

Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3645


« Hozzászólás #75033 Dátum: 2015 Július 29, 09:10:08 »

Csak azért mondom, mert ott valami össze van kutyulva, azt kellene kiiktatni. Látod ABF-é is össze van kötve direktbe.
Á-Á  Sajnos tévedel, az enyém Így original  Wink
Lecsekkoltam  Grin

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
1303LS
« Hozzászólás #75032 Dátum: 2015 Július 29, 06:32:04 »

Gondolkodtam ,hogy esztergálok bele metamidból gyűrűt de egyenlőre ezen elhatározás mellett döntöttem.
Ha meg nem kell senkinek akkor majd kialakul valami.
 
Csak azért mondom, mert ott valami össze van kutyulva, azt kellene kiiktatni. Látod ABF-é is össze van kötve direktbe.
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3645


« Hozzászólás #75031 Dátum: 2015 Július 28, 20:39:13 »

Ne add el. Csináld olyanra meg, hogy jó legyen. Nem űrtechnika.
Gondolkodtam ,hogy esztergálok bele metamidból gyűrűt de egyenlőre ezen elhatározás mellett döntöttem.
Ha meg nem kell senkinek akkor majd kialakul valami.
 

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
1303LS
« Hozzászólás #75030 Dátum: 2015 Július 28, 19:13:30 »

SZOPASD MAGAD BOGARADDAL  ez qrva jó Grin
Most kaptam le a kormánymű hardy tárcsáját. Beigazolódott amit már az elején sejtettem és rá is kérdeztem : ,hogy lehet-e hogy fémszövetes a hardy? HÁT PERSZE HOGY AZZZZZZ    ez szopatott. most vehetek másik hardyt Cry

De ezt eladom mert semmi baja (zsír új) csak az én gépembe nem jó a testelés miatt Embarrassed
Ne add el. Csináld olyanra meg, hogy jó legyen. Nem űrtechnika.
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3645


« Hozzászólás #75029 Dátum: 2015 Július 28, 17:20:44 »

Semmi baj. Meg fogom oldani az tuti!Ha lesz időm még ma este a végére járok és beszámolok róla.
SZOPASD MAGAD BOGARADDAL  ez qrva jó Grin
Most kaptam le a kormánymű hardy tárcsáját. Beigazolódott amit már az elején sejtettem és rá is kérdeztem : ,hogy lehet-e hogy fémszövetes a hardy? HÁT PERSZE HOGY AZZZZZZ    ez szopatott. most vehetek másik hardyt Cry

De ezt eladom mert semmi baja (zsír új) csak az én gépembe nem jó a testelés miatt Embarrassed

[a csatolmányt egy admin törölte]

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #75028 Dátum: 2015 Július 28, 13:52:30 »

Szerintem áthidalva az oválé van és abban nincs vezeték a rúdban, csak fent a dudagombnál.
Akkor nekem oválom van! Wow!

Bácsi Győző
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3645


« Hozzászólás #75027 Dátum: 2015 Július 28, 09:49:41 »

Viszont lehet, hogy hülyeséget beszéltem és nincs a golyóskosárnál szigetelés. Rég láttam már ilyet (hál'Isten) szétszedve.
Passzolok.
Viszont egy normális képet sem találok erről a környékről.
Semmi baj. Meg fogom oldani az tuti!Ha lesz időm még ma este a végére járok és beszámolok róla.

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
1303LS
« Hozzászólás #75026 Dátum: 2015 Július 28, 09:17:09 »

JA
Viszont lehet, hogy hülyeséget beszéltem és nincs a golyóskosárnál szigetelés. Rég láttam már ilyet (hál'Isten) szétszedve.
Passzolok.
Viszont egy normális képet sem találok erről a környékről.
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3645


« Hozzászólás #75025 Dátum: 2015 Július 28, 09:15:07 »

A golyós kosár is szigetelten fut. Vagy a rúdnál, vagy a csőnél van a bakelitszerű persely. Viszont akkor ez már nem a régi fajta, hanem az újabb. Valszeg öszvéresítették és a gumis hardy pont stimmelt a koncepcióba. Most máshogy kell megoldanod. A gomb alatti szerkentyűk is tök másak. Hülyét ezek a németek.  Cheesy
JA

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
1303LS
« Hozzászólás #75024 Dátum: 2015 Július 28, 09:11:54 »

Kormánymű és hardy csere előtt tökéletes volt minden! Egyébként a kormányoszlop és a kormányrúdnak azonos potenciálon kell lennie. Nem is lehet másképp. A kettő között egy golyós kosár van. A kürt nyomógomb most nem is érdekel. Mint írtam csak a szűz kormányoszlop és a kormányrúd van bent.Ez pedig el van szigetelve elektromosan a kasztnitól.És ez mindaddig fent áll amíg a hardyt be nem szerelem és meg nem forgatom a kormányt.Vezeték egy deka sincs rajta. Este vissza rakom a régi hardyt....
A golyós kosár is szigetelten fut. Vagy a rúdnál, vagy a csőnél van a bakelitszerű persely. Viszont akkor ez már nem a régi fajta, hanem az újabb. Valszeg öszvéresítették és a gumis hardy pont stimmelt a koncepcióba. Most máshogy kell megoldanod. A gomb alatti szerkentyűk is tök másak. Hülyét ezek a németek.  Cheesy
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3645


« Hozzászólás #75023 Dátum: 2015 Július 28, 08:50:15 »

Dudagomb alatt megvan a 3 kis csavaron a szigetelés? Lemez alatt és felett is? 3db perselykinézetű és 3db sima laposalátétszerű műanyagy.

Kormánymű és hardy csere előtt tökéletes volt minden! Egyébként a kormányoszlop és a kormányrúdnak azonos potenciálon kell lennie. Nem is lehet másképp. A kettő között egy golyós kosár van. A kürt nyomógomb most nem is érdekel. Mint írtam csak a szűz kormányoszlop és a kormányrúd van bent.Ez pedig el van szigetelve elektromosan a kasztnitól.És ez mindaddig fent áll amíg a hardyt be nem szerelem és meg nem forgatom a kormányt.Vezeték egy deka sincs rajta. Este vissza rakom a régi hardyt....

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
1303LS
« Hozzászólás #75022 Dátum: 2015 Július 28, 08:35:20 »

Dudagomb alatt megvan a 3 kis csavaron a szigetelés? Lemez alatt és felett is? 3db perselykinézetű és 3db sima laposalátétszerű műanyagy.
1303LS
« Hozzászólás #75021 Dátum: 2015 Július 28, 08:19:23 »

Szóval: 65-ös évjárat. A kormányoszlop és a kormányrúd azonos potenciálon van és ez az egész van elszigetelve a kocsiszekrénytől. A kürt vezetéke megy a kormányoszlophoz, majd ez a kürtnyomógombon keresztül, a kormány belsejében lévő vezetéken keresztül megy lefelé és a Hardy kormánymű felé eső oldalán kapja meg a testelés.
" kormányoszlop és a kormányrúd azonos potenciálon van"
EZ már baj.

Ebből a fentiből adódik, hogy az utána írtak már nem számítanak.
A fenti hibából adódik, hogy a kürt felől érkező delej rámegy az oszlopra (ez rendben van) onnan a rúdra (ez már nincs rendben) innen pedig szépen rá a testre és a kör bezárult. Amíg ez a rövidebb, egyszerűbb útja addig leszarja a nyomógombot.
A rúd és az oszlop el kell szigetelve lkegyen egymástól.
Nagyon rég láttam már ilyet, nem tudom melyik a 65-ös. Talán alul felül valami gumis persely, de nem biztos. Van másfalyta is, valahol a fent műanyag vagy bakelit szigeteléses. Vagy telenyomtad rezes zsírral és az vezet át.

Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3645


« Hozzászólás #75020 Dátum: 2015 Július 28, 07:45:45 »

A hardynak nincs köze a kormányoszlophoz? Az a rúddal kapcsolódik.
Mikori kocsi ez? Van már biztonsági gyűrődője? Nem lehet, hogy régi (ovál) oszlop van belebarkácsolva? Emlékeim szerint ilyenkor szoktak szívni, ha cserélgetik az évjáratokat, mert nem egyfomák.
Szóval: 65-ös évjárat. A kormányoszlop és a kormányrúd azonos potenciálon van és ez az egész van elszigetelve a kocsiszekrénytől. A kürt vezetéke megy a kormányoszlophoz, majd ez a kürtnyomógombon keresztül, a kormány belsejében lévő vezetéken keresztül megy lefelé és a Hardy kormánymű felé eső oldalán kapja meg a testelés.

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
1303LS
« Hozzászólás #75019 Dátum: 2015 Július 28, 07:30:53 »

Elvileg a Hardy azért van át is hidalva a szegecseknél, hogy folyamatosan teste tudjon adni. A pozitív szopat, mondjuk a dudagomb rosszul van a helyén, és a visszanyomó rugója érintkezik /tipp/.
Szerintem áthidalva az oválé van és abban nincs vezeték a rúdban, csak fent a dudagombnál.
1303LS
« Hozzászólás #75018 Dátum: 2015 Július 28, 07:27:48 »

kormánymű csere előtt minden ok. Egyébként már
Sem dudagomb sem vezeték nincsen már a kormányoszlopban. Maga a kormányoszlop testel le ha rajta a Hardy. Ha leveszem a Hardy akkor nem testel le a kormányoszlop.  Ezért is kérdeztem, hogy szopathat-e a Hardy járt-e már így valaki?
A hardynak nincs köze a kormányoszlophoz? Az a rúddal kapcsolódik.
Mikori kocsi ez? Van már biztonsági gyűrődője? Nem lehet, hogy régi (ovál) oszlop van belebarkácsolva? Emlékeim szerint ilyenkor szoktak szívni, ha cserélgetik az évjáratokat, mert nem egyfomák.
1303LS
« Hozzászólás #75017 Dátum: 2015 Július 28, 07:16:15 »

kormánymű csere előtt minden ok. Egyébként már
Sem dudagomb sem vezeték nincsen már a kormányoszlopban. Maga a kormányoszlop testel le ha rajta a Hardy. Ha leveszem a Hardy akkor nem testel le a kormányoszlop.  Ezért is kérdeztem, hogy szopathat-e a Hardy járt-e már így valaki?
Nem, a hardyn keresztül kell kötni a vezetéket a kormányműre. a csőtől a rúd el van szigetelve. Évjárattól függően asszem 2 féle megoldás is van. A gombbal zárod a rúd és a cső között az áramkört.
Vagy a rúd/cső közötti szigetelést hagytad ki valahol, vagy a gombnál rossz valami.
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3645


« Hozzászólás #75016 Dátum: 2015 Július 28, 07:09:15 »

Elvileg a Hardy azért van át is hidalva a szegecseknél, hogy folyamatosan teste tudjon adni. A pozitív szopat, mondjuk a dudagomb rosszul van a helyén, és a visszanyomó rugója érintkezik /tipp/.
kormánymű csere előtt minden ok. Egyébként már
Sem dudagomb sem vezeték nincsen már a kormányoszlopban. Maga a kormányoszlop testel le ha rajta a Hardy. Ha leveszem a Hardy akkor nem testel le a kormányoszlop.  Ezért is kérdeztem, hogy szopathat-e a Hardy járt-e már így valaki?

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #75015 Dátum: 2015 Július 28, 06:36:04 »

Kormányműcsere kész  Cheesy (tankot nem kell kiszedeni)
Viszont összeszerelés után ha eltekerem a kormányt bármely irányba a kürt megszólal. Hibakeresés: Kormányoszlopról vezeték lehúz műszerrel testhez mérve szakadás,kormány elmozdít műszer folytonosságot mutat majd kis idő után szakadást. Megint tekerek a kormányon a műszer folytonosságot mutat majd ismételten kis idő után szakadás. Kérdésem: lehet ,hogy a hardy tárcsa szopat? nekem nagyon úgy tűnik. Lehet ,hogy fém szövet van benne és ez szopat? Ha széthúzom a hardytól a kormánytengelyt minden OK! járt már így valamelyikőtök? (ja majd el felejtettem a hardyt is cseréltem új van benne)
 
Elvileg a Hardy azért van át is hidalva a szegecseknél, hogy folyamatosan teste tudjon adni. A pozitív szopat, mondjuk a dudagomb rosszul van a helyén, és a visszanyomó rugója érintkezik /tipp/.

Bácsi Győző
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3645


« Hozzászólás #75014 Dátum: 2015 Július 27, 23:04:45 »

Kormányműcsere kész  Cheesy (tankot nem kell kiszedeni)
Viszont összeszerelés után ha eltekerem a kormányt bármely irányba a kürt megszólal. Hibakeresés: Kormányoszlopról vezeték lehúz műszerrel testhez mérve szakadás,kormány elmozdít műszer folytonosságot mutat majd kis idő után szakadást. Megint tekerek a kormányon a műszer folytonosságot mutat majd ismételten kis idő után szakadás. Kérdésem: lehet ,hogy a hardy tárcsa szopat? nekem nagyon úgy tűnik. Lehet ,hogy fém szövet van benne és ez szopat? Ha széthúzom a hardytól a kormánytengelyt minden OK! járt már így valamelyikőtök? (ja majd el felejtettem a hardyt is cseréltem új van benne)
 

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3645


« Hozzászólás #75013 Dátum: 2015 Július 27, 21:24:07 »

Nincs benne semmi különös. A tank, ha nincs bent, az a jó, már nem nagyon emlékszem, lehet-e egyáltalán bent lévő tank mellett szerelni.. A kormány gömbfejeket le kell kötni, ha van lehúzód, sokkal könnyebb, ha nincs, lehet, hogy szopás lesz, időben mindenképpen. A kormányoszlop csavarja a Hardy felett szintén oldandó, és mivel kismértékben fel is kell tolni az oszlopot, a biztonsági szakasz felett lévő biztosító lemezt le kell venni, hogy az oszlop beférjen a átvezető csőbe, és ez persze magával hozza, hogy a kormány belső rögzítőit is oldani kell a km óra alatt. Ha már sikerült mindent megoldani, akkor már csak a kormányművet a hídtestre rögzítő két csavart kell levenni. Visszarakás sem nehezebb, az ellendarabon lévő bemarás pozicionálja a kormányművet, tehát el sem lehet téveszteni. Ha van lehúzód, egy óra alatt megvan, a kormány beállításával együtt is, mert még ha ki is számolod, hol van a kormánymű középállása, egy-két ricnit még könnyen tévedhetsz.
Köszönöm a segítséged!

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #75012 Dátum: 2015 Július 27, 21:19:29 »

Sziasztok!

Bogár féknyerget megéri felújítatni, vagy érdemesebb újat venni?  S ha megéri felújítatni hol csinálnak ilyet?
köszönöm!
Ha jól emlékszem 2500 körül volt az Unixban a felújító készlet hozzá 1-2 éve, ha a munkahenger nem sérült abban minden volt ami kell
Asszem a G1 ugyan az

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Oldalak: 1 ... 135 136 137 138 139 [140] 141 142 143 144 145 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.157 másodperc alatt készült el 14 lekéréssel.