www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 17, 03:02:37

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921217 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1760 1761 1762 1763 1764 [1765] 1766 1767 1768 1769 1770 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13141693 alkalommal)
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #10034 Dátum: 2006 November 19, 22:07:27 »

pics@ba!rohadt balkán!kint blokkokat fújnak flakonos spray-vel
Viszont a cinkspray az meggondolandó... Azt megnézném a helyedben.

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
RNIE
« Hozzászólás #10033 Dátum: 2006 November 19, 22:06:07 »

pics@ba!rohadt balkán!kint blokkokat fújnak flakonos spray-vel
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #10032 Dátum: 2006 November 19, 22:01:39 »

tényleg!!!radiátorzománc?
JA. Ahány rétegben fújod, annyiszor magasabb hőt bír. Grin

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
RNIE
« Hozzászólás #10031 Dátum: 2006 November 19, 21:59:39 »

biztos vagy benne hogy ilyen színben igény tart rá az utókor?  Evil
nem,de aki nézi a fenekét annak legyen szép látvány
RNIE
« Hozzászólás #10030 Dátum: 2006 November 19, 21:58:18 »

Zománc, a bonyhádi lábosgyárban  Grin

tényleg!!!radiátorzománc?
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #10029 Dátum: 2006 November 19, 21:56:06 »

szinterezni?tényleg az,de ez egy zsírúj empi és próbálom megőrizni az utókornak Cheesy
biztos vagy benne hogy ilyen színben igény tart rá az utókor?  Evil
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #10028 Dátum: 2006 November 19, 21:54:31 »

Zománc, a bonyhádi lábosgyárban  Grin

Grin ok,de hammerite?neolux?
RNIE
« Hozzászólás #10027 Dátum: 2006 November 19, 21:51:06 »

De szerintem a piros színt felejtsd el.
szomorú leszek Huh sárga?  Grin
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #10026 Dátum: 2006 November 19, 21:48:37 »

szinterezni?tényleg az,de ez egy zsírúj empi és próbálom megőrizni az utókornak Cheesy
Szinterezés? Szerény véleményem szerint az nem hőálló. Sajna a kipufogórendszer rövidsége miatt átlag feletti a dob hőterhelése - megintcsak szerintem.
Festékboltban lehet kapni kandallókhoz való festéket. Próbálkozni azért lehet. De szerintem a piros színt felejtsd el.

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető PBéci
Hozzászólások: 2350


Az élet túl rövid,hogy unalmas autókat vezessünk

« Hozzászólás #10025 Dátum: 2006 November 19, 21:47:59 »

szinterezni?tényleg az,de ez egy zsírúj empi és próbálom megőrizni az utókornak Cheesy
Cink spray nem fog leégni,igaz nem piros Cheesy

Mini 1275 Gt 1974
VW Golf C 1.6D 1984
RNIE
« Hozzászólás #10024 Dátum: 2006 November 19, 21:45:50 »

Egyébként is a rozsdabarna kipuff a menő... Grin
szinterezni?tényleg az,de ez egy zsírúj empi és próbálom megőrizni az utókornak Cheesy
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #10023 Dátum: 2006 November 19, 21:42:35 »

;Dok,de hammerite?neolux?
Szerintem felejtős a kipufogó festés, mert itt már többen próbálkoztak vele, kapni is mindenféle varázs-spray-t, de érdekes módon szinte egyik sem tudja azt, hogy tartósan a felületen maradjon, és ne égjen le.
Egyébként is a rozsdabarna kipuff a menő... Grin

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #10022 Dátum: 2006 November 19, 21:35:51 »

;Dok,de hammerite?neolux?
Neolux at tuti nem bir ki még 20 km-t sem kipufogon! Grin

Tóth Zoltán
RNIE
« Hozzászólás #10021 Dátum: 2006 November 19, 21:32:21 »

Akko pirossal! Cheesy
Grin ok,de hammerite?neolux?
« Utoljára szerkesztve: 2006 November 19, 21:41:25 írta RNIE »
Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #10020 Dátum: 2006 November 19, 21:28:58 »

Kipufogódobot milyen festékkel fessem le ami bírja a hőt??piros a terv
Akko pirossal! Cheesy

Tóth Zoltán
Nem elérhető bokonon
Hozzászólások: 1558


« Hozzászólás #10019 Dátum: 2006 November 19, 21:04:21 »

Ma ismét megmutatkozott a külcsin és a belbecs közötti különbség Evil, valamint a gyári állapot elsődlegessége  Cool - a nyári Mangelsek (elől 175/65 hátul 195/60 gummákkal) bevonultak téli álomra a tárolóba, helyettük felmentek a Bogárra a téli kerekek: az eredeti felnijei az ősrégi 165 nem peres Barumokkal - érezhetően jobb lett a gyorsulás és könnyebb a kormányzás  Shocked. Vagy ez csak szubjektív?
RNIE
« Hozzászólás #10018 Dátum: 2006 November 19, 20:52:17 »

Kipufogódobot milyen festékkel fessem le ami bírja a hőt??piros a terv
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #10017 Dátum: 2006 November 19, 19:19:47 »

Dinitrol. Ha érdekel, megnézem pontosan a tipust. Jó drága, de szerintem megéri. A Kassák Lajos utcában lehet kapni Angyalföldön.

Mondj jó anyagot. Kérlek szépen! Wink
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #10016 Dátum: 2006 November 19, 18:54:51 »

Igen, mert nem akartalak terhelni. Még nem rogyott meg... :-)))

És ezt mind te csináltad?  Evil

Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #10015 Dátum: 2006 November 19, 18:47:12 »

Ha jó anyaggal csinálod, sokat ér. Kiszorítja a nedvességet, és passziválja a felületet is.

Mondj jó anyagot. Kérlek szépen! Wink

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #10014 Dátum: 2006 November 19, 18:46:55 »

És ezt mind te csináltad?  Evil

Ma véglegesítettem az Öreglány alatt az első futóművet (magasabbnak tűnik kicsivel, mint a régi), új csapágyak, fékek beállítva. Megfordultunk a garázsban, most már ki lehet kapni a motort a téli szétborításhoz... :-)))
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #10013 Dátum: 2006 November 19, 18:46:00 »

Ha jó anyaggal csinálod, sokat ér. Kiszorítja a nedvességet, és passziválja a felületet is.

Az üregvédelem ér-e valamit rozsda esetén?
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #10012 Dátum: 2006 November 19, 18:02:49 »

Ma véglegesítettem az Öreglány alatt az első futóművet (magasabbnak tűnik kicsivel, mint a régi), új csapágyak, fékek beállítva. Megfordultunk a garázsban, most már ki lehet kapni a motort a téli szétborításhoz... :-)))
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #10011 Dátum: 2006 November 19, 17:36:19 »

Ahoy.
A délutánt a busz alatt töltöttem.
A fütése,hát nem az igazi,átnéztem a tömitéseket,csatlakozásokat,s közbe kipattant egy SZMB-s szikra.
Szétbontottam a fö meleglevegö csatornát(papiros,hajlékony gégecsö)ugy középtájon az y elágazás elött.
Pont belefér egy számitogép tápegységböl kiszedett hütöventillátor.amit két lüllel megtámogatva a csöbe toltam,majd visszaszereltem,tömités ellenörzés közben.
kábelezés,müszerfalon kapcsolo,és kész.
Mentem a géppel egy jo nagy kört,nem azt mondom,hogy lefujta a szakállam,de határozottan jobb lett a fütés. Cheesy
Azt a szakállat lefújni nem kis munka... Grin

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #10010 Dátum: 2006 November 19, 17:35:27 »

Öreg padlóját a hétvégén lesikáltam drótkoronggal. Sajna nagyműtét szükségeltetik 1-2 éven belül, annyit még kibír.
Most szárad a rozsda passziváló, holnap drótkorong+csiszi-csiszi, még egy marózás, csiszolás, aztán nitrohigítóval alaposan 2-szer végigmosom, Budaprimer alapotó (cinkkromátosat nem találtam...), és fekete zománc. Majd full generálnál rávarázsolom a kátrányos betéteket.
Az már biztos, hogy a bódé-padlóváz tömítését nagyon megnézem, mert ez a szivacsos sem a legjobb (vagy valamit elqrtam 4 éve...), mert beázások nyomai vannak a 4 sarkon. A kasztni alján is ki kellene nyitni a fűtéscsatorna borítólemezét, mert lesznek meglepetések.
Egyébként ez az utángyártott (7 éves) fűtéscsatorna sem egy tuti darab, a belső peremet le fogom flexelni, és végigvarrjuk, mert ez az, ami kitartja a padló szőnyegezését, meg tök útban van a padló pucolásánál. (mondjuk a full felújítás után 10 évig nem szeretnék ezzel a problémával foglalkozni...).

Kérdések:
Milyen tömítést vegyek? Eddig volt benne gumi, amit 3 év után kiszedve kuka állapotban találtunk (brazil, hozta a formáját...), meg ez a szivacsos, csak nem emlékszem, hogy német, vagy brazil.
Az üregvédelem ér-e valamit rozsda esetén?

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #10009 Dátum: 2006 November 19, 17:18:21 »

Ahoy.
A délutánt a busz alatt töltöttem.
A fütése,hát nem az igazi,átnéztem a tömitéseket,csatlakozásokat,s közbe kipattant egy SZMB-s szikra.
Szétbontottam a fö meleglevegö csatornát(papiros,hajlékony gégecsö)ugy középtájon az y elágazás elött.
Pont belefér egy számitogép tápegységböl kiszedett hütöventillátor.amit két lüllel megtámogatva a csöbe toltam,majd visszaszereltem,tömités ellenörzés közben.
kábelezés,müszerfalon kapcsolo,és kész.
Mentem a géppel egy jo nagy kört,nem azt mondom,hogy lefujta a szakállam,de határozottan jobb lett a fütés. Cheesy

Tóth Zoltán
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #10008 Dátum: 2006 November 19, 15:06:58 »

Szerintem hétfőn kérdezd meg a Baditz-ot. Az tud ilyesmit.

egybebakos oval motorhoz milyen ekszij kell?
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10007 Dátum: 2006 November 19, 13:49:28 »

Hát igen....
Újat szerintem sehol nem kapok, ha meg igen, aranyáron.
Az meg elég relatív, hogy egy másik jobb állapotú. Mert nekem is van kettő, de semelyik sem tökéletes. Ha veszek egy használtat kosárból,vagy egy roncsból, több, mint valószínű az sem lesz tökéletes 40 éves mivolta miatt. Egy olyan persze , hogy jó volna, amit egy napi használatban lévő jól működő autóból szedek ki, nodehát ezt ki engedné, meg ki adná el?!  Undecided

Nem olyan nagy ritkaság és ha működik akkor megbízható. Furcsállom, hogy neked kettő is rossz, mert én meg nem is igen találkoztam rossz mechanikus BOSCH feszszabályzóval.

Nekem van egy tutira működő, hibátlan, eredeti Bosch és majdnem új. Megkeresem. Egy haversrác vette anno, de aztán ő is beleborult a generátorozásba...eltettem magamnak, de úgysem lesz rá szükség.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7993


« Hozzászólás #10006 Dátum: 2006 November 19, 13:46:41 »

Hát igen....
Újat szerintem sehol nem kapok, ha meg igen, aranyáron.
Az meg elég relatív, hogy egy másik jobb állapotú. Mert nekem is van kettő, de semelyik sem tökéletes. Ha veszek egy használtat kosárból,vagy egy roncsból, több, mint valószínű az sem lesz tökéletes 40 éves mivolta miatt. Egy olyan persze , hogy jó volna, amit egy napi használatban lévő jól működő autóból szedek ki, nodehát ezt ki engedné, meg ki adná el?!  Undecided

6V fesszab 7920
6V fesszab BOSCH 19 800
Nem elérhető Skodi
Hozzászólások: 1196


« Hozzászólás #10005 Dátum: 2006 November 19, 13:34:24 »

Úgy érzem tévedsz abban, hogy a gyári BOSCH fémházas mechanikus feszültségszabályzó megbízhatatlan. Nyilván 25-30 év után elképzelhető, hogy elromlik, de akkor nem szarakodni kell vele, hanem kidobni és venni egy újat, esetleg egy működő jobb állapotút.



Hát igen....
Újat szerintem sehol nem kapok, ha meg igen, aranyáron.
Az meg elég relatív, hogy egy másik jobb állapotú. Mert nekem is van kettő, de semelyik sem tökéletes. Ha veszek egy használtat kosárból,vagy egy roncsból, több, mint valószínű az sem lesz tökéletes 40 éves mivolta miatt. Egy olyan persze , hogy jó volna, amit egy napi használatban lévő jól működő autóból szedek ki, nodehát ezt ki engedné, meg ki adná el?!  Undecided

VW 1200 de luxe   1961/1965    Miskolc
www.veteranmiskolc.gportal.hu
Nem elérhető t2fan
Hozzászólások: 630


lassan és bizonytalanul,sosem készül el...

« Hozzászólás #10004 Dátum: 2006 November 19, 13:26:05 »

egybebakos oval motorhoz milyen ekszij kell?
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #10003 Dátum: 2006 November 19, 12:11:47 »

csak Grin  maj skodi megmonygya

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10002 Dátum: 2006 November 19, 10:51:46 »

   de van de van Tongue a dinamó szénkeféjén dzsalnak a nagy amperek meg a fesszabályzóján is ez igénybeveszi szegénylét nagyon, a generátornál meg csak a gerjesztés megyen ezeken ezt egy vízvezeték szerelő mongya

Hangsúlyoztam, hogy "ha nincs sok extra fogyasztó az autóban", magyarul arra amire tervezték a dinamót, arra tökéletes, misem bizonyítja ezt jobban, hogy némelyik 30 év elteltével is hibátlan, semmi baja, még a szénkeféket sem kell cserélni gyakran.

Amikor megjelent a bogáron a hátsóablakfűtés és számoltak azzal, hogy egyéb nagyobb fogyasztók is helyet kaphatnak (ködlámpa, stb.) akkor már generátort tettek rá, ami a megnövekedett igényeket jobban kielégíti, gykorlatilag nem igényel hűtést, stb.

A typ3-as dinamója, pl. hűtve van a motor ventillártora által és nagyobb teljesítményű, mint a bogár dinamó. (30/35 A)

Nem azt akartam mondani, hogy a dinamó jobb, mint a generátor, hanem, hogy a bogár dinamója, ha minden rendben van vele hibátlanul működik 20-30 évig is akár. A csapágyai pl. simán bírnak 30 évet. Egy-egy dinamót csak egyszer kell felújítani, és simán túléli az autót, néha még sajnos a tulajdonost is. Most akkor miért rossz?

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #10001 Dátum: 2006 November 19, 10:12:11 »

Úgy érzem tévedsz abban, hogy a gyári BOSCH fémházas mechanikus feszültségszabályzó megbízhatatlan. Nyilván 25-30 év után elképzelhető, hogy elromlik, de akkor nem szarakodni kell vele, hanem kidobni és venni egy újat, esetleg egy működő jobb állapotút.

Én még azokkal az állításokkal sem értek egyet, hogy a generátor mennyivel jobb... Nyilván újabb, nyilván nagyobb teljesítményű, de nem egy rossz dinamót kell hasonlítani egy jó generátorhoz.
A jó dinamó és jó generátor között, ha nincs sok extra fogyasztó az autóban gyakorlatilag nincs különbség.

   de van de van Tongue a dinamó szénkeféjén dzsalnak a nagy amperek meg a fesszabályzóján is ez igénybeveszi szegénylét nagyon, a generátornál meg csak a gerjesztés megyen ezeken ezt egy vízvezeték szerelő mongya
« Utoljára szerkesztve: 2006 November 19, 10:20:53 írta tati »

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10000 Dátum: 2006 November 19, 07:54:31 »

....de mint hallom másoké is/, meguntam az állandó sasolását az ampermérőnek, meg a töltéslámpának, úgyhogy én mihamarabb csinálok egy elektronikus verziót, amit beépítek egy eredeti fesszab dobozába, és ezzel lerendezem ezt a dolgot örökre....

Úgy érzem tévedsz abban, hogy a gyári BOSCH fémházas mechanikus feszültségszabályzó megbízhatatlan. Nyilván 25-30 év után elképzelhető, hogy elromlik, de akkor nem szarakodni kell vele, hanem kidobni és venni egy újat, esetleg egy működő jobb állapotút.

Én még azokkal az állításokkal sem értek egyet, hogy a generátor mennyivel jobb... Nyilván újabb, nyilván nagyobb teljesítményű, de nem egy rossz dinamót kell hasonlítani egy jó generátorhoz.
A jó dinamó és jó generátor között, ha nincs sok extra fogyasztó az autóban gyakorlatilag nincs különbség.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #9999 Dátum: 2006 November 19, 07:52:43 »

Egyelőre csak elméletben.
Egy 100 lóerő körüli motorhoz, ami tud 170-180 Nm nyomatékot 3000 környékén a széri váltó már rövid. Igaz, hogy jól gyorsulna vele, még negyedikben is nagyon rugalmas lenne, de a célom inkább egy jó utazó autó, nem egy dragster... Nekem az kellene, hogy 140-et tudjak relatíve kis fordulaton folyamatosan menni...és a motor ezt lehetővé is tenné, de egy rövid váltó agyonvágja, mert nem lehet folyamatosan 4500-on utazni.

Úgyhogy most erre keresek megoldást, ha kell, gyártatok 3. és 4. fogaskerék párokat hosszabbat, vagy végáttételt. Venni is lehet fogaskerék párokat, de drága. Gyártatni sem lesz olcsó...

A theSamba, mint elsődleges info forrás sok helyen taglalja, hogy a brazil bogarakhoz gyártott 3.88-as, ékpályás rögzítésű 4. fokozatos végáttétel (kúp és tányérkerék) nagyon gyenge a nagyobb lökettérfogatú motorokhoz, pláne buszban vagy typ3-ban, nagyjából (vezetési stílustól függően) 10.000-50.000 mérföldet bír.
ez elég csekély

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #9998 Dátum: 2006 November 19, 07:47:46 »

Ma ezzel foglalkoztál?


Egyelőre csak elméletben.
Egy 100 lóerő körüli motorhoz, ami tud 170-180 Nm nyomatékot 3000 környékén a széri váltó már rövid. Igaz, hogy jól gyorsulna vele, még negyedikben is nagyon rugalmas lenne, de a célom inkább egy jó utazó autó, nem egy dragster... Nekem az kellene, hogy 140-et tudjak relatíve kis fordulaton folyamatosan menni...és a motor ezt lehetővé is tenné, de egy rövid váltó agyonvágja, mert nem lehet folyamatosan 4500-on utazni.

Úgyhogy most erre keresek megoldást, ha kell, gyártatok 3. és 4. fogaskerék párokat hosszabbat, vagy végáttételt. Venni is lehet fogaskerék párokat, de drága. Gyártatni sem lesz olcsó...

A theSamba, mint elsődleges info forrás sok helyen taglalja, hogy a brazil bogarakhoz gyártott 3.88-as, ékpályás rögzítésű 4. fokozatos végáttétel (kúp és tányérkerék) nagyon gyenge a nagyobb lökettérfogatú motorokhoz, pláne buszban vagy typ3-ban, nagyjából (vezetési stílustól függően) 10.000-50.000 mérföldet bír.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #9997 Dátum: 2006 November 18, 23:06:19 »

Amúgy azt a 3 váltótartó gumibakot könnyű cserélni? Ki kell hozzá pakolni a mocit?

Valszeg azok lesznek a bűnösök a rángatás miatt, mert a váltókart is "húzogatja" rendesen adott esetben. Meg 4.ikben "tökölős" menetben is érezni, hogy kicsit mozog, rángatózik a berendezés alul.

Nem vészes még annyira, de ha könnyű megcsinálni, akkor miért ne. Ha viszont körülményes, akkor marad még jóideig így Cool
  a két alsónak a csavarja a lendkerék harangba van az szopás motor ki Grin

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #9996 Dátum: 2006 November 18, 23:04:01 »

Szerintem az van, hogy szar a feszszabod.
Én is ezzel szívok amióta megvan a kocsi...3 napja tök jól megcsináltam, de már megint nem az igazi,bizonytalankodik, de még jó:)
Van benne két szaros, a megszakítóhoz hasonló kapcsoló, a hátsó kapcsolja rá, ill.le a dinamót a rendszerre, attól függően, hogy több vagy kevesebb feszültséget termel, mint az akksiban van. Az elülső kapcsoló meg arra hivatott, hogy a forgó dinamót lekapcsolja, ha túl sok ampert akarunk belőle kiszívni, megvédve őt a leégéstől. Namármost ezeket a lapkás-rugós kapcsolókat egyrészt a tekercsükön átfolyó vellany vezérli, akárcsak egy relé, MÁSRÉSZT pedig a lapkarúgó ereje......na itt szokott a bibi lenni, legalábbis az enyémben.40 év alatt kilágyulnak... Nomeg ugye még ráadásul be is szeretnek égni ezek a kapcsolók, akárcsak egy megszakító.

A tiedben, ha álló helyzetben lemerült az akksi, meg amúgyis baszakszik a töltéslámpa, akkor szerintem tuti, hogy a hátsó érintkezőpárral lesz a bibi. Ezt akár kézzel is lehet kapcsolgatni, ha leveszed a feszszab fedelét. Megpöccinted, akkor behúz, és úgyis marad, az akksit szépen rákapcsolja az álló dinamóra, ami jól leszívja, vagy még talán le is ég....
Elég szar ez a mechanikus feszszab/legalábbis az enyém, de mint hallom másoké is/, meguntam az állandó sasolását az ampermérőnek, meg a töltéslámpának, úgyhogy én mihamarabb csinálok egy elektronikus verziót, amit beépítek egy eredeti fesszab dobozába, és ezzel lerendezem ezt a dolgot örökre....
     dehogy rendezed le márciusig baszakszol aztán GENERÁTOR Grin

Nem elérhető Skodi
Hozzászólások: 1196


« Hozzászólás #9995 Dátum: 2006 November 18, 23:02:19 »

Amúgy azt a 3 váltótartó gumibakot könnyű cserélni? Ki kell hozzá pakolni a mocit?

Valszeg azok lesznek a bűnösök a rángatás miatt, mert a váltókart is "húzogatja" rendesen adott esetben. Meg 4.ikben "tökölős" menetben is érezni, hogy kicsit mozog, rángatózik a berendezés alul.

Nem vészes még annyira, de ha könnyű megcsinálni, akkor miért ne. Ha viszont körülményes, akkor marad még jóideig így Cool

VW 1200 de luxe   1961/1965    Miskolc
www.veteranmiskolc.gportal.hu
Oldalak: 1 ... 1760 1761 1762 1763 1764 [1765] 1766 1767 1768 1769 1770 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.17 másodperc alatt készült el 17 lekéréssel.