www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 17, 15:44:12

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1764 1765 1766 1767 1768 [1769] 1770 1771 1772 1773 1774 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13149428 alkalommal)
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #9875 Dátum: 2006 November 14, 22:39:27 »

Sziasztok!

Ezeket a padlólemezeket szerintetek cseréljem, vagy lecsiszolás, átfestés után még kihúzzák 1-2 évig?
Télire nem terveztem komplett felújítást, csak kisebb nagyobb javítgatásokat Sad
Öregé sokkal randább, és annak is csak csiszi-csoszi. Csak már kicsit lehetne 2-3 nap jobb idő, mert alja dettó csiszi-csoszi, meg futóműváz hegesztés, merev fékcső, meg gumi fékcső, meg olaj, meg fék átnéz.
Aztán go műszaki, legarazsíroz, és csak akkor veszem elő, amikor a sógorom megküzdött velem a suzukijáért.... Grin

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #9874 Dátum: 2006 November 14, 22:37:34 »

nem sürgős csak tavaszra tervezem a cserét meg nincs tető a garázsomon ,közben jutányosan hzzá jutottam ehez az autóhoz
és felmérem mit tudok majd használni ,még az is lehet ,hogy elcserélem a hátsót egy jobb elsőre és nam klapálok Smiley

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
dt
« Hozzászólás #9873 Dátum: 2006 November 14, 22:30:20 »

Sziasztok!

Ezeket a padlólemezeket szerintetek cseréljem, vagy lecsiszolás, átfestés után még kihúzzák 1-2 évig?
Télire nem terveztem komplett felújítást, csak kisebb nagyobb javítgatásokat Sad

...ez rozsdás?  Grin
szerintem házi felújítás, csisz-csoszi, alapoz, fest.  Cheesy
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #9872 Dátum: 2006 November 14, 22:06:51 »

meg próbálom meg javszerelni sk ,így ha nem sikerül nem kár érte,ha szakihoz viszem ,nem hiszem ,hogy meg áll 10 alatt
azért köszi az infókat
az új elemre kell valami védelem vagy jó a gyári alapozó , azok jól passzolnak a helyükre?
Ha engem kérdezel, azért először csak úgy szőrmentén üsd-vágd...
Én az új elemről szívwem szerint leszedném a gyári alapozót, és valami profi cinkkromátossal nyomnám le. Bár a Budaprimer (nitrobázisú) alapozó is megteszi. A használt sárvédőknél is ezt tenném, ott meg a gyári festésig csiszolnám a cuccot. HA nem sietős. Ha igen, akkor kalapál-kalapál, alapozó, gitt, csiszi-csiszi, szórógitt, csiszi-csiszi, fest, polír-polír, wax-wax, csilivili.
A bontott sárvédőnek a felfogató peremét gyilkold csavarhúzóval, ha lukas, hegesztesd meg, próbáld fel, stb...

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #9871 Dátum: 2006 November 14, 21:46:53 »

meg próbálom meg javszerelni sk ,így ha nem sikerül nem kár érte,ha szakihoz viszem ,nem hiszem ,hogy meg áll 10 alatt
azért köszi az infókat
az új elemre kell valami védelem vagy jó a gyári alapozó , azok jól passzolnak a helyükre?

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #9870 Dátum: 2006 November 14, 21:21:31 »

igazából ezt+a sértetlen párját raktam volna az én duplalámpásaim helyére
a lámpa elsőre sértetlen
igazából az érdekelna ,hogy ha ki javítom ,nem fog-e le pattogni a gitt+festék ,?szval érdemes vele foglalkozni v. nem
Gitt meg festék akkor pattog, ha nincs rendesen lepucolva a lemez, meg rendesen lealapozva a gittelés meg festés előtt. Az meg - ha jót akarsz magadnak... - csak rajtad múlik. (te csinálod a pucolást+alapozást s.k.). Semmi ördöngöség, csak alaposság!

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #9869 Dátum: 2006 November 14, 21:19:39 »

Üdvw!
ezt szerintetek érdemes javítani?
1.
Nehéz lesz visszahúzni a kilapított domborulatot...
De nem lehetetlen. Jó kasztnis megcsinálja, kérdés, hogy megéri-e? (Sárvédő ára+munkadíj+föstés)

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #9868 Dátum: 2006 November 14, 21:16:04 »

igazából ezt+a sértetlen párját raktam volna az én duplalámpásaim helyére
a lámpa elsőre sértetlen
igazából az érdekelna ,hogy ha ki javítom ,nem fog-e le pattogni a gitt+festék ,?szval érdemes vele foglalkozni v. nem

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #9867 Dátum: 2006 November 14, 21:05:26 »

2.
Azt az általános állapota döntheti el.... mi került elő a festék alól, mennyire van pl oda a lámpa hátsó burája, végül pedig mit mond a lakatos. Ha 10-et mond, vegyél másikat!

Bácsi Győző
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #9866 Dátum: 2006 November 14, 21:01:32 »

2.

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #9865 Dátum: 2006 November 14, 21:00:57 »

Üdvw!
ezt szerintetek érdemes javítani?
1.

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #9864 Dátum: 2006 November 14, 20:45:26 »

nekem is volt ilyen !

zsír új volt a tömítés.

bekenytem jó vastagon zsírral mindenhol. és csodák csodájára mostmár nem csepeg  Smiley
Ja, mert sikerült előállítani a jó öreg "C" olajat, az aztán tényleg nem csepeg! Állandóan folydogálós hidraulikus egységeken sikerrel alkalmazták a régi szakik! Smiley

Bácsi Győző
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #9863 Dátum: 2006 November 14, 20:21:10 »

ha már itt tartunk, akkor azt mondja meg nekem valaki, hogy mért világíthat erősebben a 66-os bogiban az egyik oldali lámpa.
az izzók egyformán 40/45W-osok mindkét oldalon. a lámpákat egyébként 4 lámpából kukáztam össze. a foncsorok (egyébként jók) és a foglalatok minősége különbözhet. lehet ez a probléma forrása?
üdvw!
nekem 1 esetben a testkábel hibája okozott hasonló hibát ,ja és magasság ,érdemes a beállítást ellenőrizni,szemből nézve úgy tűnt ,hogy halványabb pedig csak lejebb állítódott az elrozsdásodott csavar miatt. 

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
szeda_1970
« Hozzászólás #9862 Dátum: 2006 November 14, 20:05:09 »

Sün!! Sikerült találnod üveget nekem?
1303LS
« Hozzászólás #9861 Dátum: 2006 November 14, 19:51:41 »

nekem is volt ilyen !

zsír új volt a tömítés.

bekenytem jó vastagon zsírral mindenhol. és csodák csodájára mostmár nem csepeg  Smiley
Én meg - mivel nem volt otthon új - visszaraktam a használt gumis tömítést és porszáraz.
Meg kell nézni a felületet hogy nincs-e vetemedve (fedél), és összerakáskor ne "hasaljon" be a tömítés.
Nem elérhető Qzma
Hozzászólások: 7189


http://t2ab4sale.blog.hu/

« Hozzászólás #9860 Dátum: 2006 November 14, 19:44:48 »

más:
a szelepfedél alól szivárog az olaj. erre valami megoldás? (új tömítés van betéve, a felfekvő felületek megpucolva)
ma láttam olyat egy áruházban, hogy "gasket" paszta. hőálló, sziloplasztnyomóval applikálható, rugalmasságát megőrző trutyi.
mi lenne, ha ezzel bekenném a szelepfedelet körben (persze csak érzéssel) és ebbe a masszába fektetném bele a tömítést? tutymák?

nekem is volt ilyen !

zsír új volt a tömítés.

bekenytem jó vastagon zsírral mindenhol. és csodák csodájára mostmár nem csepeg  Smiley

http://t2ab4sale.blog.hu/   ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
Süni
« Hozzászólás #9859 Dátum: 2006 November 14, 19:03:18 »

Látja valaki? Nem tutymák. Lehet a rögzítő fül már nem tart rendesen.
vagy vetemedett a szelepfedél
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #9858 Dátum: 2006 November 14, 18:47:17 »

más:
a szelepfedél alól szivárog az olaj. erre valami megoldás? (új tömítés van betéve, a felfekvő felületek megpucolva)
ma láttam olyat egy áruházban, hogy "gasket" paszta. hőálló, sziloplasztnyomóval applikálható, rugalmasságát megőrző trutyi.
mi lenne, ha ezzel bekenném a szelepfedelet körben (persze csak érzéssel) és ebbe a masszába fektetném bele a tömítést? tutymák?
Látja valaki? Nem tutymák. Lehet a rögzítő fül már nem tart rendesen.

Bácsi Győző
Nem elérhető SiD
Hozzászólások: 3302


« Hozzászólás #9857 Dátum: 2006 November 14, 18:24:16 »

más:
a szelepfedél alól szivárog az olaj. erre valami megoldás? (új tömítés van betéve, a felfekvő felületek megpucolva)
ma láttam olyat egy áruházban, hogy "gasket" paszta. hőálló, sziloplasztnyomóval applikálható, rugalmasságát megőrző trutyi.
mi lenne, ha ezzel bekenném a szelepfedelet körben (persze csak érzéssel) és ebbe a masszába fektetném bele a tömítést? tutymák?

1963 VW1200 DeLuxe
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #9856 Dátum: 2006 November 14, 18:17:41 »

a régi kábelek maradnak. totál eredeti a kábelezés, bár a műszerfal mögött van egy kisebb "csókafészek", amit utólag kötögettek össze-vissza. lehet, hogy ott lesz a disznóság. legfeljebb ideiglenesen megpucolom az összes csúszósarus kontaktust.

A testelés a lényeg, az szokott problémás lenni.

Bácsi Győző
Nem elérhető SiD
Hozzászólások: 3302


« Hozzászólás #9855 Dátum: 2006 November 14, 18:15:48 »

A kontaktok minősége pl, nem beszélve a kábelek toldott-foldott, elöregedett voltáról.
a régi kábelek maradnak. totál eredeti a kábelezés, bár a műszerfal mögött van egy kisebb "csókafészek", amit utólag kötögettek össze-vissza. lehet, hogy ott lesz a disznóság. legfeljebb ideiglenesen megpucolom az összes csúszósarus kontaktust.

1963 VW1200 DeLuxe
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #9854 Dátum: 2006 November 14, 18:13:13 »

ha már itt tartunk, akkor azt mondja meg nekem valaki, hogy mért világíthat erősebben a 66-os bogiban az egyik oldali lámpa.
az izzók egyformán 40/45W-osok mindkét oldalon. a lámpákat egyébként 4 lámpából kukáztam össze. a foncsorok (egyébként jók) és a foglalatok minősége különbözhet. lehet ez a probléma forrása?
A kontaktok minősége pl, nem beszélve a kábelek toldott-foldott, elöregedett voltáról.

Bácsi Győző
Nem elérhető SiD
Hozzászólások: 3302


« Hozzászólás #9853 Dátum: 2006 November 14, 18:11:24 »

ha már itt tartunk, akkor azt mondja meg nekem valaki, hogy mért világíthat erősebben a 66-os bogiban az egyik oldali lámpa.
az izzók egyformán 40/45W-osok mindkét oldalon. a lámpákat egyébként 4 lámpából kukáztam össze. a foncsorok (egyébként jók) és a foglalatok minősége különbözhet. lehet ez a probléma forrása?

1963 VW1200 DeLuxe
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #9852 Dátum: 2006 November 14, 18:03:59 »

Nem baj ezen úgyis túl kell esnem előbb, vagy utóbb, úgyhogy hétvégén nekifogok. Kár hogy nincs szerelőaknánk Sad
Szerezzél billentőt! Sokkal kulturáltabb és barátságosabb, meg jobban is lehet látni, mit csinálsz! Smiley

Bácsi Győző
Nem elérhető SiD
Hozzászólások: 3302


« Hozzászólás #9851 Dátum: 2006 November 14, 17:58:06 »

No...

Kicseréltem ma a gyertyákat, mert tegnap az egyik beköpődött reggel a szivatótól, aztán kicsit traktorosabb vót a hangja, meg a parton csak cammogott. Vettem bele 4 új Brisk N17-est, eddig ez a motorokban, Skodákban jól bevált, remélem a Bogár is szeretni fogja.
"Természetesen" 4 különféle gyertya volt benne...Smiley

Ja meg a 6V-os feszszabot is meggyógyítottam, kicsit meg kellett feszíteni az egyik laprúgóját, mert már elfáradt, és hamar kikapcsolta a töltést. Így most már felkapcsolt lámpával is tölt, és nagyobb fordulaton az eddigi 6,3 helyett meg van a 7,5 V is. Remélem jó lesz:)
szerintem jó lesz, kb 7,5-öt kell töltenie. a fesszab ilyen jellegű elfáradása tipikus az öreg 6V-os bogiknál. nekünk mindkettőnél befigyelt ez a szitu.
sőt, ha sokat áll mostoha körülmények között a gép, akkor simán meg is rozsdásodik a rugós érintkezőpár.
« Utoljára szerkesztve: 2006 November 14, 18:02:26 írta SiD »

1963 VW1200 DeLuxe
Nem elérhető Skodi
Hozzászólások: 1196


« Hozzászólás #9850 Dátum: 2006 November 14, 17:53:45 »

No...

Kicseréltem ma a gyertyákat, mert tegnap az egyik beköpődött reggel a szivatótól, aztán kicsit traktorosabb vót a hangja, meg a parton csak cammogott. Vettem bele 4 új Brisk N17-est, eddig ez a motorokban, Skodákban jól bevált, remélem a Bogár is szeretni fogja.
"Természetesen" 4 különféle gyertya volt benne...Smiley

Ja meg a 6V-os feszszabot is meggyógyítottam, kicsit meg kellett feszíteni az egyik laprúgóját, mert már elfáradt, és hamar kikapcsolta a töltést. Így most már felkapcsolt lámpával is tölt, és nagyobb fordulaton az eddigi 6,3 helyett meg van a 7,5 V is. Remélem jó lesz:)

VW 1200 de luxe   1961/1965    Miskolc
www.veteranmiskolc.gportal.hu
Nem elérhető SiD
Hozzászólások: 3302


« Hozzászólás #9849 Dátum: 2006 November 14, 17:48:40 »

Akna.  Tongue
az nem állt rendelkezésre. kertben, a hátsó kerekekkel rámpán állva csináltam. a művelet után talajréteget kellett cserélni az autó alatt.  Grin

1963 VW1200 DeLuxe
1303LS
« Hozzászólás #9848 Dátum: 2006 November 14, 14:54:02 »

mindezt az autó alatt fekve, kúszva-mászva, közben a drótkorong szórja az alvázvédőt. a legszebb munkafázis.  Grin
Akna.  Tongue
Nem elérhető Normogo
Hozzászólások: 2982


« Hozzászólás #9847 Dátum: 2006 November 14, 14:48:53 »

mindezt az autó alatt fekve, kúszva-mászva, közben a drótkorong szórja az alvázvédőt. a legszebb munkafázis.  Grin
Nem baj ezen úgyis túl kell esnem előbb, vagy utóbb, úgyhogy hétvégén nekifogok. Kár hogy nincs szerelőaknánk Sad

2013 Suzuki SX4 S-Cross GLX CVT Allgrip
1993 Mercedes 200E
Nem elérhető Balage
Hozzászólások: 6926


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #9846 Dátum: 2006 November 14, 14:43:13 »

meg az is isteni érzés, amikor a drót szálakat húzkodja ki az ember a testéből!   Smiley

védőszemüveg + kesztyű nagyon fontos!! gazdagabbak akár maszkot is viselhetnek.

mindezt az autó alatt fekve, kúszva-mászva, közben a drótkorong szórja az alvázvédőt. a legszebb munkafázis.  Grin

1971     VW 1300 GT-L
1999     Piaggio Liberty 50 2T
Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7993


« Hozzászólás #9845 Dátum: 2006 November 14, 14:37:10 »

na mivel ma kisütött a nap gyorsan megcsiszatoltam a buszon bal hátul a tanksapka alatt az a két nagy foltott ahol fél tenyérnyi darabon pattogzik le festés...és lekentem jo vastagon cinkromátossal hogy telet kibírja ...tavasszal mindenképpen fényezni kell
Nem elérhető SiD
Hozzászólások: 3302


« Hozzászólás #9844 Dátum: 2006 November 14, 14:34:35 »

Különböző speciális kaparószerszámok, majd drótosflex.
mindezt az autó alatt fekve, kúszva-mászva, közben a drótkorong szórja az alvázvédőt. a legszebb munkafázis.  Grin

1963 VW1200 DeLuxe
1303LS
« Hozzászólás #9843 Dátum: 2006 November 14, 14:04:16 »

Ezt hogyan végzed?
Különböző speciális kaparószerszámok, majd drótosflex.
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #9842 Dátum: 2006 November 14, 13:54:27 »

Alulról még egy darabon várat magára az alvázvédő eltávolítása de a lényeges helyeken igen.
Neked azért könnyebb mert nem 303-asod van ott egyszerűbb a kasztni.

Ezt hogyan végzed?

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Qzma
Hozzászólások: 7189


http://t2ab4sale.blog.hu/

« Hozzászólás #9841 Dátum: 2006 November 14, 13:05:19 »

Neked is van 03-as? Nem is tudtam.
Azért nem lesz vele akkora gond remélem!

nem. nekem nincs...

http://t2ab4sale.blog.hu/   ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
1303LS
« Hozzászólás #9840 Dátum: 2006 November 14, 13:01:18 »

Magad csinálod, vagy kasztnisnál van?
A kasztni munkán és a fényezésen kívül én csináltam mindent.
A lakatos is csak ugye a hegezstéseket.
Most egyenlőre élvezem a friss műszaki nyújtotta szabadságot főleg míg ilyen jó az idő. Majd szép lassan pótolok minden elmaradt munkát.
Nem elérhető Normogo
Hozzászólások: 2982


« Hozzászólás #9839 Dátum: 2006 November 14, 13:00:01 »

ezt én akartam írni !  Evil
Neked is van 03-as? Nem is tudtam.
Azért nem lesz vele akkora gond remélem!

2013 Suzuki SX4 S-Cross GLX CVT Allgrip
1993 Mercedes 200E
Nem elérhető Normogo
Hozzászólások: 2982


« Hozzászólás #9838 Dátum: 2006 November 14, 12:58:40 »

Alulról még egy darabon várat magára az alvázvédő eltávolítása de a lényeges helyeken igen.
Neked azért könnyebb mert nem 303-asod van ott egyszerűbb a kasztni.
Magad csinálod, vagy kasztnisnál van?

2013 Suzuki SX4 S-Cross GLX CVT Allgrip
1993 Mercedes 200E
Nem elérhető Qzma
Hozzászólások: 7189


http://t2ab4sale.blog.hu/

« Hozzászólás #9837 Dátum: 2006 November 14, 12:55:06 »

Ja.
Akkor részvétem.  Grin

ezt én akartam írni !  Evil

http://t2ab4sale.blog.hu/   ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
1303LS
« Hozzászólás #9836 Dátum: 2006 November 14, 12:52:48 »

De, az van Wink
Ja.
Akkor részvétem.  Grin
Oldalak: 1 ... 1764 1765 1766 1767 1768 [1769] 1770 1771 1772 1773 1774 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.151 másodperc alatt készült el 14 lekéréssel.