www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 16, 15:11:21

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921217 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1768 1769 1770 1771 1772 [1773] 1774 1775 1776 1777 1778 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13134716 alkalommal)
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #9714 Dátum: 2006 November 10, 12:20:16 »

mennyiben más egy totál halott akksi, meg a semmi? ha nem ad le feszültséget az akksi, akkor két dolog lehet: vagy minden cella zárlatos, ergo rövidzár az akksi, vagy végleg kihalt, tehát szakadás, mintha nemis lenne rajta. ilyen erővel egy darab kenyér is lehetne ott, azt is lehetne tölteni Smiley haver sokdája is ment akksi nélkül addig biztosan, míg kivettük az enyémet és betette a sajátját
Be kell kapcsolni a lámpákat, hogy legyen terhelve a generátor/dinamó. És akkor nem lehet baj...

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #9713 Dátum: 2006 November 10, 12:16:59 »

oks, ez lehet persze. de itt arról volt szó, hogy akksi nélkül megy-e. úgy nem tud szerintem
mennyiben más egy totál halott akksi, meg a semmi? ha nem ad le feszültséget az akksi, akkor két dolog lehet: vagy minden cella zárlatos, ergo rövidzár az akksi, vagy végleg kihalt, tehát szakadás, mintha nemis lenne rajta. ilyen erővel egy darab kenyér is lehetne ott, azt is lehetne tölteni Smiley haver sokdája is ment akksi nélkül addig biztosan, míg kivettük az enyémet és betette a sajátját

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #9712 Dátum: 2006 November 10, 12:11:53 »

én pécsre indultam, semmi gondom nem volt, menet közben egyszer megálltam, leállt a motor, utána semmi. meg se nyekken az önindító, akksi full halott(indulásnál semmi nem volt). betoltuk, hugo kiraktam vlaahol, ahova készült, ott nem állítottam le, utána lementem pécsig. kb 100km lámpával akksio nélkül gyakorlatilag. pécsett leállítottam, mondom csak beindul..tévedtem. kb minden zsém elment az új akksira, hazabenzinre még maradt, azóta is az ott vett akksival járok. ja, dinamós 1.2-es a motor. szóval igen, tud annyit adni neki, hogy működjön.
oks, ez lehet persze. de itt arról volt szó, hogy akksi nélkül megy-e. úgy nem tud szerintem
Nem elérhető partizán
Hozzászólások: 4035


« Hozzászólás #9711 Dátum: 2006 November 10, 12:11:06 »

Holnap körbenézem a vasat, csak remélni merem, hogy nem főfékgenger...

Nem elérhető partizán
Hozzászólások: 4035


« Hozzászólás #9710 Dátum: 2006 November 10, 12:09:05 »

Nézd meg milye főfékhengered van, szerezz egy fejújító készletet hozzá, és a hétvégén megbőrözzük.


a főfékhengert tavasszal cserélte a meggyesi.
Ráadásul egész hétvégén bent vagyok a gyárban, hogy több pénz legyen.Sad

de valahogy össze kellene hozni

Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #9709 Dátum: 2006 November 10, 11:24:46 »

Nézd meg milye főfékhengered van, szerezz egy fejújító készletet hozzá, és a hétvégén megbőrözzük.

No, ezt valaki segíthetne nekem eljátszani. Sajna az ilyen technikai jártasságot igényló dolgokhoz nagyon bölcsész vagyok.Smiley
Nem elérhető luftsick
Hozzászólások: 1047


« Hozzászólás #9708 Dátum: 2006 November 10, 11:09:49 »

lehet, hogy ilyesmi, de akkor miért is nem szorul, ha megemeljük?
(volt csapágycsere is)
én ugyanezzel szívtam a sárga bogimnál megvásárlása után. próbálkoztam néhány dolgoggal, de a megoldást a főfékhenger csere (hála Sparkafernek) jelentette. beszorult a dugattyú, és benyomásra elmozdult, fékezett, de a fékpofákat összehúzó rugó nem tudta visszaállítani alaphelyzetbe. további gondot jelent, ha beszorul pl. az első kerék, akkor brutálisan felmelegszik. ha totál beragad, akkor próbálkozol a tolatással, hátha lecupannak a fékpofák a dobról. ekkor meglazulhatnak a kerékcsapágyrőgzítő csavarok, és máris oda a beállítás... innentől billeg a dob a tengelyen, és terhelésre befeszül. ha felemeled, akkor elforog.
érdekes módon a szar főfékhenger kb. fél óra pihentetés után visszaállt eredeti helyére, és lehetett vele tovább menni kéziféket használva lassításra, vagy az első (második) fékezésig.
xoyox
« Hozzászólás #9707 Dátum: 2006 November 10, 10:55:18 »

TALÁNY
A bogarammal kb 200 méter megtétele után elkezd fogni a fék, valamelyik nyikorog is. Ha megemeled, akkor semmi gond, pörög minden szépen. Viszont menet közben fogja. Egyedül a bal elsőnél érzek melegedtést, de mintha hátul fogná. A szerelő arra tippelt, hogy a kézifékbowden fogja. Ki is cserélte (9000 síicc), de nem az.
MI A RETKES K....A ANYJA B....A OTT AZ IDEGEIMET?
Partizan
Tippelek a fekcsövedre !
 föleg elöl beszorulhat de ha megemeled akkor minden ok es fordul a kerek
Valami elem megszoritja a csövet valahol !
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #9706 Dátum: 2006 November 10, 10:13:45 »

  várjunk csak   én már 3szor jártam így elsőnek ladával másodiknak trabanttal harmadiknak fordtransit és az volt a bibi szintén több kilóméter megtétele után kezdett egy fék szorulni ami abból adódott hogy agumi fékcsövön belül levált egy vékony hártya és mint egy vissza csapó szelep elzárta a fékolajcsövet   az előző 2esetben kicseréltem a fékmunkahengert potyára de harmadik esetben már rutinosan próbakocsikázásra mentem egy 8as kulccsal és mikor éreztem hogy szorul megnéztem  melyik melegedett és ott megnyitottam a légtelenítőt és már be is gurult a ford az árokba Shocked
Cool

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető partizán
Hozzászólások: 4035


« Hozzászólás #9705 Dátum: 2006 November 10, 10:11:49 »

  várjunk csak   én már 3szor jártam így elsőnek ladával másodiknak trabanttal harmadiknak fordtransit és az volt a bibi szintén több kilóméter megtétele után kezdett egy fék szorulni ami abból adódott hogy agumi fékcsövön belül levált egy vékony hártya és mint egy vissza csapó szelep elzárta a fékolajcsövet   az előző 2esetben kicseréltem a fékmunkahengert potyára de harmadik esetben már rutinosan próbakocsikázásra mentem egy 8as kulccsal és mikor éreztem hogy szorul megnéztem  melyik melegedett és ott megnyitottam a légtelenítőt és már be is gurult a ford az árokba Shocked

No, ezt valaki segíthetne nekem eljátszani. Sajna az ilyen technikai jártasságot igényló dolgokhoz nagyon bölcsész vagyok.Smiley

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #9704 Dátum: 2006 November 10, 10:01:33 »


persze úgy hogy amég a karom benne vol a kerékjáratba addig nem csak mielőtt eltört volna kihúztam  Grin

Nem elérhető Qzma
Hozzászólások: 7189


http://t2ab4sale.blog.hu/

« Hozzászólás #9703 Dátum: 2006 November 10, 09:58:33 »

megnyitottam a légtelenítőt és már be is gurult a ford az árokba Shocked

http://t2ab4sale.blog.hu/   ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #9702 Dátum: 2006 November 10, 09:57:04 »

lehet, hogy ilyesmi, de akkor miért is nem szorul, ha megemeljük?
(volt csapágycsere is)
  várjunk csak   én már 3szor jártam így elsőnek ladával másodiknak trabanttal harmadiknak fordtransit és az volt a bibi szintén több kilóméter megtétele után kezdett egy fék szorulni ami abból adódott hogy agumi fékcsövön belül levált egy vékony hártya és mint egy vissza csapó szelep elzárta a fékolajcsövet   az előző 2esetben kicseréltem a fékmunkahengert potyára de harmadik esetben már rutinosan próbakocsikázásra mentem egy 8as kulccsal és mikor éreztem hogy szorul megnéztem  melyik melegedett és ott megnyitottam a légtelenítőt és már be is gurult a ford az árokba Shocked

Nem elérhető partizán
Hozzászólások: 4035


« Hozzászólás #9701 Dátum: 2006 November 10, 09:52:35 »

szerintetek ezt fel lehet tenni bogárra?
Good-Year Ultra-Grip 185/65 R15 88T M+S gumi

Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #9700 Dátum: 2006 November 10, 09:51:38 »

én elég sok trabit alakítottam 6-12v re és csak az önindító behúzó tekercsét cseréltem meg németbe javítgattam  ::)néhány fergusson kombájnt is bogár1.2 hajtotta ott csak a gyújtótrafók fingtakki
Én láttam ilyet. Először nem hittem a fülemnek.
A motor egyébként faragva van ezeken a kombájnokon, mert a tartalék ékszíjamat mutattam egy kárpátaljai srácnak, akinek otthon ilyenje van, oszt azt mondta, hogy nem jó rá.

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #9699 Dátum: 2006 November 10, 09:49:32 »

    főfék vagy munkahenger Grin
Nem röhög! Én így szoktam nevezni. Ez a cekcepilátorom.

Egyébként főfékhenger.

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #9698 Dátum: 2006 November 10, 09:48:21 »

lehet, hogy ilyesmi, de akkor miért is nem szorul, ha megemeljük?
(volt csapágycsere is)
Mert megemelve:
1. vagy nem nyomkodod a fékpedált
2. A kerékcsapágynak semmilyen terhelése nincs szinte.
Gondolom én hülye.

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29084


Road Force One

« Hozzászólás #9697 Dátum: 2006 November 10, 09:38:00 »

természetesen minden eredeti és 12V-s... csak az önindító 6V-s.

nem én csináltam... nagyon korrekt gazdája volt eddig a kis párának 


A régi 1,2-es Spar Kaferemben is egyedól az önindító maradt meg 6 V-osnak.... Viszont így az indításhoz majdnem elég volt csak ránézni a gyújtásra... Grin

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető Qzma
Hozzászólások: 7189


http://t2ab4sale.blog.hu/

« Hozzászólás #9696 Dátum: 2006 November 10, 09:36:09 »


De ablaktörlő motor, indexrelé, fényszóró relé, összes izzó, fesszab, akksi... nem kis tétel, és ha már csinálod, érdemes újakat (természetesen gyáriakat...)  betenni. Azokkal többé ebbenm az autóban bajod nem lesz.

természetesen minden eredeti és 12V-s... csak az önindító 6V-s.

nem én csináltam... nagyon korrekt gazdája volt eddig a kis párának 

http://t2ab4sale.blog.hu/   ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
Nem elérhető partizán
Hozzászólások: 4035


« Hozzászólás #9695 Dátum: 2006 November 10, 09:35:42 »

Főfékmunkahengert néztétek már?
Vagy Uram bocsá' kerékcsapágy???

lehet, hogy ilyesmi, de akkor miért is nem szorul, ha megemeljük?
(volt csapágycsere is)

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #9694 Dátum: 2006 November 10, 09:35:19 »

én elég sok trabit alakítottam 6-12v re és csak az önindító behúzó tekercsét cseréltem meg németbe javítgattam  ::)néhány fergusson kombájnt is bogár1.2 hajtotta ott csak a gyújtótrafók fingtakki

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #9693 Dátum: 2006 November 10, 09:30:31 »

Főfékmunkahengert néztétek már?
Vagy Uram bocsá' kerékcsapágy???
    főfék vagy munkahenger Grin

Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #9692 Dátum: 2006 November 10, 09:28:43 »

nem kell 12V önindító... nekem sincs  Tongue  nekem is a régi 6V öninditó van a 12V-s rendszerben. nem is gond az indítás, rögtön bepöccen...
csak a hosszú éveken át nem annyira szereti a 12V-t a 6V-s cucc...
Meg ne indítózz hosszan. Anno a 6V Trabik 12V-ra alakítzásakor bent hagyták a 6V-os önindítókat. Legalább jobban pörgeti a motort, biztosabb az indítás...
De ablaktörlő motor, indexrelé, fényszóró relé, összes izzó, fesszab, akksi... nem kis tétel, és ha már csinálod, érdemes újakat (természetesen gyáriakat...)  betenni. Azokkal többé ebbenm az autóban bajod nem lesz.

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #9691 Dátum: 2006 November 10, 09:25:43 »

TALÁNY
A bogarammal kb 200 méter megtétele után elkezd fogni a fék, valamelyik nyikorog is. Ha megemeled, akkor semmi gond, pörög minden szépen. Viszont menet közben fogja. Egyedül a bal elsőnél érzek melegedtést, de mintha hátul fogná. A szerelő arra tippelt, hogy a kézifékbowden fogja. Ki is cserélte (9000 síicc), de nem az.
MI A RETKES K....A ANYJA B....A OTT AZ IDEGEIMET?
Főfékmunkahengert néztétek már?
Vagy Uram bocsá' kerékcsapágy???

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető Qzma
Hozzászólások: 7189


http://t2ab4sale.blog.hu/

« Hozzászólás #9690 Dátum: 2006 November 10, 09:24:44 »

vagy inkább már alapból vegyek egy 12V-os dinamót, meg önindítót. Gondolom olyan 5-5 ezerért már lehet találni...
Mert hosszú távon, használatra tuti jobb a 12V, ez nem kétség. De ez a 6V olyan régies, meg különleges, sajnálom.

nem kell 12V önindító... nekem sincs  Tongue  nekem is a régi 6V öninditó van a 12V-s rendszerben. nem is gond az indítás, rögtön bepöccen...
csak a hosszú éveken át nem annyira szereti a 12V-t a 6V-s cucc...

http://t2ab4sale.blog.hu/   ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #9689 Dátum: 2006 November 10, 09:19:26 »

gondoljátok hogy a dinamó szolgáltat anyi kraftot, ami a gyertyáknak kell?
a 65ös kb 3 másodpercet bírt aksi nélkül járni. mindegy hogy alapjárat, vagy fordulat. ezért ez alá az idő alá kellett szorítanunk az aksicsere folyamatát Wink  egy jó 12V-ról indult, aztán át az öreg gyenge 6V-osra  
én pécsre indultam, semmi gondom nem volt, menet közben egyszer megálltam, leállt a motor, utána semmi. meg se nyekken az önindító, akksi full halott(indulásnál semmi nem volt). betoltuk, hugo kiraktam vlaahol, ahova készült, ott nem állítottam le, utána lementem pécsig. kb 100km lámpával akksio nélkül gyakorlatilag. pécsett leállítottam, mondom csak beindul..tévedtem. kb minden zsém elment az új akksira, hazabenzinre még maradt, azóta is az ott vett akksival járok. ja, dinamós 1.2-es a motor. szóval igen, tud annyit adni neki, hogy működjön.

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #9688 Dátum: 2006 November 10, 09:12:45 »

hogy jutott eszedbe összeérinteni a kábelt? azért az nem ugyanaz, mintha nem lenne akksi rajta Cheesy simán mennie kell akksi nélkül is, vagy full halott akksival, ha már beindult. csak ne álljon le
gondoljátok hogy a dinamó szolgáltat anyi kraftot, ami a gyertyáknak kell?
a 65ös kb 3 másodpercet bírt aksi nélkül járni. mindegy hogy alapjárat, vagy fordulat. ezért ez alá az idő alá kellett szorítanunk az aksicsere folyamatát Wink  egy jó 12V-ról indult, aztán át az öreg gyenge 6V-osra  
Nem elérhető partizán
Hozzászólások: 4035


« Hozzászólás #9687 Dátum: 2006 November 10, 09:10:49 »

TALÁNY
A bogarammal kb 200 méter megtétele után elkezd fogni a fék, valamelyik nyikorog is. Ha megemeled, akkor semmi gond, pörög minden szépen. Viszont menet közben fogja. Egyedül a bal elsőnél érzek melegedtést, de mintha hátul fogná. A szerelő arra tippelt, hogy a kézifékbowden fogja. Ki is cserélte (9000 síicc), de nem az.
MI A RETKES K....A ANYJA B....A OTT AZ IDEGEIMET?

Holló
« Hozzászólás #9686 Dátum: 2006 November 10, 08:50:52 »

  ez tényleg hűlyeség volt +generátorosnál nem cészerü így kipróbálni mer kinyírja
írtam neked a szóljatok idébe
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #9685 Dátum: 2006 November 10, 08:46:29 »

hogy jutott eszedbe összeérinteni a kábelt? azért az nem ugyanaz, mintha nem lenne akksi rajta Cheesy simán mennie kell akksi nélkül is, vagy full halott akksival, ha már beindult. csak ne álljon le
  ez tényleg hűlyeség volt +generátorosnál nem cészerü így kipróbálni mer kinyírja

Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #9684 Dátum: 2006 November 10, 08:42:04 »

levettem az akksit és a két sarut egymásnak nyomtam... de leállt.
eleve lehetetlen (zárlat lesz, mert a pozítívat belevezeted a test kábelbe, ezért a test is (-) pozitív lesz és máris kész a rövid zárlat)
hogy jutott eszedbe összeérinteni a kábelt? azért az nem ugyanaz, mintha nem lenne akksi rajta Cheesy simán mennie kell akksi nélkül is, vagy full halott akksival, ha már beindult. csak ne álljon le

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #9683 Dátum: 2006 November 10, 08:34:22 »

ha csak nézegetni akarod  akkó hagyd így vegyél egy 66os fényképezőt 66os filmet bele aztán nézegesd otthon ha használni akkó generátor vagy felújíttatod adinamót új akksi új fesszab aztán jövőre mikor megint szivat kidobod az egészet és kifizetteted azzal aki kitalálta hogy hagyd 6vótosan ha a generátor nem válik be kiveszed és én kifizetem neked   vagy ha a fócvágen múzeum megrovásban részesít

Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29084


Road Force One

« Hozzászólás #9682 Dátum: 2006 November 10, 06:59:45 »

szerencsére semmi...
hoppá, 2000!

Miért is: "szerencsére semmi"???
Nem a megmentések híve vagy?  Shocked Roll Eyes

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #9681 Dátum: 2006 November 10, 06:54:02 »

Zárlat az nincs, semmi más nem szipkázza az akksit, ezt kimértem már.


A feszszabályzón amúgy, ha pörgetem a motort melyik érintkezőknek kell mozognia?
Mert ugye van rajta kettő, egy rögtön szemben, meg egy hátul, amit alig látni. Ha megtúráztatom, akkor a hátsó az behúz, de a másik semmit nem csinál.
Szerintem ne spórolj:
Új akksi, új fesszab (vagy pöpec bontott). Kár annyit sakkozni, ezeket úgyis cserélned kell. (ilyen öreg kocsin ezek cserére érettek - legalábbis ebben az autóban sztem tuti.)
Esetleg ha 12V-ra akarod alakítani, akkor sajna el kell kezdeni gyűjteni a cuccot...
Ha már egy fesszabályzóhoz ilyen szinten kell piszkálni, az szerintem kuka.

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető Skodi
Hozzászólások: 1196


« Hozzászólás #9680 Dátum: 2006 November 10, 03:01:48 »

de az is lehet hogy valami zarlat van az autodban ezt ugy  tudod legegyszerubben kiszurni hogy az aksival sorba beraksz egy ampermerot

Zárlat az nincs, semmi más nem szipkázza az akksit, ezt kimértem már.


A feszszabályzón amúgy, ha pörgetem a motort melyik érintkezőknek kell mozognia?
Mert ugye van rajta kettő, egy rögtön szemben, meg egy hátul, amit alig látni. Ha megtúráztatom, akkor a hátsó az behúz, de a másik semmit nem csinál.

VW 1200 de luxe   1961/1965    Miskolc
www.veteranmiskolc.gportal.hu
Nem elérhető Skodi
Hozzászólások: 1196


« Hozzászólás #9679 Dátum: 2006 November 10, 02:58:08 »

Megoldás - régi akksi ki, supermarketbe be és Bosch Silver-t bele. Mondjuk 6V-nál csöppet nehezebb lehet szerezni hirtelen pótaksit.
Emlékeim szerint volt egy feszmérő applikálva a gép paneljére, az milyen töltést mutat?


A műszerfalban van egy Ampermérő, közvetlenül az akksiba menő-jövő áramot figyeli. Délelőtt friss akksival, jelzett is töltést végig, + irányban hajladozott. Aztán most már lámpa nélkül áll középen, lámpával meg dől negatív irányba...

Ezen agyalok, hogy vegyek-e bele egy új 6V-os akksit kb. 10 e-ért, ha ez lesz a baj, vagy inkább már alapból vegyek egy 12V-os dinamót, meg önindítót. Gondolom olyan 5-5 ezerért már lehet találni...
Mert hosszú távon, használatra tuti jobb a 12V, ez nem kétség. De ez a 6V olyan régies, meg különleges, sajnálom.

VW 1200 de luxe   1961/1965    Miskolc
www.veteranmiskolc.gportal.hu
Nem elérhető Skodi
Hozzászólások: 1196


« Hozzászólás #9678 Dátum: 2006 November 10, 02:51:12 »

én ezt már próbáltam, de nem sikerült ! (a 65ös rat bogin) gondoltam, ha a szomszon is lejár akksi nélkül akkor a bogár is  Tongue

levettem az akksit és a két sarut egymásnak nyomtam... de leállt.
eleve lehetetlen (zárlat lesz, mert a pozítívat belevezeted a test kábelbe, ezért a test is (-) pozitív lesz és máris kész a rövid zárlat)

szerintem.



Hát de minek kötötted össze a plusz-minuszt?  Huh

Elvileg amúgy, tényleg mennie kell akksi nélkül, lehet alapjáraton nem, de emelt fordulaton biztos. A dinamós Skoda simán megy! Nem is muszáj bele akksi:) Bár ha jól tom, ez hosszabb távon elintézi a dinamót, mert nincs neki elég gerjesztés.

VW 1200 de luxe   1961/1965    Miskolc
www.veteranmiskolc.gportal.hu
Nem elérhető Skodi
Hozzászólások: 1196


« Hozzászólás #9677 Dátum: 2006 November 10, 02:47:20 »

majd a  nő betolja akihez mész  Grin

Sajnos nem nő ügy volt, hanem balek-vizsga:) Most tértem haza.
Szerencsére bírta még cuflával az akksi, bár már hazafelé csak 60-nál aludt ki a töltéslámpa 4.ben....
Holnap töltés lesz megint:)

VW 1200 de luxe   1961/1965    Miskolc
www.veteranmiskolc.gportal.hu
Nem elérhető Qzma
Hozzászólások: 7189


http://t2ab4sale.blog.hu/

« Hozzászólás #9676 Dátum: 2006 November 09, 23:43:07 »


azt nezd meg hogyha beinditod az autot s leveszed az aksit akkor megye e az auto.mert ha igen akkor van toltesed.


én ezt már próbáltam, de nem sikerült ! (a 65ös rat bogin) gondoltam, ha a szomszon is lejár akksi nélkül akkor a bogár is  Tongue

levettem az akksit és a két sarut egymásnak nyomtam... de leállt.
eleve lehetetlen (zárlat lesz, mert a pozítívat belevezeted a test kábelbe, ezért a test is (-) pozitív lesz és máris kész a rövid zárlat)

szerintem.

az akksinak több a szerepe, mint egyszerű vezető. a generátor/dinamó folyamatosan tölti az akksit, a fogyasztók meg fokyamatosan szívják. az a szerencsés , ha a generátor/dinamó többet tölot vissza mint amennyit kivesznek a fogyasztók 

http://t2ab4sale.blog.hu/   ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7993


« Hozzászólás #9675 Dátum: 2006 November 09, 23:32:18 »

Na kérnék némi ötletet tőletek, hátha jártatok már így:

Pár napja hoztuk haza a 6V-os 65-ös Bogarat, egy Nyíregyháza-Miskolcot mentünk vele lámpával, azt még bírta, de aztán a városban később lemerült az akksi. A töltéslámpa  kb. fülre csak olyan 2000-es fordulattól aludt ki, 50-nél 4.ikben még égett. Amikor már hazaértünk nyíregyről, utána mentünk le a városba itt miskolcon, indulni még önindítóval indult simán. Aztán kb. 10 perc városi kocsikázás után, már az önindító nemnagyon bírt tekerni, betoltuk, ment. Kb további 10 perc kocsikázás után, már kezdett kihagyni, csak akkor ment ha visszaszúrtuk, és jól pörgött a moci, a lámpa is már elég halvány volt. Haza is húztunk vele "tőgázon".
Mára feltöltöttem az akksit, beletettem, pöccröff, és láss csodát a töltéslámpa már jóformán alapjáratom elaludt. De menetközben sosem égett, nemhogy 50-nél 4.ben. Megörültem, azt hittem megjavult, mert előtte a feszszab érintkezőit is megsmirgliztem, azt hittem ez volt a baj. Mentem ma vele városban kb. 4 szer egy 6 km-es távot. Most legutóbb, hogy jöttem haza, már megint egyre több ideig, nagyobb fordulatig ég a töltéslámpa!!alapjáraton már stabilan ég, 50-nél 4.ben bár még nem, de már látom, az lesz a következő. Magyarul, mintha menne el a töltés szép lassan, de ez mi a fenétől lehet? Nem ismerem a töltés lámpa bekötését, hogy tulajdonképpen mit is jelez, de van egy olyan gyanum, mintha az akku feszültséggel lenne kapcsolatban, tehát lehet, hogy az akksim halott, és nem veszi fel a töltést, valami ilyesmire gondolok. Más autókban általában, ha gyenge az akksi, ha nem, ha van töltés a lámpa elaszik és kész, függetlenül attól, hogy az akksi full töltött, vagy mondjuk már indítani sem bír. Vagy esetleg a feszszabályzóban nem húz be valami, nemtudom.
Mindenesetre a töltés szép lassan eltűnik az autóból, az akksi meg merül. Arról megint nincs gyakorlatom, hogy egy akksinak semmi töltéssel mennyit kérne bírnia, a könyvben az van, hogy lámpákkal 1,5 óra is lehet.
Ma még ki kell mennem az egyetemre, csak éjszaka jövök valamikor vissza /nem ivászat lesz/, és pöppet aggaszt, hogy nehogy lemerüljek:)



majd a  nő betolja akihez mész  Grin
Oldalak: 1 ... 1768 1769 1770 1771 1772 [1773] 1774 1775 1776 1777 1778 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.171 másodperc alatt készült el 17 lekéréssel.