www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 18, 21:01:38

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1742 1743 1744 1745 1746 [1747] 1748 1749 1750 1751 1752 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13173769 alkalommal)
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #10755 Dátum: 2006 December 08, 18:54:32 »

Aha valami baja lehet.  Tongue

fején találtad a szöget Cheesy

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető Pisti
Hozzászólások: 184


« Hozzászólás #10754 Dátum: 2006 December 08, 18:52:41 »

Vagy lehet fék is, ha a motor jár.  Grin Aha valami baja lehet.  Tongue

Sokkal több infóból is nehéz ítéletet mondani ilyen távolból nemhogy abból hogy leállt a kocsi mi lehet a baj. Wink

Sokat segítettél:D
De azért nagyjából be lehet határolni...
mert ha valami motor gond lenne akkor koppant volna vagy valami...
és ez a kocsi sem egy annyira bonyolult szerkezet... szal szikra meg benya legyen:D

ha leveszem a szelepdeknit illik alá uj parafa tömítést tenni vagy birja még? Cheesy
1303LS
« Hozzászólás #10753 Dátum: 2006 December 08, 18:43:21 »

sziasztok!

 de karbira vagy gyujtasra gondolok!
Vagy lehet fék is, ha a motor jár.  Grin
előtte kb 5 percel elég nehezen indult!
mire gondoltok? mexakító? vagy sokat vagy keveset kap?
Aha valami baja lehet.  Tongue

Sokkal több infóból is nehéz ítéletet mondani ilyen távolból nemhogy abból hogy leállt a kocsi mi lehet a baj. Wink
Nem elérhető Pisti
Hozzászólások: 184


« Hozzászólás #10752 Dátum: 2006 December 08, 18:39:07 »

sziasztok!

leállt a kocsi a ház előtt és nem tudtam visszaindítani!
még nem néztem meg mert sötét van! de karbira vagy gyujtasra gondolok!
előtte kb 5 percel elég nehezen indult!
mire gondoltok? mexakító? vagy sokat vagy keveset kap?
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #10751 Dátum: 2006 December 08, 18:26:42 »

Persze, és mindenki műszerrel állít csapágyhézagot a Bogarán otthon, mi? Talán még a Stunt sem. Wink

Cheesy
naja. jopi mester aszondta,annyira kell ráhúzni az imbuszos anyát, hogy alatta az alátétet egy csavarhúzóval ha megbököd, még megmozduljon.

pontosan, ahoyg gergelu írta .
« Utoljára szerkesztve: 2006 December 08, 18:28:15 írta Mákos »

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
szeda_1970
« Hozzászólás #10750 Dátum: 2006 December 08, 18:10:49 »

Ugyanez elmondható akkor is ha a motor melegedését vizsgálod szabad kézzel.Ha benyúlsz hátulról a hengerhez és jól megmarkolod akkor két lehetőség van.
Vagy elrántod a kezed " Húú bazmeg" felkiáltással amikor is a Húú-nál már nem fogod a hengert vagy nem rántod el mert odasül.Akkor csak annyit mondasz hogy "bazmeg"

ja, meg a feszültség alatt lévő alkatrész szemre pont ugyanolyan, mint ami nincs feszej alatt, csak egész más a tapintása  Grin Grin Grin
Nem elérhető BlackPsenior
Hozzászólások: 19077

« Hozzászólás #10749 Dátum: 2006 December 08, 17:58:25 »

ja, meg a feszültség alatt lévő alkatrész szemre pont ugyanolyan, mint ami nincs feszej alatt, csak egész más a tapintása  Grin Grin Grin
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #10748 Dátum: 2006 December 08, 16:33:11 »

Az autóvillamosság tök egyszerü:
- ha valami nem szikrázik pedig kellene, akkor kontaktspray
- ha valami szikrázik, pedig nem kellene, akkor szigetelőszalag



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #10747 Dátum: 2006 December 08, 15:19:52 »

Ezen lehet röhögni, de igaz. Konkrét példa: mondjuk karórák tized-milliméteres csapjainál nem nagyon van hétköznapi műszer, amivel a kopásnyomokat mérni tudnád. Egy szem és egy 5-10* -es lupé segítségével látni lehet mindent.
De szerintem egy motor csapágyainál is hasonló a helyzet (csak ahhoz nem értek még ennyit sem Smiley.

aszongyák, hogy a kéz sem piskóta.
tapintással 1 mikrométer (!) egyenetlenséget meg lehet érezni.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10746 Dátum: 2006 December 08, 11:19:15 »

Ezen gondolkoztam én is, illetev a második szűrő elhelyezésén és egy szerű átkötésén. Ugyanis tavaly Genova-nal a rossz benzin miatt állt meg az autó és éjjel az olasz autópályán szűrőt találni jó volt. Smiley

Be kell rakni egy szűrő pluszt, vagy áthidaló csövet. Mondjuk azt amúgyis érdemes.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető ratro
Hozzászólások: 4513


« Hozzászólás #10745 Dátum: 2006 December 08, 11:09:50 »

Üzembiztosnágot fokozható ha párhuzamosan kettőt teszünk be. (így legalább nem nagyondrága, hanem kibaszottdrága)

Dióhéjban ennyit róla.
Ezen gondolkoztam én is, illetev a második szűrő elhelyezésén és egy szerű átkötésén. Ugyanis tavaly Genova-nal a rossz benzin miatt állt meg az autó és éjjel az olasz autópályán szűrőt találni jó volt. Smiley
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10744 Dátum: 2006 December 08, 11:00:25 »

Az megvan nekem is.  Wink

És már beszéltem sok emberrel, sok okosat tudtam meg, most vészleoldót (inercia kapcsoló) keresek. Majd összefoglalom a dolgokat ha lesz egy kis időm.

Ez a kisnyomású (szállító vagy légtelenítő, (primer)) tipusú benzinpumpa maximális nyomása 0.4 bar, pontosan dupla karbikhoz és messze lévő tankokhoz gyártják. Kis fordulatú, beépített nyomáskorlátozóval. 12V-ot kell neki adni, de a betápját a hozzá nem adott inerciakapcsolóval és relével kell megoldani. Az inerciakapcsoló ütközés, karambol, borulás esetén lekapcsolja a pumpát, csökkentve a tűzveszélyt. A pumpa max 500 mm mélyről képes felszívni a benzint és elé maximálisan 60 mikronos szűrőt szabad tenni, sűrűbbet nem. A legjobb, ha a tank alatt van és ejtőben megy bele a szűrőbe és a pumpába a benzin. Utána bármilyen szűrő berakható. Visszafolyást nem kell neki csinálni, mert a max nyomás elérésekor is forog, semmi gondja nem lesz.
Üzembiztosnágot fokozható ha párhuzamosan kettőt teszünk be. (így legalább nem nagyondrága, hanem kibaszottdrága)

Dióhéjban ennyit róla.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #10743 Dátum: 2006 December 08, 10:40:53 »


az emberi szemnél nincs preciziósabb műszer  Grin

Ezen lehet röhögni, de igaz. Konkrét példa: mondjuk karórák tized-milliméteres csapjainál nem nagyon van hétköznapi műszer, amivel a kopásnyomokat mérni tudnád. Egy szem és egy 5-10* -es lupé segítségével látni lehet mindent.
De szerintem egy motor csapágyainál is hasonló a helyzet (csak ahhoz nem értek még ennyit sem Smiley.

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10742 Dátum: 2006 December 08, 09:12:27 »

Én azt tudom leírni hogy van a 280-as mercin (K-Jet)
tank alatt az AC kívül, utánna egy magasnyomású szűrő ami fémhálós, utánna egy fémpohár ami valami nyomástároló majd megy előre a mocihoz ahhol még van egy tápnyomásszabályzó de ez most mindegy.Motorról visszafelé pedig egyenesen be a tankba.
Bekötve pedig úgy van hogy gyújtásra indul az AC de a K-jet fej oldja le ha megvan az üzemi nyomás amit sajnos nem értek mivel ilyen jellegű kábel nem megy a motorra.
Én úgy gondoltam bogárba a bekötést hogy simán bedobom a tank alá a typ3 gyári AC-ját és keringet.Hozzá rakom még a 280-asból a nyomástárolót és a szűrőt.
Nem relézem le egyenlőre az AC-t elvégre ez magyarország! Gyújtásra tolja a lét!!


Tudom milyenek a gyári rendszerek, pláne a K Jet.

Ha felteszed a nyomástárolót és valamelyik tűszeleped (vagy a tűszeleped) egy picit is ereszt elárasztja a karbit benzinnel. Nyomástároló felesleges.

Egyébként nem a K fej oldja le a pumpát, hanem vagy az időzítő relé...majd utána a motor beindulásával folyamatos működésre kapcsolja, vagy pedig a pumpába épített nyomáskapcsoló, ahogy meghaladja a 3.5 bar-t.
« Utoljára szerkesztve: 2006 December 08, 09:22:02 írta Stuntmanus »

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #10741 Dátum: 2006 December 08, 06:24:10 »

Egy fordulatszámmérő, egy olajhőfokmérő és egy olajhőfok jeladó, amit a leírás szerint szépen be kell építeni a motorba (meg persze kábelek és elhatározás, melyik műszer hol legyen, és ott hogyan rögzítsd). Az utóbbi művelet (jeladó beépítés) otthon nehezen elvégezhető, de garázsban-sufniban mindent lehet. .-)))

Hali!

Ha a Bogaramba fordulatszám mérőt és olaj hőfokbérőt akarock tenni, mik kellenek nagyvonalakban?
Nem elérhető FradiDaniVW1970
Hozzászólások: 2200

« Hozzászólás #10740 Dátum: 2006 December 08, 00:43:58 »

Hali!

Ha a Bogaramba fordulatszám mérőt és olaj hőfokbérőt akarock tenni, mik kellenek nagyvonalakban?
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #10739 Dátum: 2006 December 07, 23:16:23 »

Benzinpumpa bekötésről nincs infód? TheSamba link?  Wink
   szerintem a benzinpumpát úgy kell bekötni hogy az egyik vége a tankfelé a másik meg a motorfelé van Grin

Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #10738 Dátum: 2006 December 07, 21:18:28 »


az emberi szemnél nincs preciziósabb műszer  Grin
Plusz kalibráló folyadék. Pityubánál ez pl. ászok, nálam fröccs...

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
szeda_1970
« Hozzászólás #10737 Dátum: 2006 December 07, 21:09:11 »

Én azt tudom leírni hogy van a 280-as mercin (K-Jet)
tank alatt az AC kívül, utánna egy magasnyomású szűrő ami fémhálós, utánna egy fémpohár ami valami nyomástároló majd megy előre a mocihoz ahhol még van egy tápnyomásszabályzó de ez most mindegy.Motorról visszafelé pedig egyenesen be a tankba.
Bekötve pedig úgy van hogy gyújtásra indul az AC de a K-jet fej oldja le ha megvan az üzemi nyomás amit sajnos nem értek mivel ilyen jellegű kábel nem megy a motorra.
Én úgy gondoltam bogárba a bekötést hogy simán bedobom a tank alá a typ3 gyári AC-ját és keringet.Hozzá rakom még a 280-asból a nyomástárolót és a szűrőt.
Nem relézem le egyenlőre az AC-t elvégre ez magyarország! Gyújtásra tolja a lét!!

Le szeretném cserélni a mechanikus AC-t egy nagy szállítású, alacsony nyomású benzinpumpára, pumpa már megvan, de megoszlanak a vélemények a bekötéssel kapcsolatban, kell-e T elágazás, hová kell, stb.
Ha valakinek van infója, link akárhonnak szivesen venném.

A pumpa egyébként egy 0.3-0.5 bar nyomású Pierburg.
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10736 Dátum: 2006 December 07, 20:56:37 »

Sajna nincs.
De megnezem majd az egyik konyvemben (how to hotrod...)


Az megvan nekem is.  Wink

És már beszéltem sok emberrel, sok okosat tudtam meg, most vészleoldót (inercia kapcsoló) keresek. Majd összefoglalom a dolgokat ha lesz egy kis időm.
« Utoljára szerkesztve: 2006 December 07, 20:58:13 írta Stuntmanus »

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető GeRGelu:
Hozzászólások: 1019


« Hozzászólás #10735 Dátum: 2006 December 07, 20:37:48 »

Benzinpumpa bekötésről nincs infód? TheSamba link?  Wink
Sajna nincs.
De megnezem majd az egyik konyvemben (how to hotrod...)

Vintage Volkswagens: Always and Everywhere!
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10734 Dátum: 2006 December 07, 19:47:25 »

vagy az alatet eppen megmozdithato legyen alatta... ala "John Muir"

Benzinpumpa bekötésről nincs infód? TheSamba link?  Wink

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető GeRGelu:
Hozzászólások: 1019


« Hozzászólás #10733 Dátum: 2006 December 07, 19:36:37 »

Óvatosan meghúz, negyedet vissza...  Grin
vagy az alatet eppen megmozdithato legyen alatta... ala "John Muir"

Vintage Volkswagens: Always and Everywhere!
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10732 Dátum: 2006 December 07, 19:09:20 »

Persze, és mindenki műszerrel állít csapágyhézagot a Bogarán otthon, mi? Talán még a Stunt sem. Wink

Óvatosan meghúz, negyedet vissza...  Grin

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #10731 Dátum: 2006 December 07, 19:04:40 »

már tudom miért vettél 4körlámpás bogarat  Grin
háát a próba kör után a csomi tetőn írtam alá az adásvételit és csak akkor vettem észre a turpisságot(dupla lámpa),pedig a próba elött a csomag tartóban
még a szőnyegnek is alánéztem Cheesy

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető Chabeetle
Hozzászólások: 1008


« Hozzászólás #10730 Dátum: 2006 December 07, 17:57:15 »

Persze, és mindenki műszerrel állít csapágyhézagot a Bogarán otthon, mi? Talán még a Stunt sem. Wink


az emberi szemnél nincs preciziósabb műszer  Grin
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #10729 Dátum: 2006 December 07, 17:29:11 »

asszem 5 századtól 1 tizedig, valahoyg így lehet az axiális játéka a keréknek. (mennyire kotyog)

Persze, és mindenki műszerrel állít csapágyhézagot a Bogarán otthon, mi? Talán még a Stunt sem. Wink

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Chabeetle
Hozzászólások: 1008


« Hozzászólás #10728 Dátum: 2006 December 07, 16:52:59 »

asszem 5 századtól 1 tizedig, valahoyg így lehet az axiális játéka a keréknek. (mennyire kotyog)

akkor hétvégén ha ai időjárás is engedi akkor egy kis emelőzés, szmb miegyébb  Smiley
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #10727 Dátum: 2006 December 07, 15:18:11 »

Az első csapágynak után lehet (és kell! rendszeresen) állítani.

asszem 5 századtól 1 tizedig, valahoyg így lehet az axiális játéka a keréknek. (mennyire kotyog)

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #10726 Dátum: 2006 December 07, 14:25:54 »

Felemeled azt az oldalt, hogy a kerék a levegőben legyen. Megfogod a kereket és elkezded mozgatni. Ha kotyog akkor kopott a csapágy.

Az első csapágynak után lehet (és kell! rendszeresen) állítani.

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Noo
Hozzászólások: 277


« Hozzászólás #10725 Dátum: 2006 December 07, 14:10:10 »

hogy járjak utánna házilag?
Felemeled azt az oldalt, hogy a kerék a levegőben legyen. Megfogod a kereket és elkezded mozgatni. Ha kotyog akkor kopott a csapágy.
Nem elérhető ratro
Hozzászólások: 4513


« Hozzászólás #10724 Dátum: 2006 December 07, 14:08:16 »

Le szeretném cserélni a mechanikus AC-t egy nagy szállítású, alacsony nyomású benzinpumpára, pumpa már megvan, de megoszlanak a vélemények a bekötéssel kapcsolatban, kell-e T elágazás, hová kell, stb.
Ha valakinek van infója, link akárhonnak szivesen venném.

A pumpa egyébként egy 0.3-0.5 bar nyomású Pierburg.
Ez engem is érdekelne, ha sikerül hozzájutni bármilyen infóhoz!
Nekem a padló alatt, a benzinszint alatt van. Onnét nyom fel, és a karbik előtt ágazik el. Előtte is van egy üzemanyagszürő!
Nem elérhető Chabeetle
Hozzászólások: 1008


« Hozzászólás #10723 Dátum: 2006 December 07, 11:51:02 »

Kerékcsapágy?

hogy járjak utánna házilag?
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #10722 Dátum: 2006 December 07, 11:35:14 »

Le szeretném cserélni a mechanikus AC-t egy nagy szállítású, alacsony nyomású benzinpumpára, pumpa már megvan, de megoszlanak a vélemények a bekötéssel kapcsolatban, kell-e T elágazás, hová kell, stb.
Ha valakinek van infója, link akárhonnak szivesen venném.

A pumpa egyébként egy 0.3-0.5 bar nyomású Pierburg.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
RNIE
« Hozzászólás #10721 Dátum: 2006 December 06, 23:34:26 »

Köcce a tippeket
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #10720 Dátum: 2006 December 06, 23:33:41 »

Ha úgy rövidítem le a rugót hogy sima flex,utánna megpróbálom egyenesre köszörülni abban van buktató?
   vágjad nyugottan a karakterisztika úgy változik hogy picit keményebb lessz , én még a progresszív  ültető rugókat is szoktam szabdalni.

Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #10719 Dátum: 2006 December 06, 22:12:50 »

sajnos nem függ  a  kanyar ívétől, egészen kis balkanyarnál is jelentkezik  Sad
Kerékcsapágy?

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7993


« Hozzászólás #10718 Dátum: 2006 December 06, 22:10:40 »

waresz+ladás sufnituning körökben 1-2 kört kiszoktak vágni a rugóbol az "ültetéshez"
nekem volt ilyen ladám hibátlan volt

már tudom miért vettél 4körlámpás bogarat  Grin
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #10717 Dátum: 2006 December 06, 21:41:44 »

Offautómban nem a gyári rugók vannak,hanem egy erősebb magasabb modellből és olyan mint terepjáró...azt akarom lejebbrakni
waresz+ladás sufnituning körökben 1-2 kört kiszoktak vágni a rugóbol az "ültetéshez"
nekem volt ilyen ladám hibátlan volt

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #10716 Dátum: 2006 December 06, 21:36:40 »

Akkor passz. De ha te csülkeidből vágnának, hogy ugrálnál?  Smiley

Offautómban nem a gyári rugók vannak,hanem egy erősebb magasabb modellből és olyan mint terepjáró...azt akarom lejebbrakni
Oldalak: 1 ... 1742 1743 1744 1745 1746 [1747] 1748 1749 1750 1751 1752 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.172 másodperc alatt készült el 17 lekéréssel.