www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Október 27, 19:15:49

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921351 Hozzaszólás 218 Témában írta 1615 Felhasználó
Legújabb tag: August
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1715 1716 1717 1718 1719 [1720] 1721 1722 1723 1724 1725 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 14728337 alkalommal)
Nem elérhető t2fan
Hozzászólások: 630


lassan és bizonytalanul,sosem készül el...

« Hozzászólás #11851 Dátum: 2007 Január 07, 17:42:12 »

valaki nem tud linket hol lehet egybebakos motor AC pumpa robbantott rajza?
szetszedtem a sajatom s eleg furcsa dolgokat talatam benne ami szerintem nem valo bele
Nem elérhető Skodi
Hozzászólások: 1196


« Hozzászólás #11850 Dátum: 2007 Január 07, 17:37:54 »

egy olyan gondom van,h valami leszivja az aksimat.kb 4-5 éve teljesen újravezetékeltem a bogarat.arra gondolok,h a generátor diódasor lehet a hiba oka.
nem tudjátok azt,h kell kimérni??hadd ne vigyen szerelőhöz.

Mennyi idő alatt szívja le?
Mert ilyen hidegebb időkben, amik voltak 1-2 hete, nem ritkaság, ha pár nap(hét) állás alatt lemerül egy nem zsírúj akksi.

A biztosíték kiszedegetéses módszer jó, Ampermérővel rá kell mérni az ágakra. Ha seholsem folyik, akkor meg marad a generátor, de oda biztosíték nincs, a generátornál kell rámérni. Én ezzel kezdeném, abban az esetben, ha pl. egy éjszaka alatt tökre lemerül. Más autóban volt rá példa nekem.

VW 1200 de luxe   1961/1965    Miskolc
www.veteranmiskolc.gportal.hu
Nem elérhető Bripery
Hozzászólások: 21999


www.elitevwclub.hu

« Hozzászólás #11849 Dátum: 2007 Január 07, 17:32:06 »

buzi!
nekem fél éve :-(
nekem is fél éve Sad Sad

www.elitevwclub.hu

1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE



Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
Nem elérhető Chabeetle
Hozzászólások: 1008


« Hozzászólás #11848 Dátum: 2007 Január 07, 17:29:50 »

buzi!
nekem fél éve :-(


sanjos nekem nincs másik auto, így napi ( pontosabban másnapi  Smiley  ) használatban van Dezsőke
Nem elérhető Chabeetle
Hozzászólások: 1008


« Hozzászólás #11847 Dátum: 2007 Január 07, 17:28:10 »

tépkedd ki egyenként a biztosítékokat, oszt nézegessed közben, hogy mikor nem szopókázza az akksit.
ha ez megvan, akkor azon a szálon haladj tovább.

(dekurvaokosvagyok :-)))

vagy mérj rá az aksira járó motorral hogy mennyit tölt vissza égő reflektorral
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #11846 Dátum: 2007 Január 07, 17:26:49 »

megyek megjáratom a motort, meg a gumikat egy kicsit. Már három hete nem ment a bogár.
buzi!
nekem fél éve :-(



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #11845 Dátum: 2007 Január 07, 17:26:29 »

egy olyan gondom van,h valami leszivja az aksimat.kb 4-5 éve teljesen újravezetékeltem a bogarat.arra gondolok,h a generátor diódasor lehet a hiba oka.
nem tudjátok azt,h kell kimérni??hadd ne vigyen szerelőhöz.

tépkedd ki egyenként a biztosítékokat, oszt nézegessed közben, hogy mikor nem szopókázza az akksit.
ha ez megvan, akkor azon a szálon haladj tovább.

(dekurvaokosvagyok :-)))



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
matchbox
« Hozzászólás #11844 Dátum: 2007 Január 07, 17:00:53 »

En is megjarattam a buszt. (elotte meg kerek-legnyomas beallitas). Kiugrottunk a telekhez egy kis napoztatas utan.  Grin
En is csak melengettem az udvaron egy par fordulo erejeig a Piroskamat.
Hogy milyen jo erzes hosszabb ido utan bogarazni!!
Semmi szereles, csak a vezetes elmenye - 150 m-en...
 Smiley
Nem elérhető GeRGelu:
Hozzászólások: 1019


« Hozzászólás #11843 Dátum: 2007 Január 07, 16:25:44 »

megyek megjáratom a motort, meg a gumikat egy kicsit. Már három hete nem ment a bogár.
En is megjarattam a buszt. (elotte meg kerek-legnyomas beallitas). Kiugrottunk a telekhez egy kis napoztatas utan.  Grin

Vintage Volkswagens: Always and Everywhere!
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #11842 Dátum: 2007 Január 07, 16:03:52 »

akkor lehet, hogy mindenkinek fiatozni kéne előszőr
            nekünk 13évig volt 500-as 

Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7993


« Hozzászólás #11841 Dátum: 2007 Január 07, 15:52:34 »

egy olyan gondom van,h valami leszivja az aksimat.kb 4-5 éve teljesen újravezetékeltem a bogarat.arra gondolok,h a generátor diódasor lehet a hiba oka.
nem tudjátok azt,h kell kimérni??hadd ne vigyen szerelőhöz.

rádió/hifi fix 12Vja memóriaszál is lehet ha sokat áll pl hónapokig szerintem
Nem elérhető lacabug
Hozzászólások: 810


« Hozzászólás #11840 Dátum: 2007 Január 07, 15:10:29 »

egy olyan gondom van,h valami leszivja az aksimat.kb 4-5 éve teljesen újravezetékeltem a bogarat.arra gondolok,h a generátor diódasor lehet a hiba oka.
nem tudjátok azt,h kell kimérni??hadd ne vigyen szerelőhöz.
1303LS
« Hozzászólás #11839 Dátum: 2007 Január 07, 14:12:08 »

csak az udvaron kerültem kettőt, de ég és föld. Az 500as után bogarazni, olyan, mintha egy luxuslimuzinba ülnél.Smiley
Eladod a fityót?  Evil
Holló
« Hozzászólás #11838 Dátum: 2007 Január 07, 14:01:08 »

csak az udvaron kerültem kettőt, de ég és föld. Az 500as után bogarazni, olyan, mintha egy luxuslimuzinba ülnél.Smiley
akkor lehet, hogy mindenkinek fiatozni kéne előszőr
Nem elérhető partizán
Hozzászólások: 4035


« Hozzászólás #11837 Dátum: 2007 Január 07, 13:59:13 »

csak az udvaron kerültem kettőt, de ég és föld. Az 500as után bogarazni, olyan, mintha egy luxuslimuzinba ülnél.Smiley

Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #11836 Dátum: 2007 Január 07, 13:12:54 »

megyek megjáratom a motort, meg a gumikat egy kicsit. Már három hete nem ment a bogár.
nagyon helyes
járasd meg a faltdachot is, ilyen jó időben Smiley
Nem elérhető partizán
Hozzászólások: 4035


« Hozzászólás #11835 Dátum: 2007 Január 07, 13:00:14 »

megyek megjáratom a motort, meg a gumikat egy kicsit. Már három hete nem ment a bogár.

Nem elérhető BlackPsenior
Hozzászólások: 19078

« Hozzászólás #11834 Dátum: 2007 Január 07, 12:52:14 »

zsiguliba nem kell de a bogárnál azon van a turbina Roll Eyes

aha... de ehhez a generátor generátorságának semmi köze, max. a közös tengely, ugye??  Huh
1303LS
« Hozzászólás #11833 Dátum: 2007 Január 07, 11:34:23 »

tök mind1, hogy a ventillátor mennyi leveghőt szállít úgy is a termosztát szabályozza hűtést... a hűtéssel együtt a generátor is többet tölt, de fölösleges ,mert a fesszab úgy is szabályozza...

3600 fordulaton 500 liter levegőt szállít... a korszerúsítés során az alsó ékszíjtárcsa átmérőjét többször is csökentették,(1959, 1963) hogy ne legyen hangos a vetillátor... tehát a fordulatszám csökkent...    (az alsó ékszíjtárcsa átmérőjét változtatták 234mm-ről 208mm-re )
Na azért nyári időszakban nem igazán láttam még tartós menet mellett nyíló-záró termosztátot.
Bár még nem futottam 100-al robogó autó után a termosztátok kémlelve.  Grin
SZóval elmélet inkább mint hogy láttam volna.
(DEszarulfogalmazok)
Az kinyit és úgy is marad, nem tudja túlhűteni a turbina a motort.
Ott már az szabályoz hogy a 140C'-os vasdarab könnyebben leadj a hőt a 40C'-os levegőnek mint a 110C'-os
SZerintem.
Nem elérhető Qzma
Hozzászólások: 7189


http://t2ab4sale.blog.hu/

« Hozzászólás #11832 Dátum: 2007 Január 07, 11:29:36 »

   köbölni másfél évesen tanultam stunttól amikor ő 2hónapos volt  egyébként kiszámolhatod te is és nagyon meg fogsz lepődni hogy mi lessz az eredmény Shocked

tök mind1, hogy a ventillátor mennyi leveghőt szállít úgy is a termosztát szabályozza hűtést... a hűtéssel együtt a generátor is többet tölt, de fölösleges ,mert a fesszab úgy is szabályozza...

3600 fordulaton 500 liter levegőt szállít... a korszerúsítés során az alsó ékszíjtárcsa átmérőjét többször is csökentették,(1959, 1963) hogy ne legyen hangos a vetillátor... tehát a fordulatszám csökkent...    (az alsó ékszíjtárcsa átmérőjét változtatták 234mm-ről 208mm-re )

http://t2ab4sale.blog.hu/   ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #11831 Dátum: 2007 Január 07, 11:27:01 »

na ezt most nem értem: miért kell a generátornak levegőt szállítani??  Shocked Huh
    zsiguliba nem kell  de a bogárnál azon van a turbina Roll Eyes

Nem elérhető BlackPsenior
Hozzászólások: 19078

« Hozzászólás #11830 Dátum: 2007 Január 07, 11:17:40 »

akkor számold ki ,hogy a generátorod mennyivel többet forog percenként,mennyivel több levegőt szállít, ha az ékszíj hosszát lecsökkented (2cm-mel)... és azt is, hogy a generátorod hány évvel fog elöbb kikopni Tongue gépészmérnök oviba jártál? köbölni már 2 évesen tudtál Grin

na ezt most nem értem: miért kell a generátornak levegőt szállítani??  Shocked Huh
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #11829 Dátum: 2007 Január 07, 11:15:52 »

akkor számold ki ,hogy a generátorod mennyivel többet forog percenként,mennyivel több levegőt szállít,  ha az ékszíj hosszát lecsökkented (2cm-mel)... és azt is, hogy a generátorod hány évvel fog elöbb kikopni  Tongue gépészmérnök oviba jártál? köbölni már 2 évesen tudtál  Grin
   köbölni másfél évesen tanultam stunttól amikor ő 2hónapos volt  egyébként kiszámolhatod te is és nagyon meg fogsz lepődni hogy mi lessz az eredmény Shocked

Nem elérhető Qzma
Hozzászólások: 7189


http://t2ab4sale.blog.hu/

« Hozzászólás #11828 Dátum: 2007 Január 07, 11:10:32 »

  mert ugye a generátor szíjtárcsa átmérővel szabályzod a feszességet  namármost az enyémen a szíj  a tárcsa tövén forog (kissebb átmérőn) ezért gyorsabban  de ezt   6éves korban tanultuk  Tongue Grin

akkor számold ki ,hogy a generátorod mennyivel többet forog percenként,mennyivel több levegőt szállít,  ha az ékszíj hosszát lecsökkented (2cm-mel)... és azt is, hogy a generátorod hány évvel fog elöbb kikopni  Tongue gépészmérnök oviba jártál? köbölni már 2 évesen tudtál  Grin

http://t2ab4sale.blog.hu/   ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14989

« Hozzászólás #11827 Dátum: 2007 Január 07, 11:05:27 »

  mert ugye a generátor szíjtárcsa átmérővel szabályzod a feszességet  namármost az enyémen a szíj  a tárcsa tövén forog (kissebb átmérőn) ezért gyorsabban  de ezt   6éves korban tanultuk  Tongue Grin

Hiteles mérési jegyzőkönyvet kérünk róla.  Grin
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #11826 Dátum: 2007 Január 07, 10:56:40 »

Shocked

attól ,hogy szorosabb az ékszíj miért is forogna gyorsobban ? az áttétel változatlan marad, maximum a generátor/dinamó lesz csapágyas...
  mert ugye a generátor szíjtárcsa átmérővel szabályzod a feszességet  namármost az enyémen a szíj  a tárcsa tövén forog (kissebb átmérőn) ezért gyorsabban  de ezt   6éves korban tanultuk  Tongue Grin

Nem elérhető Qzma
Hozzászólások: 7189


http://t2ab4sale.blog.hu/

« Hozzászólás #11825 Dátum: 2007 Január 07, 10:48:51 »

  azt hiszem 900-905mm hosszú volt rajta de én ráfeszegettem egy 880-ast hogy a turbina gyorsabban forogjon (majd stunt mingyá megmondja hogy az úgy nem jó de nekem egyenlőre bevált)

 Shocked

attól ,hogy szorosabb az ékszíj miért is forogna gyorsobban ? az áttétel változatlan marad, maximum a generátor/dinamó lesz csapágyas...

http://t2ab4sale.blog.hu/   ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #11824 Dátum: 2007 Január 07, 10:42:23 »

Uhhh, bázzeg 

Inkább az ékszíj méretét mond meg.
  azt hiszem 900-905mm hosszú volt rajta de én ráfeszegettem egy 880-ast hogy a turbina gyorsabban forogjon (majd stunt mingyá megmondja hogy az úgy nem jó de nekem egyenlőre bevált)

Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14989

« Hozzászólás #11823 Dátum: 2007 Január 07, 10:34:17 »

   látod ez generátornál nem fordult volna elő Grin

Uhhh, bázzeg 

Inkább az ékszíj méretét mond meg.
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #11822 Dátum: 2007 Január 07, 10:28:18 »

Itt az igért kép.
   látod ez generátornál nem fordult volna elő Grin

Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14989

« Hozzászólás #11821 Dátum: 2007 Január 07, 10:20:42 »

Itt az igért kép.
Nem elérhető vaughan
Hozzászólások: 433


« Hozzászólás #11820 Dátum: 2007 Január 07, 09:51:14 »

Grin

Mert a dinamó jó, a dinamó finom, különleges...

Komolyra fordítva a szót, 36 éven keresztül tiszteséggel szolgált. Ezek után is jó lesz.


 Smiley
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #11819 Dátum: 2007 Január 07, 09:00:08 »

még mindig folyik az olaj a szelepfedél alól (csak a jobb oldalt) !
leszedtem, tömitéstcseréltem és jól bezsíroztam. nem segített semmit.
elég rendesen csepeg, kb 3 mp-nként 1 csepp pont a hőcserélőre ami ettől egy picit füstöl : ((((
miért folyik ott a cucc ???? segítség !

szelepfedeled nem-e van e meggörbülve?
nyomd ki sziloplaszttal :-))



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27167


« Hozzászólás #11818 Dátum: 2007 Január 06, 22:22:58 »

Grin

Mert a dinamó jó, a dinamó finom, különleges...

Komolyra fordítva a szót, 36 éven keresztül tiszteséggel szolgált. Ezek után is jó lesz.
nekem is az van ám

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14989

« Hozzászólás #11817 Dátum: 2007 Január 06, 22:12:06 »

na most megköveznek, hogy miért nem generátoros vagy  Grin
Grin

Mert a dinamó jó, a dinamó finom, különleges...

Komolyra fordítva a szót, 36 éven keresztül tiszteséggel szolgált. Ezek után is jó lesz.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27167


« Hozzászólás #11816 Dátum: 2007 Január 06, 22:01:47 »

Na ma én is SzMB-ztem.

Szétkaptam a dinamót.

A kommukátornál szarráment a réz felület. Volt egy rossz dinamó, aminek a forgó része frankó volt. 2-ből csináltam 1-et olyan szép 14,2-14,4 V tölt.  Smiley
Na majd holnap rakok fel képet.
na most megköveznek, hogy miért nem generátoros vagy  Grin

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14989

« Hozzászólás #11815 Dátum: 2007 Január 06, 21:41:35 »

Na ma én is SzMB-ztem.

Szétkaptam a dinamót.

A kommukátornál szarráment a réz felület. Volt egy rossz dinamó, aminek a forgó része frankó volt. 2-ből csináltam 1-et olyan szép 14,2-14,4 V tölt.  Smiley
Na majd holnap rakok fel képet.
1303LS
« Hozzászólás #11814 Dátum: 2007 Január 06, 21:21:25 »

mi van akkor, ha a karbin a keverék állitó csavar tekerésére nem reagál a motor?
el lehet koszolódva? vagy már teljesen ki van tekerve?
1. Nem az alapjárati rendszeren kereltül kapja az alapjárati keveréket.
A pillagószelep ütközője nagyon be van csavarva (ott állított valaki álapjáratot.
2. Fals levegő itt ott.
3. valami nem OK.  Grin
Nem elérhető vaughan
Hozzászólások: 433


« Hozzászólás #11813 Dátum: 2007 Január 06, 21:18:52 »

mi van akkor, ha a karbin a keverék állitó csavar tekerésére nem reagál a motor?
el lehet koszolódva? vagy már teljesen ki van tekerve?
Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #11812 Dátum: 2007 Január 06, 16:36:48 »

még mindig folyik az olaj a szelepfedél alól (csak a jobb oldalt) !
leszedtem, tömitéstcseréltem és jól bezsíroztam. nem segített semmit.

elég rendesen csepeg, kb 3 mp-nként 1 csepp pont a hőcserélőre ami ettől egy picit füstöl : ((((

miért folyik ott a cucc ???? segítség !

mértem fogyasztást:

szabómiki beállította a karbit, jól megy.
5000 ftért szoktam tankolni  = 19,1 l = 168km (főként városbam + állófűtés)  11,3 l/km
szerintem nem is rossz átlag, ez főként a váltónak köszönhető. a 4.ik az hosszú benne, 50nél nyomok egy 4est és alapjáraton elketyeg  Wink

Fütéssel használva a 11l-es fogyasztás teljesen rendben van,pláne sok városi menettel.

Tóth Zoltán
Oldalak: 1 ... 1715 1716 1717 1718 1719 [1720] 1721 1722 1723 1724 1725 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.115 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.