www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 20, 07:29:25

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1686 1687 1688 1689 1690 [1691] 1692 1693 1694 1695 1696 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13204325 alkalommal)
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #12995 Dátum: 2007 Február 07, 17:25:57 »

átadást írtam nem hőleadást.
A két fém köztre gondoltam.

jóvanna Cheesy amúgy át fogja adni hidd el  Wink

1303LS
« Hozzászólás #12994 Dátum: 2007 Február 07, 17:23:23 »

Piri megint hisztizik. Sad  Várom a véleményeket, hogy mi okozhat furcsa, kattogó hangot fékezésnél. Mintha a jobb hátsó kerék felől hallanám.  (lehetőleg az olcsó megoldásokkal kezdjétek, ne azzal, hogy cseréljem ki a hátsó futóművet - pl. Smiley )

(Egyébként a múltkori első világításos probléma szerencsésen megoldódott. Megúsztam négy izzó cserével, meg egy kis leszúrással, hogy milyen hanyag vagyok, hogy nem veszem észre, ha kiégnek az izzók. Azt aláírom, hogy a helyzetjelzők nem biztos, hogy működtek, de az tuti, hogy tompított világításom előző nap még volt, és világított mindkét fényszóró.)

Előre is köszi!


Lehet simán attól hogy ereszt a fékmunkahenger, ez esetben nézegesd a fékolajtartályt addíg míg szerelőhöz nem kerül a gép, nehogy meglepetés érjen.
Egyébként meg emelő, 36-os kulcs jó cső és minden kiderül.
« Utoljára szerkesztve: 2007 Február 07, 17:33:43 írta 1303LS »
1303LS
« Hozzászólás #12993 Dátum: 2007 Február 07, 17:19:49 »

motorkerékpárnak is  a hengere   gömbgrafitos vasöntvény és alu hütőbordákkal van megoldva a hö leadása a környezetnek, mivel jobb a hőleadása, az alu hamar melegszik fel hamar lehül, ellentétben a vasöntvénnyel
átadást írtam nem hőleadást.
A két fém köztre gondoltam.
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #12992 Dátum: 2007 Február 07, 17:17:59 »

Én igazán a hőátadástól félnék igazán.  Undecided
motorkerékpárnak is  a hengere   gömbgrafitos vasöntvény és alu hütőbordákkal van megoldva a hö leadása a környezetnek, mivel jobb a hőleadása, az alu hamar melegszik fel hamar lehül, ellentétben a vasöntvénnyel

1303LS
« Hozzászólás #12991 Dátum: 2007 Február 07, 17:09:21 »

viccet félretéve a két anyag illesztése lesz a lényeg, ha megvan a közös nevező akkor nem lesz gáz, én sem akarok fejjel a falnak rohanni
Én igazán a hőátadástól félnék igazán.  Undecided
1303LS
« Hozzászólás #12990 Dátum: 2007 Február 07, 17:08:35 »

2Kilo??????
Az rohadt sok, mostanába nem lesz anyi plusz pénzem.
bakker egy rohadt pzs mennyi szart tud okozni...


az 1.6-os moci mennyivel eszik többet az 1.3asnál?
Egy PZS?
Szóval ha csak a turbináig jutott akkor olyan nagy gázt nem tudott okozni, valami más is kellett hogy sántitson ott.
Ha nem is látszik azér tcsak tél van és egy kis hűtés gyengülés nem főzi meg a motort.
Ha viszont lekerült valamelyik hengerig akkor ott okozhatott melegedést amit ha szerencséd van megoldhatsz 1db henger/dugó cserével.
Szét kell szedni és megnézni.
A helyedben nem ugranék bele egy bizonytalan motor vásárlásába, mert ha még annyit is költesz a mostanindra mint egy használt ára legalább tudod mi van benne.
Persze fenn áll annak is a veszélye hogy szarrá főtt a motor.  Undecided
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #12989 Dátum: 2007 Február 07, 16:18:24 »

Hát, azért ez rázós lesz. Ha jól emlékszem az alumínium hőtágulása nagyon különbözik az acéltól. Melegen lelazulhat, hidegen meg szétreped. Ezt alaposan járd körül, és számolgass.

viccet félretéve a két anyag illesztése lesz a lényeg, ha megvan a közös nevező akkor nem lesz gáz, én sem akarok fejjel a falnak rohanni

Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #12988 Dátum: 2007 Február 07, 15:57:04 »

Ez az alus dolog érdekes. Gondolom tudod, hogy más a hőtágulása, mint az acélé? Azaz melegen lehet, h. lötyögni fog, nem lesz olyan a hőátadás, hidegen meg repedhet. A Pannóniáknál sok probléma volt ebből.
érdekes az ETZ -nél meg nincs probléma belőle, jajjj teljesen összezavarsz Grin arra nem gondolsz hogy egymás felé is tágulnak az anyagok azaz mégszorosabban fognak illeszkedni Kiss Grin

Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #12987 Dátum: 2007 Február 07, 15:52:13 »

Hát, azért ez rázós lesz. Ha jól emlékszem az alumínium hőtágulása nagyon különbözik az acéltól. Melegen lelazulhat, hidegen meg szétreped. Ezt alaposan járd körül, és számolgass.

a hengeren viszonylag könnyü művelet , ki lesz öntve egy alutömb egy kocka , a belsejéböl kiesztergálom a hengerpersely külső átmérőjét persze úgy hogy ne essen le rólla , akkor sem ha hőigénybevételnek van kitéve, majd a bordákat egy speciális esztergakéssel kialakitom és kész
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8607


« Hozzászólás #12986 Dátum: 2007 Február 07, 15:51:16 »

Ez az alus dolog érdekes. Gondolom tudod, hogy más a hőtágulása, mint az acélé? Azaz melegen lehet, h. lötyögni fog, nem lesz olyan a hőátadás, hidegen meg repedhet. A Pannóniáknál sok probléma volt ebből.

De jó lesz és nem bonyolult!  Evil
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #12985 Dátum: 2007 Február 07, 15:49:10 »

köszi  Wink én a hengerfejtöl fosok egy kicsit, azon a nehezebb a hűtőbordát kialakitani, a hengeren viszonylag könnyü művelet , ki lesz öntve egy alutömb egy kocka , a belsejéböl kiesztergálom a hengerpersely külső átmérőjét persze úgy hogy ne essen le rólla , akkor sem ha hőigénybevételnek van kitéve, majd a bordákat egy speciális esztergakéssel kialakitom és kész , majd képeket tolok ahogy készül hátha megjön a kedved hozzá Grin

Ez az alus dolog érdekes. Gondolom tudod, hogy más a hőtágulása, mint az acélé? Azaz melegen lehet, h. lötyögni fog, nem lesz olyan a hőátadás, hidegen meg repedhet. A Pannóniáknál sok probléma volt ebből.

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Eszter
Hozzászólások: 754


« Hozzászólás #12984 Dátum: 2007 Február 07, 15:44:54 »

Piri megint hisztizik. Sad  Várom a véleményeket, hogy mi okozhat furcsa, kattogó hangot fékezésnél. Mintha a jobb hátsó kerék felől hallanám.  (lehetőleg az olcsó megoldásokkal kezdjétek, ne azzal, hogy cseréljem ki a hátsó futóművet - pl. Smiley )

(Egyébként a múltkori első világításos probléma szerencsésen megoldódott. Megúsztam négy izzó cserével, meg egy kis leszúrással, hogy milyen hanyag vagyok, hogy nem veszem észre, ha kiégnek az izzók. Azt aláírom, hogy a helyzetjelzők nem biztos, hogy működtek, de az tuti, hogy tompított világításom előző nap még volt, és világított mindkét fényszóró.)

Előre is köszi!

Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #12983 Dátum: 2007 Február 07, 15:36:12 »

2Kilo??????
Az rohadt sok, mostanába nem lesz anyi plusz pénzem.
bakker egy rohadt pzs mennyi szart tud okozni...


az 1.6-os moci mennyivel eszik többet az 1.3asnál?
vegyél ócsón egy üzemképes mocit oszt hadd guruljon Wink

Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #12982 Dátum: 2007 Február 07, 15:30:59 »

2Kilo??????
Az rohadt sok, mostanába nem lesz anyi plusz pénzem.
bakker egy rohadt pzs mennyi szart tud okozni...


az 1.6-os moci mennyivel eszik többet az 1.3asnál?

szerintem semmivel sem eszik többet és megkockáztatom, hogy helyzettől függően akár kevesebbet is

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető Pisti
Hozzászólások: 184


« Hozzászólás #12981 Dátum: 2007 Február 07, 15:29:32 »

ne keseredj el, 200 ezer forintból elég szépen helyre lehet rakni

2Kilo??????
Az rohadt sok, mostanába nem lesz anyi plusz pénzem.
bakker egy rohadt pzs mennyi szart tud okozni...


az 1.6-os moci mennyivel eszik többet az 1.3asnál?
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8607


« Hozzászólás #12980 Dátum: 2007 Február 07, 15:18:36 »

Ja , es nagyon ritkan megcsinalja ezt ha lukferccelunk...kiugrik az annyat

Robi

Írtam privit!!
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #12979 Dátum: 2007 Február 07, 15:16:13 »

én drukkolok neked! a hűtőborda ráöntésre kíváncsi vagyok hogyan oldják meg, no és a hengerfej átalakításra is! olyan motorod lesz, ami nagyon odavág!  Cool
nemsokára én is lefújkálom a port a wbx-emről, de az enyém vizes marad asszem (hacsak nem győzöl majd meg az ellenkezőjéről)  Cheesy
köszi  Wink én a hengerfejtöl fosok egy kicsit, azon a nehezebb a hűtőbordát kialakitani, a hengeren viszonylag könnyü művelet , ki lesz öntve egy alutömb egy kocka , a belsejéböl kiesztergálom a hengerpersely külső átmérőjét persze úgy hogy ne essen le rólla , akkor sem ha hőigénybevételnek van kitéve, majd a bordákat egy speciális esztergakéssel kialakitom és kész , majd képeket tolok ahogy készül hátha megjön a kedved hozzá Grin

Nem elérhető Robi
Hozzászólások: 41


« Hozzászólás #12978 Dátum: 2007 Február 07, 15:06:30 »

Ja , es nagyon ritkan megcsinalja ezt ha lukferccelunk...kiugrik az annyat

Ha nem lenne a bogarhatu kii kellene talalni.
Nem elérhető Robi
Hozzászólások: 41


« Hozzászólás #12977 Dátum: 2007 Február 07, 15:04:29 »

Hello mindenkinek !
Van nekunk is egy szomorusagunk a bogival ...
Az a gond hogy a hetvegen mikor kimentunk egy probautra mert gyertya csere volt, eszre vettem hogy a valto folyton kiugrik a 4 - es sebessegbol.
Es ezert nem tudtam 110-nel Cheesy tobbel menni az az nem akartam mert felkezel a valtokart fogtam a volan helyett .
Na szerintetek ez nagy gond lehet vagy helyre lehet hozni komolyabb koltszegek nelkul.
Akit meg kerdeztem azt mondtak hogy van valami muanyak dolog a valtokar alatt ott valahol amit ha kicserelek talan, megoldodik.A masik valaki azt mondta hogy ki kell cserelnem a valto dobozban azt a kart vagy mit ami a 4-es sebessegnek jellemzo fogaskereket hajtja (  vagy  valami ilyesmi )...

Szerintetek ?
« Utoljára szerkesztve: 2007 Február 07, 15:10:14 írta Robi »

Ha nem lenne a bogarhatu kii kellene talalni.
Nem elérhető luftsick
Hozzászólások: 1047


« Hozzászólás #12976 Dátum: 2007 Február 07, 15:03:52 »

nem annyira bonyolult, Grin de ócsó ,vonalbafúrás( ha szükséges), főtengelyköszörülés, új csapágyak,új gyűrüsor mert a henger dugó jó,hengerekre alubordák öntése ,meg a hengerfej átalakitása, nagyjábol ez fog végbemenni a motron hogy levegős legyen.
én drukkolok neked! a hűtőborda ráöntésre kíváncsi vagyok hogyan oldják meg, no és a hengerfej átalakításra is! olyan motorod lesz, ami nagyon odavág!  Cool
nemsokára én is lefújkálom a port a wbx-emről, de az enyém vizes marad asszem (hacsak nem győzöl majd meg az ellenkezőjéről)  Cheesy
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29084


Road Force One

« Hozzászólás #12975 Dátum: 2007 Február 07, 14:54:44 »

Az ilyennek vízhűtés kell.


Vagy jól elverni a kezét, amivel csinálta....  Evil Cool

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #12974 Dátum: 2007 Február 07, 14:54:15 »

Én is gondolkodtam már ilyesmin. Végül is mindegy, hogy a turbinát, vagy a védőrácsot tömi el az ember  Evil

a régebbi tpusu motorokon volt egy védőrács a turbinánál az ilyen balesetek elkerülése végett
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #12973 Dátum: 2007 Február 07, 14:52:02 »

Az ilyennek vízhűtés kell.

a régebbi tpusu motorokon volt egy védőrács a turbinánál az ilyen balesetek elkerülése végett

Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #12972 Dátum: 2007 Február 07, 14:49:05 »

Az ilyennek vízhűtés kell.

Vannak néha idétlen Bogarasok is:
Egy ex-TBK-s kolléga szokása volt, hogy nézegette sűrűn az olajszintet...
Rendesen papírzsepivel letörölte a pálcát..... majd egy laza mozdulattal bedobta a turbinaház mögé a használt zsepit...
A többit nem kell részleteznem, ugye???  Undecided Roll Eyes Evil
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29084


Road Force One

« Hozzászólás #12971 Dátum: 2007 Február 07, 14:25:29 »

Vannak néha idétlen Bogarasok is:
Egy ex-TBK-s kolléga szokása volt, hogy nézegette sűrűn az olajszintet...
Rendesen papírzsepivel letörölte a pálcát..... majd egy laza mozdulattal bedobta a turbinaház mögé a használt zsepit...
A többit nem kell részleteznem, ugye???  Undecided Roll Eyes Evil

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető vw1970
Hozzászólások: 604


« Hozzászólás #12970 Dátum: 2007 Február 07, 14:18:23 »

sziasztok!
segítsetek lécci.

...az olajsapkát mikor levettem forrt benne az olaj...
...nem ragadt meg csak nehezen forog...


Ha eddig nem tervezted most aktuális lesz egy motorfelújítás!  Undecided

Nem elérhető Tomi 1302
Hozzászólások: 466


« Hozzászólás #12969 Dátum: 2007 Február 07, 13:27:46 »

Én nyáron jártam így majdnem, mikor egy veterános összejövetel alkalmával nyitva volt a Bogim motorháza a parkolóban. Mikor a felvonulás elindult még semmi nem tűnt fel, csak annyi, hogy hangosabb a motor. Mire vége lett a felvonulásnak már fehér füst jött a motorháztető alól és hiába volt meleg a motor, nagyon pörgött...
Mire hazamentem már csörgött is. Aztán a garázsban leállítottam és hallottam, hogy valami leesik a földre a motortérből.
Megnéztem és egy szarrá olvadt reklámzacskót szedtem ki a turbinából. Amíg a parkolóban álltunk, gondolom a szél befújta a motor mögé és nem lehetett látni, mikor lecsuktam a motorháztetőt. Mázlim volt, hogy nem lett semmi baja a motornak.
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #12968 Dátum: 2007 Február 07, 13:02:15 »

sziasztok!
segítsetek lécci.
...

ennek olyan klasszikus "besült a motor" érzése van
gyaníthatólag a főtengely csapágyak megadták magukat

ne keseredj el, 200 ezer forintból elég szépen helyre lehet rakni

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető Pisti
Hozzászólások: 184


« Hozzászólás #12967 Dátum: 2007 Február 07, 11:09:24 »

sziasztok!
segítsetek lécci.

Tegnap este menetm a kocsival, eccer csak alapjáraton villogott az olajnyomáslámpa, de felpörgettem és visszojött a nyomás.
aztán mentünk vagy 2km és leállt.
félreáltam stb.. azt hittem hogy a turbina lazult le de nem hanem találtam benne egy papírzsepit és néhány tollat(madár).
a pzs a turbina lenét eltömítette ezért nem vlt elég a hűtés. az olajsapkát mikor levettem forrt benne az olaj.
ezután kb fél óra eltelt, helűlt, beindítottam és menetem vele vagy 3km-t aztán elment az alapjárat és leállt. azóta nem hajlandó beindulni, sőtt indítani is csak nagyon lassan mintha le lenne merülve az akku de nincs. kézzel tekerve a mocit érzik hogy jelentősen nehezebben forog.
arra gondoltam hogy valami csapágy megadta magát vagy csak az olaj vesztette el a viszkozitását. ennyi
szerintetek mi lehet? mert nem ragadt meg csak nehezen forog!
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #12966 Dátum: 2007 Február 07, 08:56:30 »

motort nem Grin de kézifékmarkolatot, ablaktekerö gombot, ajtóbehúzó fogantyút az tudnál belőlle nem?
Szerszám és idő kérdése. Meg elszánásé. Így a kézifékemen biciklikormányra való plüssmarkolat van, nagyon csinos! Wink

Bácsi Győző
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #12965 Dátum: 2007 Február 07, 08:52:32 »

Ez tényleg nem bonyolult.. Grin Kár, hogy fából nem lehet motort készíteni, én is nekivágnék a tuningnak... Wink
motort nem Grin de kézifékmarkolatot, ablaktekerö gombot, ajtóbehúzó fogantyút az tudnál belőlle nem?

Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #12964 Dátum: 2007 Február 07, 08:43:27 »

nem annyira bonyolult, Grin de ócsó ,vonalbafúrás( ha szükséges), főtengelyköszörülés, új csapágyak,új gyűrüsor mert a henger dugó jó,hengerekre alubordák öntése ,meg a hengerfej átalakitása, nagyjábol ez fog végbemenni a motron hogy levegős legyen.
Ez tényleg nem bonyolult.. Grin Kár, hogy fából nem lehet motort készíteni, én is nekivágnék a tuningnak... Wink

Bácsi Győző
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #12963 Dátum: 2007 Február 07, 08:27:28 »

Kicsit bonyolult útjának tűnik egy jő motorhoz való jutásnak. Nem kötözködöm Cheesy
nem annyira bonyolult, Grin de ócsó ,vonalbafúrás( ha szükséges), főtengelyköszörülés, új csapágyak,új gyűrüsor mert a henger dugó jó,hengerekre alubordák öntése ,meg a hengerfej átalakitása, nagyjábol ez fog végbemenni a motron hogy levegős legyen.

Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #12962 Dátum: 2007 Február 07, 08:17:28 »

köcce , ha nem érné meg szted csinálnám? Grin 
Kicsit bonyolult útjának tűnik egy jő motorhoz való jutásnak. Nem kötözködöm Cheesy

Bácsi Győző
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #12961 Dátum: 2007 Február 07, 08:04:04 »

Minden tiszteletem a Tied, de megéri? Huh
köcce , ha nem érné meg szted csinálnám? Grin 

Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #12960 Dátum: 2007 Február 07, 07:59:38 »

közelebbröl
Minden tiszteletem a Tied, de megéri? Huh

Bácsi Győző
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #12959 Dátum: 2007 Február 07, 07:56:17 »

közelebbröl

Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #12958 Dátum: 2007 Február 07, 07:55:49 »

lefúrva

Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #12957 Dátum: 2007 Február 07, 07:54:40 »

hétvégén elfogyott a CO drótom mivel nem tudtam keriteni ,nekiláttam a WBX levegősitésének , szétkaptam a blokkot majd elkezdtem lefúrni a vizköppenyt , még hátravan a finomitás ujmaróval simitani a felületet.

Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #12956 Dátum: 2007 Február 06, 19:32:56 »

Igazad van, befelé 0,25, kifelé 0,5 a lépcső.  Smiley  Nemsokára én jelentkezem csapágyakért. Csak még nincs szétszedve a blokk.

Kolbenből van kifelé 0.50, 1, 1.50, 2!  Shocked  Most nézettem meg a katalógust!
Oldalak: 1 ... 1686 1687 1688 1689 1690 [1691] 1692 1693 1694 1695 1696 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.114 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.