www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 18, 09:17:13

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1602 1603 1604 1605 1606 [1607] 1608 1609 1610 1611 1612 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13163614 alkalommal)
Nem elérhető runtrod
Hozzászólások: 329


« Hozzászólás #16355 Dátum: 2007 Június 06, 14:01:34 »

asszem teddyzést átvettük!
következő kérdés:
ajánlott a cinkspray használata a kasztnizásnál,de mégis hogyan és mekkora mennyiségben, pl: ha kasztnit gyógyítjuk akkor hol érdemes hazsnálni a CINK sprayt, csak a varratoknál, vagy akár a komplett felületre is érdemes? ergo csak a javításnál vagy akár az egész kocsit is érdemes azzal kezelni?
  cink spray is jo  de az hegesztesnel ajanlom ha uj javito lemezt teszel fel a helyére. alapozáshoz vannak külön erre a célra kifejlesztett alapanyagok . ki mire esküszik kinek mi vált be.
Rulezka
« Hozzászólás #16354 Dátum: 2007 Június 06, 11:23:33 »

asszem teddyzést átvettük!
következő kérdés:
ajánlott a cinkspray használata a kasztnizásnál,de mégis hogyan és mekkora mennyiségben, pl: ha kasztnit gyógyítjuk akkor hol érdemes hazsnálni a CINK sprayt, csak a varratoknál, vagy akár a komplett felületre is érdemes? ergo csak a javításnál vagy akár az egész kocsit is érdemes azzal kezelni?
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #16353 Dátum: 2007 Június 06, 10:53:27 »

nyilván nem lehet így megtanítani és akkor még arórl nemis volt szó, hogy miylen és menyni festék kell, edző, stb aránya.


Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető runtrod
Hozzászólások: 329


« Hozzászólás #16352 Dátum: 2007 Június 06, 10:38:19 »

a felületnek bármelyik müveletet végzed simának kell lenni külömben "átlátszik"  a következö rétegben. zsirtalanitás portalanitas igen fontos! sok minden kimaradt a felsorolásomból ezért érdemes elolvasni a könyvet . amugy ez külön szakma amit pár sorban nem is lehet megtanulni.
Nem elérhető runtrod
Hozzászólások: 329


« Hozzászólás #16351 Dátum: 2007 Június 06, 10:33:04 »

zsirtalanitasi  művelet igen fontos minden fázisnál. erre érdemes megvenni  a specialis anyagot mert a nitro stb agressziv oldat
a fém felület elökészitése   40-240/  gitt /száraz papir,
füller  /töltö alapozo/ 400-800vizes papir
fenyezés kompresszoral barmilyen pisztoly metros is jo  , ha nincs  gep  lehet oxigen palackot is kölcsönözni
ha lefenyezted es hibak vannak benne az se baj ,2000vizes papir  utana  3M polir 3 fázisban  lehetöleg gépes polir  74 es végü 75  és záro 76 poliral kell csinalni
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #16350 Dátum: 2007 Június 06, 10:20:38 »

a henger falra való Grin
én a kompresszort ajánlottam  Cool

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető runtrod
Hozzászólások: 329


« Hozzászólás #16349 Dátum: 2007 Június 06, 10:18:47 »

nem nekem kell, én is hasonlót mondtam(bár én feltételeztem, hogy az előkészítés mindenhol menni fog), de a teddízni készülők is megköszönnék sztem! végülis erről szól a topik!
a henger falra való Grin
Nem elérhető runtrod
Hozzászólások: 329


« Hozzászólás #16348 Dátum: 2007 Június 06, 10:17:35 »

ajánlok mindeki fegyelmébe a fényezésel kapcsolodo  könyvet :KERTAI NÁNDOR     A GÉPJÁRMÜVEK JAVITOFÉNYEZÉSE.  maroti-godai könyvkiado
ha ezt elolvasod sokmindent megtudsz   szerintem jo könyv és lesz fogalmad a témárol.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #16347 Dátum: 2007 Június 06, 10:17:27 »

nezd szivesen leirom hogyan kell fényezni bár nekem se ez a tanult szakmám .ugy kezdodik ha nincs érzéked bármit csinálhatsz  ráfaragáas lesz belöle. megveszed a sok anyagok szerszámokat rengeted idöt beleölsz aztán szar is lesz amit csinálsz . azt  ajánlom ha van a közeledben rendes és segitökész fényezö menjél el hozzá és nézzél körül alaposan . én is igy kezdtem.
nem nekem kell, én is hasonlót mondtam(bár én feltételeztem, hogy az előkészítés mindenhol menni fog), de a teddízni készülők is megköszönnék sztem! végülis erről szól a topik!

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető runtrod
Hozzászólások: 329


« Hozzászólás #16346 Dátum: 2007 Június 06, 10:04:57 »

onnan indult, hogy teddys festés. mostmár full előkészítés és tudományosan hengerelés van. de sztem ha értesz hozzá, írd le hogy kéne előkészíteni rendes fényezéshez, a festést meg bízd rájuk Smiley
nezd szivesen leirom hogyan kell fényezni bár nekem se ez a tanult szakmám .ugy kezdodik ha nincs érzéked bármit csinálhatsz  ráfaragáas lesz belöle. megveszed a sok anyagok szerszámokat rengeted idöt beleölsz aztán szar is lesz amit csinálsz . azt  ajánlom ha van a közeledben rendes és segitökész fényezö menjél el hozzá és nézzél körül alaposan . én is igy kezdtem.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #16345 Dátum: 2007 Június 06, 09:58:32 »

OK MODOSITOK " GÁNYOLÁSRA" Grin
onnan indult, hogy teddys festés. mostmár full előkészítés és tudományosan hengerelés van. de sztem ha értesz hozzá, írd le hogy kéne előkészíteni rendes fényezéshez, a festést meg bízd rájuk Smiley

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető runtrod
Hozzászólások: 329


« Hozzászólás #16344 Dátum: 2007 Június 06, 09:33:17 »

Én sem akarok kötekedni, de sehol nem láttam benne a "fényezés" szót!   Smiley

OK MODOSITOK " GÁNYOLÁSRA" Grin
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #16343 Dátum: 2007 Június 06, 09:28:54 »

Én sem akarok kötekedni, de sehol nem láttam benne a "fényezés" szót!   Smiley

NEM  AKAROK KÖTEKEDNI DE EZT KOMOLYAN GONDOLOD AMIT IRTÁL?? KISSÉ NEVETSÉGES A FÉNYEZÉSHEZ SEMMI  KÖZE AZ EGÉSZNEK!!
Nem elérhető runtrod
Hozzászólások: 329


« Hozzászólás #16342 Dátum: 2007 Június 06, 09:25:58 »

gitt + alapozás után becsiszolod 400-as papírral szárazon (lehetőleg a fedőszínhez hasonló alapozófestékkel alapozzál!), aztán por és zsírtalanítod mondjuk tiszta benzinnel vagy alkohollal, felviszel hengerrel egy vékony réteget, utána 1 nap száradás, majd másnap mégegy réteg. igényesebbek nedvesen csiszolhatnak 2 rétegenként, kényelmesebbek felvisznek 4-6 réteget és a végén csiszolják vissza: először 400-as papírral eltünteted a felület narancsosságát, majd egyre finomabb papírral átcsiszolod egészen 2000-esig (nedvesen). célszerű spriccnit és szivacsot kéznél tartani, a kocsi alá kiteríteni valami óriási nylont vagy több rétegben hullámpapírt. a csomagtérfedél egy részén és egy sárvédőn már kipróbáltam a módszert egész jó eredménnyel.
NEM  AKAROK KÖTEKEDNI DE EZT KOMOLYAN GONDOLOD AMIT IRTÁL?? KISSÉ NEVETSÉGES A FÉNYEZÉSHEZ SEMMI  KÖZE AZ EGÉSZNEK!!
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #16341 Dátum: 2007 Június 06, 08:30:23 »

Valaha gyártottak autóhoz ilyen korrózió védő rendszert. Utána kéne keresni. SZVSZ a karosszéria elemeket valami forrasztott csatlakozásaal összekötöd a katóddal, még akár működhet is. Lényeg, hogy az elektrolit se legyen "cellás", össze legyen köve a katód löttyével..

Igen, ott is pont igy mukodik. Es ott is magnezium az aktiv anod. Sokan sirnak, hogy lagyabb lesz tole a viz, sokan sirnak, hogy kemenyebb lesz a viz (ennek meg realitasa is lenne, mivel a viz allando kemenyseget a magnezium- es kalcium-sok adjak), de ezek kozul egyik sem igaz. Mg2+ ionok kerulnek csak bele a vizbe. Sokan ezer' rengeteget fizetnek, hogy pezsgotabletta formajaban magukhoz vehessek! Cheesy
Rulezka
« Hozzászólás #16340 Dátum: 2007 Június 06, 08:05:09 »

én főleg azért választom a teddyzést mert a szakszerű leírás szerint 1 üveg sörrel a kezembe járjam körbe a kocsit


ez az iagzi hozzáállás!!
ne hagyd magad vazze! mekkora királyság ,ha jólérzed magad meló közben!!
űber f@sz@! Cheesy Cheesy Cheesy

hát nemde?  Grin
és amúgy is nem kell a furgonra csuda festés, a teddyzés lesz a legjobb!
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #16339 Dátum: 2007 Június 06, 01:35:27 »

sziasztok

az lenne a kérdésem, hogy ha lehúzom a benzincsövet a benzinpumpáról akkor a csőböl kell benzinnek folynia?
nekem nem folyik...
az a helyzet, hogy ma nem indult el délután az autó, úgy tűnik nem jut el a benzin a karbiig sem
nem tudom, hogy a pumpa a rossz vagy dugulás van a csőben
ha megszívom a csövet akkor jön benzin  :I
a pumpáról, hogy tudom kideríteni, hogy működik?

klema


A szívóoldalra raksz egy másik hosszabb csövet, amit egy benzines tálkába raksz. A nyomóoldalt meg lehúzod a karbiról, egy haver meg indítózik (Trafókábel elosztóról lehúzva). Ha köpi a benzint, akkor oké.
A csőből asszem kellene benzinnek jönnie. Próbáld megfújni pumpával, vagy kompresszorral (bár a pumpa is elég.).

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető klema
Hozzászólások: 40


« Hozzászólás #16338 Dátum: 2007 Június 06, 01:05:47 »

sziasztok

az lenne a kérdésem, hogy ha lehúzom a benzincsövet a benzinpumpáról akkor a csőböl kell benzinnek folynia?
nekem nem folyik...
az a helyzet, hogy ma nem indult el délután az autó, úgy tűnik nem jut el a benzin a karbiig sem
nem tudom, hogy a pumpa a rossz vagy dugulás van a csőben
ha megszívom a csövet akkor jön benzin  :I
a pumpáról, hogy tudom kideríteni, hogy működik?

klema

Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #16337 Dátum: 2007 Június 05, 23:29:20 »

És emiatt kell a karbit locsolni, hogy jó legyen? Furcsa, hogy csak egy idö után fullad le, de akkor egyböl, teljesen. A megodás tisztítás és helyes beállítás? Remélem... nem akarnék még motor alkatészeket venni amig nincs kész az alváz...

Nekem volt teljesen hasonlo dolog, nemreg. Talan Hortobagy elott par nappal. Nekem az egyik alapjarati fuvoka volt koszos, vmi kis muanyagszemet volt a fuvoka vegen, ami persze csak akkor latszott, mikor mar kitekertem. Lepokcoltem onnan, es azota semmi baja, van alapjarat, gazadasra reagal, nem fullad le, nem csak koszorul. Szoval mukodik. Lehet, h ki kene pucolnod a karbidat? Cheesy De mondtad, h ugyis atnezed ... Biztos meglesz a ludas!


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #16336 Dátum: 2007 Június 05, 23:27:06 »

Valahogy így működhetnek a bojlerek is?
Benne van az anód, az korodál a tartály helyett.

Igen, ott is pont igy mukodik. Es ott is magnezium az aktiv anod. Sokan sirnak, hogy lagyabb lesz tole a viz, sokan sirnak, hogy kemenyebb lesz a viz (ennek meg realitasa is lenne, mivel a viz allando kemenyseget a magnezium- es kalcium-sok adjak), de ezek kozul egyik sem igaz. Mg2+ ionok kerulnek csak bele a vizbe. Sokan ezer' rengeteget fizetnek, hogy pezsgotabletta formajaban magukhoz vehessek! Cheesy


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #16335 Dátum: 2007 Június 05, 21:22:41 »

OK, akkor az majd egy következö lépés lesz, végülis csak a pedál agyontaposása miatt durrant egyetlen egyet Smiley Egyébként ami még eszembe jutott, de ez csak tipp, mert nem tudok mihez viszonyítani... talán kicsit jobban ciripel, mint az elsö próbaköröknél amilyen hangja volt. Hátha nektek mond valamit.
A ciripelés a kipufogó furulyájából jön. Van aki ezt direkt szereti a bogarában. Ha zavar, üzleteld el a furulyákat egy ciripelős fan-nal... Wink

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #16334 Dátum: 2007 Június 05, 21:15:43 »

ezen agyalok még. Nézegetem, mivel lehet összefüggésben, de csak a melegedést találtam lehetöségnek. Nem folyik semmi a motorban, a kocsi alatt az utsó megállásnál egy pötty olaj lett. Olajból van elég, senemsok senemkevés.
Valamiért kiszárad a karburátor, vagy nem szívja a benzint  Undecided. Idövel is összefüggésben van, ma kicsit kevesebbet ment mint tegnap, de eleinte semmi baja aztán hirtelen jön rá.


Az AC val vigyázz, mert ha lukas a membrán, akkor a blokkba is mehet benzin, ami az olajat higítja fel. Az enyémnek is hasonló baja volt, mire öcsém 1 hónappal ezelőtt elvitte, hogy levizsgáztassa a kocsit (150 km), addigra nem volt alapjárat sem, és biza a membrán már elgyengült, kis lyuk volt rajta.

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető gyiik
Hozzászólások: 933


borzasztó-Bogár és Citroën

« Hozzászólás #16333 Dátum: 2007 Június 05, 21:04:37 »

OK, akkor az majd egy következö lépés lesz, végülis csak a pedál agyontaposása miatt durrant egyetlen egyet Smiley Egyébként ami még eszembe jutott, de ez csak tipp, mert nem tudok mihez viszonyítani... talán kicsit jobban ciripel, mint az elsö próbaköröknél amilyen hangja volt. Hátha nektek mond valamit.
Nem elérhető Bela_OT-0295
Hozzászólások: 290


« Hozzászólás #16332 Dátum: 2007 Június 05, 20:52:00 »

Ha a fémeket elektromotoros potenciáljuk szerint sorba állítjuk, akkor azt tapasztaljuk, hogy azok a fémek, amelyek ebben a sorban előrébb helyezkednek el, a korróziótól megvédik azokat a fémeket, amelyek hátrébb helyezkednek el ebben a sorban, amennyiben összepárosítjuk őket.

Minél magasabb egy fém elfoglalt helye a korróziós potenciálsorban, annál nagyobb a fém korróziós hajlama, azaz annál inkább fog korrodálni a másik fémhez képest, ha a két fémet elektroliton keresztül kapcsolatba hozzuk egymással.

A fémeknek ezt a hajlamát galvanikus korróziónak nevezzük. Ezt a sajátosságot használjuk ki, amikor cink, vagy magnézium anódot kapcsolunk össze földbe helyezett acél tartállyal. A cinkben gazdag bevonatok a galván korrózióra alapozva kerültek kifejlesztésre, így a kémiai behatásra először a cink korrodál s így védi az alapfémet a korrózióval szemben. A galvanikus korrózióhoz a két fémet érintkeztetni kell egymással elektrolit jelenlétében.

Valahogy így működhetnek a bojlerek is?
Benne van az anód, az korodál a tartály helyett.
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #16331 Dátum: 2007 Június 05, 20:34:39 »

És emiatt kell a karbit locsolni, hogy jó legyen? Furcsa, hogy csak egy idö után fullad le, de akkor egyböl, teljesen. A megodás tisztítás és helyes beállítás? Remélem... nem akarnék még motor alkatészeket venni amig nincs kész az alváz...
nem, de a durrogás lehet ettől. Amúgy szerintem a krabis dolog Ac.

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető gyiik
Hozzászólások: 933


borzasztó-Bogár és Citroën

« Hozzászólás #16330 Dátum: 2007 Június 05, 20:29:43 »

Szelephézag+gyujtás.
És emiatt kell a karbit locsolni, hogy jó legyen? Furcsa, hogy csak egy idö után fullad le, de akkor egyböl, teljesen. A megodás tisztítás és helyes beállítás? Remélem... nem akarnék még motor alkatészeket venni amig nincs kész az alváz...
Nem elérhető vaughan
Hozzászólások: 433


« Hozzászólás #16329 Dátum: 2007 Június 05, 20:27:17 »

én főleg azért választom a teddyzést mert a szakszerű leírás szerint 1 üveg sörrel a kezembe járjam körbe a kocsit


ez az iagzi hozzáállás!!
ne hagyd magad vazze! mekkora királyság ,ha jólérzed magad meló közben!!
űber f@sz@! Cheesy Cheesy Cheesy
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #16328 Dátum: 2007 Június 05, 20:07:00 »

Még valami:

Amikor fulladozott és nyomogattam a gázt, pukkant egy nagyot. Hangra talán a kipufogócsöben robbant egyet a benzin.
Szelephézag+gyujtás.

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #16327 Dátum: 2007 Június 05, 20:00:21 »

Ha a fémeket elektromotoros potenciáljuk szerint sorba állítjuk, akkor azt tapasztaljuk, hogy azok a fémek, amelyek ebben a sorban előrébb helyezkednek el, a korróziótól megvédik azokat a fémeket, amelyek hátrébb helyezkednek el ebben a sorban, amennyiben összepárosítjuk őket.

Minél magasabb egy fém elfoglalt helye a korróziós potenciálsorban, annál nagyobb a fém korróziós hajlama, azaz annál inkább fog korrodálni a másik fémhez képest, ha a két fémet elektroliton keresztül kapcsolatba hozzuk egymással.

A fémeknek ezt a hajlamát galvanikus korróziónak nevezzük. Ezt a sajátosságot használjuk ki, amikor cink, vagy magnézium anódot kapcsolunk össze földbe helyezett acél tartállyal. A cinkben gazdag bevonatok a galván korrózióra alapozva kerültek kifejlesztésre, így a kémiai behatásra először a cink korrodál s így védi az alapfémet a korrózióval szemben. A galvanikus korrózióhoz a két fémet érintkeztetni kell egymással elektrolit jelenlétében.

Ez idaig teljesen egyertelmu (http://www.geniuskmi.hu/szakcikkek/korrvedelem/korrozvedelem.htm ugye ... Tongue), de autonal vajon megoldhato-e ... igazabol az a kerdes, h mivel tobb galvancella jon letre egy autonal (nincs egy osszefuggo elektrolit, mint mondjuk egy nagy foldbe asott vastartalynal), igy mukodne-e vajon a magnezium/aluminium vedoanod, hisz' azt pl bevagom a csomagtartoba, vagy az ules ala, mig az eso a tetot aztatja, vagy eppen a sarvedon levo kis lyukon szivarog befele ... Es mivel nem egy elektrolitban azik, felmerul bennem a ketely, h esetleg nem segit rajtam... Sad Ezert kene kiprobalni... Majd meg is teszem, keritek vmi magneziumrudat.


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető SiD
Hozzászólások: 3302


« Hozzászólás #16326 Dátum: 2007 Június 05, 19:48:55 »

amit kiemeltem azt nem ertem, ott nedvesen csiszolsz?? ill milyen papirral??
valamint alapozos temat kifelejetetted, hany reteg, milyen csiszolas milyen papirral:D(és az alapozo elotti munkak, pesze teljes auto festesekor. pl:zsirtalanitas)
üdvw gegob
(egyebkent kiralyul le van irva:D)
gitt + alapozás után becsiszolod 400-as papírral szárazon (lehetőleg a fedőszínhez hasonló alapozófestékkel alapozzál!), aztán por és zsírtalanítod mondjuk tiszta benzinnel vagy alkohollal, felviszel hengerrel egy vékony réteget, utána 1 nap száradás, majd másnap mégegy réteg. igényesebbek nedvesen csiszolhatnak 2 rétegenként, kényelmesebbek felvisznek 4-6 réteget és a végén csiszolják vissza: először 400-as papírral eltünteted a felület narancsosságát, majd egyre finomabb papírral átcsiszolod egészen 2000-esig (nedvesen). célszerű spriccnit és szivacsot kéznél tartani, a kocsi alá kiteríteni valami óriási nylont vagy több rétegben hullámpapírt. a csomagtérfedél egy részén és egy sárvédőn már kipróbáltam a módszert egész jó eredménnyel.

1963 VW1200 DeLuxe
Nem elérhető gyiik
Hozzászólások: 933


borzasztó-Bogár és Citroën

« Hozzászólás #16325 Dátum: 2007 Június 05, 19:47:20 »

Még valami:

Amikor fulladozott és nyomogattam a gázt, pukkant egy nagyot. Hangra talán a kipufogócsöben robbant egyet a benzin.
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #16324 Dátum: 2007 Június 05, 19:36:08 »

Földbe ásott sima vascsöveket így védték a korroziótól. aluforgáccsal összekötötték.

Ha a fémeket elektromotoros potenciáljuk szerint sorba állítjuk, akkor azt tapasztaljuk, hogy azok a fémek, amelyek ebben a sorban előrébb helyezkednek el, a korróziótól megvédik azokat a fémeket, amelyek hátrébb helyezkednek el ebben a sorban, amennyiben összepárosítjuk őket.

Minél magasabb egy fém elfoglalt helye a korróziós potenciálsorban, annál nagyobb a fém korróziós hajlama, azaz annál inkább fog korrodálni a másik fémhez képest, ha a két fémet elektroliton keresztül kapcsolatba hozzuk egymással.

A fémeknek ezt a hajlamát galvanikus korróziónak nevezzük. Ezt a sajátosságot használjuk ki, amikor cink, vagy magnézium anódot kapcsolunk össze földbe helyezett acél tartállyal. A cinkben gazdag bevonatok a galván korrózióra alapozva kerültek kifejlesztésre, így a kémiai behatásra először a cink korrodál s így védi az alapfémet a korrózióval szemben. A galvanikus korrózióhoz a két fémet érintkeztetni kell egymással elektrolit jelenlétében.
Nem elérhető gyiik
Hozzászólások: 933


borzasztó-Bogár és Citroën

« Hozzászólás #16323 Dátum: 2007 Június 05, 19:29:04 »

No, MOST vagyunk itthon (de majdnem nem Cheesy), megnyugodtam (de lehet, hogy nem kéne). Aszongya:

5-6 km-t rongyoltunk vele hibátlanul. Leálltunk benzinkúthoz kereketfújni. Indulás OK, majd 500m mulva fulladozott. Még 500m-t bakkecskéztünk vele éppen-éppen-megyeget alapon, majd leállt. Detto mint tegnap éjjel, önindito forog, nem hiszem, hogy szivná a benzint. Hagytam hülni a motort. Öntöttem karbiba benyát 1: semmi, szintén csak öninditozik. Megint öntöttem 2: kicsit pöffent, de szinte semmi. Talán a melegtöl párolgott nagyon az üzemanyag. Akkor vártam még 5-6 percet legalább. Karbilocsolás 3: elöször önindito ment 10mp-ig kb, aztán lassacskán beröffent. Pár másodpercig le akart állni még, de nem engedtem Smiley utána pörgettem picit, lett alapjárat. Hazáig jó volt, persze fél km-re se voltunk akkor már itthonrol.

"Röviden" ennyi.
Hozzátenném még (de még játszom vele, csak nem a viharban), amikor öntöztem a karburátort, csöpögött, valahol a jobb széle táján (ez lehet, hogy csak melléöntés volt, de 3ból 2szer csepp-csepp). Amikor pedig elkezdett lefulladni a moci, nem segített a gázadás, csak meg-megugrott, de nem emelkedett a fordulat.

Akor mi vót a baj? AC? Dugulás?

ezen agyalok még. Nézegetem, mivel lehet összefüggésben, de csak a melegedést találtam lehetöségnek. Nem folyik semmi a motorban, a kocsi alatt az utsó megállásnál egy pötty olaj lett. Olajból van elég, senemsok senemkevés.
Valamiért kiszárad a karburátor, vagy nem szívja a benzint  Undecided. Idövel is összefüggésben van, ma kicsit kevesebbet ment mint tegnap, de eleinte semmi baja aztán hirtelen jön rá.

Gazpedal kibirta hazaig ? Smiley Nem akadt el a kiszorosodott bowden utkozben ? Tudtatok vele haladni?

Gázbowden tökéletesen bírta, sőt nem is ugrott egyet sem a bogi a lefulladásokig. Haladás megvolt, 3asban jól húz, de nem hajtottuk agyon azért. Amolyan kicsit nagypapásan gyorsultunk. Ha jó idö lesz, kiprobálgaom mire mit reagál a motor, szépen finoman, csak hogy lehessen okosat írni a jelenségekröl.
« Utoljára szerkesztve: 2007 Június 05, 19:33:21 írta gyiik »
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #16322 Dátum: 2007 Június 05, 19:27:45 »

Es hallottal mar ienrol, vagy csak az en kemiatanari agyambol pattant ez igy ki? Smiley

Földbe ásott sima vascsöveket így védték a korroziótól. aluforgáccsal összekötötték.
Nem elérhető gegob
Hozzászólások: 2191


« Hozzászólás #16321 Dátum: 2007 Június 05, 18:06:17 »

Megpróbálom összeszedni akkor.
Ami kell:
gömbölyű végű szivacstteddy
festék
glett
alapozó
csiszolópapír ( 400 tól 2000-ig )
esetleg csiszológép.

Szóval, kibontasz egy sört, és körbejárod a kocsit. Ahol szemmel láthatóan púpos a festék, lepatogzott, vagy feljött, ott fémig kell csiszolni, fémtisztára. Aztán ezt a fémtiszta felületet zsírtalanítani kell - szerintem higító megteszi, finoman megtörlöd. A kicsiszolásnál a széleket érdemes elsimítani.
Ha ez megvan, akkor jöhet a glett, szépen kigletteled, és hagyod megszáradni, majd síkba csiszolod, előbb durvával.
Ezt addig csinálod, amíg az összes ilyen hely kész nincs a kocsin.Érdemes mindenhol alaposan megnézni, ahol a festékleválásnak a legkisebb lehetősége is felmerül.
ha minden megvan, akkor az egész autót fe kell csiszolni 400-as papírral mattra, ettől jól tapad majd a festék.
A glettelt részeket alapozóval meg kell kínálni.
ha már minden festékes, és poros, akkor meg lehet inni még egy sört.
aztáén jöhet a teddy, több rétegben, ízlés szerint.
a magam feje után felkennék mondjuk három réteget, aztán csiszolnám újra, és újabb két réteg után megint, de már a 2000-es papírral, nedvesen.
Végül egy uccsó réteg és kész.
Nyilván érdemes a gépháztetőt, csomagtérfedelet, sárhányókat, vészhárítót,díszléceket, ilyesmi.
maszkolni szerintem a papírszalag a legjobb, meg az újságpapír, de erre nagyon oda kell figyelni, mert a gumi dolgoknak nem biztos, hogy jót tesz a festék.

hali

amit kiemeltem azt nem ertem, ott nedvesen csiszolsz?? ill milyen papirral??
valamint alapozos temat kifelejetetted, hany reteg, milyen csiszolas milyen papirral:D(és az alapozo elotti munkak, pesze teljes auto festesekor. pl:zsirtalanitas)
üdvw gegob
(egyebkent kiralyul le van irva:D)
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #16320 Dátum: 2007 Június 05, 17:38:34 »

Kicsit drága lenne, Mg-vel, de aluval megoldható.

Es hallottal mar ienrol, vagy csak az en kemiatanari agyambol pattant ez igy ki? Smiley


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #16319 Dátum: 2007 Június 05, 17:33:00 »

Vajon egy aktiv anodos korroziovedelem - a kivitelezes apro nehezsegeitol eltekintve - megoldhato lenne egy autonal ? Ez ugye arrol szolna, hogy egy magasabb standard elektrodpotencialu femet valamilyen elektrolittal erintkezesbe hozunk a bogar "vazaval" ami ugye hajlamos az evek soran korrodalodni. Mivel az alkalmazott femnek (mondjuk magnezium) magasabb a standard elektrodpotencialja, ezer' inkabb az oxidalodik, nem a vas. Ez elvileg egeszen addig tokeletes vedelmet biztosit, amig a magnezium el nem fogy. De mielott elfogyna, potoljuk! Ezt mondjuk el tudnam kepzelni ugy, hogy a hatso ules ala kikepezni egy kisebb tartalyt, amibe vizet - elektrolitot - toluk, ebbe beledobigalunk egy magneziumtombot, az egeszet felulrol jol lezarjuk es az elektrolit oldatot es a fogyo magneziumdarabot/rudat/tombot neha csereljuk... Ki kene probalni ... Wink

Kicsit drága lenne, Mg-vel, de aluval megoldható.
Rulezka
« Hozzászólás #16318 Dátum: 2007 Június 05, 17:19:36 »

felsz, mi? ;-) a vegen ma' csak a tied lesz matt, meg a 40 eves barkaszok ;-)
nem félek, nem maradok egyedül 
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #16317 Dátum: 2007 Június 05, 17:06:59 »


Vajon egy aktiv anodos korroziovedelem - a kivitelezes apro nehezsegeitol eltekintve - megoldhato lenne egy autonal ? Ez ugye arrol szolna, hogy egy magasabb standard elektrodpotencialu femet valamilyen elektrolittal erintkezesbe hozunk a bogar "vazaval" ami ugye hajlamos az evek soran korrodalodni. Mivel az alkalmazott femnek (mondjuk magnezium) magasabb a standard elektrodpotencialja, ezer' inkabb az oxidalodik, nem a vas. Ez elvileg egeszen addig tokeletes vedelmet biztosit, amig a magnezium el nem fogy. De mielott elfogyna, potoljuk! Ezt mondjuk el tudnam kepzelni ugy, hogy a hatso ules ala kikepezni egy kisebb tartalyt, amibe vizet - elektrolitot - toluk, ebbe beledobigalunk egy magneziumtombot, az egeszet felulrol jol lezarjuk es az elektrolit oldatot es a fogyo magneziumdarabot/rudat/tombot neha csereljuk... Ki kene probalni ... Wink


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #16316 Dátum: 2007 Június 05, 16:30:21 »

héééé ne lépj vissza,eddig te is mattra mentél!  Evil

felsz, mi? ;-) a vegen ma' csak a tied lesz matt, meg a 40 eves barkaszok ;-)


Buzi, aki fékez! :-)))
Oldalak: 1 ... 1602 1603 1604 1605 1606 [1607] 1608 1609 1610 1611 1612 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.126 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.