www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 20, 00:46:54

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1573 1574 1575 1576 1577 [1578] 1579 1580 1581 1582 1583 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13198601 alkalommal)
1303LS
« Hozzászólás #17515 Dátum: 2007 Július 17, 20:23:13 »

Na ez a "rahmenkopf" és csúnyán el van törve.

Néztem a Hudák árlistáján (alvázfejet talált csak a kereső) csak az alsó lemez 21800Ft.
Google viszont talált komplettet 368EUR-ért.  Undecided
Nagyon drága dolog. Jó állapotú bontottat kell keresni.
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #17514 Dátum: 2007 Július 17, 20:22:41 »

Na ez a "rahmenkopf" és csúnyán el van törve.
Nem akarlak elkeseríteni, de nem lesz olcsó se nem egyszerű aktus.
Keress egy jó lakatos mester (lehetőleg olyat aki már látott ilyet) és beszéljétek jól körül, nem tudom, hogy kasztni leszedés nélkül meg lehet-e csinálni rendesen.  Undecided
Ha gondolod megkérdezhetem egytől akit merek ajánlani, de kétlem, hogy emberi mértékkel mért időben beférnél.  Undecided
meglehet csak nagy cumi

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető gyiik
Hozzászólások: 933


borzasztó-Bogár és Citroën

« Hozzászólás #17513 Dátum: 2007 Július 17, 20:22:18 »

Nah akkor en is leirom, h h jartunk mult heten!
'szép' mese... és én még csak a kasztnit bontom, mocihoz hozzá se nyúltam Cheesy mi lesz itt még...

vonatkozóan kérdezném: mit muszáj cserélni a bogármotorban (F-es) és mi az amit kevésbé lényeges (ha lehet, sorrendben pls)? Ha már egyszer kibontom és kitisztitom, cserélgetem a tömitéseket meg a gyertyákat, stb. Mi az ami bogi specifikus, különösen figyeljek rá?
Úgy néz ki, lesz egy kis pénztöbblet az elgondolásomhoz képest és okosan költeném Smiley
1303LS
« Hozzászólás #17512 Dátum: 2007 Július 17, 20:15:16 »

Tanacsot kerek!


Na ez a "rahmenkopf" és csúnyán el van törve.
Nem akarlak elkeseríteni, de nem lesz olcsó se nem egyszerű aktus.
Keress egy jó lakatos mester (lehetőleg olyat aki már látott ilyet) és beszéljétek jól körül, nem tudom, hogy kasztni leszedés nélkül meg lehet-e csinálni rendesen.  Undecided
Ha gondolod megkérdezhetem egytől akit merek ajánlani, de kétlem, hogy emberi mértékkel mért időben beférnél.  Undecided
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #17511 Dátum: 2007 Július 17, 20:09:12 »

Tanacsot kerek!

Legutobbi muszaki alkalmaval ikerMiki vitte a kocsimat muszakiztatni, mondta, h vmit hegeszteni kellett rajta jobb elol, azt megcsinaltak, az +3000 penz lesz. Meg is csinaltak, szepen lefujtak narancssarga alvazvedovel, idaig nincs is semmi gond. De mult heten, mikor a jobb elso kerek miatt megemeltem a kocsit, akkor vettem eszre ezt a bazi nagy torest, pont az ominozus hegesztes menten, szepen, teljes hosszaban! :-( Gondolom szar volt a hegesztes... Azert van csak ennyire szetnyilva, mer' direkt alatoltam az emelot az elejenek, h jol lathassam a torest, ha leengedtem a kocsit, a szelek szepen osszefekudtek, nem is latszik, h el van torve.

A kerdeseim:
- pontosan mi ez a resz, ami el van torve?
- mennyire nagy batorsag ezzel igy autozni? :-)
- mennyibe kerulhet a javitasa? hegeszteni eleg, ugye? (csak vmi normalis szakember kene, gondolom)

A kep:

ez mi a töcs???
pálcikafutómű?
merthogy nem ismerős a látvány...



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13994


30-347-1939

« Hozzászólás #17510 Dátum: 2007 Július 17, 19:23:39 »

off
na ott nekem is volt kuplungbowden szakadásom akkumulátor problémával füszerezve 1995 telén - igaz szalagkorláton kívül. szóval se betolni, se beindítani nem lehetett és természetesen váltani sem. haza busszal a lefáradt akksival, másnap vissza a kocsiért a feltöltött akksival, sebességben beröffentettem oszt uzsgyi haza váltás és megállás nélkül.
a legemlékezetesebb mégis a kinyomócsapágy leesése volt a kinyomóvilláról mikor mentünk a Mátrába kirándulni. az út szélén kivettem a motort a kocsiból, vissza a kinyomócsapágyat, vissza a motort és haladtunk tovább. talán másfél óráig tartott a mutatvány (szerencsétlenkedés) mert egyszerű hidraulikus emelőm volt, nem futotta krokodilra. fiatalság bolondság  Cheesy hú desok sztori jutott eszembe... on
Ezt én már hallottam!! Hát !Leesett az állam!Én is csináltam sok mindent már ,de ez meghaladná a képességeimet!

Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13994


30-347-1939

« Hozzászólás #17509 Dátum: 2007 Július 17, 19:18:25 »

Nah akkor en is leirom, h h jartunk mult heten!

Beterveztuk az indulast szerdan Kunmadarasra (parom szulei), majd ugye onnan penteken Kiskorere. Szolnoknal lefordultunk Foldvar fele, parom talalkozni akart regi osztalytarsaival, aztan Rakoczifalvan vmi erdekes sivito hang jott a motor felol, mikor felrealltam le is allt. Probaltam inditani, de kb meg se tekerte a motrot, harmadik inditasnal tortent vmi, de iszonyatos hangja volt, az utemek eleg szetb@szottak voltak ... kozben alapjaratot eppencsak tartja, gyorsan hatraszaladok kozben brutal kerreges es csattogas, tolom a gazbowdent, fordulaton meg brutalisabb, fulsuketito zorej, a dinamobol szurke por szall fel, az recseg iszonyatosan, mikozben hihetetlenul forro. Na mondom szep... Hagytuk egy orat hulni, utana csak egyszer probaltam inditani, nem javult, nem eroltettem tovabb. Parom elment busszal Foldvarra, addig en probaltam vhogy felvenni a kapcsolatot azzal az autoszerelovel, aki elott lerohadt a bogi, de nem nyitottak ajtot. Felhivtam Mareszt, h adjon tanacsot, mondtam, h a dinamo megmurdelt. Aszonta kossem ki a vezetekeket, szenkefeket akasszam ki es ugy el tudok vele menni hazaig (toltes nelkul ugye). Ez jo is lett volna, ha nem a csapagy rohad meg a dinamoban. Megjott az autoszerelo, kertem tole tanacsot, micsinaljak. Az elso amit mondott az az volt, h ilyen 100 eves szarral minek jar az ember... Ezt nem kommentaltam, egy kedves mosolyt megeresztve megkerdeztem megegyszer, h mien _megoldast_ javasol? Aztan arra jutottunk, h 1 telepulessel vissza, Szolnok fele van egy autovillamossagis oregur, o siman felujitja nekem kb 5kHUF-er' a dinamomat, vigyem el hozza. Mondom remek, koszonom, akkor adjon egy nagy csavarhuzot, h az ekszijtarcsat rogzitve meg tudjam lazitani az anyat, stbstbstb. Adott egyet, kikuldte a fiat (szinten autoszerelo), h segitsen nekem (ugye meg mindig ott allunk a hazuk elott). Levettuk a tarcsat, meglazitottuk a bilincset, szetcsavaroztunk mindent, de Mareszt ujbol felhivva (es tanacsot kerve a dinamo kiemelesevel kapcsolatban) sem tudtuk kihuzni a turbinat a hazbol. Maresz mondta, h spajszert is nyugodtan hasznalhatunk, de ugy sem ment. Ja, kozben az eso brutalisan elkezdett esni! Szarra aztunk mind a ketten, a gyerek csak rohogott rajtam, h mien jol elakadtam Bp-tol millio kilometerre, majd gondol ram, mikor ejjel a masik oldalara fordul en meg kint azok tovabbra is az esoben ... Mondta, h egy utolso probalkozas, ha nem megy, akkor o megy. Aztan ment, mer' nem ment.

Ott altam az esoben, szetazva, nyakig olajosan es mocskosan, bogi telepakolva cuccokkal Kiskorere, motor darabokban, hatalmas patakok folydogalnak mar mindenfele, sotetedik es ott vagyok a bogarral anyamkinnyafalvan. Remek. Elmentem tusfurdovel megfurodtem az 50 meterre levo langyos vizforrashoz, a kenszaggal nem torodtem, orultem, h fogyott rolam az olaj, az auto mellett atoltoztem (akkor mar csak szemerkelt az eso) es beultem, vartam paromat aki jott vissza a busszal Foldvarrol. Kozben beszeltem az apjaval, h vajon megoldhato-e, h ertunk jojjon kocsival? Mondta indul, parommal kb egyszerre ertek oda a kocsihoz (masfel ora mulva), gyorsan ittunk egy kis forro kavet amit hoztak termoszban es megkezdodott a 80 kilometeres vontatas!

Az jo volt, mer' hatalmas eso kerekedett ismet, en ugye nem torolhettem allandoan az ablakot, mer' csak akksirol ment minden, toltes nem jart hozza, feltem, h a tompitott sem birja majd azt a ket orat, amit en a vontatasra szamitottam. Neha szo szerint halalfelelmem volt, mert neha mentunk vagy 70-nel, ejszaka, lampa nelkul, zuhogo esoben egy kotellel osszekotve egy masik kocsival amibol en csak annyit lattam, h vilagit elottem 2 meterre ket piros lampa. Tudtam, h ha most fekez akkor belemegyek, mer' nem igazan volt meg a sebesseghez valo eloirt kotelezo kovetesi tavolsag... Neha eltuntek jobbra, vagy balra, akkor hirtelen utanukkormanyoztam, mert oankor kanyar volt, vagy ki kellett kerulni egy biciklist, tisztara olyan volt, mint vmi reflex-fejleszto autoversenyes jatek, ugyh igyekeztem jol teljesiteni, mer' ugye menteni nem lehetett ;-) Ha ablakot toroltem, akkor egy mp-ig jo volt, utana mar rosszabb, mint elotte, mer' a sok kis vizcseppen nem lattam at semmit, akkor lett kicsit jobb, mikor mar osszefuggo vizreteg volt az ablakon, akkor azer' vmit lattam. Na, aztan megerkeztunk Kunhegyesre, mar orultem, h mar csak par kilometer van hatra, arra amugyis kicsi a forgalom (plane igy ejjel), egy jobbkanyar es egyenes az ut Kunmadarasra.

Es akkor folytatodott a remalom! A jobb elso kerektol ISZONYATOS femes csikorgo hang jelentkezett, a tablakreta csikorgasa vegyitve az uveg csikorgasaval es mindez egy nagy acellemez szelen raspolyhuzogatassal. Aszittem leszakadt a jobb eleje, aztan leer a kocsi a foldre, de ezt gyorsan elvetettem, mer' az auto nem dolt meg. Azonnal elkezdtem villogni meg dudalni, h alljunk felre, de mint kiderult nem kellett volna, mer' ok is hallottak, meg meg a szomszed falu is vszeg. Nem tudtuk mi lehet, az esoben alafekudtunk, nezegettuk, aszittuk, h a kormanymu tolorudja ratolta a fektarcsara azt a takarolemezt (nemtom mi a neve) es az ad ki ilyen hangot. Mindekozben fek volt, tehat a fekrendszer egybenlevonek tunt. Ha megmozditottuk az autot 2 centinyit, akkor is azonnal nyikorgott, rendkivul hangosan, femesen. Probaltuk utogetni, a lemezt tavolabb hajlitani a fektarcsatol, de ezek nem segitettek, ugyh nem maradt mas, a maradek 3-4 kilometert igy tettuk meg, felcsikorogtunk ket falut jo kis eji almukbol ;-)


Szegeny parom mar neha a siras hataran allt, azt gondolta, h ezzel a bogarral tobbet nem megyunk sehova, ez ott marad Kunhegyesen a kanyarban, kesz passz. De itthon vagyunk! :-)
Hát ez nem volt semmi!Aki ezt végigcsinálja a bogár mellett,az sokáig" bogaras" marad!!!Remélhetőleg a család tagjai sokáig ugyanilyen türelemmel bírnak majd!
« Utoljára szerkesztve: 2007 Július 17, 19:20:19 írta sparkafer »

Nem elérhető bokonon
Hozzászólások: 1558


« Hozzászólás #17508 Dátum: 2007 Július 17, 17:47:35 »

Nah akkor en is leirom, h h jartunk mult heten!


Respekt! Ha ezt a sztorit előbb olvasom, a kitartásodból erőt merítve a mi lerobbant boginkat hazatoltam volna a 60 km-n  Grin
Nem elérhető luftsick
Hozzászólások: 1047


« Hozzászólás #17507 Dátum: 2007 Július 17, 16:06:28 »

Most hogy belegondolok, én összesen egyszer rohadtam le a bogival (régi), pedig rengeteget ment.
Mondjuk akkor a ferihegyi gyorsforgalmin a felüljáró teteje előtt pár méterrel ( szarabb helyet nehéz kitalálni ) akkor is csak a megszakító égett be olyan szerencsétlenül hirtelen, hogy egy pöffenés nélkül megállt a motor. Nem tudom miért,de rögtön oda nyúltam nem is néztem vezetékeket meg semmit, pici polírpapírral meghuzogattam és már mentünk is tovább, szerintem 2-3 percnél nem volt több.  Grin
off
na ott nekem is volt kuplungbowden szakadásom akkumulátor problémával füszerezve 1995 telén - igaz szalagkorláton kívül. szóval se betolni, se beindítani nem lehetett és természetesen váltani sem. haza busszal a lefáradt akksival, másnap vissza a kocsiért a feltöltött akksival, sebességben beröffentettem oszt uzsgyi haza váltás és megállás nélkül.
a legemlékezetesebb mégis a kinyomócsapágy leesése volt a kinyomóvilláról mikor mentünk a Mátrába kirándulni. az út szélén kivettem a motort a kocsiból, vissza a kinyomócsapágyat, vissza a motort és haladtunk tovább. talán másfél óráig tartott a mutatvány (szerencsétlenkedés) mert egyszerű hidraulikus emelőm volt, nem futotta krokodilra. fiatalság bolondság  Cheesy hú desok sztori jutott eszembe... on
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #17506 Dátum: 2007 Július 17, 16:04:07 »

Tanacsot kerek!

Legutobbi muszaki alkalmaval mikor vittek a kocsimat muszakiztatni, mondtak, h vmit hegeszteni kellett rajta a szomszedos muhelyben jobb elol, meg is csinaltak, szepen lefujtak narancssarga alvazvedovel, idaig nincs is semmi gond. De mult heten, mikor a jobb elso kerek miatt megemeltem a kocsit, akkor vettem eszre ezt a bazi nagy torest, pont az ominozus hegesztes menten, szepen, teljes hosszaban! :-( Azert van csak ennyire szetnyilva, mer' direkt alatoltam az emelot az elejenek, h jol lathassam a torest, ha leengedtem a kocsit, a szelek szepen osszefekudtek, nem is latszik, h el van torve.

A kerdeseim:
- pontosan mi ez a resz, ami el van torve?
- mennyire nagy batorsag ezzel igy autozni? :-)
- mennyibe kerulhet a javitasa? hegeszteni eleg, ugye?

A kep:
« Utoljára szerkesztve: 2007 Július 18, 19:50:41 írta Protheus »


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #17505 Dátum: 2007 Július 17, 16:00:21 »

boci talpra fog állni, csak idő kérdése, a donor már megvan.

  Hajra! :-)


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Qzma
Hozzászólások: 7189


http://t2ab4sale.blog.hu/

« Hozzászólás #17504 Dátum: 2007 Július 17, 15:57:15 »

Érik már a Szürkebarát Cool

boci talpra fog állni, csak idő kérdése, a donor már megvan. Ezer hála érte Hollónak...   

köszönöm Gumiboginak, Herbie67nek, és Typ117nek a segítséget  Smiley

[melléklet törölve az admin által]

http://t2ab4sale.blog.hu/   ÚJ A TEFONSZÁMOM:06203692740
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #17503 Dátum: 2007 Július 17, 15:50:30 »

Most hogy belegondolok, én összesen egyszer rohadtam le a bogival (régi), pedig rengeteget ment.
Mondjuk akkor a ferihegyi gyorsforgalmin a felüljáró teteje előtt pár méterrel ( szarabb helyet nehéz kitalálni ) akkor is csak a megszakító égett be olyan szerencsétlenül hirtelen, hogy egy pöffenés nélkül megállt a motor. Nem tudom miért,de rögtön oda nyúltam nem is néztem vezetékeket meg semmit, pici polírpapírral meghuzogattam és már mentünk is tovább, szerintem 2-3 percnél nem volt több.  Grin
hát, én mikor megkaptam a gépet, azzal mentem érettségizni, hazafelé meg egyszercsak megállt. hívtam a havert, hogy vontasson el, a vontatókötélen nem karabiner volt, csak horog, ami kiegyenesedett egy nagyobb gáznál, letettem a gépet, haza, aztán kiderült, hogy csak egy kábelsaru csúszott le.

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
1303LS
« Hozzászólás #17502 Dátum: 2007 Július 17, 15:27:44 »

Most hogy belegondolok, én összesen egyszer rohadtam le a bogival (régi), pedig rengeteget ment.
Mondjuk akkor a ferihegyi gyorsforgalmin a felüljáró teteje előtt pár méterrel ( szarabb helyet nehéz kitalálni ) akkor is csak a megszakító égett be olyan szerencsétlenül hirtelen, hogy egy pöffenés nélkül megállt a motor. Nem tudom miért,de rögtön oda nyúltam nem is néztem vezetékeket meg semmit, pici polírpapírral meghuzogattam és már mentünk is tovább, szerintem 2-3 percnél nem volt több.  Grin
1303LS
« Hozzászólás #17501 Dátum: 2007 Július 17, 15:23:46 »

én mikor most nemrég elszakadt a kuplungbowden halálosan nyugdtan vettem tudomásul Smiley
Nekem meg be kellene tennem ilyesztésképpen egy gáz és egy kuplungbowdent, de még itthon sincs.
Venni meg mindig elfelejtek.  Undecided
1303LS
« Hozzászólás #17500 Dátum: 2007 Július 17, 15:22:08 »

Nah akkor en is leirom, h h jartunk mult heten!


Jó kis kaland, tisztelet a kitartásodnak, meg az aszzonykáénak is.  Cheesy
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #17499 Dátum: 2007 Július 17, 14:47:52 »

Szerintem ez volt a bogarad részéről a beavatási szertartás, mostantól lettél a járgány tulajdonosa. Csak próbára tett picit, feszegetve a határaidat, de látod végül te nyertél, és ez a fontos. A pillanatnyi elkeseredés, és tanácstalanság idővel a legkalandosabb emlékké színesül, és lesz miről mesélned  Wink vagyunk ezzel így páran. én mosolyogva gondolok vissza az ilyen esetekre, amiket rizsrakétával nem élhet át az ember. ez utóbbiakat elegánsan lehet otthagyni az árokparton, vagy trélerre rántani - még a kezedet sem tudod igazán összekenni.
én mikor most nemrég elszakadt a kuplungbowden halálosan nyugdtan vettem tudomásul Smiley

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető st. michael
Hozzászólások: 167


« Hozzászólás #17498 Dátum: 2007 Július 17, 14:44:34 »

ez nagyon kemény sztori, örülök, hogy sikerült túlélni...

Nah akkor en is leirom, h h jartunk mult heten!


Te pedig mennyei seregek vezére, a Sátánt és a többi gonosz szellemet, akik a lelkek vesztére körüljárnak a világban, Isten erejével taszítsd vissza a kárhozat helyére.
Nem elérhető Strano
Hozzászólások: 1785


Mana mou Ellas

« Hozzászólás #17497 Dátum: 2007 Július 17, 14:40:51 »

Érdekes megoldások, ötletek Bogárszereléshez:













És a mai best of:



Gipsszel kitöltött rohadások...

Ha te szólsz Istenhez, az imádság. Ha ő szól hozzád, az skizofrénia...
Nem elérhető luftsick
Hozzászólások: 1047


« Hozzászólás #17496 Dátum: 2007 Július 17, 14:39:34 »

Nah akkor en is leirom, h h jartunk mult heten!

De itthon vagyunk! :-)
Szerintem ez volt a bogarad részéről a beavatási szertartás, mostantól lettél a járgány tulajdonosa. Csak próbára tett picit, feszegetve a határaidat, de látod végül te nyertél, és ez a fontos. A pillanatnyi elkeseredés, és tanácstalanság idővel a legkalandosabb emlékké színesül, és lesz miről mesélned  Wink vagyunk ezzel így páran. én mosolyogva gondolok vissza az ilyen esetekre, amiket rizsrakétával nem élhet át az ember. ez utóbbiakat elegánsan lehet otthagyni az árokparton, vagy trélerre rántani - még a kezedet sem tudod igazán összekenni.
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #17495 Dátum: 2007 Július 17, 14:29:13 »

jó kis történet, del egalább a vége jó. azért a féktárcsákat érdmeesl nne lecserélni, ha 5km-en át hornyot vágtál bele

Szerencsere nem, nem a fektarcsa hasznos feluleten volt az a biszbasz, hanem folotte, a tengelyhez kozelebb, ahol kimunkalatlanabb az anyag.



[melléklet törölve az admin által]


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #17494 Dátum: 2007 Július 17, 14:07:48 »

Nah akkor en is leirom, h h jartunk mult heten!
jó kis történet, del egalább a vége jó. azért a féktárcsákat érdmeesl nne lecserélni, ha 5km-en át hornyot vágtál bele

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #17493 Dátum: 2007 Július 17, 14:05:28 »

2,5? minden típusnál ez a mennyiség a jellemző? Nekem egy 1302S van (1584cm3). Ha jól emlékszem 4 litert számolt a fickó...  Shocked
ez az olajkinyomás mennyire veszélyes? mert már mentem vele azóta  Undecided
köszönöm az infókat!

A 4 lityi nagyon sok.Engedj le belőle mindeképpen .
Nagyon tunying motoroknál lehet egy kicsit több, pl nagyobb dekni, külső hűtő, de nem ennyivel.

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #17492 Dátum: 2007 Július 17, 14:04:58 »

fék-kérdés:

Megy a kis auto, s - ha jól hallom - a hátsó dobfék ütemesen nyikorog (nyik-nyik-nyik-nyik...).
Szaki(?) mondja, elgyengült a visszahúzórugó. De az a furcsa, hogy ha egy picit benyomom a pedált, akkor abbamarad a hang (s még nem érezni a fékezést).
Egy másik szaki(?) azt mondja, kizárt, hogy a rugóval van gond.  Huh
Most akkor mi van?
Érdemes lenne kicserélni a rugót? Szokott ez ilyet okozni?
detto ugyanez van nekem is.

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető st. michael
Hozzászólások: 167


« Hozzászólás #17491 Dátum: 2007 Július 17, 14:03:15 »

2,5? minden típusnál ez a mennyiség a jellemző? Nekem egy 1302S van (1584cm3). Ha jól emlékszem 4 litert számolt a fickó...  Shocked
ez az olajkinyomás mennyire veszélyes? mert már mentem vele azóta  Undecided
köszönöm az infókat!

Ha nem eredeti a nivopalcad (mint pl az enyem, hofokmeros, elektromos), akkor ugye nem sokat mond rajta a min/max jeloles, akkor ami tampont: 2,5 liter olaj kell a bogiba. :-)

Te pedig mennyei seregek vezére, a Sátánt és a többi gonosz szellemet, akik a lelkek vesztére körüljárnak a világban, Isten erejével taszítsd vissza a kárhozat helyére.
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #17490 Dátum: 2007 Július 17, 13:25:17 »

Protheus, gratulálok a kitartásodhoz! Néha kicsit törődni kell a kedvencekkel, de szerencsére ritkán szoktak este szakadó esőben tönkremenni. Lelkük van. :-)

Ja és vegyél buszt!
(abban tudsz aludni, ha lerohad  Grin )

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #17489 Dátum: 2007 Július 17, 13:18:18 »

Protheus, gratulálok a kitartásodhoz! Néha kicsit törődni kell a kedvencekkel, de szerencsére ritkán szoktak este szakadó esőben tönkremenni. Lelkük van. :-)
   én is pont erre gondoltam jó hogy mások is így érzik 

Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #17488 Dátum: 2007 Július 17, 12:56:18 »

1. Szedd le a dobot, látni fogsz mindent. Azért, mert kis fék nyomásra Te még nem érzel fékhatást, lehet, hogy a pofák már megmozdulnak és nem csikorog.
2. Mindenkéépen eressz le belőle olajat, a megfefelő szintig. Ellenkező esetben minden létező helyen (szimmeringek, légszűrő, mittomén) ki fogja nyomni magából, amit nem szeretnél.

Ha nem eredeti a nivopalcad (mint pl az enyem, hofokmeros, elektromos), akkor ugye nem sokat mond rajta a min/max jeloles, akkor ami tampont: 2,5 liter olaj kell a bogiba. :-)


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #17487 Dátum: 2007 Július 17, 12:46:56 »

1. Szedd le a dobot, látni fogsz mindent. Azért, mert kis fék nyomásra Te még nem érzel fékhatást, lehet, hogy a pofák már megmozdulnak és nem csikorog.
2. Mindenkéépen eressz le belőle olajat, a megfefelő szintig. Ellenkező esetben minden létező helyen (szimmeringek, légszűrő, mittomén) ki fogja nyomni magából, amit nem szeretnél.

fék-kérdés:

Megy a kis auto, s - ha jól hallom - a hátsó dobfék ütemesen nyikorog (nyik-nyik-nyik-nyik...).
Szaki(?) mondja, elgyengült a visszahúzórugó. De az a furcsa, hogy ha egy picit benyomom a pedált, akkor abbamarad a hang (s még nem érezni a fékezést).
Egy másik szaki(?) azt mondja, kizárt, hogy a rugóval van gond.  Huh
Most akkor mi van?
Érdemes lenne kicserélni a rugót? Szokott ez ilyet okozni?

olaj-kérdés:

Nagy motorgenerál után volt egy olajcsere. A srác jól megtöltötte olajjal, úgy, hogy a pálcán nem a két jel között van a szint, hanem vagy mégegyszer olyan magasan, mint a min-max intervallum. Nem probléma ez? Nem kellene kiengedni valamennyit?

Köszönöm a segítséget!
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #17486 Dátum: 2007 Július 17, 12:44:24 »

Protheus, gratulálok a kitartásodhoz! Néha kicsit törődni kell a kedvencekkel, de szerencsére ritkán szoktak este szakadó esőben tönkremenni. Lelkük van. :-)
Nem elérhető st. michael
Hozzászólások: 167


« Hozzászólás #17485 Dátum: 2007 Július 17, 12:40:55 »

fék-kérdés:

Megy a kis auto, s - ha jól hallom - a hátsó dobfék ütemesen nyikorog (nyik-nyik-nyik-nyik...).
Szaki(?) mondja, elgyengült a visszahúzórugó. De az a furcsa, hogy ha egy picit benyomom a pedált, akkor abbamarad a hang (s még nem érezni a fékezést).
Egy másik szaki(?) azt mondja, kizárt, hogy a rugóval van gond.  Huh
Most akkor mi van?
Érdemes lenne kicserélni a rugót? Szokott ez ilyet okozni?

olaj-kérdés:

Nagy motorgenerál után volt egy olajcsere. A srác jól megtöltötte olajjal, úgy, hogy a pálcán nem a két jel között van a szint, hanem vagy mégegyszer olyan magasan, mint a min-max intervallum. Nem probléma ez? Nem kellene kiengedni valamennyit?

Köszönöm a segítséget!

Te pedig mennyei seregek vezére, a Sátánt és a többi gonosz szellemet, akik a lelkek vesztére körüljárnak a világban, Isten erejével taszítsd vissza a kárhozat helyére.
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #17484 Dátum: 2007 Július 17, 12:28:27 »

Nah akkor en is leirom, h h jartunk mult heten!

Beterveztuk az indulast szerdan Kunmadarasra (parom szulei), majd ugye onnan penteken Kiskorere. Szolnoknal lefordultunk Foldvar fele, parom talalkozni akart regi osztalytarsaival, aztan Rakoczifalvan vmi erdekes sivito hang jott a motor felol, mikor felrealltam le is allt. Probaltam inditani, de kb meg se tekerte a motrot, harmadik inditasnal tortent vmi, de iszonyatos hangja volt, az utemek eleg szetb@szottak voltak ... kozben alapjaratot eppencsak tartja, gyorsan hatraszaladok kozben brutal kerreges es csattogas, tolom a gazbowdent, fordulaton meg brutalisabb, fulsuketito zorej, a dinamobol szurke por szall fel, az recseg iszonyatosan, mikozben hihetetlenul forro. Na mondom szep... Hagytuk egy orat hulni, utana csak egyszer probaltam inditani, nem javult, nem eroltettem tovabb. Parom elment busszal Foldvarra, addig en probaltam vhogy felvenni a kapcsolatot azzal az autoszerelovel, aki elott lerohadt a bogi, de nem nyitottak ajtot. Felhivtam Mareszt, h adjon tanacsot, mondtam, h a dinamo megmurdelt. Aszonta kossem ki a vezetekeket, szenkefeket akasszam ki es ugy el tudok vele menni hazaig (toltes nelkul ugye). Ez jo is lett volna, ha nem a csapagy rohad meg a dinamoban. Megjott az autoszerelo, kertem tole tanacsot, micsinaljak. Az elso amit mondott az az volt, h ilyen 100 eves szarral minek jar az ember... Ezt nem kommentaltam, egy kedves mosolyt megeresztve megkerdeztem megegyszer, h mien _megoldast_ javasol? Aztan arra jutottunk, h 1 telepulessel vissza, Szolnok fele van egy autovillamossagis oregur, o siman felujitja nekem kb 5kHUF-er' a dinamomat, vigyem el hozza. Mondom remek, koszonom, akkor adjon egy nagy csavarhuzot, h az ekszijtarcsat rogzitve meg tudjam lazitani az anyat, stbstbstb. Adott egyet, kikuldte a fiat (szinten autoszerelo), h segitsen nekem (ugye meg mindig ott allunk a hazuk elott). Levettuk a tarcsat, meglazitottuk a bilincset, szetcsavaroztunk mindent, de Mareszt ujbol felhivva (es tanacsot kerve a dinamo kiemelesevel kapcsolatban) sem tudtuk kihuzni a turbinat a hazbol. Maresz mondta, h spajszert is nyugodtan hasznalhatunk, de ugy sem ment. Ja, kozben az eso brutalisan elkezdett esni! Szarra aztunk mind a ketten, a gyerek csak rohogott rajtam, h mien jol elakadtam Bp-tol millio kilometerre, majd gondol ram, mikor ejjel a masik oldalara fordul en meg kint azok tovabbra is az esoben ... Mondta, h egy utolso probalkozas, ha nem megy, akkor o megy. Aztan ment, mer' nem ment.

Ott altam az esoben, szetazva, nyakig olajosan es mocskosan, bogi telepakolva cuccokkal Kiskorere, motor darabokban, hatalmas patakok folydogalnak mar mindenfele, sotetedik es ott vagyok a bogarral anyamkinnyafalvan. Remek. Elmentem tusfurdovel megfurodtem az 50 meterre levo langyos vizforrashoz, a kenszaggal nem torodtem, orultem, h fogyott rolam az olaj, az auto mellett atoltoztem (akkor mar csak szemerkelt az eso) es beultem, vartam paromat aki jott vissza a busszal Foldvarrol. Kozben beszeltem az apjaval, h vajon megoldhato-e, h ertunk jojjon kocsival? Mondta indul, parommal kb egyszerre ertek oda a kocsihoz (masfel ora mulva), gyorsan ittunk egy kis forro kavet amit hoztak termoszban es megkezdodott a 80 kilometeres vontatas!

Az jo volt, mer' hatalmas eso kerekedett ismet, en ugye nem torolhettem allandoan az ablakot, mer' csak akksirol ment minden, toltes nem jart hozza, feltem, h a tompitott sem birja majd azt a ket orat, amit en a vontatasra szamitottam. Neha szo szerint halalfelelmem volt, mert neha mentunk vagy 70-nel, ejszaka, lampa nelkul, zuhogo esoben egy kotellel osszekotve egy masik kocsival amibol en csak annyit lattam, h vilagit elottem 2 meterre ket piros lampa. Tudtam, h ha most fekez akkor belemegyek, mer' nem igazan volt meg a sebesseghez valo eloirt kotelezo kovetesi tavolsag... Neha eltuntek jobbra, vagy balra, akkor hirtelen utanukkormanyoztam, mert oankor kanyar volt, vagy ki kellett kerulni egy biciklist, tisztara olyan volt, mint vmi reflex-fejleszto autoversenyes jatek, ugyh igyekeztem jol teljesiteni, mer' ugye menteni nem lehetett ;-) Ha ablakot toroltem, akkor egy mp-ig jo volt, utana mar rosszabb, mint elotte, mer' a sok kis vizcseppen nem lattam at semmit, akkor lett kicsit jobb, mikor mar osszefuggo vizreteg volt az ablakon, akkor azer' vmit lattam. Na, aztan megerkeztunk Kunhegyesre, mar orultem, h mar csak par kilometer van hatra, arra amugyis kicsi a forgalom (plane igy ejjel), egy jobbkanyar es egyenes az ut Kunmadarasra.

Es akkor folytatodott a remalom! A jobb elso kerektol ISZONYATOS femes csikorgo hang jelentkezett, a tablakreta csikorgasa vegyitve az uveg csikorgasaval es mindez egy nagy acellemez szelen raspolyhuzogatassal. Aszittem leszakadt a jobb eleje, aztan leer a kocsi a foldre, de ezt gyorsan elvetettem, mer' az auto nem dolt meg. Azonnal elkezdtem villogni meg dudalni, h alljunk felre, de mint kiderult nem kellett volna, mer' ok is hallottak, meg meg a szomszed falu is vszeg. Nem tudtuk mi lehet, az esoben alafekudtunk, nezegettuk, aszittuk, h a kormanymu tolorudja ratolta a fektarcsara azt a takarolemezt (nemtom mi a neve) es az ad ki ilyen hangot. Mindekozben fek volt, tehat a fekrendszer egybenlevonek tunt. Ha megmozditottuk az autot 2 centinyit, akkor is azonnal nyikorgott, rendkivul hangosan, femesen. Probaltuk utogetni, a lemezt tavolabb hajlitani a fektarcsatol, de ezek nem segitettek, ugyh nem maradt mas, a maradek 3-4 kilometert igy tettuk meg, felcsikorogtunk ket falut jo kis eji almukbol ;-)

Otthon masnap a dinamo - talan mondanom sem kell - 1 perc alatt kijott turbinastul, keritettunk 36os csillagkulcsot, szetszereltuk az egeszet (halas koszonet megint Maresznak es Megyonak, akik telefonos segitseget nyujtottak ehhez), vettunk bele csapagyakat, beleraktuk, en atpucoltam addig az egesz karbit, mindent beraktunk a helyere, es akkor kiderult, h nincs meg az a nagy kupos alatet ami a kulso ekszijtarcsafelet a tavtarto-lemezekkel rogziti ... atturtam mindent, de tudtam, h nem volt benne a leltaramban, amit gondosan mar anyamkinnyafalvan elkezdtem osszeallitani (csavarok, alatetek, alkatreszek) es szepen elrakni, vszeg a szerelo mikor letekerte az anyat a legelejen lerakta az alatetet a homokba, ami az eso megerkezese utan azonnal sartengerre valtozott es tocsogva nyelte magaba a bogim egy apro, de nagyon fontos alkatreszet ... Tehat mar minden kesz volt, ossze is raktuk, de az utolso kis anyat nem tudtuk meghuzni. Kinomban persze jot rohogtem, h "ilyen nincs", de persze megis van. Sufnimodszerekkel megoldottuk, tettunk ala vmi kupos vizvezetekrendszerbeli szoritogyurut, arra egy hatalmas, buszokban hasznalt anyat, es ez ideiglenesen a helyen tartott mindent, az auto - miutan szivott maganak benzint - tokeletesen mukodott! Ugyh akkor mar beszereltem a sparkafertol vett szep papirkesztyutartot, kimostam kivul belul az autot, visszahegesztettuk a 2 eve letort kis fulet a motorter ajto zarjahoz a kasztnira (vegre megint zarhato, hehe), megcsinaltam a csomitetozarat. Ket napom volt ra (csutortok + pentek), h csak a bogarral foglalkozzak, nagyon jo erzes volt, ez itt Pesten nem csinalhattam volna meg, mer' se helyem, se idom, se szerszamom nem lett volna ra. Nagyon jo erzes volt, h a regota ismert problemak sorban megjavulnak, ha az ember kicsit torodik az autojaval ... :-)

Az iszonyatos femes csikorgast 5 perc alatt orvosoltam, lekaptam a kereket, alaneztem es azonnal meglattam a ludast, a takarolemez (meg mindig nemtom, h h hivjak) es a fektarcsa koze beszorult egy darab kavics vagy femdarab, egy csavarhuzoval kipattintottam es maris gordulekenyen es neman forgott minden, mar csak vissza kellett rakni a kereket!

Kiskoren Maresztol kaptam dinamot turbinaval es lett vele egyutt az a kis kupos alatet is, atszereltuk 1 perc alatt es azota minden rendben :-)

Szegeny parom mar neha a siras hataran allt, azt gondolta, h ezzel a bogarral tobbet nem megyunk sehova, ez ott marad Kunhegyesen a kanyarban, kesz passz. De itthon vagyunk! :-)


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #17483 Dátum: 2007 Július 17, 11:57:44 »

a balhé az kell Grin aztat mi nagyon szeressükám

Nem elérhető Funk
Hozzászólások: 2451


« Hozzászólás #17482 Dátum: 2007 Július 17, 11:41:18 »

   Én értem,de akinek kell a motor,saját szerelőjével rakatja be,mert az már persze kiberhálta a másikat,hogy nehogy mozgás képes legyen a busz.És az ragaszkodik hozzá.Amúgy meg szerintem messze sincs köze léghűtésesekhez.Mai modern szakember,aki csak úgy tud valamit cserélni,ha az takkra megegyezik a cserélendővel.Láthatóan az egészhez lövése sem volt.Szerintem lesz még gondom ebből,bár addig nem kértem az árát,amig nem röfög a buszban a tulaj megelégedésére.Lehet hohy f@sz vagyok,de nem akarok balhét.
Nem elérhető KIZS
Hozzászólások: 7984


« Hozzászólás #17481 Dátum: 2007 Július 17, 10:45:08 »


A kétlityis gerenda nem jó az 1.6-os motorhoz. Tök más. Sőt, tán a t2a és a t2b gerendája sem egyforma.
De mondom T2b-be nem kell gerenda. Szerintem a 90%-ban nincs is bennük.

A logika csodálatos dolog, de azért nem mindig ér fel az úgynevezett gondolkodással.
Azt amit tudunk, pillanatnyilag emígyen lehetne összegezni: Kezdetben vala a semmi, ami felrobbant.
Nem elérhető Funk
Hozzászólások: 2451


« Hozzászólás #17480 Dátum: 2007 Július 17, 07:35:50 »

   Ha valakit érdekel az 1.6-os motor berekása buszba,akkor a Hudáknál lehet mindenféle gerendát kapni,nem kell gányolni hozzá.


                                           Üdv.
Nem elérhető gumibogi
Hozzászólások: 13424


20-9111-661 www.ftgumi.hu

« Hozzászólás #17479 Dátum: 2007 Július 16, 14:56:32 »

Az vagy 2003-ban vagy 2004-ben volt. :-))))

2004-ben én meg szembe jöttem(mentem) céges géppel éppen........mickolc felé

Nem elérhető bokonon
Hozzászólások: 1558


« Hozzászólás #17478 Dátum: 2007 Július 16, 13:16:40 »

Örülök, hogy segíthettünk!

Én köszönöm mindenkinek a tanácsokat!
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #17477 Dátum: 2007 Július 16, 13:14:08 »

Örülök, hogy segíthettünk!
Nem elérhető bokonon
Hozzászólások: 1558


« Hozzászólás #17476 Dátum: 2007 Július 16, 13:03:54 »

Na úgy tünik megoldódik a dolog a bogi hazahozatalára. Szedán keresztül trailer lesz, ma délután, elfogadható áron (töredéke az autóklubbosnak). Tudom hogy puhapöcs dolog a vontatáshoz képest  Wink, de a hőségre és a sürgősségre való tekintettel most ez az optimális.

Régebben engem is vontattak sokat (Budapes-Balaton....), de akkor vaskötéllel (a la privát by apósom). Legutóbb amikor húzni kellett a bogarat, 5 km-es távon 2x szakadt el a szar normál kötél. 60 km-re akkor az 12 kötél, á 1000 Ft zusammen 12 eFt, ez sem lenne kevés   
Oldalak: 1 ... 1573 1574 1575 1576 1577 [1578] 1579 1580 1581 1582 1583 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.147 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.