www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 December 20, 18:16:09
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2025. december 31.
921398
Hozzaszólás
218
Témában írta
1615
Felhasználó
Legújabb tag:
August
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
Oldalak:
1
...
1417
1418
1419
1420
1421
[
1422
]
1423
1424
1425
1426
1427
...
2016
Szerző
Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt... (Megtekintve 15569371 alkalommal)
Funk
Hozzászólások: 2451
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #23774 Dátum:
2008 Január 19, 12:47:26 »
Sziasztok!
Gépi menetfúró szögletes (9-10-es kulcs közötti) végét mibe fogjam be,ha kézzel kell vele 10-es menetet alkotnom?
BigBug
Hozzászólások: 28919
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #23773 Dátum:
2008 Január 19, 02:28:19 »
Idézetet írta: Typ117 - 2008 Január 17, 13:55:34
nálam igazából nem ez a helyzet.
vettem egy motort, ami duplaszívós, vastag szívócsöves, de karbi nem volt hozzá. nem találtam akkor 34es torkú karbit és a leggyorsabb megoldásnak az átalakító tűnt, amivel a régi kis karbimat felteszem. aztán vettem egy használt 34est, de mégsem volt jó, folyt belőle a benzin, így maradtam az átalakítósnál. A baj, hogy kevés időm van játszani vele. már van kb 3 karbim amit ki kéne pucolni, át kéne nézni, vagy akár csak átfúvókázni. talán 2 hét múlva lesz rá kis időm.
Addig az 1,5ös duplaszívóssal, az 1,6os szimpláról levett (28as
) karbival járok
fordulj hozzám bizalommal
sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....
ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
EPE
Hozzászólások: 907
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #23772 Dátum:
2008 Január 19, 01:40:56 »
http://www.cbperformance.com/Dec2007.asp
ezt olvata valaki??/..
«
Utoljára szerkesztve: 2008 Január 19, 01:43:18 írta EPE
»
http://www.magicofthebug.ro/ro/
GeRGelu:
Hozzászólások: 1019
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #23771 Dátum:
2008 Január 18, 18:45:54 »
Idézetet írta: Mákos - 2008 Január 18, 09:08:38
miaza ki sés nagyfej ? miden tervbe van véve, összerakás előtt lesz egy kis pöcsörészés azt hiszem:)
Lehet, hogy nem a legjobb szo ra, de a hajtokarnak van a fotengely feloli resze (nagyobbik vege) es a kisebbik dugattyucsapszeg feloli resze. Grammozasnal a maximalistak nem csak a hajtokarok pusza tomeget lovik be 1 g-on belulre, hanem megnezik, hogy az a nagy vagy a kisebb vegen van, mivel ott is egyezniuk kellene idealis esetben.
Vintage Volkswagens: Always and Everywhere!
Sztankó Zoltán
Hozzászólások: 164
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #23770 Dátum:
2008 Január 18, 16:09:45 »
kormányműbe valakinek van kúp csapágya ??????
luftsick
Hozzászólások: 1047
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #23769 Dátum:
2008 Január 18, 15:24:45 »
Idézetet írta: Maresz - 2008 Január 18, 13:11:12
akkor bevált ezek szerint
aham, az alapjáratinak bazi kicsi volt a 45 amit a neten javasoltak.
köszi a tanácsot!
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #23768 Dátum:
2008 Január 18, 13:11:12 »
Idézetet írta: luftsick - 2008 Január 18, 11:09:22
persze, főfúvóka 127.5
a két másik fejből nem megy - 60 körüliek, meg kell nézzem őket.
a fogyasztásról nem tudok pontosat mondani, mert mióta ezekkel összeraktam kb. 40 km-t mentem vele (hazahozatal, műszaki vizsga, szemle, rsz. tipváltoztatás).
korábban 130-as főfúvóka volt benne, és 1300-as '70-es bódét mozgatott 60ezer kilométeren keresztül 8-10 literes fogyasztással. A legkevesebb amit mértem vele 7 liter volt, de akkor finoman simogattam a gázpedált. a mostani kasztni könnyebb kb. 60 kilóval.
Srácok mennyi is a tömegkülönbség papíron az 1300-as és a pre 64 kocsiknál? Én úgy emlékszem, hogy 820kg és 760kg...
akkor bevált ezek szerint
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
dogi
Hozzászólások: 1117
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #23767 Dátum:
2008 Január 18, 13:07:02 »
Idézetet írta: luftsick - 2008 Január 18, 11:09:22
persze, főfúvóka 127.5
a két másik fejből nem megy - 60 körüliek, meg kell nézzem őket.
a fogyasztásról nem tudok pontosat mondani, mert mióta ezekkel összeraktam kb. 40 km-t mentem vele (hazahozatal, műszaki vizsga, szemle, rsz. tipváltoztatás).
korábban 130-as főfúvóka volt benne, és 1300-as '70-es bódét mozgatott 60ezer kilométeren keresztül 8-10 literes fogyasztással. A legkevesebb amit mértem vele 7 liter volt, de akkor finoman simogattam a gázpedált. a mostani kasztni könnyebb kb. 60 kilóval.
Srácok mennyi is a tömegkülönbség papíron az 1300-as és a pre 64 kocsiknál? Én úgy emlékszem, hogy 820kg és 760kg...
Köszi szépen!
" hülyék mondják meg mi legyen, a tisztesség száműzött idegen..."
luftsick
Hozzászólások: 1047
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #23766 Dátum:
2008 Január 18, 11:09:22 »
Idézetet írta: dogi - 2008 Január 18, 08:37:29
Megosztanád velem a fúvókáid méretét?
Meg a fogyasztást, ilyesmit....
A csomagteremnél körben, és a szélvédő előtt erősen rohad a vas, mit javasoltok, flexeljem ki, és hefteljek be egy donorkaszniból jót, vagy hogy?
Igazán nem szeretném levenni a kasznit, meg ilyenek, de nem tudom, hogy ez így működik-e, illetve mennyire melós.
persze, főfúvóka 127.5
a két másik fejből nem megy - 60 körüliek, meg kell nézzem őket.
a fogyasztásról nem tudok pontosat mondani, mert mióta ezekkel összeraktam kb. 40 km-t mentem vele (hazahozatal, műszaki vizsga, szemle, rsz. tipváltoztatás).
korábban 130-as főfúvóka volt benne, és 1300-as '70-es bódét mozgatott 60ezer kilométeren keresztül 8-10 literes fogyasztással. A legkevesebb amit mértem vele 7 liter volt, de akkor finoman simogattam a gázpedált. a mostani kasztni könnyebb kb. 60 kilóval.
Srácok mennyi is a tömegkülönbség papíron az 1300-as és a pre 64 kocsiknál? Én úgy emlékszem, hogy 820kg és 760kg...
Mákos
Hozzászólások: 3423
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #23765 Dátum:
2008 Január 18, 09:08:38 »
Idézetet írta: GeRGelu: - 2008 Január 16, 15:37:46
Ha 6V-os volt benne akkor nagy valoszinuseggel kell faragni rajta par helyen. (ezt vki allitolag a moci ratolasaval es forgatasaval szokta brutal modon
)
Kiegyensulyozast jobb helyeken biztosan vallalnak. De akkor mar a hajtokarok, dugok (kis es nagyfej kulon akar) tomege is szamit, meg az ekszijtarcsa is talan. No persze a hengerfejeket sem art kikobolni, meg beloni a dugattyu felso holtpontokat. Meg meg vagy 100 apro trukk, amitol tuti lesz - vagy lehet - egy motor.
De zsir uj blokkot hasznalsz? Nagyobb loketterfogat? Porgetni akarod, nem pedig nyomatekbol vezetni? Megiscsak volt lotto otos
miaza ki sés nagyfej ? miden tervbe van véve, összerakás előtt lesz egy kis pöcsörészés azt hiszem:)
VW 1300
BMW 525i e34 touring
...az egyik általában működik : ))
Mákos
Hozzászólások: 3423
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #23764 Dátum:
2008 Január 18, 09:05:01 »
Idézetet írta: aptom - 2008 Január 18, 00:05:27
Ha fehér akkor 2.5-3V-os nyitofesszel lehet számolni. 10-20mA közé kell belőni az áramát. 12-3=9, 9/0.015=600 .
Tehát 580 Ohm vagy a 620 Ohm jöhet számításba. (vagy 470 Ohm akkor 20mA az áram). Az ellenálláson disszipált teljesítmény:
kb 130 mW (0.25W ellenállás elég(vagy elég?)). De ha autóban lesz akkor a fordulatszám/töltés függvényében (kis mértékben) változni fog a fényereje. Ha ez zavaro akkor stabil táp a jó megoldás, amire sok megoldás létezik (pl az említett Zener diódás megoldás stb...)
igen
syvsy az ellenállat legegzsyerűbb.
VW 1300
BMW 525i e34 touring
...az egyik általában működik : ))
Mákos
Hozzászólások: 3423
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #23763 Dátum:
2008 Január 18, 09:03:36 »
Idézetet írta: vaughan - 2008 Január 17, 17:53:29
lenne egy kérdésem: mekkora értékű ellenállás kell egy led elé, hogy 12V-ról üzemeljen?
kb 680-1k ohm.
VW 1300
BMW 525i e34 touring
...az egyik általában működik : ))
dogi
Hozzászólások: 1117
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #23762 Dátum:
2008 Január 18, 08:37:29 »
Idézetet írta: luftsick - 2008 Január 17, 10:53:33
Lehet egy kérdés, hogy mennyire jó hatásfokkal dolgozik a 34es karbi, ha közvetlenül az átalakító alatt beszűkül a szívócső keresztmetszete. És az átmenet mennyire egyenletes, vagy turbulenssé válik a gázáramlás a peremnél - van-e ennek káros hatása a menetteljesítményre.
Úgy gondolom, hogy adott szívócső keresztmetszet mellett adott gázcserére képes a motor - nem fog jobban szellőzni egy nagyobb karbival, ha csak azt cseréled. Hiába teszel fel nagyobb torokkal rendelkező karbit, ami nyilván másképp keveri a benzint a levegőhöz, mint a kisebb torkú. Én inkább a fúvókákat nézném meg, hátha segítene egy másik fúvóka készlet a kisebb 31-es karbin (lehet még 1.3-as mocihoz van befúvókázva...). Gyakorlati tapasztalatom nincs a keskenyebb szívócsőre szerelt 34-es karbival, amit tudok: hogy az én 1.6-os szimpla portos mocim igen jól szalad a mikrobitól vásárolt nem lógós tengelyű, megfelelően befúvókázott 31-es karbival.
Véleményem szerint a 34-es karbihoz a hozzávaló nagyobb keresztmetszetű szívócsövet kell alkalmazni, így legalább a középső szakaszon nincs szűkület a gázáramlás útjában.
Megosztanád velem a fúvókáid méretét?
Meg a fogyasztást, ilyesmit....
A csomagteremnél körben, és a szélvédő előtt erősen rohad a vas, mit javasoltok, flexeljem ki, és hefteljek be egy donorkaszniból jót, vagy hogy?
Igazán nem szeretném levenni a kasznit, meg ilyenek, de nem tudom, hogy ez így működik-e, illetve mennyire melós.
«
Utoljára szerkesztve: 2008 Január 18, 09:01:13 írta dogi
»
" hülyék mondják meg mi legyen, a tisztesség száműzött idegen..."
te_o
Hozzászólások: 4266
Zeitwagen...
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #23761 Dátum:
2008 Január 18, 08:32:34 »
Idézetet írta: maxi - 2008 Január 17, 15:12:14
biztos. Ha egy 750ccm-es motort ami 110loero azt tudja etetni. akkor az a max 55lo nem fog ki rajta. Meg es pillango szelep meg shubert egyesitesevel mukodik. igy ezt lepadlozhatod meg döglik a hirtelen gazadastol
OK, biztosan igazad van. Én csak a karbikon keresztül áramló légsebességek várható különbségére próbáltam utalni.
VW Beetle - the original since 1938
Funk
Hozzászólások: 2451
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #23760 Dátum:
2008 Január 18, 07:46:21 »
Idézetet írta: Petya1303 - 2008 Január 17, 19:57:12
A PICT 4-es annyiban különbözik a PICT 3 tól:
1.termikusan szabályozza a gyorsító fúvókán bespriccelt benzin mennyiségét. Ezt úgy éri el, hogy a gyorsítómembrán alól nem csak a gyorsítófúvóka felé, hanem vissza az úszóházba is van egy megkerülő járat. Ez utóbbi nyílik vagy záródik a motor hőmérséklete szerint.
A hőmérsékletet két féle módon érzékeli:
egyes típusokban az úszóház aljában van egy kis hőérzékelő, ennek tágulása nyitja-zárja a megkerülő járatot
a másik típusban az úszóház bal oldalán van egy szép nagy alumínuim vákuum szelep. Az erre jutó vákum erősségét a légszűrőházban elhelyezett hőmérséklet szenzor szabályozza, hasonlóan mint a papíros légszűrőház esetén a beszívandó meleg/hideg levegő esetében.
2. Nagyobb a gyorsító membrán felülete és a működtető rudazatot/mechanizmust is megváltoztatták.
Ennyi amit én tudok róla.....
Van egy olyanom,ami motort KIZS-től vettem azon az volt.Talán ő többet tudna róla mondani.
aptom
Hozzászólások: 803
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #23759 Dátum:
2008 Január 18, 00:05:27 »
Idézetet írta: vaughan - 2008 Január 17, 19:49:19
10mm átmérőjű a led s asszem 100X-os fényerejű és fehér. jah és hány wattos kell hozzá? 0.5W? 1W?
Ha fehér akkor 2.5-3V-os nyitofesszel lehet számolni. 10-20mA közé kell belőni az áramát. 12-3=9, 9/0.015=600 .
Tehát 580 Ohm vagy a 620 Ohm jöhet számításba. (vagy 470 Ohm akkor 20mA az áram). Az ellenálláson disszipált teljesítmény:
kb 130 mW (0.25W ellenállás elég(vagy elég?)). De ha autóban lesz akkor a fordulatszám/töltés függvényében (kis mértékben) változni fog a fényereje. Ha ez zavaro akkor stabil táp a jó megoldás, amire sok megoldás létezik (pl az említett Zener diódás megoldás stb...)
'81 Hecho en México
Petya1303
Hozzászólások: 40
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #23758 Dátum:
2008 Január 17, 19:57:12 »
Idézetet írta: Robpanzer - 2008 Január 17, 18:53:28
Üdvw!
Ma olvastam, hogy létezett Solex 34 Pict 4-es karbi. Ez miben különbözött a 34 pict 3-astól? Jobb 1.6-os motorra?
A PICT 4-es annyiban különbözik a PICT 3 tól:
1.termikusan szabályozza a gyorsító fúvókán bespriccelt benzin mennyiségét. Ezt úgy éri el, hogy a gyorsítómembrán alól nem csak a gyorsítófúvóka felé, hanem vissza az úszóházba is van egy megkerülő járat. Ez utóbbi nyílik vagy záródik a motor hőmérséklete szerint.
A hőmérsékletet két féle módon érzékeli:
egyes típusokban az úszóház aljában van egy kis hőérzékelő, ennek tágulása nyitja-zárja a megkerülő járatot
a másik típusban az úszóház bal oldalán van egy szép nagy alumínuim vákuum szelep. Az erre jutó vákum erősségét a légszűrőházban elhelyezett hőmérséklet szenzor szabályozza, hasonlóan mint a papíros légszűrőház esetén a beszívandó meleg/hideg levegő esetében.
2. Nagyobb a gyorsító membrán felülete és a működtető rudazatot/mechanizmust is megváltoztatták.
Ennyi amit én tudok róla.....
vaughan
Hozzászólások: 433
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #23757 Dátum:
2008 Január 17, 19:49:19 »
Idézetet írta: Melák - 2008 Január 17, 17:55:32
ja és milyen szinü és nem 12 volt hanem 15 ha kocsiba teszed akor erre kel csinálni
10mm átmérőjű a led s asszem 100X-os fényerejű és fehér. jah és hány wattos kell hozzá? 0.5W? 1W?
Robpanzer
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #23756 Dátum:
2008 Január 17, 19:40:30 »
Idézetet írta: Maresz - 2008 Január 17, 19:32:53
nem
Köszi
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #23755 Dátum:
2008 Január 17, 19:32:53 »
Idézetet írta: Robpanzer - 2008 Január 17, 19:31:28
És még egy kérdésem lenne, a T2 féknyerge az jó az 1303-as bogár tárcsafékhez? Köszi
Üdvw
nem
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Robpanzer
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #23754 Dátum:
2008 Január 17, 19:31:28 »
És még egy kérdésem lenne, a T2 féknyerge az jó az 1303-as bogár tárcsafékhez? Köszi
Üdvw
Robpanzer
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #23753 Dátum:
2008 Január 17, 18:53:28 »
Üdvw!
Ma olvastam, hogy létezett Solex 34 Pict 4-es karbi. Ez miben különbözött a 34 pict 3-astól? Jobb 1.6-os motorra?
Funk
Hozzászólások: 2451
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #23752 Dátum:
2008 Január 17, 18:34:44 »
Idézetet írta: vaughan - 2008 Január 17, 17:53:29
lenne egy kérdésem: mekkora értékű ellenállás kell egy led elé, hogy 12V-ról üzemeljen?
jobb ha van az ellenállás mellett egy zener dióda is.
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #23751 Dátum:
2008 Január 17, 17:58:45 »
Idézetet írta: vaughan - 2008 Január 17, 17:48:06
Hell!
bár semmi közöm hozzá... de szerintem hamár ilyen kisérletező kedvű vagy (ami nem baj!!) végy egy jó állapotú bogimotort occsóért, tedd fel bakra. azon már aztán annyit lehet kisérletezni amennyi jólesik. s ha véletlenül nem jön össze akkor is csak vissza rakod az eredetit s emellett nyugodtan tudod használni a bogarad.
szerintem...
olyanal csinaltatom akik mar csinaltak ilyet. es meg lehet hogy lesz hozza proramozhato elektronikus gyujtas
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Melák
Hozzászólások: 3046
Tel:06-30-921-91-36
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #23750 Dátum:
2008 Január 17, 17:55:32 »
ja és milyen szinü és nem 12 volt hanem 15 ha kocsiba teszed akor erre kel csinálni
Farkas Andris
Ja ,du siehst es gut....das ist nicht mehr 45PS
Melák
Hozzászólások: 3046
Tel:06-30-921-91-36
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #23749 Dátum:
2008 Január 17, 17:54:13 »
Idézetet írta: vaughan - 2008 Január 17, 17:53:29
lenne egy kérdésem: mekkora értékű ellenállás kell egy led elé, hogy 12V-ról üzemeljen?
milyen tipusu led? ,szinü?
Farkas Andris
Ja ,du siehst es gut....das ist nicht mehr 45PS
vaughan
Hozzászólások: 433
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #23748 Dátum:
2008 Január 17, 17:53:29 »
lenne egy kérdésem: mekkora értékű ellenállás kell egy led elé, hogy 12V-ról üzemeljen?
vaughan
Hozzászólások: 433
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #23747 Dátum:
2008 Január 17, 17:48:06 »
Idézetet írta: maxi - 2008 Január 17, 15:12:14
biztos. Ha egy 750ccm-es motort ami 110loero azt tudja etetni. akkor az a max 55lo nem fog ki rajta. Meg es pillango szelep meg shubert egyesitesevel mukodik. igy ezt lepadlozhatod meg döglik a hirtelen gazadastol
Hell!
bár semmi közöm hozzá... de szerintem hamár ilyen kisérletező kedvű vagy (ami nem baj!!) végy egy jó állapotú bogimotort occsóért, tedd fel bakra. azon már aztán annyit lehet kisérletezni amennyi jólesik. s ha véletlenül nem jön össze akkor is csak vissza rakod az eredetit s emellett nyugodtan tudod használni a bogarad.
szerintem...
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #23746 Dátum:
2008 Január 17, 15:12:14 »
Idézetet írta: te_o - 2008 Január 17, 13:22:28
Azért a kisebb hengerenkénti űrtartalmú, alacsony fordulatú bogár motorhoz biztos, hogy ezt akarod illeszteni?
biztos. Ha egy 750ccm-es motort ami 110loero azt tudja etetni. akkor az a max 55lo nem fog ki rajta. Meg es pillango szelep meg shubert egyesitesevel mukodik. igy ezt lepadlozhatod meg döglik a hirtelen gazadastol
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Typ117
Hozzászólások: 18509
1969
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #23745 Dátum:
2008 Január 17, 13:55:34 »
Idézetet írta: luftsick - 2008 Január 17, 10:53:33
Lehet egy kérdés, hogy mennyire jó hatásfokkal dolgozik a 34es karbi, ha közvetlenül az átalakító alatt beszűkül a szívócső keresztmetszete. És az átmenet mennyire egyenletes, vagy turbulenssé válik a gázáramlás a peremnél - van-e ennek káros hatása a menetteljesítményre.
Úgy gondolom, hogy adott szívócső keresztmetszet mellett adott gázcserére képes a motor - nem fog jobban szellőzni egy nagyobb karbival, ha csak azt cseréled. Hiába teszel fel nagyobb torokkal rendelkező karbit, ami nyilván másképp keveri a benzint a levegőhöz, mint a kisebb torkú. Én inkább a fúvókákat nézném meg, hátha segítene egy másik fúvóka készlet a kisebb 31-es karbin (lehet még 1.3-as mocihoz van befúvókázva...). Gyakorlati tapasztalatom nincs a keskenyebb szívócsőre szerelt 34-es karbival, amit tudok: hogy az én 1.6-os szimpla portos mocim igen jól szalad a mikrobitól vásárolt nem lógós tengelyű, megfelelően befúvókázott 31-es karbival.
Véleményem szerint a 34-es karbihoz a hozzávaló nagyobb keresztmetszetű szívócsövet kell alkalmazni, így legalább a középső szakaszon nincs szűkület a gázáramlás útjában.
nálam igazából nem ez a helyzet.
vettem egy motort, ami duplaszívós, vastag szívócsöves, de karbi nem volt hozzá. nem találtam akkor 34es torkú karbit és a leggyorsabb megoldásnak az átalakító tűnt, amivel a régi kis karbimat felteszem. aztán vettem egy használt 34est, de mégsem volt jó, folyt belőle a benzin, így maradtam az átalakítósnál. A baj, hogy kevés időm van játszani vele. már van kb 3 karbim amit ki kéne pucolni, át kéne nézni, vagy akár csak átfúvókázni. talán 2 hét múlva lesz rá kis időm.
Addig az 1,5ös duplaszívóssal, az 1,6os szimpláról levett (28as
) karbival járok
TBK001
Hozzászólások: 29098
Road Force One
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #23744 Dátum:
2008 Január 17, 13:27:45 »
Idézetet írta: vaughan - 2008 Január 16, 20:44:34
Hell!
króm tisztitásról, saját tapasztalat: ha simán bekentem a krómtisztitó pasztával s később elkezdtem simogatni, biz nem sok trutyit hozott le. ekkor fogtam egy mosogató dörzsi szivacsot s nedvesen a felületre kent pasztát elkezdtem súrolni. nagyon szépen leszedett minden rozsdát, festékpöttyöket... aztán tiszta rongyal áttöröltem s nagyon szép karcmentes felületet kaptam.
minden jót!
Erre van még egy trükk: alufóliával kell (gombócba gyúrva, lehetőleg nem kolbászzsírral telítve...) átdörzsölni... elég jó felületet ad, bár kicsit mattabb lesz a felület, de elég sokáig kibírja így...
Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)
Bug's Forever! VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu
Hyundai i30 CW 2015
te_o
Hozzászólások: 4266
Zeitwagen...
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #23743 Dátum:
2008 Január 17, 13:22:28 »
Idézetet írta: maxi - 2008 Január 17, 12:14:32
nem rohog
megvan minden hozza csak a vissza vezeto agat meg a nyomas szabalyzat kene megoldani kulturaltan
Azért a kisebb hengerenkénti űrtartalmú, alacsony fordulatú bogár motorhoz biztos, hogy ezt akarod illeszteni?
VW Beetle - the original since 1938
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #23742 Dátum:
2008 Január 17, 12:14:32 »
Idézetet írta: Maresz - 2008 Január 17, 12:10:19
majd fotozzd!
nem rohog
megvan minden hozza csak a vissza vezeto agat meg a nyomas szabalyzat kene megoldani kulturaltan
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Maresz
Hozzászólások: 19642
WWW.BUGGARAGE.HU
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #23741 Dátum:
2008 Január 17, 12:10:19 »
Idézetet írta: maxi - 2008 Január 17, 11:02:29
Tobb lehetoseged van.
elso es legolcsobb: Ha fogod a mostani porlasztod es atfuvokazod az 1,6-os-hoz.
Masokdik: Ha veszel egy atalakitot es ugy teszed fel a 34-es-t de ugy kisebb a szivocso atmeroje.
Harmadik: Veszel hozza egy szivocsovet es ugy teszed fel a 34-est.
Viszont egyikse a jo mert kurva fosszu a szivocso es mire oda jut a dolog hogy a benzin levego keverek bekerul az egesterbe addigra regen kicsapodik es csak "becsepeg"
A Legjobb megoldas az ha van 2db 10cm.es szivo torok csinalva es 2db motor porlaszto felrakva szinkronba allitva. En most a Honda Vfr750-es porlasztoit akkarom feltenni.
majd fotozzd!
WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #23740 Dátum:
2008 Január 17, 11:02:29 »
Idézetet írta: luftsick - 2008 Január 17, 10:53:33
Lehet egy kérdés, hogy mennyire jó hatásfokkal dolgozik a 34es karbi, ha közvetlenül az átalakító alatt beszűkül a szívócső keresztmetszete. És az átmenet mennyire egyenletes, vagy turbulenssé válik a gázáramlás a peremnél - van-e ennek káros hatása a menetteljesítményre.
Úgy gondolom, hogy adott szívócső keresztmetszet mellett adott gázcserére képes a motor - nem fog jobban szellőzni egy nagyobb karbival, ha csak azt cseréled. Hiába teszel fel nagyobb torokkal rendelkező karbit, ami nyilván másképp keveri a benzint a levegőhöz, mint a kisebb torkú. Én inkább a fúvókákat nézném meg, hátha segítene egy másik fúvóka készlet a kisebb 31-es karbin (lehet még 1.3-as mocihoz van befúvókázva...). Gyakorlati tapasztalatom nincs a keskenyebb szívócsőre szerelt 34-es karbival, amit tudok: hogy az én 1.6-os szimpla portos mocim igen jól szalad a mikrobitól vásárolt nem lógós tengelyű, megfelelően befúvókázott 31-es karbival.
Véleményem szerint a 34-es karbihoz a hozzávaló nagyobb keresztmetszetű szívócsövet kell alkalmazni, így legalább a középső szakaszon nincs szűkület a gázáramlás útjában.
Tobb lehetoseged van.
elso es legolcsobb: Ha fogod a mostani porlasztod es atfuvokazod az 1,6-os-hoz.
Masokdik: Ha veszel egy atalakitot es ugy teszed fel a 34-es-t de ugy kisebb a szivocso atmeroje.
Harmadik: Veszel hozza egy szivocsovet es ugy teszed fel a 34-est.
Viszont egyikse a jo mert kurva fosszu a szivocso es mire oda jut a dolog hogy a benzin levego keverek bekerul az egesterbe addigra regen kicsapodik es csak "becsepeg"
A Legjobb megoldas az ha van 2db 10cm.es szivo torok csinalva es 2db motor porlaszto felrakva szinkronba allitva. En most a Honda Vfr750-es porlasztoit akkarom feltenni.
«
Utoljára szerkesztve: 2008 Január 17, 11:09:01 írta maxi
»
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
luftsick
Hozzászólások: 1047
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #23739 Dátum:
2008 Január 17, 10:53:33 »
Idézetet írta: Typ117 - 2008 Január 16, 22:53:51
én is most vettem
Lehet egy kérdés, hogy mennyire jó hatásfokkal dolgozik a 34es karbi, ha közvetlenül az átalakító alatt beszűkül a szívócső keresztmetszete. És az átmenet mennyire egyenletes, vagy turbulenssé válik a gázáramlás a peremnél - van-e ennek káros hatása a menetteljesítményre.
Úgy gondolom, hogy adott szívócső keresztmetszet mellett adott gázcserére képes a motor - nem fog jobban szellőzni egy nagyobb karbival, ha csak azt cseréled. Hiába teszel fel nagyobb torokkal rendelkező karbit, ami nyilván másképp keveri a benzint a levegőhöz, mint a kisebb torkú. Én inkább a fúvókákat nézném meg, hátha segítene egy másik fúvóka készlet a kisebb 31-es karbin (lehet még 1.3-as mocihoz van befúvókázva...). Gyakorlati tapasztalatom nincs a keskenyebb szívócsőre szerelt 34-es karbival, amit tudok: hogy az én 1.6-os szimpla portos mocim igen jól szalad a mikrobitól vásárolt nem lógós tengelyű, megfelelően befúvókázott 31-es karbival.
Véleményem szerint a 34-es karbihoz a hozzávaló nagyobb keresztmetszetű szívócsövet kell alkalmazni, így legalább a középső szakaszon nincs szűkület a gázáramlás útjában.
Typ117
Hozzászólások: 18509
1969
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #23738 Dátum:
2008 Január 16, 22:53:51 »
Idézetet írta: Süsü - 2008 Január 16, 22:46:50
Így van a 34-eshez nem kell szívócsövet cserélni. Lehet kapni adaptert.
én is most vettem
Süsü
Hozzászólások: 2713
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #23737 Dátum:
2008 Január 16, 22:46:50 »
Idézetet írta: Typ117 - 2008 Január 16, 20:23:17
valószínüleg átalakítóval, ha nagyobb szívócsőre való a 34es karbi
Így van a 34-eshez nem kell szívócsövet cserélni. Lehet kapni adaptert.
GNX-967
sparkafer
Hozzászólások: 14023
30-347-1939
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #23736 Dátum:
2008 Január 16, 21:24:10 »
Idézetet írta: bokonon - 2008 Január 16, 14:33:27
Karbi: a bogaramban AR-s motor van, 1.6-os dugókkal és Pict 31 karbival. Érdemes lenne a karbit egy Pict 34-re lecserélni? Ha igen, mekkora átalakítással és pénzbefektetéssel lehetne megoldani szerintetek?
Ami jó ahhhoz nem szabad nyúlni!!
Innentől kezdődik a szopás!Semmi nem kompatibilis semmivel,mókolni kell,sosem lesz jó!Szerintem persze!Kicsit anyagias vagyok!!
vaughan
Hozzászólások: 433
Re: SZMB a ház előtt...
«
Hozzászólás #23735 Dátum:
2008 Január 16, 20:44:34 »
Hell!
króm tisztitásról, saját tapasztalat: ha simán bekentem a krómtisztitó pasztával s később elkezdtem simogatni, biz nem sok trutyit hozott le. ekkor fogtam egy mosogató dörzsi szivacsot s nedvesen a felületre kent pasztát elkezdtem súrolni. nagyon szépen leszedett minden rozsdát, festékpöttyöket... aztán tiszta rongyal áttöröltem s nagyon szép karcmentes felületet kaptam.
minden jót!
Oldalak:
1
...
1417
1418
1419
1420
1421
[
1422
]
1423
1424
1425
1426
1427
...
2016
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...