www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 November 05, 17:36:15

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921356 Hozzaszólás 218 Témában írta 1615 Felhasználó
Legújabb tag: August
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1160 1161 1162 1163 1164 [1165] 1166 1167 1168 1169 1170 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 14887432 alkalommal)
Nem elérhető kuncapetyka
Hozzászólások: 339


« Hozzászólás #34051 Dátum: 2009 Január 25, 17:08:39 »

Na sikerült kivenni a 2.0-ás motort kivenni a buszból. Hát mit mondjak. Aki nem igazán ért hozzá vagy nincs megfelelő emelője vagy csak ketten vannak AZ NE FOGJON HOZZÁ! Nem volt olyan vészes de volt vele munka. Az első 3 óra azzal telt hogy az apróságokat kötöttük le megnéztük hogy jön ki és persze rengeteg csavarlazítóval beáztattuk a csavarokat. A legjobb az egészben az volt hogy 4 ember kötélen engedte le a kaszniból a motort a váltóval egyben. A másik jó móka az álló fűtés leszerelése (eberspacher ba6) a hozzá tartozó csecsebecsékkel és kábelkötegekkel. De megvan! Jöhet az 1.6-os két hét múlva.

Ha valaki ilyenre vetemedik akkor jó munkát hozzá (és persze rengeteg csavarlazítót)!

Nem elérhető Micka
Hozzászólások: 2264


1971, 1300 , GZL-700

« Hozzászólás #34050 Dátum: 2009 Január 25, 16:35:45 »

Ha nincs rajta, gondolom, nem testel.
Ha rajta van, akkor vártál vele?
...mert nekem kb 5 perc alatt megy fel.
de 2 saru megy rá, vmelyik test nem?
de nekem  5 mp alatt felmegy 3/4 ig ha hozzáér, a maradék út megtételéhez csak nem kellenek percek, de vártam annyit
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #34049 Dátum: 2009 Január 25, 16:02:38 »

kérnék egy kis segítséget
Ha nincs rajta, gondolom, nem testel.
Ha rajta van, akkor vártál vele?
...mert nekem kb 5 perc alatt megy fel.

Nem elérhető Micka
Hozzászólások: 2264


1971, 1300 , GZL-700

« Hozzászólás #34048 Dátum: 2009 Január 25, 14:49:31 »

kérnék egy kis segítséget
a benzinszintjelzőmet próbálom megcsinálni, kicseréltem az órán lévő kis csillapító ellenállást ami téglatest alakú és az órára van rácsavarozva
felrakom mind2 sarut és gyújtástadok:
HA nem csavarom be akis rögzítő csavarját ami az ellenállást az órához fogja akkor a mutató az órában gyorsan elmegy az 1/1 jelzésen túl, ami reális is lehet hiszen tele van a tank nagyon
HA becsavarom a rögzítő csavart akkor a 1/2 és 1/1 jelzés között félúton lecövekel a mutató, ami nem reális
HA kiszedem a csavart megint több mint telinek mutatja a tankot

Lehet e olyan eset hogy a benyaszintjelző nem megfelelő feszültségek vagy túlveszek miatt nem üres hanem a teli állapot fölé akad ki? tehát az 1/1 jelzés utánra beáll és nem mozdul?

miéert van az hogyha hozzáér az ellenállás az órához  akkor keveset mutat és mikor nem ér hozzá akkor sokat?

tényleg csak a csavaron múlik, közben nem mozdítok el semmi mást, ha papírlapot rakok az óra és az ellenállás közé és odanyomom de nincs csavar akkoris sokat mutat , nem értem és elegem is van lassan
Robpanzer
« Hozzászólás #34047 Dátum: 2009 Január 24, 19:05:29 »

net stb de lég huzos 30-40tölindul.....

co mérő nélkül csak a szinkronteszterrel nem lehet jól belőni?
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #34046 Dátum: 2009 Január 24, 18:31:30 »

co mérőt hun lehet kapni? Stroboszkópot időközben már szereztem.
net stb de lég huzos 30-40tölindul.....

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Robpanzer
« Hozzászólás #34045 Dátum: 2009 Január 24, 18:28:54 »

hézagmérő, csavarhúzó, krova, multiméter/próbalámpa, stroboszkóp, szinkronteszer, co mérő , fül, nőgyógyász kéz, "érzés"  Grin Grin

co mérőt hun lehet kapni? Stroboszkópot időközben már szereztem.
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14989

« Hozzászólás #34044 Dátum: 2009 Január 24, 16:27:02 »

2 hónap állás után ma beröffentettem a bogarat.

Légszűrő le, kb 20 ml benya a szívócsőbe és már járt is a motor.  Smiley
Járattam 20 percet, aztán leállítottam.

Volt itt szó szívócső jegesedésről, ugyan itt most 8 fok volt, de fotóztam nektek (Igaz csak régi telóval).



Az én előmelegítő csövem is elvan dugulva.   Embarrassed
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #34043 Dátum: 2009 Január 24, 15:47:31 »

Ha motorfelújítás után be szeretném jól állítani a motoromat, akkor milyen eszközökre lenne ehhez szükségem?  Gyújtást, karburátort.... 2  weber karbi lesz fennt. köszi.

hézagmérő, csavarhúzó, krova, multiméter/próbalámpa, stroboszkóp, szinkronteszer, co mérő , fül, nőgyógyász kéz, "érzés"  Grin Grin

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #34042 Dátum: 2009 Január 24, 15:40:21 »

Igen. Alap, de a klipp miatt könnyen használható. Érzékeny, és elég jó a fényereje is.
"Cartrend nur für OBI" felirat van csak, a gyártóra nem találok utalást, német nyelvű a leírás, de ki tudja ...  Grin

Van egy ugyanilyen nekem is AROSO név alatt, szintén német papírokkal.

'81 Hecho en México
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2990


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #34041 Dátum: 2009 Január 24, 10:46:11 »

és jól működik?
milyen gyártmány? valami made is china?

Igen. Alap, de a klipp miatt könnyen használható. Érzékeny, és elég jó a fényereje is.
"Cartrend nur für OBI" felirat van csak, a gyártóra nem találok utalást, német nyelvű a leírás, de ki tudja ...  Grin

[a csatolmányt egy admin törölte]

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Robpanzer
« Hozzászólás #34040 Dátum: 2009 Január 24, 10:44:04 »

Ha motorfelújítás után be szeretném jól állítani a motoromat, akkor milyen eszközökre lenne ehhez szükségem?  Gyújtást, karburátort.... 2  weber karbi lesz fennt. köszi.
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18506


1969

« Hozzászólás #34039 Dátum: 2009 Január 24, 10:01:19 »

Ilyen is van, (pont tőle Grin ,meg 1 szép régi NDK), de a lent említettek és a kíváncsiság kedvéért meg szeretném nézni, hogy maga a jel jó helyen van-e!
és jól működik?
milyen gyártmány? valami made is china?
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2990


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #34038 Dátum: 2009 Január 24, 08:58:15 »


Ilyen is van, (pont tőle Grin ,meg 1 szép régi NDK), de a lent említettek és a kíváncsiság kedvéért meg szeretném nézni, hogy maga a jel jó helyen van-e!

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető ESZ-764
Hozzászólások: 2746


Samu 66

« Hozzászólás #34037 Dátum: 2009 Január 24, 08:34:36 »

óra van, kérdés elfér-e? (1,2D) holnap mostmár muszáj leszek kipróbálni  Grin
(majd referálok)
vagy venni kell ilyet Smiley  http://racing-bazar.hu/egyeb/szerszam/_uj_gyujtasbeallito_stroboszkop

Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 14010


30-347-1939

« Hozzászólás #34036 Dátum: 2009 Január 23, 21:41:07 »

Akkor jó drágán vetted  Wink

Én legutóbb az N15Y-t 400 körül vettem, egy másik helyen meg 500-ért na oda se mentem többet  Cool
Én itt Gyálon 320Ft körül vettem 1hónapja.
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2990


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #34035 Dátum: 2009 Január 23, 21:21:49 »

Duplaszívósnál necces lehet. Talán valami hosszabbítóval. Én anno egy gyertyából csináltam "indikátort" a Pannóniámhoz. Porcelán ki, 6-os anya az aljára (1 mm a menetemelkedés) menetes szár bele, és a tetejére egy 10-es osztású tárcsa. Tized mm-re jó Smiley


óra van, kérdés elfér-e? (1,2D) holnap mostmár muszáj leszek kipróbálni  Grin
(majd referálok)

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11539

« Hozzászólás #34034 Dátum: 2009 Január 23, 21:14:26 »

Duplaszívósnál necces lehet. Talán valami hosszabbítóval. Én anno egy gyertyából csináltam "indikátort" a Pannóniámhoz. Porcelán ki, 6-os anya az aljára (1 mm a menetemelkedés) menetes szár bele, és a tetejére egy 10-es osztású tárcsa. Tized mm-re jó Smiley

ok, elfogadom.
és akkor vissza az első kérdésre: az indikátoróra nem fér el?
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2990


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #34033 Dátum: 2009 Január 23, 20:56:26 »

ok. akkor csinálsz tíz mérést/jelölést és kiátlagolod a hibát. De hidd el, hogy meg lehet elég pontosan is csinálni, ki sem kell venni a pálcát a mérésk között.

ok, elfogadom.
és akkor vissza az első kérdésre: az indikátoróra nem fér el?

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #34032 Dátum: 2009 Január 23, 20:54:57 »

ok, ezt is értem
de mivel 1...2mm tévedés, akár 5° (vagy attól is több, helyzettől függően) szögeltérést is okozhaz, mi értelme így ...

ok. akkor csinálsz tíz mérést/jelölést és kiátlagolod a hibát. De hidd el, hogy meg lehet elég pontosan is csinálni, ki sem kell venni a pálcát a mérésk között.

'81 Hecho en México
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2990


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #34031 Dátum: 2009 Január 23, 20:38:43 »

még indikátorórával is érdemes egyszer-kétszer átforgatni a motort mielőtt komolyan vesszük (csak nemtom elfér-e a Bogár motornál)

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2990


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #34030 Dátum: 2009 Január 23, 20:36:32 »

fix hosszúságú pálca van bedugva a hengerbe.

tekered => sűrítési ütemben eléri. kiveszed. egyik pont.
tekered => terjeszkedési ütemben bedugod, mikor visszakerül az eredeti helyzetbe, ez amásik pont

ok, ezt is értem
de mivel 1...2mm tévedés, akár 5° (vagy attól is több, helyzettől függően) szögeltérést is okozhaz, mi értelme így ...

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #34029 Dátum: 2009 Január 23, 20:21:12 »

ezt értem, de ha a két köztes állapotot is csak saccra állítom, akkor ....  Huh



fix hosszúságú pálca van bedugva a hengerbe.

tekered => sűrítési ütemben eléri. kiveszed. egyik pont.
tekered => terjeszkedési ütemben bedugod, mikor visszakerül az eredeti helyzetbe, ez amásik pont

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #34028 Dátum: 2009 Január 23, 20:16:15 »

ezt értem, de ha a két köztes állapotot is csak saccra állítom, akkor ....  Huh



Elvileg nem tudod saccra állítani, hiszen a 'mérőpálca' hossza nem változik meg a két beállítás között. A neheze az hogy ugyanolyan szögben is álljon,de szerintem még ez is megoldható.

A két jelölés bárhova eshet, nem pont +/-90 (a pálca hosszától függ), aztán utánna már csak szögfelezőt kell venni rajta...

'81 Hecho en México
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2990


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #34027 Dátum: 2009 Január 23, 19:48:36 »



mi van akkor, ha így sikerül ...

[a csatolmányt egy admin törölte]

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2990


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #34026 Dátum: 2009 Január 23, 19:46:52 »



de a rajz viszont vérprofi  Grin

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2990


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #34025 Dátum: 2009 Január 23, 19:46:07 »



ezt értem, de ha a két köztes állapotot is csak saccra állítom, akkor ....  Huh


"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető kuncapetyka
Hozzászólások: 339


« Hozzászólás #34024 Dátum: 2009 Január 23, 19:44:08 »

Gumisműhelyben hátra és felfelé emelőemelővel. Szerszám van mindenféle még légkulcs is a motort meg használt gumikra akarjuk lerakni. Ja és öt tettrekész ember. Egy gumis egy mosógépszerelő két autószerelő és én aki egyikhez se értek de tanulékony vagyok.

Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #34023 Dátum: 2009 Január 23, 19:43:59 »

és azt hogy csinálod?


[a csatolmányt egy admin törölte]

'81 Hecho en México
Nem elérhető Mamut
Hozzászólások: 863


« Hozzászólás #34022 Dátum: 2009 Január 23, 19:35:30 »

Aknán, bakon, vagy csáposon szeditek ki?
A motor  nem 2 kiló, vigyázzatok, ha leteszitek, a hőcserélők hamarabb leérnek, mint a motor , kell alá egy darab padló. A sima dugós kulcs készletnél a hagyományos villás, vagy csillag kulcsokkal jobban lehet boldogulni,könnyebben  elférni.

A Biblia arra tanít, hogy szeresd felebarátodat. A Káma Szutra pedig megmagyarázza, hogyan...
Nem elérhető kuncapetyka
Hozzászólások: 339


« Hozzászólás #34021 Dátum: 2009 Január 23, 19:24:20 »

kibírod azt a 4 csavart, ami összefogja a kettőt Cheesy

Azt hittem egyszerűbb egyben lefelé.

Nem elérhető Mamut
Hozzászólások: 863


« Hozzászólás #34020 Dátum: 2009 Január 23, 19:23:38 »

Szerintem nem férsz hozzá a váltóhoz rendesen, ha benn a motor, legalább is csomagtéri szerelőajtó nélkül. Úgy rémlik, de nem vagyok benne biztos.

A Biblia arra tanít, hogy szeresd felebarátodat. A Káma Szutra pedig megmagyarázza, hogyan...
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #34019 Dátum: 2009 Január 23, 19:22:55 »

Egyben szerettem volna mind a kettőnél kivenni. Az úgy nem lehetséges?



kibírod azt a 4 csavart, ami összefogja a kettőt Cheesy

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető kuncapetyka
Hozzászólások: 339


« Hozzászólás #34018 Dátum: 2009 Január 23, 19:20:15 »

A typ-4-nél az ujjaidra.  Grin Az játékos, a typ1 a Váciak oldalán le van írva részletesen szerszám igénnyel egyetemben . Motor-váltó külön-külön .


Egyben szerettem volna mind a kettőnél kivenni. Az úgy nem lehetséges?


Nem elérhető Mamut
Hozzászólások: 863


« Hozzászólás #34017 Dátum: 2009 Január 23, 19:16:46 »

A typ-4-nél az ujjaidra.  Grin Az játékos, a typ1 a Váciak oldalán le van írva részletesen szerszám igénnyel egyetemben . Motor-váltó külön-külön .

A Biblia arra tanít, hogy szeresd felebarátodat. A Káma Szutra pedig megmagyarázza, hogyan...
Nem elérhető kuncapetyka
Hozzászólások: 339


« Hozzászólás #34016 Dátum: 2009 Január 23, 19:07:56 »

Csak egy gyors kérdés. Mennyire nehéz t2b-ből motort váltóval kivenni. Az egyik 1.6 a másik 2.0. Mire kell nagyon figyelni? Holnap szétszedjük remélem mind a kettőt.

Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2990


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #34015 Dátum: 2009 Január 23, 18:49:49 »

Nem kell óra, hiszen két egyenlő távolságot kell beállítani.

és azt hogy csinálod?

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14989

« Hozzászólás #34014 Dátum: 2009 Január 23, 18:48:02 »

Brisk

Válasszon a következõk közül!
VOLKSWAGEN (VW) Kafer
Motor   Alkalmas gyújtógyertyák
V   P   Típus   Évjárat   Hézag   Super   Extra   Silver   Platin   Premium
1,2   25kW   D   01.78-12.85   0,6   N17C       NR15S      
1,6   34kW   ACD   10.92-   0,7   L17YC    LR17TC   LR17YS   LR17YPP   
1,6   37kW   AD,AJ,AS   08.72-12.79   0,6   N17C       NR15S      

Tehát N17C karbisokba rakható, köbcentitől függetlenül.  Wink

NGK

Model   Cyl.   Ltr.   kW   Years   Motorcode   Spark plug   LPG/CNG   
Käfer   4   1.1   18   ... - 1553      B5HS   -   Details
Käfer   4   1.2   22   08.1965 - 01.1980   D   B5HS   -   Details
Käfer   4   1.3   32   08.1970 - 07.1975   AB   B5HS   -   Details
Käfer   4   1.3   32   08.1973 - 07.1975   AR   B5HS   -   Details
Käfer   4   1.5   32   08.1966 - 07.1970   H   B5HS   -   Details
Käfer (MEXICO IMPORT)   1.6   34   01.1993 - ...   ACD   BP5ESA   -   Details
Käfer   4   1.6   37   07.1970 - 07.1973   AD   B5HS   -   Details
Käfer   4   1.6   37   08.1973 - 01.1980   AS   B5HS   -   Details
Käfer   4   1.6   37   08.1974 - 01.1980   AJ   B5HS   -   Details

http://olajshop.hu/kereses?query=B5HS&frmsearchsubmit.x=0&frmsearchsubmit.y=0

Denso

MODEL    LITER    TYPE    kW    ENGINE    NOTE    YEAR    DENSO    IRIDIUM POWER    IRIDIUM TOUGH    GAP    
KAFER/BEETLE    1.2    1200    25    D         01/'78-12/'85    W16FS-U    IWF16    -    0,6    detail
KAFER/BEETLE    1.6    1600    34-37 AD, AF, AS 08/'70-07/'80    W16FS-U    IWF16    -    0,6    detail
KAFER/BEETLE    1.6    1600    34-37 AD, AF, AS High performance   08/'70-07/'80 IWF16    IWF160,6    detail
KAFER/BEETLE    1.6    i 1600 (Mexico)    33    ACD (19.0 mm thread)    Cat    '93->    W16EP-U    IW16    VW16    0,6    detail
« Utoljára szerkesztve: 2009 Január 23, 19:07:10 írta abes »
Nem elérhető aptom
Hozzászólások: 803


« Hozzászólás #34013 Dátum: 2009 Január 23, 18:34:31 »

Bogárnál oda lehet férni az indikátor órával  Huh

Nem kell óra, hiszen két egyenlő távolságot kell beállítani.

'81 Hecho en México
Nem elérhető drflexes
Hozzászólások: 4531


« Hozzászólás #34012 Dátum: 2009 Január 23, 18:26:43 »

ilyenre gondoltál? http://www.youtube.com/watch?v=7rFYst-h1l4 mert ennek is gyönyörű hangja van Smiley
leginkabb erre:http: //seba.veteranmotor.com/bogar/drflexes/doka_abarth_dobbal.avi

új számom van:20 592 5434
Oldalak: 1 ... 1160 1161 1162 1163 1164 [1165] 1166 1167 1168 1169 1170 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.232 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.