www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 21, 00:54:55

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1122 1123 1124 1125 1126 [1127] 1128 1129 1130 1131 1132 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13220049 alkalommal)
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #35555 Dátum: 2009 Március 29, 23:17:36 »



<beszúrt kép törölve>


 Evil

weber 34 ict ? milyen vezérműtenegly ?

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7993


« Hozzászólás #35554 Dátum: 2009 Március 29, 22:40:04 »

Viszonylag ritkán megyek a kocsim alá Smiley


nekem még sajna nem kell alámenni hogy lássam...viszont naponta látom Smiley
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #35553 Dátum: 2009 Március 29, 22:30:05 »

Viszonylag ritkán megyek a kocsim alá Smiley

Na mibe, hogy nem láttatok még ilyet...
<beszúrt kép törölve>
Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7993


« Hozzászólás #35552 Dátum: 2009 Március 29, 21:58:52 »

borzasztó milyen szarok a bazil sárvédők Cry  olyan kajla minn állat
csinálj műanyagból....legalább örök darab Smiley....megoldottam a vasat helyben...kösz
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #35551 Dátum: 2009 Március 29, 21:42:29 »

 borzasztó milyen szarok a bazil sárvédők Cry  olyan kajla minn állat

Nem elérhető BigBug
Hozzászólások: 28919

« Hozzászólás #35550 Dátum: 2009 Március 29, 21:13:53 »

Tegnap felébresztettem Zöld Rettenetet én is.
Monhatnám azt qrvára nem örült neki.
Legalábbis sztájkolni próbált.
Kulcs elfordít semmi ezt még sokszor a mágnest se hallottam hátulról.
De aztán beröff.

Mondjuk már tavaly is játszott olyat hogy kulcs elfordit aztán semmi.
Vagy inditó motor vagy gyújtkapcsoló vagy a vezetékben valami bibi.


<beszúrt kép törölve>


 Evil
nemcsodálom ,ahogy ez a motortér kinéz  Grin

sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....

ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
Nem elérhető vgd
Hozzászólások: 420


« Hozzászólás #35549 Dátum: 2009 Március 29, 20:56:27 »

80-90 es olaj kell a bogárváltóba? Shocked

80W 90-es olajat szokás beletenni.Ezt irják sok szaklapban

Nem a problémát kell keresni, hanem a megoldást
Szar munkát más is tudd csinálni minek csináljak én is...
1966 VW 1200
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #35548 Dátum: 2009 Március 29, 20:48:37 »

Hi,
Kacsingat egy vadiúj Ernst-kipuffdob Merkinél.
Van-e értelme valamivel lefesteni berakás előtt? Valamit tudtok, amit ne dob le  hő? Hőálló ezüst?

http://www.oldtimerperfekt.hu/bolt/product_info.php?cPath=52_38&products_id=50
Aztán lehet ez is leég...  Wink
Nem elérhető wob974
Hozzászólások: 13495


« Hozzászólás #35547 Dátum: 2009 Március 29, 20:48:27 »

Tegnap felébresztettem Zöld Rettenetet én is.
Monhatnám azt qrvára nem örült neki.
Legalábbis sztájkolni próbált.
Kulcs elfordít semmi ezt még sokszor a mágnest se hallottam hátulról.
De aztán beröff.

Mondjuk már tavaly is játszott olyat hogy kulcs elfordit aztán semmi.
Vagy inditó motor vagy gyújtkapcsoló vagy a vezetékben valami bibi.





 Evil
« Utoljára szerkesztve: 2009 Március 29, 20:52:35 írta wob974 »

Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #35546 Dátum: 2009 Március 29, 20:46:01 »

80-90 es olaj kell a bogárváltóba? Shocked

hát én olyat vettem, amit kaptam Cheesy az 80 as votl ,ah jól emlékszem.

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #35545 Dátum: 2009 Március 29, 20:35:23 »

80-90 es olaj kell a bogárváltóba? Shocked

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #35544 Dátum: 2009 Március 29, 20:34:11 »

szeva mindenkinek

Ki tudja milyen trafó kell a Cu-s motorhoz, mert az ugyebár elektronikus gyujtásos. Én most pakolom össze az enyémet de sajna nem találom a trafóját.
mi pénz lehet az. Netán van vlakinek?
bármilyen elktronikus gyújtású autóból golf,audi , a ford is jó csak ott a trafon nem 2db 5ös csavar van hanem 5mmés 6mm es  de nem számít  Wink

Nem elérhető mágus
Hozzászólások: 256


« Hozzászólás #35543 Dátum: 2009 Március 29, 20:02:02 »

szeva mindenkinek

Ki tudja milyen trafó kell a Cu-s motorhoz, mert az ugyebár elektronikus gyujtásos. Én most pakolom össze az enyémet de sajna nem találom a trafóját.
mi pénz lehet az. Netán van vlakinek?
Nem elérhető Funk
Hozzászólások: 2451


« Hozzászólás #35542 Dátum: 2009 Március 29, 15:08:02 »

Üdv Bill!

  Kerekem hátul 205/55,váltóm száma (aknába másztam) AT 09 03 3.
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #35541 Dátum: 2009 Március 29, 13:47:32 »

szoljtok ide topikban egyszer ki lett beszélve az agyonfestett bogár. most itt van nálam szopok vele mint a torkos borz. Azt se tudom milyen motor van bent de nagyon szarul megy (ezért is van itt). Bármit csinálok a karbival luk van benne vagy alacsonyfordulaton jó felül torpan, ha máshogy állítom akkor felül jó alul torpan (akár hova tekerem rakom a gyorsítót egy nagy rakás kaki). Egész nap ezzel játszottam.
Nagy olajhűtős motor, F-es ütött számmal, állítólag 1.6 de szívócső és kipufogó mérete szerint 1.2-es. Pict 30as karbi van rajt.?????????????????????
Most ettől nem tudom mit várjak.  Már gondoltam arra is hogy zsugor motor és kicsi rá ez a karbi vagy passz, de zsugorra meg nem menne fel a nagy hűtős turbina...
Építő jellegű hozzászólásokat szívesen veszem.

Ui.: Gyújtás, szelephézag OK, karbi felújítva.

szétszed , kipucol, kifőz, ultrahang, dörzsár, összerak, fúvókáz Cheesy

130 körüli fő és féklevegő, 55 alapjárat, 65 dúsító elfogadott kombó 1,6os motorhoz, 30/31 es karbihoz.

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #35540 Dátum: 2009 Március 29, 12:01:24 »

Hi,
Kacsingat egy vadiúj Ernst-kipuffdob Merkinél.
Van-e értelme valamivel lefesteni berakás előtt? Valamit tudtok, amit ne dob le  hő? Hőálló ezüst?
Törődj bele, hogy szinte semmi nincs, ami megállna rajta, és elérhető áron lenne. 5-6 évig lesz egy kipuffdobod.

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető MobyDick
Hozzászólások: 430


« Hozzászólás #35539 Dátum: 2009 Március 29, 11:36:41 »

hát igazából nem tudom, mert ki szeretném polírozni csak időm nincs rá. De ha most nem majd télen addig meg marad ezüst. Szerintem májusnál előbb nem biztos hogy felkerülnek.
hát igen azt elfelejtettem én is kipolirozni,már fenn vannak újra
bár most hátul 185/65 van ,igen alacsony volt
Nem elérhető Süsü
Hozzászólások: 2713


« Hozzászólás #35538 Dátum: 2009 Március 29, 11:31:20 »

szeva Süsü mikor rakod fel a porschekat a autodra?
hát igazából nem tudom, mert ki szeretném polírozni csak időm nincs rá. De ha most nem majd télen addig meg marad ezüst. Szerintem májusnál előbb nem biztos hogy felkerülnek.


                             GNX-967
Nem elérhető MobyDick
Hozzászólások: 430


« Hozzászólás #35537 Dátum: 2009 Március 29, 11:25:33 »

szeva Süsü mikor rakod fel a porschekat a autodra?
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #35536 Dátum: 2009 Március 29, 10:08:06 »

szoljtok ide topikban egyszer ki lett beszélve az agyonfestett bogár. most itt van nálam szopok vele mint a torkos borz. Azt se tudom milyen motor van bent de nagyon szarul megy (ezért is van itt). Bármit csinálok a karbival luk van benne vagy alacsonyfordulaton jó felül torpan, ha máshogy állítom akkor felül jó alul torpan (akár hova tekerem rakom a gyorsítót egy nagy rakás kaki). Egész nap ezzel játszottam.
Nagy olajhűtős motor, F-es ütött számmal, állítólag 1.6 de szívócső és kipufogó mérete szerint 1.2-es. Pict 30as karbi van rajt.?????????????????????
Most ettől nem tudom mit várjak.  Már gondoltam arra is hogy zsugor motor és kicsi rá ez a karbi vagy passz, de zsugorra meg nem menne fel a nagy hűtős turbina...
Építő jellegű hozzászólásokat szívesen veszem.

Ui.: Gyújtás, szelephézag OK, karbi felújítva.
Dobd el a karbit jó messzire!
Az egész szívás nálam is azzal kezdődött, hogy hozzájutottam egy szuper 30-as karbihoz. Onnantól a jelenség ugyanaz.
Eladó! Evil

Bácsi Győző
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13994


30-347-1939

« Hozzászólás #35535 Dátum: 2009 Március 28, 21:18:37 »

Ma beraktuk a félig felújított AF AR-es mocit a 60-asba.
Nagy segítség volt, hogy nincs hátfal.(de már jövő hét végéig nem is lesz szerintem)
Egyetlen apró technikai malőr, hogy a generátor külső fesszabos. Ami persze a szürke ülése alatt van.
Azt meg onnan ki nem veszem.Kell az majd még ott.
Holnap szereznem kell egyet.


[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2009 Március 28, 21:34:13 írta sparkafer »

Nem elérhető BigBug
Hozzászólások: 28919

« Hozzászólás #35534 Dátum: 2009 Március 28, 21:13:19 »

szoljtok ide topikban egyszer ki lett beszélve az agyonfestett bogár. most itt van nálam szopok vele mint a torkos borz. Azt se tudom milyen motor van bent de nagyon szarul megy (ezért is van itt). Bármit csinálok a karbival luk van benne vagy alacsonyfordulaton jó felül torpan, ha máshogy állítom akkor felül jó alul torpan (akár hova tekerem rakom a gyorsítót egy nagy rakás kaki). Egész nap ezzel játszottam.
Nagy olajhűtős motor, F-es ütött számmal, állítólag 1.6 de szívócső és kipufogó mérete szerint 1.2-es. Pict 30as karbi van rajt.?????????????????????
Most ettől nem tudom mit várjak.  Már gondoltam arra is hogy zsugor motor és kicsi rá ez a karbi vagy passz, de zsugorra meg nem menne fel a nagy hűtős turbina...
Építő jellegű hozzászólásokat szívesen veszem.

Ui.: Gyújtás, szelephézag OK, karbi felújítva.
én is szívok már lassan 2 éve a felújított karbival !
már megvettem az újat mert elegem lett belőle
remélem nálam az a baj

sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....

ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
Nem elérhető Süsü
Hozzászólások: 2713


« Hozzászólás #35533 Dátum: 2009 Március 28, 20:40:08 »

szoljtok ide topikban egyszer ki lett beszélve az agyonfestett bogár. most itt van nálam szopok vele mint a torkos borz. Azt se tudom milyen motor van bent de nagyon szarul megy (ezért is van itt). Bármit csinálok a karbival luk van benne vagy alacsonyfordulaton jó felül torpan, ha máshogy állítom akkor felül jó alul torpan (akár hova tekerem rakom a gyorsítót egy nagy rakás kaki). Egész nap ezzel játszottam.
Nagy olajhűtős motor, F-es ütött számmal, állítólag 1.6 de szívócső és kipufogó mérete szerint 1.2-es. Pict 30as karbi van rajt.?????????????????????
Most ettől nem tudom mit várjak.  Már gondoltam arra is hogy zsugor motor és kicsi rá ez a karbi vagy passz, de zsugorra meg nem menne fel a nagy hűtős turbina...
Építő jellegű hozzászólásokat szívesen veszem.

Ui.: Gyújtás, szelephézag OK, karbi felújítva.


                             GNX-967
Nem elérhető Spike
Hozzászólások: 10471

« Hozzászólás #35532 Dátum: 2009 Március 28, 18:43:27 »

Hi,
Kacsingat egy vadiúj Ernst-kipuffdob Merkinél.
Van-e értelme valamivel lefesteni berakás előtt? Valamit tudtok, amit ne dob le  hő? Hőálló ezüst?
galvánfürdő? Evil


"Az erő igazság nélkül erőszak, az igazság erő nélkül tehetetlenség." (M.Oyama)
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #35531 Dátum: 2009 Március 28, 18:41:59 »

horgany spré

rakás kaki.

én is elhittem, amit ráírtak, lefújtam vele a lecsiszolt előmelegítőt, aztán melegebbik oldalon már töredezik is le.

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető BigBug
Hozzászólások: 28919

« Hozzászólás #35530 Dátum: 2009 Március 28, 16:57:43 »

Hi,
Kacsingat egy vadiúj Ernst-kipuffdob Merkinél.
Van-e értelme valamivel lefesteni berakás előtt? Valamit tudtok, amit ne dob le  hő? Hőálló ezüst?
horgany spré

sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....

ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
Nem elérhető kanyarkiraly
Hozzászólások: 759


CSD-226

« Hozzászólás #35529 Dátum: 2009 Március 28, 16:08:23 »

Ma Szabó Mikinél voltam, betette a motort, de nincs töltés. Nem a saját dinamóját tettük vissza, mert volt egy felújított. A dinamó, mint motor működik (tehát ha 12V-ot teszünk rá, akkor forog rendesen), de ha betesszük alig mérhető rajta feszültség, az is negatív irányban. Minden jónak néz ki, feszszab jó. Valakinek ötlet? köszi (holnap visszamegy a saját dinamó)

VW1300 '69 "Bíborka"    (OFF - Opel Rekord B '66 - UFF)
matchbox
« Hozzászólás #35528 Dátum: 2009 Március 28, 14:12:13 »

Hi,
Kacsingat egy vadiúj Ernst-kipuffdob Merkinél.
Van-e értelme valamivel lefesteni berakás előtt? Valamit tudtok, amit ne dob le  hő? Hőálló ezüst?
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #35527 Dátum: 2009 Március 28, 13:40:44 »

Üdv!
tudom, hogy volt már szóróla, de valakinek ötlete, hogy miért van ikarus suhogó hangja a buszomnak?Tegnap lett berakva a váltó, tök jól müködik, csak 3-4ikben elég hangos.Szorulhat?
Nekem is ilyen hangja volt, de tegnapelőtt felraktam a nyárigumikat és megszűnt.

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető brez
Hozzászólások: 2510


http://vbk.at.hu/

« Hozzászólás #35526 Dátum: 2009 Március 28, 13:24:56 »

sztem inkább kopott, akkor szokott trolibusz hangja lenni......  Huh
akkor meg, egy kis gázolajos fűrészpor kell neki..... Evil Evil Evil

Sompi
« Hozzászólás #35525 Dátum: 2009 Március 28, 13:23:22 »

Üdv!
tudom, hogy volt már szóróla, de valakinek ötlete, hogy miért van ikarus suhogó hangja a buszomnak?Tegnap lett berakva a váltó, tök jól müködik, csak 3-4ikben elég hangos.Szorulhat?
sztem inkább kopott, akkor szokott trolibusz hangja lenni......  Huh
Nem elérhető atesbus
Hozzászólások: 175


« Hozzászólás #35524 Dátum: 2009 Március 28, 13:18:43 »

Üdv!
tudom, hogy volt már szóróla, de valakinek ötlete, hogy miért van ikarus suhogó hangja a buszomnak?Tegnap lett berakva a váltó, tök jól müködik, csak 3-4ikben elég hangos.Szorulhat?
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #35523 Dátum: 2009 Március 28, 11:17:56 »

a CSP szerint nincs különbség fogszámban, átmérőben lehet
  olvasom a táblázatot  és tuti nem stimmel amit írnak mert csináltam pár váltót és a negyedikek nem voltak egyformák van is még szétszedve valami AB-s meg fogom nézni  ! De az AO már nem fogom szétszedni újból Wink

Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8607


« Hozzászólás #35522 Dátum: 2009 Március 28, 11:13:32 »

a negyedik fogaskerék-pár  fogszámában biztos van külömnbség! , de lehet hogy  átmérőben nincs és csak csöndesség vagy fenetuggya miért csinálták
a CSP szerint nincs különbség fogszámban, átmérőben lehet
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8607


« Hozzászólás #35521 Dátum: 2009 Március 28, 11:12:02 »

Eszem ágában sincs megsértődni,nincs is mire.Már mikor Leon 200-at akart menni,és ahoz hatezres fordulat jött ki,elgondolkodtam hogy nálam valami nem teljesen stimmel.
itt a csp-s, ehhez mértem, talán szerintetek is sikerült egyszerűbbé tenni

http://www.customspeedparts.de/content/en/technic/getriebeberechnung4.php
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #35520 Dátum: 2009 Március 28, 11:11:33 »

én úgy tudom, hogy a rövid és hosszú váltók csak difiben különböznek, míg a "félhosszú" typ3 váltók negyedik fokozata is más az előző kettőhöz viszonyítva, természetesen a difi sem egyezik, csak bogár váltókból kiindulva a typ3 váltójából és a hosszú váltók difijéből csinálják a leghosszabb váltókat 8hangsúlyozom, hogy két bogár váltó összeépítéséből, ahol nem gépműhelyben alakítják ki a fogaskerék-párokat)

szvsz a hosszú váltónak nincs rövidebb negyedik fokozata, hiszen akkor a szarnak adtak volna egy pofont, de ennek utána lehet nézni, hajrá!

Mondandóm alátámasztása végett:

http://www.customspeedparts.de/content/en/technic/getriebetechnik.php


(szerintem így korrekt érvelni)
a negyedik fogaskerék-pár  fogszámában biztos van külömnbség! , de lehet hogy  átmérőben nincs és csak csöndesség vagy fenetuggya miért csinálták

Nem elérhető Funk
Hozzászólások: 2451


« Hozzászólás #35519 Dátum: 2009 Március 28, 11:07:54 »

nehogy besértődj!  Smiley hiszen azt sem tudod, hogy milyen gumi van hátul (te írtad: nem vagy otthon), amúgy egy egyszerű dificsere az egész és máris rövid a váltód  Lips Sealed
Eszem ágában sincs megsértődni,nincs is mire.Már mikor Leon 200-at akart menni,és ahoz hatezres fordulat jött ki,elgondolkodtam hogy nálam valami nem teljesen stimmel.
Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8607


« Hozzászólás #35518 Dátum: 2009 Március 28, 10:52:12 »

mi több ! extra rövid (mer a hosszú váltóba van egy rövid negyedik és az rövid difivel ....) Roll Eyes
én úgy tudom, hogy a rövid és hosszú váltók csak difiben különböznek, míg a "félhosszú" typ3 váltók negyedik fokozata is más az előző kettőhöz viszonyítva, természetesen a difi sem egyezik, csak bogár váltókból kiindulva a typ3 váltójából és a hosszú váltók difijéből csinálják a leghosszabb váltókat 8hangsúlyozom, hogy két bogár váltó összeépítéséből, ahol nem gépműhelyben alakítják ki a fogaskerék-párokat)

szvsz a hosszú váltónak nincs rövidebb negyedik fokozata, hiszen akkor a szarnak adtak volna egy pofont, de ennek utána lehet nézni, hajrá!

Mondandóm alátámasztása végett:

http://www.customspeedparts.de/content/en/technic/getriebetechnik.php


(szerintem így korrekt érvelni)
« Utoljára szerkesztve: 2009 Március 28, 10:54:33 írta Bill »
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #35517 Dátum: 2009 Március 28, 10:31:48 »

nehogy besértődj!  Smiley hiszen azt sem tudod, hogy milyen gumi van hátul (te írtad: nem vagy otthon), amúgy egy egyszerű dificsere az egész és máris rövid a váltód  Lips Sealed
mi több ! extra rövid (mer a hosszú váltóba van egy rövid negyedik és az rövid difivel ....) Roll Eyes

Nem elérhető Bill
Hozzászólások: 8607


« Hozzászólás #35516 Dátum: 2009 Március 28, 10:28:47 »

Lehet hogy enyém a legrövidebb váltó a világon,ami be lett építve hosszú váltó házába. Grin
nehogy besértődj!  Smiley hiszen azt sem tudod, hogy milyen gumi van hátul (te írtad: nem vagy otthon), amúgy egy egyszerű dificsere az egész és máris rövid a váltód  Lips Sealed
Oldalak: 1 ... 1122 1123 1124 1125 1126 [1127] 1128 1129 1130 1131 1132 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.136 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.