www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 22, 08:12:18

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921220 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 1100 1101 1102 1103 1104 [1105] 1106 1107 1108 1109 1110 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13244972 alkalommal)
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #36437 Dátum: 2009 Május 04, 21:26:31 »

Háááát, a robbantott ábrán mintha mindkettő kívül lenne....

nagytudású szárazféltengelyesek figyelmét kérem ! a lengőkar szilent mindkét oldalán van 1-1 nagy alátét vagy kívül 2? mert így volt összerakva  Roll Eyes
Nem elérhető fecszso
Hozzászólások: 1916


« Hozzászólás #36436 Dátum: 2009 Május 04, 21:22:04 »

tényleg alig bírtam a sufniba leképelni Roll Eyes már ha egyáltalán erről volt szó 
Persze satupadon miiiii, így nem fair!!  Grin

VW 1300 - 1967
Pannónia T1 - 1963
Honda Transalp XL600 VT -1996
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #36435 Dátum: 2009 Május 04, 21:21:14 »

Biztos így állították a hátsó egyenesfutást!  Evil  Én kívül-belül-re tettem. De mindjárt utánanézek.

nagytudású szárazféltengelyesek figyelmét kérem ! a lengőkar szilent mindkét oldalán van 1-1 nagy alátét vagy kívül 2? mert így volt összerakva  Roll Eyes
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #36434 Dátum: 2009 Május 04, 21:14:35 »

nagytudású szárazféltengelyesek figyelmét kérem ! a lengőkar szilent mindkét oldalán van 1-1 nagy alátét vagy kívül 2? mert így volt összerakva  Roll Eyes

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #36433 Dátum: 2009 Május 04, 21:09:41 »

Hát benn a helyén elég nehéz fotózni.... Roll Eyes de szívesen mesélek róla.. Cool
(a 7 végén megyek a kocsi alá, majd leképelem)
tényleg alig bírtam a sufniba leképelni Roll Eyes már ha egyáltalán erről volt szó 

[a csatolmányt egy admin törölte]

Nem elérhető fecszso
Hozzászólások: 1916


« Hozzászólás #36432 Dátum: 2009 Május 04, 20:20:24 »

nincs Neked/valakinek erről képe?
Hát benn a helyén elég nehéz fotózni.... Roll Eyes de szívesen mesélek róla.. Cool
(a 7 végén megyek a kocsi alá, majd leképelem)

VW 1300 - 1967
Pannónia T1 - 1963
Honda Transalp XL600 VT -1996
Nem elérhető Leon1303
Hozzászólások: 5024


Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!

« Hozzászólás #36431 Dátum: 2009 Május 04, 18:49:40 »

Jó de Leon gazdag és minden szart megvesz. Sötétben foszforeszkálós gyújtáskábelt... ha kell ha nem. Evil Evil Evil
Kerozint ha tudok neki, akkor intézzetek. Még idén fel akar szállni, úgy hallottam Tökölön!  Evil Evil Evil
 
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #36430 Dátum: 2009 Május 04, 17:58:14 »

mindenki figyelmébe :

http://www.aircooled.net/gnrlsite/resource/articles/synthoil.htm

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető tazoli49
Hozzászólások: 3840


« Hozzászólás #36429 Dátum: 2009 Május 04, 17:49:10 »

Én csak is  Grin =>
<beszúrt kép törölve>

Jó de Leon gazdag és minden szart megvesz. Sötétben foszforeszkálós gyújtáskábelt... ha kell ha nem. Evil Evil Evil
Kerozint ha tudok neki, akkor intézzetek. Még idén fel akar szállni, úgy hallottam Tökölön!  Evil Evil Evil
« Utoljára szerkesztve: 2009 Május 04, 17:51:48 írta tazoli »
Nem elérhető Funk
Hozzászólások: 2451


« Hozzászólás #36428 Dátum: 2009 Május 04, 17:36:40 »

Én csak is  Grin =>
<beszúrt kép törölve>
Ja amikor azt mondtam hogy ilyet rakok a motoromba,körberöhögtetek. Sad
Nem elérhető Leon1303
Hozzászólások: 5024


Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!

« Hozzászólás #36427 Dátum: 2009 Május 04, 16:40:10 »

Én csak is  Grin =>
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #36426 Dátum: 2009 Május 04, 16:09:40 »

szerintem Shell piros.
Igen, asszem 15-w40-es, 5 liter volt multkor vmi 4300 forint ...
De nemreg ezt ajanlottak nekem: http://olajshop.hu/termekek/parnalub/szemelygepjarmu#0
Most akcios es allitolag nagyon jo olaj!


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #36425 Dátum: 2009 Május 04, 15:55:27 »

Dehogy kell. Hát miért volnátok itt?!  Cheesy
(Egyébként még:
SHELL HELIX RED 15W-40
Egész évben alkalmazható ásványi alapú motorolaj személygépkocsikhoz. Kifejezetten régebbi, benzin- és dízelmotorokhoz alkalmazható. Jóváhagyások és minősítések: API SF/CC

CASTROL Motor Oil 15W-40
A Castrol Motor Oil A leggyakoribb üzemeltetési viszonyok esetében megfelelő védelmet biztosít. Kielégítő védelmet nyújt a kopással szemben. Elsősorban az 1990 előtt...)

Ezek sem drágábbak sokkal.
szerintem Shell piros.
Nem elérhető tazoli49
Hozzászólások: 3840


« Hozzászólás #36424 Dátum: 2009 Május 04, 15:54:11 »

2.5 liter kell elvileg, gyakorlatilag 3 körül
mivel nem napihasználatos autóba lesz jó az az olaj

amugy ha kell van eladó vw hogyan tovább könyvem Cheesy

Dehogy kell. Hát miért volnátok itt?!  Cheesy
(Egyébként még:
SHELL HELIX RED 15W-40
Egész évben alkalmazható ásványi alapú motorolaj személygépkocsikhoz. Kifejezetten régebbi, benzin- és dízelmotorokhoz alkalmazható. Jóváhagyások és minősítések: API SF/CC

CASTROL Motor Oil 15W-40
A Castrol Motor Oil A leggyakoribb üzemeltetési viszonyok esetében megfelelő védelmet biztosít. Kielégítő védelmet nyújt a kopással szemben. Elsősorban az 1990 előtt...)

Ezek sem drágábbak sokkal.
Nem elérhető Micka
Hozzászólások: 2264


1971, 1300 , GZL-700

« Hozzászólás #36423 Dátum: 2009 Május 04, 15:52:29 »

Nah, okké köszöntem. Otthon ez fog jönni. 3000-nél tartunk de fekete volt az olaj uh. inkább cserélünk. Mg tudok hordós olajat, lehet kipróbáljuk. Pug 106-ban már benne van, nincs baja....
3.5 L kell?
Mol M SE 15W-40    ?jó? Gondolom 2000ft-os olaj nem kell egy gyári 1.2-nek
Többfokozatú, egész évben használható motorolaj kelet-európai és az 1989 előtt gyártott nyugati, valamint távol-keleti benzinüzemű személy- és kishaszonjárművek...
Kiszerelés: 1L
Ár: 874 Ft



2.5 liter kell elvileg, gyakorlatilag 3 körül
olajról majd mondanak véleményt a tapasztaltabb kolegák

amugy ha kell van eladó vw hogyan tovább könyvem Cheesy
abban majd minden le van írva
Nem elérhető tazoli49
Hozzászólások: 3840


« Hozzászólás #36422 Dátum: 2009 Május 04, 15:45:07 »

He' ? Szurot pont soha nem kell cserelni, csak kimosni (mondjuk benzinnel), ha van benne valami trutymak.
A tomitest viszont ajanlott cserelni olajcserenkent.

Nah, okké köszöntem. Otthon ez fog jönni. 3000-nél tartunk de fekete volt az olaj uh. inkább cserélünk. Mg tudok hordós olajat, lehet kipróbáljuk. Pug 106-ban már benne van, nincs baja....
3.5 L kell?
Mol M SE 15W-40    ?jó? Gondolom 2000ft-os olaj nem kell egy gyári 1.2-nek
Többfokozatú, egész évben használható motorolaj kelet-európai és az 1989 előtt gyártott nyugati, valamint távol-keleti benzinüzemű személy- és kishaszonjárművek...
Kiszerelés: 1L
Ár: 874 Ft

« Utoljára szerkesztve: 2009 Május 04, 15:50:50 írta tazoli »
Nem elérhető Micka
Hozzászólások: 2264


1971, 1300 , GZL-700

« Hozzászólás #36421 Dátum: 2009 Május 04, 15:39:47 »

Motorolaj cserénél miből illik újat venni? Az olajon kívül.  Evil Tudom, szűrő a leeresztő csavarnál kb. 2E. És még?
szűrő sem muszályj ha nincs baja, ki kell mosni benyával
2 tömítés kell új
meg legyen 6 os anya mert a 6 ból egyet úgyis túlhúzol Wink
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #36420 Dátum: 2009 Május 04, 15:38:44 »

Tudom, szűrő a leeresztő csavarnál kb. 2E.
He' ? Szurot pont soha nem kell cserelni, csak kimosni (mondjuk benzinnel), ha van benne valami trutymak.
A tomitest viszont ajanlott cserelni olajcserenkent.


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető tazoli49
Hozzászólások: 3840


« Hozzászólás #36419 Dátum: 2009 Május 04, 15:35:31 »

Motorolaj cserénél miből illik újat venni? Az olajon kívül.  Evil Tudom, szűrő a leeresztő csavarnál kb. 2E. És még?
Nem elérhető Leon1303
Hozzászólások: 5024


Kicsi a kocsi, de nagy az önbizalma!

« Hozzászólás #36418 Dátum: 2009 Május 04, 11:12:16 »

Mai SZMB:
Váltó olaj csere!
Sikerült szerezni 17-es imbuszkulcsot, de kis krokival megemelve, aláfeküdve, nem tudtam meg se moccantani a betöltő csavart.
Még jó, hogy az előbb jött haza a szomszéd szerelő, így rátudtam kéreszkedni a csápos emelőre. Na de ott is kellett az imbuszra egy jó méteres cső erőkarnak...
A leeresztő csavar már könnyebben kijött. Hiány a 2,5 literhez sztem nemigen volt, de nagyon csúnya takony jött ki belőle.
A leeresztő csavar mágnese körül meg igen sok fémforgács volt. Ideje volt már ennek a cserének.
Most csöpög kifelé a vége, aztán töltöm be a "mol-os" 80w90-es váltóolajat.

Közben körbevizsgálgattam, és kiderült, hogy a bal hátsó kerék csapágya kezdi megadni magát, szóval csere lesz.
Valószínűleg abból jön a búgás. Nem baj, mert a féltengely gumiharangot is cserélni kell, mert kiszakadt.
Mára ennyi.

xoyox
« Hozzászólás #36417 Dátum: 2009 Május 04, 09:18:42 »

ma cseréltem (volna) ac pumpát.
a mostaninak a nyelvecskéje, amit lökdös a rúd, kijjebb van, mint a másiké.
elég a rudacskát cserélni, ami kibújik a blokkból?

(vagy térjek vissza az eredeti elgondoláshoz és gyújtsam fel?)
2 fele -hosszusagu - letezik te baranyka !
optikushoz menes, szemüvegvasarlas, = latas !
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #36416 Dátum: 2009 Május 04, 09:16:11 »

  én meg ilyenkor bemegyek a bárdi autóhoz azt veszek 1kondit azon rajta van minden és 10évig nincs gond  ,leszoktam már róla hogy a fiók mélyéről kipiszkáljak egy jó kiszáradt 20éves lada kondit és szopjak vele még 1 napot Roll Eyes
Ez nem lada, hanem vw cucc, a vezeték kellett csak róla, amint utam lesz arra, Merki Pistától egy Beru megszakítót már vételezek is tartalékba. Tanulság: öreg autónál, ilyen kis apróságok jó, ha vannak tartalékban.

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #36415 Dátum: 2009 Május 04, 08:56:43 »

Tegnapi szmb:
1. kihagy a gyújtás - durrog az autó.
2. Konstatálom, hogy csak nagyobb gázadásnál, és meleg motornál
3. Trafó csere, tünet átmenetileg megszűnik.
4. újra kihagy. Régi tapasztalat alapján vákumszabályzó csövét karbiról leakasztom, és ss csodát, vége a durrogásnak-> viszont a kocsi gyenge, mint az őszi légy, és zabál, és melegszik (szinte végig utógyújtásos menet->nem gyorsul, négyesben max. 50-60 tempó)

Megoldás: megint elbaszódott a megszakító vezetéke a tolósarunál, ahol az elosztó alján lévő kis biszbaszhoz csatlakozik. Egy éve javítottuk (vezetékcsere, valami talált vezetékdarabból...), a vezeték totál szétégve, elágyulva a sarunál. Tanulság: ide nagyon nem mindegy, milyen vezeték megy (ez egy régi kéteres, dupla szigetelésű kábelből kiszedett kábé 1nmmm keresztmetszetű, de lehet, hogy 0.75-ös..).
Tegnap régi megszakítóról másik vezeték átforrasztása után örömködés.
  én meg ilyenkor bemegyek a bárdi autóhoz azt veszek 1kondit azon rajta van minden és 10évig nincs gond  ,leszoktam már róla hogy a fiók mélyéről kipiszkáljak egy jó kiszáradt 20éves lada kondit és szopjak vele még 1 napot Roll Eyes

Nem elérhető Micka
Hozzászólások: 2264


1971, 1300 , GZL-700

« Hozzászólás #36414 Dátum: 2009 Május 03, 23:30:11 »

Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #36413 Dátum: 2009 Május 03, 22:51:59 »

Gyujtsd fel!




flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #36412 Dátum: 2009 Május 03, 22:37:19 »

nem félek  a munkától, ezzel is megoldottam, csak ennek nem volt annyi vasa.. Smiley

igazából, csak irigykedek
a kabrióval most mi van, mert erről asszem le maradtam

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #36411 Dátum: 2009 Május 03, 22:36:39 »

gyújtsam fel?
Gyujtsd fel!


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető mikrobi
Hozzászólások: 2169


« Hozzászólás #36410 Dátum: 2009 Május 03, 22:34:34 »

nem félek  a munkától, ezzel is megoldottam, csak ennek nem volt annyi vasa.. Smiley

elég hamar feladtad Evil
van rajt sok javítani való?

[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #36409 Dátum: 2009 Május 03, 22:34:07 »

ma cseréltem (volna) ac pumpát.
a mostaninak a nyelvecskéje, amit lökdös a rúd, kijjebb van, mint a másiké.
elég a rudacskát cserélni, ami kibújik a blokkból?

(vagy térjek vissza az eredeti elgondoláshoz és gyújtsam fel?)



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető mikrobi
Hozzászólások: 2169


« Hozzászólás #36408 Dátum: 2009 Május 03, 22:33:03 »

ha már épitünk, épitsünk nulláról...
a drótkorong nem válogat
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #36407 Dátum: 2009 Május 03, 22:29:25 »

ma nekiláttam  a kasztninak
Miért nem csak a gyári alapozóig csiszolsz? Én - ha csináljuk Öreget - akkor a gyári színig csiszolok vissza. Szerintem a gyári festésnél jobb alapozás nem kell. Persze ahol a rozsda miatt muszáj...

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető mikrobi
Hozzászólások: 2169


« Hozzászólás #36406 Dátum: 2009 Május 03, 22:27:57 »

egy órát szántam ma rá, nem sietek sehováigy is eléggé bevörösödtem a szintől...
nincs túl sok minden
de mivel valaha a második festést elég szar minőségben hordták fel és nagy flekkekben esik le, nem lenne jó alap az új lakknak..
küszöbök, első hátsó zárólemez, csavarperem, tüzfal alja, szélvédőnél  a légbeömlők körül..
elég hamar feladtad Evil
van rajt sok javítani való?
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #36405 Dátum: 2009 Május 03, 22:25:36 »

ma nekiláttam  a kasztninak

Homokszórás?

Nem elérhető gas
Hozzászólások: 3283


« Hozzászólás #36404 Dátum: 2009 Május 03, 22:24:04 »

ma nekiláttam  a kasztninak
elég hamar feladtad Evil
van rajt sok javítani való?

VW Bogár 1300 '71,Transporter1.6D '83
https://photos.app.goo.gl/WsANqntrkSdn7c6f6
Nem elérhető mikrobi
Hozzászólások: 2169


« Hozzászólás #36403 Dátum: 2009 Május 03, 22:13:34 »

ma nekiláttam  a kasztninak

[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #36402 Dátum: 2009 Május 03, 21:57:08 »

és hogy kalibrálom be az órát?
Csak egy hibátlan etalon segítségével. Fúrógépbe négyszögre reszelt 65-ös szeg, alacsony ford. számra belövöd, és meghajtod az etalon órát is, meg a kalibrálni kívántat is. Ha kell, mutatón igazítasz, újra próbálsz.
Esetleg több sebességértéknél is ellenőrzöd, hogy jó-e a beállítás. A mutatót általában a nulla pöcök alá kell tenni, kell előfeszítés a rugónak. Én sajna túl nagyot adtam, ezért csal az órám, kevesebbet mutat egy tizessel. (most semmit, mert a spirál elnyekkent...). De szándékozom én is megcsinálni.
Szerintem a fordulatszámban nincs különbség a pre-after órák között, magyarul a spirál ugyanolyan fordulatszámmal megy, max. a mutatót visszahúzó rugó karakterisztikája más, ezért lehet eltérés egy pl. 140-es és egy 160-as óra mutatójának szögelfordulása között, de nyilván akkor is egyező sebeségértéket kell mutatnia.

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető vw1966
Hozzászólások: 7993


« Hozzászólás #36401 Dátum: 2009 Május 03, 18:03:16 »

Pre 67 km óráról hogy szedem le számlapot? Levettem mutatót meg a két kis csavart de mutatót tartó réz pöcköt nem tudtam leszedni..viszont így elakad a számlap. Számlálót frankón beállítottam kíván km állásra...megkentem mindent, de számlapot is át szeretném cserélni, mert van egy apró karc....ja és hogy kalibrálom be az órát?
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #36400 Dátum: 2009 Május 03, 14:04:15 »

Tegnapi szmb:
1. kihagy a gyújtás - durrog az autó.
2. Konstatálom, hogy csak nagyobb gázadásnál, és meleg motornál
3. Trafó csere, tünet átmenetileg megszűnik.
4. újra kihagy. Régi tapasztalat alapján vákumszabályzó csövét karbiról leakasztom, és ss csodát, vége a durrogásnak-> viszont a kocsi gyenge, mint az őszi légy, és zabál, és melegszik (szinte végig utógyújtásos menet->nem gyorsul, négyesben max. 50-60 tempó)

Megoldás: megint elbaszódott a megszakító vezetéke a tolósarunál, ahol az elosztó alján lévő kis biszbaszhoz csatlakozik. Egy éve javítottuk (vezetékcsere, valami talált vezetékdarabból...), a vezeték totál szétégve, elágyulva a sarunál. Tanulság: ide nagyon nem mindegy, milyen vezeték megy (ez egy régi kéteres, dupla szigetelésű kábelből kiszedett kábé 1nmmm keresztmetszetű, de lehet, hogy 0.75-ös..).
Tegnap régi megszakítóról másik vezeték átforrasztása után örömködés.

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető brez
Hozzászólások: 2510


http://vbk.at.hu/

« Hozzászólás #36399 Dátum: 2009 Május 02, 21:33:49 »

már van!
csak szanaszét! Wink
Fürstenfeldbe ezel megyünk már!
Ott leszünk... Cheesy Wink

Nem elérhető kanyarkiraly
Hozzászólások: 759


CSD-226

« Hozzászólás #36398 Dátum: 2009 Május 02, 20:37:39 »

Teljesen jól gonodolod. A hőcserélőre ott megy/menne rá ahol a csappantyú van.
nincs Neked/valakinek erről képe?

VW1300 '69 "Bíborka"    (OFF - Opel Rekord B '66 - UFF)
Oldalak: 1 ... 1100 1101 1102 1103 1104 [1105] 1106 1107 1108 1109 1110 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.133 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.