www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 18, 18:08:08

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 772 773 774 775 776 [777] 778 779 780 781 782 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13170608 alkalommal)
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #49555 Dátum: 2010 Október 17, 19:35:12 »

Még egy kérdés:
hátsó torzió felől érdekes hangok jönnek hirtelen úthibáknál, és lóg a kocsi arra az oldalra, nem sokat, de láthatóan. Lengők jók.

Bácsi Győző
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #49554 Dátum: 2010 Október 17, 19:33:20 »

Ha már fék, mondja már meg valaki, mitől van, hogy az első két fékezésre az egyik első kerék beblokkol, aztán minden beáll a normális működésre?

Bácsi Győző
Nem elérhető fecszso
Hozzászólások: 1916


« Hozzászólás #49553 Dátum: 2010 Október 17, 18:22:52 »

Anno az új dobokat raktuk fel apukámmal, és amikor fel lett rakva minden fékdob, akkor csontig nyomott féknél (lelégtelenítve a rendszer) apám szokás szerint nagy kalapáccsal rendesen megütögette (p.bá szóhasználatával odab#szott), hogy a helyükre ugorjanak a fékpofák. Soha semmi gond nem volt ebből addig, de akkor egyszer elfelejtett szólni, hogy nyomjam a féket. Természetesen az a dob ütött... Merki Pista kiesztergálta.

Én akkor is ránéznék az ovalitásra.
Ha 1x szétszedem akkor kap egy finom érintőfogást az biztos.

VW 1300 - 1967
Pannónia T1 - 1963
Honda Transalp XL600 VT -1996
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #49552 Dátum: 2010 Október 17, 18:21:54 »

Vadiúj........................... Roll Eyes
Anno az új dobokat raktuk fel apukámmal, és amikor fel lett rakva minden fékdob, akkor csontig nyomott féknél (lelégtelenítve a rendszer) apám szokás szerint nagy kalapáccsal rendesen megütögette (p.bá szóhasználatával odab#szott), hogy a helyükre ugorjanak a fékpofák. Soha semmi gond nem volt ebből addig, de akkor egyszer elfelejtett szólni, hogy nyomjam a féket. Természetesen az a dob ütött... Merki Pista kiesztergálta.

Én akkor is ránéznék az ovalitásra.

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető fecszso
Hozzászólások: 1916


« Hozzászólás #49551 Dátum: 2010 Október 17, 18:12:28 »

Akkor fékdob le, esztergapadra fel. Esetleg (hmmm 4...) vaciúj fékdob...de az húzós műtét lenne...
Vadiúj........................... Roll Eyes

VW 1300 - 1967
Pannónia T1 - 1963
Honda Transalp XL600 VT -1996
Nem elérhető fecszso
Hozzászólások: 1916


« Hozzászólás #49550 Dátum: 2010 Október 17, 18:08:40 »

Kerékcsapágyak elöl nem lazák?
Nem, be vannak állítva.

VW 1300 - 1967
Pannónia T1 - 1963
Honda Transalp XL600 VT -1996
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #49549 Dátum: 2010 Október 17, 17:49:45 »

Ha annyira ovális a dob, hogy azt már kis fékezésnél a fékhatáson is érezni akkor ott nagy a baj úgy gondolom. Ha fékeztél már ABS-es autóval hirtelen akkor érezted már azt a lüktetést a pedálon ami az ABS szabályozása miatt keletkezik. Na nálam ugyanez az érzet van. (lehet, hogy ABS-es a bogaram???  Grin).
Mondok egy példát: jösz a nulláson 90-nel (tudom szabálytalan Roll Eyes), az M5-nél belassul a sor, hirtelen fékezni kell. Rálépsz erősen a pedálra. Normál esetben lassul a kocsi, vagy ha erősebben léptél akkor blokkol a kerék ugye? Na nálam ilyenkor mikor intenzíven fékezek és nyomom a pedált, de még nem blokkol a kerék, akkor olyan mintha ütemesen gyorsan lökdösné vissza a pedált valami. (ja fékezni kell sajna mert a 2-est csak reccsenve veszi..). Na innen érzem, hogy a 4 új dob közül valamelyik nem körkörös.
Kerékcsapágyak elöl nem lazák?

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető BigBug
Hozzászólások: 28919

« Hozzászólás #49548 Dátum: 2010 Október 17, 10:33:29 »

Képek amit hiányoltak:http://xfree.hu/keptar.tvn?f=kovacsek80

ez kemény meló volt de megérte, gratulálok

sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....

ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #49547 Dátum: 2010 Október 17, 10:30:34 »

Képek amit hiányoltak:
http://xfree.hu/keptar.tvn?f=kovacsek80
Nem elérhető klkl
Hozzászólások: 54

« Hozzászólás #49546 Dátum: 2010 Október 17, 10:17:15 »

Képek amit hiányoltak:http://xfree.hu/keptar.tvn?f=kovacsek80
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #49545 Dátum: 2010 Október 17, 08:45:41 »

miért nincs rajta a medál?
Úgy elraktam, hogy nem találom. Tiszta ideg vagyok. A pörköltfőzőn még rajtunk volt.
Nem elérhető ratro
Hozzászólások: 4513


« Hozzászólás #49544 Dátum: 2010 Október 17, 08:39:27 »

Meg a segédemet! Grin
miért nincs rajta a medál?
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #49543 Dátum: 2010 Október 17, 08:38:54 »

Hétfőn esztergályos lesz.
Valóban sokat állt a kocsi, lehet, hogy tényleg vetemedett a cucc. Hétfőn délutánra okosabbak leszünk.

Na mielőtt elkúrnád a dobot egy jó tanács. Ki kell venni a csapágycsészét. Ezt azért kell, mert ott lehet befogni az esztergagépbe, és a csapágyhoz kell központosítani. Az esztergályos nehogy kivül fogja meg, mert ott egyszerűbb!
« Utoljára szerkesztve: 2010 Október 17, 08:41:03 írta kdf 001 »
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #49542 Dátum: 2010 Október 17, 05:30:05 »

Hétfőn esztergályos lesz.
Valóban sokat állt a kocsi, lehet, hogy tényleg vetemedett a cucc. Hétfőn délutánra okosabbak leszünk.

holnap vasárnap, ráérés van.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #49541 Dátum: 2010 Október 16, 23:40:05 »

Jóez, csak egy fél délután Cheesy
holnap vasárnap, ráérés van.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #49540 Dátum: 2010 Október 16, 23:23:57 »


gány: bekrétázod a dob surlódó felületét és ahol lekopik a krétanyom, ott rámész csiszpapírral (ezért mindjárt el leszek itt küldve a tarka faszra)

:-))

Jóez, csak egy fél délután Cheesy

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #49539 Dátum: 2010 Október 16, 22:59:27 »

Köszönöm a tanácsokat.
A sarkokat leszedem, aztán összerakom megint.
Igen, amiket a Bélától elhoztam, azoknak kisebbnek tűnik a belső átmérője (de emiatt nem üthetne a dob).

kdf józsi mondja az okosat: azért szokták a felfutó élt lereszelni, hogy ne csikorogjon a fék.
pöcsköszörűn is lekapom 45 fokban, amikor nyekereg, oszt egy darabig jó.

ha meg üt, azt úgyis érzed felemelve és a kereket forgatva.
főleg ilyen mértékűt, amit mondtak neked fékméréskor.
gány: bekrétázod a dob surlódó felületét és ahol lekopik a krétanyom, ott rámész csiszpapírral (ezért mindjárt el leszek itt küldve a tarka faszra)
profi: elviszed drehás csávóhoz (esztergályoshoz) és ha nem lesz jó, megvered
:-))



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13994


30-347-1939

« Hozzászólás #49538 Dátum: 2010 Október 16, 22:00:54 »

Meg a segédemet! Grin
Állat! Grin Grin

Nem elérhető fecszso
Hozzászólások: 1916


« Hozzászólás #49537 Dátum: 2010 Október 16, 21:24:31 »

Egyszer útközben a melóhelyed és a lakásod között, természeretesen, ha jó neked!
Bírnám!
Okay.  Cool

VW 1300 - 1967
Pannónia T1 - 1963
Honda Transalp XL600 VT -1996
Nem elérhető fecszso
Hozzászólások: 1916


« Hozzászólás #49536 Dátum: 2010 Október 16, 21:21:55 »

A pofák nincsenek "hozzáívelve" a dobhoz, ezért csak itt-ott fognak. Ez a fő baj.
Ettől nem lenne megfelelő a fékhatás, de ingadozást nem okozhat.

VW 1300 - 1967
Pannónia T1 - 1963
Honda Transalp XL600 VT -1996
Nem elérhető fecszso
Hozzászólások: 1916


« Hozzászólás #49535 Dátum: 2010 Október 16, 21:20:59 »

Köszönöm a tanácsokat.
A sarkokat leszedem, aztán összerakom megint.
Igen, amiket a Bélától elhoztam, azoknak kisebbnek tűnik a belső átmérője (de emiatt nem üthetne a dob).
Még egy megjegyzést hozzáfüznék (tapasztalatból):
Nálunk a cégnél gyakran cserélnek fékdobokat (ennél picit nagyobbakat... Roll Eyes) és előfordul, hogy az új fékdob is üt és szabályozni kell, sokszor nem is keveset (nem ritka a 40%-os ingadozás). A magyarázata ennek az, hogy a do öntöttvasból készül és az állás közben az anyagszerkezete kis mértékben módosul és ez deformációt okoz.
Gondolom ezek a fékdobok is elég rég óta pihentek valahol, így lehetett idejük vetemedni. Én mindenképpen feldobatnám egy esztergára és nagyon finoman felszabályoztatnám.
A fékpofák végeit mindenképpen le kell törni.

VW 1300 - 1967
Pannónia T1 - 1963
Honda Transalp XL600 VT -1996
Nem elérhető vetart
Hozzászólások: 5290


1303'74: 297.861 db, Ghia'74 (California) 5608 db

« Hozzászólás #49534 Dátum: 2010 Október 16, 20:03:37 »

Képek a fékről, a fékpofák körben tökéletesen illeszkednek a dobba (36% volt az ütés mértéke, ha ez mond valakinek valamit). Direkt lefotóztam a pofák felületét, hátha látszik valami. Körben a dobban a kopás mindenhol egyenletes. Bármilyen ötletet, kommentet szívesen fogadok.

<beszúrt kép törölve>
<beszúrt kép törölve>
<beszúrt kép törölve>
<beszúrt kép törölve>
<beszúrt kép törölve>
<beszúrt kép törölve>
<beszúrt kép törölve>
A pofák nincsenek "hozzáívelve" a dobhoz, ezért csak itt-ott fognak. Ez a fő baj.

Skoda Felicia '61, Skoda Octavia '62, VW 1303LS '74, VW Karmann Ghia '74, Fiat 127 L '74,  Porsche 911 SC Cabriolet '83, Mercedes SL 500 '90, BMW E30 320i Cabriolet '91, Alfa Spider 2.0 '92, Fiat Panda 1000 i.e. '93, Mercedes G 400 CDI SW 2002, Renault Twingo 1,2 16V Quickshift 2002.
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #49533 Dátum: 2010 Október 16, 20:03:10 »

Jobban áll az oválablak ennek a kocsinak.
Jó látni így ennyi felnit, így egyben.
Meg a segédemet! Grin

[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13994


30-347-1939

« Hozzászólás #49532 Dátum: 2010 Október 16, 19:56:30 »

Végre az ablak is bekerült ( próba).
Jobban áll az oválablak ennek a kocsinak.
Jó látni így ennyi felnit, így egyben.

Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #49531 Dátum: 2010 Október 16, 19:51:17 »

hogyan lehet a rozsdát onnan a lamelláktól a szinte elérhetetlen kis zugokból kicsiszolni ?
mitől lett olyan rozsdás neked ? kint volt ? vagy az alapozó nem jó ?
nem irigyelek  Undecided 
mod: a hátralévő munkára gondoltam
Kint állt az esőben.
Nem elérhető BigBug
Hozzászólások: 28919

« Hozzászólás #49530 Dátum: 2010 Október 16, 18:57:56 »

Végre az ablak is bekerült ( próba).
hogyan lehet a rozsdát onnan a lamelláktól a szinte elérhetetlen kis zugokból kicsiszolni ?
mitől lett olyan rozsdás neked ? kint volt ? vagy az alapozó nem jó ?
nem irigyelek  Undecided 
mod: a hátralévő munkára gondoltam

sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....

ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #49529 Dátum: 2010 Október 16, 18:52:34 »

Végre az ablak is bekerült ( próba).

[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #49528 Dátum: 2010 Október 16, 18:49:50 »

Ma is dolgoztam a kocsin. Lerszedtem a disztárcsa tartó füleket. Festés után megy vissza. Van felnim bőven és a kocsi is kerekeken van. A leg jobbakat fogom felhasználni.

[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #49527 Dátum: 2010 Október 16, 18:42:51 »

Köszönöm a tanácsokat.
A sarkokat leszedem, aztán összerakom megint.
Igen, amiket a Bélától elhoztam, azoknak kisebbnek tűnik a belső átmérője (de emiatt nem üthetne a dob).
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #49526 Dátum: 2010 Október 16, 18:36:23 »

Stonemen, szerintem valaki felszabájozta a dobot, és ezt nem jól csinálta. Ezért üt a dob. Nekem is basztak el már 2 hátsót. A fékpofák betétrészének a letörését, a két végénél meg azért alkalmazzák, mert nem csikorog a fék ez esetben.
Nem elérhető bruno
Hozzászólások: 2428


30/833-3067

« Hozzászólás #49525 Dátum: 2010 Október 16, 18:09:46 »

A kapcsolód milyen?
3 állású?
Igen 3 állású a kapcsolóm.Asszem 54,vagy 56-os számu nem tom .De van sima szám,van a-ja,meg b-je.Tehát 56, 56a, 56b...mondjuk

Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13994


30-347-1939

« Hozzászólás #49524 Dátum: 2010 Október 16, 12:57:48 »

Még volt olyan ötlet is, hogy az új fékpofák sarkait le kell reszelni - ezeknek nincsen.

Ezek a dobok újak?
Úgy emlékszem, hogy amiket elvittél, azokon kisebb volt a belső átmérő. Olyan mintha ez a dob többször lett volna szabályozva.

1303LS
« Hozzászólás #49523 Dátum: 2010 Október 16, 12:37:22 »

Még volt olyan ötlet is, hogy az új fékpofák sarkait le kell reszelni - ezeknek nincsen.

Azt pedig le kell, nem is értem miért rakta így össze valaki.
Mennyit ment ez a fék, még a legjobban beillesztettet is jól megmelegítgetném párszor mielőtt ráállok a fékpadra. Jópár % "ütést" tud okozni egy olajos kézzel való megfogás is.
Nem elérhető BigBug
Hozzászólások: 28919

« Hozzászólás #49522 Dátum: 2010 Október 16, 10:16:04 »

Még volt olyan ötlet is, hogy az új fékpofák sarkait le kell reszelni - ezeknek nincsen.

pontosan

sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....

ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
Nem elérhető BigBug
Hozzászólások: 28919

« Hozzászólás #49521 Dátum: 2010 Október 16, 10:15:22 »

Képek a fékről, a fékpofák körben tökéletesen illeszkednek a dobba (36% volt az ütés mértéke, ha ez mond valakinek valamit). Direkt lefotóztam a pofák felületét, hátha látszik valami. Körben a dobban a kopás mindenhol egyenletes. Bármilyen ötletet, kommentet szívesen fogadok.

<beszúrt kép törölve>
<beszúrt kép törölve>
<beszúrt kép törölve>
<beszúrt kép törölve>
<beszúrt kép törölve>
<beszúrt kép törölve>
<beszúrt kép törölve>
én azt látom a betéteken,hogy középen nem kopottak magyarul csak szemre pont olyanok mint a dob
a betéteket akiket én eddig ismertem azok általában lesarkazták a két végén
szvasz ha használnád és mondjuk párszor az érdi lejtőn végigfékeznél bekopna és megszűnne az ütés talán

sokkal rosszabb, ha volt de már nincs, annál ha soha nem volt, mert vágyakozni nem fáj annyira, mint emlékezni.....

ui: ha nagy leszek, transportert veszek...........
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #49520 Dátum: 2010 Október 16, 09:03:14 »

Ez szerintem kizárt, egy bazinagy és vastag lemez segítségével csatlakozik a csonkhoz, középen egy pont olyan átmérőjű kivágással, mint a csonk töve.


tehat a lemez mar maga nincs jol központositva !
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #49519 Dátum: 2010 Október 16, 08:52:20 »

Jó észrevétel, azt már elállítottam - tehát nem ilyen volt, hanem jóval távolabbi pozícióban. Visszaszerelésnél visszaállítom majd.
Ha esetleg mégis ez volt a baj, emiatt üthetett a fék? Mert a fékerő rendben volt, csak ütött...
Nem elérhető xoyox
Hozzászólások: 1177


visszatertem a Boxsterhez

« Hozzászólás #49518 Dátum: 2010 Október 16, 08:48:36 »

Képek a fékről, a fékpofák körben tökéletesen illeszkednek a dobba (36% volt az ütés mértéke, ha ez mond valakinek valamit). Direkt lefotóztam a pofák felületét, hátha látszik valami. Körben a dobban a kopás mindenhol egyenletes. Bármilyen ötletet, kommentet szívesen fogadok.

<beszúrt kép törölve>
Eszrevetel:
a masodik Foton lathato, hogy a külsö lemeztakaro, es a fekbetet között felül hatalmas a tavolsag --ugyanezt latom a tengely felsö reszenel is--alul pedig a fekbetet es a lemez közti tavolsag szinte nulla.
Ugyanezt berzem ( latom )  a tengelynel is !
tehat a lemez mar maga nincs jol központositva !
Merd le alul-felül, lazitsd meg
Probald meg a tengellyel szemben lefotozni, hogy lassuk, menniyre van a lemez eltolodva?? !
Igen 1-2 mm-t lehet lereszelni
« Utoljára szerkesztve: 2010 Október 16, 08:50:25 írta xoyox »

hello agyagedenyek !
mi a helyzet ?
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #49517 Dátum: 2010 Október 16, 08:46:41 »

Még volt olyan ötlet is, hogy az új fékpofák sarkait le kell reszelni - ezeknek nincsen.

Körforgasnal elkepzelhetö, hogy a feloldalasan betett fekpofa egyik vege eleri mar a dob belsö felületet es ez aterzödik a pedalsorra  . . . .
Nem elérhető xoyox
Hozzászólások: 1177


visszatertem a Boxsterhez

« Hozzászólás #49516 Dátum: 2010 Október 16, 08:43:07 »

Ha minden igaz, kedden befejezem  a Karmannt. Fullra! Vége a szívásnak.
ahh dehogy , majd most kezdödik  csak igazan Smiley) Grin


pontosan erre gondoltam én is amikor az esztergályos/mérőóra kombót javasoltam
A DOB-FEKRÖL:
Csak egy gondolattal, hatha segit valamit :

Ha uj a fekdob akkor csak beallitas sal lesz a gond.Megpedig az lehet, hogy maga a fekbetet a ket felvekvesi pontjan / Munkahenger es alul az allitocsavarnal/ meg nem talalta meg a helyet -nem centrikus- ezt kis koccintassal, kell helyezgetni
Körforgasnal elkepzelhetö, hogy a feloldalasan betett fekpofa egyik vege eleri mar a dob belsö felületet es ez aterzödik a pedalsorra  . . . .
Bizzunk benne, hogy erthetöen irtam .

hello agyagedenyek !
mi a helyzet ?
Oldalak: 1 ... 772 773 774 775 776 [777] 778 779 780 781 782 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.232 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.