www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 16, 23:19:32

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921217 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 608 609 610 611 612 [613] 614 615 616 617 618 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13139369 alkalommal)
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #56114 Dátum: 2011 Augusztus 09, 07:15:47 »

csak azt nem értem miért írja ezt: "The power fuel jet cannot be replaced" Huh
valószínűleg azért, mert nem lehet cserélni azt a fúvókát.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #56113 Dátum: 2011 Augusztus 08, 23:24:50 »

ma meg gyűlt a bajom egy futóművel  Undecided okosok telehomokszórózták belül, megpróbáltam kitörölgetni kimosni benzinnel, majd összerakás és zsirzáskor a maradék homokos cuccot jól széthordta az új zsír  Jezusom ... teljesen szétszedés, rugólapok elmosása szálanként, összes csapágy kipréselés elmosás ,gerendát forróvizes nagynyomású mosóval sikerült végre rendesen kimosni , egésznapos munka után most vagyok ott ahol reggel 

[a csatolmányt egy admin törölte]

1303LS
« Hozzászólás #56112 Dátum: 2011 Augusztus 08, 23:08:29 »

Ma visszatettem a typ3-ra a PHN karbit. Nagyon tetszik. Holnap megoldom, hogy ne folyjon túl és kell csinálnom alapjáratot.
Sambáról letöltöttem egy jó könyvet hozzá és már értem is. Nagyon tetszik a "második fokozat" megoldása, csak azt nem értem miért írja ezt: "The power fuel jet cannot be replaced" Huh
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #56111 Dátum: 2011 Augusztus 07, 18:13:09 »

JA, bocs. A helyzet az, hogy a legratyibb olajjal is elmegy a bogár 5000 km-t. Amikor ez a konstrukció ki lett találva, az akkori fullextra olajok gondolom a mai teszkógazdaságosolcsó-olaj szintjén lehettek...

Meg még alatta pár nagyságrenddel.

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #56110 Dátum: 2011 Augusztus 07, 17:23:00 »

De. Egy keménypapír szegélyt kell az ablak feletti részből egy horonyból kihalászni. Nem egyszerű. Türelemjáték. Az utángyártott kárpitoknál ez már nincs.
köszi. Valami ilyesmit sejtettem. Akkor megyek és kihalászom.. Undecided

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #56109 Dátum: 2011 Augusztus 07, 14:50:57 »

Nem szedett még senki ki kárpitot a kocsijából? Huh
De. Egy keménypapír szegélyt kell az ablak feletti részből egy horonyból kihalászni. Nem egyszerű. Türelemjáték. Az utángyártott kárpitoknál ez már nincs.

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #56108 Dátum: 2011 Augusztus 07, 14:20:40 »

Tudom, már volt téma, de most nem találom...
Hogyan kell a tetőkárpit hátsó részét kiműteni? Ott mi tartja?
Ma lebontottam a teljes belsejét a bogaramnak és csak eltépni tudtam az utolsó pálcánál a szövetet, kivenni nem.
Azok a szivacsrongyok a gyári kárpitban is benne voltak? A boltban kaphatóban is benne van a párnázat?
Nem szedett még senki ki kárpitot a kocsijából? Huh

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető d1987
Hozzászólások: 4060


56/61/71/78

« Hozzászólás #56107 Dátum: 2011 Augusztus 07, 09:48:43 »

Vidd el gumishoz.
Az én ritka,eredeti zöld szőnyegemet így csinálták meg.

Na, végre előkerültél te is Cheesy

Az én szőnyegem eléggé el van öregedve, megkeményedve és elég nagy szakadások is vannak rajta, s szerintem így nem lehetne mindenhol végigragasztgatni, mert ez valami gumijavító készlettel van csinálva, rá is ragasztottak a szakadás hátuljára olyan kis lapocskát, mint amit a bicigliknél is szoktak....

A legjobb szerintem az lesz, hogy tényleg valamilyen vékonyabb gumilapra lenne ráragasztva az egész, az fogná csak össze, ráadásul megakadályozná, hogy tovább szakadjon a széleknél.

1956-Oval
1961-L10B
1961-L391
1971-L60D
1978-L96F
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #56106 Dátum: 2011 Augusztus 07, 08:37:17 »

A másik, hogy a levegőfúvókához nyúljak-e párhuzamosan?
Egyszerre csak egy dolgot változtass.
1303LS
« Hozzászólás #56105 Dátum: 2011 Augusztus 07, 08:08:08 »

Lenyomtunk több mint 300km-et a lakót húzva.
Sajnos két probléma is van.
Rettenetesen keveset kap a két karbival a motor és a TYP3 félhosszú váltója 4.ben nagyon hosszú egy 70-80-as tempójú lakókocsihúzáshoz.
52/130/160 fúvókák vannak benne.
Gázpedál első 1/5-ében elfogadhatóan húz, van erő.
Félig nyomva tüsszög prüszköl fuldoklik.
Fél utánig taposva kicsit észhez tér, de nincs sok erő benne, terhelést nem bírja, de 3.-ban felhúzom vele a kocsit 85-ig is.
Kérdés, hogy egy 140 főfúvókával kezdjem-e vagy menjek rá a 150-essel? A másik, hogy a levegőfúvókához nyúljak-e párhuzamosan?
Amúgy minden OK vele, bőven 10 alatt evett szerintem, füst nincs, kartergáz nem nagyon van.
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #56104 Dátum: 2011 Augusztus 07, 03:03:28 »

Gumiszőnyeget szeretnék megragasztani, mivel öreg már, elég sok helyen szakadt, s valami olyan ragasztási mód kellene, amivel a másik oldalán ragasztva, a felfelé lévő oldalán nem látszik annyira (persze fog, hisz a szakadás ott lesz, de a ragasztó ne legyen látható). Gondoltam szövet alapú ragasztó szalagra, ami elég erős, de nem nagyon fogja meg, eszembe jutott valamilyen folyékony, kifejezetten gumi ragasztására való anyag is, ami mondjuk eleve feketére van színezve. Ilyesmi létezik? Mi lenne az? (Pl.: biciglihez való gumi javító? Elég erős ehhez?)
Vidd el gumishoz.
Az én ritka,eredeti zöld szőnyegemet így csinálták meg.

[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető d1987
Hozzászólások: 4060


56/61/71/78

« Hozzászólás #56103 Dátum: 2011 Augusztus 07, 00:07:11 »

De eredeti szőnyeged marad... Wink
A műbőr lehet, hogy olcsóbb...

Majd utánanézek...köszi

1956-Oval
1961-L10B
1961-L391
1971-L60D
1978-L96F
Nem elérhető d1987
Hozzászólások: 4060


56/61/71/78

« Hozzászólás #56102 Dátum: 2011 Augusztus 07, 00:06:36 »

Felejtsd már el! Egy vagyon a palma texhez képest. És az arra való! A lényeg, hogy zsírtalanítás után megkened a két összeragasztandó felületet, és vársz. Amikor "meghúzott", azaz látszólag száraz (az ilyen nyári melegben 3-4 perc), akkor kell erőrsen összenyomni a két felületet. Nem a nyomás ideje, hanem a nagysága adja a kötés erősségét. Azt többet szét nem szeded.

Vagyon? 10g az 250 Ft...persze ez nem túl sok mennyiségre...

A palma tex az átlátszó? Egyébként a gumilap ráragasztása jól hangzik, lehet érdemes lenne azt kipróbálni...

1956-Oval
1961-L10B
1961-L391
1971-L60D
1978-L96F
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #56101 Dátum: 2011 Augusztus 07, 00:04:41 »

Lehet...csak hol találjak ekkora gumit, ami nem olyan vastag és egyben van....Kapni méterre, de az sok ezer forint. (nem 1-2, hanem 5-6)
De eredeti szőnyeged marad... Wink
A műbőr lehet, hogy olcsóbb...

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #56100 Dátum: 2011 Augusztus 07, 00:04:09 »



Gondolom a gumijavító ragasztó az nem olyan erős, bár lehet ha vannak hozzá kis lapocskák, azokkal össze lehetne ragasztani.
Felejtsd már el! Egy vagyon a palma texhez képest. És az arra való! A lényeg, hogy zsírtalanítás után megkened a két összeragasztandó felületet, és vársz. Amikor "meghúzott", azaz látszólag száraz (az ilyen nyári melegben 3-4 perc), akkor kell erőrsen összenyomni a két felületet. Nem a nyomás ideje, hanem a nagysága adja a kötés erősségét. Azt többet szét nem szeded.

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető d1987
Hozzászólások: 4060


56/61/71/78

« Hozzászólás #56099 Dátum: 2011 Augusztus 07, 00:01:25 »

Persze, hogy nem. De majd szakad máshol. Szerintem műbőrös megoldással mented a menthetőt. De ha ekkora sima gumilapot találsz, az főnyeremény, hidd el. Telibe ragasztás után már tuti nem szakad sehol.

Lehet...csak hol találjak ekkora gumit, ami nem olyan vastag és egyben van....Kapni méterre, de az sok ezer forint. (nem 1-2, hanem 5-6)
« Utoljára szerkesztve: 2011 Augusztus 07, 00:03:34 írta d1987 »

1956-Oval
1961-L10B
1961-L391
1971-L60D
1978-L96F
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #56098 Dátum: 2011 Augusztus 07, 00:00:13 »

Nem nagyon lehet hajlítgatni, mert törik. Ha a másik oldalára kéne ragasztanom, akkor teljesen rá kéne "vasalni", kiteríteni, és azt szerintem nem bírná.

Igazából néhány ponton kéne megragasztanom, és az bőven elég lenne. Csak ahol ketté van szakadva, ott nem tudom hogyan lehetne normálisan megragasztani. Bár ezen a ponton tényleg lehetne egy másik gumidarabot oda ragasztani, mert szerintem semmilyen ragasztó nem fogja meg csak önmagában a két elszakadt gumit.
Persze, hogy nem. De majd szakad máshol. Szerintem műbőrös megoldással mented a menthetőt. De ha ekkora sima gumilapot találsz, az főnyeremény, hidd el. Telibe ragasztás után már tuti nem szakad sehol. Tény, hogy nem egyszerű munka, és javításra ennél a ragasztónál már nincs lehetőséged. Ez tuti kétemberes meló.

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető d1987
Hozzászólások: 4060


56/61/71/78

« Hozzászólás #56097 Dátum: 2011 Augusztus 06, 23:58:11 »

Másik gumiszőnyegre palma tex-szel feltolod.
Veszel bontásból brazil szőnyeget (akár leharcoltat is...), és rárakod. Nekem kapcsiból ez ugrott be. Vagy veszel műbőrt, és annak a hátoldalára ugyanezzel a technikával.

Nem nagyon lehet hajlítgatni, mert törik. Ha a másik oldalára kéne ragasztanom, akkor teljesen rá kéne "vasalni", kiteríteni, és azt szerintem nem bírná.

Igazából néhány ponton kéne megragasztanom, és az bőven elég lenne. Csak ahol ketté van szakadva, ott nem tudom hogyan lehetne normálisan megragasztani. Bár ezen a ponton tényleg lehetne egy másik gumidarabot oda ragasztani, mert szerintem semmilyen ragasztó nem fogja meg csak önmagában a két elszakadt gumit.

Gondolom a gumijavító ragasztó az nem olyan erős, bár lehet ha vannak hozzá kis lapocskák, azokkal össze lehetne ragasztani.
« Utoljára szerkesztve: 2011 Augusztus 07, 00:00:18 írta d1987 »

1956-Oval
1961-L10B
1961-L391
1971-L60D
1978-L96F
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #56096 Dátum: 2011 Augusztus 06, 23:55:19 »

Gumiszőnyeget szeretnék megragasztani, mivel öreg már, elég sok helyen szakadt, s valami olyan ragasztási mód kellene, amivel a másik oldalán ragasztva, a felfelé lévő oldalán nem látszik annyira (persze fog, hisz a szakadás ott lesz, de a ragasztó ne legyen látható). Gondoltam szövet alapú ragasztó szalagra, ami elég erős, de nem nagyon fogja meg, eszembe jutott valamilyen folyékony, kifejezetten gumi ragasztására való anyag is, ami mondjuk eleve feketére van színezve. Ilyesmi létezik? Mi lenne az? (Pl.: biciglihez való gumi javító? Elég erős ehhez?)
Másik gumiszőnyegre palma tex-szel feltolod.
Veszel bontásból brazil szőnyeget (akár leharcoltat is...), és rárakod. Nekem kapcsiból ez ugrott be. Vagy veszel műbőrt, és annak a hátoldalára ugyanezzel a technikával.

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető d1987
Hozzászólások: 4060


56/61/71/78

« Hozzászólás #56095 Dátum: 2011 Augusztus 06, 23:00:28 »

Gumiszőnyeget szeretnék megragasztani, mivel öreg már, elég sok helyen szakadt, s valami olyan ragasztási mód kellene, amivel a másik oldalán ragasztva, a felfelé lévő oldalán nem látszik annyira (persze fog, hisz a szakadás ott lesz, de a ragasztó ne legyen látható). Gondoltam szövet alapú ragasztó szalagra, ami elég erős, de nem nagyon fogja meg, eszembe jutott valamilyen folyékony, kifejezetten gumi ragasztására való anyag is, ami mondjuk eleve feketére van színezve. Ilyesmi létezik? Mi lenne az? (Pl.: biciglihez való gumi javító? Elég erős ehhez?)

1956-Oval
1961-L10B
1961-L391
1971-L60D
1978-L96F
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #56094 Dátum: 2011 Augusztus 06, 22:44:28 »

Tudom, már volt téma, de most nem találom...
Hogyan kell a tetőkárpit hátsó részét kiműteni? Ott mi tartja?
Ma lebontottam a teljes belsejét a bogaramnak és csak eltépni tudtam az utolsó pálcánál a szövetet, kivenni nem.
Azok a szivacsrongyok a gyári kárpitban is benne voltak? A boltban kaphatóban is benne van a párnázat?

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #56093 Dátum: 2011 Augusztus 06, 22:27:20 »

Mondod te... Amikor egyenesen nem bírod magad tartani a derékfájástól, akkor nem hinném, hogy könnyű lenne (az én derekam is szar, ismerem az érzést...)
De örülök, hogy ezt írtad, mert ezek szerint a hátfájást-derékbeállást-nyilallást hála Istennek hírből sem ismered...
Csak kicsit offolok.
éppenséggel ismerem, edzés közben beállt, alig tudtam kivonszolni magam a kocsihoz, még kormányozni is csak ordítva tudtam.
De a kulcsra rálépsz, meglazul, főleg, ha van egy csinos kis hosszabbító.

Bácsi Győző
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #56092 Dátum: 2011 Augusztus 06, 22:22:25 »

ahhoz a kulcshoz nem kell derék
a tisztelet azért jár.
Mondod te... Amikor egyenesen nem bírod magad tartani a derékfájástól, akkor nem hinném, hogy könnyű lenne (az én derekam is szar, ismerem az érzést...)
De örülök, hogy ezt írtad, mert ezek szerint a hátfájást-derékbeállást-nyilallást hála Istennek hírből sem ismered...

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #56091 Dátum: 2011 Augusztus 06, 22:15:05 »

Cseszed, tökegyedül a szar hátaddal? Segítség senki Fruttin kívül???? Bammeg Józsi, rá ne menjen az egészséged! (Látva a hátsó feéltengely anyához való kulcsot, azért nem derék-és hátkímélő emlékeim vannak...)

Minden tiszteletem a tiéd!
ahhoz a kulcshoz nem kell derék
a tisztelet azért jár.

Bácsi Győző
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #56090 Dátum: 2011 Augusztus 06, 21:52:43 »

Ne taposd ki a lelkét

de!



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #56089 Dátum: 2011 Augusztus 06, 21:52:28 »

Cseszed, tökegyedül a szar hátaddal? Segítség senki Fruttin kívül???? Bammeg Józsi, rá ne menjen az egészséged!

akkor döglene meg, ha nem basztatna valamit a bogáron :-)
ő már csak ilyen :-)



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #56088 Dátum: 2011 Augusztus 06, 21:51:48 »

a jövőhéten kiszerelem a generátort. ilyen esetben amikor nincs töltés mi megy tönkre a generátorban? a szénkefe? a diódasor? a fesszabályzó?
ilyen sorrendben.
legvalószínűbb a szénkefe.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #56087 Dátum: 2011 Augusztus 06, 21:51:18 »

Ma untam a csiszolást. Kell a változatosság.
Cseszed, tökegyedül a szar hátaddal? Segítség senki Fruttin kívül???? Bammeg Józsi, rá ne menjen az egészséged! (Látva a hátsó feéltengely anyához való kulcsot, azért nem derék-és hátkímélő emlékeim vannak...)

Minden tiszteletem a tiéd!

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #56086 Dátum: 2011 Augusztus 06, 21:18:46 »

Ma untam a csiszolást. Kell a változatosság.

[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető Mr.Horsepower
Hozzászólások: 8581


« Hozzászólás #56085 Dátum: 2011 Augusztus 06, 21:05:48 »

Gútentág!

a jövőhéten kiszerelem a generátort. ilyen esetben amikor nincs töltés mi megy tönkre a generátorban? a szénkefe? a diódasor? a fesszabályzó?
kérdeztem autósboltban belső fesszab 7900Ft...
mennyi lehet most egy bontott generátor?
kb 20

A legönzetlenebb emberek azok, akik az észt osztják, mert abból adnak, amiből nekik is nagyon kevés van!
http://www.youtube.com/watch?v=AYcLg1m7aI4
Nem elérhető vaughan
Hozzászólások: 433


« Hozzászólás #56084 Dátum: 2011 Augusztus 06, 21:01:27 »

Gútentág!

a jövőhéten kiszerelem a generátort. ilyen esetben amikor nincs töltés mi megy tönkre a generátorban? a szénkefe? a diódasor? a fesszabályzó?
kérdeztem autósboltban belső fesszab 7900Ft...
mennyi lehet most egy bontott generátor?
Nem elérhető Peppino
Hozzászólások: 245


CCZ-080

« Hozzászólás #56083 Dátum: 2011 Augusztus 06, 18:54:39 »

Évek óta 10W-40 olajjal járok. Nincs semmi gond, jó az bele. Meg országúton fogsz nyomulni, ott lesz fordulat nyomás és hűtés is. Alapjáraton lötyögés dugóban jobban melegíti a motort.

Okés, így aztán tényleg nincs okom az aggodalomra.
Pályára fel, aztán a lovak közé csapok :-)
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #56082 Dátum: 2011 Augusztus 06, 15:24:08 »

Sziasztok!

A következő kérdésem lenne:
holnapután utazok Magyarországra a Bogarammal és kb. 1300 km-t kell lenyomjak. Tegnap lecseréltettem az olajat, de kiderült, hogy nem 20w 50-es olajat raktak bele, amit eddig használtam, hanem 10w 40-est... Nem nagyon értek az ilyen dolgokhoz, ezértnem tudom, mennyire lehet ez probléma??? Elindulhatok vele, vagy be se indítsam? Mentem vele pár km-t, és túl melegnek tűnik a motor, de lehet, hogy csak túlparázom a dolgot...

Válaszaitok előre is köszi
Évek óta 10W-40 olajjal járok. Nincs semmi gond, jó az bele. Meg országúton fogsz nyomulni, ott lesz fordulat nyomás és hűtés is. Alapjáraton lötyögés dugóban jobban melegíti a motort.
Nem elérhető Peppino
Hozzászólások: 245


CCZ-080

« Hozzászólás #56081 Dátum: 2011 Augusztus 06, 15:18:35 »

Ne taposd ki a lelkét, de ne is alapjáraton ketyegtesd a rendes olajnyomás miatt. Szerintem kényelmes 80-90 utazóval szépen elmegy, és igen, kicsit ráérősen sziesztázgatni-pihengetni...  Cool

De olajtudor itt konkrétan stuntmanus, valaki biztosan tudja a számát, ha ő most nem onlány, hívd fel, szerintem egyszavas választ kapsz tőle, de az a tuti, amit ő mond.

Meglesz, köszi  Wink
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #56080 Dátum: 2011 Augusztus 06, 15:14:10 »

Nagyon köszönöm a válaszokat, srácok!
Most már nincs időm lecserélni, de legalább tudom, hogy elindulhatok vele :-)
Majd sűrűbben tartok szünetet, aztán biztos okés lesz minden...
Ne taposd ki a lelkét, de ne is alapjáraton ketyegtesd a rendes olajnyomás miatt. Szerintem kényelmes 80-90 utazóval szépen elmegy, és igen, kicsit ráérősen sziesztázgatni-pihengetni...  Cool

De olajtudor itt konkrétan stuntmanus, valaki biztosan tudja a számát, ha ő most nem onlány, hívd fel, szerintem egyszavas választ kapsz tőle, de az a tuti, amit ő mond.

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető Peppino
Hozzászólások: 245


CCZ-080

« Hozzászólás #56079 Dátum: 2011 Augusztus 06, 15:00:18 »

Nagyon köszönöm a válaszokat, srácok!
Most már nincs időm lecserélni, de legalább tudom, hogy elindulhatok vele :-)
Majd sűrűbben tartok szünetet, aztán biztos okés lesz minden...
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #56078 Dátum: 2011 Augusztus 06, 14:52:32 »

JA, bocs. A helyzet az, hogy a legratyibb olajjal is elmegy a bogár 5000 km-t. Amikor ez a konstrukció ki lett találva, az akkori fullextra olajok gondolom a mai teszkógazdaságosolcsó-olaj szintjén lehettek...
igen, de abban lehet valami, hogy nem a leghígabb kell bele, mert akkor olyan olaj még nem volt. ettől függetlenül, nem hiszem hogy baja lenne belőle. max tényleg érdemes figyelni, nem melegszik-e jobban mint szokott
ezért nem akartam eleve sem beleszólni, mert ezzel gyakorlatilag nem segítettünk..
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #56077 Dátum: 2011 Augusztus 06, 14:37:56 »

most 10W-s került bele. vagyis hígabb. nem hiszem hogy baja lenne belőle, lényeg hogy legyen benne elég
JA, bocs. A helyzet az, hogy a legratyibb olajjal is elmegy a bogár 5000 km-t. Amikor ez a konstrukció ki lett találva, az akkori fullextra olajok gondolom a mai teszkógazdaságosolcsó-olaj szintjén lehettek...

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #56076 Dátum: 2011 Augusztus 06, 14:35:47 »

Az alsó érték (20W) a hidegoldali viszkozitást jelöli. Hidegen sűrűbb az olaj. Szerintem elmegy vele az autód.
Olvasnivaló megnyugtatásképpen:
http://korgyuru-2001.hu/files/motorolaj.pdf

5000 km után pedig úgyis cserélned kell. (Vagyis nagyon javallt, de 10000 km futás már úgy tudom, sok, a gyári olajcsere ciklus 5000 km.)

most 10W-s került bele. vagyis hígabb. nem hiszem hogy baja lenne belőle, lényeg hogy legyen benne elég
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #56075 Dátum: 2011 Augusztus 06, 14:30:54 »

Sziasztok!

A következő kérdésem lenne:
holnapután utazok Magyarországra a Bogarammal és kb. 1300 km-t kell lenyomjak. Tegnap lecseréltettem az olajat, de kiderült, hogy nem 20w 50-es olajat raktak bele, amit eddig használtam, hanem 10w 40-est... Nem nagyon értek az ilyen dolgokhoz, ezértnem tudom, mennyire lehet ez probléma??? Elindulhatok vele, vagy be se indítsam? Mentem vele pár km-t, és túl melegnek tűnik a motor, de lehet, hogy csak túlparázom a dolgot...

Válaszaitok előre is köszi
Az alsó érték (20W) a hidegoldali viszkozitást jelöli. Hidegen sűrűbb az olaj. Szerintem elmegy vele az autód.
Olvasnivaló megnyugtatásképpen:
http://korgyuru-2001.hu/files/motorolaj.pdf

5000 km után pedig úgyis cserélned kell. (Vagyis nagyon javallt, de 10000 km futás már úgy tudom, sok, a gyári olajcsere ciklus 5000 km.)

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Oldalak: 1 ... 608 609 610 611 612 [613] 614 615 616 617 618 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.15 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.