www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 16, 00:16:21

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921216 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 437 438 439 440 441 [442] 443 444 445 446 447 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13125266 alkalommal)
Nem elérhető pacs_425
Hozzászólások: 305


« Hozzászólás #62953 Dátum: 2012 Július 17, 11:00:32 »

ilyen szakvéleményt én is hallottam hortobágyon a busz esetén, oszt hazafelé csak szétesett, a 4-esen kívül nem volt több fokozat  Grin
Ez úgy látszik hogy találkozós betegség.
Egyszer egy siroki motorostalálkozón egy Pannóniájánál is sokkal szakadtabb részeg arc tolta befele a kannás bort,
és közben szinte érthetetlenül azt gurgulázta, hogy hányszáz kilométerről jött a Pancsival ami 4 sebességes,
van rajt' három üres meg a negyedik Smiley
Nem elérhető pacs_425
Hozzászólások: 305


« Hozzászólás #62952 Dátum: 2012 Július 17, 10:54:49 »

Köszi mindenkinek a választ!
Akkor veszek egy ilyen perselyt, remélem megúszom ennyiből.
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #62951 Dátum: 2012 Július 17, 10:34:03 »

Előre húzod, és a lyukba be teszed a perselyt. Adja magát.

a váltórúdon pontosan hová kell tenni? Előre húzom és koppanáskor felteszem? vagy középtájra? Elég csak 1? nekem is ez a nyűge a váltórúdnak a 03-on, de még nem álltam neki, pedig megvan már a kis műanyag.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #62950 Dátum: 2012 Július 17, 10:32:49 »

szétesni nem fog - tudod, ebben még volt anyag.
azonban nem üzemszerű ez a működés.
ilyen szakvéleményt én is hallottam hortobágyon a busz esetén, oszt hazafelé csak szétesett, a 4-esen kívül nem volt több fokozat  Grin

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető maxi
Hozzászólások: 9435


« Hozzászólás #62949 Dátum: 2012 Július 17, 10:11:42 »

de előfordult a másfél nap is mikor be volt hegesztve a pótkeréktartón a luk Jezusom ...
az enyémen is be van hegesztve. Néztem is minek az oda Roll Eyes

"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #62948 Dátum: 2012 Július 17, 10:05:50 »

nem egészen  Undecided hátul lekötöd a rudat a váltóról előrefele kihúzod az alvázgerendából egészen a pótkerék tartó zsebbe ,beszereled a perselyt és visszadugod a rudat . volt hogy 1óra alatt megcsináltam de előfordult a másfél nap is mikor be volt hegesztve a pótkeréktartón a luk Jezusom ...
a váltórúdon pontosan hová kell tenni? Előre húzom és koppanáskor felteszem? vagy középtájra? Elég csak 1? nekem is ez a nyűge a váltórúdnak a 03-on, de még nem álltam neki, pedig megvan már a kis műanyag.

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #62947 Dátum: 2012 Július 17, 09:55:27 »

Na, természetesen nem az volt az Ovállal, amit prognosztizáltam.
Találtam gyári testkábelt itthon. Szépen megpucoltam, befeküdtem a kocsi alá, hogy betegyem. Ekkor megtaláltam egy testkábelt máshol, mint ahol kellene lennie. Ezt leszereltem, és betettem a megtisztítottat a gyári helyére.
Próba, beindult, öröm.
Aztán fél óra múlva megint próbálkoztam, megint nem indul (vagy 10x próbáltam). Nekiálltam átnézni a gyújtást, épp a megszakítóhézagot néztem, amikor a gyújtáselosztó belsejében láttam, hogy a csavar, amire a trafóról érkező kábel csatlakozik, belülről laza. Megpucoltam, meghúztam, most jónak tűnik. Ma-holnap járok vele, remélem, megoldódott a probléma.
az elektronok geci dolgok.
és látványos sikereket lehet elérni a bőrözésükkel.
ennyi.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #62946 Dátum: 2012 Július 17, 09:51:21 »

és ezt hogyan cseréled? Kicsavarod a 2 db rögzítő csavart, kiveszed a botot és rátolod a hátramenő rúdra? Ennyi?
nem egészen  Undecided hátul lekötöd a rudat a váltóról előrefele kihúzod az alvázgerendából egészen a pótkerék tartó zsebbe ,beszereled a perselyt és visszadugod a rudat . volt hogy 1óra alatt megcsináltam de előfordult a másfél nap is mikor be volt hegesztve a pótkeréktartón a luk Jezusom ...

Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #62945 Dátum: 2012 Július 17, 09:49:26 »

Na, természetesen nem az volt az Ovállal, amit prognosztizáltam.
Találtam gyári testkábelt itthon. Szépen megpucoltam, befeküdtem a kocsi alá, hogy betegyem. Ekkor megtaláltam egy testkábelt máshol, mint ahol kellene lennie. Ezt leszereltem, és betettem a megtisztítottat a gyári helyére.
Próba, beindult, öröm.
Aztán fél óra múlva megint próbálkoztam, megint nem indul (vagy 10x próbáltam). Nekiálltam átnézni a gyújtást, épp a megszakítóhézagot néztem, amikor a gyújtáselosztó belsejében láttam, hogy a csavar, amire a trafóról érkező kábel csatlakozik, belülről laza. Megpucoltam, meghúztam, most jónak tűnik. Ma-holnap járok vele, remélem, megoldódott a probléma.
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #62944 Dátum: 2012 Július 17, 09:47:46 »

és ezt hogyan cseréled? Kicsavarod a 2 db rögzítő csavart, kiveszed a botot és rátolod a hátramenő rúdra? Ennyi?

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #62943 Dátum: 2012 Július 17, 09:46:55 »

Ha váltáskor fémes hangot hallok a váltóbot alja felől, az hibája vagy tulajdonsága a Bogárnak?
Most nincsen időm megnézni, de boldog lennék ha a 7végéig nem potyna szét.

Thx!

szétesni nem fog - tudod, ebben még volt anyag.
azonban nem üzemszerű ez a működés.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #62942 Dátum: 2012 Július 17, 09:32:22 »

Ha váltáskor fémes hangot hallok a váltóbot alja felől, az hibája vagy tulajdonsága a Bogárnak?
Most nincsen időm megnézni, de boldog lennék ha a 7végéig nem potyna szét.

Thx!

99%  https://bugparts.hu/vw-bogar-transporter-alkatresz-termek-leiras/adatlap/megtekintese/c/1407/valtorudazat-persely

Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #62941 Dátum: 2012 Július 17, 09:29:26 »

nálam az udvarba az F,AR,AB mind 1,6 Undecided
na, jó, ezért írtam, hogy segíthet, mert ha meg volt bontva, bármi lehet.

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #62940 Dátum: 2012 Július 17, 09:28:12 »

Azért a gyári motorszám betűkódja sokat segít(het)  Wink
nálam az udvarba az F,AR,AB mind 1,6 Undecided

Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #62939 Dátum: 2012 Július 17, 09:26:58 »

Kívűlről hogytudom eldönteni egy motorról, hogy 1.3 vagy 1.6?
köszi
Azért a gyári motorszám betűkódja sokat segít(het)  Wink

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető pacs_425
Hozzászólások: 305


« Hozzászólás #62938 Dátum: 2012 Július 17, 09:26:20 »

Ha váltáskor fémes hangot hallok a váltóbot alja felől, az hibája vagy tulajdonsága a Bogárnak?
Most nincsen időm megnézni, de boldog lennék ha a 7végéig nem potyna szét.

Thx!
Nem elérhető Chabeetle
Hozzászólások: 1008


« Hozzászólás #62937 Dátum: 2012 Július 17, 07:43:52 »

Hoppá. Nem kopott a fékdobod és/vagy a fékpofák?

nem a fékpofák szinte új, beállítottam a hézagot és akkor sem fogott csak hangulati elem volt. Most viszont hogy új a bowden (nem volt nehéz kicserélni) végre fog.  Wink
Nem elérhető Kacsás
Hozzászólások: 375


« Hozzászólás #62936 Dátum: 2012 Július 16, 23:22:05 »

Gázbowden lekötése.
Leveszed a légszűrőt.
bimetál 3 csavarját fellazítod
gázkar hátrahúz, hogy ne zavarjon be a fogas tárcsa
addig forgatod magad felé a közepet, míg bezárja a pillangó szelepet
Bimetál 3 csavarja rögzít
Bowden visszaköt.

Szerintem persze.
Holnap nekiesek, kössz az infót

Az eke borítson,a pxxa szorítson,a kacsáknak meg legyen víz!!
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13994


30-347-1939

« Hozzászólás #62935 Dátum: 2012 Július 16, 23:15:53 »

Üdv szolex 30 as karbin a szívatót hogy kell beállítani ???
Gázbowden lekötése.
Leveszed a légszűrőt.
bimetál 3 csavarját fellazítod
gázkar hátrahúz, hogy ne zavarjon be a fogas tárcsa
addig forgatod magad felé a közepet, míg bezárja a pillangó szelepet
Bimetál 3 csavarja rögzít
Bowden visszaköt.

Szerintem persze.

Nem elérhető Kacsás
Hozzászólások: 375


« Hozzászólás #62934 Dátum: 2012 Július 16, 22:37:44 »

Üdv szolex 30 as karbin a szívatót hogy kell beállítani ???

Az eke borítson,a pxxa szorítson,a kacsáknak meg legyen víz!!
Nem elérhető Kacsás
Hozzászólások: 375


« Hozzászólás #62933 Dátum: 2012 Július 16, 22:04:13 »


Az eke borítson,a pxxa szorítson,a kacsáknak meg legyen víz!!
Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5802


redgear.hu

« Hozzászólás #62932 Dátum: 2012 Július 16, 21:50:13 »

kicseréltem az aksit még délután semmi változás ,most meg indul Roll Eyes ez meg mi?
Nem elérhető Kacsás
Hozzászólások: 375


« Hozzászólás #62931 Dátum: 2012 Július 16, 21:46:56 »

eléggé olyan, mintha nem lenne elég fesz az akksiban. bár ha 5 perc eltéréssel még indult, akkor az nem valószínű
kicseréltem az aksit még délután semmi változás ,most meg indul Roll Eyes ez meg mi?

Az eke borítson,a pxxa szorítson,a kacsáknak meg legyen víz!!
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #62930 Dátum: 2012 Július 16, 21:24:38 »

Köszi
És 1.3nál mekkora a hengerátmérő?

Annyit tudok, a blokk oldalon a külső ugyanannyi.  A furat 77/85,5.

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető AMZ-970
Hozzászólások: 871


« Hozzászólás #62929 Dátum: 2012 Július 16, 20:52:24 »

Nagy biztonsaggal sehogy.
Köszi
És 1.3nál mekkora a hengerátmérő?
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #62928 Dátum: 2012 Július 16, 20:33:09 »

Kívűlről hogytudom eldönteni egy motorról, hogy 1.3 vagy 1.6?
köszi
Nagy biztonsaggal sehogy.


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető AMZ-970
Hozzászólások: 871


« Hozzászólás #62927 Dátum: 2012 Július 16, 19:21:08 »

Kívűlről hogytudom eldönteni egy motorról, hogy 1.3 vagy 1.6?
köszi
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #62926 Dátum: 2012 Július 16, 19:17:33 »

eléggé olyan, mintha nem lenne elég fesz az akksiban. bár ha 5 perc eltéréssel még indult, akkor az nem valószínű
A kontakt egy pillanat alatt el tud menni.

Bácsi Győző
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #62925 Dátum: 2012 Július 16, 19:11:26 »

ezen  csak egyszerüen elhalványonik a lámpa semmi hang nem hallható, de 5 percel előtte még indult Huh
eléggé olyan, mintha nem lenne elég fesz az akksiban. bár ha 5 perc eltéréssel még indult, akkor az nem valószínű

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Kacsás
Hozzászólások: 375


« Hozzászólás #62924 Dátum: 2012 Július 16, 19:08:18 »

Testkábel, meg ilyenek, vagy a behúzómágnesben (indítómotor) nem jól zárnak az érintkezők, de ilyenkor kattannia kell azért. Ha nem is kattan, akkor akksisaruk, testkábel megpucol, esetleg a csúszósaru a fent említett mágnesen.
ezen  csak egyszerüen elhalványonik a lámpa semmi hang nem hallható, de 5 percel előtte még indult Huh

Az eke borítson,a pxxa szorítson,a kacsáknak meg legyen víz!!
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #62923 Dátum: 2012 Július 16, 18:52:06 »

Üdv mindenkinek a gyujtáskapcsom a gyujtás ráadás után tovább fordítva  a töltésjelző lámpa elhalványodik és nem indít a kábeleket leszedve és összezárva ugyanaz csak szikrázik mintha zárlatos lenne első körben mit nézzek  meg?
Testkábel, meg ilyenek, vagy a behúzómágnesben (indítómotor) nem jól zárnak az érintkezők, de ilyenkor kattannia kell azért. Ha nem is kattan, akkor akksisaruk, testkábel megpucol, esetleg a csúszósaru a fent említett mágnesen.
« Utoljára szerkesztve: 2012 Július 16, 18:53:54 írta Zoli »

Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #62922 Dátum: 2012 Július 16, 18:41:54 »

Sziasztok!

Nagy műtét fékbowdent cserélni vagy csak ordenáré szopás vagy egyik se megy mint a zsírozott villám ?
Különben, ha mégis cserés, nem nagy dolog. A legnehezebb része a bowden alján a rugót határoló alátét helyre illesztése, de egy csőrös fogóval az is megoldható...

Bácsi Győző
Nem elérhető Kacsás
Hozzászólások: 375


« Hozzászólás #62921 Dátum: 2012 Július 16, 18:33:01 »

Üdv mindenkinek a gyujtáskapcsom a gyujtás ráadás után tovább fordítva  a töltésjelző lámpa elhalványodik és nem indít a kábeleket leszedve és összezárva ugyanaz csak szikrázik mintha zárlatos lenne első körben mit nézzek  meg?

Az eke borítson,a pxxa szorítson,a kacsáknak meg legyen víz!!
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #62920 Dátum: 2012 Július 16, 14:55:25 »

meg van nyúlva és nem tudom a kéziféket beállítani
A fékdobott kell megmérned elsőnek, mert a betét lehet vastag is ami félrevezető. Meg kell nézni, hogy a kézifék kötél alphelyzetben van e. Ezt a leszerelt fékdobnál lehet látni. A betéteket utánna kell állítani, és érdemes megnézni a kézifék karját a fékbetétnél, mert a csapszeg kopásából adódó lógás akár 5 milimétert is hozzáad a nyúláshoz. Akár másfél centi is lehet minden kis holtjáték megszüntetése. Ezek után, ha minden oké és a hiba még mindig fent áll, akkor lehet kézifék kötelet cserélni.
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #62919 Dátum: 2012 Július 16, 14:39:12 »

meg van nyúlva és nem tudom a kéziféket beállítani
Hoppá. Nem kopott a fékdobod és/vagy a fékpofák?

Nem elérhető Chabeetle
Hozzászólások: 1008


« Hozzászólás #62918 Dátum: 2012 Július 16, 13:07:12 »

Miért akarod kicserélni a régit?
meg van nyúlva és nem tudom a kéziféket beállítani
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #62917 Dátum: 2012 Július 16, 12:31:05 »

Sziasztok!

Nagy műtét fékbowdent cserélni vagy csak ordenáré szopás vagy egyik se megy mint a zsírozott villám ?
Miért akarod kicserélni a régit?
Nem elérhető Chabeetle
Hozzászólások: 1008


« Hozzászólás #62916 Dátum: 2012 Július 16, 11:07:06 »

Sziasztok!

Nagy műtét fékbowdent cserélni vagy csak ordenáré szopás vagy egyik se megy mint a zsírozott villám ?
« Utoljára szerkesztve: 2012 Július 16, 11:09:20 írta Chabeetle »
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #62915 Dátum: 2012 Július 16, 07:55:25 »

Utoljára ( 10 éve) a Népliget hátamögött egy önindító felújítónál vettem a bogárhoz mágnest. Gyári számot kértek az önindító oldaláról és pár nap múlva mehettem érte.

A megnyugtató végleges megoldás az új behúzómágnes, nem tudom melyik kompatibilis, lehet-e kapni és mennyi. Ha van infó azt én is kérném.
Vagy olyan tekercselőt keresni aki tudja, hogy miről van szó és nem csak sima motorokat tud tekerni. Ja és nem 5-6ezret akar elkérni a műveletért. Ilyen infót is kérek, ha van valakinek.
1303LS
« Hozzászólás #62914 Dátum: 2012 Július 15, 08:54:29 »

ráadásul ma reggel óta nem indítózik. mikor egy hete leállítottam, még nem volt semmi gond. el sem halványul. mintha lenne egy kattanás de nem csinál semmit. világítás jó. Akksin megmozgattam a vezetékeket, amennyire tudtam oldalról aláfeküdve az önindítón is megmozgattam őket, meg meg is ütögettem, de nem segített. tolásra egyből indul, mentem is vele aztán vagy 40 km-t, de utána is dettó. gondolom a kormánykapcsoló döglött meg :-( majd megpróbálok a vezetékekkel indítózni, de arra ma nem volt idő
Az egyik lehetséges hibaforrás amit GAS is említ. De esélyesebb, hogy a behúzómágnes halt be.
Ezek az öreg mágnesek MIND ilyenek már, akárki akármit mond.
Felépítésük olyan, hogy két tekercs van egybetekerve, 3pont kivezetéssel amiből 2 közösítve van a kis csúszkasarus kivezetésre a bakeliten kívülre.
Egyik a "behúzómágnes" a másik a "megtartómágnes".
Amikor a bendix még kint van és indítunk, akkor mindkettő működik és NAGYerővel behúz, amikor az indítómotor rézpapucsai összeérnek és teker az indítómotor, akkor a "behúzómágnes" testpontja "+"-ra kerül így az a tekercs már nem húz, csak a gyengébb "megtartómágnes" tartja bent a bendixet.
Ha leforrasztasz egy mágnes bakelitfedelét, akkor láthatod, hogy MINDEGYIKben a közösített szálak közül az egyik ott bent el van égve. Vagy a sokéves korrózió, vagy simán a terhelés elvékonyítja. Állítólag az újabb (kistestű) önindítók már jobbak. Vagy más a tekercs anyaga, vagy vastagabb a kivezetett szál, vagy jobb a lakk rajta, nem tudom.
Alap esetben amíg a mágnes megkapja a 12Vból a nagy részét addig semmi gond nincs, simán behúz csak magában a "megtartómágnes" is, azonban ha valahol kontakthiba miatt elvész egy kicsike a 12Vból akkor jönnek ezek a kattogós nemindulós hibák.
Jó teszt lehet egy lemerült akksi. Ha produkált olyat az autó mostanában, hogy indítózáskor behúz, de LASSAN pörget, mert gyenge az akksi és kizárhatjuk a perselyszorulást, vagy egyéb mechanikai szorulást, akkor biztosan jó a behúzómágnes, mert alacsony fesszel is behúz, tehát működik mindkét kör.
A megnyugtató végleges megoldás az új behúzómágnes, nem tudom melyik kompatibilis, lehet-e kapni és mennyi. Ha van infó azt én is kérném.
Vagy olyan tekercselőt keresni aki tudja, hogy miről van szó és nem csak sima motorokat tud tekerni. Ja és nem 5-6ezret akar elkérni a műveletért. Ilyen infót is kérek, ha van valakinek.
« Utoljára szerkesztve: 2012 Július 15, 08:56:25 írta 1303LS »
Oldalak: 1 ... 437 438 439 440 441 [442] 443 444 445 446 447 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.203 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.