www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 November 01, 15:48:36

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921354 Hozzaszólás 218 Témában írta 1615 Felhasználó
Legújabb tag: August
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 445 446 447 448 449 [450] 451 452 453 454 455 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 14813726 alkalommal)
Robpanzer
« Hozzászólás #62651 Dátum: 2012 Június 19, 22:21:53 »

Nem szabad kihagyni! Viszont összerakott motorba utólag nem lehet már berakni. Hengerfejet le kell hozzá szedni.

A hűtés miatt kell?  Milyen következményei vannak, ha nincsen benne? ( mentem anélkül a lemez nélkül 50-60 km-ert eddig és még nem jelentkezett gond.)
« Utoljára szerkesztve: 2012 Június 19, 22:23:38 írta Robpanzer »
Nem elérhető vetart
Hozzászólások: 5290


1303'74: 297.861 db, Ghia'74 (California) 5608 db

« Hozzászólás #62650 Dátum: 2012 Június 19, 22:15:33 »

A hengerfejbe belepréselt kis lemez (Ami a termosztát rudazatál van, illetve a másik oldalon ugyanabban a résben) mi célt szolgál?  Hűtési célja van? Mekkora gond ha nincs bent a hengerfejben?
Nem szabad kihagyni! Viszont összerakott motorba utólag nem lehet már berakni. Hengerfejet le kell hozzá szedni.

Skoda Felicia '61, Skoda Octavia '62, VW 1303LS '74, VW Karmann Ghia '74, Fiat 127 L '74,  Porsche 911 SC Cabriolet '83, Mercedes SL 500 '90, BMW E30 320i Cabriolet '91, Alfa Spider 2.0 '92, Fiat Panda 1000 i.e. '93, Mercedes G 400 CDI SW 2002, Renault Twingo 1,2 16V Quickshift 2002.
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 14010


30-347-1939

« Hozzászólás #62649 Dátum: 2012 Június 19, 22:13:13 »

A hengerfejbe belepréselt kis lemez (Ami a termosztát rudazatál van, illetve a másik oldalon ugyanabban a résben) mi célt szolgál?  Hűtési célja van? Mekkora gond ha nincs bent a hengerfejben?
Én azt hallottam, hogy elég fontos, hogy az benne legyen.
Nem elérhető fecszso
Hozzászólások: 1916


« Hozzászólás #62648 Dátum: 2012 Június 19, 21:41:35 »

AZ egyetlen dolog, ami nem lett kicserélve a felújításkor az a szelepvezető , mert elfelejtettem Cheesy

Azért bővebben kifejthetnéd, hogy mi lehet még.
Jó eséllyel csak az mint már mások is írták.
Nekem egyszer csinálta azt, hogy valami úgy kopogott hátul, mintha fémkalapáccsal ütnék a motort.
Aztán erőtlen lett és én is ugyanígy jártam mint te. Szelepállítás, nagyjából rendben, ééééééés egy,két szelep mozog oldalra  Cry. Ja én még egy jelentősebb mennyiségű bronzforgácsot is találtam a szelepfedelekben.
Pár kép:

[a csatolmányt egy admin törölte, hahaha]

VW 1300 - 1967
Pannónia T1 - 1963
Honda Transalp XL600 VT -1996
Robpanzer
« Hozzászólás #62647 Dátum: 2012 Június 19, 20:57:56 »

A hengerfejbe belepréselt kis lemez (Ami a termosztát rudazatál van, illetve a másik oldalon ugyanabban a résben) mi célt szolgál?  Hűtési célja van? Mekkora gond ha nincs bent a hengerfejben?
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #62646 Dátum: 2012 Június 19, 20:52:51 »

egyelőre lemerítettem az aksit...  Jezusom ...
akkor told be! :-P



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 14010


30-347-1939

« Hozzászólás #62645 Dátum: 2012 Június 19, 19:29:50 »

egyelőre lemerítettem az aksit...  Jezusom ...
Ezen minden bogaras átesik! Grin
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #62644 Dátum: 2012 Június 19, 17:11:45 »

Nem kap benzint.
nem azért merült le, hanem mert elállítottam a karbit és túl sokszor kellett újra indítani.

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #62643 Dátum: 2012 Június 19, 17:00:27 »

egyelőre lemerítettem az aksit...  Jezusom ...
Nem kap benzint.
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #62642 Dátum: 2012 Június 19, 16:38:33 »

2,5-re tekered mind a kettőt, akkor tüsszögve bár, de el kell indulnia.
aztán ha már jár, akkor jöhet a finomhangolás
egyelőre lemerítettem az aksit...  Jezusom ...

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #62641 Dátum: 2012 Június 19, 15:46:21 »

Meg a faszt...
ólompótló adalékkal keni az.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #62640 Dátum: 2012 Június 19, 15:45:49 »

kösz. Képek is vannak valahol, vagy következtessem ki?
mod: kikövetkeztettem, kösz.

Egy dolog azért még nem tiszta. A nagyobb csavart mennyire csavarjam ki? Mert a kicsire 3 teljes fordulatot ír. A nagyot meg "eléggé" ki?

2,5-re tekered mind a kettőt, akkor tüsszögve bár, de el kell indulnia.
aztán ha már jár, akkor jöhet a finomhangolás



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #62639 Dátum: 2012 Június 19, 15:03:07 »

kösz. Képek is vannak valahol, vagy következtessem ki?
mod: kikövetkeztettem, kösz.

Egy dolog azért még nem tiszta. A nagyobb csavart mennyire csavarjam ki? Mert a kicsire 3 teljes fordulatot ír. A nagyot meg "eléggé" ki?
« Utoljára szerkesztve: 2012 Június 19, 15:12:06 írta Forest »

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27169


« Hozzászólás #62638 Dátum: 2012 Június 19, 14:54:17 »

Lécci segítsetek! Ha nagyon elállítottam a karbit. Pict34-3, akkor mi a legegyszerűbb menete, hogy a kályhától el tudjak indulni és legalább egyedül be tudjam indítani ahhoz, hogy utána hátraballagva alapjáratot tudjak csinálni? Melyik csavart hova, ki-be vissza mennyit, stb. Előre is kösz!
http://www.bogarhatu.hu/joomla/index.php?option=com_content&view=article&id=48:pict-3-as-karbi-beallitasa&catid=16:szmb&Itemid=35

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #62637 Dátum: 2012 Június 19, 14:41:24 »

Lécci segítsetek! Ha nagyon elállítottam a karbit. Pict34-3, akkor mi a legegyszerűbb menete, hogy a kályhától el tudjak indulni és legalább egyedül be tudjam indítani ahhoz, hogy utána hátraballagva alapjáratot tudjak csinálni? Melyik csavart hova, ki-be vissza mennyit, stb. Előre is kösz!

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Nem elérhető Sagaris
Hozzászólások: 2302


« Hozzászólás #62636 Dátum: 2012 Június 19, 14:22:24 »

Az újabbakban egy stift van ami megakadályozza a betétet, hogy kiessen a helyéről. Itt is valami ilyesmit kell keresnes szerintem. Ki kell fúrni, és kijön a betét.
De nem vennék rá mérget! Grin

Nos nem jartal messze a megoldastol, sot. Amerikai arcokkal beszeltem es kiderult, hogy valoban van egy retesz vagy szeg ami bent tartja a zarat a helyen, nyilvan biztonsagi okokbol ez nem konnyen oldhato kotes, mindenesetre meg lehet csinalni a szeg kifurasaval, csupan meg kell talalnom a helyet haha, van Coloradoban egy durva arc aki kizarolag VW zarakkal foglalkozik, tobben ajanlottak, hogy kuldjem el neki es o erdeti kulcsokkal, keszen visszakuldi, azonban itt jott a hibapont, en Europaban lakom es 500 HUF-ert vettem a komplett cuccot, megprobalom kicsikarni belole a titkot Smiley. Kosz szepen mindenkinek, ha lesz valmi elorelepes, akkor megirom, lehet ezt dokumentalni kellene...

1961 VW1200 DeLuxe



http://www.vulture.hu
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #62635 Dátum: 2012 Június 19, 13:48:13 »

anno jeleztem is ezt a problémát! Wink meg himba is ezért maradt el...
Jah, emlekszem, akkor nem erdekelt, a elmegy egy evet, majd jovore. Ennek vagy 3 eve Cheesy

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #62634 Dátum: 2012 Június 19, 13:45:10 »

Hát ennek módfelett örülök...a motort nem akartam megbontani, de akkor hf levétel lesz, ha végre meglesz a 123-as, és lesz mivel járnom a bogár helyett. 
anno jeleztem is ezt a problémát! Wink meg himba is ezért maradt el...

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #62633 Dátum: 2012 Június 19, 12:58:16 »

Egyszer egy bogaras kiránduláskor erőtlenné vált a kocsim. A szelepvezető elkopott és a szelep mellett a forró gáz kilágyította a rugót. Persze gyertyát cseréltünk egyből és nem lett jobb. Szétszedéskor szembesültem, hogy eldobható a hengerfej. Már azt koptatta a szelep. A koksztól kopik el a kipufogószelep szelepvezetője. A szívót keni a benzin.

Hát ennek módfelett örülök...a motort nem akartam megbontani, de akkor hf levétel lesz, ha végre meglesz a 123-as, és lesz mivel járnom a bogár helyett. 

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
1303LS
« Hozzászólás #62632 Dátum: 2012 Június 19, 12:11:09 »

Meg a faszt...
Régen kente az lehet, de a mostani már biztos nem. Nem is benzin amivel járunk.
Pont tegnap beszélgettünk valakivel, hogy a bozótban talált bogár a benne lévő 6-8 éves benzinnel beindult. A mostaniak ennyit hónapban nem bírnak ki mondjuk egy rotációs kapában vagy fűnyíróban, tavasszal nem lehet beindítani azzal a trutyival ami marad belőlük.
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14989

« Hozzászólás #62631 Dátum: 2012 Június 19, 11:12:50 »

A szívót keni a benzin.
Meg a faszt...
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #62630 Dátum: 2012 Június 18, 23:05:36 »

Szerinted, mitol lotyoghet meg a szelep oldaliranyban? Roll Eyes
Egyszer egy bogaras kiránduláskor erőtlenné vált a kocsim. A szelepvezető elkopott és a szelep mellett a forró gáz kilágyította a rugót. Persze gyertyát cseréltünk egyből és nem lett jobb. Szétszedéskor szembesültem, hogy eldobható a hengerfej. Már azt koptatta a szelep. A koksztól kopik el a kipufogószelep szelepvezetője. A szívót keni a benzin.
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #62629 Dátum: 2012 Június 18, 22:58:34 »

AZ egyetlen dolog, ami nem lett kicserélve a felújításkor az a szelepvezető , mert elfelejtettem Cheesy
Szerinted, mitol lotyoghet meg a szelep oldaliranyban? Roll Eyes


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #62628 Dátum: 2012 Június 18, 22:22:26 »

Ez rossz ómen.  Undecided
Oldalra mozgott? Akkor baj van. Sad

AZ egyetlen dolog, ami nem lett kicserélve a felújításkor az a szelepvezető , mert elfelejtettem Cheesy

Azért bővebben kifejthetnéd, hogy mi lehet még.

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető fecszso
Hozzászólások: 1916


« Hozzászólás #62627 Dátum: 2012 Június 18, 21:43:10 »

Allitottam ma szelephezagot, mert egy ideje erdekesen kopacsol a motor par perc melegedes utan, de nem nagyon valtozottt semmi, meg nem is nagyon volt elallitodva egyik sem. Lehetseges, hogy a szelepvezetok elkoptak ? A harmas hengernel kezzel tudtam mozgatni  1 mm-t kb a kipuff szelepet felso holtponton.
Ez rossz ómen.  Undecided
Oldalra mozgott? Akkor baj van. Sad

VW 1300 - 1967
Pannónia T1 - 1963
Honda Transalp XL600 VT -1996
Nem elérhető Mákos
Hozzászólások: 3423


« Hozzászólás #62626 Dátum: 2012 Június 18, 17:44:20 »

Allitottam ma szelephezagot, mert egy ideje erdekesen kopacsol a motor par perc melegedes utan, de nem nagyon valtozottt semmi, meg nem is nagyon volt elallitodva egyik sem. Lehetseges, hogy a szelepvezetok elkoptak ? A harmas hengernel kezzel tudtam mozgatni  1 mm-t kb a kipuff szelepet felso holtponton.

VW 1300
BMW 525i e34 touring

...az egyik általában működik : ))
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #62625 Dátum: 2012 Június 18, 13:49:58 »

a kormányzárat mindenképpen ki kell kapcsolni, utána már le lehet emelni a kormányrúdról, ha a csavarok amúgy már kint vannak...
Nem a kormanyrudrol szeretne levenni (az mar megtortent), hanem a zarbetetet szeretne kimuteni a leszereltbol ...


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Póli
Hozzászólások: 886


« Hozzászólás #62624 Dátum: 2012 Június 18, 13:48:41 »

Én forgattam, nézegettem, tapogattam de nem találtam semmit, esetleg a kormányzárral lehet valami összefüggés, körülnézek tüzetesebben a Samban is de a hirtelen keresésre semmi okosat nem találtam ott. Azért kösz.

a kormányzárat mindenképpen ki kell kapcsolni, utána már le lehet emelni a kormányrúdról, ha a csavarok amúgy már kint vannak...

VW 1200 (1979),       T2 (1978)

http://www.bmvwbk.eoldal.hu/  - Békés Megyei Bogár Klub
Nem elérhető Sagaris
Hozzászólások: 2302


« Hozzászólás #62623 Dátum: 2012 Június 17, 20:41:35 »

Az újabbakban egy stift van ami megakadályozza a betétet, hogy kiessen a helyéről. Itt is valami ilyesmit kell keresnes szerintem. Ki kell fúrni, és kijön a betét.
De nem vennék rá mérget! Grin

Én forgattam, nézegettem, tapogattam de nem találtam semmit, esetleg a kormányzárral lehet valami összefüggés, körülnézek tüzetesebben a Samban is de a hirtelen keresésre semmi okosat nem találtam ott. Azért kösz.

1961 VW1200 DeLuxe



http://www.vulture.hu
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #62622 Dátum: 2012 Június 17, 19:33:39 »

Igen, és még csinált alá hosszú lelógó kárpitot is  Roll Eyes
Ha alul akadt szét, az a szopóka. Mert a papír kesztyűtartót símán be lehet zúzni, de a csomitartó túlsó vége onnan még elég messze van.

Bácsi Győző
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 14010


30-347-1939

« Hozzászólás #62621 Dátum: 2012 Június 17, 18:14:21 »

Szeretném kiszedni a gyújtáskulcs házából a zárat de ötletem sincs hogyan kellene nekiállni.
Két fajtám van:

Ezt szeretném berakni a kocsimba de ki kell cserélnem a zárat benne:
<beszúrt kép törölve>


Innen a felső, ez az eredeti de nagyon meg van barmolva, ehhez van kulcsom, illetve erről tudom, hogy működik.
<beszúrt kép törölve>

Bármely típushoz jól jönne módszer, a zár hátulján lévő kapcsoló az két csavar odáig eljutottam minkettővel, illetve a másodikon találtam egy "ajtót" oldalt amit meg nem bírnék mozdítani az tuti.

Kösz előre is.
Az újabbakban egy stift van ami megakadályozza a betétet, hogy kiessen a helyéről. Itt is valami ilyesmit kell keresnes szerintem. Ki kell fúrni, és kijön a betét.
De nem vennék rá mérget! Grin
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #62620 Dátum: 2012 Június 17, 15:37:29 »

Igen, és még csinált alá hosszú lelógó kárpitot is  Roll Eyes
szopóka.
a kesztyűtartót is szét lehet barmolni, mert még mindig egyszerűbb azt cserélni, mint megcsinálni a csomagtérfedelet.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2990


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #62619 Dátum: 2012 Június 17, 15:03:10 »

És gondolom, a pótkerék is a helyén van...

Igen, és még csinált alá hosszú lelógó kárpitot is  Roll Eyes

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #62618 Dátum: 2012 Június 17, 14:54:50 »

Nincs rádiója, csak takaró.
(nem tudni még, nem-e elől a zárnál ...)
És gondolom, a pótkerék is a helyén van...

Bácsi Győző
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2990


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #62617 Dátum: 2012 Június 17, 14:51:52 »

Ha újabb fajta rádió van benne, akkor annak a helyén, pl.

Nincs rádiója, csak takaró.
(nem tudni még, nem-e elől a zárnál ...)

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #62616 Dátum: 2012 Június 17, 14:44:54 »

Úgy emléxem régebben talált már itt valaki megoldást, ezért megkérdem:

Egy barátom Bogarán szabadon lifeg a kesztyűtartóban a csomagtérnyitó karja. Ilyen esetben hogyan lehet felnyitni a fedelet roncsolás nélkül ???
Ha újabb fajta rádió van benne, akkor annak a helyén, pl.

Bácsi Győző
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2990


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #62615 Dátum: 2012 Június 17, 14:40:59 »

Úgy emléxem régebben talált már itt valaki megoldást, ezért megkérdem:

Egy barátom Bogarán szabadon lifeg a kesztyűtartóban a csomagtérnyitó karja. Ilyen esetben hogyan lehet felnyitni a fedelet roncsolás nélkül ???

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető Sagaris
Hozzászólások: 2302


« Hozzászólás #62614 Dátum: 2012 Június 17, 14:37:23 »

Szeretném kiszedni a gyújtáskulcs házából a zárat de ötletem sincs hogyan kellene nekiállni.
Két fajtám van:

Ezt szeretném berakni a kocsimba de ki kell cserélnem a zárat benne:



Innen a felső, ez az eredeti de nagyon meg van barmolva, ehhez van kulcsom, illetve erről tudom, hogy működik.


Bármely típushoz jól jönne módszer, a zár hátulján lévő kapcsoló az két csavar odáig eljutottam minkettővel, illetve a másodikon találtam egy "ajtót" oldalt amit meg nem bírnék mozdítani az tuti.

Kösz előre is.

1961 VW1200 DeLuxe



http://www.vulture.hu
Nem elérhető Forest
Hozzászólások: 3760


+36-20-458-5399

« Hozzászólás #62613 Dátum: 2012 Június 17, 14:02:45 »

Tudom, hogy már ezerszer volt róla szó, de nem tudom megjegyezni: van különbség a 73.3. havi 1303 as és a későbbi évjáratú 03asok kormány ricniméretében? Nekem a 73asban tuti nagy van, mivel 27es kulcs való hozzá. Legalább ezt megjegyeztem már.

Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
1303LS
« Hozzászólás #62612 Dátum: 2012 Június 16, 15:36:51 »

A kommentek közül:

"You may be wondering why she didn't wake up with an old man laughing at the side of her, nor at the repeated slamming of the car door... Well the truth is she's dead and the man driving the car is actually a mass murderer... True story."   Grin
Oldalak: 1 ... 445 446 447 448 449 [450] 451 452 453 454 455 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.177 másodperc alatt készült el 18 lekéréssel.