www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 14, 15:56:00

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921214 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 330 331 332 333 334 [335] 336 337 338 339 340 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13108643 alkalommal)
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #67232 Dátum: 2013 Május 06, 15:22:23 »

Itt egy másik.

[A csatolmány helyhiány miatt törölve. Legközelebb használj online képtárat!]
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #67231 Dátum: 2013 Május 06, 15:15:56 »

http://produto.mercadolivre.com.br/MLB-481978126-faco-regulavel-alto-ou-baixo-em-poucos-minutos-_JM#D%5BC:S,P:3,E:F,Q:4

Szorosan a témához.
Nem elérhető bruno
Hozzászólások: 2428


30/833-3067

« Hozzászólás #67230 Dátum: 2013 Május 06, 06:29:26 »

egyébként az elterésre volt kíváncsi a kolléga nem arra melyik a jobb. Biztos egyszerűbb szerkezetileg az olajos,de tényleg:melyik a jobb? Miért lett száraz féltengelyes?stabilabb az úton, ha nem dől a kerék?Hibalehetőség miatt eseleg?vagy esztétikailag ami hülyeség Smiley
Bocsi,csak bővitem a vitatémát,valamint érdekelnek az eredmények...

Nem elérhető bruno
Hozzászólások: 2428


30/833-3067

« Hozzászólás #67229 Dátum: 2013 Május 06, 06:22:42 »

Tongue
ezekszerint rosszul képzeltem a különbségeket és hülyeségeket írtam. így már én is jobban értem, köszönöm a képet
jól írtad le ezekszerint,csak az írásod közepe nem volt helyes,miszerint ˝"megtörik" a féltengely vonala. vagyis ezeknek az egy oldali féltengelye is két darabból van.˝

Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #67228 Dátum: 2013 Május 05, 20:55:22 »

Jézus....  Jezusom ...
Hopp, most felfedtem agent provocateur kilétemet  Grin

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
1303LS
« Hozzászólás #67227 Dátum: 2013 Május 05, 20:52:41 »

A lényeg az, hogy az olajos sokkal jobb, ráadásul azért, mert...  Grin Mert egyszerűbb, az meg ugye jobb is.
Jézus....  Jezusom ...
1303LS
« Hozzászólás #67226 Dátum: 2013 Május 05, 20:52:10 »

Tongue
ezekszerint rosszul képzeltem a különbségeket és hülyeségeket írtam. így már én is jobban értem, köszönöm a képet
Én még mindig böngészem a soraidat szóról szóra.  Grin
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #67225 Dátum: 2013 Május 05, 20:51:11 »

A lényeg az, hogy az olajos sokkal jobb, ráadásul azért, mert...  Grin Mert egyszerűbb, az meg ugye jobb is.

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #67224 Dátum: 2013 Május 05, 20:46:51 »

ez a rajz fele olyan jó sincs mint ahogy typ117 írta le Grin
Tongue
ezekszerint rosszul képzeltem a különbségeket és hülyeségeket írtam. így már én is jobban értem, köszönöm a képet
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #67223 Dátum: 2013 Május 05, 20:44:43 »

<beszúrt kép törölve>
ez a rajz fele olyan jó sincs mint ahogy typ117 írta le Grin

Nem elérhető tazoli49
Hozzászólások: 3840


« Hozzászólás #67222 Dátum: 2013 Május 05, 20:42:52 »

Lenne néhány kérdésem ismét, miután a bogár első futómű egyes típusok közötti eltérésével már nagyjából tisztában vagyok:

1. Van-e eltérés egy 1984-es mexikói, és egy 1303-as hátsó futóműve között?
2. Van-e eltérés a 1303-as hátsó futóműben az 1972 év eleji, illetve ha 1973-as év végi között?
3. Van- eltérés a száraz és az olajos féltengelyes bogár hátsó futóműve között?

Köszi!


Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #67221 Dátum: 2013 Május 05, 20:41:09 »

Hol tudok utána nézni   - esetleg képekkel -  hogy mik ezek az eltérések?

ha jól tudom más az alváz vége. illetve nem maga az alváz, hanem a száraz féltengelyesnek van egy pár plusz nyúlványa aminek a vége a torziós lapok és a váltó közt van mondjuk félúton, és ahol ha jól tudom "megtörik" a féltengely vonala. vagyis ezeknek az egy oldali féltengelye is két darabból van.
én úgy gondolom hogy ezek a nyulványok valahogy együtt rugóznak a torziós lapokkal, így be és kirugózáskor (illetve ültetéskor) a kerék és a nyúlvány közti tengely folyamatosan vízszintes maradhat, így a kerék teteje nem fog befelé dőlni mint a legtöbb ültetett autón
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #67220 Dátum: 2013 Május 05, 20:36:24 »

Hol tudok utána nézni   - esetleg képekkel -  hogy mik ezek az eltérések?

hogy hogy hol tudsz utána nézni ? én nem akarlak megbántani de miért akarsz fényképeket nézegetni? mi a bánatos isten fszáért nem dugod a feje be a négy bogarad alá és nézed meg őket kb tíz perc alatt több tudásra tennél szert mint itt fél évi kérdezgetéssel! én tényleg nem értem, amit életben teljes nagyságban három D-ben látsz azt könnyebben megjegyzed megérted vagy én vagyok hülye  Undecided

Nem elérhető Dadan
Hozzászólások: 1450


« Hozzászólás #67219 Dátum: 2013 Május 05, 20:12:55 »

1. Van
2. Nincs
2. Van

Hol tudok utána nézni   - esetleg képekkel -  hogy mik ezek az eltérések?
1303LS
« Hozzászólás #67218 Dátum: 2013 Május 05, 20:08:18 »

Lenne néhány kérdésem ismét, miután a bogár első futómű egyes típusok közötti eltérésével már nagyjából tisztában vagyok:

1. Van-e eltérés egy 1984-es mexikói, és egy 1303-as hátsó futóműve között?
2. Van-e eltérés a 1303-as hátsó futóműben az 1972 év eleji, illetve ha 1973-as év végi között?
3. Van- eltérés a száraz és az olajos féltengelyes bogár hátsó futóműve között?

Köszi!


1. Van
2. Nincs
2. Van
Nem elérhető Dadan
Hozzászólások: 1450


« Hozzászólás #67217 Dátum: 2013 Május 05, 20:06:26 »

Lenne néhány kérdésem ismét, miután a bogár első futómű egyes típusok közötti eltérésével már nagyjából tisztában vagyok:

1. Van-e eltérés egy 1984-es mexikói, és egy 1303-as hátsó futóműve között?
2. Van-e eltérés a 1303-as hátsó futóműben az 1972 év eleji, illetve ha 1973-as év végi között?
3. Van- eltérés a száraz és az olajos féltengelyes bogár hátsó futóműve között?

Köszi!

Nem elérhető Kristóf
Hozzászólások: 3168


« Hozzászólás #67216 Dátum: 2013 Május 05, 18:07:01 »

Ha két hét múlva is ugyan itt fogsz tartani akkor Agárdról hazafelé begurulok hozzád.
Remélem addigra azért sikerül megoldani.
Köszönöm a felajánlást!
Nem elérhető Kristóf
Hozzászólások: 3168


« Hozzászólás #67215 Dátum: 2013 Május 05, 18:06:17 »

Kristof, a gyujtast vegigdebugolni egyszeru, mint egy faek.
Én is így gondolom, azért nem értem, hogy nem találom meg a hibát Cheesy
Majd átnézem még egyszer az egészet, most már ideje lenne észrevenni.
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #67214 Dátum: 2013 Május 05, 17:34:07 »

Megnéztem, szerintem nincs elrakva 180 fokkal.
Viszont az van, hogy ha oda tekerem a motort ahol a megszakító zárt állapotban van és szétfeszítem, akkor ugrik a szikra a központi gyujtókábelről, ha viszont kézzel tekerem a motort, akkor nem.  Huh
Ez miért lehet?
Ha két hét múlva is ugyan itt fogsz tartani akkor Agárdról hazafelé begurulok hozzád.
Nem elérhető bruno
Hozzászólások: 2428


30/833-3067

« Hozzászólás #67213 Dátum: 2013 Május 05, 17:03:18 »

Kristof, a gyujtast vegigdebugolni egyszeru, mint egy faek. Ott kezdodik, hogy jon a +12V valahol es vegig kell nezned, hogy minden reszen megy-e az aram/szikra, egyszerre csak egy-egy reszt gorcso ala veve, csak azt az elemi reszt vizsgalva. Te mar mindent elmondtal, szerinted minden mukodik, szerinted mindenhol van szikra, minden jol mukodik (a gyertyakra es a gyertyakabelekre nem emlekszem pontosan, de az is remlik), de nem megy. Akkor valamit benezel. Typ117 azert kert toled videot, mert azon - remenyeink szerint - latjuk, hogy mit b@szol el Grin
ez tetszett...

Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #67212 Dátum: 2013 Május 05, 16:59:58 »

Miért akkor leírod mi a baj vele?
Kristof, a gyujtast vegigdebugolni egyszeru, mint egy faek. Ott kezdodik, hogy jon a +12V valahol es vegig kell nezned, hogy minden reszen megy-e az aram/szikra, egyszerre csak egy-egy reszt gorcso ala veve, csak azt az elemi reszt vizsgalva. Te mar mindent elmondtal, szerinted minden mukodik, szerinted mindenhol van szikra, minden jol mukodik (a gyertyakra es a gyertyakabelekre nem emlekszem pontosan, de az is remlik), de nem megy. Akkor valamit benezel. Typ117 azert kert toled videot, mert azon - remenyeink szerint - latjuk, hogy mit b@szol el Grin


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #67211 Dátum: 2013 Május 05, 15:36:50 »

Miért akkor leírod mi a baj vele? Ha csak ezen múlik csinálok neked egy rakat képet és videót...
Na ez jó ötlet.
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #67210 Dátum: 2013 Május 05, 15:36:03 »

  30rocwell a ricnis cső, 25 a lap és 22 a hegesztés (papírkutya volt a hegesztőd) Kiss
Jónak látszik a hegesztés. Volt tartalék otthon így kicseréltem. A gumit én faragtam bele, de van új gyári a szekrényemben.( 3 darab) Nem szedem szét ezért. Már 20 éve tökéletes így is.
Nem elérhető bruno
Hozzászólások: 2428


30/833-3067

« Hozzászólás #67209 Dátum: 2013 Május 05, 15:35:41 »

Igen egy műanyag pálcikával szétfeszítem a megszakítót.
Hézag rendben van és a tengely is nyitja.
na erre a fejleményre kíváncsi leszek.....

1303LS
« Hozzászólás #67208 Dátum: 2013 Május 05, 15:34:58 »

Ez miért lehet?
Mert akkor nem veszed észre.
Nem elérhető Kristóf
Hozzászólások: 3168


« Hozzászólás #67207 Dátum: 2013 Május 05, 15:28:20 »

szerintem csinálj egy videót hogy hogyan próbálod indítani..
Miért akkor leírod mi a baj vele? Ha csak ezen múlik csinálok neked egy rakat képet és videót...
Nem elérhető Kristóf
Hozzászólások: 3168


« Hozzászólás #67206 Dátum: 2013 Május 05, 15:26:57 »

Mit feszitesz szet ? A megszakitot nyitogatod kezzel ?
Nezted, a megszakito hezaga (0,4 mm) rendben van ? (nyitja a tengely a megszakitot ?)
Igen egy műanyag pálcikával szétfeszítem a megszakítót.
Hézag rendben van és a tengely is nyitja.
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #67205 Dátum: 2013 Május 05, 14:11:18 »

szerintem csinálj egy videót hogy hogyan próbálod indítani..
Grin Grin Grin 


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #67204 Dátum: 2013 Május 05, 14:10:12 »

Megnéztem, szerintem nincs elrakva 180 fokkal.
Viszont az van, hogy ha oda tekerem a motort ahol a megszakító zárt állapotban van és szétfeszítem, akkor ugrik a szikra a központi gyujtókábelről, ha viszont kézzel tekerem a motort, akkor nem.  Huh
Ez miért lehet?
szerintem csinálj egy videót hogy hogyan próbálod indítani..
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #67203 Dátum: 2013 Május 05, 14:08:08 »

szétfeszítem, akkor ugrik a szikra
Mit feszitesz szet ? A megszakitot nyitogatod kezzel ?
Nezted, a megszakito hezaga (0,4 mm) rendben van ? (nyitja a tengely a megszakitot ?)


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Kristóf
Hozzászólások: 3168


« Hozzászólás #67202 Dátum: 2013 Május 05, 14:04:15 »

Akkor csak rossz irányban áll az előgyújtás vákumdob, vagy nem is fér el. De beindul, ha jól van a gyújtás időzítve.
Megnéztem, szerintem nincs elrakva 180 fokkal.
Viszont az van, hogy ha oda tekerem a motort ahol a megszakító zárt állapotban van és szétfeszítem, akkor ugrik a szikra a központi gyujtókábelről, ha viszont kézzel tekerem a motort, akkor nem.  Huh
Ez miért lehet?
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #67201 Dátum: 2013 Május 05, 14:02:20 »

mert az miben más?
Segédlengőkaros, a kerék már nem egy körív mentén rugózik, hanem végig függőleges állásban marad, csak le-fel mozog. Nincs befelé vagy kifelé dőlés.

Bácsi Győző
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #67200 Dátum: 2013 Május 05, 13:32:13 »

Valaki egy hét után rácsapott, és a gépről az 500 kilós lendkerék leszabadult, és kidöntötte a falat. Fél évig javították a gépet!
Imadom a torteneteidet Grin


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #67199 Dátum: 2013 Május 05, 12:49:10 »

Fiatal bogaras koromban, átrepültem egy vasúti átjárón, és leérkezéskor eltört a hegesztés a pengén. A ricnis rész ami hegesztve volt ott az letörött. Bevittem a céghez, hogy a legjobb hegesztő majd meghegeszti nekem. Nem vállalta! A penge acékból van, és a nagy olló mellé leraktam. Nem mertem a gépbe betenni. 8 mm-ig vágott a gép. Valaki egy hét után rácsapott, és a gépről az 500 kilós lendkerék leszabadult, és kidöntötte a falat. Fél évig javították a gépet! Nagyon jó anyag a penge része. Jó, hogy nem volt baleset. Éreztem, én, hogy baj lesz, de csak a kések széttörésétől aggódtam.
  30rocwell a ricnis cső, 25 a lap és 22 a hegesztés (papírkutya volt a hegesztőd) Kiss

[A csatolmány helyhiány miatt törölve. Legközelebb használj online képtárat!]
« Utoljára szerkesztve: 2013 Május 05, 13:24:06 írta tati »

Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #67198 Dátum: 2013 Május 05, 12:43:29 »

Nem az a gond, hanem, hogy olajos féltengelyes bogaraknál a féltengely külső vége egy körívet ír le, melynek középpontja a tengely váltó felőli része. Ezért van az, hogy a leültetett bogarak hátsó kereke befele, míg a megemelteké kifele dől. A gyári "penge" erős, de rugalmas és ezáltal le tudja követni a féltengely külső végének mozgását (a tekeredéssel), ami nem egy egyenes, hanem egy ív mentén mozdul el rugózás közben. Zártszelvény, illetve cső elég erős lenne, de nem rugalmas, így csavarodna, tekeredne, és úgy is maradna. Vagy nem tudna rendesen rugózni, vagy valami eltörne.

Szerintem Tati is erre gondolt.

Fiatal bogaras koromban, átrepültem egy vasúti átjárón, és leérkezéskor eltört a hegesztés a pengén. A ricnis rész ami hegesztve volt ott az letörött. Bevittem a céghez, hogy a legjobb hegesztő majd meghegeszti nekem. Nem vállalta! A penge acékból van, és a nagy olló mellé leraktam. Nem mertem a gépbe betenni. 8 mm-ig vágott a gép. Valaki egy hét után rácsapott, és a gépről az 500 kilós lendkerék leszabadult, és kidöntötte a falat. Fél évig javították a gépet! Nagyon jó anyag a penge része. Jó, hogy nem volt baleset. Éreztem, én, hogy baj lesz, de csak a kések széttörésétől aggódtam.
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #67197 Dátum: 2013 Május 05, 11:15:30 »

Akkor a komplett torziós egységet is cserélni kéne. Olyasmire, mint a Typ3. Ha jól emlékszem.
mert az miben más?
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #67196 Dátum: 2013 Május 05, 11:04:05 »

A torziós lapnak mennyi szerepe van a rugózásban? Mi történne, ha azt kicserélnénk, mondjuk egy rúdra/csőre/zártszelvényre?
Akkor a komplett torziós egységet is cserélni kéne. Olyasmire, mint a Typ3. Ha jól emlékszem.

Bácsi Győző
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #67195 Dátum: 2013 Május 05, 10:35:41 »

Nem az a gond, hanem, hogy olajos féltengelyes bogaraknál a féltengely külső vége egy körívet ír le, melynek középpontja a tengely váltó felőli része. Ezért van az, hogy a leültetett bogarak hátsó kereke befele, míg a megemelteké kifele dől. A gyári "penge" erős, de rugalmas és ezáltal le tudja követni a féltengely külső végének mozgását (a tekeredéssel), ami nem egy egyenes, hanem egy ív mentén mozdul el rugózás közben. Zártszelvény, illetve cső elég erős lenne, de nem rugalmas, így csavarodna, tekeredne, és úgy is maradna. Vagy nem tudna rendesen rugózni, vagy valami eltörne.

Szerintem Tati is erre gondolt.

Elhajlana. Nagyon kemény és szívós anyag a gyári.

Nem elérhető kövi
Hozzászólások: 1150


0620/5989495

« Hozzászólás #67194 Dátum: 2013 Május 05, 10:25:38 »

Okulásként, hátha majd valakinek hsonló parajelensége lesz:

Gyújtáskapcsoló hiba volt. Most már tökéletes  Grin Grin Grin



Hátha valaki már tapasztalta:

Jópárévi állás után a bogár ezeket a jelenségeket produkálja.
Elektromos csatlakozók mind megtisztítva és kontaktspay befújva.

Gyújtást ráadva nincs visszajelző fény a kilóméter órában, semmi.
Van csak távfény, és elakadásjelző indexek. De alapból semmi. Sem index sem tomított, sem ablaktörlő.
Viszont az önindító teker mint állat. Szikrát még nem néztem.

 Huh Huh Huh Huh Huh Huh Huh Huh


VW 1300  1968.06.
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #67193 Dátum: 2013 Május 05, 10:16:42 »

A torziós lapnak mennyi szerepe van a rugózásban? Mi történne, ha azt kicserélnénk, mondjuk egy rúdra/csőre/zártszelvényre?
Elhajlana. Nagyon kemény és szívós anyag a gyári.
Oldalak: 1 ... 330 331 332 333 334 [335] 336 337 338 339 340 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.198 másodperc alatt készült el 18 lekéréssel.