www.bogarhatu.hu
- ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
Nem érkezett meg az
aktiváló e-mail?
2025 Július 13, 21:32:24
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:
Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921214
Hozzaszólás
218
Témában írta
1614
Felhasználó
Legújabb tag:
mickilangelo
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
Oldalak:
1
...
313
314
315
316
317
[
318
]
319
320
321
322
323
...
2015
Szerző
Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt... (Megtekintve 13100096 alkalommal)
Varázsló
Hozzászólások: 13081
Low Fast -többet forog, jobban pörög
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67912 Dátum:
2013 Július 20, 18:42:32 »
Idézetet írta: BlackP - 2013 Július 20, 17:06:45
akku új, van benn táp. most úgy áll a dolog, hogy ismét összeraktuk a gyújtáskapcsoló betétet, most gyújtásnál gyújtás van, indításnál semmi. picit halványulnak a lámpák és ennyi. kicsit tologattuk is sebességben, hátha megakadt valami, de nem nyert.
12Vot adva az önindítónak tekernie kéne? akár egy simán akksira kötöttnek, nem beépítve, bikakábellel.
Nem beépítve azért nem lehet kipróbálni jól, mert az önidító tengelyének első megvezetése (perselye, csapágya) a váltóban van, ha ez nincs megvezetve, beleér a forgórész az állóba.
Az önindítón állandó 12 V-van, ha azt átkötöd a behúzótekercs érintkezőjére akkor azonnal forgatnia kell.
Testet ellenőrízz (váltónál jó?) és akksi sarut, nem laza-e.
Stuntmanus
VW 1302 S
http://oettingertsv.blogspot.com/
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
BlackP
Hozzászólások: 27143
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67911 Dátum:
2013 Július 20, 17:53:56 »
na, annyi fix, hogy a 12V rajta az önindítón gyújtás állásban, az indító jelet is megkapja, föld is van, mégsem történik semmi. kezd erős lenni a gyanúm, hogy az önindító szar. jah, megpróbáltam kézzel ráadni a feszt az önindítóra és akkor sem történt semmi.
Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
BlackP
Hozzászólások: 27143
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67910 Dátum:
2013 Július 20, 17:06:45 »
akku új, van benn táp. most úgy áll a dolog, hogy ismét összeraktuk a gyújtáskapcsoló betétet, most gyújtásnál gyújtás van, indításnál semmi. picit halványulnak a lámpák és ennyi. kicsit tologattuk is sebességben, hátha megakadt valami, de nem nyert.
12Vot adva az önindítónak tekernie kéne? akár egy simán akksira kötöttnek, nem beépítve, bikakábellel.
Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
endre100
Hozzászólások: 51
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67909 Dátum:
2013 Július 20, 16:50:27 »
A bogárba elkezdtem cserélni a gázbowdent, előre húzom kifelé márcsak kb 30 cm van hátra amikor is megakadt se előre se vissza. Attól félek hogy elszakad!Valakinek van valami ötlete, mit csináljak vele? Mi a fenébe akadt meg?
Először cserélek bowdent.
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67908 Dátum:
2013 Július 20, 16:35:11 »
Idézetet írta: Vagabond - 2013 Július 20, 16:33:27
Feltölteném az akkut.
+ önindítón a vezetékeket, leginkább a testkábelt. És egy kicsit meg is kocogtathatod az önindítót kalapáccsal. (nem szét verni kell csak kocogtatni)
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Vagabond
Hozzászólások: 24281
A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67907 Dátum:
2013 Július 20, 16:33:27 »
Idézetet írta: BlackP - 2013 Július 20, 16:29:15
na, a gyújtáspatron valóban szétesett, de összehefteltem amíg próbálgatjuk. most a jelenség (ami bontás előtt is volt), hogy a gyújtás állásban nem világít visszajelző, indítás állásban igen, de más nem történik. illetve mégis, a szivató kattan, semmi más nem. ötletek? biztiket végignézzük újra, kábelsarukat megpucoljuk, de valami értelmeset is kéne...jah igen, vészvillogó, ablakspricni, fénykürt megy gyújtás nélkül is.
Feltölteném az akkut.
Tóth Zoltán
BlackP
Hozzászólások: 27143
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67906 Dátum:
2013 Július 20, 16:29:15 »
na, a gyújtáspatron valóban szétesett, de összehefteltem amíg próbálgatjuk. most a jelenség (ami bontás előtt is volt), hogy a gyújtás állásban nem világít visszajelző, indítás állásban igen, de más nem történik. illetve mégis, a szivató kattan, semmi más nem. ötletek? biztiket végignézzük újra, kábelsarukat megpucoljuk, de valami értelmeset is kéne...jah igen, vészvillogó, ablakspricni, fénykürt megy gyújtás nélkül is.
Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67905 Dátum:
2013 Július 20, 15:21:47 »
Idézetet írta: Typ117 - 2013 Július 20, 14:50:57
kettőt fixre kell összetekerned (ekkor kigyulladnak a fények) egyet meg az indítózás idejére hozzájuk szikráztatsz, aztán valahová hajlítsd el / ragaszd le, nehogy menet közben hozzájuk érjen
mekgájver mindig csak 2 vezetéket érint össze, a műszerfal alatt, és ezek mindig meg is vannak blankolva
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
BlackP
Hozzászólások: 27143
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67904 Dátum:
2013 Július 20, 15:10:26 »
ha a vastag pirosat, meg a feketét összeérintem, akkor olyan, mintha ráadnám a gyújtást. a piros-feketét is hozzájuk érintve szikrázás, indítás nélkül. a fekete-sárga nem csinál semmit. ilyen gyújtáskapcsolóról nem találok képet
Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Typ117
Hozzászólások: 18492
1969
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67903 Dátum:
2013 Július 20, 14:50:57 »
Idézetet írta: BlackP - 2013 Július 20, 14:44:09
adott egy elvileg 71es bogár, jelenség, nem indul. kulcsot elforgatva indítás állásban kezdenek világítani a visszajelzők. kormány leszed, index kapcsoló leszed, gyújtáskapcsoló kivesz, a hátulja bent marad, amire a kábelek mennek. a kábelek nem sarusak, préselve vannak. gondolom ez már nem jó jel, mert a hátulját semmi nem tartja. kérdés milyen sorrendben és milyen kábeleket kell összeérinteni, hogy indítózzon?próbálgatásra nem sikerült. van egy fekete, fekete-sárga, piros, piros-fekete, utóbbi kettő vastagabb, mint az előbbi kettő. az önindítónak, ha 12vot adok tekernie kéne?
sos, ha nem, kiregelek, stbstb
kettőt fixre kell összetekerned (ekkor kigyulladnak a fények) egyet meg az indítózás idejére hozzájuk szikráztatsz, aztán valahová hajlítsd el / ragaszd le, nehogy menet közben hozzájuk érjen
BlackP
Hozzászólások: 27143
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67902 Dátum:
2013 Július 20, 14:44:09 »
adott egy elvileg 71es bogár, jelenség, nem indul. kulcsot elforgatva indítás állásban kezdenek világítani a visszajelzők. kormány leszed, index kapcsoló leszed, gyújtáskapcsoló kivesz, a hátulja bent marad, amire a kábelek mennek. a kábelek nem sarusak, préselve vannak. gondolom ez már nem jó jel, mert a hátulját semmi nem tartja. kérdés milyen sorrendben és milyen kábeleket kell összeérinteni, hogy indítózzon?próbálgatásra nem sikerült. van egy fekete, fekete-sárga, piros, piros-fekete, utóbbi kettő vastagabb, mint az előbbi kettő. az önindítónak, ha 12vot adok tekernie kéne?
sos, ha nem, kiregelek, stbstb
Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
stonemen
Hozzászólások: 17318
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67901 Dátum:
2013 Július 20, 14:27:54 »
Ez a felhigult benzin jó ötlet lehet, hívó szerint sok van benne. Este megszaglászom.
ABF-932
Hozzászólások: 10123
A bogaras külső buszos szívet takar
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67900 Dátum:
2013 Július 20, 13:52:23 »
Idézetet írta: stonemen - 2013 Július 20, 06:56:39
Ovál, 30 lovas motor.
Nem régen volt olajcsere (15W40). Olyat csinál, hogy hosszabb-rövidebb állás után indítom a motort, beindul és 2-3mp-ig az olajlámpa égv e marad és a motor kopog. Olyan, mintha állás közben lefolyna az olaj annyira, hogy nem marad szinte semmi a felületeken. Lehet ilyen?
2-3mp után a lámpa kialszik, a csúnya hang megszűnik és az autó tökéletesen üzemel. A probléma korábban nem jelentkezett.
Ötlete van valakinek?
Nem tudom, létezik-e elektromos olajpumpa- a tankoknál van-, amivel már indítás előtt fel lehet nyomatni a motort. Csupán motorkímélés miatt jutott eszembe...
Bácsi Győző
abes
Hozzászólások: 14980
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67899 Dátum:
2013 Július 20, 08:19:06 »
Idézetet írta: stonemen - 2013 Július 20, 06:56:39
Ovál, 30 lovas motor.
Nem régen volt olajcsere (15W40). Olyat csinál, hogy hosszabb-rövidebb állás után indítom a motort, beindul és 2-3mp-ig az olajlámpa égv e marad és a motor kopog. Olyan, mintha állás közben lefolyna az olaj annyira, hogy nem marad szinte semmi a felületeken. Lehet ilyen?
2-3mp után a lámpa kialszik, a csúnya hang megszűnik és az autó tökéletesen üzemel. A probléma korábban nem jelentkezett.
Ötlete van valakinek?
Gyújtáskábel lehúz, így indítózzál míg az olajnyomás lámpa elalszik. Utána indítsd el. Nem megoldás a problémára, de a motor egyben marad.
maxi
Hozzászólások: 9435
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67898 Dátum:
2013 Július 20, 08:16:35 »
Idézetet írta: Pityubácsi - 2013 Július 20, 08:03:29
állás közben lefolyik az olaj annyira, hogy nem marad szinte semmi a felületeken
a benzines olaj miatt. Fel van higulva! Ac tomitest erdemes lenne megnezni.
"A vadászat többek szemében a férfiasság, az erő, a hatalom szimbóluma is. A vadászok azt tartják, hogy a vadászaton ismerszik meg, ki milyen ember valójában."
Pityubacsi
Hozzászólások: 36020
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67897 Dátum:
2013 Július 20, 08:03:29 »
Idézetet írta: stonemen - 2013 Július 20, 06:56:39
Ovál, 30 lovas motor.
Nem régen volt olajcsere (15W40). Olyat csinál, hogy hosszabb-rövidebb állás után indítom a motort, beindul és 2-3mp-ig az olajlámpa égv e marad és a motor kopog. Olyan, mintha állás közben lefolyna az olaj annyira, hogy nem marad szinte semmi a felületeken. Lehet ilyen?
2-3mp után a lámpa kialszik, a csúnya hang megszűnik és az autó tökéletesen üzemel. A probléma korábban nem jelentkezett.
Ötlete van valakinek?
állás közben lefolyik az olaj annyira, hogy nem marad szinte semmi a felületeken
flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
stonemen
Hozzászólások: 17318
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67896 Dátum:
2013 Július 20, 06:56:39 »
Ovál, 30 lovas motor.
Nem régen volt olajcsere (15W40). Olyat csinál, hogy hosszabb-rövidebb állás után indítom a motort, beindul és 2-3mp-ig az olajlámpa égv e marad és a motor kopog. Olyan, mintha állás közben lefolyna az olaj annyira, hogy nem marad szinte semmi a felületeken. Lehet ilyen?
2-3mp után a lámpa kialszik, a csúnya hang megszűnik és az autó tökéletesen üzemel. A probléma korábban nem jelentkezett.
Ötlete van valakinek?
d1987
Hozzászólások: 4060
56/61/71/78
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67895 Dátum:
2013 Július 19, 15:23:39 »
Idézetet írta: Narancs - 2013 Július 19, 13:08:56
Ne nagyon kísérletezzél vele,elektromosság,valamit rosszul kötsz be,zárlat lesz,szikrázik,melegszik,ha a benzintank felrobban dobhatod el az új szerzeményedet!
És akkor még személyi sérülésről,vagy még súlyosabb dolgokról nem is beszéltünk.
Ismerhetnél annyira, hogy nem vagyok az a nekiesek, aztán úgy esik, ahogy puffan típus....jól körbejárom a lehetőségeket, filozofálgatok, kigondolom mit hogy és miként kéne és kb utána rábízom egy szakemberre a javítást, mert rájövök, hogy inkább csinálja olyan, aki ért is hozzá
1956-Oval
1961-L10B
1961-L391
1971-L60D
1978-L96F
Typ117
Hozzászólások: 18492
1969
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67894 Dátum:
2013 Július 19, 13:15:03 »
Idézetet írta: d1987 - 2013 Július 19, 11:38:55
Adott két jeladó. A másodikra a sarut hova kéne tenni?
ott van két anyacsavar
nézd meg belülről, valószínűleg az egyik a test a másik meg a kivezetés. az sem kizárt hogy mindegy. az újabb mérő amennyire láttam egy csúszó ellenállás, talán ez is olyasmi,
de ha pl a műszerben vagy a bekötésben valami rossz, simán el lehet füstölni ezeket a vékony vezetékeket. nekem is sikerült már egyet sajnos
Narancs
Hozzászólások: 8923
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67893 Dátum:
2013 Július 19, 13:08:56 »
Idézetet írta: d1987 - 2013 Július 19, 11:38:55
Adott két jeladó. A másodikra a sarut hova kéne tenni?
Ne nagyon kísérletezzél vele,elektromosság,valamit rosszul kötsz be,zárlat lesz,szikrázik,melegszik,ha a benzintank felrobban dobhatod el az új szerzeményedet!
És akkor még személyi sérülésről,vagy még súlyosabb dolgokról nem is beszéltünk.
d1987
Hozzászólások: 4060
56/61/71/78
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67892 Dátum:
2013 Július 19, 11:38:55 »
Adott két jeladó. A másodikra a sarut hova kéne tenni?
[A csatolmány helyhiány miatt törölve. Legközelebb használj online képtárat!]
1956-Oval
1961-L10B
1961-L391
1971-L60D
1978-L96F
Lazlow
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67891 Dátum:
2013 Július 19, 10:51:52 »
Idézetet írta: Zoli - 2013 Július 19, 10:33:27
Szerintem félreérthetted. Nem a motornál emelik a kocsit, hanem a felemelt kocsi motorja alá tesznek egy emelőt, hogy a nyelestengelyről való lehúzás után leengedjék a motort.
Nem nem.
Azt tudtam, hogy kell alá az emelő a kiszedéshez, csak azt nem tudtam pontosan, hogy az alábakoláshoz hogyan (hol) emelik fel. A motornál fogva, vagy esetleg másképp. És erre kaptam választ, hogy a váltó elötti vastag résznél emeljem meg és ne a motornál, tehát ne az olajteknőnél emeljem fel a kocsi hátulját. Lehet, hogy úgy is lehetne de fő a biztonság.
Zoli
Hozzászólások: 8690
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67890 Dátum:
2013 Július 19, 10:33:27 »
Idézetet írta: Lazlow - 2013 Július 19, 10:25:45
Köszönöm, akkor így fogom csinálni.
Anno vettem 2T-s bakokat így azzal nem lesz gond.
Üdvw: Laci
Szerintem félreérthetted. Nem a motornál emelik a kocsit, hanem a felemelt kocsi motorja alá tesznek egy emelőt, hogy a nyelestengelyről való lehúzás után leengedjék a motort.
http://hapsi96.blogspot.hu/
Lazlow
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67889 Dátum:
2013 Július 19, 10:31:14 »
Idézetet írta: gsattila - 2013 Július 19, 10:30:37
Jó nehezek, nem borulnak könnyen
gsattila
Hozzászólások: 11538
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67888 Dátum:
2013 Július 19, 10:30:37 »
Jó nehezek, nem borulnak könnyen
Idézetet írta: Lazlow - 2013 Július 19, 10:25:45
Anno vettem 2T-s bakokat
Lazlow
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67887 Dátum:
2013 Július 19, 10:25:45 »
Idézetet írta: Typ117 - 2013 Július 19, 09:28:34
azért én inkább nem a motor alatt emelném, hanem betolnám a krokodilt a váltó elötti vastag részhez és ott emelném.
ha felemelted, tegyél bakot alá, pl a torzióház alá mindkét oldalt (egyébként itt szoltam emelni ha csak egyik oldalt kell). a krokodilok sokszor van hogy kicsit átengednek súly alatt és szép lassan centikkel lejjebb jön a kocsi..
Köszönöm, akkor így fogom csinálni.
Anno vettem 2T-s bakokat így azzal nem lesz gond.
Üdvw: Laci
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67886 Dátum:
2013 Július 19, 10:15:43 »
Szerintem is így
Idézetet írta: Typ117 - 2013 Július 19, 09:28:34
azért én inkább nem a motor alatt emelném, hanem betolnám a krokodilt a váltó elötti vastag részhez és ott emelném.
ha felemelted, tegyél bakot alá, pl a torzióház alá mindkét oldalt (egyébként itt szoltam emelni ha csak egyik oldalt kell). a krokodilok sokszor van hogy kicsit átengednek súly alatt és szép lassan centikkel lejjebb jön a kocsi..
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Typ117
Hozzászólások: 18492
1969
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67885 Dátum:
2013 Július 19, 09:28:34 »
Idézetet írta: Lazlow - 2013 Július 19, 08:53:46
Köszi:) Ez megnyugtató.
Üdvw
azért én inkább nem a motor alatt emelném, hanem betolnám a krokodilt a váltó elötti vastag részhez és ott emelném.
ha felemelted, tegyél bakot alá, pl a torzióház alá mindkét oldalt (egyébként itt szoltam emelni ha csak egyik oldalt kell). a krokodilok sokszor van hogy kicsit átengednek súly alatt és szép lassan centikkel lejjebb jön a kocsi..
Lazlow
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67884 Dátum:
2013 Július 19, 08:53:46 »
Idézetet írta: Forest - 2013 Július 19, 08:44:03
Üdvw! Elbírja.
Köszi:) Ez megnyugtató.
Üdvw
Forest
Hozzászólások: 3760
+36-20-458-5399
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67883 Dátum:
2013 Július 19, 08:44:03 »
Idézetet írta: Lazlow - 2013 Július 19, 08:41:50
Sziasztok!
Egy gyors ámátőőr kérdésem lenne Bogár felbakolással kapcsolatban. Igazából csak megerősítést/jóváhagyást szeretnék kérni:
A "How to Restore Volkswagen Beetle" könyvben motorcserénél a kocsi hátulját úgy emelik fel, hogy a krokodil emelőt simán betolják a motor alá (persze közte van egy falap is), és úgy emeli fel. Ez mennyire biztonságos (elbírja-e a kaszni súlyát a hátsó nyúlvány/és nem borulhat le az emelőről)? Természetesen az első kereket ki kell ékelni meg jó ha van kormányzár is...stb. Meg a felbakolási pontok is tiszták, de ez a "felemelem a motornál" dolog valahogy nem túl bizalomgerjesztő -> nem szívesen borítanám magamra egyik Bogit se. xD:D
Köszönöm!
Üdvw: Laci
Üdvw! Elbírja.
Üdvw, Forest
VW1300 '70--> '65 (CJS-063)
Karmann Ghia '67. feb.
Lazlow
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67882 Dátum:
2013 Július 19, 08:41:50 »
Sziasztok!
Egy gyors ámátőőr kérdésem lenne Bogár felbakolással kapcsolatban. Igazából csak megerősítést/jóváhagyást szeretnék kérni:
A "How to Restore Volkswagen Beetle" könyvben motorcserénél a kocsi hátulját úgy emelik fel, hogy a krokodil emelőt simán betolják a motor alá (persze közte van egy falap is), és úgy emeli fel. Ez mennyire biztonságos (elbírja-e a kaszni súlyát a hátsó nyúlvány/és nem borulhat le az emelőről)? Természetesen az első kereket ki kell ékelni meg jó ha van kormányzár is...stb. Meg a felbakolási pontok is tiszták, de ez a "felemelem a motornál" dolog valahogy nem túl bizalomgerjesztő -> nem szívesen borítanám magamra egyik Bogit se. xD:D
Köszönöm!
Üdvw: Laci
Narancs
Hozzászólások: 8923
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67881 Dátum:
2013 Július 19, 00:16:35 »
Idézetet írta: Typ117 - 2013 Július 18, 15:30:15
ahha, tényleg más. érdekes.
és a kék kabriónak mintha más lenne a pillangó ablaka is. felül hosszabb a vízszíntes rész?
Olvastam olyat is,hogy mikor megjelent az 1303-as típus,először a Volkswagen gyárnak gondja akadt,hogy nem igazán tudta a nagy,íves panorámaszélvédővel rendesen összepasszítani a tetőborítást,de aztán hamar felülkerekedtek a problémán,az A-oszlop és az első szélvédő módosításával.
És azt tudom elképzelni,hogy vagy volt egy-két prototípus,vagy a gyártás elején kijött egy pár 1303-as kabrió még olyan szélvédővel,mint ami a keménytetős változatnak van.
Typ117
Hozzászólások: 18492
1969
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67880 Dátum:
2013 Július 18, 15:30:15 »
Idézetet írta: Narancs - 2013 Július 18, 11:15:55
Nézd meg egy sima 1303-asnak a szélvédőjét,és nézd meg egy 1303 kabriónak a szélvédőjét,teljesen más a kettő!
Itt az volt az érdekes,hogy a gyári kabriónak (egyenes A-oszlop) nem kabrió szélvédője van,hanem olyan mint a sima 1303-asoknak (ferde A-oszlop).
Egyébként állítólag az a magyarázat arra,hogy a sima 1303-asoknak szétreped a műszerfala,a kabrióknak pedig repedésmentesen megmaradt,hogy más szögben törik meg rajta a napfény.
Ne mond,hogy nem látod az első szélvédők közötti különbséget?
ahha, tényleg más. érdekes.
és a kék kabriónak mintha más lenne a pillangó ablaka is. felül hosszabb a vízszíntes rész?
Narancs
Hozzászólások: 8923
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67879 Dátum:
2013 Július 18, 14:45:44 »
Idézetet írta: callook - 2013 Július 18, 13:56:54
Azért olyan nagy különbséget nehezen tudok elképzelni, hogy emiatt ne repedezzen a kabrióban a műszerfal. Én a „rejtély” megoldását inkább a kétféle változat felhasználásbeli különbségeiben látom:
A kabriók jellemzően nem első számú autók voltak, hanem amolyan második, kirándulós autók. Összel-télen-tavasszal garázsban voltak és nyáron is csak időnként vették őket elő. (Nagy százalékuk szeptember és március között garázsban állt, de nyáron is csak néha elmentek velük kirándulni, egyszer-egyszer munkába, stb.)
Ezzel szemben a zárt verziók jó részét mindennapi használatra vették, még ha garázsban is álltak, évente akár tízszer többet voltak napon, vagy kinn a mínuszokban. (Akár az év minden munkanapján ott álltak 8 órán át a munkahely parkolójában.) Ráadásul a zárt verzióknál a 80-as, 90-es években eljött egy olyan időszak amikor sima, olcsó használtautókká váltak és leharcolták őket. (Ezzel szemben a gyári kabriókat megbecsült hobbi autóként használták 15-20 évesen is.)
Értem amit írsz,lehet neki valami igazságalapja is,de ezt viszont megcáfolják a fennmaradt 40-45 éves autók.
Vannak olyan 1303-as kabriók,amik végig napi használatban voltak,és péppé vannak rohadva,egy roncs bontószökevény,minden sebből vérzik,de a műszerfala tökéletes (pl a Stigi piros kabriója is ilyen volt).
És vannak olyan keveset használt,megkímélt,gyárias álapotú zárt változatok,amiknek pedig szétrepedt.
Az 1303-as fanok ezt azzal magyarázzák,hogy a nap bántó,égető erejét,nem kapja meg úgy a műszerfal.
callook
Hozzászólások: 3234
Low Fast - többet forog, jobban pörög
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67878 Dátum:
2013 Július 18, 13:56:54 »
Azért olyan nagy különbséget nehezen tudok elképzelni, hogy emiatt ne repedezzen a kabrióban a műszerfal. Én a „rejtély” megoldását inkább a kétféle változat felhasználásbeli különbségeiben látom:
A kabriók jellemzően nem első számú autók voltak, hanem amolyan második, kirándulós autók. Összel-télen-tavasszal garázsban voltak és nyáron is csak időnként vették őket elő. (Nagy százalékuk szeptember és március között garázsban állt, de nyáron is csak néha elmentek velük kirándulni, egyszer-egyszer munkába, stb.)
Ezzel szemben a zárt verziók jó részét mindennapi használatra vették, még ha garázsban is álltak, évente akár tízszer többet voltak napon, vagy kinn a mínuszokban. (Akár az év minden munkanapján ott álltak 8 órán át a munkahely parkolójában.) Ráadásul a zárt verzióknál a 80-as, 90-es években eljött egy olyan időszak amikor sima, olcsó használtautókká váltak és leharcolták őket. (Ezzel szemben a gyári kabriókat megbecsült hobbi autóként használták 15-20 évesen is.)
Idézetet írta: Narancs - 2013 Július 18, 11:15:55
Egyébként állítólag az a magyarázat arra,hogy a sima 1303-asoknak szétreped a műszerfala,a kabrióknak pedig repedésmentesen megmaradt,hogy más szögben törik meg rajta a napfény.
www.schlosser-boxer.blogspot.hu/
Narancs
Hozzászólások: 8923
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67877 Dátum:
2013 Július 18, 11:15:55 »
Idézetet írta: Typ117 - 2013 Július 18, 07:19:58
mit kell nézni hogy lássam a különbséget? nekem nem tűnik fel a képről hogy miben más
Nézd meg egy sima 1303-asnak a szélvédőjét,és nézd meg egy 1303 kabriónak a szélvédőjét,teljesen más a kettő!
Itt az volt az érdekes,hogy a gyári kabriónak (egyenes A-oszlop) nem kabrió szélvédője van,hanem olyan mint a sima 1303-asoknak (ferde A-oszlop).
Egyébként állítólag az a magyarázat arra,hogy a sima 1303-asoknak szétreped a műszerfala,a kabrióknak pedig repedésmentesen megmaradt,hogy más szögben törik meg rajta a napfény.
Ne mond,hogy nem látod az első szélvédők közötti különbséget?
[A csatolmány helyhiány miatt törölve. Legközelebb használj online képtárat!]
«
Utoljára szerkesztve: 2013 Július 18, 11:20:19 írta Narancs
»
Zoli
Hozzászólások: 8690
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67876 Dátum:
2013 Július 18, 09:40:15 »
Idézetet írta: callook - 2013 Július 17, 21:57:47
A hídtest 2 felfele álló menetes hüvelyére húzod rá, majd ráemeled a kasztnit, aztán még 2 gumi, alátét lemez és csavar.
http://hapsi96.blogspot.hu/
Typ117
Hozzászólások: 18492
1969
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67875 Dátum:
2013 Július 18, 07:19:58 »
Idézetet írta: Narancs - 2013 Július 18, 00:04:54
A gyári 1303-as kabriónak,és a csukott változatnak,teljesen más az első szélvédője.
mit kell nézni hogy lássam a különbséget? nekem nem tűnik fel a képről hogy miben más
gumibogi
Hozzászólások: 13424
20-9111-661 www.ftgumi.hu
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67874 Dátum:
2013 Július 18, 06:09:34 »
Idézetet írta: abes - 2013 Július 17, 23:43:45
Húúú, fussunk neki.
A vizes hasonlat nagyon jó, de a fesz.szabályzó nem érzékel semmit az akku felől. A fesz.szabályzó a dinamó vagy a generátor töltőfeszültségét szabályozza. Az hogy mekkora akku van rajta az őt nem érdekli.
Vegyünk egy példát:
Nyugalmi helyzetben 12,8-13,2V feszültség van az akkumulátorban. Indítózásnál a 44Ah-ban leesik a feszültség 11 Volt környékére. Egy 72 Ah-ban mondjuk 11,5 Voltra. Beindul a motor alapjárat mondjuk 1000-1200-as fordulat. Dinamó felől érkezik a töltőáram, feszültsége 13-13,8 V. Tehát a töltés megindult. Ha kicsi, ha nagy az akkumulátor teljesen mindegy. Sőt amikor megtelik az akkumulátor akkor is tovább tölt a dinamó, csak az akkumulátor már nem veszi fel a töltést.
8V akku: Az írod, hogy 1 cella sérült volt. A 8 V nem tudom hogy jött ki neked. Egy 12V akkumulátorban 6 cella található (6V-ban 3 db) Tehát te beraktál egy 6V rendszerű autóba egy kb. 10,6V akkumulátort. A 6V fesz.szabályzó maximum 7,2V tölti az akkumulátort. Ezek után csodálkozol, hogy nem töltötte. Mire el kezdte tölteni addigra a cellákban megkeményedett az ólomszulfát, tehát tönkrement az akkumulátor.
zengőgumi
Narancs
Hozzászólások: 8923
Re: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
«
Hozzászólás #67873 Dátum:
2013 Július 18, 00:04:54 »
Idézetet írta: MatroX - 2013 Július 17, 16:53:07
Matrox,ez az első fotó a hozzászólásodban weltklasse!Köszönöm!
Hogy miért?
A gyári 1303-as kabriónak,és a csukott változatnak,teljesen más az első szélvédője.Én egyszer egy bogaras könyvben találkoztam egy olyan 1303-as gyári kabrió képével,aminek olyan első szélvédője volt,mint a keménytetősnek.Studíroztam,hogy lehetett-e ilyen,rengeteg kabrió képét átnéztem a neten,meg rákérdeztem Porsche fórumtársnál is,hogy lehetett-e ilyen,találkozott-e már ilyennel.Arra jutottam,hogy ilyen nem létezett,az csak a könyvben valami variált kép volt,vagy csak valami elméletben és papíron megszületett dolog.
Most itt egy élő példa,hogy létezett ilyen.Minden esetre érdekes!
[A csatolmány helyhiány miatt törölve. Legközelebb használj online képtárat!]
«
Utoljára szerkesztve: 2013 Július 18, 00:06:38 írta Narancs
»
Oldalak:
1
...
313
314
315
316
317
[
318
]
319
320
321
322
323
...
2015
www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
>
Hová tartozol?
>
Bogaras fórumok
> Téma:
SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Hová tartozol?
-----------------------------
=> Bogaras fórumok
=> Népautós fórumok
=> Adok-veszek
===> Lomtár
-----------------------------
Web szerviz
-----------------------------
=> A szervizes mondta
=> Itt lehet anyázni a szervizt
Töltés...