www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 13, 14:49:29

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921214 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 306 307 308 309 310 [311] 312 313 314 315 316 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13096867 alkalommal)
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #68192 Dátum: 2013 Augusztus 11, 10:35:46 »

Ennek a Hoffer-féle írásnak nagy visszhangja volt akkor,többen felemelték a hangjukat,sőt talán még egy ellencikk is született a Depoban.Írták,hogy hülyeség,és felesleges előre elrettenteni az embereket,meg felesleges rémhíreket terjesztgetni!

Jó szakember a Feri,tényleg profi motorépítő,de ebben a cikkében a leszakadó kipuffszelepről nagy faszságokat írogatott össze!Ezt anno még a Szepes Gabi is mondta nekem személyesen!
gondolom te még nem találkoztál leszakadt kipufogó szeleppel ,ami lerendezte a motort Undecided

Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #68191 Dátum: 2013 Augusztus 10, 23:30:35 »

Hoffer Ferenc interjút olvastam tegnap egy régi Depóban.
Azt mondta, hogy a Bogár motor kipuff. szelepeit 100e km-enként cserélni kell, ha van baja, ha nincs, mert ilyen km futás után bármikor leszakadhat.
Aki meg Bogarat vesz, az egyből cseréltesse ki a kipuff. szelepeket, mert nem lehet tudni, hogy mikor cserélték utoljára.
Ezt érdemes betartani?

Ennek a Hoffer-féle írásnak nagy visszhangja volt akkor,többen felemelték a hangjukat,sőt talán még egy ellencikk is született a Depoban.Írták,hogy hülyeség,és felesleges előre elrettenteni az embereket,meg felesleges rémhíreket terjesztgetni!

Jó szakember a Feri,tényleg profi motorépítő,de ebben a cikkében a leszakadó kipuffszelepről nagy faszságokat írogatott össze!Ezt anno még a Szepes Gabi is mondta nekem személyesen!
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #68190 Dátum: 2013 Augusztus 10, 20:13:04 »

Hoffer Ferenc interjút olvastam tegnap egy régi Depóban.
Azt mondta, hogy a Bogár motor kipuff. szelepeit 100e km-enként cserélni kell, ha van baja, ha nincs, mert ilyen km futás után bármikor leszakadhat.
Aki meg Bogarat vesz, az egyből cseréltesse ki a kipuff. szelepeket, mert nem lehet tudni, hogy mikor cserélték utoljára.
Ezt érdemes betartani?

A másik kérdésem hogy az autómba az 1,6-os motor fog belemenni dupla dellortókkal. A motor 6 éve nem ment, de beindítottuk, szépen ment.
Abes klubtárssal megnéztük a főtengely kotyogást, de azon semmi holtjáték nincs. Amit láttam rajta, az a nyomórudak harmónikacsövén lévő olajsár, így azokat mindenképpen cserélni kell.
A kérdésem, hogy azon kívül még mit kellene átnézni, cserélni  rajta ennyi év állás után?
Érdemes levenni a hengerfejeket, és azokat is elvinni gépműhelybe?
Érdemes venni egy komplett tömítésszettet, és mindent kicserélgetni?

Váltót le lehet ellenőrizni, anélkül, hogy mennénk vele, hogy nincs-e lógása vagy kopása valaminek?

Nem szeretném, ha minden héten - hónapban szét kellene borítani a motort, mert nem megy jól, vagy eszi az olajat, vagy kopog, stb., de olyan felesleges költséget sem akarok, ami nem szükséges ilyenkor.
ha harmonika csövet cserélsz az már tömítés készlettel jár és hengerfej leszedéssel akkor meg el lehet dönteni mi legyen

Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #68189 Dátum: 2013 Augusztus 10, 19:39:27 »

Hoffer Ferenc interjút olvastam tegnap egy régi Depóban.
Azt mondta, hogy a Bogár motor kipuff. szelepeit 100e km-enként cserélni kell, ha van baja, ha nincs, mert ilyen km futás után bármikor leszakadhat.
Aki meg Bogarat vesz, az egyből cseréltesse ki a kipuff. szelepeket, mert nem lehet tudni, hogy mikor cserélték utoljára.
Ezt érdemes betartani?

A másik kérdésem hogy az autómba az 1,6-os motor fog belemenni dupla dellortókkal. A motor 6 éve nem ment, de beindítottuk, szépen ment.
Abes klubtárssal megnéztük a főtengely kotyogást, de azon semmi holtjáték nincs. Amit láttam rajta, az a nyomórudak harmónikacsövén lévő olajsár, így azokat mindenképpen cserélni kell.
A kérdésem, hogy azon kívül még mit kellene átnézni, cserélni  rajta ennyi év állás után?
Érdemes levenni a hengerfejeket, és azokat is elvinni gépműhelybe?
Érdemes venni egy komplett tömítésszettet, és mindent kicserélgetni?

Váltót le lehet ellenőrizni, anélkül, hogy mennénk vele, hogy nincs-e lógása vagy kopása valaminek?

Nem szeretném, ha minden héten - hónapban szét kellene borítani a motort, mert nem megy jól, vagy eszi az olajat, vagy kopog, stb., de olyan felesleges költséget sem akarok, ami nem szükséges ilyenkor.
Ezt a szelepes dolgot sokan mondták már, de a legritkább-szerintem-, hogy valaki egy vett motort szét is borít, úgymond ellenőrizni. Ha szétszeded, akkor ugyanott vagy, mintha nekiálltál volna a komplett felújításnak. Ezzel szemben tudok sok olyat, aki csak berakta a szerzett motort, aztán gyí! És még ma is megy, bármily helytelen is az eljárás...
 Váltót lehet szemrevételezéssel is ellenőrizni.

Bácsi Győző
Nem elérhető Dadan
Hozzászólások: 1450


« Hozzászólás #68188 Dátum: 2013 Augusztus 10, 18:50:51 »

Hoffer Ferenc interjút olvastam tegnap egy régi Depóban.
Azt mondta, hogy a Bogár motor kipuff. szelepeit 100e km-enként cserélni kell, ha van baja, ha nincs, mert ilyen km futás után bármikor leszakadhat.
Aki meg Bogarat vesz, az egyből cseréltesse ki a kipuff. szelepeket, mert nem lehet tudni, hogy mikor cserélték utoljára.
Ezt érdemes betartani?

A másik kérdésem hogy az autómba az 1,6-os motor fog belemenni dupla dellortókkal. A motor 6 éve nem ment, de beindítottuk, szépen ment.
Abes klubtárssal megnéztük a főtengely kotyogást, de azon semmi holtjáték nincs. Amit láttam rajta, az a nyomórudak harmónikacsövén lévő olajsár, így azokat mindenképpen cserélni kell.
A kérdésem, hogy azon kívül még mit kellene átnézni, cserélni  rajta ennyi év állás után?
Érdemes levenni a hengerfejeket, és azokat is elvinni gépműhelybe?
Érdemes venni egy komplett tömítésszettet, és mindent kicserélgetni?

Váltót le lehet ellenőrizni, anélkül, hogy mennénk vele, hogy nincs-e lógása vagy kopása valaminek?

Nem szeretném, ha minden héten - hónapban szét kellene borítani a motort, mert nem megy jól, vagy eszi az olajat, vagy kopog, stb., de olyan felesleges költséget sem akarok, ami nem szükséges ilyenkor.
« Utoljára szerkesztve: 2013 Augusztus 10, 18:59:58 írta Dadan »
Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 13994


30-347-1939

« Hozzászólás #68187 Dátum: 2013 Augusztus 10, 08:56:27 »

Csáááá..
Mennyire macerás kiszerelni a generátort, nem tölt a szemetje....
Ha nem veszed ki a motort, akkor egy kicsit macerás, de ha kinn van, akkor sétagalopp.
A termosztát rúdjánál kell játszani egy kicsit. Azt alulról kell kibontani, hogy a rúdról le tudd tekerni a termosztátot. Ha a lemezek fenn vannak, akkor azt is le kell venned a jobb oldalon, hogy hozzáférj.

Nem elérhető csigaszeg
Hozzászólások: 16


« Hozzászólás #68186 Dátum: 2013 Augusztus 10, 08:50:02 »

Csáááá..
Mennyire macerás kiszerelni a generátort, nem tölt a szemetje....
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #68185 Dátum: 2013 Augusztus 09, 21:03:28 »

Én soha semmi ilyesmit nem használtam és még életben vagyok.
de már nem sokáig!! :-))



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #68184 Dátum: 2013 Augusztus 09, 19:47:30 »

Az alvázam ezzel a Bodyval lett lekezelve, ami a képen van.
Azt szeretném megkérdezni, hogy ezután milyen anyagot fújjunk fel rá, ami jó, tartós és bevált erre a célra?
Láttam Würtnek ilyen alvázvédős cuccát, érdemes azt megvenni?
Kell még valamit aláfújni az alvázvédőnek, vagy kell egyáltalán alvázvédőzni?

Mindenképpen kell rá egy rendes zománc réteg. Akár valami komolyabb, mert ezek az alapozók  alapozni jók, de nem vízzáróak. PL alvikorr elég jó vagy valamilyen alkytont (mondjuk az szintetikus oldószerű) aztán utána mehet rá bitumenes alvázvédő (motipos elég jó ár-érték arányban) alulra.

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #68183 Dátum: 2013 Augusztus 09, 19:36:21 »

Sziasztok....

Volna egy kérdésem, lehet kiröhögtök érte, de nem ez a lényeg......72-s.1300-s bogár motorja szereti az ólommentes benzint?? Vagy kell bele nekije adalék???? Nem akarom elbaszni a motort, mert doxa......

Köszi.....
Én soha semmi ilyesmit nem használtam és még életben vagyok.

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #68182 Dátum: 2013 Augusztus 09, 18:13:22 »

Sziasztok!

Azt szeretném megkérdezni Tőletek, hogy mi a folyamata és mennyire sz*pás nedves féltengelyes váltóban kerékcsapágyat cserélni? Undecided
'69es évjáratú Bogárnál!

Köszi!


Nem nagy ügy. Elkezded bontani, amit leszedsz, sorba rakod, hogy visszafelé el ne tévedj, egy dologra ügyelj, a féltengely cseppet felfelé álljon, nehogy már kifolyjon a drága olaj.... Minden alkatrész, "o"-gyűrű, papír tömítés adja magát, a legnehezebb része a régi csapágy kiszólítása a helyéről, ám egyetlen jól irányzott kalapács ütés a féltengely végére eredményt hozhat...

Bácsi Győző
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #68181 Dátum: 2013 Augusztus 09, 07:42:23 »




flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #68180 Dátum: 2013 Augusztus 09, 01:25:10 »

Nem elérhető batorit
Hozzászólások: 1642


« Hozzászólás #68179 Dátum: 2013 Augusztus 09, 01:22:04 »

Nagyon szépen leírtad!Gratulálok!! Wink

Aki nem lép egyszerre......
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #68178 Dátum: 2013 Augusztus 09, 00:48:40 »



Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #68177 Dátum: 2013 Augusztus 08, 23:10:05 »

A szelepek kenését (az égéstér felől) régen a benzinhez kevert ólom-tetraetil végezte (dízel autóknál maga a gázolaj), soha nem a kartergázból odakerülő motorolaj. Az ólmozott benzin égése során szürkésfehér, finom por keletkezett. Nos, ez volt az a por, ami megtapadt a szelepeken és a szelepüléken, csökkentve a súrlódást. Mivel a régebbi autók szelepei még a mai napig igénylik ezt a kenést, ezért ólompótló adalékok használata kötelező számukra. Az újabb autók szelepelését, környezetvédelmi okokból rég áttervezték, ezért képesek menni ólommentes (de inkább ólmozatlan a helyes kifejezés) benzinnel. Vezérlés oldalról régen és ma is a motorolaj végzi a kenést.
Nagyon szépen leírtad!Gratulálok!! Wink
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #68176 Dátum: 2013 Augusztus 08, 23:09:15 »

ha már itt tartunk én meg őt láttam Bp-en. zöld is, kopottas is, pont mint az enyém, csak kb egy tizessel fiatalabb  Wink

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető Bendzsi
Hozzászólások: 1120


« Hozzászólás #68175 Dátum: 2013 Augusztus 08, 22:44:05 »

Sziasztok!

Azt szeretném megkérdezni Tőletek, hogy mi a folyamata és mennyire sz*pás nedves féltengelyes váltóban kerékcsapágyat cserélni? Undecided
'69es évjáratú Bogárnál!

Köszi!

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #68174 Dátum: 2013 Augusztus 08, 22:29:08 »

Az alvázam ezzel a Bodyval lett lekezelve, ami a képen van.
Azt szeretném megkérdezni, hogy ezután milyen anyagot fújjunk fel rá, ami jó, tartós és bevált erre a célra?
Láttam Würtnek ilyen alvázvédős cuccát, érdemes azt megvenni?
Kell még valamit aláfújni az alvázvédőnek, vagy kell egyáltalán alvázvédőzni?

én minél hamarabb fújnék rá valami ipari festéket aztán a bárdinál van jóáras sikaflex alvázvédő...

Nem elérhető Sirály
Hozzászólások: 24

« Hozzászólás #68173 Dátum: 2013 Augusztus 08, 21:25:00 »

Van egy angol nyelvű könyv, a How To Restore WolksWagen Beetle című. Hülye kérdés, de ezt nem fordították ugye magyarra ?
Nem elérhető Dadan
Hozzászólások: 1450


« Hozzászólás #68172 Dátum: 2013 Augusztus 08, 21:06:20 »

Ez a kis alkatrész vélhetően az alváz része.
De hova kell föltenni, vagy mi a funkciója?


[A csatolmány helyhiány miatt törölve. Legközelebb használj online képtárat!]
Nem elérhető Dadan
Hozzászólások: 1450


« Hozzászólás #68171 Dátum: 2013 Augusztus 08, 21:04:57 »

Az alvázam ezzel a Bodyval lett lekezelve, ami a képen van.
Azt szeretném megkérdezni, hogy ezután milyen anyagot fújjunk fel rá, ami jó, tartós és bevált erre a célra?
Láttam Würtnek ilyen alvázvédős cuccát, érdemes azt megvenni?
Kell még valamit aláfújni az alvázvédőnek, vagy kell egyáltalán alvázvédőzni?


[A csatolmány helyhiány miatt törölve. Legközelebb használj online képtárat!]
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #68170 Dátum: 2013 Augusztus 08, 19:23:49 »

Rugdossuk még lejjebb.  Wink
http://www.youtube.com/watch?v=BX9CQUfMGuM
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #68169 Dátum: 2013 Augusztus 08, 17:30:48 »

Rugdossuk még lejjebb.  Wink
« Utoljára szerkesztve: 2013 Augusztus 08, 18:13:47 írta stonemen »
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #68168 Dátum: 2013 Augusztus 08, 16:46:22 »


Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #68167 Dátum: 2013 Augusztus 08, 15:54:11 »

Én erre máshogyan emlékeztem , ezért rákerestem, és ezt találtam:
Kéntartalom

A gázolaj kéntartalmától nagymértékben függ a dízelmotor élettartama. A gázolajban jelenlevő kénvegyületek korróziót okoznak, valamint hozzájárulnak a lerakódások megszilárdulásához. E korrodáló hatásnak legjobban kitett alkatrészek az adagolószivattyú és a porlasztó fúvókája. A nagy kéntartalmú gázolaj a porlasztó üzembiztonságát veszélyezteti. A gázolaj kénvegyületei a motorba jutva nagyrészt kén-dioxiddá és kén-trioxiddá égnek el, amelyek erősen környezetszennyezőek, a megmaradó hányad szulfátként a részecske-emissziót növeli. Kialakulásuk főleg hideg motor esetén, a bemelegedés időszakában jelentős. Ezzel (is) indokolható napjainkban az a törekvés, amely szerint a motor melegítési üzemidejét minél nagyobb mértékben csökkenteni kell. A gázolajban levő kéntartalom káros hatását érzékelteti: ha a kéntartalmat 0,4 %-ról 1 %-ra emelik, akkor a motor elhasználódása 33%-kal növekszik.
A gázolajban jelenlevő kénvegyületek káros hatását adalékokkal lehet csökkenteni; teljesen kiszűrni nem lehet. A nyersolaj 0,2%-1% közötti kéntartalommal rendelkezik, az Európában jelenleg kapható gázolajok maximum 0,05% ként tartalmazhatnak.



Honnan szedted az MSZP honlapjáról?

Ezt figyeld ez a FIDESZ honlapjáról van.

A dízel gázolajok megfelelő kenési tulajdonságainak
fontos jelentősége van a motorok befecskendező
szivattyúinak kenésében. A kenési funkciókat a gázolajban
lévő természetes anyagok látják el, mint pl. a poláris
felületaktív anyagok, heteroatomot tartalmazó vegyületek
(kén, nitrogén, oxigén) és heterociklusos aromások. Az
utóbbi időben bekövetkezett minőségi változások,
különösen a kéntartalom csökkentése nagymértékben
rontották a gázolajok kenési tulajdonságait és ez a
tendencia a további kéntartalom csökkentéssel még
inkább fokozódik. A mai korszerű dízel hajtóanyagok
megfelelő kenési tulajdonságait csak korszerű
kenőképesség-javító adalékok használatával lehet elérni.
Nem elérhető gumibogi
Hozzászólások: 13424


20-9111-661 www.ftgumi.hu

« Hozzászólás #68166 Dátum: 2013 Augusztus 08, 15:06:23 »

Anyám borogass.
Grin Grin Grin

Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #68165 Dátum: 2013 Augusztus 08, 14:59:46 »

Anyám borogass.
Nem elérhető Dadan
Hozzászólások: 1450


« Hozzászólás #68164 Dátum: 2013 Augusztus 08, 14:58:20 »

A diesel autókban a gázolajban lévő kén kent. Ezt lecsökkentették, így az adagolók előbb mennek tönkre, meg minden.
Én erre máshogyan emlékeztem , ezért rákerestem, és ezt találtam:
Kéntartalom

A gázolaj kéntartalmától nagymértékben függ a dízelmotor élettartama. A gázolajban jelenlevő kénvegyületek korróziót okoznak, valamint hozzájárulnak a lerakódások megszilárdulásához. E korrodáló hatásnak legjobban kitett alkatrészek az adagolószivattyú és a porlasztó fúvókája. A nagy kéntartalmú gázolaj a porlasztó üzembiztonságát veszélyezteti. A gázolaj kénvegyületei a motorba jutva nagyrészt kén-dioxiddá és kén-trioxiddá égnek el, amelyek erősen környezetszennyezőek, a megmaradó hányad szulfátként a részecske-emissziót növeli. Kialakulásuk főleg hideg motor esetén, a bemelegedés időszakában jelentős. Ezzel (is) indokolható napjainkban az a törekvés, amely szerint a motor melegítési üzemidejét minél nagyobb mértékben csökkenteni kell. A gázolajban levő kéntartalom káros hatását érzékelteti: ha a kéntartalmat 0,4 %-ról 1 %-ra emelik, akkor a motor elhasználódása 33%-kal növekszik.
A gázolajban jelenlevő kénvegyületek káros hatását adalékokkal lehet csökkenteni; teljesen kiszűrni nem lehet. A nyersolaj 0,2%-1% közötti kéntartalommal rendelkezik, az Európában jelenleg kapható gázolajok maximum 0,05% ként tartalmazhatnak.


Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #68163 Dátum: 2013 Augusztus 08, 14:44:04 »

A szelepek kenését (az égéstér felől) régen a benzinhez kevert ólom-tetraetil végezte (dízel autóknál maga a gázolaj), soha nem a kartergázból odakerülő motorolaj. Az ólmozott benzin égése során szürkésfehér, finom por keletkezett. Nos, ez volt az a por, ami megtapadt a szelepeken és a szelepüléken, csökkentve a súrlódást. Mivel a régebbi autók szelepei még a mai napig igénylik ezt a kenést, ezért ólompótló adalékok használata kötelező számukra. Az újabb autók szelepelését, környezetvédelmi okokból rég áttervezték, ezért képesek menni ólommentes (de inkább ólmozatlan a helyes kifejezés) benzinnel. Vezérlés oldalról régen és ma is a motorolaj végzi a kenést.
A diesel autókban a gázolajban lévő kén kent. Ezt lecsökkentették, így az adagolók előbb mennek tönkre, meg minden.
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #68162 Dátum: 2013 Augusztus 08, 14:40:27 »

  a szívó szelepnél az 5cm hosszú szelepvezetőbe amikor a szívócsatornába vákum van, a szelepfedőbe pedig karternyomás ,  szerinted oda bemegy az üzemanyag  ?
A bogárban meg fekszenek a szelepek, viszont jobban kopik az egyik oldal, más mint egy felül lévő hengerfej. Valami megy oda is, és a kipufogószelepre is rakódik, de az jobban kopik, mert a gázokból a koksz is a szelepre, és a szárára rakódik. Ez pedig dörzsöli. Nyomás is szökik ki a szelepvezető, és a szelep között, és a kenőolajat kitolva a hengerfejbe. A szívószelepnél Jó a kenés, mer olajat szív, és a benzin hűti, valamint nincs koksz ami dörzsőlné. Azon az 5 miliméteren amin mozog a szelepszár a hengerfejben ott érintkezik a benzinnel, és a kenőanyaggal ami a benzinben van.
Nem elérhető batorit
Hozzászólások: 1642


« Hozzászólás #68161 Dátum: 2013 Augusztus 08, 14:34:36 »

A szelepek kenését (az égéstér felől) régen a benzinhez kevert ólom-tetraetil végezte (dízel autóknál maga a gázolaj), soha nem a kartergázból odakerülő motorolaj. Az ólmozott benzin égése során szürkésfehér, finom por keletkezett. Nos, ez volt az a por, ami megtapadt a szelepeken és a szelepüléken, csökkentve a súrlódást. Mivel a régebbi autók szelepei még a mai napig igénylik ezt a kenést, ezért ólompótló adalékok használata kötelező számukra. Az újabb autók szelepelését, környezetvédelmi okokból rég áttervezték, ezért képesek menni ólommentes (de inkább ólmozatlan a helyes kifejezés) benzinnel. Vezérlés oldalról régen és ma is a motorolaj végzi a kenést.

Aki nem lép egyszerre......
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #68160 Dátum: 2013 Augusztus 08, 14:13:22 »

Maga a szelep amikor nyit, és a gázok távoznak akkor megy a szárára a puha ólom ami ken. A szívót hűti a benzin, és a benzinnel jut oda. A mozgás révén felkenődik a szelepvezető falára. A szeleptányérokat is keni, és ettől halkabb a szelepek munkája. Kompresszió növelő (Tűrő) képessége van, de ezt most nem tárgyaljuk.
  a szívó szelepnél az 5cm hosszú szelepvezetőbe amikor a szívócsatornába vákum van, a szelepfedőbe pedig karternyomás ,  szerinted oda bemegy az üzemanyag  ?

Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #68159 Dátum: 2013 Augusztus 08, 13:46:25 »

Te Józsi ! az ólom potlót te a motorolajba kevered ? vagy hogy a bánatos isten  hónajmankós faszába kerül a szelepszár és a szelepvezető közé?
Komolyan mondom ennyi hülyeséget életembe nem olvastam össze ,mint ezen a fórumon !
Most nátrium az ami az óllom helyett van. Állítólag jobban szennyezi a környezetet. A benzinbe rakom (keverem bele). A flakonon van az arány.
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #68158 Dátum: 2013 Augusztus 08, 13:41:14 »

Te Józsi ! az ólom potlót te a motorolajba kevered ? vagy hogy a bánatos isten  hónajmankós faszába kerül a szelepszár és a szelepvezető közé?
Komolyan mondom ennyi hülyeséget életembe nem olvastam össze ,mint ezen a fórumon !
Maga a szelep amikor nyit, és a gázok távoznak akkor megy a szárára a puha ólom ami ken. A szívót hűti a benzin, és a benzinnel jut oda. A mozgás révén felkenődik a szelepvezető falára. A szeleptányérokat is keni, és ettől halkabb a szelepek munkája. Kompresszió növelő (Tűrő) képessége van, de ezt most nem tárgyaljuk.
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #68157 Dátum: 2013 Augusztus 08, 12:57:02 »

A 68 utáninak is így van megoldva a szelepvezetője. Az ólom ami a kenést biztosította az soha nem égett el, mert nem éghető. Szelepnyitáskor a gázokkal távozott, és rárakódott a szelepszárra egy része, na az kente a szelepvezetőket, amik bronzból vannak.
Te Józsi ! az ólom potlót te a motorolajba kevered ? vagy hogy a bánatos isten  hónajmankós faszába kerül a szelepszár és a szelepvezető közé?
Komolyan mondom ennyi hülyeséget életembe nem olvastam össze ,mint ezen a fórumon !
« Utoljára szerkesztve: 2013 Augusztus 08, 13:02:11 írta tati »

Nem elérhető tazoli49
Hozzászólások: 3840


« Hozzászólás #68156 Dátum: 2013 Augusztus 08, 10:54:32 »

egyértelműen feszszabályzó.

Az volt. Egy harmadikkal ismét jó...
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #68155 Dátum: 2013 Augusztus 08, 10:35:03 »

De! És az olaj is keni a régebbieknél, csak ugye ettől a leszivárgó olajtól a kibocsájtott Hc, CO értékek növekedtek. Az újabb motoroknál szelepszár szimeringet alkalmaztak, amik tömítetettek. A kenése a szelepvezetőnek még rosszabb lett, viszont jobb paramétereket mutatott a motor, mert javult a károsanyag kibocsájtása. Valószínűleg a benzinbe kevernek e végett valamit ami ken. Pluszként lehet még tenni bele. (ajánlott). Igy már jobb?
Lyaly. Sokkal. Mindenki azt csinál a bogarával amit akar, de 68 utáni motorokba nem kell. Ne nekem kelljen már elmagyaráznom a lehet és a kell közötti különbséget.

Ha meg akarsz bele tölteni valamit akkor inkább FIMOL-t.
« Utoljára szerkesztve: 2013 Augusztus 08, 10:46:58 írta abes »
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #68154 Dátum: 2013 Augusztus 08, 10:20:24 »

Jezusom ...
De! És az olaj is keni a régebbieknél, csak ugye ettől a leszivárgó olajtól a kibocsájtott Hc, CO értékek növekedtek. Az újabb motoroknál szelepszár szimeringet alkalmaztak, amik tömítetettek. A kenése a szelepvezetőnek még rosszabb lett, viszont jobb paramétereket mutatott a motor, mert javult a károsanyag kibocsájtása. Valószínűleg a benzinbe kevernek e végett valamit ami ken. Pluszként lehet még tenni bele. (ajánlott). Igy már jobb?
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #68153 Dátum: 2013 Augusztus 08, 10:12:41 »

Nem
Jezusom ...
Oldalak: 1 ... 306 307 308 309 310 [311] 312 313 314 315 316 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.157 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.