www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 18, 09:14:58

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 285 286 287 288 289 [290] 291 292 293 294 295 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13163529 alkalommal)
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #69035 Dátum: 2013 November 10, 09:09:29 »

Téli használat:
Engem viszont ez érdekelne. Vannak akik télen is bogaraznak? Még sosem csináltam.

[nyissz]

(Hóban/sós latyakban nem fogom használni...)

Ha hoban-soban nem fogod hasznalni, akkor miert erdekel a teli bogarazas? Grin
Ha csak szimplan hidegben, szaraz idoben mesz vele es meg futesed is van, akkor ugyanaz, mint az ev tobbi reszeben.


Buzi, aki fékez! :-)))
Lazlow
« Hozzászólás #69034 Dátum: 2013 November 10, 08:58:40 »

Téli tárolás:
Az elmúlt 27 évben a téli szertartás annyi volt, hogy fel lett pumpálva a kerék és hetente be volt indítva és pöfögött egy kicsit. Az utóbbi években azonban már nem indítgattam hetente mert már beteg volt szegényke. Volt hogy fél évig állt. Utána pöcre indult.

Téli használat:
Engem viszont ez érdekelne. Vannak akik télen is bogaraznak? Még sosem csináltam. A szükséges téli beállításokon (szelephézag, gyertyák, gyújtás, karbi, esetleg olajcsere, téligumi) kívül van valami trükk(tudom: sál, sapka, kabát Cheesy )? Smiley Fűtésem az van mert új az egész kaszni, vagyis minden fűtéscső bent van így remélhetőleg nem fog párásodni/fagyni a szélvédő.
(Hóban/sós latyakban nem fogom használni...)
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #69033 Dátum: 2013 November 10, 03:59:41 »

"Néha (ha eszembe jut, max 2-3x egy télen) szoktam kicsit előre-hátra gurítani, hogy ne legyen tojás a gumi."

Azt állítja több forrás is, hogy nem ajánlott a rövi időre be-beindítgatás, mert extra koromképződés(?) lép fel.

Nem azt irta, hogy beinditja. Azt mondta, hogy elore-hatra guritja. A rovid utakat valoban nem szereti (melyik auto szereti?), de nem csak telen, nyaron sem.

én meg megyek vele minden nap melózni. szerintem arra való, hogy menjen és menjen és menjen....
Egyetertek!


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető BlackPsenior
Hozzászólások: 19077

« Hozzászólás #69032 Dátum: 2013 November 09, 22:53:29 »

Napsugarast!
....

én meg megyek vele minden nap melózni. szerintem arra való, hogy menjen és menjen és menjen....
Nem elérhető vetart
Hozzászólások: 5290


1303'74: 297.861 db, Ghia'74 (California) 5608 db

« Hozzászólás #69031 Dátum: 2013 November 09, 22:13:30 »

Napsugarast!

Nem nyert: http://www.superbeetles.com/winterstorage.htm, 2013-ból. Smiley



De te már eladtad a szuperbítlidet, a másikra nem vonatkozik. Cool

Skoda Felicia '61, Skoda Octavia '62, VW 1303LS '74, VW Karmann Ghia '74, Fiat 127 L '74,  Porsche 911 SC Cabriolet '83, Mercedes SL 500 '90, BMW E30 320i Cabriolet '91, Alfa Spider 2.0 '92, Fiat Panda 1000 i.e. '93, Mercedes G 400 CDI SW 2002, Renault Twingo 1,2 16V Quickshift 2002.
Nem elérhető Trau
Hozzászólások: 321


A firkász

« Hozzászólás #69030 Dátum: 2013 November 09, 22:13:19 »

Napsugarast!

húha, ez már vallás nálad?

nem akarnék vitába szállni, de amellett nehéz elmenni, hogy azért cserélsz most olajat, hogy tavasszal újra cserélj (gyakorlatilag) 0 futásteljesítménnyel???
akkor már több értelmét látnám ha ezt a plusz olajcserét a nyár közepén tetted volna meg.. legalább használtad volna az olajat a már költesz rá.
szerintem hagyd benne az eddigit, és cserélj tavasszal ha szükségét látod.

én inkább csak akkor cserélem ha megtettem annyi km-t ami után javallott. általában 5000km. ha csak városban, vagy jellemzően rövid utakon járva akár 2500. de azt még belátom, hogy évente mondjuk cseréljünk egyszer, még ha nem is megyünk annyit. mondjuk én idén már kétszer cseréltem, egyszer a nyaralás előtt, egyszer utána


Nem vallás, csak kíváncsiság. Én (még) nem értek hozzá, ezért utánaolvasok és kérdezek. Az olajcserés bulit és a fékfolyadékcserét sem magamtól találtam ki. Mivel mint mondtam, én nem értek a téli bogárdunsztoláshoz, ellenben nektek néhány évtizednyi tapasztalatok van, gondoltam, udvariasan érdeklődöm egy kört.

Üdv!

Trau
Nem elérhető vetart
Hozzászólások: 5290


1303'74: 297.861 db, Ghia'74 (California) 5608 db

« Hozzászólás #69029 Dátum: 2013 November 09, 22:12:01 »

Ha holnap nem esne, akkor levennénk a bódét a türkiz 1303-ról.
Az alvázcsavarokat leszedtük alul - elöl és az utastérben is.
A kormányoszlopnál le kell még oldani, ez tiszta.

És még mit kell?
Amire gondolok:
  - gázbovden
  - váltó (ezt az utastérben az alvázszámnál kell?)
  - kézifékkkötél  (ezt pedig szintén az utastérben a kézifékkarnál?)

Ezen kívül van még valami?
De holnap is esni fog vszeg. basszus!

Skoda Felicia '61, Skoda Octavia '62, VW 1303LS '74, VW Karmann Ghia '74, Fiat 127 L '74,  Porsche 911 SC Cabriolet '83, Mercedes SL 500 '90, BMW E30 320i Cabriolet '91, Alfa Spider 2.0 '92, Fiat Panda 1000 i.e. '93, Mercedes G 400 CDI SW 2002, Renault Twingo 1,2 16V Quickshift 2002.
Nem elérhető Trau
Hozzászólások: 321


A firkász

« Hozzászólás #69028 Dátum: 2013 November 09, 22:10:38 »

Napsugarast!

Ezt valami hatvanas években írt könyvből olvastad? Csak szólok, hogy már 2013-at írunk.
(Szerintem ha nagyon alapos akarsz lenni, szedd szét a motort, tedd bele az alkatrészeit tejesládába, majd önts bele annyi olajat, ami ellepi. Így garantáltan károsodás nélkül viseli el azt a 3-4 hónap téli pihenőt a motor. Evil)
A fékfolyadékot meg kb. ötévente lecseréled, oszt jónapot.

Nem nyert: http://www.superbeetles.com/winterstorage.htm, 2013-ból. Smiley



Üdv!

Trau
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #69027 Dátum: 2013 November 09, 20:49:38 »

amugy az eger sem hulye, hogy egy kormos budos kipuffba koltozzon a garazs eldugott sarka helyett. Elobb megy a potkerekzsebbe
asszem kizzsel fordult elő, hogy kisegér költözött a busz fűtésdobjába



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #69026 Dátum: 2013 November 09, 20:25:34 »

Szerintem ez az autotarolasdi tulmisztifikalt baromsag az esetek nagyobb reszeben. Pl narancs autinal megertenem, de egy atlagos autonal a folias bohockodas meg paragyujto helyett egy tisztesseges alvaz es uregvedelem. Motornal is inkabb tennek bele egy olajszuros pumpat, mint 1000kmenkent cserelni. Hakolas helyett ha mar nagyon ovni akarja valaki a gumit, menjen egy-egy szaraz teli napon par tiz km-t. Eger ellen meg tartson macskat, azt legalabb lehet simogatni Smiley amugy az eger sem hulye, hogy egy kormos budos kipuffba koltozzon a garazs eldugott sarka helyett. Elobb megy a potkerekzsebbe

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #69025 Dátum: 2013 November 09, 20:20:24 »

Ha holnap nem esne, akkor levennénk a bódét a türkiz 1303-ról.
Az alvázcsavarokat leszedtük alul - elöl és az utastérben is.
A kormányoszlopnál le kell még oldani, ez tiszta.

És még mit kell?
Amire gondolok:
  - gázbovden
  - váltó (ezt az utastérben az alvázszámnál kell?)
  - kézifékkkötél  (ezt pedig szintén az utastérben a kézifékkarnál?)

Ezen kívül van még valami?
Szerintem a gázbowden nem megy keresztül a kasznin, a hátsó motorborító lemez vezeti meg. A váltó is az alváz része, ahogyan a kézifékkötél is. A villamosság kábelei, amik összekötik a kasznit meg az alváz elemeit. Ellenben ki kell venni a tankot, és a fékolaj tartály csöveit is ki kell kötni. Gondolom, a lámpák, indexek, duda vezetékei már ki lettek húzgálva... :-)

Bácsi Győző
Elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #69024 Dátum: 2013 November 09, 20:14:54 »

Napsugarast!

húha, ez már vallás nálad?

nem akarnék vitába szállni, de amellett nehéz elmenni, hogy azért cserélsz most olajat, hogy tavasszal újra cserélj (gyakorlatilag) 0 futásteljesítménnyel???
akkor már több értelmét látnám ha ezt a plusz olajcserét a nyár közepén tetted volna meg.. legalább használtad volna az olajat a már költesz rá.
szerintem hagyd benne az eddigit, és cserélj tavasszal ha szükségét látod.

én inkább csak akkor cserélem ha megtettem annyi km-t ami után javallott. általában 5000km. ha csak városban, vagy jellemzően rövid utakon járva akár 2500. de azt még belátom, hogy évente mondjuk cseréljünk egyszer, még ha nem is megyünk annyit. mondjuk én idén már kétszer cseréltem, egyszer a nyaralás előtt, egyszer utána
Nem elérhető szódásbácsi
Hozzászólások: 1284


« Hozzászólás #69023 Dátum: 2013 November 09, 20:14:20 »

Napsugarast!

........

Állítólag azért kell most is és majd tavasszal is olajat cserélni, merthogy télen, állás közben is öregszik az olaj. tehát most is frisset kap, az szépen elhullajtja csikófogait, majd tavasszal újabb olajcsere. A fékfolyadékot én sem nagyon értem, a garász temperált, úgy 10 C fok van benne.
......

Ezt valami hatvanas években írt könyvből olvastad? Csak szólok, hogy már 2013-at írunk.
(Szerintem ha nagyon alapos akarsz lenni, szedd szét a motort, tedd bele az alkatrészeit tejesládába, majd önts bele annyi olajat, ami ellepi. Így garantáltan károsodás nélkül viseli el azt a 3-4 hónap téli pihenőt a motor. Evil)
A fékfolyadékot meg kb. ötévente lecseréled, oszt jónapot.
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #69022 Dátum: 2013 November 09, 20:07:24 »


Amire gondolok:
  - gázbovden
  - váltó (ezt az utastérben az alvázszámnál kell?)
  - kézifékkkötél  (ezt pedig szintén az utastérben a kézifékkarnál?)



Kézifék, váltó nem kapcsolódik a bódéhoz.
Vezetékeket kell lekötni. generátor stb. Majd valaki megmondja pontosan.
« Utoljára szerkesztve: 2013 November 09, 20:10:54 írta Zoli »

Nem elérhető Dadan
Hozzászólások: 1450


« Hozzászólás #69021 Dátum: 2013 November 09, 19:45:06 »

Ha holnap nem esne, akkor levennénk a bódét a türkiz 1303-ról.
Az alvázcsavarokat leszedtük alul - elöl és az utastérben is.
A kormányoszlopnál le kell még oldani, ez tiszta.

És még mit kell?
Amire gondolok:
  - gázbovden
  - váltó (ezt az utastérben az alvázszámnál kell?)
  - kézifékkkötél  (ezt pedig szintén az utastérben a kézifékkarnál?)

Ezen kívül van még valami?
Nem elérhető Trau
Hozzászólások: 321


A firkász

« Hozzászólás #69020 Dátum: 2013 November 09, 18:59:11 »

Napsugarast!


"Néha (ha eszembe jut, max 2-3x egy télen) szoktam kicsit előre-hátra gurítani, hogy ne legyen tojás a gumi."

Azt állítja több forrás is, hogy nem ajánlott a rövi időre be-beindítgatás, mert extra koromképződés(?) lép fel.


"1., Kocsi kitakarítva, lemosva, viaszolva. - Ez azért jó, mert tavasszal még egyszer megteheted és az eldugott résekben megmarad a víz, ami a garázsban sokkal nehezebben szárad ki"

Kinn állt a gép egy napig a betonplaccon a szellők simogatását élvezve. Smiley

"2., Garázs kitakarítva, kisöpörve - hasznos, nem lesz koszos a zoknid, ha gyorsan leszaladsz a forgalmiért biztosítóváltáshoz"

Smiley

"3., Olajcsere, fékfolyadékcsere(?), ablakmosó vize leengedve - olajcsere jó lehet, ha aktuális (miért nem tavasszal? a friss-sel jobb állni?), fékfolyadék cserét nem is értem, ablakmosó leengedés jó ötlet, ha fagy lehet a garázsban"

Állítólag azért kell most is és majd tavasszal is olajat cserélni, merthogy télen, állás közben is öregszik az olaj. tehát most is frisset kap, az szépen elhullajtja csikófogait, majd tavasszal újabb olajcsere. A fékfolyadékot én sem nagyon értem, a garász temperált, úgy 10 C fok van benne.

"4., Kerekek felfújva - ha rossz, 5 hónap alatt leenged, ha nem, tavasszal úgyis annak az ellenőrzésével kell kezdeni"

Pipa.

"5., A kocsinál szélesebb-hosszabb műanyag ponyva földre lerak, rágurul - erről sincs ötletem, talán ha csöpög az olaj, nem lesz olyan a garázs padlója"

Itt az a tudomány, hogy a garázsba beérkező, hideg levegő párája a betonra lecsapódik , aztán onnan meg felfelé távozik, az alváz irányában. Állítólag ha ,űanyag ponyvára állsz, akkor nem lesz a kocsi alatt pára. Nem értek hozzá, ezzel nem lehet embert ölni, nem az én világom. ,)

"6., A kocsit megemelni és alábakolni úgy. hogy a kerekek éppen leérjenek a földre - ez nem árt, ha jó állapotúak a kocsi emelőpontjai, van időd és nyugodtabban alszol"

Jó állapotú pontot csak találok.

"7., Utastérbe páragyűjtő berak - ennek tényleg van értelme, szépen összegyűjti a kinti párát is, hisz nyitva vannak az ablakok"

It is két iskola volt: a rénynyire nyitot és a teljesen zárt. ez utóbbihoz ajánlot a páramentesítő.

"8., Két kipuf lezár, egér ne menjen be - ilyenről még Bogárnál nem hallottam, javaslatom inkább a haver kocsijába a krumpli"

Volt olyan jómunkásember, ahol az egér télen a kesztyűtartóba költözött és fészket rakott a kezelési kézikönyvből. Smiley

"9., Letakar lélegző ponyvával - ez meg azért jó, mart ha kicsit is poros, akkor levételkor - felrakáskor jól összekarcolja a (nem túl jó) fényezést"

Jogos, hiszen a kocsit illik kiszárítva dunsztolni, akkor meg óhatatlanul porosodik.

"10., Várni a tavaszt - a lista legértelmesebb pontja, főleg innen Stockholmból. :-))))"

Heh, ma elültettem a  málnát, a feketeribizlit, a két barackfát, jöhet a zima.

Ja és amit még kihagytam a listából: teletankolás, beleönt benzinstabilizáló folyadék (zselés trutymók képződésének megakadályozása végett), 20 perc autózás, leállás.

Üdv!

Trau
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #69019 Dátum: 2013 November 09, 17:07:07 »

Ahogy a téli lerakást csinálom az Ovállal 4 éve:
- beállok a garázsba, előtte ha nagyon koszos, lemosom (de ilyenkor még kint áll 1-2 napot száraz, napos időben, ha ilyen nincs, koszos marad)
- résnyire nyitvahagyom mindkét ablakot
Tavasszal pedig:
- hívok sok havert, beindítjuk kis benzin loccsintással a karbiba és vidáman kocsizunk.
Néha (ha eszembe jut, max 2-3x egy télen) szoktam kicsit előre-hátra gurítani, hogy ne legyen tojás a gumi.
Persze vannak kommentjeim is a listához :-):
1., Kocsi kitakarítva, lemosva, viaszolva. - Ez azért jó, mert tavasszal még egyszer megteheted és az eldugott résekben megmarad a víz, ami a garázsban sokkal nehezebben szárad ki
2., Garázs kitakarítva, kisöpörve - hasznos, nem lesz koszos a zoknid, ha gyorsan leszaladsz a forgalmiért biztosítóváltáshoz
3., Olajcsere, fékfolyadékcsere(?), ablakmosó vize leengedve - olajcsere jó lehet, ha aktuális (miért nem tavasszal? a friss-sel jobb állni?), fékfolyadék cserét nem is értem, ablakmosó leengedés jó ötlet, ha fagy lehet a garázsban
4., Kerekek felfújva - ha rossz, 5 hónap alatt leenged, ha nem, tavasszal úgyis annak az ellenőrzésével kell kezdeni
5., A kocsinál szélesebb-hosszabb műanyag ponyva földre lerak, rágurul - erről sincs ötletem, talán ha csöpög az olaj, nem lesz olyan a garázs padlója
6., A kocsit megemelni és alábakolni úgy. hogy a kerekek éppen leérjenek a földre - ez nem árt, ha jó állapotúak a kocsi emelőpontjai, van időd és nyugodtabban alszol
7., Utastérbe páragyűjtő berak - ennek tényleg van értelme, szépen összegyűjti a kinti párát is, hisz nyitva vannak az ablakok
8., Két kipuf lezár, egér ne menjen be - ilyenről még Bogárnál nem hallottam, javaslatom inkább a haver kocsijába a krumpli
9., Letakar lélegző ponyvával - ez meg azért jó, mart ha kicsit is poros, akkor levételkor - felrakáskor jól összekarcolja a (nem túl jó) fényezést
10., Várni a tavaszt - a lista legértelmesebb pontja, főleg innen Stockholmból. :-))))

Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #69018 Dátum: 2013 November 09, 16:57:06 »

7., Utastérbe páragyűjtő berak
Inkább pillangóablakokat résnyire kinyitnám.
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #69017 Dátum: 2013 November 09, 16:56:45 »

Ha van garázs, minek a ponyva?
Alábakolás talán a diagonálgumik idejében lehetett indokolt.
Nekem radial is erdekes dolgokat csinalt nehany honap leallitas utan... Fel is hivtam Gumibogit, de megnyugtatott, hogy ha bemelegszik es hasznalom akkor el fog mulni, megszunik a deformacio. Igy is lett.


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető szódásbácsi
Hozzászólások: 1284


« Hozzászólás #69016 Dátum: 2013 November 09, 16:44:58 »

Napsugarast!


Lassan elraknám a gépsárkányt télire. Felkészülésjelleggel végigtúrtam a fél netet, hogyan is kell ezt szakszerűen csinálni. A források összesítése szerint:

1., Kocsi kitakarítva, lemosva, viaszolva.
..........

10., Várni a tavaszt.

Van valami, ami a tudományos igényű befőzésből kimaradt?

Előre is köszönöm!
Ha van garázs, minek a ponyva?
Alábakolás talán a diagonálgumik idejében lehetett indokolt.

Én mindig úgy állok be a garázsba, hogy a jövő héten még úgyis megyek vele, vagy két hét múlva.... Aztán végül december végén kiveszem az akksit, hogy néha rátöltsek egy kicsit.
Mindez kb. 13 éve, és az autó még mindig egyben van.
Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #69015 Dátum: 2013 November 09, 16:39:56 »

Napsugarast!

Hogydeúgyvan, ezt én felejtettem ki...
Énmegcsaxoltam! Grin

Tóth Zoltán
Nem elérhető Trau
Hozzászólások: 321


A firkász

« Hozzászólás #69014 Dátum: 2013 November 09, 16:35:41 »

Napsugarast!

Én azé' lekötném az akku sarukat.
Esetleg a kiszerelt akkut "bombabiztos" helyre vinném.

Hogydeúgyvan, ezt én felejtettem ki...

Üdv!

Trau
Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #69013 Dátum: 2013 November 09, 16:27:20 »

Napsugarast!


Lassan elraknám a gépsárkányt télire. Felkészülésjelleggel végigtúrtam a fél netet, hogyan is kell ezt szakszerűen csinálni. A források összesítése szerint:

1., Kocsi kitakarítva, lemosva, viaszolva.
2., Garázs kitakarítva, kisöpörve
3., Olajcsere, fékfolyadékcsere(?), ablakmosó vize leengedve
4., Kerekek felfújva
5., A kocsinál szélesebb-hosszabb műanyag ponyva földre lerak, rágurul
6., A kocsit megemelni és alábakolni úgy. hogy a kerekek éppen leérjenek a földre
7., Utastérbe páragyűjtő berak
8., Két kipuf lezár, egér ne menjen be.
9., Letakar lélegző ponyvával
10., Várni a tavaszt.

Van valami, ami a tudományos igényű befőzésből kimaradt?

Előre is köszönöm!
Én azé' lekötném az akku sarukat.
Esetleg a kiszerelt akkut "bombabiztos" helyre vinném.

Tóth Zoltán
Nem elérhető StumRobi
Hozzászólások: 948


« Hozzászólás #69012 Dátum: 2013 November 09, 16:23:58 »

Napsugarast!


Lassan elraknám a gépsárkányt télire. Felkészülésjelleggel végigtúrtam a fél netet, hogyan is kell ezt szakszerűen csinálni. A források összesítése szerint:

1., Kocsi kitakarítva, lemosva, viaszolva.
2., Garázs kitakarítva, kisöpörve
3., Olajcsere, fékfolyadékcsere(?), ablakmosó vize leengedve
4., Kerekek felfújva
5., A kocsinál szélesebb-hosszabb műanyag ponyva földre lerak, rágurul
6., A kocsit megemelni és alábakolni úgy. hogy a kerekek éppen leérjenek a földre
7., Utastérbe páragyűjtő berak
8., Két kipuf lezár, egér ne menjen be.
9., Letakar lélegző ponyvával
10., Várni a tavaszt.

Van valami, ami a tudományos igényű befőzésből kimaradt?

Előre is köszönöm!


Igenen a nagymama recpetje c. aláírás Grin

30/903-63-65
'71 1300
T3 WBX 2.1
Nem elérhető Trau
Hozzászólások: 321


A firkász

« Hozzászólás #69011 Dátum: 2013 November 09, 16:15:11 »

Napsugarast!


Lassan elraknám a gépsárkányt télire. Felkészülésjelleggel végigtúrtam a fél netet, hogyan is kell ezt szakszerűen csinálni. A források összesítése szerint:

1., Kocsi kitakarítva, lemosva, viaszolva.
2., Garázs kitakarítva, kisöpörve
3., Olajcsere, fékfolyadékcsere(?), ablakmosó vize leengedve
4., Kerekek felfújva
5., A kocsinál szélesebb-hosszabb műanyag ponyva földre lerak, rágurul
6., A kocsit megemelni és alábakolni úgy. hogy a kerekek éppen leérjenek a földre
7., Utastérbe páragyűjtő berak
8., Két kipuf lezár, egér ne menjen be.
9., Letakar lélegző ponyvával
10., Várni a tavaszt.

Van valami, ami a tudományos igényű befőzésből kimaradt?

Előre is köszönöm!

Üdv!

Trau
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #69010 Dátum: 2013 November 09, 08:26:09 »

megcsinaltuk Smiley minden pöpec, ég, nem levegős stb stb Smiley
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #69009 Dátum: 2013 November 09, 08:22:34 »

megcsinaltuk Smiley minden pöpec, ég, nem levegős stb stb Smiley
királyos! :-))



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető aladar
Hozzászólások: 139


« Hozzászólás #69008 Dátum: 2013 November 08, 17:43:08 »

én nyertem én nyertem Grin    nem kell légteleníteni de ha nagyon akarod akkor beszerelés után felpu"n"pálod és nyomás alatt meglazítod hogy könnyedzen ,aztán meghúzod ,és akkor gecijólesz Wink

megcsinaltuk Smiley minden pöpec, ég, nem levegős stb stb Smiley
Nem elérhető Binci
Hozzászólások: 3458


« Hozzászólás #69007 Dátum: 2013 November 08, 14:22:00 »

Erről a termékről van valakinek infója? Elsősorban a minőségére lennék kiváncsi... Köszönöm!

http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=C24-111-701-061-MT

Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #69006 Dátum: 2013 November 07, 18:43:10 »

Nyilván fordulatfüggő.


Fojtószelep állás függő.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #69005 Dátum: 2013 November 07, 16:11:46 »

jól gondolom, hogy ha kicserélem a főfékhengeren a féklámpa kapcsolót (konkretan nincsenek rajta saruk úgy berohadt..) akkor féket kell légteleníteni?
Csak ha elbénázod. Háromszor cseréltem, igaz, azért megpróbáltam a légtelenítést, de felesleges volt. Szóval kell, de általában nem szükséges.

Bácsi Győző
Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #69004 Dátum: 2013 November 07, 15:42:07 »

neked van igazad Smiley holnap megcsinalom Smiley köszönöm!
Védőgumit szerezz a csatlakozókra! Én anno vastagon lekentem zsírral összedugás után a sarukat, és úgy került rá védőgumi.

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29084


Road Force One

« Hozzászólás #69003 Dátum: 2013 November 07, 15:11:19 »

Nekem anno tatabányán a Talabér mester benyomott fékpedál mellet cserélte ki dehát ő nagy mágus volt Grin

Hehe!  Őtet ösmerjük... Evil

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető StumRobi
Hozzászólások: 948


« Hozzászólás #69002 Dátum: 2013 November 07, 14:41:56 »

én nyertem én nyertem Grin    nem kell légteleníteni de ha nagyon akarod akkor beszerelés után felpu"n"pálod és nyomás alatt meglazítod hogy könnyedzen ,aztán meghúzod ,és akkor gecijólesz Wink

Nekem anno tatabányán a Talabér mester benyomott fékpedál mellet cserélte ki dehát ő nagy mágus volt Grin

30/903-63-65
'71 1300
T3 WBX 2.1
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #69001 Dátum: 2013 November 07, 14:09:14 »

jól gondolom, hogy ha kicserélem a főfékhengeren a féklámpa kapcsolót (konkretan nincsenek rajta saruk úgy berohadt..) akkor féket kell légteleníteni?
én nyertem én nyertem Grin    nem kell légteleníteni de ha nagyon akarod akkor beszerelés után felpu"n"pálod és nyomás alatt meglazítod hogy könnyedzen ,aztán meghúzod ,és akkor gecijólesz Wink

Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #69000 Dátum: 2013 November 07, 11:31:47 »

És a gombát fecskendővel feltölteni Smiley

Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5802


redgear.hu

« Hozzászólás #68999 Dátum: 2013 November 07, 11:19:26 »

En ugy tudom, hogy nem kell legteleniteni, ha csak kiveszed es visszarakod/beraksz egy masikat.
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #68998 Dátum: 2013 November 07, 10:53:47 »

jól gondolom, hogy ha kicserélem a főfékhengeren a féklámpa kapcsolót (konkretan nincsenek rajta saruk úgy berohadt..) akkor féket kell légteleníteni?
En ugy tudom, hogy nem kell legteleniteni, ha csak kiveszed es visszarakod/beraksz egy masikat.


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #68997 Dátum: 2013 November 07, 10:53:01 »

Talán nem, de egy ellenőrzés ráfér.

jól gondolom, hogy ha kicserélem a főfékhengeren a féklámpa kapcsolót (konkretan nincsenek rajta saruk úgy berohadt..) akkor féket kell légteleníteni?
Nem elérhető aladar
Hozzászólások: 139


« Hozzászólás #68996 Dátum: 2013 November 07, 10:51:23 »

jól gondolom, hogy ha kicserélem a főfékhengeren a féklámpa kapcsolót (konkretan nincsenek rajta saruk úgy berohadt..) akkor féket kell légteleníteni?
Oldalak: 1 ... 285 286 287 288 289 [290] 291 292 293 294 295 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.156 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.