www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 18, 09:17:17

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 284 285 286 287 288 [289] 290 291 292 293 294 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13163615 alkalommal)
Nem elérhető vetart
Hozzászólások: 5290


1303'74: 297.861 db, Ghia'74 (California) 5608 db

« Hozzászólás #69075 Dátum: 2013 November 12, 21:49:16 »

Utólagos szakaszos ablaktörlés megoldást keresek Bogárba. Jelenleg egy lassú és egy gyors fokozatom van, jobban örülnék egy szakaszos és egy lassú fokozatnak. Hátha valaki már csinált ilyesmit.
Köszi!
72-től bajuszkapcsolós, kitörhető a kis műanyag ütköző, oda lehet bekötni 3. fokozatot, azaz relézve a szakaszos funkciót. Enyémben így van.

Skoda Felicia '61, Skoda Octavia '62, VW 1303LS '74, VW Karmann Ghia '74, Fiat 127 L '74,  Porsche 911 SC Cabriolet '83, Mercedes SL 500 '90, BMW E30 320i Cabriolet '91, Alfa Spider 2.0 '92, Fiat Panda 1000 i.e. '93, Mercedes G 400 CDI SW 2002, Renault Twingo 1,2 16V Quickshift 2002.
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #69074 Dátum: 2013 November 12, 20:48:23 »

Nekem meg egy lassú és egy még lassabb fokozat Tongue
Ha már szóba került, megkérdezném, hogy a gyári kapcsolót húzni kell, vagy tekerni? (Nekem valami nem gyárinak tűnő van benne, de az is lehet, hogy csak a gombja van kicserélve.)
Következő kérdés: Trabant - Wartburg esetén maga a kapcsoló tudta a négy fokozatot, vagy ott is volt külön valami relé?
a kapcsolóban volt az elektronika .

Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #69073 Dátum: 2013 November 12, 19:26:46 »

Az jó lesz, dremmel segítségével könnyen be is tudom applikálni a műszerfalba. :-))))

Ajánlanám a P-126-os,nagy műszerfalasba épített,potméteres ablaktörlő kapcsolót...
Nem elérhető lacman
Hozzászólások: 238

« Hozzászólás #69072 Dátum: 2013 November 12, 18:55:41 »

Utólagos szakaszos ablaktörlés megoldást keresek Bogárba. Jelenleg egy lassú és egy gyors fokozatom van, jobban örülnék egy szakaszos és egy lassú fokozatnak. Hátha valaki már csinált ilyesmit.
Köszi!
Ajánlanám a P-126-os,nagy műszerfalasba épített,potméteres ablaktörlő kapcsolót...
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #69071 Dátum: 2013 November 12, 18:33:53 »

Ha már szóba került, megkérdezném, hogy a gyári kapcsolót húzni kell, vagy tekerni? (Nekem valami nem gyárinak tűnő van benne, de az is lehet, hogy csak a gombja van kicserélve.)
Tekerni kell, harom allasa van. A kozepen levo gombot nyomva pedig spriccol(t) :-)


Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető szódásbácsi
Hozzászólások: 1284


« Hozzászólás #69070 Dátum: 2013 November 12, 18:32:56 »

......
 Jelenleg egy lassú és egy gyors fokozatom van, .......
Nekem meg egy lassú és egy még lassabb fokozat Tongue
Ha már szóba került, megkérdezném, hogy a gyári kapcsolót húzni kell, vagy tekerni? (Nekem valami nem gyárinak tűnő van benne, de az is lehet, hogy csak a gombja van kicserélve.)
Következő kérdés: Trabant - Wartburg esetén maga a kapcsoló tudta a négy fokozatot, vagy ott is volt külön valami relé?
1303LS
« Hozzászólás #69069 Dátum: 2013 November 12, 15:01:43 »

passz, mindket allas egyforma gyors szemre...megnezem, hatha kettot vettem
Azt azért szokta csinálni, mert a gyors fokozathoz a régi kábelek, csatlakozók miatt nem jut elég áram. Meg, mert kicsit szorul itt-ott és nagyon sok áramot kíván.
Elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #69068 Dátum: 2013 November 12, 14:05:57 »

passz, mindket allas egyforma gyors szemre...
én pont nyáron cseréltem a motort a szerkezettel együtt, mert az előző, mióta nálam volt, sem tudta a magától alapállásban megállást és tavasszal azt hiszem az egyik sebesség is elszállt.
szóval vettem egy másik használtat, szerintem a tiédbe is ilyen való, van rajta kb 5 kivezetés. egy test, egy alacsonyabb és egy magasabb fokozat és mindkettőhöz a megállító (hogy alap állapotban álljon le). ha a megfelelő helyen kap 12V-ot, lassabban vagy gyorsabban töröl, még kapcsoló sem kell hozzá, mikor elhoztam Bélától, ott a járdán kipróbáltuk egy akksiról.
szóval ha a tiéd nem így csinál, akkor ott vagy a motornál döglött be valami amit nem lenne könnyű megtalálni, mert nem is megbontható, vagy egyszerűen az ablaktörlő kacsolód mindkét fokozatára az alacsonyabb sebesség van rákötve, amit meg a vezetékek követésével ellenőrizni tudsz
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #69067 Dátum: 2013 November 12, 13:55:43 »

hogyhogy nincs két sebesség nálad? azt relé nélkül tudja maga a motor szerintem. legalábbis nálam.
passz, mindket allas egyforma gyors szemre...
Kitűnő alkalom, hogy nekem ajándékozd a relét. Így nem fájna a fejed amiatt, hogy be kellene építeni. :-)

megnezem, hatha kettot vettem

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #69066 Dátum: 2013 November 12, 11:18:28 »

Ha jó a rönyőé, kérem szépen. A számokat ott találod a cikkben. Nem kell kapkodnod, legelőbb a múzeumnál tudom átvenni. :-)
A sáránban szerintem ennél jóval összetettebb cucc van, ami idő és eső intenzitás alapon is tud szabályozni, nem szívesen bolygatnám. :-))))

Nem találom azt a lymigtyfiy keresőt, amit a Proti szokott ilyenkor betenni ezért itt van ez.
Viszont ha kideríted, hogy a renault meganeban ven-e ilyen és berakható-e, akkor lehet, hogy van ilyenem, mert bontok egy megane-t, de most nem mennék ki, azt sem tudom, hol a relédoboza.  Cheesy Ja, ezt megkaphatod ajiba, ha van és jó.
Egyébként ezt csak beteszed és kész, nem kell kötözgetni bazsakodni? Nem kell a harmadik állás a bajuszkapcsolón?
Ja, a linket elnézve ki is sétálhatsz a sharanodhoz és ki is szedheted belőle. Már csak próbából is.  Cheesy

http://nyugatiautobonto.hu/portal/Szentes_/Autoalkatresz/Elektromos/Relek/Volkswagen_Sharan_99es_rele_4_949140_525363.html
Nem elérhető Bripery
Hozzászólások: 21999


www.elitevwclub.hu

« Hozzászólás #69065 Dátum: 2013 November 12, 11:16:53 »

Nem találom azt a lymigtyfiy keresőt, amit a Proti szokott ilyenkor betenni ezért itt van ez.
Viszont ha kideríted, hogy a renault meganeban ven-e ilyen és berakható-e, akkor lehet, hogy van ilyenem, mert bontok egy megane-t, de most nem mennék ki, azt sem tudom, hol a relédoboza.  Cheesy Ja, ezt megkaphatod ajiba, ha van és jó.
Egyébként ezt csak beteszed és kész, nem kell kötözgetni bazsakodni? Nem kell a harmadik állás a bajuszkapcsolón?
Ja, a linket elnézve ki is sétálhatsz a sharanodhoz és ki is szedheted belőle. Már csak próbából is.  Cheesy

http://nyugatiautobonto.hu/portal/Szentes_/Autoalkatresz/Elektromos/Relek/Volkswagen_Sharan_99es_rele_4_949140_525363.html

Smiley)
http://lmgtfy.com

www.elitevwclub.hu

1982 Porsche 931 (924 Turbo)
2021 VW Golf GTE



Akit magyarnak teremtett az Úristen és nem fogja pártját nemzetének-nem derék ember. Gróf Széchenyi István
1303LS
« Hozzászólás #69064 Dátum: 2013 November 12, 11:09:05 »

Én kérek elnézést. :-(
http://www.bogarhatu.hu/tudasbazis/index.php/Ablakt%C3%B6rl%C5%91_intervallum_kapcsol%C3%B3

Tehát a leírásban szereplő szakaszos relét keresek.
Köszi!

Nem találom azt a lymigtyfiy keresőt, amit a Proti szokott ilyenkor betenni ezért itt van ez.
Viszont ha kideríted, hogy a renault meganeban ven-e ilyen és berakható-e, akkor lehet, hogy van ilyenem, mert bontok egy megane-t, de most nem mennék ki, azt sem tudom, hol a relédoboza.  Cheesy Ja, ezt megkaphatod ajiba, ha van és jó.
Egyébként ezt csak beteszed és kész, nem kell kötözgetni bazsakodni? Nem kell a harmadik állás a bajuszkapcsolón?
Ja, a linket elnézve ki is sétálhatsz a sharanodhoz és ki is szedheted belőle. Már csak próbából is.  Cheesy

http://nyugatiautobonto.hu/portal/Szentes_/Autoalkatresz/Elektromos/Relek/Volkswagen_Sharan_99es_rele_4_949140_525363.html
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #69063 Dátum: 2013 November 12, 11:05:33 »

Kitűnő alkalom, hogy nekem ajándékozd a relét. Így nem fájna a fejed amiatt, hogy be kellene építeni. :-)

en mar annak is orulnek, ha lenne ket sebesseg Cheesy valamikor en is berskom a relet, evek ota megvan, csak lusta vagyok
Elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #69062 Dátum: 2013 November 12, 11:01:50 »

en mar annak is orulnek, ha lenne ket sebesseg Cheesy valamikor en is berskom a relet, evek ota megvan, csak lusta vagyok
hogyhogy nincs két sebesség nálad? azt relé nélkül tudja maga a motor szerintem. legalábbis nálam.
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27143


« Hozzászólás #69061 Dátum: 2013 November 12, 10:48:13 »

Utólagos szakaszos ablaktörlés megoldást keresek Bogárba. Jelenleg egy lassú és egy gyors fokozatom van, jobban örülnék egy szakaszos és egy lassú fokozatnak. Hátha valaki már csinált ilyesmit.
Köszi!
en mar annak is orulnek, ha lenne ket sebesseg Cheesy valamikor en is berskom a relet, evek ota megvan, csak lusta vagyok

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #69060 Dátum: 2013 November 12, 10:15:22 »

Én kérek elnézést. :-(
http://www.bogarhatu.hu/tudasbazis/index.php/Ablakt%C3%B6rl%C5%91_intervallum_kapcsol%C3%B3

Tehát a leírásban szereplő szakaszos relét keresek.
Köszi!

Utólagos szakaszos ablaktörlés megoldást keresek Bogárba. Jelenleg egy lassú és egy gyors fokozatom van, jobban örülnék egy szakaszos és egy lassú fokozatnak. Hátha valaki már csinált ilyesmit.
Köszi!
« Utoljára szerkesztve: 2013 November 12, 10:19:31 írta stonemen »
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #69059 Dátum: 2013 November 12, 09:55:50 »

Utólagos szakaszos ablaktörlés megoldást keresek Bogárba. Jelenleg egy lassú és egy gyors fokozatom van, jobban örülnék egy szakaszos és egy lassú fokozatnak. Hátha valaki már csinált ilyesmit.
Köszi!
Nem elérhető luftsick
Hozzászólások: 1047


« Hozzászólás #69058 Dátum: 2013 November 12, 09:52:35 »

Én alul-fölül tettem. Szerintem a sár rohasztja meg, nem a gumi. De hol tudsz ilyet szerezni? Ha csak egy van, az fölülre kell, zajcsillapításnak.

Jól beszélsz, csak arra gondoltam hogy az alulra tett gumi miatt jobban megáll a sár, gumi nélkül meg jobban lejön a festék/szinter. kopasz vk. a témában  Wink
Hudák Misinél 1450HUF/db a gumialátét
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #69057 Dátum: 2013 November 12, 08:30:32 »

Én alul-fölül tettem. Szerintem a sár rohasztja meg, nem a gumi. De hol tudsz ilyet szerezni? Ha csak egy van, az fölülre kell, zajcsillapításnak.

Golyalabnal a spiralrugo mindket vegere kell gumialatet ahol a tanyerokra tamaszkodik? A szervizkonyv csak folulre rajzolja... Tennek en alulra is, csak nem akarom megrohasztani az uj golyalabaimat  Wink mik a tapasztalatok?
Nem elérhető vetart
Hozzászólások: 5290


1303'74: 297.861 db, Ghia'74 (California) 5608 db

« Hozzászólás #69056 Dátum: 2013 November 11, 22:50:43 »

Golyalabnal a spiralrugo mindket vegere kell gumialatet ahol a tanyerokra tamaszkodik? A szervizkonyv csak folulre rajzolja... Tennek en alulra is, csak nem akarom megrohasztani az uj golyalabaimat  Wink mik a tapasztalatok?
Én még csak alul láttam

Skoda Felicia '61, Skoda Octavia '62, VW 1303LS '74, VW Karmann Ghia '74, Fiat 127 L '74,  Porsche 911 SC Cabriolet '83, Mercedes SL 500 '90, BMW E30 320i Cabriolet '91, Alfa Spider 2.0 '92, Fiat Panda 1000 i.e. '93, Mercedes G 400 CDI SW 2002, Renault Twingo 1,2 16V Quickshift 2002.
Nem elérhető luftsick
Hozzászólások: 1047


« Hozzászólás #69055 Dátum: 2013 November 11, 21:03:53 »

Golyalabnal a spiralrugo mindket vegere kell gumialatet ahol a tanyerokra tamaszkodik? A szervizkonyv csak folulre rajzolja... Tennek en alulra is, csak nem akarom megrohasztani az uj golyalabaimat  Wink mik a tapasztalatok?
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #69054 Dátum: 2013 November 11, 20:56:10 »

ez rendben van, de a fa belsejébe bele tud kúszni a ragacs.
itt meg két kurvára más anyag ragasztásáról volt szó. (fém+kárpit)
Tudom, csak mondtam a minőségi mércét.
A narancssárga dobozos az szőnyegragasztó.
Tükörfényes csempére is ragasztottam már vele PVC-t és padlószőnyeghez is jó.
Előnye, hogy nem oldószeres. a vékonyabb műanyag bázisú szőnyegeket nem oldja fel.

Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #69053 Dátum: 2013 November 11, 20:52:36 »

A faragasztó is olyan erős, hogy két parkettát összeragasztottunk. Az egyiket befogtuk a satuba, és kalapáccsal nem lehetett széttörni, vagyis igen, a parkettát.
ez rendben van, de a fa belsejébe bele tud kúszni a ragacs.
itt meg két kurvára más anyag ragasztásáról volt szó. (fém+kárpit)



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #69052 Dátum: 2013 November 11, 20:38:55 »

Elég oda egy jó ragasztó is... amit egyelőre nem találok. Palma tex köröket hagyjuk, lehet működik annál, akinek garázsban áll az autó, de a nyári nagy meleg megeszi. Akármi is legyen a dobozra írva, EZ TAPASZTALAT.
Én ezt árultam és használtam is. Nagyon jó kis cucc. Fehér, nem büdös és jól tapad.

http://www.baudocu.hu/11/company/22/64/52/product560700_11.html



A faragasztó is olyan erős, hogy két parkettát összeragasztottunk. Az egyiket befogtuk a satuba, és kalapáccsal nem lehetett széttörni, vagyis igen, a parkettát.


Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29084


Road Force One

« Hozzászólás #69051 Dátum: 2013 November 10, 18:40:09 »

Most így alaposabban átolvasva, abban viszont igaza van, hogy a kéziféket ne húzd be, ha hosszabb időre leállsz.

Ahogy télen sem célszerű éjszakára behúzni a kéziféket... Wink

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető szódásbácsi
Hozzászólások: 1284


« Hozzászólás #69050 Dátum: 2013 November 10, 18:07:05 »

Napsugarast!

Nem nyert: http://www.superbeetles.com/winterstorage.htm, 2013-ból. Smiley



Most így alaposabban átolvasva, abban viszont igaza van, hogy a kéziféket ne húzd be, ha hosszabb időre leállsz.
Nem elérhető szódásbácsi
Hozzászólások: 1284


« Hozzászólás #69049 Dátum: 2013 November 10, 18:04:20 »

Napsugarast!

Nem nyert: http://www.superbeetles.com/winterstorage.htm, 2013-ból. Smiley



Az a baj ezzel az internettel, hogy sok ráérő ember leír mindenféle baromságokat, amit a többi ember meg elhisz, mert hát le van írva. (Most nem csak erre a "bogaras" ürgére gondolok, hanem ezernyi más témában is ez a helyzet.)
Nem elérhető d1987
Hozzászólások: 4060


56/61/71/78

« Hozzászólás #69048 Dátum: 2013 November 10, 16:22:04 »

Egyetértek.
Trau bogara az a kategória, amit bűn volna télen is használni, és ezt ő is tudja szerencsére.

1956-Oval
1961-L10B
1961-L391
1971-L60D
1978-L96F
RNIE
« Hozzászólás #69047 Dátum: 2013 November 10, 16:02:27 »

A doka motorjában nekem is egerek voltak,Szeda ráindítózott aztán szaladtak szanaszét.Aztán beáztattam a cuccot trisós vízbe és egy év múlva jutott eszembe  Grin
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #69046 Dátum: 2013 November 10, 15:59:31 »

Én olyannal találkoztam amelyikben víz állt és megrohadt a henger, de az is forgott. Pár hónap alatt még ha csont száraz lenne a hengerfal, akkor sem lenne semmi gond, de azért akad ott olajfilm is.

mondjuk a kipufogó ledugózása nem lehet hülyeség.
nem jut be a pára a nyitva maradó szelepen.

asszem te találtál valami pajtaszökevényt, ami 40 évet állt és az a henger, amelyiknek nyitva volt a szelepe, beállt, mint a szög, a többi meg jó volt.

Nem elérhető gyuszkó
Hozzászólások: 13814


ABD-999 nem csak autó, CSALÁDTAG!

« Hozzászólás #69045 Dátum: 2013 November 10, 14:43:05 »

asszem kizzsel fordult elő, hogy kisegér költözött a busz fűtésdobjába

Ifj.Pethő Gyula
30/5671916
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #69044 Dátum: 2013 November 10, 13:28:26 »

Én úgy gondolom, hogy semmilyen autónak sem árt többet 4 hónap állás a garázsban mint ez a sok cécó téli tárolás néven.
Lemosod, bejársz a garázsba, tavasszal meg kijársz.

Nem kell páragyűjtő, hiszen sokkal több nedvesség, pára ér egy autót az év többi részében mint abban a 4 hónapban a garázsban. Na meg ezért van az üregvédelem, ezért vannak fényezve az elemek.

Nem kell felesleges olajcsere miatt gyötörni az olajleeresztő tőcsavarjait, fedelét, mert hamarabb befigyelhet egy tőcsavar kiszakadás, stb. Olajat akkor cseréljünk amikor kell.

4 hónapra letakarni egy autót? Minek? Baja lesz attól a minimális portól? Nyáron elmész egy találkozóra és tízszer annyi, tízszer olyan durva por kerül rá mint a garázsban. Meg mennyivel károsabb ha egy finom porréteg van az autón mint ha egy ponyva lenne a fényezésen?

Feleslegesen cserélni a fékolajat hátha rácsöppen a fékolaj a fényezésre?


Stb. stb.

Ez egy felesleges cécó valaki olyan tollából aki túl tudományosan közelített meg egy olyan témát ami egyszerű mint a faék.

mondjuk a kipufogó ledugózása nem lehet hülyeség.
nem jut be a pára a nyitva maradó szelepen.

asszem te találtál valami pajtaszökevényt, ami 40 évet állt és az a henger, amelyiknek nyitva volt a szelepe, beállt, mint a szög, a többi meg jó volt.



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #69043 Dátum: 2013 November 10, 13:26:58 »

Mai szmb a karosszékelméletek után: mivel még mindig napi autó a piros Bogár
te most ott, romániában, bogárral jársz?
király!! :-)



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #69042 Dátum: 2013 November 10, 13:04:19 »

Mai szmb a karosszékelméletek után: mivel még mindig napi autó a piros Bogár és egyre többször vizes az aszfalt, feltűnt, hogy nem működik az ablakmosó. Délelőtt nekiláttam. Töltöttem bele szélvédőmosót, Dotti húzta a kart, motor járt de nem jött a lé. Lehúztam a csövet, szpen spriccelt, úgyhogy a motor jónak tűnt. Ekkor próbáltam szájjal fújni, eredmény nélkül. Kiszereltem a szellőzőbobozt és akkor láttam, hogy egy nem megfelelő összerakásnál az ablakmosó csöve bekerült a doboz és az ablaktörlőmotor közé és szépen összepréselte a csövet, így nem ment át rajta semmi. Sajnos nem állt vissza az eredeti állapotára, így rövedebbre vágtam (szerencsére volt miből), átfújtam és jó volt. A fúvókákat is kipucoltam, beállítottam. Fagyálló ablakmosó folyadékkal feltöltöttem, most szépen dolgozik. Öröm és boldogság.
Téliesítésként még lezártam a szellőződoboz légrácsát a csomagtértető alatt, hogy semmi esetre se jöjjön be hideg, illetve a kályha ne nyomja ki a meleget. Aztán ha megjön a sózási időszak, befogjuk a Sharant megint. :-)
Lazlow
« Hozzászólás #69041 Dátum: 2013 November 10, 11:59:04 »

Ezeket az autókat úgy tervezték, hogy egyaránt alkalmasak téli és nyári közlekedésre. Nincs trükk, minden működjön úgy ahogyan kell.

Nem csodadolgok ezek. ezek autók, beülsz és mész velük tavasszal, nyáron, ősszel, télen.


Köszi! Smiley
Mindene működik ahogy kell. Akkor nem lesz probléma.Smiley
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #69040 Dátum: 2013 November 10, 11:41:05 »

Ezeket az autókat úgy tervezték, hogy egyaránt alkalmasak téli és nyári közlekedésre. Nincs trükk, minden működjön úgy ahogyan kell.

Nem csodadolgok ezek. ezek autók, beülsz és mész velük tavasszal, nyáron, ősszel, télen.

Téli tárolás:
Az elmúlt 27 évben a téli szertartás annyi volt, hogy fel lett pumpálva a kerék és hetente be volt indítva és pöfögött egy kicsit. Az utóbbi években azonban már nem indítgattam hetente mert már beteg volt szegényke. Volt hogy fél évig állt. Utána pöcre indult.

Téli használat:
Engem viszont ez érdekelne. Vannak akik télen is bogaraznak? Még sosem csináltam. A szükséges téli beállításokon (szelephézag, gyertyák, gyújtás, karbi, esetleg olajcsere, téligumi) kívül van valami trükk(tudom: sál, sapka, kabát Cheesy )? Smiley Fűtésem az van mert új az egész kaszni, vagyis minden fűtéscső bent van így remélhetőleg nem fog párásodni/fagyni a szélvédő.
(Hóban/sós latyakban nem fogom használni...)

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #69039 Dátum: 2013 November 10, 11:37:53 »

Én úgy gondolom, hogy semmilyen autónak sem árt többet 4 hónap állás a garázsban mint ez a sok cécó téli tárolás néven.
Lemosod, bejársz a garázsba, tavasszal meg kijársz.

Nem kell páragyűjtő, hiszen sokkal több nedvesség, pára ér egy autót az év többi részében mint abban a 4 hónapban a garázsban. Na meg ezért van az üregvédelem, ezért vannak fényezve az elemek.

Nem kell felesleges olajcsere miatt gyötörni az olajleeresztő tőcsavarjait, fedelét, mert hamarabb befigyelhet egy tőcsavar kiszakadás, stb. Olajat akkor cseréljünk amikor kell.

4 hónapra letakarni egy autót? Minek? Baja lesz attól a minimális portól? Nyáron elmész egy találkozóra és tízszer annyi, tízszer olyan durva por kerül rá mint a garázsban. Meg mennyivel károsabb ha egy finom porréteg van az autón mint ha egy ponyva lenne a fényezésen?

Feleslegesen cserélni a fékolajat hátha rácsöppen a fékolaj a fényezésre?


Stb. stb.

Ez egy felesleges cécó valaki olyan tollából aki túl tudományosan közelített meg egy olyan témát ami egyszerű mint a faék.

Napsugarast!

Nem vallás, csak kíváncsiság. Én (még) nem értek hozzá, ezért utánaolvasok és kérdezek. Az olajcserés bulit és a fékfolyadékcserét sem magamtól találtam ki. Mivel mint mondtam, én nem értek a téli bogárdunsztoláshoz, ellenben nektek néhány évtizednyi tapasztalatok van, gondoltam, udvariasan érdeklődöm egy kört.

Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #69038 Dátum: 2013 November 10, 10:58:40 »

Aki ilyesmibe kezdene, annak elleshető a sráctól egy-két trükk. Van több videója is.
Tati ne nézze meg!  Grin
http://www.youtube.com/watch?v=mxUoXz5RSvQ
« Utoljára szerkesztve: 2013 November 10, 11:00:18 írta Zoli »

Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #69037 Dátum: 2013 November 10, 09:25:18 »

én meg megyek vele minden nap melózni. szerintem arra való, hogy menjen és menjen és menjen....
Egyetértek.
Lazlow
« Hozzászólás #69036 Dátum: 2013 November 10, 09:20:38 »

Ha hoban-soban nem fogod hasznalni, akkor miert erdekel a teli bogarazas? Grin
Ha csak szimplan hidegben, szaraz idoben mesz vele es meg futesed is van, akkor ugyanaz, mint az ev tobbi reszeben.

A hó és a sós latyak a tél egy kis része. Nem csak száraz időben megyek vele! Csak hóban nem veszem elő. Egyéb időjárási körülmények között menni fog. Smiley
Pusztán csak érdeklődtem.Smiley

Üdvw.
Oldalak: 1 ... 284 285 286 287 288 [289] 290 291 292 293 294 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.16 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.