www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 20, 20:50:02

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 242 243 244 245 246 [247] 248 249 250 251 252 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13216197 alkalommal)
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #70755 Dátum: 2014 Március 08, 19:48:02 »

Rendes helyére került a motorház tetö.
<beszúrt kép törölve>
Nekem totál bejön ez a bodár.

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #70754 Dátum: 2014 Március 08, 18:33:49 »

alakul a masinád!   Cool
pótkerék project nincs elfelejtve Wink Cheesy
Köszönöm!

Tóth Zoltán
Nem elérhető gumibogi
Hozzászólások: 13424


20-9111-661 www.ftgumi.hu

« Hozzászólás #70753 Dátum: 2014 Március 08, 18:31:32 »

Rendes helyére került a motorház tetö.
<beszúrt kép törölve>
alakul a masinád!   Cool
pótkerék project nincs elfelejtve Wink Cheesy

Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #70752 Dátum: 2014 Március 08, 18:23:39 »

Rendes helyére került a motorház tetö.

Tóth Zoltán
Nem elérhető vetart
Hozzászólások: 5290


1303'74: 297.861 db, Ghia'74 (California) 5608 db

« Hozzászólás #70751 Dátum: 2014 Március 07, 18:04:28 »

Mai eszembé:
10-én lejár az OT a bogáron. Csütörtökön megy FIVA-ra. Új felnik (914 Mahle Baby Gasburner ET 40), keskenyebb gumik (185/65 15), kerekek nem lógnak ki az első sárvédők alól. Új tőcsavarok. Ülések ki, fehér helyett fekete (Porsche style) bőr be. Hátsó fehér Ultima Edition lámpabúrák helyett sárga Hellák fel. Ajtókárpitok le-fel, műanyag bolhafogadók ki, helyette gyári gumik be, ablakemelőknek egy kis grafikus zsír. Kormánymű holtjáték beállítva. Üregekbe viaszspray. Qrva jó a kocsi. Mehet vizsgára.

Skoda Felicia '61, Skoda Octavia '62, VW 1303LS '74, VW Karmann Ghia '74, Fiat 127 L '74,  Porsche 911 SC Cabriolet '83, Mercedes SL 500 '90, BMW E30 320i Cabriolet '91, Alfa Spider 2.0 '92, Fiat Panda 1000 i.e. '93, Mercedes G 400 CDI SW 2002, Renault Twingo 1,2 16V Quickshift 2002.
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #70750 Dátum: 2014 Március 07, 12:45:15 »

Gyárilag 200. Nem cserélhető fel a 180 és a 200 lendkerék csere nélkül. Váltót hiába nézed, a kuplung a motoron van.

1974-es évjáratú 1303 1600-os motorral és AS motorkóddal.
A kérdésem pedig az lenne, hogy ebben 180 mm-es vagy 200mm-es kuplungszerkezet lehet?
Vagy esetleg a 180-as helyett betehető-e egy 200-as lendkerék csere vagy egyéb fúrás-faragás nélkül?
Sajnos nem tudom megnézni a váltót, mert olyan pici helyre kellett bepakolnom minden cuccomat, hogy nem férek hozzá.

Nem elérhető Dadan
Hozzászólások: 1450


« Hozzászólás #70749 Dátum: 2014 Március 07, 12:17:38 »

200 mm, gyárilag.

kösz
Robpanzer
« Hozzászólás #70748 Dátum: 2014 Március 07, 11:46:46 »

1974-es évjáratú 1303 1600-os motorral és AS motorkóddal.
A kérdésem pedig az lenne, hogy ebben 180 mm-es vagy 200mm-es kuplungszerkezet lehet?
Vagy esetleg a 180-as helyett betehető-e egy 200-as lendkerék csere vagy egyéb fúrás-faragás nélkül?
Sajnos nem tudom megnézni a váltót, mert olyan pici helyre kellett bepakolnom minden cuccomat, hogy nem férek hozzá.

200 mm, gyárilag.
Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #70747 Dátum: 2014 Március 07, 11:07:08 »

Köszönöm urak,holnap a világosban okosabb leszek! Grin
Szól a dudám! Cheesy
Lekaptam a kormányt,megpucoltam a csuszó érintkezöt,meg a gyürüt.
Kormány vissza,próba,nem szól. Huh
De hallom,hogy kattog.
Irány a kocsi alá,kürt lekapás,pucolás,vissza a helyére és próba.
Igazi gyári hangja van!
Örömébodottág!

Tóth Zoltán
Nem elérhető Dadan
Hozzászólások: 1450


« Hozzászólás #70746 Dátum: 2014 Március 07, 10:41:23 »

1974-es évjáratú 1303 1600-os motorral és AS motorkóddal.
A kérdésem pedig az lenne, hogy ebben 180 mm-es vagy 200mm-es kuplungszerkezet lehet?
Vagy esetleg a 180-as helyett betehető-e egy 200-as lendkerék csere vagy egyéb fúrás-faragás nélkül?
Sajnos nem tudom megnézni a váltót, mert olyan pici helyre kellett bepakolnom minden cuccomat, hogy nem férek hozzá.
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #70745 Dátum: 2014 Március 06, 21:48:35 »

sőt itt jegyezném meg hogy a szigetelés nélküli kormányos verziónak mindenképp csak gyújtással lehet tápot adni mert különben amikor bekapcsol a kormányzár állandóan dudálna ez az elszigetelt kormányrúd miatt van.....
meg az a szép, amikor kidörzsölődik a madzag, aztán dudál akkor is, amikor nem akarod.
egyszer én egy kopaszokkal teli béjemvé mögött játszottam el. :-))
de lehúzódtak és elengedtek, ez a lényeg :-))



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5802


redgear.hu

« Hozzászólás #70744 Dátum: 2014 Március 06, 21:33:32 »

Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #70743 Dátum: 2014 Március 06, 21:32:54 »

Köszönöm urak,holnap a világosban okosabb leszek! Grin

Tóth Zoltán
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #70742 Dátum: 2014 Március 06, 21:31:36 »

Az enyém kürtgyűrűs, és ha jól emlékszem, két olyan csúszófül van az indexkapcsolón.

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #70741 Dátum: 2014 Március 06, 21:28:54 »

Na, valami olyan tippem volt, hogy neki az alsó  az index kapcsolója, de a felsőhöz való a kormánya. (Ugyanis 1302-ben van neki a régi kürtgyűrűs kormány.) Csak a tököm sem emlékezett fejből, hogy melyiknél hogyan oldották meg pontosan a dolgot, mert a VW annyit variál... Ha előttem van szétszedve, akkor megy gyorsan a hibakeresés.

és emez meg a szigetelés nélküli kormányhoz való:
<beszúrt kép törölve>
ha ezek nem stimmelnek akkor nagyon nagy szopás összehozni...

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #70740 Dátum: 2014 Március 06, 21:26:12 »

és emez meg a szigetelés nélküli kormányhoz való:
<beszúrt kép törölve>
ha ezek nem stimmelnek akkor nagyon nagy szopás összehozni...
sőt itt jegyezném meg hogy a szigetelés nélküli kormányos verziónak mindenképp csak gyújtással lehet tápot adni mert különben amikor bekapcsol a kormányzár állandóan dudálna ez az elszigetelt kormányrúd miatt van.....

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #70739 Dátum: 2014 Március 06, 21:24:01 »

hát azt jó lenne tudni hogy az index kapcsoló egyáltalán  az a fajta-e amin van  az az ú alakú réz fül amihez a K-kormány rézkarikája  és az újabb tipusú kormány alján műanyaggal elszigetelt réz karika van ....
 tehát a K-kormányhoz ilyen kinézetű való:
<beszúrt kép törölve>
és emez meg a szigetelés nélküli kormányhoz való:

ha ezek nem stimmelnek akkor nagyon nagy szopás összehozni...

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #70738 Dátum: 2014 Március 06, 21:22:31 »

Mégegy köszönöm!
hát azt jó lenne tudni hogy az index kapcsoló egyáltalán  az a fajta-e amin van  az az ú alakú réz fül amihez a K-kormány rézkarikája  és az újabb tipusú kormány alján műanyaggal elszigetelt réz karika van ....
 tehát a K-kormányhoz ilyen kinézetű való:

Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #70737 Dátum: 2014 Március 06, 21:13:18 »

A kormány agyán körbe van egy réz gyűrű. Ha leveszed a kormányt, akkor az indexkapcsoló felől 2 réz fül nyomódik neki rugalmasan ennek a gyűrűnek. Lehet, hogy a K kormány és a kürtgyűrűs kormány esetében máshol helyezkednek el ezek? Szerintem kapd le a kormányt és egy csavarhúzóval, vagy bármivel az oszlopról adj testet az indexkapcsoló házában lévő réz fülre. Ha akkor szól a duda (mérhető 12 V a kürt csatlakozásain), akkor a dudagomb, vagy az indexkapcsoló-kormány átvezetésnél van a gond. HA nem szól, akkor máshonnan adj testet az indexkapcsolóban lévő érintkezőre. Ha úgy jó lesz, akkor nincs átkötve a Hardyd.

Mégegy köszönöm!

Tóth Zoltán
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #70736 Dátum: 2014 Március 06, 21:11:59 »

A kormány agyán körbe van egy réz gyűrű. Ha leveszed a kormányt, akkor az indexkapcsoló felől 2 réz fül nyomódik neki rugalmasan ennek a gyűrűnek. Lehet, hogy a K kormány és a kürtgyűrűs kormány esetében máshol helyezkednek el ezek? Szerintem kapd le a kormányt és egy csavarhúzóval, vagy bármivel az oszlopról adj testet az indexkapcsoló házában lévő réz fülre. Ha akkor szól a duda (mérhető 12 V a kürt csatlakozásain), akkor a dudagomb, vagy az indexkapcsoló-kormány átvezetésnél van a gond. HA nem szól, akkor máshonnan adj testet az indexkapcsolóban lévő érintkezőre. Ha úgy jó lesz, akkor nincs átkötve a Hardyd.

Jól emlékszel,variáltam,mert "hülyegyerek" duda nélküli kormánnyal vettem a gépet,s innen indultam visszafele.
Volt hozzá egy dudagyürüs gyári kormány,azt tettem vissza(tudom,nem évjárat helyes,de nekem nagyon tetszik igy),abba a megtalált kábelt bekötöttem.
A többit holnap meglátjuk! Cheesy

Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #70735 Dátum: 2014 Március 06, 21:02:07 »

Azt egyszerűen meg tudod mérni, hogy van-e test az oszlopnál. Ha van, akkor a hardy is át van kötve. Ahol a leggyakrabban gond van, az a réz érintkező ami átvenné a kapcsolt testet az indexkapcsoló házba. Ha pedig jól emlékszem, akkor te variáltál a kormánnyal. Ha nem összetartozó indexkapcsoló egység és kormány van, akkor nem biztos, hogy működik a dolog.

Jól emlékszel,variáltam,mert "hülyegyerek" duda nélküli kormánnyal vettem a gépet,s innen indultam visszafele.
Volt hozzá egy dudagyürüs gyári kormány,azt tettem vissza(tudom,nem évjárat helyes,de nekem nagyon tetszik igy),abba a megtalált kábelt bekötöttem.
A többit holnap meglátjuk! Cheesy

Tóth Zoltán
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #70734 Dátum: 2014 Március 06, 20:54:44 »

Azt egyszerűen meg tudod mérni, hogy van-e test az oszlopnál. Ha van, akkor a hardy is át van kötve. Ahol a leggyakrabban gond van, az a réz érintkező ami átvenné a kapcsolt testet az indexkapcsoló házba. Ha pedig jól emlékszem, akkor te variáltál a kormánnyal. Ha nem összetartozó indexkapcsoló egység és kormány van, akkor nem biztos, hogy működik a dolog.

Még nem néztem.
Holnap.

Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #70733 Dátum: 2014 Március 06, 20:36:50 »

Hardy tárcsa át van kötve?

Még nem néztem.
Holnap.

Tóth Zoltán
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #70732 Dátum: 2014 Március 06, 20:23:53 »

Köszönöm a preciz választ.
Most ott tart a dolog,hogy én is variálok.
Megtaláltam a kormányoszlopnál az eltüntnek hitt vezetéket.
Bekötöttem a kürtgyürühöz,aztán most mégsem szól.
A kürtnél van 12v,nyomozok tovább,hol szünik meg a kontakt?
Hardy tárcsa át van kötve?

Nem elérhető Vagabond
Hozzászólások: 24281


A busz is bogár "FOREVER"06-30-688-4298

« Hozzászólás #70731 Dátum: 2014 Március 06, 20:18:34 »

Párszor variáltak a kürt megoldásán,
Köszönöm a preciz választ.
Most ott tart a dolog,hogy én is variálok.
Megtaláltam a kormányoszlopnál az eltüntnek hitt vezetéket.
Bekötöttem a kürtgyürühöz,aztán most mégsem szól.
A kürtnél van 12v,nyomozok tovább,hol szünik meg a kontakt?

Tóth Zoltán
Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #70730 Dátum: 2014 Március 06, 20:11:07 »

A felső.

Ez?
<beszúrt kép törölve>
Vagy

<beszúrt kép törölve>

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #70729 Dátum: 2014 Március 06, 20:10:08 »

Ültető tengelycsonk csapszeges futóműhöz. Ilyen van nekem is.

dejó, miez? :-)

Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #70728 Dátum: 2014 Március 06, 19:25:56 »

Wink
dejó, miez? :-)



flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #70727 Dátum: 2014 Március 06, 19:21:13 »

 Wink

[a csatolmányt egy admin törölte]
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #70726 Dátum: 2014 Március 06, 11:06:18 »

Egy ilyesmim volt. Hajlamos volt szétesni.

Ez?
<beszúrt kép törölve>
Vagy

<beszúrt kép törölve>
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #70725 Dátum: 2014 Március 06, 10:41:04 »

egy szar szériát, de én így jártam. Ezen kívül soha, semmilyen kábellel nem szívtam meg a gagyitól, a drágáig.

Ez?

Vagy

« Utoljára szerkesztve: 2014 Március 06, 10:47:24 írta Zoli »

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #70724 Dátum: 2014 Március 06, 08:18:23 »

Ezzel a gyertya dologgal én is így vagyok, pedig nem csak a saját autómban cserélek gyertyákat. Csak a bogárhoz való Bosch és NGK gyertyát is 20-as csomagolásban veszem. Soha nem nézem honnan jött, de az utóbbi 5-10 évre visszagondolva soha sem volt gyertya problémám új gyertyával (Pedig a tuning motorok fúvókázásakor könnyebben el lehet intézni 1-1 gyertyát mint egy alap motorral.), itt meg az arányokat olvasva több a szar gyertya mint a jó?! Vagy az van amit a Zsolti mond, és más a hiba, vagy háromszor leejtik és szar szerszámokkal feszegetve építik be őket.

Én vagyok az egyetlen a bogarhatu.hu fórumon, aki még soha egyetlen egy gyertyával sem szívta meg?
Legutóbb a zöldbe indiai Bosch-t vettem, hogy majd talán most, a kékben pedig két éve francia NGK van.


Van egy olyan érzésem, hogy a gyenge szikra (pl. kábel miatt) és a rossz keverékképzés okozta hibákat a gyertyára fogjátok.

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #70723 Dátum: 2014 Március 06, 08:16:08 »

Az NGK kábel tényleg nagyon jó minőségű, de nekem a Brazillal sincs gondom azon kívül, hogy idővel merev lesz. Viszont én megvettem anno a Bosch-tól azt a kábelszettet az autómhoz, ami szép díszcsomagolásban van. Na ennél a Bosch szettnél úgy jártam, hogy Tatabányára érve, pár száz km után az egyik pipából kihullott a fém ami a gyertyára csatlakozik. Kicseréltem ott helyben azt az 1 kábelt, aztán Sopronba hazaérve kihullott egy másikból is. Másnap mentem melózni az autóval, ezért gyorsan kicseréltem ezt a második hibás kábelt és megfeledkeztem a dologról. A 3. kábelem pipája San Remo-nál hullott szét. Ott már kicseréletem a maradék 2 kábelt is. Nem tudom, hogy kifogtam-e egy szar szériát, de én így jártam. Ezen kívül soha, semmilyen kábellel nem szívtam meg a gagyitól, a drágáig.

Ezt felejtsd el. Ez brazik és pontosan oylan, mint a műanyag, csak a kábelek jobb minőségüek. Viszont a pipák hajlamosak a repedésre, a gumi kis légterelő pedig egy év alatt megkeményedik majd megsemmisül. Az osztófejnél a gumik is keményednek és a vizet is rosszul zárják.

Van akkor már pirosban a aircooled classic feliratos, az legalább jobb végekkel van. Olyan van nekem.

Nem elérhető callook
Hozzászólások: 3234


Low Fast - többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #70722 Dátum: 2014 Március 06, 08:14:56 »

Párszor variáltak a kürt megoldásán, de a lényeg az amit a többiek mondanak, hogy a +12V ott van a kürtnél, a dudagomb pedig testet ad. Ez az én 1960-as bogaramnál így néz ki: A kasztniról a hídtesten és kormányművön át testet kap a kormányoszlop (A kormány hardi át van kötve egy darab vezetékkel). A dudagomb magáról az oszlopról kapja a testet és az indexkapcsoló csúszkáin keresztül a kormányoszlopot körbefogó csőre adja át. (Ez a cső mindenhol gumiággyal el van szigetelve a kasztnitól. A cső alsó részén a tank alatt van egy saru, oda kell kötni a kürtöt.) Picit variáltak évről évre, de az elv ugyanez. (Ováloknál a testet egy bronzkefe adja a kormányoszlopra ami a csőbe van beleültetve.  A fiatalabb bogaraknál szerintem a testet ugyanúgy mint az én ’60-as bogaramnál a kormányművön keresztül az oszlopról kapja a dudagomb, talán nem a külső csövön megy el a dudáig a kapcsolt szál, hanem magából az indexkarból egy külön szálon.) 

Ez is stimmel! Wink

Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #70721 Dátum: 2014 Március 06, 06:12:28 »

Nos, kezd kicsit leányregény íze lenni a dolognak...
Jelenleg stabil 3 henger van, néha el-elkapja a negyedik. Viszont megálláskor büdös, égett műanyag szag jön a motortér felől, de nem találom az okát. Tegnap nem volt időm, úgy tűnik, marad a hétvége.
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #70720 Dátum: 2014 Március 05, 21:01:54 »

Voltak már, akik látták pár éve, de azóta más színű és patent állapotú, csak egy indexkar hiányozna hogy guruljon.

Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető Varázsló
Hozzászólások: 13081


Low Fast -többet forog, jobban pörög

« Hozzászólás #70719 Dátum: 2014 Március 05, 21:01:06 »

A csávó szerintem már látott fócvágen motort, én könyv nélkül nem tudtam volna így megcsinálni. AMúgy respect meg lehet látni hogy ezek a motorok nem csak űrtechnikával tarthatók életben, viszont próbalámpával előgyújtást állítani tudni mindenkinek előírnám.


Viszont nem kell 7-szer felújítani, csak egyszer, de jól.

Stuntmanus

VW 1302 S
  


 
 

http://oettingertsv.blogspot.com/
 
"Már nem vagyok annyira fiatal, hogy mindenre azonnal tudjam a választ."
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #70718 Dátum: 2014 Március 05, 20:59:59 »




flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Nem elérhető slavia919
Hozzászólások: 12091


« Hozzászólás #70717 Dátum: 2014 Március 05, 20:56:27 »


Keresek afterbe díszlécet kesztyűtartó ajtóra!
Nem elérhető Pityubacsi
Hozzászólások: 36020


« Hozzászólás #70716 Dátum: 2014 Március 05, 20:55:04 »




flex 'em all!
Dízelt vezetni olyan, mint melegnek lenni. Ma már sokkal elfogadottabb, de még mindig szar dolog.
Oldalak: 1 ... 242 243 244 245 246 [247] 248 249 250 251 252 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.161 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.