www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Október 26, 12:44:34

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921344 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 72 73 74 75 76 [77] 78 79 80 81 82 ... 2016
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 14707776 alkalommal)
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #77571 Dátum: 2017 Február 16, 10:44:34 »

Hát igen, a távgyógyítás nehéz! 😃 A termosztát működése látszik a kocsi alatt állva?
Igen, kinyílik, rések lesznek a bordák közt. Hidegen meg nincsenek. De látszik a karon is, ami mozgatja a bowdent, melegen 45 fokban áll kb., hidegen meg függőlegesen (ha jól emlékszem.)

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető bogár69
Hozzászólások: 53

« Hozzászólás #77570 Dátum: 2017 Február 16, 10:40:56 »

Nézd inkább végig, hogy nem szorul-e a bowden, nyit-e a termosztát, nem tört-e le a bowden másik vége a karról, stb. Majdnem mindegy, hogy egy kicsit csálé, például, mert sokat mozdul, pont ezért rugós a vége, hogy ezt kompenzálja. Ha úgy érzed, a karon pl. villanydrót szigeteléssel szorítsd a végét meg.
Ha minden jó, akkor rövid a bowden. Smiley
Mivel nem látjuk, pontosan mi van, így távgyógyításban nehéz. Gyurcsok meg nem praktizál már.
Hát igen, a távgyógyítás nehéz! 😃 A termosztát működése látszik a kocsi alatt állva?
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #77569 Dátum: 2017 Február 16, 10:37:38 »

Ez eddig tiszta, csak hiába rakom vissza, hidegindításnál is nyitva van a levegőszűrő szívócsöve. Arra gondoltam, bogy a bovden nem mindegy milyen pozícióban van rögzítve.
Nézd inkább végig, hogy nem szorul-e a bowden, nyit-e a termosztát, nem tört-e le a bowden másik vége a karról, stb. Majdnem mindegy, hogy egy kicsit csálé, például, mert sokat mozdul, pont ezért rugós a vége, hogy ezt kompenzálja. Ha úgy érzed, a karon pl. villanydrót szigeteléssel szorítsd a végét meg.
Ha minden jó, akkor rövid a bowden. Smiley
Mivel nem látjuk, pontosan mi van, így távgyógyításban nehéz. Gyurcsok meg nem praktizál már.

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető bogár69
Hozzászólások: 53

« Hozzászólás #77568 Dátum: 2017 Február 16, 09:29:08 »

Nincs csavar. A bowden alsó vége a termosztát által mozgatott lamellák egyik tengelyére rögzül, ami ki van vezetve a motortér felé a turbinaházból, annak aljánál. A bowden védőcsöve a turbinaházhoz egy vagy két helyen rögzítve van, és fent a légszűrőn. Felül egy kis rugóban végződik a bowden, a végén egy kampó van, az megy a légszűrő csappantyújára, gyárilag valami műanyag tartja, de anélkül sem esik le, rá kell akasztani.

Ez eddig tiszta, csak hiába rakom vissza, hidegindításnál is nyitva van a levegőszűrő szívócsöve. Arra gondoltam, bogy a bovden nem mindegy milyen pozícióban van rögzítve.
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #77567 Dátum: 2017 Február 16, 09:04:52 »

A bovden megvan és a rugó is a végén. A baj az, hogy valami okos kivette a bovdent rogzítő csavart és így nyílván nem jó.
Nincs csavar. A bowden alsó vége a termosztát által mozgatott lamellák egyik tengelyére rögzül, ami ki van vezetve a motortér felé a turbinaházból, annak aljánál. A bowden védőcsöve a turbinaházhoz egy vagy két helyen rögzítve van, és fent a légszűrőn. Felül egy kis rugóban végződik a bowden, a végén egy kampó van, az megy a légszűrő csappantyújára, gyárilag valami műanyag tartja, de anélkül sem esik le, rá kell akasztani.

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető bogár69
Hozzászólások: 53

« Hozzászólás #77566 Dátum: 2017 Február 16, 08:31:22 »

A levegőszűrőn lévő az bowdennel működik, akinek egyáltalán megvan.

A bovden megvan és a rugó is a végén. A baj az, hogy valami okos kivette a bovdent rogzítő csavart és így nyílván nem jó.
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #77565 Dátum: 2017 Február 16, 07:59:35 »

A levegőszűrőn lévő az bowdennel működik, akinek egyáltalán megvan.
Kivéve mondjuk a pre, ahol súllyal...

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #77564 Dátum: 2017 Február 16, 07:23:58 »

A szelephézag állítást már értem. Abban tudtok még segíteni, hogy a levegőszűrőn hogyan kell beállítani a pillangószelepet ami hidegindításnál zárva kell legyen?
A levegőszűrőn lévő az bowdennel működik, akinek egyáltalán megvan.

Bácsi Győző
Nem elérhető bogár69
Hozzászólások: 53

« Hozzászólás #77563 Dátum: 2017 Február 16, 06:18:02 »

A szelephézag állítást már értem. Abban tudtok még segíteni, hogy a levegőszűrőn hogyan kell beállítani a pillangószelepet ami hidegindításnál zárva kell legyen?
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #77562 Dátum: 2017 Február 15, 22:21:32 »

Egy öreg szaki mondta nekem. Könnyű megjegyezni. Mindig azon a hengeren lévő a szelepeket állítod be amerre mutat a rotor.
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #77561 Dátum: 2017 Február 15, 13:12:32 »

Akkor ha jól értem nem a gyújtás sorrend szerint kell végigmenni a hengereken. Jól értem? Leveszem a gyújtáselosztó fedelet. Ott beállítom az 1. Hengert, majd utána ellentétes irányba forgatom a motort és 90 fokonként jön a következő heger.
Így van. Mindig 90 fokot kell tekerni, és nem a kocsi alól figyelni, megfelelő állásba kerülnek-e a szelepek, míg fent valaki forgatja a motort.

Bácsi Győző
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #77560 Dátum: 2017 Február 15, 11:26:10 »

Köszönöm, sokat segítettetek!
A gyújtássorrend 1432. Ha visszafelé forgatod, akkor - tádám! - 1234 lesz. Ezért ajánlják így (egyszerre egy oldalon kell töcskölni). Amúgy mindegy, a lényeg, hogy tudd, ha 1-esen áll, és hogy melyik henger melyik.
(A lenti útmutató nagyon jó).

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető bogár69
Hozzászólások: 53

« Hozzászólás #77559 Dátum: 2017 Február 15, 10:55:03 »

a sorrend szerintem mindegy, úgy csináld ahogy jól esik

Köszönöm, sokat segítettetek!
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18505


1969

« Hozzászólás #77558 Dátum: 2017 Február 15, 09:57:40 »

Akkor ha jól értem nem a gyújtás sorrend szerint kell végigmenni a hengereken. Jól értem? Leveszem a gyújtáselosztó fedelet. Ott beállítom az 1. Hengert, majd utána ellentétes irányba forgatom a motort és 90 fokonként jön a következő heger.
a sorrend szerintem mindegy, úgy csináld ahogy jól esik
Nem elérhető bogár69
Hozzászólások: 53

« Hozzászólás #77557 Dátum: 2017 Február 15, 09:50:43 »

Én állítottam 0,15-re is, nem okozott nagy gondot. Amúgy nem olyan nagy ügy, egyedül is frankón meg lehet csinálni. A trükk, hogy az egyes henger után visszafelé kell tekerni a motort, így 1234 lesz a sorrend. Az elosztó fedelet levéve a rotor állása megmutatja, hogy jó helyen áll-e a vezérlés.

Akkor ha jól értem nem a gyújtás sorrend szerint kell végigmenni a hengereken. Jól értem? Leveszem a gyújtáselosztó fedelet. Ott beállítom az 1. Hengert, majd utána ellentétes irányba forgatom a motort és 90 fokonként jön a következő heger.
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18505


1969

« Hozzászólás #77556 Dátum: 2017 Február 15, 09:14:06 »

Pénteken szeretnék szelephézagot ellenőrizni és érdekelne, hogy mi az igazság. A Hogyan tovább Volkswagen könyv azt írja, hogy hideg vagy kicsit langyos motornál kell 0,1 mm-t állítani. Itt viszont olvastam korábban, hogy valaki 0,15 mm-re állította. Szóval mi az igaz? Egyébként mennyire nehéz beállítani a szelepeket? Az elméletet ismerem, de egy kollégám azt javasolja vigyem szerelőhöz. Igazából meg szeretném tanulni egyedül szervizelni.
mindegyik szelepet 0,15re kell már állítani. nem bonyolult, simán megcsinálod:
http://www.bogarhatu.hu/tudasbazis/index.php/Szeleph%C3%A9zag_%C3%A1ll%C3%ADt%C3%A1s
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #77555 Dátum: 2017 Február 15, 08:56:50 »

Pénteken szeretnék szelephézagot ellenőrizni és érdekelne, hogy mi az igazság. A Hogyan tovább Volkswagen könyv azt írja, hogy hideg vagy kicsit langyos motornál kell 0,1 mm-t állítani. Itt viszont olvastam korábban, hogy valaki 0,15 mm-re állította. Szóval mi az igaz? Egyébként mennyire nehéz beállítani a szelepeket? Az elméletet ismerem, de egy kollégám azt javasolja vigyem szerelőhöz. Igazából meg szeretném tanulni egyedül szervizelni.
Én állítottam 0,15-re is, nem okozott nagy gondot. Amúgy nem olyan nagy ügy, egyedül is frankón meg lehet csinálni. A trükk, hogy az egyes henger után visszafelé kell tekerni a motort, így 1234 lesz a sorrend. Az elosztó fedelet levéve a rotor állása megmutatja, hogy jó helyen áll-e a vezérlés.

Bácsi Győző
Nem elérhető bogár69
Hozzászólások: 53

« Hozzászólás #77554 Dátum: 2017 Február 15, 08:46:35 »

Pénteken szeretnék szelephézagot ellenőrizni és érdekelne, hogy mi az igazság. A Hogyan tovább Volkswagen könyv azt írja, hogy hideg vagy kicsit langyos motornál kell 0,1 mm-t állítani. Itt viszont olvastam korábban, hogy valaki 0,15 mm-re állította. Szóval mi az igaz? Egyébként mennyire nehéz beállítani a szelepeket? Az elméletet ismerem, de egy kollégám azt javasolja vigyem szerelőhöz. Igazából meg szeretném tanulni egyedül szervizelni.
Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3053


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #77553 Dátum: 2017 Február 10, 22:34:55 »

látszik  hőfokmutatón ha valami nem kerek .....
Látszik. Mármint egy bizonyos szint után ha tovább terheltem Egont, akkor kezdett jobban bemelegedni. Gondolom más motoroknál is hasonló a jelenség.
« Utoljára szerkesztve: 2017 Február 10, 22:37:03 írta VW T2b »

1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2019 Hyundai Ioniq Electric
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #77552 Dátum: 2017 Február 10, 21:51:36 »

arra gondoltam hogy pl az olajhőmérséklet kezd emelkedni(?) ott ahol már nem érdemes növelni a tempót
azért feszegetem ezt a kérdést☺ mert tényleg sokat járok a busszal.
 óvatosan ~87-es tempóval megyek amit szeret -és gyorsul is onnan- de lehet bírna picit többet csak jó lenne tudni hogy a nemszeretem tartomány látszik e pl olajhőfok mutatón
még nincs beszerelve ilyesmi múszer☻
amit szoktam nézni hogy egy lejtősebb résznél kiveszem üresbe- kezd-e parázslani az olajlámpa
-gondolom alapjáraton a túlmelegedett olaj már nem hozza a kívánt nyomást-
hálisten régen volt ilyen, egy rossz beállítás miatt...
szerezz egy gagyi merülőcsöves hőmérőt (nekem vízhűtéses robogóbol van )  a basztatott motor nívópálcájánál szoktam ledugni ....   szerintem látszik  hőfok mutatón ha valami nem kerek .....

Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5804


redgear.hu

« Hozzászólás #77551 Dátum: 2017 Február 10, 20:22:18 »

hát hogy is mondjam ha sokat vezetsz minden  féle  öreg szarokat és van egy picurka érzéked hozzájuk simán érezni lehet hogy hol van az a tempó ahol kellemesebb a motorzaj frekvenciája és ha 4-5 vagy 10-el többel mész ott meg nem olyan szép mittudomén ott már sokkalta több gázt kell nyomni vagy ott pont nem olyan jó a karburálás.... Persze van kivétel,amelyik motor mindenütt szar vagy mindenütt kurvajó és nem tünik fel hogy kinyomod a szemét a szerencsétlennek....
arra gondoltam hogy pl az olajhőmérséklet kezd emelkedni(?) ott ahol már nem érdemes növelni a tempót
azért feszegetem ezt a kérdést☺ mert tényleg sokat járok a busszal.
 óvatosan ~87-es tempóval megyek amit szeret -és gyorsul is onnan- de lehet bírna picit többet csak jó lenne tudni hogy a nemszeretem tartomány látszik e pl olajhőfok mutatón
még nincs beszerelve ilyesmi múszer☻
amit szoktam nézni hogy egy lejtősebb résznél kiveszem üresbe- kezd-e parázslani az olajlámpa
-gondolom alapjáraton a túlmelegedett olaj már nem hozza a kívánt nyomást-
hálisten régen volt ilyen, egy rossz beállítás miatt...
1303LS
« Hozzászólás #77550 Dátum: 2017 Február 10, 16:19:04 »

Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #77549 Dátum: 2017 Február 10, 09:51:26 »

hát hogy is mondjam ha sokat vezetsz minden  féle  öreg szarokat és van egy picurka érzéked hozzájuk simán érezni lehet hogy hol van az a tempó ahol kellemesebb a motorzaj frekvenciája és ha 4-5 vagy 10-el többel mész ott meg nem olyan szép mittudomén ott már sokkalta több gázt kell nyomni vagy ott pont nem olyan jó a karburálás.... Persze van kivétel,amelyik motor mindenütt szar vagy mindenütt kurvajó és nem tünik fel hogy kinyomod a szemét a szerencsétlennek....
Az minden motornál érezhető, ha mindenhol jó is, hogy van az a pedálállás, ahonnan már nem akar nagyon menni, csak kínlódik. Ott kell megállni.

Bácsi Győző
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #77548 Dátum: 2017 Február 09, 23:38:48 »

köszönöm,igen én is így gondolom
milyen jelekből lehet észrevenni 92-94-96-98 stb km/h-nál hogy már sok neki? kimutatható hogy már "erőlködik"?




hát hogy is mondjam ha sokat vezetsz minden  féle  öreg szarokat és van egy picurka érzéked hozzájuk simán érezni lehet hogy hol van az a tempó ahol kellemesebb a motorzaj frekvenciája és ha 4-5 vagy 10-el többel mész ott meg nem olyan szép mittudomén ott már sokkalta több gázt kell nyomni vagy ott pont nem olyan jó a karburálás.... Persze van kivétel,amelyik motor mindenütt szar vagy mindenütt kurvajó és nem tünik fel hogy kinyomod a szemét a szerencsétlennek....

Nem elérhető sparkafer
Hozzászólások: 14010


30-347-1939

« Hozzászólás #77547 Dátum: 2017 Február 09, 21:23:16 »

kössz, ez is segíthet
Ha nem jön össze, a nálam lévő használtat megnézhetjük.
Egy pár szélvédőt cseréltem már én is.
Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5804


redgear.hu

« Hozzászólás #77546 Dátum: 2017 Február 09, 20:37:14 »

Babgulyást oda tudok tenni.  Wink
örülnék
Nem elérhető Maresz
Hozzászólások: 19642


WWW.BUGGARAGE.HU

« Hozzászólás #77545 Dátum: 2017 Február 09, 19:23:28 »


alakul

WEBshop
http://retrocarclub.superwebaruhaz.hu/
Ha müszakivizsga vagy zöldkari kell és problémás az élet:06706223882;06706313882
Kedvezméynes kötelező bizti kötése!
Gyári vw audi seat skoda Alkatrészek beszerzése gyors határidővel,postázva
www.retroautoklub.hu
Nem elérhető BlackP
Hozzászólások: 27167


« Hozzászólás #77544 Dátum: 2017 Február 09, 18:53:02 »

kössz, ez is segíthet
Faterral ketten youtube video alapjan kivettuk, visszaraktuk. Elsore kijott, masodikra bement, igaz, uj gumival, a regi megmentese nem volt opcio. Szoval nem nagy durr ketten megoldani.

Ne vitatkozz hülyékkel, mert lehúznak a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal...
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14989

« Hozzászólás #77543 Dátum: 2017 Február 09, 18:14:27 »

szólj,ha nem hétvégén van elmegyek...
nem főzünk valamit?
Babgulyást oda tudok tenni.  Wink
Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5804


redgear.hu

« Hozzászólás #77542 Dátum: 2017 Február 09, 16:38:16 »

akkor kellene majd még egy plusz ember Grin
szólj,ha nem hétvégén van elmegyek...
nem főzünk valamit?
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #77541 Dátum: 2017 Február 09, 15:08:42 »

hogy kell úgy kivenni egy szélvédőt, hogy se az üveg, se a gumikéder ne sérüljön? lehet egyáltalán?
A kezeddel nyomod kifelé és a belső peremet hajtogatod, és szépen mész felfelé és haladsz a másik irányba. Nyomod a sarkát mindig fent. Alul nem kell csinálni semmit. Így csináld nem lesz baj. Lábbal eltöröd, ha ragasztott.
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18505


1969

« Hozzászólás #77540 Dátum: 2017 Február 09, 14:59:27 »

légyszi videót csináljatok... elég mobillal is
akkor kellene majd még egy plusz ember Grin
Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5804


redgear.hu

« Hozzászólás #77539 Dátum: 2017 Február 09, 14:50:51 »

kössz, ez is segíthet
légyszi videót csináljatok... elég mobillal is
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18505


1969

« Hozzászólás #77538 Dátum: 2017 Február 09, 14:43:32 »

Én veszek egy tubus vaz szilikonzsirt (háztartási boltban), belül kikenem a kéder belsejét és utána kinyomható az üveg a sarkánál megkezdve, persze csak ésszel.
kössz, ez is segíthet
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #77537 Dátum: 2017 Február 09, 14:32:35 »

hogy kell úgy kivenni egy szélvédőt, hogy se az üveg, se a gumikéder ne sérüljön? lehet egyáltalán?
Én veszek egy tubus vaz szilikonzsirt (háztartási boltban), belül kikenem a kéder belsejét és utána kinyomható az üveg a sarkánál megkezdve, persze csak ésszel.

Nem elérhető kormányzoo
Hozzászólások: 5804


redgear.hu

« Hozzászólás #77536 Dátum: 2017 Február 09, 09:08:34 »

biztos van aki 110et mond de én meg GPS szerinti 90km/órát és ezzel a tempóval napi 8-900km sík terepen élvezetesen biztonságosan le vezet 1ember 10literes fogyasztás alatt. Emelkedőkön pedig hamar visszakapcsolni hogy legyen turbina fordulat és olajnyomás ,nem az utolsó másodpercig kínozni még be nem csörög és fulladozik .... Undecided
köszönöm,igen én is így gondolom
milyen jelekből lehet észrevenni 92-94-96-98 stb km/h-nál hogy már sok neki? kimutatható hogy már "erőlködik"?



Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4266


Zeitwagen...

« Hozzászólás #77535 Dátum: 2017 Február 09, 08:15:11 »

bár biztos senkit nem érdekel de azért elmondom : ugye a skálázott nyomásmérők fél bár alatt környékén nem valami pontosak  viszont ha belevaló olajgombád van  az pontos az elmelegedett olaj is közel jó nyomást fog mutatni viszont ahogy elveszed a gázról a lábad az olajnyomás lámpa egyből felvillan ... szóval  az sem fontos  ha nagy tuningos vagy  akkor meg az alapjárat hangjáról is simán megmondod hogy üzem meleg vagy túlmelegedett a motor  ..... nekem minden szar műszerem van a kocsiba  de csináltam már egy csomó motort amihez nem lett rakva sokkal nyugottabban járnak velük  Wink
Smiley
(Tatira figyeljetek, mert igaza van. Amúgy Stunt is leírta már, hogy a gyári gomba érzékenyebb, de az ő írásai túl értelmiségiek a népeknek... Wink )

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #77534 Dátum: 2017 Február 09, 06:53:13 »

Még talán annyi, hogy érdemes valamelyik felső sarkánál nyomni (és nem rúgni), először gyengén, aztán ha nem enged egyből (mert valamiért feszül vagy kemény a gumi), erősebben.

Köszi az infót.
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14989

« Hozzászólás #77533 Dátum: 2017 Február 09, 00:46:35 »

Legalább 5 szélvédőt vettem már így ki, Bogárból - Golfból vegyesen. A gumi - ha jól emlékszem - egyszer sem sérült.

Köszi az infót.
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #77532 Dátum: 2017 Február 08, 23:20:43 »

Legalább 5 szélvédőt vettem már így ki, Bogárból - Golfból vegyesen. A gumi - ha jól emlékszem - egyszer sem sérült.

Két emberes. Egyik kint áll elkapóállásban, a másik pedig belülről pároslábbal kinyomja az üveget. Ennyi.
Oldalak: 1 ... 72 73 74 75 76 [77] 78 79 80 81 82 ... 2016
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.157 másodperc alatt készült el 15 lekéréssel.