www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 18, 18:14:55

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 61 62 63 64 65 [66] 67 68 69 70 71 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13170820 alkalommal)
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #77995 Dátum: 2017 Augusztus 20, 15:24:56 »

Ezt pont akartam kérdezni hogy a mágnesszelepnek mi a szerepe.
Megakadályozza a meleg motor leállításakor a túlfolyást. Aránylag formális csak a szerepe, funkcionálisan szinte elhagyható... (paraszt módszerrel le szokták csípni a végét). De kapható, szóval simán lehet cserélni, tesztjét lást TBK.
Régi karbiknál viszont a fúvókával van egybeépítve, ott csak a csere...

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29084


Road Force One

« Hozzászólás #77994 Dátum: 2017 Augusztus 19, 16:23:44 »

Ezt pont akartam kérdezni hogy a mágnesszelepnek mi a szerepe.

Ettől lehet ez a jelenség.
Könnyű megvizsgálni. Ráadod a gyújtást, lehúzod a csatlakozót és, ha hozzáérinted, akkor kattannia kell. Ha nem hallasz kattanást,akkor meghalta magát. Nekem is pusztult meg nemrégiben...

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető mikrobi
Hozzászólások: 2169


« Hozzászólás #77993 Dátum: 2017 Augusztus 19, 14:57:00 »

Üresjárati mágnesszelep???

Ezt pont akartam kérdezni hogy a mágnesszelepnek mi a szerepe.
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29084


Road Force One

« Hozzászólás #77992 Dátum: 2017 Augusztus 19, 09:35:45 »

merre induljak  a hibakereséssel:
hideg motor tökéletesen indul, amikor az automata szivató visszáll, leáll a motor és nincs alapjárat..
az autó évekig állt.../bogár/


Üresjárati mágnesszelep???

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #77991 Dátum: 2017 Augusztus 18, 22:05:12 »

merre induljak  a hibakereséssel:
hideg motor tökéletesen indul, amikor az automata szivató visszáll, leáll a motor és nincs alapjárat..
az autó évekig állt.../bogár/

Karbi pucolás. Alapjárati részen főleg.
Nem elérhető mikrobi
Hozzászólások: 2169


« Hozzászólás #77990 Dátum: 2017 Augusztus 18, 21:35:00 »

merre induljak  a hibakereséssel:
hideg motor tökéletesen indul, amikor az automata szivató visszáll, leáll a motor és nincs alapjárat..
az autó évekig állt.../bogár/
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #77989 Dátum: 2017 Augusztus 14, 22:11:27 »

Szerintem a tati féle megoldás a jó. Le-flexeled egy oldalon a menetig, akkor nyúlik annyit, hogy lejöjjön.

Végső esetben elmegyek érte, most még van másik 2 megoldás.
Köszönöm!

Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #77988 Dátum: 2017 Augusztus 14, 21:10:31 »

Végső esetben elmegyek érte, most még van másik 2 megoldás.
Köszönöm!

Nekem ilyenem van.
Ez 1"-os, ez vigyorogva bírja.
A szár valami féltengelyből, vagy hasonlóból lett hajtva, mert kúpos ékes a vége, nem tudom mi lehetett.
Ezzel lejön minden, 2-3 méteres cső.
Ha valaki jár erre szívesen kölcsönadom.

1303LS
« Hozzászólás #77987 Dátum: 2017 Augusztus 14, 19:42:27 »

Nekem ilyenem van.
Ez 1"-os, ez vigyorogva bírja.
A szár valami féltengelyből, vagy hasonlóból lett hajtva, mert kúpos ékes a vége, nem tudom mi lehetett.
Ezzel lejön minden, 2-3 méteres cső.
Ha valaki jár erre szívesen kölcsönadom.

...om 800kb. 
1303LS
« Hozzászólás #77986 Dátum: 2017 Augusztus 14, 19:41:46 »

Én a "hagyományos"csillagkulcsot nem annyira ajánlanám. Kialakításából adódóan a ráhűzott xső úgy tekeri, hogy a nyakánál elgörbül.
Nekem van ilyen csillagom mondjuk úgy "rendes" bár nem csúcsminőség, béta és valami hasonlónál görbült meg. Az 5/4-es cső pedig csak úgy menne rá ha a másik oldalról leflexelik a fejet.

Nekem ilyenem van.
Ez 1"-os, ez vigyorogva bírja.
A szár valami féltengelyből, vagy hasonlóból lett hajtva, mert kúpos ékes a vége, nem tudom mi lehetett.
Ezzel lejön minden, 2-3 méteres cső.
Ha valaki jár erre szívesen kölcsönadom.
1303LS
« Hozzászólás #77985 Dátum: 2017 Augusztus 14, 19:36:13 »

Az első, hogy nem Crova kell, hanem egy rendes 36-os csillag.  A kerékcsavar kitámasztásához egy akármilyen pajszer is jó, a lényeg, hogy a tekerés alatt lefelé akarjon mozdulni, a földet mégsem tudod eltolni. Amikor nagyon nagy volt a baj, én gy három méteres csövet- horganyzott, ötnegyedes, kapuoszlopnak készült- eresztettem neki, de arra is rá kellett állnom a száz kilómmal.

Én a "hagyományos"csillagkulcsot nem annyira ajánlanám. Kialakításából adódóan a ráhűzott xső úgy tekeri, hogy a nyakánál elgörbül.
Nekem van ilyen csillagom mondjuk úgy "rendes" bár nem csúcsminőség, béta és valami hasonlónál görbült meg. Az 5/4-es cső pedig csak úgy menne rá ha a másik oldalról leflexelik a fejet.
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #77984 Dátum: 2017 Augusztus 14, 19:02:55 »

a ma esti kérdés:  ha  a csomagtartó fedelet nem nyitja  a bowden, milyen trükkel lehet kinyitni?
ezeröcsin nem mertem még becsukni, nehezen nyílt és észervettem hogy kartonpapírt húztak a fedélen lévő rugós csapra, nehogy teljesen beakadjon...
a 914esen a volt elől direkt egy kis szerelőablak ahol ki lehetett ügyeskedni..

Kétszemélyes a dolog, az egyik nyitja a kesztyűtartóban a karral, addig a másik elöl emeli a tetőt. Nekem nem tudom, miért, rendszeresen beáll úgy, hogy egyedül nem megy, pedig állítottam is rajta, kenőanyagot is kapott, mégis..

Bácsi Győző
Nem elérhető ABF-932
Hozzászólások: 10123


A bogaras külső buszos szívet takar

« Hozzászólás #77983 Dátum: 2017 Augusztus 14, 19:00:38 »

Többszörös sz*pás után sem tudom levenni a hátsó fékdobot, egyszerűen nem tudom megindítani az anyát.
Már fújtam mindennel, ütöttem érintő irányban. Persze először a hosszú cső megoldással próbálkoztam, el is tört egy eddig mindent bíró crova. Gyakorlatilag minden hajlik/törik, megemelem a kocsit, ha fordítva próbálom, a csavar nem indul meg.
Valami tuti trükk esetleg?
Az első, hogy nem Crova kell, hanem egy rendes 36-os csillag.  A kerékcsavar kitámasztásához egy akármilyen pajszer is jó, a lényeg, hogy a tekerés alatt lefelé akarjon mozdulni, a földet mégsem tudod eltolni. Amikor nagyon nagy volt a baj, én gy három méteres csövet- horganyzott, ötnegyedes, kapuoszlopnak készült- eresztettem neki, de arra is rá kellett állnom a száz kilómmal.

Bácsi Győző
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #77982 Dátum: 2017 Augusztus 14, 08:49:59 »

Lefolyik...  Evil
ne lóbáld, míg meg nem szárad Grin
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #77981 Dátum: 2017 Augusztus 14, 08:45:57 »

esetleg folyékony fémmel nem lehet feltölteni/szobrászkodni? talán hozzáragadna, ha le tudod pucolni
Lefolyik...  Evil
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3619


« Hozzászólás #77980 Dátum: 2017 Augusztus 14, 07:18:07 »


1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3053


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #77979 Dátum: 2017 Augusztus 14, 06:28:37 »

Így gyártottunk (maróztunk) bele egy másikat. Ennyi.

1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2017 Hyundai i30 1.6 crdi
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #77978 Dátum: 2017 Augusztus 14, 06:13:55 »

kikopott  a kilincs belső csonkja ami a zárszerkezetet nyitja  akulccsal
természetesen ezt az évjáratot nem lehet kapni, fel lehet hegeszteni ahol hiányos? kb 1mm bemélyedés van ott.. nem tudom vajon valaha magasabb lehetett?  a jobb oldali zár nem kulcsos, nincs összehasonlítási alapom
esetleg folyékony fémmel nem lehet feltölteni/szobrászkodni? talán hozzáragadna, ha le tudod pucolni
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3619


« Hozzászólás #77977 Dátum: 2017 Augusztus 13, 07:44:33 »

kikopott  a kilincs belső csonkja ami a zárszerkezetet nyitja  akulccsal
természetesen ezt az évjáratot nem lehet kapni, fel lehet hegeszteni ahol hiányos? kb 1mm bemélyedés van ott.. nem tudom vajon valaha magasabb lehetett?  a jobb oldali zár nem kulcsos, nincs összehasonlítási alapom
Az enyém eltört a szerkezetnél(igaz más évjárat) ,hegeszteni nem lehetett. Így gyártottunk (maróztunk) bele egy másikat. Ennyi.

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
1303LS
« Hozzászólás #77976 Dátum: 2017 Augusztus 13, 07:01:08 »

Nagyon kevés zsírt találtam benne. Csinálok keveréket és feltöltöm.

Kell majd új zárókupak is, a régi szétment kiszedéskor.
Minek a keverék?
Tegyél bele zsírt, ha nagyon akarod az olajat akkor locsold meg vele ott a kormánymű környékét, hogy jó mocskos legyen, úgyis ott köt ki.
Nem elérhető mikrobi
Hozzászólások: 2169


« Hozzászólás #77975 Dátum: 2017 Augusztus 12, 22:22:38 »

kikopott  a kilincs belső csonkja ami a zárszerkezetet nyitja  akulccsal
természetesen ezt az évjáratot nem lehet kapni, fel lehet hegeszteni ahol hiányos? kb 1mm bemélyedés van ott.. nem tudom vajon valaha magasabb lehetett?  a jobb oldali zár nem kulcsos, nincs összehasonlítási alapom
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #77974 Dátum: 2017 Augusztus 12, 21:58:04 »

keverd össze zsírral fele fele aztán fecskendővel betöltöd ,a zsír nem fog kifolyni és nem lesz tőle nehezebb forgatni a kormányt.....
Nagyon kevés zsírt találtam benne. Csinálok keveréket és feltöltöm.

Kell majd új zárókupak is, a régi szétment kiszedéskor.
Nem elérhető mikrobi
Hozzászólások: 2169


« Hozzászólás #77973 Dátum: 2017 Augusztus 12, 21:49:26 »

a ma esti kérdés:  ha  a csomagtartó fedelet nem nyitja  a bowden, milyen trükkel lehet kinyitni?
ezeröcsin nem mertem még becsukni, nehezen nyílt és észervettem hogy kartonpapírt húztak a fedélen lévő rugós csapra, nehogy teljesen beakadjon...
a 914esen a volt elől direkt egy kis szerelőablak ahol ki lehetett ügyeskedni..
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #77972 Dátum: 2017 Augusztus 12, 21:42:51 »

Majd beszámolok, mennyire vált be a nyomatéksokszorozó.

nekem se az erőkarral volt a baj hanem hogy nem bírta a kitámasztást.

Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #77971 Dátum: 2017 Augusztus 12, 20:55:27 »

Majd beszámolok, mennyire vált be a nyomatéksokszorozó.

5x205ös fékdobból a pajszer kitörte a kerékcsavart menetestől ,meg egy kerékcsavart is eltörtem  3/4" crova 2méteres csövön ugrálva minden külön alátámasztva hogy ne rugózzon .....a vége az lett hogy az anyából érintőn levágtam egy 3-4milis szeletet úgy hogy a menetet még ne érje el  és utána bírtam letekerni ... ja előtte 2xis megmelegítettem vörösre dissous-val
 Undecided
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #77970 Dátum: 2017 Augusztus 12, 15:18:17 »

A család minden tagja állt már a féken, sőt, a kocsit is kiékeltük. Ekkor tört el a feles toldó. :-)

5x205ös fékdobból a pajszer kitörte a kerékcsavart menetestől ,meg egy kerékcsavart is eltörtem  3/4" crova 2méteres csövön ugrálva minden külön alátámasztva hogy ne rugózzon .....a vége az lett hogy az anyából érintőn levágtam egy 3-4milis szeletet úgy hogy a menetet még ne érje el  és utána bírtam letekerni ... ja előtte 2xis megmelegítettem vörösre dissous-val
 Undecided

Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #77969 Dátum: 2017 Augusztus 12, 13:45:46 »

A család minden tagja állt már a féken, sőt, a kocsit is kiékeltük. Ekkor tört el a feles toldó. :-)

A dobfékkel nem fogod meg a rendesen beállt 210Nm-el meghúzott csavart.
Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3053


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #77968 Dátum: 2017 Augusztus 12, 13:30:23 »


fél colos dugókat felejtsd el. 3/4-es minimum.

Így bizony!

1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2017 Hyundai i30 1.6 crdi
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
1303LS
« Hozzászólás #77967 Dátum: 2017 Augusztus 12, 12:51:25 »

Nem egyszerűbb ha valaki rááll a fékre?
Van nálam 36-os fej. Rudat lehet áttolni a fején, arra szoktam 2-3 csövet rakni.
A dobfékkel nem fogod meg a rendesen beállt 210Nm-el meghúzott csavart.
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #77966 Dátum: 2017 Augusztus 12, 12:46:01 »

Délután gyártok egy ilyet, ha addig nem lesz jobb ötlet. És persze felkapom a fehér nacimat a szereléshez. :-)
https://www.youtube.com/watch?v=B6iNvbkjNMY
Nem egyszerűbb ha valaki rááll a fékre?
Van nálam 36-os fej. Rudat lehet áttolni a fején, arra szoktam 2-3 csövet rakni.
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #77965 Dátum: 2017 Augusztus 12, 11:14:39 »


Traktorod, kombájnod van-e?
1303LS
« Hozzászólás #77964 Dátum: 2017 Augusztus 12, 11:08:24 »

Betámasztott pajszertől félek; kiugrik, leveri a festéket, aztán többe kerül a leves, mint a hús.
Nyomatéksokszorozóról van valakinek tapasztalata?
http://www.startapro.hu/hirdetes/otthon_kert_epitkezes-kerti_kisgep_szerszam-egyeb_kerti_kisgep_szerszam/moller_nyomateksokszorozo_2_sebesseges_nyomatek_sokszorosito_kulcs_uj/iv_kerulet/4132357

Ha rendesen beteszed nem ugrik ki, amúgy is lefele feszül, a kocsi pedig (remélhetőleg) felette van. Ja, meg nem kell bénázni.  Cheesy
Aztán ha valamit be kell rendesen támasztani az a nyomatéksokszorozó, ami egyébként nem lehet rossz, de háztájiban ritkán kellhet ilyen. Traktorod, kombájnod van-e?
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #77963 Dátum: 2017 Augusztus 12, 10:29:06 »

Betámasztott pajszertől félek; kiugrik, leveri a festéket, aztán többe kerül a leves, mint a hús.
Nyomatéksokszorozóról van valakinek tapasztalata?
http://www.startapro.hu/hirdetes/otthon_kert_epitkezes-kerti_kisgep_szerszam-egyeb_kerti_kisgep_szerszam/moller_nyomateksokszorozo_2_sebesseges_nyomatek_sokszorosito_kulcs_uj/iv_kerulet/4132357

Felesleges.
Az agy közepe és egy csavar közé beékelt lapos végű bika pajszer elég. Betonra letámasztva a vége. beton helyett jó egy tégla is a földre.
Emelve felejtős, 2-3 méteres cső és menni fog.
Fehér naci teljesen vállalható.
1303LS
« Hozzászólás #77962 Dátum: 2017 Augusztus 12, 10:23:26 »

Délután gyártok egy ilyet, ha addig nem lesz jobb ötlet. És persze felkapom a fehér nacimat a szereléshez. :-)
https://www.youtube.com/watch?v=B6iNvbkjNMY

Felesleges.
Az agy közepe és egy csavar közé beékelt lapos végű bika pajszer elég. Betonra letámasztva a vége. beton helyett jó egy tégla is a földre.
Emelve felejtős, 2-3 méteres cső és menni fog.
Fehér naci teljesen vállalható.
1303LS
« Hozzászólás #77961 Dátum: 2017 Augusztus 12, 10:21:08 »

Többszörös sz*pás után sem tudom levenni a hátsó fékdobot, egyszerűen nem tudom megindítani az anyát.
Már fújtam mindennel, ütöttem érintő irányban. Persze először a hosszú cső megoldással próbálkoztam, el is tört egy eddig mindent bíró crova. Gyakorlatilag minden hajlik/törik, megemelem a kocsit, ha fordítva próbálom, a csavar nem indul meg.
Valami tuti trükk esetleg?
Gumis, nagy légkulccsal, hátha.
fél colos dugókat felejtsd el. 3/4-es minimum.
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #77960 Dátum: 2017 Augusztus 12, 10:06:10 »

Délután gyártok egy ilyet, ha addig nem lesz jobb ötlet. És persze felkapom a fehér nacimat a szereléshez. :-)
https://www.youtube.com/watch?v=B6iNvbkjNMY
« Utoljára szerkesztve: 2017 Augusztus 12, 10:07:57 írta stonemen »
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #77959 Dátum: 2017 Augusztus 12, 09:56:23 »

Többszörös sz*pás után sem tudom levenni a hátsó fékdobot, egyszerűen nem tudom megindítani az anyát.
Már fújtam mindennel, ütöttem érintő irányban. Persze először a hosszú cső megoldással próbálkoztam, el is tört egy eddig mindent bíró crova. Gyakorlatilag minden hajlik/törik, megemelem a kocsit, ha fordítva próbálom, a csavar nem indul meg.
Valami tuti trükk esetleg?
Nem elérhető mikrobi
Hozzászólások: 2169


« Hozzászólás #77958 Dátum: 2017 Augusztus 12, 08:50:07 »

Csak odakented az olajat, vagy benyomtad valamivel?


Belenyomtam olajozóval. De pont ez az, fölül nincs hézag, ott gondolom fém a fémhez, de lehet hogy csak úgy tűnik.
1303LS
« Hozzászólás #77957 Dátum: 2017 Augusztus 12, 07:40:47 »

nyöszörög hátul a  futómű. a torziósrúd fedél felül felfekszik, az adja ezt a hangot.. beolajoztam, egyenlőre elmúlt. a fedél maga állítható kicsit ideoda vagy fix helyen van?  vagy a szakemberek valamit rosszul raktak össze?
a folyás az olaj.....




Nagyjából jól rakták össze így képről. Ha nem ér fém a fémhez akkor OK.
Abból a szempontból is jól csinálták, hogy nem raktak zsírt és nem olajozták be. Zsírozni, olajozni TILOS. Persze a legtöbb szerelő zsírral csinálja. Ráadásul azt sem tudják, hogy van belőle jobbos és balos is, de össze lehet rakni csak balossal vagy csak jobbossal is.
SÍKPORt kell oda rakni, de ilyenje nincs a szerelőknek vagy azt sem tudja mi az. Általában a csiszolópor (szelepeülékcsiszolás pl.) jut az eszükbe.
Szerezni megpróbálhatsz gumisnál, de azok sem nagyon használják mióta nem szerelnek belsővel.
Én szétszedném a helyedben ha szereztem port és megtisztítva újra összeraknám.
Alternatív megoldás lehet valami szilikonzsír, de az is csak addig jó, míg tiszta, ha teleszedte magát porral az is több kárt csinál, mint hasznot.
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #77956 Dátum: 2017 Augusztus 12, 05:46:09 »

Csak odakented az olajat, vagy benyomtad valamivel?

nyöszörög hátul a  futómű. a torziósrúd fedél felül felfekszik, az adja ezt a hangot.. beolajoztam, egyenlőre elmúlt.
Oldalak: 1 ... 61 62 63 64 65 [66] 67 68 69 70 71 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.128 másodperc alatt készült el 18 lekéréssel.