www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 18, 17:03:15

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 56 57 58 59 60 [61] 62 63 64 65 66 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13169497 alkalommal)
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #78195 Dátum: 2018 Március 07, 20:52:44 »

jó de hát valamiből ki kell fizetni a diszkós keverőt meg lemezjáccót Smiley

Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2988


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #78194 Dátum: 2018 Március 06, 13:04:42 »


 Grin

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3619


« Hozzászólás #78193 Dátum: 2018 Március 06, 07:58:39 »


1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3053


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #78192 Dátum: 2018 Március 06, 07:07:18 »


1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2017 Hyundai i30 1.6 crdi
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #78191 Dátum: 2018 Március 05, 21:52:54 »

Először azért próbáld meg kihúzni, hátha simán kijön. Protiéhoz nem volt semmi spéci szerszámunk. Talán egy csavarhúzó is elég volt, de biztos nem ez az általános
Nem elérhető gumibogi
Hozzászólások: 13424


20-9111-661 www.ftgumi.hu

« Hozzászólás #78190 Dátum: 2018 Március 05, 17:29:19 »

Sziasztok!

"Update": Kivettem az önindítót, a kommutátor szét égve; (annyira, hogy felszabályozni sem lehetett) bronz kefék elnyalva... stb.->kuka. Szereztem egy "új" önindítót, és adtak hozzá perselyt is. A kérdésem, hogy aki már csinált ilyet, az hogyan szedte ki a perselyt csere céljából? (A motor és a váltó a helyén maradt, nem lett a művelethez kiszedve az autóból) Van esetleg valami speciális szerszám vagy megoldás ehhez a művelethez? (Én 12-es menetvágóra gondoltam-> azt betekerni a régi perselybe, majd vele kihúzni azt... Persze nem tudom, hogy a gyakorlatban ez mennyire lehetséges)
Ötletek?

Köszi előre is!
Vadkan
én azért az "új" önínditot kipróbálnám a bent lévő perselyhez,hátha minimális a kopás eltérés(logás) és azzal is X  évet még tudna mükődni
 ha szorulna csak akkor cserélném. sk vélemény Wink Cool

Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #78189 Dátum: 2018 Március 05, 16:59:17 »

Sziasztok!


Én úgy csinálnám, hogy a kapott perselyt rápróbálnám az önindító tengelyére. Ha jó az új perselyt beleütném a lyukba és kitólná a régit. Beleesik a harangba a régi. Jól el van ott. Készen is vagy.
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2988


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #78188 Dátum: 2018 Március 05, 13:46:33 »

Sziasztok!

"Update": Kivettem az önindítót, a kommutátor szét égve; (annyira, hogy felszabályozni sem lehetett) bronz kefék elnyalva... stb.->kuka. Szereztem egy "új" önindítót, és adtak hozzá perselyt is. A kérdésem, hogy aki már csinált ilyet, az hogyan szedte ki a perselyt csere céljából? (A motor és a váltó a helyén maradt, nem lett a művelethez kiszedve az autóból) Van esetleg valami speciális szerszám vagy megoldás ehhez a művelethez? (Én 12-es menetvágóra gondoltam-> azt betekerni a régi perselybe, majd vele kihúzni azt... Persze nem tudom, hogy a gyakorlatban ez mennyire lehetséges)
Ötletek?

Köszi előre is!
Vadkan

valami ilyesmi ...  Lips Sealed
https://www.bugparts.hu/vw-bogar-transporter-alkatresz-termek-leiras/adatlap/megtekintese/c/1127/onindito-persely-kiszedo-szerszam%2812volt%29

(negatív kalapácsos belső csapágykihúzó nem tudom odaférne-e .... )
« Utoljára szerkesztve: 2018 Március 05, 13:49:18 írta Imrüs »

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető VadkanKoma
Hozzászólások: 16

« Hozzászólás #78187 Dátum: 2018 Március 05, 12:19:45 »

Sziasztok!

"Update": Kivettem az önindítót, a kommutátor szét égve; (annyira, hogy felszabályozni sem lehetett) bronz kefék elnyalva... stb.->kuka. Szereztem egy "új" önindítót, és adtak hozzá perselyt is. A kérdésem, hogy aki már csinált ilyet, az hogyan szedte ki a perselyt csere céljából? (A motor és a váltó a helyén maradt, nem lett a művelethez kiszedve az autóból) Van esetleg valami speciális szerszám vagy megoldás ehhez a művelethez? (Én 12-es menetvágóra gondoltam-> azt betekerni a régi perselybe, majd vele kihúzni azt... Persze nem tudom, hogy a gyakorlatban ez mennyire lehetséges)
Ötletek?

Köszi előre is!
Vadkan
1303LS
« Hozzászólás #78186 Dátum: 2018 Február 06, 20:10:47 »

Ennek ellenére létezik.  Evil Evil

<beszúrt kép törölve>
Biztos valami egyenesszélvédős. 
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #78185 Dátum: 2018 Február 06, 19:43:56 »


pl. beégett érintkezőpogácsát még nem láttam,
Ennek ellenére létezik.  Evil Evil


1303LS
« Hozzászólás #78184 Dátum: 2018 Február 06, 19:31:09 »


- ha mindig kattan, akkor a bendix valószínűleg ok.
Többször leírtam már, hogy ez nem így van. Sőt SZVSZ az egyik legsűrűbb hiba a bogaraknál.
pl. beégett érintkezőpogácsát még nem láttam, de több ilyen féligbehúzós már megfordult a kezemben. Szerintem sűrűbb, mint a perselykopás, csak mindenki gyorsan vesz egy új akkut és azzal már ritkábban jelentkezik, talán.
Ha egyszer arra járok a pincében lefényképezem a szétműtött és láthatóan elkorrodált egyik tekercs bevezetését.
1303LS
« Hozzászólás #78183 Dátum: 2018 Február 06, 19:27:44 »

Sziasztok!

Nem tudom, hogy kinek milyen tapasztalata lehet önindítós dolgokkal, viszont azt tudom, hogy nekem nem sok... Ezért mielőtt nekiállnék, inkább kikérném a véleményeteket a problémámmal kapcsolatban! (A páciens egy 1972-es VW 1300-as)
A problémám: indításnál az autó önindítós része fel szeretne éledni (mint régebben, gond nélkül) hallom is a "bendix" kattanását, de olyan mintha szorulna valahogy ott valami, amikor egyáltalán átforgat az indító. Majd pár próbálkozás után a behúzást jelző kattanás is elmarad (ha addig nem indul el a motor-> érdekes, hogy viszonylag meleg állapotban, bár a probléma hallható, de akkor mindig átpörget és beindul a jármű) Bogaras szerelőhöz már vittem ezelőtt, és "ránézettem" az akkor (nyáron) kezdődő (de még nem zavaró) problémára, de a mester akkori elmondása szerint az önindító rendben volt. Az akksit kimértem, az is rendben van. Tehát mielőtt alá fekszek és őrült módjára mindent össze-vissza "szerelnék" megkérdezném, hogy valakinél fordult-e már elő hasonló eset? Esetleg egy lehetséges tippnek is örülnék... Akár megoldási menetre, akár egy jó szakemberre. (Az önindító mellett még bennem a kábelezés esetleges elöregedése is felmerült)

Köszönettel:
Kristóf
Következő dolgok lehetnek.
Persely:
Behúz forog, de lassan, szorulva.
Bendix egyik tekercse szakadt:
Kattan, de nem határozottan, nem forgat egyáltalán. Néha teljesen jó.
Hátsó ülés alatt a csúszósarus kábeltoldás:
Gyengén kattan, nem húz be, semmit nem csinál.
Kasztni, motorblokk közötti testkábel szakadt, korrodált, vagy egyszerűen nincs:
Előbb utóbb elszakad a gázbovden, mert merevre edződik a többszöri felizzástól, kigyullad a kocsi, stb...
Nem elérhető Zoli
Hozzászólások: 8690


« Hozzászólás #78182 Dátum: 2018 Február 06, 19:14:07 »

Köszi a gyors válaszokat! (A perselyre például nem is gondoltam hirtelen...)

Akkor mindenképp az önindító le fog kerülni! Aztán majd ügyeskedek.

Még egyszer köszönöm!
Nekem a mágneskapcsoló vacakolt legutóbb. Kattant, de a sok behúzástól szétkalapálta magát és aztán beégett. Meg se nyekkent a motor. Kicsit  megreszeltem, de attól meg már össze se ért.


Nem elérhető VadkanKoma
Hozzászólások: 16

« Hozzászólás #78181 Dátum: 2018 Február 06, 18:55:43 »

Köszi a gyors válaszokat! (A perselyre például nem is gondoltam hirtelen...)

Akkor mindenképp az önindító le fog kerülni! Aztán majd ügyeskedek.

Még egyszer köszönöm!
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #78180 Dátum: 2018 Február 06, 18:25:55 »

Ezt nem tudtam; ezek szerint csak egyszerűbb, ha kint van a motor...

A kihuzashoz letezik celszerszam, annak hianyaban ugyeskedni kell. (nekem kezzel kijott a deformalt persely)
Nem elérhető Protheus
Hozzászólások: 20669


Pődör Gergely

« Hozzászólás #78179 Dátum: 2018 Február 06, 17:35:13 »

- a következő nagyobb meló: ha kopott a persely a váltóban, akkor sajnos ki kell venni a motort és kicserélni a perselyt (ebbe ugrik bele indítózáskor a fogaskerék tengelye - ha kopott, minden kicsit ferde, feszül, szorul).
En is perselyt mondanek, foleg, ha kattan, teker, de szorul...
Cserebe nem kell kivenni a motort (marmint a belso egesut), csak az oninditot, a persely utana kihuzhato a menet irany szerinti elore. (Lehet, hogy stonemen is az onindito motorra gondolt, akkor felreertettem ;-)) A kihuzashoz letezik celszerszam, annak hianyaban ugyeskedni kell. (nekem kezzel kijott a deformalt persely)



Buzi, aki fékez! :-)))
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #78178 Dátum: 2018 Február 06, 17:07:41 »

Szia!
Amiket megnéznék:
- ha mindig kattan, akkor a bendix valószínűleg ok. Azért minden elektromos csatlakozást megtisztítanék.
- ellenőrizném a testkábel csatlakozását (szemrevételezés, tisztítás, esetleg mérés)
- a következő nagyobb meló: ha kopott a persely a váltóban, akkor sajnos ki kell venni a motort és kicserélni a perselyt (ebbe ugrik bele indítózáskor a fogaskerék tengelye - ha kopott, minden kicsit ferde, feszül, szorul).
Feltételezem, hogy az önindító rendben van, hisz szakember azt mondta.

Sziasztok!
A problémám:
Nem elérhető VadkanKoma
Hozzászólások: 16

« Hozzászólás #78177 Dátum: 2018 Február 06, 17:02:38 »

Sziasztok!

Nem tudom, hogy kinek milyen tapasztalata lehet önindítós dolgokkal, viszont azt tudom, hogy nekem nem sok... Ezért mielőtt nekiállnék, inkább kikérném a véleményeteket a problémámmal kapcsolatban! (A páciens egy 1972-es VW 1300-as)
A problémám: indításnál az autó önindítós része fel szeretne éledni (mint régebben, gond nélkül) hallom is a "bendix" kattanását, de olyan mintha szorulna valahogy ott valami, amikor egyáltalán átforgat az indító. Majd pár próbálkozás után a behúzást jelző kattanás is elmarad (ha addig nem indul el a motor-> érdekes, hogy viszonylag meleg állapotban, bár a probléma hallható, de akkor mindig átpörget és beindul a jármű) Bogaras szerelőhöz már vittem ezelőtt, és "ránézettem" az akkor (nyáron) kezdődő (de még nem zavaró) problémára, de a mester akkori elmondása szerint az önindító rendben volt. Az akksit kimértem, az is rendben van. Tehát mielőtt alá fekszek és őrült módjára mindent össze-vissza "szerelnék" megkérdezném, hogy valakinél fordult-e már elő hasonló eset? Esetleg egy lehetséges tippnek is örülnék... Akár megoldási menetre, akár egy jó szakemberre. (Az önindító mellett még bennem a kábelezés esetleges elöregedése is felmerült)

Köszönettel:
Kristóf
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3619


« Hozzászólás #78176 Dátum: 2018 Február 06, 08:01:18 »


1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető szódásbácsi
Hozzászólások: 1284


« Hozzászólás #78175 Dátum: 2018 Február 05, 20:04:22 »

......
Nyúzósabb teszt jövő hónap közepén!
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #78174 Dátum: 2018 Február 04, 14:58:39 »

Már nekem is Wink (U.K-ból rendeltem) Van némi különbség így ránézésre az előzőhöz képest. Igaz túl rossz nem lehet mert jár vele a motor Grin
Nyúzósabb teszt jövő hónap közepén!
Eleve kintebb van a szikraköz, plusz alig árnyékolják az elektródák, várhatóan hidegen is simábban jár.

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2988


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #78173 Dátum: 2018 Február 03, 11:42:07 »

Már nekem is Wink (U.K-ból rendeltem) Van némi különbség így ránézésre az előzőhöz képest. Igaz túl rossz nem lehet mert jár vele a motor Grin
Nyúzósabb teszt jövő hónap közepén!

 Cheesy

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
Nem elérhető VW T2b
Hozzászólások: 3053


Egon a gyenge 70-330-9994

« Hozzászólás #78172 Dátum: 2018 Február 03, 09:50:15 »

Nyúzósabb teszt jövő hónap közepén!

1970 VW 1300
1978 VW T2b
2004 Mercedes-Benz E 270 CDI T Avantgarde
2017 Hyundai i30 1.6 crdi
Qek Aero Hp 650
IFA HP 401
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3619


« Hozzászólás #78171 Dátum: 2018 Február 03, 08:04:30 »

Nekem is.

(Iridium Power IWF16)
Már nekem is Wink (U.K-ból rendeltem) Van némi különbség így ránézésre az előzőhöz képest. Igaz túl rossz nem lehet mert jár vele a motor Grin
Nyúzósabb teszt jövő hónap közepén!

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető fecszso
Hozzászólások: 1916


« Hozzászólás #78170 Dátum: 2018 Február 02, 08:41:12 »

Majd kiderül.  Cheesy
Olyan válla van a hengereknek, hogy csoda hogy járt.
Szelepvezetők jók, szelepek is szépen zárnak. Gyertyáknál sincs kifújás, ez egy bontatlan gyári motor volt. Az autó eredetije.
Akkor nem csoda ha ette az olajat.  Wink

VW 1300 - 1967
Pannónia T1 - 1963
Honda Transalp XL600 VT -1996
Nem elérhető bruno
Hozzászólások: 2428


30/833-3067

« Hozzászólás #78169 Dátum: 2018 Február 01, 18:38:10 »

Szia! Először az önindítón a bendixet ellenőrizném / cserélném, ha ez nem segít, akkor jó eséllyel a persely kopott ki a váltóban, amit ha ki akarsz cserélni, ki kell venni a motort.

Nálam is a persely lett csere érett.Ha már kiszedem a motort,akkor már a főtengely szimeringet is cserélem

Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #78168 Dátum: 2018 Január 31, 22:29:13 »

Szép HF, kb. kuka.
Majd kiderül.  Cheesy

Gyuruk nem lehetnek elkokszosodva es beszorulva a dugattyuba? Szelepszar szimmeringek milyenek? Huvelyek?
Szerintem ez a repedes nem okoz olajfogyasztast.
Olyan válla van a hengereknek, hogy csoda hogy járt.
Szelepvezetők jók, szelepek is szépen zárnak. Gyertyáknál sincs kifújás, ez egy bontatlan gyári motor volt. Az autó eredetije.
« Utoljára szerkesztve: 2018 Január 31, 22:32:39 írta abes »
1303LS
« Hozzászólás #78167 Dátum: 2018 Január 31, 18:28:02 »

Második adagot nem is engedte át.Úgy néz ki ott se.

Ne felejtsük működő motorról volt levéve. Olajfogyasztás lett tetemes.


Szép HF, kb. kuka.
Nem elérhető fecszso
Hozzászólások: 1916


« Hozzászólás #78166 Dátum: 2018 Január 31, 18:12:44 »

Második adagot nem is engedte át.Úgy néz ki ott se.

Ne felejtsük működő motorról volt levéve. Olajfogyasztás lett tetemes.


Gyuruk nem lehetnek elkokszosodva es beszorulva a dugattyuba? Szelepszar szimmeringek milyenek? Huvelyek?
Szerintem ez a repedes nem okoz olajfogyasztast.

VW 1300 - 1967
Pannónia T1 - 1963
Honda Transalp XL600 VT -1996
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #78165 Dátum: 2018 Január 30, 22:30:35 »

amég el nem párolog a jól csiszolt szelepek nem engednek egyáltalán
Második adagot nem is engedte át.
SZVSZ a repedésen szivárog el.... Sad
Úgy néz ki ott se.

Ne felejtsük működő motorról volt levéve. Olajfogyasztás lett tetemes.

Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #78164 Dátum: 2018 Január 30, 21:35:40 »

SZVSZ a repedésen szivárog el.... Sad

amég el nem párolog a jól csiszolt szelepek nem engednek egyáltalán

Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #78163 Dátum: 2018 Január 30, 20:39:49 »

Leszedett hengerfejet feltöltöttem benzinnel. Mennyi ideig illene megtartani az anyagot?
amég el nem párolog a jól csiszolt szelepek nem engednek egyáltalán

1303LS
« Hozzászólás #78162 Dátum: 2018 Január 29, 19:29:12 »

Leszedett hengerfejet feltöltöttem benzinnel. Mennyi ideig illene megtartani az anyagot?
fél perc OK
De nem kifolyni hanem látható nyom nélkül.
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #78161 Dátum: 2018 Január 29, 17:27:53 »

Leszedett hengerfejet feltöltöttem benzinnel. Mennyi ideig illene megtartani az anyagot?
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #78160 Dátum: 2018 Január 08, 21:21:37 »

biztos csak afr-műszerrel akarnak okosodni
Igen.
Nem elérhető tati
Hozzászólások: 10785


Ízirájder 0630 9850919 ÖRÖM AZ ERŐ ÁLTAL

« Hozzászólás #78159 Dátum: 2018 Január 08, 21:18:46 »

Mi készül?
Katalizátor beépítés , injektorosítás?
  biztos csak afr-műszerrel akarnak okosodni

Nem elérhető Dadan
Hozzászólások: 1450


« Hozzászólás #78158 Dátum: 2018 Január 08, 21:01:56 »

Aki rakott már lambda szondát a bogárra, hova rakta és milyen anyát hegesztett fel?

Mi készül?
Katalizátor beépítés , injektorosítás?
Nem elérhető te_o
Hozzászólások: 4265


Zeitwagen...

« Hozzászólás #78157 Dátum: 2018 Január 08, 20:41:27 »

Aki már rakott az oda rakta és olyat amilyet írtam. Hidd el.  Grin
A typ3-ad néhai tulaja? Ő csinált ilyeneket, nagy mágus volt.

VW Beetle - the original since 1938
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #78156 Dátum: 2018 Január 08, 20:28:11 »

Stunt rakott.

Mondom aki már rakott.  Kiss
Oldalak: 1 ... 56 57 58 59 60 [61] 62 63 64 65 66 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.162 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.