www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.
Nem érkezett meg az aktiváló e-mail?
2025 Július 18, 16:56:29

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Keresés:     Részletes kereső
Népautós Szilveszter
Pólus Center
2024. december 31.
921218 Hozzaszólás 218 Témában írta 1614 Felhasználó
Legújabb tag: mickilangelo
* Főoldal Bejelentkezés Regisztráció
Oldalak: 1 ... 57 58 59 60 61 [62] 63 64 65 66 67 ... 2015
Nyomtatás
Szerző Téma: SZMB (Szereld Magad Bogarad!) a ház előtt...  (Megtekintve 13169375 alkalommal)
1303LS
« Hozzászólás #78155 Dátum: 2018 Január 08, 17:22:33 »

Mondom aki már rakott.  Kiss
Aki már rakott az oda rakta és olyat amilyet írtam. Hidd el.  Grin
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #78154 Dátum: 2018 Január 08, 17:20:19 »

Szerintem célszerű a kipufogóba hegeszteni és olyan anyát amibe be lehet tekerni a szondát.
Mondom aki már rakott.  Kiss
1303LS
« Hozzászólás #78153 Dátum: 2018 Január 08, 17:16:08 »

Aki rakott már lambda szondát a bogárra, hova rakta és milyen anyát hegesztett fel?
Szerintem célszerű a kipufogóba hegeszteni és olyan anyát amibe be lehet tekerni a szondát.
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #78152 Dátum: 2018 Január 08, 17:08:19 »

Aki rakott már lambda szondát a bogárra, hova rakta és milyen anyát hegesztett fel?
1303LS
« Hozzászólás #78151 Dátum: 2018 Január 08, 08:12:26 »

Halló!
Hibajelenség: nem mindig kapja el az önindító a motort. van, hogy pöccre indul de van, hogy csak kattog. amikor csak kattog, sebességben előre vagy hátra megmozdítom a kocsit és már indul is... bosszantó... akksi rendben, át lett vezetékelve az áramkör, kontakt hibát kizárnám. már a második önindító van rajta.
Az összes önindító ilyen. Bendixben van 2 tekercs. Szakzsargonban behúzótekercs és megtartótekercs néven. Kb. ezt is csinálják ami a nevük.
Sajnos idővel a kupak alatt az egyiknek a bevezetése el szokott korrodálni és az már nem működik, így csak az egyik húz be ami vagy elég, vagy nem.
Jónak mondott önindítóval kár vesződni, mert tényleg az összes ilyen csak van amelyik simán működik 1 tekerccsel is még évekig, mert jól meg van kenve, szépen, könnyen jár.
Fel kellene kutatni bendixforrást hozzá és azt lecserélni.
NETen simán rá lehet keresni szép képekkel le van rajzolva, hogy hogy működik a 2 tekercses bendix, meg lehet érteni, hogy melyik miért megy testre ha már bent van és melyik miér tnem.
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #78150 Dátum: 2018 Január 08, 06:27:28 »

Szia! Először az önindítón a bendixet ellenőrizném / cserélném, ha ez nem segít, akkor jó eséllyel a persely kopott ki a váltóban, amit ha ki akarsz cserélni, ki kell venni a motort.

Halló!
Hibajelenség: nem mindig kapja el az önindító a motort. van, hogy pöccre indul de van, hogy csak kattog. amikor csak kattog, sebességben előre vagy hátra megmozdítom a kocsit és már indul is... bosszantó... akksi rendben, át lett vezetékelve az áramkör, kontakt hibát kizárnám. már a második önindító van rajta.
Nem elérhető vaughan
Hozzászólások: 433


« Hozzászólás #78149 Dátum: 2018 Január 08, 06:00:59 »

Halló!
Hibajelenség: nem mindig kapja el az önindító a motort. van, hogy pöccre indul de van, hogy csak kattog. amikor csak kattog, sebességben előre vagy hátra megmozdítom a kocsit és már indul is... bosszantó... akksi rendben, át lett vezetékelve az áramkör, kontakt hibát kizárnám. már a második önindító van rajta.
1303LS
« Hozzászólás #78148 Dátum: 2018 Január 07, 08:13:32 »

Ez az eredeti.

 Eszi az olajat, füstöl. Erő volt benne, de igényelte a platina gyertyákat (simát állandóan beköpte).

Tervek:
-lemezek homokolása és szinterezése
-keveset futott hengerdugó szett felszerelése.
-évek óta a polcon fekvő külső olajszűrős pumpa beszerelése
-központi Weberesítés
-kipufogó rendszer homokolása és új fajta hőálló festék kipróbálása

Blokkot nem húzzuk szét, hengerfejbe bekukkantunk, de ha nincs csúnyaság akkor megy vissza.

Tudom nagyobb kompresszió úgy is kinyírja a főtengelyt.

Majd meglátjuk, de addig még végig tolok pár kilométert és szezont.
6 év alatt 20e km került bele. Ha ugyanennyit ki fog bírni, de szerintem többet is akkor már jó lesz.
20ekm-el ezelőtt volt csapágy cserélgetve? Vagy azóta használod TE?
Nem nagy művészet széthúzni a blokkot. Azon már nem spórolnék. Új csapágyak pedig fillérek és nyugodtabban hajtod akár 100ezret is.
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #78147 Dátum: 2018 Január 06, 22:26:51 »

Ez volt a kocsiban, vagy csak lesz?
Mi a terv?
Ez az eredeti.

 Eszi az olajat, füstöl. Erő volt benne, de igényelte a platina gyertyákat (simát állandóan beköpte).

Tervek:
-lemezek homokolása és szinterezése
-keveset futott hengerdugó szett felszerelése.
-évek óta a polcon fekvő külső olajszűrős pumpa beszerelése
-központi Weberesítés
-kipufogó rendszer homokolása és új fajta hőálló festék kipróbálása

Blokkot nem húzzuk szét, hengerfejbe bekukkantunk, de ha nincs csúnyaság akkor megy vissza.

Tudom nagyobb kompresszió úgy is kinyírja a főtengelyt.

Majd meglátjuk, de addig még végig tolok pár kilométert és szezont.
6 év alatt 20e km került bele. Ha ugyanennyit ki fog bírni, de szerintem többet is akkor már jó lesz.
« Utoljára szerkesztve: 2018 Január 06, 22:28:52 írta abes »
Nem elérhető Typ117
Hozzászólások: 18492


1969

« Hozzászólás #78146 Dátum: 2018 Január 06, 20:34:22 »

<beszúrt kép törölve>

Apa kezdődik...
Ez volt a kocsiban, vagy csak lesz?
Mi a terv?
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #78145 Dátum: 2018 Január 06, 19:00:31 »



Apa kezdődik...
Nem elérhető gsattila
Hozzászólások: 11538

« Hozzászólás #78144 Dátum: 2017 December 31, 10:02:06 »

Nálam is rendesen dolgoznak a Brisk gyertyák több járműben.

Én mondjuk nem értek hozzá, de vagy tizenéve Brisk gyertyát használok és nincs különösebb gond vele... De persze mindenki másra esküszik...
Nem elérhető TBK001
Hozzászólások: 29084


Road Force One

« Hozzászólás #78143 Dátum: 2017 December 30, 22:42:33 »

Gondoltam ,hogy gurulok ma egyet a bogival.
De csak három henger muzsikált. (Mikor két hete letámasztottam minden OK volt.)
Ketteske nem ment. Kivesz takarít ,csekkol. Szikra van gyertya vissza. Viszont a henger továbbra sem muzsikál.
Gyertya(Bosch made in India) kibasz , egy régebbi vissza a helyére.
Motor indít:
     az összes henger muzsikál Cheesy

Milyen gyertyát vegyek bele ezek után? mindenszentekit?

Én mondjuk nem értek hozzá, de vagy tizenéve Brisk gyertyát használok és nincs különösebb gond vele... De persze mindenki másra esküszik...

Az állam a javadat akarja... És meg is fogja szerezni!! :-)

Bug's Forever!             VW1303/1974
http://tbk.hupont.hu    Hyundai i30 CW 2015
1303LS
« Hozzászólás #78142 Dátum: 2017 December 30, 21:00:59 »

Nekem is.

(Iridium Power IWF16)
Ezt még a kopott haldokló motor sem köpi be......ezért jó.
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3619


« Hozzászólás #78141 Dátum: 2017 December 30, 20:56:54 »

Nekem most éppen Denso van benne.
Ok! Holnap megbeszéljük Wink

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető Imrüs
Hozzászólások: 2988


www.matraveteran.uw.hu

« Hozzászólás #78140 Dátum: 2017 December 30, 20:29:03 »

Nekem most éppen Denso van benne.

Nekem is.

(Iridium Power IWF16)

"...bolond is lennék, ha nem lennék bolond..."
1303LS
« Hozzászólás #78139 Dátum: 2017 December 30, 20:24:46 »

Figyelmetlen vagy...
Hál'Isten nagyon nagyon ritkán.
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #78138 Dátum: 2017 December 30, 20:14:51 »

Belevaló Boscht
Figyelmetlen vagy...
1303LS
« Hozzászólás #78137 Dátum: 2017 December 30, 20:05:06 »


Milyen gyertyát vegyek bele ezek után? mindenszentekit?
Belevaló Boscht
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #78136 Dátum: 2017 December 30, 19:54:48 »

Milyen gyertyát vegyek bele ezek után? mindenszentekit?
Nekem most éppen Denso van benne.
Nem elérhető zsozsy
Hozzászólások: 3619


« Hozzászólás #78135 Dátum: 2017 December 30, 16:50:15 »

Gondoltam ,hogy gurulok ma egyet a bogival.
De csak három henger muzsikált. (Mikor két hete letámasztottam minden OK volt.)
Ketteske nem ment. Kivesz takarít ,csekkol. Szikra van gyertya vissza. Viszont a henger továbbra sem muzsikál.
Gyertya(Bosch made in India) kibasz , egy régebbi vissza a helyére.
Motor indít:
     az összes henger muzsikál Cheesy

Milyen gyertyát vegyek bele ezek után? mindenszentekit?

1200 EXPORT Norvég 1965.02.02.
T3 Hochdach   Münnich Rhodos 1981
Golf2 (Fire & Ice belső) 1989
Astra f 1996
Babetta
http://youtu.be/PJasikRH-eY
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #78134 Dátum: 2017 December 17, 15:55:10 »


H30/31 Brosol karbi szimplaszívós motoron ami feltehetően 1600-as.
Vákuumos elektronikus gyújtással.
Fő fúvóka 120-as solex
Alapjárati:65-s
Levegő korrekciós: 125Z
Teljesítmény fúvóka 50-es.

Hidegen könnyen indul, alapjárat picit egyenetlen. Kis gázra torpan, majd az 1000-1200-as fordulattartományon átverekedve magát magára talál. Felül szerintem elfogy.
Új Denso gyertyák feketék. A régi Boschok is.
Szívócső előmelegítő nincs a toppon, de a torok nem jegesedig kívülről.
Termosztát jó, Papírszűrős levegőszűrő rajta.
Fals levegő szívás sehol nincs, karbi újszerű (tengelyek nem lógnak).
Nem elérhető oldbeetle
Hozzászólások: 9

« Hozzászólás #78133 Dátum: 2017 November 25, 15:30:09 »

......hát......lehet, hogy túl van kimélve, esőt sem igen látott két éve.....de kiegèszült a hobbykör két motorral, napi szinten a céges autó használata is.
A Bogár valóban túl keveset van használatban.
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #78132 Dátum: 2017 November 25, 14:38:08 »

.....akkor mi is az igazi megoldás ?
pár évenként karbicsere nem túl jó.
Dehogy. Rendbe kell tenni egyet és hetente legalább egyszer használni. :-)
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #78131 Dátum: 2017 November 25, 13:38:44 »

De neked fél éveket áll a kocsi, neki pedig 2-3nap.
Persze,itt először azt kell tisztázni,hogy ki mit ért "hosszabb" állás alatt.
1303LS
« Hozzászólás #78130 Dátum: 2017 November 25, 12:26:32 »

Tudjátok,nekem volt több bogaram is,a karbik összes tárháza létezett,Merki Pisti által felújított karbi,teljesen új,Solex Brosol karbi,jó állapotú keveset futott gyári karbi,egy idő után,mind kipárolgott,kiszáradt.Sőt,hosszabb állás után,még be is kocsonyásodik,belülről eloxidálódik stb,bármilyen jó karbi is.
De neked fél éveket áll a kocsi, neki pedig 2-3nap.
Nem elérhető oldbeetle
Hozzászólások: 9

« Hozzászólás #78129 Dátum: 2017 November 25, 12:10:19 »

.....akkor mi is az igazi megoldás ?
pár évenként karbicsere nem túl jó.
Nem elérhető Narancs
Hozzászólások: 8923


« Hozzászólás #78128 Dátum: 2017 November 25, 11:14:33 »

Tudjátok,nekem volt több bogaram is,a karbik összes tárháza létezett,Merki Pisti által felújított karbi,teljesen új,Solex Brosol karbi,jó állapotú keveset futott gyári karbi,egy idő után,mind kipárolgott,kiszáradt.Sőt,hosszabb állás után,még be is kocsonyásodik,belülről eloxidálódik stb,bármilyen jó karbi is.
Nem elérhető oldbeetle
Hozzászólások: 9

« Hozzászólás #78127 Dátum: 2017 November 25, 10:03:25 »

Köszi a jótanácsokat, a hetvegen átnézem.
A karbi kb. 6 éve lett cserélve, azóta talán 2000 km-t mentem.
Ahogy a párom fogalmaz : " az az undok dög csak foglalja a helyet a garázsban "  :-)

Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #78126 Dátum: 2017 November 25, 08:14:09 »

Sziasztok !
71-es évjáratú 1302-em pár nap után elejti a benzint, hosszas önindítózás ( 5-6 )után nyomja fel mire elindul.
AC új.
Mi lehet a hiba ? Megoldás lehet egy visszacsapó szelep a benzincsőbe ?
Ugyan ez volt a problemam.
A karbi tetejet mar csak 1 csavar tartotta rendesen ott parolgott. A szivato es a pillangoszelep tengelye is lotyogott. Ott is nedves volt allandoan. Karbicsere utan jo lett. Ket het utan is 1-2 fordulat utan indul.
1303LS
« Hozzászólás #78125 Dátum: 2017 November 25, 07:32:34 »

Köszönöm a gyors választ.
Még egy hozzáfűznivalóm van.
Az AC és a karbi közt van egy átlátszó finomszűrő, azon látom, hogy inditás előtt teljesen üres, és kb. második, harmadik önindítózás után kezd telni.
Visszafolyni nem tud a benzin, mert felfelé kellene neki, az meg nem megy.
Keress nyomokat, hogy hol szivároghat. Én először a gyorsítómembrán környékét nézném meg.
Szívótorokba sem igazán tud belefolyni, oda max. akkor ha nem zár a tűszelep és túlengedi a benzint üzem közben. Leállítva beáll arra a szintre ameddig a torokba benyúló keverőcső engedi. Közlekedőedények.
Nem elérhető oldbeetle
Hozzászólások: 9

« Hozzászólás #78124 Dátum: 2017 November 25, 06:39:10 »

Köszönöm a gyors választ.
Még egy hozzáfűznivalóm van.
Az AC és a karbi közt van egy átlátszó finomszűrő, azon látom, hogy inditás előtt teljesen üres, és kb. második, harmadik önindítózás után kezd telni.
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #78123 Dátum: 2017 November 25, 05:29:30 »

Én így csinálnám:
- ha sokat állt, levenném a légszűrőt, csepegtetnék bele egy kevés benzint és ha egyből indul így, akkor a benzinellátással van a baj
- ismét sok állás után levenném a karbit és megnézném, hogy van-e benzin az úszóházban. Ha nincs, akkor karbi baj van; valahova elfolyik a benya (valószínűleg bele a szívócsőbe, ahonnan a sok állás alatt elpárolog).
- ha van benya az úszóházban és mégsem indul, akkor a karbit kell kitakarítani, mert valami dugulás van.
Visszacsapó szelepre semmi szükség, az úszóházból elvileg nem fogyhat ki a benzin. Hisz a tűszelep is egyfajta visszacsapó...
Ha nem is pont ilyen a karbid, ezen láthatod, merre mehet az üzemanyag.


Sziasztok !
71-es évjáratú 1302-em pár nap után elejti a benzint, hosszas önindítózás ( 5-6 )után nyomja fel mire elindul.
AC új.
Mi lehet a hiba ? Megoldás lehet egy visszacsapó szelep a benzincsőbe ?
« Utoljára szerkesztve: 2017 November 25, 05:31:16 írta stonemen »
Nem elérhető oldbeetle
Hozzászólások: 9

« Hozzászólás #78122 Dátum: 2017 November 24, 23:03:32 »

Sziasztok !
71-es évjáratú 1302-em pár nap után elejti a benzint, hosszas önindítózás ( 5-6 )után nyomja fel mire elindul.
AC új.
Mi lehet a hiba ? Megoldás lehet egy visszacsapó szelep a benzincsőbe ?
Nem elérhető xoyox
Hozzászólások: 1177


visszatertem a Boxsterhez

« Hozzászólás #78121 Dátum: 2017 November 15, 20:56:43 »

Ez most melyik kocsi? - az augusztusban vásárolt 53-as Ovál
Ki rakta azt a motort össze nagyobb csapágyakkal? - valami hermetic rajongó szerelő (még a blokk oldalán is folyt :-))

valami alföldi kendacsbajnok lehetett Smiley))))))

hello agyagedenyek !
mi a helyzet ?
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #78120 Dátum: 2017 November 15, 15:48:22 »

Ez most melyik kocsi? - az augusztusban vásárolt 53-as Ovál
Ki rakta azt a motort össze nagyobb csapágyakkal? - valami hermetic rajongó szerelő (még a blokk oldalán is folyt :-))
Pici olajtól nem lesz kormos a gyertya. Ott valami keverékképzés gond lesz. Akár a másik oldalon falslevegő szívás és a közös karbi miatt az ahhoz állítás miatt ez az oldal dús lett. - akár, de erre nem gondolnék.
1303LS
« Hozzászólás #78119 Dátum: 2017 November 15, 07:32:12 »

Tegnap a Stunttal / Varázslóval széthúztuk az Ovál blokkját. Az olajfolyás mellett az volt ugye a másik baj, hogy indítás után pár másodpercig erősen kalapált, mintha csapágyas lenne.
A következőkkel szembesültünk:
- a motor nem sokat ment az előző felújítás óta - minden csavar könnyen jött, stb.
- a bal oldalon jóval kormosabbak voltak a gyertyák - ennek oka lehet, hogy az amúgy jónak tűnő hengerek belső falán azon az oldalon (az egyik hengernél erősebben) apró korrózió nyomok láthatók; valószínűleg a sok állásban a szelep itt nyitva lehetett, égéskor pedig pici olaj kerül az égéstérbe
- a dugók és a gyűrűk újszerűek
- a főtengely minden csapágyazott része második túlméret
- ennek ellenére a hajtókarcsapágyak első túlméretesek, illetve erősen kopottak voltak - ez lehetett a kopogás oka
- a főtengely csapágyak szépek, minimális kopással
- a blokkot valami régi fekete trutyival tömítették, ami rettenetesen büdös volt (üzem közben is)
Mindent elmosunk, kap új csapágyakat, a hengeren még elgondolkodunk, aztán megy is össze.
A vezérműtengelyen lévő VW jel még fogaskerekes... :-)
 
Ez most melyik kocsi?
Ki rakta azt a motort össze nagyobb csapágyakkal?
Pici olajtól nem lesz kormos a gyertya. Ott valami keverékképzés gond lesz. Akár a másik oldalon falslevegő szívás és a közös karbi miatt az ahhoz állítás miatt ez az oldal dús lett.
Nem elérhető abes
Hozzászólások: 14980

« Hozzászólás #78118 Dátum: 2017 November 14, 18:54:39 »

még elgondolkodunk, aztán megy is össze.


- a blokkot valami régi fekete trutyival tömítették, ami rettenetesen büdös volt (üzem közben is)
Hermetic
« Utoljára szerkesztve: 2017 November 14, 18:56:13 írta abes »
Nem elérhető kdf 001
Hozzászólások: 12042


ERŐ AZ ÖRÖM ÁLTAL

« Hozzászólás #78117 Dátum: 2017 November 14, 17:19:03 »

Tegnap a Stunttal / Varázslóval széthúztuk az Ovál blokkját.
A vezérműtengelyen lévő VW jel még fogaskerekes... :-)
 
Akkor az nem 30 lovasba való, hanem régebbibe.  Persze a főtengelyt is bele lehet építeni.
Nem elérhető stonemen
Hozzászólások: 17318


« Hozzászólás #78116 Dátum: 2017 November 14, 05:24:11 »

Tegnap a Stunttal / Varázslóval széthúztuk az Ovál blokkját. Az olajfolyás mellett az volt ugye a másik baj, hogy indítás után pár másodpercig erősen kalapált, mintha csapágyas lenne.
A következőkkel szembesültünk:
- a motor nem sokat ment az előző felújítás óta - minden csavar könnyen jött, stb.
- a bal oldalon jóval kormosabbak voltak a gyertyák - ennek oka lehet, hogy az amúgy jónak tűnő hengerek belső falán azon az oldalon (az egyik hengernél erősebben) apró korrózió nyomok láthatók; valószínűleg a sok állásban a szelep itt nyitva lehetett, égéskor pedig pici olaj kerül az égéstérbe
- a dugók és a gyűrűk újszerűek
- a főtengely minden csapágyazott része második túlméret
- ennek ellenére a hajtókarcsapágyak első túlméretesek, illetve erősen kopottak voltak - ez lehetett a kopogás oka
- a főtengely csapágyak szépek, minimális kopással
- a blokkot valami régi fekete trutyival tömítették, ami rettenetesen büdös volt (üzem közben is)
Mindent elmosunk, kap új csapágyakat, a hengeren még elgondolkodunk, aztán megy is össze.
A vezérműtengelyen lévő VW jel még fogaskerekes... :-)
 
Oldalak: 1 ... 57 58 59 60 61 [62] 63 64 65 66 67 ... 2015
Nyomtatás
 
Ugrás:  

Powered by MySQL Powered by PHP www.bogarhatu.hu - ahol a Bogarazás kezdődik Powered by SMF 1.1.4 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
Magyar fordítás: SMF Magyarország
Szabványos XHTML 1.0! Szabványos CSS!
Az oldal 0.139 másodperc alatt készült el 16 lekéréssel.